3-kymppiset esikoisen saaneet

Tosi mukavaa, että teillä kaikilla tuntuu arki mukavasti rullaavan! On kyllä aika mennyt hurjan nopeasti! Onneksi :D Kyllä ekat kolme kuukautta oli tosi rankkoja varsinkin noiden vatsavaivojen takia. Nyt tuntuu elämä jo aika mukavalta tuon ison tyllerön kanssa (y) Uusia juttuja opitaan ihan hirveää vauhtia. Tosi usein hoksaan, että ohhoh, ai tämäkin juttu jo osataan! Päivissä on mukava rytmi, ja kerhoilut ja muskari ovat täällä tärkeä osa arkea.

Meillä nukuttiin pitkiä päikkäreitä 4kk asti, sitten yhtäkkiä lyhenivät. Nyt nukutaan 3x40 min päivässä. Alussa oli tyttö hurjan kiukkuinen ja väsykitisi, mutta nyt ne tuntuvat riittävän mainiosti. Paitsi äiti ei kyllä ehdi muuta kuin syödä sillä aikaa... Unipussia on välillä koitettu, mutta ehei. Kaveri haluaa olla villi ja vapaa vauva :LOL: Myös päivisin, sillä nykyään kaikki kantovälineet lähinnä suututtavat. Sylissä kanniskelu kelpaa, ja vaunuissa onneksi viihtyy aika hyvin. Vielä paremmin, jos saa sinne leluja jyrsittäviksi.

Kiinteiden aloittaminen pisti vähäksi aikaa kakan kaniin, mutta luumu onneksi riitti meillä tilanteen selvittämiseen. Muutamat ruoat on selkeästi ärsyttäneet mahaa, mutta aika vähällä on onneksi päästy.
 
Kiva kuulla sinusta Minervan. Aika menee kyllä hirmuista vauhtia; tuntuu, että juurihan teidän vauva syntyi.

Oli ihan kiva käydä messuilla, kyllähän siellä olisi saanut aikaa ja rahaa kulumaan. Löysin pojalle nätin pipon ja lisäksi ostin kivan tähtiyövalon lastenhuoneeseen.

Jokeltelu on saanut uusia ulottovuuksia, "aa" ja "ää" ovat hirveän kivoja.
Osa 62cm vaatteista alkaa jäämään pieniksi, joten pikku hiljaa siirrytään kokoon 68cm. Voi että se tuntuu jo niin ison vauvan koolta.

Soseet on sopineet hyvin. Maissi on ehkä lemppari ja marjat ei oikein maistu...
 
Mä ostin messuilta kypärämyssyn meidän pojalle. Siskon puolesta sen tytöille tarttui kesämekot matkaan myös. Muuten meinas kyllä hitusen ahdistaa se väkimäärä. Mutta ihan hyvä aina lähteä välillö pois kotoa.

Ilmotin meidät tänään syksyn muskariin, toivottavasti mahdutaan ryhmään! Mulla on kotona yks vauvamuskari cd ja leikkiohjeet siihen, ja ainakin osasta niistä lauluista V tykkää kovin. Ja mäkin tykkään lauleskella.

Muuten täällä taidetaan lähestyä 4 kk hulinoita, yöunet muuttuu katkonaisemmiks, päiväunien kanssa on vähän taistelua eikä oikein syömiseenkään malta keskittyä kun maailma kiinnostaa liikaa. Ja kuitenkaan kantti ei kestä valvoskella, voi pientä. Jokusen aamun V on ollut jo klo 6 valmiina toimeen, me vanhemmat ihan ei..

Täällä kans muuttuu jokeltelu vähän monimuotosemmaks koko ajan, sitä on kyllä hauska kuunnella. Ja nauru on kanssa jo vähän herkemmässä, tosin etupäässä edelleen väsyneenä naureskelee. Pienimmät 62 vaatteet on täälläkin pieniä, ja 68 otetaan pikkuhiljaa käyttöön. Niin se vaan kasvaa.
 
Tutulta kuulostaa jokeltelut. Tuntuu, että aina jokin äänne on suosikki jonkin aikaa. Nyt on sellainen voimistuva yhmm, jonka aikana suu on jännästi supussa. :love: Päiväunet ovat muuttuneet täälläkin pätkittäisiksi. Ei enää kolmen tunnin rupeamaa putkeen. Lähinnä sellaisia 1/2h - 1h useammassa pätkässä. On sitten kuitenkin päiviä, joilloin vaunuissa viihdytään lähes 2h, mutta harvemmin enää kolmea tuntia. Yöunet onneksi edelleen hyvät. Toivottavasti näin jatkuukin! Iltaisin on lapsi aika uninen ja simahtelee hetkeksi tuon tuosta. Aamu ja päivä virkeää aikaa. Ympäristö kiinnostaa ja lelukaaren lelut saa kyytiä. Tarttumistakin nyt enemmän ja varmemmin roikkuviin leluihin. Erilaiset kankaat myös kiinnostaa ja niitä rapsutellaan (peitot, sängyn reunat, paidat, sohva jne...)

Olen tässä parina päivinä surffaillut netissä etsiskellen kotimaisia lasten ja miksei aikuistenkin vaatteita. Merkkejä löytyy yllättävän paljon, mutta valikoimat ovat niissä aika suppeat, mikä toki ymmärrettävää, kun ovat pieniä yrityksiä. Itseä kiehtoisi kotimaisuus niin kankaiden kuin valmistuksenkin osalta sekä värikkäät kuosit. Täytyypä jatkaa etsintöjä ja kertokaa omia suosikkejanne mielellään, jos sellaisia on.

Muskari olisi kiva! Meillä tykätään kuunnella lauluja ja loruja.

Ensi viikolla varmaankin ekat kiinteiden maistelut. Taas ihan uusi maailma avautuu. En ole vielä juurikaan aiheeseen perehtynyt, mutta ehtiipä tässä. Ajattelin, että aloitetaan perunalla, sitten porkkana mukaan, parsakaali ehkä jne. Ehkä näillä pääsisi alkuun.
 
Mä oon tykännyt Ommellisen, Höö designin, Verson puodin, PaaPiin, Mainion ja Papun vaatteista. Ja Metsolalla on myös kivoja aina välillä! Onhan noilla kotimaisilla jonkin verran hintaa, mutta pysyypä rahat kotimaassa. Ai niin ja Melli Ecodesign!
 
^ Muihin näistä olinkin jo jollakin tapaa törmännyt, paitsi Metsolat oli uusi tuttavuus. Olipa hauska huomata, että sieltä löytyi lapsuudesta tutut Miina ja Manu sekä etenkin Pupu Tupuna tyynyliinojen muodossa. :)
Itsellä tulee mieleen vielä Paapero & Hilla Clothing.
 
Meillä on pari bodya Hillalta ja Vekaroilta. Vekaroiden yhtä bodya on pidetty tosi paljon, eikä se ole mennyt miksikään eli tykkään kyllä laadusta.

Jännä tämä, että nyt menee 68cm bodyt ja jotkut haalarit mutta iso osa 68cm housuista on vielä isoja. Kokeilin tuossa äsken vielä yhtä 62cm bodya mutta pieni se on, ei voi minkään (voi mikä haikeus pakata niitä pois). Seuraava koko onkin sitten 74cm, hui, ja siihen asti meillä on vaatteita valmiina...
Saas nähdä milloin tuo 74cm tulee käyttöön; mun mielestä tässä 68cm ei nimitttäin ole kauheasti kasvunvaraa pituussuunnassa.
 
Täälläkin aletaan siirtyä vaatteissa 68 kokoon :eek: apua. Toi kotimaisten merkkien tukeminen olis kyllä semmonen asia mihin pitäs perehtyä. Ehkä kun vaatteet mahtuu pidemmän aikaa niin raaskii satsata enemmän.
Hulinointia täälläkin. Päivisin ei hyydytä taisteluitta, paitsi vaunuihin ihan kohtuu hyvin edelleen. Yöllä heräillään välillä juttelemaan :cautious:.
Meillä on huokailu nyt kuuminta huutoo kaiken muun älämölön lisäksi ja toi jeniferin mainitsema rapsuttelu on ollu jonkin aikaa hauskaa.
Ruoka uppoaa hyvin, nyt määrä on kasvatettu ehkä bout kolmasosa purkkiin. Aamupäivällä "ruoka" ja iltapäivällä hedelmä. Mahakin toimii jotenkuten. :poop:
Joko aurinkolasit on hommattu jos vaikka kevät kohta alkais:cool:?
 
Just tänään hain itselle uudet aurinkolasit vahvuuksilla :) Pojallekin pitäisi hommata jotkut arskat ja varmaan joku lippiskin kesäksi; yksi tosin löytyykin jo.

Meillä syödään edelleen aamulla maissipuuro + hedelmäsose, lounasaikaan kasvista ja illalla vielä kasvista. Mietin tässä, että olikos se nykyään niin, että lihaa annetaan vasta 6kk iässä, eikä 5kk...näin muistelisin, että neuvolassa ohjeistettiin...
Viiden kuukauden ikäisille onkin niitä kivoja rahkavälipaloja ja valmista Onni-puuroa (y)
 
Ai niin, löysin parilla eurolla ohuen fleece-unipussin ja poika nukkuu tosi hyvin siinä. Ajattelin, että tulee ongelmia, kun luovutaan kapalosta mutta eih, hyvin sujui unipussiin vaihto ja poika nukkuu tosi rauhallisesti.

Tuli noista soseista mieleen, että jotenkin ihmetyttää kun osaan on lisätty sokeria (Piltin marja- ja hedelmäsoseisiin). Maistoin yhtä ja mun mielestä se oli ylimakea ja samalla hapan (melkein sattui suuhun). En tiedä olenko vähän nipo mutta meidän poika ei saa vielä sokeroituja tuotteita; hedelmien oma sokeri saa riittää ja onneksi hälle maistuukin mm. itsetehty omenasose sekä omena-porkkana-banaanisose. Kaupastakin löytyy paljon sokeroimattomia vaihtoehtoja. Jotenkin ajattelen, että ehtii sitä sokeriherkkua mättää sitten isompana, kun sitä osaa ehkä jo kaivatakin...
 
Moikka! Vihdoin sain suunnilleen luettua täältä kaikkien kuulumiset - kiva kuulla, miten teillä sujuu ja saada vähän esimakua tulevasta. :) Meidän neiti on tänään siis vasta 16 päivää "vanha". Arjen aloittelu on sujunut suhteellisen hyvin, viime päivinä tosin on ollut hiukan levottomuutta öisin ja jatkuvaa tankkausta välillä.. :sleep: Vähän masuvaivoja on myös alkanut olla, tai ainakin epäilen että osa kärttyilystä johtuu siitä.

Järjestelin tänään pienen vaatteita järkevämmin, ja totesin että merkkien välillä on yllättävän isoja kokoeroja. Joidenkin valmistajien 62-kokoiset vaatteet ovat ihan samankokoisia kuin toisten 68-senttiset. Tavallaan tekisi mieli hankkia vielä muutamia käteväksi havaittuja vaatteita pienessä koossa, mutta toisaalta en tiedä onko se järkevää, kun neiti kuitenkin kasvaa kauheaa tahtia. No, jos vaikka kirpparilta löytyisi halvalla.

Mitä d-tippoja olette muuten käyttäneet? Piti jo pari päivää sitten aloittaa ne, mutta ei olla ehditty apteekkiin asti...
 
Kiva kuulla sinusta Fabula.
Meillä on nyt DeviSol-tipat käytössä. Ensimmäinen D-vitamiini satsi saatiin neuvolasta ilmaiseksi (en nyt enää muista minkä merkkisiä olivat, ehkä Minisun?).

Voi että, sulla on siellä ihan pieni vauva. Jos nyt jotain sanoisin, niin nauti täysillä ja luo ihania muistoja, sillä vauva-aika tuntuu niiiin lyhyeltä, etenkin tuo aika, kun vauva on ihan pieni, niin hujahtaa hetkessä ohi :)

Eri merkkisissä vaatteissa on tosiaan paljon eroja. Meidän pitkälle ja hoikalle pojalle sopii parhaiten H&M-vaatteet. Äitiyspakkauksessa oli osa vaatteista aika reiluja, esim. jos just vertaa H&M-vaatteisiin. Yksi Reiman 62cm fleece on mun mielestä ehkä enemmän jopa 74cm jne.
 
Kiva kuulla susta fabula! Ja voi mikä pieni teillä siellä vielä on! Meillä on Bioteekin Super-D tipat käytössä, yks tippa päivässä riittää. Saatiin ne lahjana mun siskolta, ne oli havainneet nuo tipat hyviks mahavaivaisen esikoisensa kanssa.

Mä oon tehny jonkin verran löytöjä nyt erinäisiltä fb-kirppiksiltä. Hyväkuntosia vaatteita löytynyt tosi edullisesti. Meidän pojalle sopii hyvin Lindexin vaatteet malliltaan, ja oon tykänny myös me&i:n bodeista. Kunhan alkaa koot pysyä pidempään käytössä niin koitan keskittyä tukemaan kotimaisia edes jossain määrin.

Mä ostin kanssa käytettynä merinovillaisen unipussin, toivotaan että poju tykkää siinä nukkua. Sen pitäis olla viileä kuumalla ja lämmin kylmällä, nähdään sitten käytössä.

Täällä on nyt 4kk hulinoita meneillään, yöt on vähän levottomia, päikkäreillekin asetutaan vähän vaihtelevasti. Syöminen on vaikeeta kun kaikki muu kiinnostaa niin paljon.. noh, tätä tää vauvavuosi on, vaiheesta toiseen..
 
Kiva, että tulit Fabula myös tänne keskusteluun mukaan. :)

Meillä Rela Drops käytössä ja ihan hyväksi havaittu. Aluksi käytettiin neuvolasta saatuja Minisun-tippoja. Sitten tuli vatsavaivoja, joten otettiin noi toiset tipat käyttöön. En tosin tiedä, oliko D-vitamiinin vaihto sinänsä tarpeen tai johtuiko vatsavaivat niistä. Onneksi kuitenkin helpottivat.

Jännä miten tuntuu, että lapsen myötä lyhyessäkin ajassa tapahtuu tosi paljon. Noin neljään kuukauteen mahtuu jo niin paljon ja vauva kehittyy ja kasvaa nopeasti. Aiemmin 4kk tuntui kuitenkin melko lyhyeltä ajalta. Pienihän hän on vieläkin, mutta jotenkin jo mukamas niin paljon isompi jo. Puhumattakaan nyt sitten vaikka vuoden päästä. Miltähän sitten mahtaa tuntua... ;)
 
Noista kotimaisista merkeistä tuli vielä mieleen Nosh organics ja Blaa!. En itseasiassa tiennyt että Blaa! on kotimainen, niillä on kivoja kuoseja ja laatu on ollut hyvä myös, oli siskolta lainassa jokunen body. Nyt kun katteli Noshin sivuja niin tuli hirveä hinku järjestää vaatekutsut :D

Mä eilen kattelin nukkuvaa pojua ja meinasin ihan pakahtua siihen rakkauden tunteeseen, on se vaan niin ihana. Ja nyt oman lapsen myötä ei kyllä kestä lasten hätää enää sitäkään vähää..
 
Rakkaus omaa lasta kohtaan on kyllä käsittämätöntä ja kaikki maailman hirveydet tuntuu pahemmalta, kuin ennen vauvan syntymää.

Vappu alkoi lumisessa säässä, tulee ihan loppuraskaus ja pojan syntymä mieleen, kun on tuollainen talvisää.

Ostettiin pojalle heliumtikkupallo ja tuliaisena isovanhemmilta hän sai nimikoituja ilmapalloja sekä vappuhuiskan. Vappuhuiska on kova suosikki ja sitä ihmetellään + näperrellään pitkiä aikoja.

Hyvää vappua kaikille, toivotaan että pian iskee kunnon kevätkin, ellei jo kesä!
 
Olipas tänne kertyny kuulumisia :) Kiva saada sut fabula tänne puolelle. Meillä oli ekat tipat jotkut niistä missä oli maitohappo mukana (n) pätkii tää konttori nykyään. Nyt on menossa neuvolan minisunit. Jos tuntuu että on mahavaivoja niin suosittelen tutkimaan niitä vatsan ja jalkapohjan hierontaohjeita. Se on ihan käsittämätöntä miten nopeasti ne pikkuvauvaviikot hujahtaa. Nauti nyytistä. :love: Musta ihaninta oli torkkua sohvalla vauva tossa rinnanpäällä. Nyt huutais ku riivattu jos yrittäisin sitä siinä pitää hetken.
Meillä on hihkuttu kun köytin foliopallon jalkaan kiinni. Sitä jaksetaan monottaa ja nauraa pitkän aikaa. Semmonen vappu :ROFLMAO:
Toi on kyllä just noin et maailma tuntuu niin karulta ja miettii miten ihmeessä tota voi suojella pahalta, mutta ei pelkäämään kaikkea.. hurjaa. :eek:
Toivottavasti teillä on vaput sujuneet hyvin.
 
Hauskaa vappua kaikille! Täällä on kovasti ihailtu vappupalloa ja hyrrää, ja tänään vapputorilla testailtiin ensimmäisen kerran vaunujen ratasosaa kuten isot lapset konsanaan. o_O Niin se aika hujahtaa: treenataan rattaissa istumista ja tehdään kahta ekaa hammasta! Itse olen vaan iloinnut jokaisesta uudesta viikosta ja kuukaudesta, kun meilä tosiaan nuo ekat kuukaudet olivat aika rankkoja ja nyt menee mukavasti. Toisilla taas on niistä pikkuvauva-ajoista ihania kokemuksia :love:

Meillä on nyt sekaisin käytössä kokoja 68-80. Ja on todellakin merkeissä eroja! Onneksi nyt jo vähän tietää, mitä kokoa kannattaa mistäkin hankkia. Meillä on vielä vähän haasteena se, että kaveri on aika lyhyt mutta hyvin palleroinen :whistle:

Meillä on käytössä nuo samat d-vitamiinit kuin Musicrolla, otetaan sitten maitohappobakteerit erikseen. On olleet meidän herkkävatsaiselle tyllerölle oikein sopivat.

Poppie, 5kk:n iässä suositellaan jo maistelemaan lihat ja kalat. Meillä kana on suuri suosikki:) Varsinkin porkkanan ja perunan kanssa. Nuo lihat on vaan vähän työläitä itse laittaa - jos olisi vähemmän vatsavaivainen kaveri, niin lappaisin kyllä vaan kaupan lihasoseita! Ja tuota lisättyä sokeria olen kyllä itekin kummastellut! Onneksi sitä on lähinnä noissa Pilteissä, esim Bonat taitaa kaikki olla makeuttamattomia. Mutta tarkkaan saa kyllä tuoteselosteet lukea!
 
Tulihan se vappusää sitten lopultakin! Vaikka lohduttomalta jo välillä näytti. Lauantaina meinasin todella jäätyä lenkille.

Meillä meni vappu aika rennosti kotioloissa. Samalla muistin, että mähän plussasin vuosi sitten vappuaattona. Silloinkin selvinpäin siis, tosin olisin ollut muutenkin, kun oli yövuorot meneillään. Jännä, että siitäkin on muka jo vuosi. Kamalan nopeesti menee tää aika.

Meillä on nyt nukuttu kolmena yönä sivuvaunussa alkuyö, oon sitten jossain vaiheessa yötä ottanu pojan vielä viereen, kun ei oo enää rauhottunut sinne sivuvaunuunsa. Tutittomuus on välistä vähän kurja, kun tuntuu usein, että poika rauhottuu vaan rinnalle, mitkään silittelyt tai muut ei vielä toimi hänelle. Mutta kaikki aikanaan varmaankin. Oon jo ihan tyytyväinen että noin puolet yöstä menee siinä sivuvaunussa, jää mulle enemmän tilaa. (y)

Muuten toivoisin, että poika palais takas aamu-uniseksi. Nyt meinaa herätä kuudelta tai viimestään seitsemältä, aiemmin nukku puol ysin tienoille. Nyt mennään sillon jo päikkäreille :D
 
Kiitos d-tippavinkeistä! :) Mies toi jotain sellaisia, missä on maitohappobakteereja joukossa (olisko ollut Ratiopharmin), ainakaan toistaiseksi en ole huomannut ongelmia. Vähän kyllä vääntyy neidin suu mutruun, kun tippoja antaa :LOL:

Olis kyllä tosiaan kiva suosia kotimaisia vaatemerkkejä, mutta ne tuntuu vähän turhan hintavilta ainakin tässä vaiheessa, kun tyttö kasvaa niin nopeasti. Oikeasti tuntuu, että hän ihan venyy silmissä :eek: Vaikka onhan se toisaalta kivaakin, kun alkaa tulla enemmän ilmeitä ja reaktioita ja luonnetta esiin. :love:

Mekin oltiin vappu ihan kotosalla, käytiin vaan naapurustossa pienellä vaunulenkillä :) Kivaa kun nyt vihdoin on keväiset kelit, niin pääsee nauttimaan ulkoilmasta! Ja neitikin nukkuu selkeästi sikeämmin ja pidempään lenkillä.

Yöt on meillä välillä hullua hulinaa, ja välillä menee yllättävänkin hyvin. Viime yönä sain nukuttua kolme parin-kolmen tunnin pätkää, ja olo on kuin eri ihmisellä. Toissayö oli nimittäin aika kauhea, onneksi mies päästi mut aamuyöstä nukkumaan ja antoi tytölle pullomaitoa. Mennään siis periaatteessa täysimetyksellä, mutta silloin tällöin otetaan korvike avuksi, jos olen ihan täysin poikki eikä neiti rauhoitu. Pitäisi varmaan hankkia pumppu, niin voisi noissa lisäsyötöissäkin käyttää omaa maitoa. (y)

Nauttikaa aurinkoisista päivistä! :)
 
Huh.. Mummolassa ja mummilassa vietettyjen öiden jälkeen oli ihana olla kotona. Neidistä matkasängyt oli ihan pepusta eikä suostunu niihin rauhoittumaan. Molemmissa sängyissä oli jo nukuttu ennenkin. Aamu-unille käynti on ihan mission imbossible, paitsi vaunuissa. Ja kun aurinko alkaa paistaa niin meilläkin ollaan jo 6-7 välillä valmiita heräämään o_O. Et nyt 5kkn kunniaksi päivät hakee uutta järjestystä.
Ihania aurinkopäiviä ollut ja niistä on nautittu täälläkin. :love:
Kohta neuvolaan rokotuksille :cautious:
 
Viimeksi muokattu:
Pojan fysioterapia jatkuu eli pitää treenata vatsallaan oloa ja hän kun ei siinä viihdy juuri ollenkaan, niin suoraan sanottuna ärsyttää huudattaa vauvaa (eikä mun pää ja sydän kyllä kestä mitään huudatusta eli treenataan nyt se mitä voidaan).

Pikkasen taas huono äiti-fiilis ja ärsyttää, kun kaiken kehityksen pitäisi mennä tyyliin oppikirjojen mukaan. En tiedä tervettä ihmistä, kuka ei olisi kävelemään jne. oppinut, vaikka kehitys tietyiltä osin ei juuri kirjojen kanssa yhteen menisikään. Hiukan ketuttaa sekin, että annetaan mm. ruokasuosituksia, jotka eroaa neuvolan näkökulmasta.

Olen nyt vähän pahalla päällä ja todella toivon, että neuvolassa kaikki on OK. Vaikka nämä ei ole mitään vakavia asioita, niin heti se satuttaa, jos omassa lapsessa on jotain oleellista parantamisen varaa, kun itselle oma lapsi on täydellinen ja kehittyy kyllä varmasti omaan tahtiinsa.
(No muuten kaikki olikin kai OK paitsi tuo vatsallaan oleminen).

Täälläkin haetaan uutta rytmiä ja yksi aamuyön syöttö taisi jäädä kuvioista pois.. Sellasta omaa napaa tällä kertaa...
 
Onkohan siellä nyt sattunut Poppie vähän turhan nipoa väkeä teidän kohdalle (n) Meillä just neuvolassa todettiin ,kun sanoin et ei kauheasti viihdy mahalleen, niin että ei vielä tarvi viihtyä. Että se riittää mitä se sen muutaman minuutin päivässä on. Harvemmin tosiaan tulee vastaan joku kävelemätön kuka ei ollut vauvana tarpeeksi vatsallaan. Yrität vähän päästää toisesta korvasta ulos noita juttuja (en kyllä itekään osaa).
Oon kyllä oppinu hölläämään noiden ruokasuositusten kanssa vähän ja teen miten meidän neidistä on hyvä. Nyt kun maha toimii taas niin alotellaan 2 soseilun lisäksi nyt puurot/vellit.
Rokotteet oli taas yllättäen tytöstä ihan :poop: , mut rota-annoksen hän ryysti ja jäi oottelee lisää tarjoilua. Äitin porsas.
 
Täälläkin aamut ovat jonkin aikaa alkaneet nyt aikaisemmin. Luin eilen teidän kommentteja aiheesta ja sitten tulin ajatelleeksi, että meillä ei ole makuuhuoneessa laitettu kaihtimia yöksi kiinni, joten lisääntyvä valonmäärä saattaa myös vaikuttaa. Eilen illalla sitten laitoin kaihtimet kiinni ja lapsonen nukkuikin sitten melkein aamukahdeksaan. (y) Toki voi johtua monesta muustakin asiasta, että tänä aamuna uni maittoi pidempään.

Kiinteitä on maisteltu parina päivänä, mutta varsin huonolla menestyksellä. Ilme on kyllä näkemisen arvoinen. :D Mutta harmi tosiaan, kun tuntuu, että työntää vain kielellä kaiken takaisin, mitä laitetaan. Ei päässyt oikein jyvälle hommasta. Vähän kuitenkin myös nielee, mutta välillä menee yskimiseksikin. Tänään kokeilen tehdä entistäkin lievempää perunaseosta, jos sillä olisi jotakin vaikutusta.

Neuvolassakäynti oli meilläkin vähän tympeä siinä mielessä, että oltiin siellä noin vartti. Kauhea kiire terkalla ja lääkärillä. Siinä vaiheessa, kun olin saanut lapsen puettua ja takaisin kaukaloon, oli th jo häipynyt ja lääkäri oven kahvassa kiinni. Koetti siinä hoputtaakin (nätisti kylläkin), mutta totesin, että laitan tässä kaukalon vyöt kiinni ensin. Pikkasen tuntui hätäiseltä. o_O Kiinteiden osalta nippu esitteitä mukaan, eipä niistä pahemmin ehditty siinä vartissa punnitusten ym. ohella juuri jutella. Plääh. Useimmiten neuvolakäynnit on tosi kivoja. Yleensä noi lääkärineuvolat on tosi hätäisiä ja muilla käynneillä on onneksi aikaa kysymyksille eikä ole niin julmetun kova kiire.

Hauska oli lukea teidän vappupalloista. Meilläkin vappupallo tuolla edelleen ilahduttaa. Siitä onkin riittänyt iloa jo yli viikoksi. ;) Hämmennys oli melkoinen, kun ekan kerran näki pallon ja kiinnitettiin pallo sitteriin. Suloinen ja ihana ihmettelijä! :love:
 

Yhteistyössä