3 lasta - kaikilla eri isät

  • Viestiketjun aloittaja miukumauku
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
että millaisilla ikäeroilla lapset ovat?
Nyt en mene ihan varmaksi vannomaan, kun kaikkia lasteni pikkuserkuksia en ole koskaan edes tavannut. Mutta jos muistan oikein ja ekan syntymäpäiväksi asetetaan X, niin toka syntui X+2 vuotta, kolmas X + 4 vuotta, neljäs ja viides X+6 vuotta (pari kuukatta näillä kahdella väliä) ja kuudes X+8 vuotta.

 
Sabira harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja vouho:
No en yhtään sen kummempaa kun naisesta jolla on lapsia yhden miehen kanssa. Elämä kun ei aina mene yhtään niinkuin sitä voisi etukäteen suunnitella tai kuvitella. Jos minulla olisi samanlainen tilanne niin kaikista vähiten miettisin sitä mitä joku toinen siitä saattaa ajatella.
Peesi tähän!
 
  • Tykkää
Reactions: jessix
sama
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Ei voi olla mahdollista. Täysillä sisaruksilla täytyy olla sama sukunimi, jos isyys on vahvistettu!
Isyys on vahvistettu, mutta vain toisesta on yhteishuoltajuus. Toiseen äidillä on yksinhuoltajuus (vaikka asuu lapsen isän kanssa, ei naimisissa) ja toisella lapsella on siis äitinsä nimi. Ja juuri tuo huoltajuus ratkaisee, ei isyyden vahvistus.
 
Keittiönoita
Junnun toisella isosiskolla on jo neljäs sukunimi. Exän exä kun on aina ollut sitä mieltä, että perheellä pitää olla sama sukunimi. Joten jokaisen lapsen sukunimi vaihtui aina, kun exän exä meni uusiin naimisiin. Ja jokaiselle avuiomiehelleen exän exä teki myös lapsen. uudesta aviomiehestä tuli aina myös koko pesueen ISÄ ja biologiset isät jäivät varjohahmoiksi. Arvata saattaa, mitä se aiheutti lasten ja isien suhteelle.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Ei voi olla mahdollista. Täysillä sisaruksilla täytyy olla sama sukunimi, jos isyys on vahvistettu!
Isyys on vahvistettu, mutta vain toisesta on yhteishuoltajuus. Toiseen äidillä on yksinhuoltajuus (vaikka asuu lapsen isän kanssa, ei naimisissa) ja toisella lapsella on siis äitinsä nimi. Ja juuri tuo huoltajuus ratkaisee, ei isyyden vahvistus.
VÄÄRIN!!!
Tutustupa nimilakiin! Mahdollsita vain jos isyyttä ei olisi tunnustettu. Jos isyys on tunnustettu ja parilla on jo yhteinen lapsi, lapsi saa automaattisesti saman sukunimen. Googlettamalla löytyy. Huoltajuudella ei ole asian kanssa mitään tekemistä.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Ei voi olla mahdollista. Täysillä sisaruksilla täytyy olla sama sukunimi, jos isyys on vahvistettu!
Isyys on vahvistettu, mutta vain toisesta on yhteishuoltajuus. Toiseen äidillä on yksinhuoltajuus (vaikka asuu lapsen isän kanssa, ei naimisissa) ja toisella lapsella on siis äitinsä nimi. Ja juuri tuo huoltajuus ratkaisee, ei isyyden vahvistus.
VÄÄRIN!!!
Tutustupa nimilakiin! Mahdollsita vain jos isyyttä ei olisi tunnustettu. Jos isyys on tunnustettu ja parilla on jo yhteinen lapsi, lapsi saa automaattisesti saman sukunimen. Googlettamalla löytyy. Huoltajuudella ei ole asian kanssa mitään tekemistä.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Ei voi olla mahdollista. Täysillä sisaruksilla täytyy olla sama sukunimi, jos isyys on vahvistettu!
Isyys on vahvistettu, mutta vain toisesta on yhteishuoltajuus. Toiseen äidillä on yksinhuoltajuus (vaikka asuu lapsen isän kanssa, ei naimisissa) ja toisella lapsella on siis äitinsä nimi. Ja juuri tuo huoltajuus ratkaisee, ei isyyden vahvistus.
VÄÄRIN!!!
Tutustupa nimilakiin! Mahdollsita vain jos isyyttä ei olisi tunnustettu. Jos isyys on tunnustettu ja parilla on jo yhteinen lapsi, lapsi saa automaattisesti saman sukunimen. Googlettamalla löytyy. Huoltajuudella ei ole asian kanssa mitään tekemistä.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Ei voi olla mahdollista. Täysillä sisaruksilla täytyy olla sama sukunimi, jos isyys on vahvistettu!
Isyys on vahvistettu, mutta vain toisesta on yhteishuoltajuus. Toiseen äidillä on yksinhuoltajuus (vaikka asuu lapsen isän kanssa, ei naimisissa) ja toisella lapsella on siis äitinsä nimi. Ja juuri tuo huoltajuus ratkaisee, ei isyyden vahvistus.
VÄÄRIN!!!
Tutustupa nimilakiin! Mahdollsita vain jos isyyttä ei olisi tunnustettu. Jos isyys on tunnustettu ja parilla on jo yhteinen lapsi, lapsi saa automaattisesti saman sukunimen. Googlettamalla löytyy. Huoltajuudella ei ole asian kanssa mitään tekemistä.
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
[

VÄÄRIN!!!
.
Turha huutaa mulle. Olen kysynyt asiaa väestörekisterikeskuksesta, kun olin itsekin samassa luulossa kuin sinä. Ja ihmettelin itsekseni, miten se oli mahdollista. Sieltä sanoivat mulle juuri tuon huoltajuuden syyksi. Yksinhuoltaja saa yksin päättää lapsensa nimen, joka yksinhuoltajalla on automaattisesti äidin nimi, ellei äiti itse muuta halua.
 
sama
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
[

VÄÄRIN!!!
.
Turha huutaa mulle. Olen kysynyt asiaa väestörekisterikeskuksesta, kun olin itsekin samassa luulossa kuin sinä. Ja ihmettelin itsekseni, miten se oli mahdollista. Sieltä sanoivat mulle juuri tuon huoltajuuden syyksi. Yksinhuoltaja saa yksin päättää lapsensa nimen, joka yksinhuoltajalla on automaattisesti äidin nimi, ellei äiti itse muuta halua.
Sitäpaitsi se ei mitenkään voi olla väärin, koska tunnen kyseisen perheen; isä, äiti, kaksi lasta, joista toisella isänsä nimi ja toisella äitinsä.
 
Keittiönoita
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Turha huutaa mulle. Olen kysynyt asiaa väestörekisterikeskuksesta, kun olin itsekin samassa luulossa kuin sinä. Ja ihmettelin itsekseni, miten se oli mahdollista. Sieltä sanoivat mulle juuri tuon huoltajuuden syyksi. Yksinhuoltaja saa yksin päättää lapsensa nimen, joka yksinhuoltajalla on automaattisesti äidin nimi, ellei äiti itse muuta halua.
Näin se kyllä on. Yh saa vaihtaa lapsensa nimen vaikka Mustaherukaksi, jos haluaa.

 
JONSERED Karhunkantaja
So?

Isoäidillänikin oli. Mahtoi olla 50-60-luvulla raskasta elättää yh:na itseään ja lapsiaan ja olla välittämättä tiukkapipojen jutuista. Mutta hän olikin maailman kiltein ihminen...

muoks. vielä... Kaikilla lapsilla isoäitini sukunimi, vanhimmalla oli isänsä sukunimi sen ajan, kun olivat naimisissa. Eron jälkeen otti takaisin tyttönimensä, myös lapselleen.
 
Mun äidillä oli lapset 3 miehelle. Ekan sai 15v, toisen 23v ja loput siitä 5v myöhemmin. 4 yhteensä.
Mulla on tämä tuleva toiselle miehelle. Ekani on 12v suhteesta, joka kariutui pettämisen myötä...

Mä tiedän miehen, jolla on lapsia varmaan 5-6 eri naiselle.
 
Ihanainen
Niin no eihän se nyt mikään tavoite tila ole, että on kolme lasta ja kaikilla eri isä, mutta tuli tästä mieleen yksi mies, joka on juuri tällaisesta perheestä (siis hänellä kaksi sisarusta ja heillä kaikilla eri isä) ja täytyypi sanoa, että on kyllä todella kohtelias ja fiksu mies. Että hyvin on ainakin kasvatettu.
 
Keittiönoita
Alkuperäiseen aiheeseen.. mulla on kaksi lasta ja kummallakin eri isä. Olen aina pitänyt tärkeänä sitä, että kun musta aika jättää, lapsillani on joku samaa lihaa ja verta. Siis sisko tai veli. Jos jompi kumpi lapsistani olisi kuollut silloin, kun olin vielä lisääntymiskelpoinen, olisin varsin hyvin voinut hankkia vielä kolmannen lapsen. Kolmannen miehen kanssa. Ehkä olisin sitten ollut kevytkenkäinen, mutta mulle itselleni sisaruussuhde isosiskooni on niin kallisarvoinen, että olen halunnut suoda saman omille lapsillenikin.
 

Yhteistyössä