<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 3/10 <3 VAUVOJA,VAUVOJA!!! <3 <3

Heippa! :wave:

BTL - Onpa tosiaan hyvän kokoset vauvat sulla jo masussa. Toivottavasti A kääntyy pää alaspäin db :)

emv - Toivottavasti ei tarvii sinne osastolle jäädä makaamaan. Kokemuksesta tiedän, että aika kuivaa voi olla vaikka omaksi ja vauvan parhaaksihan se vain on. Onko sulla mitään tietoa vielä jatkosta, että miten pitkään seurailevat tilannetta?

Pieni paniikki iskenyt, kun la lähestyy ja mulla vielä kaikki niin kesken. Maalailen noita meidän huonekaluja ja aika hidasta puuhaa, kun pitää kuopuksen päikkäri aikoina maalata, eikä sitten joka päivä viitsi sitä aikaa siihen käyttää.
No kai tää tästä pikku hiljaa edistyy :D Ja jos jossain vaiheessa sais sen lipaston vauvan vaatteille hommattua, että sais niitäkin tuolta jätesäkistä laiteltua. Sekin pitää vielä maalata ennen käyttöön ottoa, kun ei oo enää valkosena myynnissä :LOL:

Täälläkin pikkuhiljaa se 30 viikkoa alkaa lähestyä. Vaikea kuvitella, että enää niin vähän aikaa toukokuuhun, kun tuonne ulos katsoo ja lunta on metri tolkulla :)

zizilisko+nuppunen 27+5

Heippa!

Reissusta palattu :D Tänään käytiin vielä lappeenrannassa ostoksilla.

Eilen oli se sokerirasituskoe ja tänään piti soittaa neuvolaan tuloksista,mut enhän mä muistanut :ashamed: no sit huomenna :D

Täällä on ollu tosi kurjat kelit :kieh: räntää sataa taivaan täydeltä.

Huomenna on se meidän koiran pallien leikkaus. Toivottavasti sit herra rauhoittus.

Luvin kyl kaikki jutut mut pää lyö tyhjää.

Kukakohan se nyt kyseli tosta tila-autosta. No meillä toisena autona on c-max focus ja ei ole kyl tilava vaikka tila-auto on. Takapenkille kyl mahtuu turvaistuimen lisäks kaukalo mut mites sit isommat pojat :/ Takakonttiin ku laittaa sit nuo tuplarattaat nii koira jää kyydistä |O
Ollaan vähän pähkäilty jos vaihdettas vw touraniin sellaseen 7 paikkaseen.

Mut nyt pojalta kakka pois ja sit päälle mennään kaverille kylään.

Pärjäilkää ja voikaa hyvin :wave:

baby dream ja masuasukki 28+3

Varanikki Kiitos taas uudesta pinosta :flower:

emv
Hei naiset!

Kovasti kiitoksia kaikille tsemppauksesta! :hug: Eli ei tarvinnu jäädä osastolle, nyt vaan tarkennettiin lisää tota kotiseurantaa. Huomen aamulla aloitan taas koko vrk:n virtsankeräyksen ja pe aamulla sitä viemään labraan ja antamaan taas verta...ei tartte pohdiskella mitä hommailis! Pe sit iltapäivällä soittaa lääkäri myöskin ja arvioidaan tarviiko mennä osastolle. Jos kaikki niinkuin nyt, niin sit vasta ens to taas ultraan ja lääkäriin.

Joo eli proteiinit pissassa oli taas nousseet, nyt 1,8g, kun viimeks oli 1,3 eli siks joudun taas heti ennen vkonloppua vielä viemään uuden keräyksen. Positiivinen käynti oli kyllä, sillä lapsivettä oli tällä kertaa normaalisti, lapsi oli vilkas ja kasvukäyrillä nätisti. Siellä se pieni oli asettunut pää alaspäin ja konttausta harjoitteli mun selkärankaa vasten. Käsi poskella mietiskeli välillä ja sit näytti peukkua, ihan ku se ois sanonu et "älä sä äippä turhaan huoli". Munuaiset, mahalaukku, sydän ja virtsarakko näytti normaaleille. Huh huh, sillä tää oli eka kerta kun vähän jännitti et onks kaikki ok. Lääkäri oli uusi mulle ja tosi mukava ja kovasti rauhoitteli. Sairasloma jatkuu äippälomaan asti. Lääkäri antoi myös ekan arvion mun synnytyksen ajankohdasta ja sanoi synnytyksen olevan todennäköisesti raskausviikoilla 34-37.

Ai joo ja kohdunsuu oli kiinteä, kiinni ja 3cm pitkä eli supistelut ei oo tehny siellä mitään. No kivuttomia ne on olleetkin. Jaloista se kokeili turvotuksia ja sanoi sitä olevan säärien puoliväliin saakka. Jos kaikki tosiaan menee hyvin niin ens viikon ke ois pelkopoli ja to ultra+lääkäri.

buam: :hug: sympatiat täältä! Tsemppiä!

BTL: Eiköhän kuitenki ainaki aikuisilla riitä ymmärrystä pinnan palamiseen. Ittellä oli varsinki alkuraskaudesta ongelmia kärsivällisyyden kanssa ja erityisesti töissä. Ja hyvähän se on muistaa anteeksi pyytää, ei jää niin kurja fiilis kenellekään.

Sokerirasituksista monilla hyviä tuloksia, jei, hyvä homma! Toivotaan et niillä ketkä tuloksia odottaa ois myöskin vapauttavat tulokset.

Voikaa hyvin kanssasisaret!

-emv ja papustiina 29+4

Varanikki Mää voin asian myös laskea, mut ihan hyvin saattaa pitää paikkansa :D Tuo laskeminen ei kovin helppoo oo, äkkiä menee sekasin laskuissa tai sitten rivit hyppii silmille :whistle:

Sanse Ihana Masu :heart:

buam kiva kuulla sustakin! :wave: Toivottavasti kaikki menee hyvin vielä ainakin seuraavat 5 vkoa :)

Sandy siis millon sulla alkaa äippäloma? Tässä kuussa? Mulla alkaa 19.4 ja viikkoja 28+1 :|

Jansku Mulla mitattu hb joka neuvola käynti. Mää luulen, että nää meidän kaksosmammat taitaa jakautua ensiks :D

Katsu Hienoa, että vauvalla ja sulla kaikki hyvin :heart:

zizilisko Meilläkin vielä lipasto puuttuu, joten vaatteet pussissa ja äippäpaketissa :D Täälläkin odotellaan vasta sitä 30 poksahtamista, mutta kohtahan se menee rikki. Juu, tuolla ulkona on kyllä sellanen keli, että tällä menolla nuo lumet on vielä toukokuussa maassa :headwall:

emv olipas mukavaa, että saat olla vielä kotona ja vauvalla kaikki hyvin :heart: Toivotaan, että pääset kans lähelle tuota rv 37 :hug: Kerrohan kuulumisia taas :wave:

Täällä huoli helpottanu, ku vauva on liikkunu nyt 2 päivää oikein urakalla :heart: Aina nuo vähäliikkeiset päivät säikäyttää :/ Voi elämä tuota lumen tuloa. Nyt sitä on satanu jo kolmatta päivää, eikä se mahdu enää minnekään :headwall: Mää jo niin kaipaisin kevään tuntua ja sulia teitä :)
Maananataina muuten meillä tutustumiskäynti synnärille :) Ite oon siellä kyllä opiskeluaikana käyny, mut kiva päästä uudestaan vierailulle =)

Eilen taas poksu 28+0 :heart:
Onnittelut muille poksujille ja sokrurasituksessa hyviä uutisia saaneille :wave:

Alisa juu, mulla alkaa varhennettuna tuollon 29.pvä, niin äärettömän raskas työ joten pomon kans sovittiin näin ja mieluistahan tämä on siis molemmille osapuolille niin saavat sinne töihin mulle tuuraajan hakea jo nyt äippälomaksi ;)

Varanikki, kiitos taas uudesta pinosta :flower: .

Sansella oli tosi muhkee masu :heart: .

Sokerirasituksessa on monet käynyt, mukavaa että suurin osa on saanut hyviä tuloksia. Tsemppiä niille kun joutuu tarkkailemaan syömisiä :hug: . Itellä sokerirasitus vasta eessä.

sandy, mulla on melkein joka kerralla mittailtu tuota hb:tä. Johtuu varmaan kyllä siitä kun on ollut niin alhaalla koko ajan. Viimeks oli ekan kerran jo nousussa. Mut oonkin syönyt kaks taplettii päivässä.

emv :hug: . Ompa ihanaa kun pääsit kotiin seurailee tilannetta. Tsemppiä hirmuisesti ja toivotaan parasta :hug:.

buam olipa mukavaa kuulla sunkin kuulumisia. Tsemppiä että vielä et ihan synnytttäis!

BTL, ihan komian kokoisia vauveleita jo sulla. Pidetään peukkuja että pääset sinne viikolle 37 asti :D .

Itellä on olo ollut jo hiukan parempi, vähemmän on nyt tällä viikolla supistellu. Töissä oonkin ottanut selvästi iisimmin ja oon istahtanut monesti päivän mittaan alas hetkeks lepäilee. Masussa on hirveetä mylläystä ja vaikuttaa erittäin tomeralta kaverilta. Rytmikin on tosi selkee jo.
Selkä ei oo vielä palautunu normaaliin vaan edelleen kipuilee jos ei ota iisisti. Onneks ei oo kokopäivätöissä koska sit vois olla pakko jäädä saikkarille selän takia.

Selis ja "mötkäle" 27+1

Nyt on koira käytetty leikkauksessa. Tuolla se nukkuu kodinhoitohuoneen lattialla kaikkineen kaulureineen. Lääkäri sanokin et tää ja ehkä huominenkin päivä menee "krapulan" merkeissä :ashamed:

Meillä mies lähti kattoo itelleen uusia silmälaseja.

Meillä pojat lähtee setänsä kanssa lauantaina tallinnan risteilylle.

Omaa napaa. Nyt on ollu eilinen ja tää päivä masussa vähän rauhallisempaa. Taitaa kaveri keräillä voimia taas uusiin potkuihin ja mylläyksiin :D
Soitin tänään sokerirasituskokeen tuloksista ja kaikki oli hyvin.

emv Kiva et pääsit kotiin seurailee tilannetta :hug:

Ja kaikille jotka tarvii ni iso :hug:

Eipä muuta ku mukavaa päivän jatkoa :wave:

baby dream ja masuasukki 28+4

Päiviä.

Tänään tuli sitten käytyä tayssin äippäpolilla ultrassa ja katsottiin kotona tehtyä sokeriseurantaa. Niinhän tässä nyt sitten kävi että insuliinit tuli käyttöön :( . Pitkävaikutteista insuliiniä joudun pistämään aamuin ja illoin ja parin viikon päästä on taas käynti ja samalla katsotaan tarviiko tähän vielä ateriainsuliinin lisäks..sen verran herkästi nousee sokerit pilviin.
Vauvan painoarvio oli noin 1,8kg, vastas rv 31 kun nyt mulla rv 30. Muuten kaikki hyvin vauvalla paitsi et viihtyy koko ajan perätilassa. Toivottavasti vaan tajuaa kääntyä oikeaan asentoon ennen kun loppuu tila. Kauankohan sitä tilaa vielä riittää tohon kääntymiseen..?

Oli nyt vähän omanapaista kirjottelua,pisti vaan niin mielen matalaks kun joutu alottaan insuliinin vaikka tietty se on vauvalle parasta. En vaan yhtään tykkää pistämisestä :( .

Nyt touhuaan lasten kanssa,se jos mikä saa mielen paremmaks :)

tiitiäinen ja mussukka 30+0

Ps. mulle vois laittaa punaisen sydämen perään kun tänään tuli varmaks että tyttöhän sieltä tulee :heart: Kiitoksia etukäteen =)

emv
tiitiäinen: Onnittelut isosta poksumisesta ja tyttölupauksesta! Onneks kuitenkin todennäköisesti sitä pistämistä ei oo tiedossa kun tää raskausaika, vaikka kurjaa sekin! :hug:

baby dreamille tuli sen sijaan hyviä uutisia sokerirasituksesta, loistavaa!

Alisa: Kiva et voit taas ottaa rauhallisin mielin kun pikkutyyppi siellä reilummin pyörinyt. Jossain kohtaahan sit alkaa se vaihe kun vauva ei enää mahdu liikkumaan yhtä paljon kuin aiemmin.

Kiva et Selikselläkin olo vähän helpottanu.

Ei enää kauaa et meilläkin täällä poksuu rv30, kyllä sitä kuitenki odottaa vaikka sehän on vaan numeroita.

-emv ja papustiina 29+5 :heart:

Mua rupes ihan kamalasti naurattaa kun oon ottanu joka kk kuvia mahasta että näkee ite kuinka se kasvaa...
Tässä kuva viikkoo ennen meidän häitä, oli olevinaan mun mielestä ihan KAUHEE pötsi ja rv 13+

Ja tässä tänää otettu kuva rv26+2

Vähänkö ihmisen mieli on kiero... :p

Aivan ihania kuvia Maira ja muutkin aiemmin laittaneet :) :heart:

tiitäinen: voih :hug: mutta asennoidutaan niin että loppu menee vaikka päällään seisten, ei ole todella enää mikään mahdoton aika. Onnea muuten tyttölupauksesta :) Meille lupailtiin samaa sukupuolta sillon rakenneultrassa.. Nyt jos oliskin poika niin ois iso yllätys koska jotenkin on niin asennoitunut tyttöön.

Oma olo on säilynyt ihan ennallaan. Kovin ahdasta alkaa olemaan ja lepo tekee hyvää iltaisin kun tulee töistä. Töissä pitäis kumminkin jaksaa vielä monta viikkoa..
toivottavasti olo ei kauheasti pinkeydy.. mutta minkäs sille tekee kun pakostikin kiristyy.

28+2

maira hienot kuvat ei sitä itte oikeen meinaa huomata kuinka maha kasvaa, kuvista just hyvä herätellä itteensä et on se kasvanut... =)

vauva on kait nyt sitten kääntyny pää alaspäin, tai sit on poikittain enää ei kuitenkaan tunnu pää tuossa tissien alla, se on hyvä se =)

synnytys alkaa pikkuhiljaa jännittää, käy mielessä joka päivä, samoten se kuinka ihmeellistä on sit synn. jälkeen nähä oikeesti meän oma vauva <3 :D

neuvola-lääkärillä oli kaikki ok, en muista kirjotinko jo siitä.. kohdunsuu kiinni & kiinteä.

neuvolaa täytyykin nyt odotella suunnilleen 2 viikkoa.

närästäää! joka päivä ainaki kerran, nyt jo toista kertaa tälle iltaa.. :$ on kyl inhottava vaiva!

tänään käytiin ulkoilemassa oli niin kiva ilma, pari tuntia oltiin ja kyllä sen huomas.. nivuset oli aikas kipeet kun kotiin pääsin.

korkkaanpa nyt pikaseen tän uuden kuukauden kun taas se oli vaihtunut :eek: tulen sitten paremmalla ajalla kommentoimaan ja kuulumisia päivittämään =)
sen verran nyt että eilen poks poks :heart: ja alko tuo viimeinen kolmannes :heart:
palataan :wave:

sandy niinhän siitä on tainnut olla joskus puhettakin, ite oon aivan unohtanu :D Sulla ei sitten enää kauaa töitä oo jälellä :heart:

baby dream hyvä, että sokerirasituksessa kaikki hyvin :)

tiitiäinen onnittelut tyttölupauksesta! :heart: Tsemppiä sen pistämisen kanssa, siihenkin tottuu, kun vain harjaantuu hommassa :hug: Onneks raskaus jo paremmalla puolella, joten ei tuu hirveen pitkää piikitys rupeamaa :hug:

maira ihana masu :heart: ja kyllä se on kasvanu valtavasti tuosta ekasta kuvasta :D

Meille tuli tänään uus sänky +patjat :) Vanha sänky meillä on ollukin 120cm levee :D huomenna keretään vasta sänky koota, ku tuo ukkokulta joutu yllärinä tänään töihin..
Ihanaa huominen töitä ja sit on viikonloppu :heart: Viikonloput on ihan parhaita :)

Mulla oli eilen neuvolalääkäri. Saikku jatkuu äitiyslomaan asti. Kohdunkaula oli kiinteä ja kiinni mutta kaulaa jäljellä 1.5cm enää (alunperin oli 3cm). Sanoi tuntevansa vauvan pään kun teki alatutkimusta.
Muuten kaikki oli hyvin.

Viikot poksuu rv 29 :heart:

Neuvolakuulumisia eiliseltä

31+4 (27+3)

paino +579g/vko yhteensä 8,1kg
RR 135/77 (139/63)
HB 113 (122)
Sf-mitta 33 (29)
Pissa -- (--)
Syke 130-140 (147)
Liikkeet ++ (++)

Sf-mitta edelleen yläkäyrän yläpuolella. Kokoarvioultraan joskus 36 viikolla. Terkka ilmoittaa tarkemman ajan ensiviikolla. Oon onnellinen kun sain vihdoin varmuuden että pääsen kokoarvioultraan. Näin yhdesti jo unen missä synnytin 5300g painavan vauvan. Jääny kai tuo paino mieleen edellisraskeudesta kun silloin olis ollu laskettunapäivänä todennäköisesti tuon kokoinen jos ei olis käynnistetty.

Häpyluu on välillä tosi kipee samoin selkä. Mut onneks viikot vähenee koko ajan.

Johjo 31+5

hei..

Pakko teille tulla itkeen :kieh: Aamulla heräsin klo 7, jumalaton mahakipu ja vessaan.. no pikkasen ripulia.. No takas sänkyyn, pian siit mahassa kipua joka vetää lonkkia ja selkään polttavaa tunnetta.. mahassa oleva kipu on samantapasta ku mahassa kiertäis mut ei kuitenkaan, se ottaa tuplasti kipeempää ja tulee aaltoina.. Tätä tullu nyt tähän asti.. välillä tulee 10min-15min välein, nyt väli ollu 30min-60min.. Kuulostaa oudolta mahakivultakin ku ei paska tuu ja aaltona tulee vaan.. en taas tiä mitä tää on :headwall:

Ainii ja voikos pahoinvointi tulla takas loppuraskaudes?

Nyt takas pitkälleen.. anteeks marpatus

Sanse Hassua, ku mulla taas on pehmentyny toi kohdunkaula mutta pituutta löytyy vielä kuitenki sopivasti ja siksi oon saikulla. Vaikken mä tiä kuinka se kohdunkaula "haurastuu" ja toki sekin on yksilöllistä varmaankin :)

Kyyneltenhymy En muista onko sulla aiempia synnytyksiä joista muistuisi nuo supistelut mieleen mutta jos ei ole, sanoisin kyllä että nyt sua supistaa urakalla... Kannattaa edes soittaa synnärille ja lähteä käymään, ei siinä ainakaan mitään häviä :hug:

Sandy 28+1

emv:
Niin, kyllä mun mies ymmärtää mutta vaikeaa se on hälleki ku purnaan jostain tyhmästä asiasta joka päivä :ashamed: Mutta tosiaan pyytelenkin sit anteeks oikein kunnolla joka kerta :D Lapsille räksyttäminen harmittaa vielä enemmän mutta aina yritän hyvittää jotenkin, leikitään yhdessä kivoja leikkejä tai luen satuja tai vastaavaa, kyllä ne näyttää musta vielä tykkäävänä kuitenkin :D

Alisa84:
Mä en ainakaan aio olla ekojen joukossa B) Ja ihan oikeesti veikkaan että menen toukokuulle asti, ihan niinkuin yksösodotuksissakin :whistle:

tiitiäinen:
Aika loppuviikoille asti luulen että on tilaa kääntyä, eikös sitä kääntymisyritystäkin yritetä tehdä vasta joskus 36 viikolla? No kuitenkin, koska mullakin toinen paapelo pylly alaspäin niin olen saanut vinkkejä, että esim. konttausasennossa mahaan tulee enemmän tilaa. Mutta jos munkin mahassa on vieläkin tilaa kääntyä niin älä vielä huolehdi :)

BTL :heart: :heart: nytty + mytty 30+5

emv
ON: Odottelen NIIN malttamattomana lääkärin soittoa proteiineista ja aamuisista verikokeista! Soittais jo...! Ei osaa rauhottuu olemaan ennen ku kuulee et saako rauhottuu olemaan kotona ultraan saakka. Huomenna tulee Pohjois-Karjalasta mun isä ja pikkuveli useamman päivän visiitille jos saan olla kotona, ja ois ihanaa nähdä niitä! Mun isällä kun on uudesta liitostaan 9v. poika, mun kummilapsi, meillä 17v. ikäeroa. Ikävä!

Myöhemmin lisää...

väliaikatietoa..
Nyt on kivut kadonnu, ollu n. 2tuntia poissa.. Pieni kävely teki terää.. Mut koitin soittaa päivystykseen et pitäiskö johonki käydä näyttäytymäs, sano ettei tarvi kun on epäsäännöllisesti supistellu ja nyt hetkeen ei oo supistuksen supistusta ollu.. Eli katsastetaan tilannetta.. Miehenkassa mennään syömään, saa nähä miten olo iltaa kohin..

Anteeks kun jauhan ihtestäni nyt vaan, ressaa tilanne aikalailla.. :ashamed:

emv
Kyyneltenhymy onneks sulla vähä helpottanu! Toivottavasti tilanne pysyy hyvänä! :hug:

Mäkin sain jäädä kotiin! Jipii! Ti-ke taas sit kerään pissaa ja to ultraan+lääkäriin. Eikä saa tehä muuta ku lepäillä, kevyillä kävelyillä voi käydä. Mut ihanaa, saa olla kotona!

-emv ja papustiina 29+6

Kyyneltenhymy minä aina vaan omaa napaa jauhan ja koen siitä syyllisyyttäkin, joten ei mua ainaskaa haittaa vaikka et meitä muita nyt huomioinutkaan :heart:
Hyvä, että kivut hekpottaneet, pitäkää kivaa syömässä =)

Kyyneltenhymy: Hyvä että olo parani :heart: Ja mun mielestä nää palstat on sitä varten että voi omaa oloaan purkaa, jokainen tekee sitä ja musta se on äärettömän hyvä asia. Me osataan kuitenki kuunnella ja lohduttaa =) Vertaistuki on todella tärkeää.

Yhteistyössä