3-kymppiset toista lasta yrittävät

@Infinity Miehet :LOL: Joskus tuntuu että kaikista ennakkoasenteista huolimatta meille naisille on helpompaa jättää stressi tai paineet taka-alalle ja hoitaa homma :LOL:

Jes, hyvä homma @Naadis (y) Yksityisellä käyminen on kyllä ihanan kallista :cautious: Mun viime viikon 20 minsan käynti + folliultra oli 180€ :eek: Onneksi nuo lääkkeet sentään on halpoja, letrot 6 kuukaudeksi 10€ ja Pregnyl neuloineen oli jotain 7€. Ovitrelle (samaa kamaa kuin Pregnyl) olisikin sit ollut jo 48€ :eek:

ON: Olo on niin raskaana oleva kuin vaan voi olla, kiitos Pregnylin. Muuten en toki päivien mukaan voisi edes olla :unsure: Nyt vasta dpo2. Ensi viikon torstaihin kun jaksaisi pinnistää, sit alkaa testailu. Tässä tämä mun pahimpaan varautuminen taas nähdään :whistle:
 


3-kymppiset toista lasta yrittävät

anscu
| 30v | yk2 | kp25/26-30 | esikoinen 4/16
Iltasatu | 33v | yk1 | kp??/26-29 | esikoinen 9/16
Infinity | 38v | yk2 | kp13/26-28 | esikoinen 8/16
Miljamaaria | 34v | yk7 | kp19/35 | PCO, Letrozol, Metformin, Pregnyl | esikoinen 3/14
Mertt1 | 32v | yk6 | rv6+3/28-30 | kem yk1, yk2 | Lugesteron | esikoinen 3/16
Naadis | 29v | yk 6 | kp36/?? | km 10/16 (yk 1), kkm 4/17 (yk5) | esikoinen 10/13
Tiituu | 33v | ya 6/16 | kp30/28-30 | km 11/16 | esikoinen 2/15

Piinapäiviä viettävät
Miljamaaria
dpo5
anscu dpo11
Tiituu dpo14

Taustailijat
Geesa
| 29v | tjot | kp--/24-26 | esikoinen 12/15

Plussanneet :love:
babygreen
10.3.2017 (yk3)
tahuna 28.4.2017 (yk3)
Mertt1 14.5.2017 (yk6)
Miri81 1.6.2017 (yk2)
 
Viimeksi muokattu:
@Infinity munkin mies on tollanen stressaaja ja musta aina tuntuu että se on kauheessa stressissä ja kipeä tms. kun olis ovisaika...Ja sille ei tosiaan mistään oviksista voi puhua. Ymmärrän siis fiilikset!

@Miljamaaria tsemppiä piinailuun, miten onkaan vasta dpo2 kun musta tuntuu että sun pregnylistä on jo iäisyys ;):LOL:

Mulla ei kannassa näy mitään tietoja mun gynekäynnistä vielä eikä labroista. Tosin ei ne varmaan ne labrat parissa päivässä vielä näkyisikään. Mulla ei oo nyt mitään muuta oireita kun rintojen kipu niinkuin yleensäkin tässä vaiheessa kiertoa. Jotain alavatsatuntemuksia, nekään ei mitään poikkeuksellista. Pe-la pitäisi menkkojen alkaa. Jotenkin "tiedän" et ei taida plussaa tulla tässä kierrossa. Kun kokemus kahdesta alkuraskaudesta on ja jotenkin sitä on kyllä jo tässä vaiheessa "tiennyt" että nyt on tärpännyt. Kyllä silti petyn kun menkat alkaa. Eilen kuulin vauvauutisia ja jotenkin ne aina pistää miettimään omaa keskenmenoa ja missä vaiheessa oma raskaus olisi jos se olisi normaalisti jatkunut. Laskettu aika olisi ollut juhannuksena mutta tässä sitä edelleen vaan plussaa odotellaan. Ei olla miehen kaa juteltu että mikä hänen kanta oikeastaan on jos ei toista kuulu, että millaisiin hoitoihin oltais valmiita, tai itse tiedän että kyllä jotain haluaisin että tehdään, mutta pelottaa että jos mies on sitä mieltä et jos ei toista tuu niin sit se vaan niin on ja esikoinen jää ainoaksi. Kai tästä on jossain vaiheessa keskusteltava vaikka tiedän että sit tää "yritys" kyllä alkaa häntä stressata ja kaikki muuttuu vaikeammaksi. Nyt tää on miehen näkökulmasta ollut sellaista tjot meininkiä ilman stressiä. Mä taas oon hyvinkin tietoinen kierrosta ja pyrin osuttamaan talletukset oikeaan aikaan ja ajatuksissani jo todennäköisesti hyvin paljon pidemmällä kuin mies.
 
Voi näitä mielen temppuja! Tänään siis jälkkeen r-testillä nega, mutta silti ajatukset juoksee, että mitä jos kuitenkin.. tänään on tullut kuviohin mukaan alavatsan pieni paine ja repäisykivun tapaiset vihlonnat..
alkais ne menkat nyt vaan.. :ninja:
 
  • Tykkää
Reactions: Miri81
Voi vitsit @Naadis noi repäisykivut on mulla ollut mun molemmissa raskauksissa eka merkki raskaudesta. Mutta kyllähän mieli osaa temppuilla ja ainakin mulla ton km jälkeen on joskus repäisykipuja ollut ilman että oon plussa. Jännittävää. Olispa ihana yllätys kin saisikin plussan, ei kai auta muu kuin odotella
 
@Tiituu Äläpä! :LOL: Mustakin tuntuu että siitä piikistä on jo ainakin viikko :ROFLMAO: Ja pianhan siitä onkin, perjantaina pistin. Typerä 36h irtoamisaika! :X3:

Tuntuu muuten et miehille tuo hoitoihin meno on jotenkin vaikeampaa edes ajatella. Onko sit kyse siitä että tulee joku epäonnistumisen tunne tai kokeeko ettei ole tarpeeksi äijä tms. Tai onko jotenkin liian ruusuinen kuva siitä miten helppoa lapsen teko on. Ainakin mun ukolla on tuo jälkimmäinen ongelmana - se ihan oikeasti kuvittelee et kyllä meillä tärppää ihan luomunakin kun vaan harrastaa seksiä tarpeeksi usein :alien:

@Naadis Kyllä sun kroppa nyt piinaa sua ja kunnolla! :unsure: Päättäisi nyt! Päräyttäisi kaksi punaista viivaa tikkuun tai avaisi hanat mutta ei pitäisi epätietoisuudessa. Mut iiiiso tykkäys viihteelle lähtemiselle - tästä kaikesta todella kaipaa silloin tällöin irtiottoa. Nauti! :love:

Tänne ei mitään ihmeellistä. Oloja on ihan törkeästi ja ihan ihmeellisiä tuntemuksia. Jos en olisi pistänyt sitä pirun piikkiä, olisin ihan satavarma että olen raskaana. Ja perhana kun mun kroppa luulee olevansakin! :poop: Dpo3 joten ei mitään jakoja olla raskaana oikeasti, eihän tuolla mikään olisi vielä edes kiinnittynyt :(

Tässä on vähän ristiriitaiset fiilikset. Todennäköisesti käy nyt niin että jos tästä kierrosta ei tärppiä tule, pistetään homma jäihin ainakin loppuvuodeksi, oletettavasti ensi kesään asti. Ensi vuonna sit taputellaan asiat siihen kuntoon että kesäkuussa ehkä vielä OI ja sitten heti kunnon hoitoihin, mielellään saman tien ivf. Ilmeisesti julkinen puoli ei meitä auta koska ukolla on jo kaksi lasta joten eiköhän ne yksityisellä tee mitä pyytää kun vaan on valmis avaamaan lompakkoa. Surettaa, masentaa ja vituttaa :cry: Vuosi hukkaan! :( En usko että nyt tärppää joten ei auta itku markkinoilla. Onneksi voin vielä hetken harkita... pieni katumavara sentään olemassa.
 
Voi ei @Miljamaaria :cry: Ihan varmasti surettaa ja masentaa jos joudutte lykkäämään vauvaprojektia. En tiedä miten itse samassa tilanteessa pitäisin pään kasassa. Voimia ja voi että kun nyt kuitenkin tulisi se plussa <3. Ja mitä ihmettä, onko tosiaan noin että jos puolisolla on se kaks lasta niin sit ei hoitoja julkisella saa, todella epäreilua :devil:
 
@anscu Mulla on nyt 35 vrk kkm tyhjennyksen aloituksesta. Normaali kierto on 30vrk ja ekan kmn jälkeenkin menkat aikoi ihan ajallaan. Ovulaatio on tapahtunut jossain vaiheessa kiertoa, koska toissapäivävä näkyi ultrassa toisessa muniksessa keltarauhanen.

@Miljamaaria nyt kaikki peukut pystyyn, että teillä tärppää tästä kierrosta ja mitään taukoja ei tarvitse pitää (y)(y)(y)
 
@Tiituu Näin gyne ainakin meinasi :( Kannattaahan sitä toki yrittää, säästäähän siinä huikeita summia. Olin aiemmin siinä uskossa että julkinen auttaisi jos ei ole yhteisiä lapsia. Ilmeisesti kuitenkin merkityksellistä on se miten monelle on elatusvelvollinen. Todella epäreilua myös mun mielestä :devil: Mua ei suostuta auttamaan koska mies on aikanaan tehnyt kaksi lasta jonkun muun kanssa. Gynen sanoin, julkinen puoli ei tue rakkauslapsia.

@Naadis Hitto, eli on ihan aidosti mahdollista että olisit raskaana! :love: Ja hienoa että kroppa pelaa km:sta huolimatta (y) Ovuloi kuitenkin vaikka tuo sekoittikin pasmoja. Hormonitoiminta on varmaan palailemassa (y)
 
@Tiituu Muuta en tiedä kuin sen mitä gyne kertoi. Sanoi että on tullut muutoksia aika hiljattain. Ikään sidottua takarajaa ei enää tuijoteta vaan hoitopäätös tehdään hedelmällisyyttä mittaavien kokeiden perusteella. Eli vaikka 35-vuotiaalta voidaan evätä hoito jos esimerkiksi AMH-arvo on liian matala. Hoito evätään myös kaikilta joilla olisi tarve käyttää luovutettuja sukusoluja, samoin jotkin sairaudet olivat hylkäyksen perusteena mutta en muista mitkä kaikki, meni siinä järkytyksessä ihan ohi. Ja sit tosiaan tuo että jos toinen parista on jo kahden lapsen huoltaja, sekin saattaa olla hylkäävä peruste. Toki siis meillä saattaa olla mahdollisuus hoitoon julkisellakin, tällaiset rajatapausparit käsittelee joku "kokous". Katsovat siellä sosiaaliset yleismittarit, toisin sanoen ollaanko ns. mallikansalaisia, onko varaa jne. Karua. Kiva jos ennen on annettu mahdollisuus kahteen yhteiseen kun voi olla että meille ei anneta mahdollisuutta edes siihen ensimmäiseen.

Sori ruikutus, vähän meni matto jalkojen alta kun ukko tuumasi että taukoa. En aiemmin pitänyt tuota gynen kanssa juteltua niin pahana koska meillä piti olla aikaa yrittää OI:lla mutta nyt ei olekaan. Nyt vaan harmittaa tuplana.
 
@Miljamaaria no onpa karua :(, mäkin oon nyt ihan järkyttynyt jos meininki on toi:eek:. Mun puolesta saat ruikuttaa, ihan syystä! Varmaan siis ihan hyvä ettei ikää vain tuijoteta vaan mietitään muitakin tekijöitä mitkä vaikuttavat hedelmällisyyteen mut toi on mun mielestä kyllä väärin et jos puolisolla on jo lapsi niin sit yhteistä lasta ei auteta aluille kuin yksityisellä :(. Tai et sillon käsitellään jonain rajatapauksena ja joku kokous ruotii ootteko oikeutettuja yhteiseen lapseen.
 
@Tiituu Löysin tällaisen! Kolmas kohta, uusioperheessä jommalla kummalla ei ole kahta lasta... tarkoittaako että toisella saa olla? Vai tarkoittaako ettei kummallakaan saisi olla?

Hoitoon pääsyn indikaatiot ja edellytykset:
· lapsettomuuden kesto yli vuosi
· yhteisiä lapsia tästä parisuhteesta saa olla yksi (jos 2, ei hoideta)
· uusioperheessä jommallakummalla ei ole kahta lasta
· sterilisaation purkuleikkauksia ei tehdä
· sterilisaatio ei vaikuta IVF-hoitojen määrään
· ehdotonta ikärajaa ei ole tutkimuksiin lähettämiselle. Erityisesti 39-42-vuotiailla arvioidaan yksilöllisesti raskausennusteen perusteella hoitojen edellytykset. Raskausennusteen ollessa alle 10%, hoidoista luovutaan.
· IVF-hoitoja annetaan 3. Jos on annettu aikaisempia hoitoja yksityispuolella, arvioidaan raskausennuste ja annettavien hoitojen määrä (yleensä 2-3)
· lääketieteellisistä syistä, kuten huononevat ovariot tai sperma tai endometrioosi hoito voidaan toteuttaa kiireellisenä

Kontraindikaatiot hedelmällisyyshoidolle:
· erittäin vaikeat perussairaudet, jolloin raskaus vaarantaisi äidin terveyden
· BMI yli 35, onnistuneen laihdutuksen jälkeen hoitoa voidaan harkita, vaikka BMI yli 35
· tutkimuksiin voidaan ottaa, jos BMI alle 40 · pariskunnan fyysinen ja psyykkinen kapasiteetti lapsen hoitamiseksi selvästi huono
· ehdotonta ikärajaa ei tutkimuksiin ole. Hedelmällisyys arvioidaan ensikäynnillä viimeistään. Yli 42-vuotiaalla yleensä raskauden todennäköisyys on alle 10% eli hoitoihin ei yleensä lähdetä.
 
  • Tykkää
Reactions: anscu
Okei @Tiituu, niin mäkin olin tuosta ymmärtävinäni. Mä siis ymmärsin gynen puheista jotain varmaan väärin enkä aluksi löytänyt googlella oman sairaanhoitopiirin kriteerejä. Noilla perusteilla saataisiin 3 ivf:ää (y) Sitä ennen pitäisi vaan kokeilla 4-6kk OI:ta. Huomaa miten kova luotto mulla on raskauteen :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: anscu
Täällä kans pidetään kovasti peukkuja @Miljamaarialle (y) Toivotaan, että nyt ois todellakin tärppi omasta takaa niin, että nyrpeelle julkisenpuolen lapsettomuus"raadille" sais näyttää kesoa ja hanuria ja huutaa että senkos pidätte tunkkinne!!:LOL:

On: Ihmeitä voi näemmä oikeastikin tapahtua. Minä olen kuin olenkin raskaana!!:eek: Maanantaina alkanut vuoto loppui samana iltana. Niin on käynyt vuotojen alussa ennenkin, että ensin "lämmittelypäivä", sitten tauko ja sitte hanikat kaakkoon ja patoportit auki. Eilen sitten tajusin, että mitäs hittoa, ei ne portit o edelleenkä auki. Aamulla testasin haaaaaalean, mutta sunnuntaista selkeästi vahvistuneen plussan pc:llä. Iltapäivällä hain uuden digin ja siinä se seisoo! Raskaana 1-2!!! En tahdo millään uskoa tätä! Varaan samantien ajan varhaisultraan tsekattavaksi, että onko kaikki niin kuin pitää. Sen verran hämärä alku, että ei pysty mihkään niskapoimuihin venailemaan täyspäisenä :ROFLMAO:
Mutta siis: mut sais siirtää plussanneisiin :eek::love:
 
Mielettömän paljon onnea @Miri81 :love: Näpytän tämän ja lisään sut oikein mielelläni plussanneisiin tällä päivämäärällä (y):love: Ihana lukea onnistumisista ja pienistä ihmeistä vaikka toivo oli jo menetetty :love:

@anscu Onhan miehen lapset toki tärkeitä ja rakkaita mulle ja teen niiden kanssa yhteisiä juttuja, järkkään kivaa tekemistä ja pidän huolta kun ukko on töissä. Olivat vaan jo meidän tavatessa sen verran isoja ja nähdään sen verran harvoin (noin viikko kuussa) ettei meidän välinen side ole koskaan päässyt kasvamaan kauhean vahvaksi. Tyttö 14v varsinkin on ujo, herkkä, hiljainen ja syrjäänvetäytyvä, isin tyttö. Poika 13v on rempseä ja ulospäin suuntautunut rämäpää, äidin poika, ja sen kanssa tullaan tosi hyvin juttuun. Tämä lapsen kaipuu on kuitenkin nyt tyhjän sylin kipua ja tunne että tahtoisin tuolle pikkumiehelle kaverin. Voi kun se joskus vielä onnistuisi :love:
 

Yhteistyössä