Moikka taas
Eilen illalla sitten saatiin isännän kanssa riitaakin aikaiseksi. Varmaan tämä stressi helpottui niin molemmilla oli hermot kireällä. Ja väsyneitä ollaan oltu molemmat.
Ensin itse sairastin viikonlopun ja sitten pienempi lapsi on ollu nuhainen muutaman yön ja nukkunut huonosti. Kissat meitä valvottaa mutta onneksi tuo rasittavampi kisu on saamassa ilmeisesti joulukuun puolessa välissä uuden kodin. Helpottaa jos saisi edes vähän nukuttua ennen kuin alkaa yövalvomiset vauvan kanssa.
Nappula - Pikkusormen vauvan suuhun?
Eikö kaikki kaupasta haalimat pöpöt ja muut kulkeudu sitten vauvaan? :ashamed: Itse olen lasten kanssa tarkka etteivät laita kaupassa tai muuten reissatessa sormiaan suuhun. Enkä siis itsekään omiani lasten suuhun laita
Esikoinen ei tykännyt kaupoissa olla ja kun ei tuttia syönyt niin ne reissut sitten oli kantamista ja joskus kiukuttelua jos esikoinen oli mukana ostoksilla. Kuopus on tykännyt reissata ja jos on itku yllättänyt niin on sitten hänelle onneksi tutti kelvannut.
Ja tarjotaan tuttia siis tälle kolmannellekin jos siltä näyttää että tarvitsee. Mitenkään vartavasetin en rupea heti vauvalle tuttia suuhun laittamaan mutta jos näyttää etten pysty tissitakiaisen takia keskittymään muihin lapsiin niin sitten varmaan kokeillaan että kelpaisiko
Mites teidän jouluvalmistelut? :xmas:
Meillä joululahjat jo aika hyvällä mallilla niin lapsille kuin muillekin läheisille
Joulusiivousta olen pikkuhiljaa tehnyt, eiköhän sekin tule hoidettua
Supistelujakaan ei ole kovasti ollut viikonlopun jälkeen niin on voinut taas tehdäkin askareita kunnolla.
Hankintoja olen kovasti miettinyt kun tuntuu että ne sisarusrattaat nyt olisikin varmaan aika hyvät kun ei tuo kuopus kävele vielä kovinkaan pitkiä matkoja ( ikäeroa tulee n. 2v 2kk ).
Jos saisin valita niin tahtoisin ihan perusvaunut ( yhdistelmät erillisellä vaununkopalla ja ratasosalla ) kun nyt meillä on ollut Emmaljungan Duo Edget esikoisella ja tällä kuopuksella. Mut Ne on jo niin käytetyt että uudet on ostettava.
Ajattelin että kesävauvalle olisi tilava, kova vaununkoppa kivempi kuin topattu pehmeä kantokassi?
Nyt koetan pääni puhki siis miettiä että kun täällä traktoreiden mylläämillä savisilla teillä ei seisomalauta kovin hyvin toimi niin josko ostais vaunut ja sitten kantoliinan ( Manduca? ). Ja jos lähtee koko lapsi katraan kanssa liikenteeseen ilman isäntää niin ottaisin kuopuksen rattaisiin ja vauvan kantoliinaan. Ja sitten jos ollaan koko perhe liikkeellä niin kuopus pääsee omiin rattaisiinsa ja vauva omiinsa.
Täytyy nyt mietiskellä vielä, onneksi on aikaa
Entä oletteko miettineet minkälaista vaatetta pitäisi ostaa kesävauvalle? Kevättähän se huhti-toukokuun vaihdekin on milloin meidän vauva viimeistään syntyy. Eli jotain lämmintä pitää ainakin vielä silloin olla. Villapuku? Vanupuku?
Koko kesänhän vastasyntynyt tietenkin tarvii pitkää vaatetta ja kunnollisen myssyn mutta tuo kevään-kesän vaihde on kaikista ahdistavinta kun ei tiedä mitä vaatetta ostaisi valmiiksi
Tietysti autossahan on lämmin ja vaunuihin saa makuupussin ja peittoa suojaksi
Eiköhän siis siitäkin tämän jo kolmannen lapsen kohdalla selvitä
Tykkään vain miettiä asioita :heart:
Äitiyspakkausta ei oteta vaan otetaan se raha nyt kolmannella kerralla kun 2 pakkausta on otettu ja mittarit ym. tarpeet niistä on tallella. Käytetään sitten raha vauvantarvikkeisiin kun vaippoja, vaatteita, puklurättejä, vaunut jne. pitää kuitenkin hommata
Ihanasti tuntuu jo liikkeitä monta kertaa päivässä. Niin kävellessä, istuessa kun loikoessakin :heart: :heart: Meidän pikkuinen :heart:
ce-bra ja pikkuinen rv. 16+1 :heart:
Niin ja nyt jos joku jolla on sama la. kertois mitkä viikot on?
Kun lääkäri siellä Helsingissä oli OIKEASTI todella outo. Ei puhunut paljon mitään ja kirjoitti lasketuksi ajaksikin 12.10
Kun sanoi siis että la. olisi pitänyt muuttaa jo nt-ultrassa vaikka minä en saa heitoksi kuin sen 4 päivää ja lääkäri sanoo että sitä olisi ollut 5. Mutta eipä itsekään sitä silloin muuttanut
Jotenkin on outo olo koko lääkäristä. Pitäisköhän käydä vielä ihan yksityisellä varmistamassa laskettua-aikaa.
Niin, siis lääkäri kirjoitti muutetuiksi viikoiksi viikko sitten maanantain 14+6. Eli nyt pitäisi olla viikkoja 15+1. Mutta kun vau.kirjankin laskurin mukaan viikkoja olisi nyt 15+0.