*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.9 ***

Moi kaikki ja terkut täältä sohvan pohjalta =)

Puhelimella kirjottelen, joten suokaa anteeksi,
että tekstin ulkomuoto on vaan hyvinpitkälti, mustaa
ja valkoista..

Olen ihan sanaton ja ymmälläni, näistä ihanista kannustus
ja mukana elämis viesteistä. Kenelläkään, ei kenelläkään voi olla
näin mahtavia ystäviä täällä netti maailmassa. Paitsi mulla ja
ja meillä, täällä kuumeilijoissa ja odottajissa. <3
Ihan super mahtavia olette. Kiitos. <3

Omaa napaa: Ei niin paljoa huonoa, ettei jotain hyvääkin.
Eli tänään sairaalassa otettu hcg arvo olikin luoja kiitos,
lähtenyt itsekseen laskuun. Eli mihinkään hoitotoimenpiteisiin
ei ollut tarvetta ryhtyä. =)
Nyt ainoastaan seurataan hcg:n laskua. Maanantaina taas sitten
verikokeisiin.. Kysyttiin miehen kanssa (jonka reissukin sitten peruuntui
tän episodin takia) lekurilta, että uskaltaako tässä omin voimin
enää pikkuista yrittää, niin lääkäri oli sitä mieltä, että tottakai
voi. Mutta me kyllä taidetaan luottaa tästä lähin vaan tieteen
keinoihin. Ainakin nyt ollaan vahvasti sitä mieltä. :D

Nyt ootellaan että hcg laskee nolliin ja sit yhdet menkat ja
sitten me suunnataan katseet kohti seuraavaa PAS:ia..
Ja viimeistään sillon palailen taas viralliselle listallekin. :D
Tosin teistähän kukaan ei enään sillon kirjoittele tällä
puolella, vai mitä leidit? =)
Kiitos SÄIHKISS päivittelystä <3
LISELLE vielä kerran halit ja onnittelut <3
NANCYC älä tunne huonoa omaatuntoa innostuksestasi, kuumeilu
on ihana asia, mutta toisilla vaan äidiksi tulo krstää kauemmin
kun toisilla. Mutta silti, meillä kaikilla on se yksi ja sama ihana
haave, saada se oma lapsi ja kokea se äiteyden ihanuus.

Huh, tulipa tekstiä.. :)

Ihanaa viikkistä ihanat ja nauttikaa helteistä <3
 
Dazzler, ihana juttu, ettei mitään tarvinnut tehdä. Ihailen sun positiivisuuttasi ja voimaasi, susta oikein huokuu sellainen lämmin, hyvä energia. Uskon, ettei aina oo helppoa pitää tsemppiä yllä, mutta sä kyllä olet huikea esimerkki kaikille. :heart: Toivotaan, että PASista tärppää. Iso rutistus ja halaus! :)
 
Itku silmässä täällä luen tätä viimeistä sivua. Voi Dazzler, voin niin samaistua noihin tunteisiin. Ihana huomata, miten positiivisesti suhtaudut tulevaan. Meillä jokaisella on tuosta asenteesta oppimista. Se on vaan niin kummallista tässä elämässä, että toiset ovat syntyneet se kuuluisa kultalusikka suussa ja toisilla se elämä potkii aina kovimnan kautta. Itse olen ottanut elämän asenteeksi sen, että kaikella on tarkoituksensa, on pakko olla. Sitä en vaan ole vielä ymmärtänyt, että miksi, mutta ehkä ne asiat joskus selviää. Voimia ja onnea tulevaan PAS:iin.
Liselle onnea plussasta, varmaan huikea tunne nähdä tulos testissä. Nyt vaan nauttit raskausajasta.
 
  • Tykkää
Reactions: Dazzler
Aina tulee asioita mieleen, kun on jo tekstin lähettänyt. Sitä piti vielä sanoa.....Olen jäänyt ihan koukkuun tähän sivuuv, vaikka omat yritykset on vielä haaveilun tasolla. Mutta ihana huomata miten toisilleen tuntemattonat täällä tsemppaa ja elää mukana. Monesti omat kaverit, ei jaksa kuunnella kiertojen pituuksista tai ovistarinoita. Enkä ainakaan itse heille halua edes kaikkea kertoa. Muistan jo sieltä 'entisestä elämästä' kun täällä surffailin, löysin paljon tukea niin lapsettomuus asioissa kuin myös keskenmenon jälkeen. Ihania ihmisiä siis ?
 
Mulle vois laittaa plussan 29.7., kiitos!

Dazzler, onneksi ei tarvitse tehdä mitään operaatioita ja onneksi teillä on jo katse tulevaisuudessa! Oot vahva nainen ja sulla on selvästi hyvä mies! Onnea PAS:iin! Oon varma että pian on asiat hyvin!

JaIitukka, oot oikeassa, mahtavaa on porukka täällä! Mä siirryn pikkuhiljaa odottajien puolelle, mutta varmasti seuraan ja tsemppaan tätä ihanaa jengiä!
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@ ja Dazzler
Maanantai 5.8.2013


Kaisla78.............35v...........kp 10/31-34................yk 4
Joiku.................32v...........kp 12/22-28................yk 4
Hildur................29v...........kp 15/21-27................yk 9
Ankkurinappi.......30v..........kp 17/33......................yk 4
Säihkiss.............34v...........kp 19/30-32................yk 9
Mariah33............33v...........kp 26/30.....................yk 2
LilyAlice.............34v...........kp 28/25-38.................yk 11
NancyC..............31v..........kp 39/28-?...................yk 1
Ethe1................ 30v...........kp ?/33-36..................yk 2


Taustalla:

haave_ilija, Emeliya, Kirpukka, M11su, Avonlea, Haniböö83, pienestä kii, Sakara, Mandala, Mirtsu81, Lila79, tada, Uusijännääjä, Pauge83, ansarikukka, Starfish, iiris_lorea, Saippo, Pinni82, Dazzler


Plussanneet:

Lise.....................36v............yk 8.............29.7.2013
Milk@...................37v....... ...yk 8.............26.6.2013,1.ICSI
Mayinka................30v..........ya 09/2011....23.6.2013
Bling....................30v..........yk 14............19.6.2013,2.Femar-kierto
mutantti................33v..........yk 5..............16.06.2013
miss_piggy............31v..........yk 10.............31.05.2013
lady1979...............34v..........ya10/2011.....16.05.2013,1.tuoresiirto/IVF
mm-79.................33v ...........yk 23 ..........06.05.2013,1.IUI
hiisi-78.................34v ...........yk 8 ............28.03.2013
Twinflower............33v ..........yk 18 ...........16.03.2013,1.IUI
Starhope...............37v ..........yk 10 ...........11.03.2013
Kiiltis-75...............37v ..........yk 15 ............02.03.2013
Essence................33v ..........yk 6 ..............31.01.2013
rupeltaja...............30v ..........yk 3 ..............21.01.2013
Syksy2010.............31v ..........yk 28 ............17.01.2013
zapata..................31v ...........yk 5 .............05.01.2013
TarinaMarianna......32v ...........yk 5 ..............31.12.2012
 
Viimeksi muokattu:
Hei Ihanat!

Katsokaas ensinnäkin läpi nuo päivitetyt tiedot, onko kp:t ynnä muut oikein :)

Dazzler, ihana oli lukea hyvistä uutisista tuon surun keskellä. Kuten moni muukin on sanonut, sä oot kyllä uskomattoman vahva nainen. Oon ihan varma, että tuo positiivisuus, joka susta huokuu, palkitaan jonain päivänä. Se on se "alitajunnan voima", josta on kirjojakin kirjoitettu... Voimia ja onnea tulevaan PAS:iin! :heart:

Lise, olipas ihanaa lisätä sut plussanneiden joukkoon. Sitä vauvapölyä kuuluu ehdottomasti käydä huiskimassa täällä aina silloin tällöin, että saadaan tuttu jengi kokonaan sinne odottajien puolelle ;)

Olen samaa mieltä, että tällä palstalla on ihan käsittämättömän upeaa porukkaa. Ei uskoisi, että on kyseessä toisilleen tuntemattomat ihmiset. Itse en ole ennen missään keskustelupalstoilla kirjoitellut ja täytyy sanoa, että en olisi voinut kyllä paremmasta paikasta aloittaa :)

Täällä olisi tänään aika gynekologille. Toisaalta jopa toivon, että niukoille menkoille ja tärppäämättömyydelle löytyisi helposti joku syy esim. se liian ohut limakalvo, jota voitaisiin hoitaa. Mutta oli mitä oli, pysyn postitiivisena ja uskon edelleen, että se meidän pikkuinen on jo matkalla tänne ja pääsee perille ennemmin tai myöhemmin :)
 
Mulla alkoi sunnuntaina kovat vatsakivut ja kohtalainen verenvuoto. Eilen kävin gynellä, joka totesi, että mitään sikiöpussia ei näy ja suurimmalla todennäköisyydellä käynnissä on keskenmeno. Verenvuoto jatkuu edelleen, kipuja onneksi jo vähemmän.

Mieli on tietysti maassa, mutta jos näin piti käydä, niin hyvä että se kävi näin varhaisessa vaiheessa. Ehkä palaan tänne taas jossain vaiheessa, mutta nyt voisin siirtyä taustalle.

Kiitos kaikille mukana elämisestä ja toiveikasta mieltä!
 
Lise :hug: Tule takaisin, kun jaksat :) Toivon sinulle paljon jaksamista ja kuten sanoit, jos näin piti käydä niin parempi nyt kuin myöhemmin. Jotenkin tuntuu, että tällaista sattuu liian usein, enkä itse oikein koskaan löydä tähän mitään järkevää sanottavaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Lise
Lise :hug: Olet mun ajatuksissa, voimia teille molemmille. :heart:
Uskotko, jos sanon, että tiedän tasan tarkkaa miltä susta tuntuu ja mä tiedän myös sen, että siitä selviää. Aika parantaa haavat, tässäkin asiassa. Jaksamisia :heart:

(.) Ei ole meilläkään tämä jännitys näytelmä lähtenyt sitten kuitenkaan selviämään.. Eiliset hcg arvot huiteli yli jo yli 700!! Että on sitten kuitenkin pienen laskun jälkeen lähtenyt uudelleen nousuun. Plaaaaaah!!
Vieläkään ei siis tiedetä, mihin tässä lopunperin päädytään.. Metotreksaatti piikkiin, leikkaukseen vai mihin. Lääkäri oli vielä toiveikas, kun kuitenkin arvo noin matala, että arvo lähtisi vielä itsestään laskuun ja mitään toimenpiteitä ei tarvisi tehdä.. Metotreksaattia ei mielellään antaisi siksi, kun sitten sitä PAS:ia pitää venyttää vaikka kuinka pitkälle, ettei sitten myrkky vaurioita mahd. sikiötä, jos passista raskaus käynnistyisi. Se varo aika taitaa olla 1-6kk.. Mutta näillä mennään.
Keskiviikkona taas kokeisiin. Onneksi olen ollut ite ihan ok kunnossa, pientä kipuilua
ja minimaalista ruskeaa vuotoa lukuunottamatta.
 
  • Tykkää
Reactions: Lise
Liselle iso hali :hug: kyllä toi vaan vetää vähäksi aikaa niin mataliin tunnelmiin, kun on nähnyt jo digissä ekaa kertaa sen tekstin, viivat vahvistuu, katsoo lasketun ajan ja ihana olo valtaa koko kropan...sitten se viedään pois... Vaikka parempi näin kuin myöhemmin, mutta silti se on niin kova pettymys. :heart: täällä me ollaan, sitten kun haluat takaisin juttuihin mukaan :heart:

Dazzler onpa inhottava tilanne. Ja hirmu pitkä tuo metotreksaatin vaikutus... Todella todella toivon että arvot laskisivat nyt itsestään, eikä toimenpiteitä tarvittaisi. Asia on varmasti sun mielessä jatkuvasti, inhottavaa tuollainen epävarmuus. Tuo epävarmuus, se kyllä kuvaa tätä koko yritys-aikaa, epävarmuus omasta kropasta, ovulaatiosta, kierrosta, hoidoista, onko nyt raskaana, vai meneekö kesken... Mutta sä kyllä olet kunnon esikuva meille kaikille, miten kovistakin kokemuksista voi selvitä kun on oikea asenne ja positiivisuus matkassa. Oot upea! :heart:

Säihkikselle iso kiitos päivittelystä, mahtavaa että jaksat pyöritellä listaa kuntoon :) eikä varmasti ketään haittaa, vaikka et ehtisi sitä kovin usein tekemään :) miten meni gynellä?

Nancy C:lle tervetuloa porukkaan ja eikun pikaisesti plussaamaan :D:flower:

).( Kyllä ne vaan menkat tärähti pöksyyn jo lähes viikon etuajassa : / kierto oli siis lyhyempi kuin koko vuotena, toki olihan oviskin ekaa kertaa melko ajoissa. Joiku, samalla pikatyylillä menee meidän kierrot :confused: Luteaali pysyy siis uskollisesti noin 9-10 päivässä, eli ei kovin pitkänä. Miehen simppatestitulokset saatiin, ja normaalit arvot, joskin hieman vasta-aineita (mutta lausunnon mukaan ei vaikutusta kun muuten niin hyvät arvot). Senhän arvasikin, kun se yksi alussa kesken mennyt on takana, että kyllä se oon mä jonka masuun ei se vauvanalku vaan jostain syystä kiinnity kunnolla. Pari viikkoa vielä ensikäyntiin, en tiedä miks mua hirvittää se? Ehkä se, kun olisi vaan niin halunnut, että ei tarvita lääkkeitä eikä muuta, että saataisiin se vauva ihan luomuna aikaiseksi... Mutta kyllähän se sieltä tulee, joko avustuksella tai ilman :heart: mun uusi höyrähdys on omenaviinietikka, otan sitä aamuisin, kun mun kroppa on hieman emäksinen ja sillä on niin paljon muitakin hyviä vaikutuksia. Googlettelin, ja löytyi myös todella positiivisia raskautumiskokemuksia omppuviinietikan avulla - tästä se taas lähtee :D

Täällä siis tänään kp 6/23-38 yk 12

Ja munkin mielestä tää on ihan superihana poppoo, jolla on sydän ja sielu paikoillaan! Ootte parhaita, ja hirmuisen tärkeitä! Muiskis!:heart::heart::heart:
 
Keskiviikko 7.8.2013


Mariah33............33v..........kp 1/27-30.................yk 3
LilyAlice.............34v...........kp 7/23-38.................yk 12
Kaisla78.............35v...........kp 12/31-34................yk 4
Joiku.................32v...........kp 14/22-28................yk 4
Hildur................29v...........kp 17/21-27................yk 9
Ankkurinappi.......30v..........kp 19/33......................yk 4
Säihkiss.............34v...........kp 21/30-32................yk 9
NancyC..............31v..........kp 41/28-?...................yk 1
Ethe1................ 30v...........kp ?/33-36..................yk 2


Taustalla:

haave_ilija, Emeliya, Kirpukka, M11su, Avonlea, Haniböö83, pienestä kii, Sakara, Mandala, Mirtsu81, Lila79, tada, Uusijännääjä, Pauge83, ansarikukka, Starfish, iiris_lorea, Saippo, Pinni82, Dazzler


Plussanneet:

Lise.....................36v............yk 8.............29.7.2013, km
Milk@...................37v....... ...yk 8.............26.6.2013,1.ICSI
Mayinka................30v..........ya 09/2011....23.6.2013
Bling....................30v..........yk 14............19.6.2013,2.Femar-kierto
mutantti................33v..........yk 5..............16.06.2013
miss_piggy............31v..........yk 10.............31.05.2013
lady1979...............34v..........ya10/2011.....16.05.2013,1.tuoresiirto/IVF
mm-79.................33v ...........yk 23 ..........06.05.2013,1.IUI
hiisi-78.................34v ...........yk 8 ............28.03.2013
Twinflower............33v ..........yk 18 ...........16.03.2013,1.IUI
Starhope...............37v ..........yk 10 ...........11.03.2013
Kiiltis-75...............37v ..........yk 15 ............02.03.2013
Essence................33v ..........yk 6 ..............31.01.2013
rupeltaja...............30v ..........yk 3 ..............21.01.2013
Syksy2010.............31v ..........yk 28 ............17.01.2013
zapata..................31v ...........yk 5 .............05.01.2013
TarinaMarianna......32v ...........yk 5 ..............31.12.2012
 
Viimeksi muokattu:
Lise Oon niin pahoillani... :hug: :'(

Täällä tänään kp 1/27-30 ja nyt sitten yk 3 alkanut... :headwall: :'( :mad:

Ja kolmas kierto alkaa nyt sitten kyllä totaalisella ruokaremontilla!! Lomat on lusittu ja mielessä syksy kolkuttaa jo ovella... Ja olin päättänyt että jos syksyyn mennessä ei tärppää niin sitten pudotan taas lisää painoa (jota on valitettavasti nyt myös tullut vähän lisää kun lomalla tuli niin mässäiltyä...) Jukoliste mähän saan vielä sen lapsen!! :)

Plussapuuhkuja kovasti meille kaikille uuteen kiertoon joutuneille! +++++++ :whistle: Mennään sitten porukalla toukokuisiin!! ;)
 
  • Tykkää
Reactions: LilyAlice
Voi Lise, olen niin pahoillani :hug: Voimia sinulle ja miehellesi. Sen vielä kysyisin, haluatko että nimesi on kuitenkin tuossa plussanneissa? Laitanko km siihen perään vai miten haluat?

Dazzler, kyllä sua nyt koetellaan. Toivon sydämestäni, että tilanne ratkeaisi itsestään eikä tarvisi mitään toimenpiteitä. Olet ajatuksissa!

LilyAlice, voihan kirotut menkat! Mutta eihän siinä auta muu kuin lippu korkealla eteenpäin :) Hyvä että menette jo noin pian ensikäynnille, vaikka varmasti ristiriitaisia tunteita herättääkin. Kuten tässä pinossa on moneen otteeseen huomattu, lääketieteen avulla voidaan saada ihania tuloksia aikaiseksi. Positiivisin mielin siis sinne!

Mariah33, pahoittelut uudesta kierrosta! Tsemppiä ruokaremonttiin, toivotaan että se palkitaan pian :)

Mulla oli tosiaan se gyne maanantaina ja ihan hyvillä mielin sieltä lähdin, kunnes sitten kotona avasin kaikkitietävän googlen.. : / Kaikki rakenteet näytti siis ultrassa normaalilta, ovulaatio oli tapahtunut oikealta, kuten arvelinkin jne. Kohdun limakalvo, joka on ollut se mun peikko, oli 6 mm ja kp oli siis 19. Kertokaas nyt hyvät ystävät, jos teitä on ultrattu noilla päivillä, että onko se riittävä? Limakalvo oli siis tasakaikuinen, koska ovulaatio oli jo tapahtunut, ei kolmikerroksinen, jota se on ennen ovulaatiota. Lääkärin mukaan tämä paksuus on "hyväksyttävä tilanne" mutta "kyllähän limakalvo näyttää erilaiselta niillä naisilla, joilla on runsaat vuodot". Huaah, päätin olla murehtimatta, koska uskon vakaasti, että se riittää aivan hyvin ja meidän vauva on niin tarmokas, että se tarraa kiinni vaikka tiiliseinään :D Ja silti luen kaikenmaailman keskusteluja ym. nettitietoa ja tuntuu, että nämä on vähän lääkäristä riippuvaisia nämä jutut. Toisen mielestä yksi on hyvä ja toisen mielestä toinen. Enkä tiedä, kuinka perehtynyt tämä mun gynekologi on lapsettomuusasioihin. No, oli niin tai näin, gyne pystyy tämän käynnin perusteella tekemään lähetteen lapsettomuuspolille, jos muutaman kuukauden sisään ei ole raskaus alkanut. Mutta sehän on! :) Sanoin miehellekin, että ei me sitä lähetettä tarvita, haluan uskoa siihen viimeiseen asti. Eli LilyAlice, kuten huomaat, ihan samoja ajatuksia täällä kuin sullakin. Halu onnistua luomusti on niin suuri, että tuntuu tosi kaukaiselta ajatukselta lähteä hakemaan apua hoidoista. Ja sitten toisaalta mielelläänhän sitä ottaa apua vastaan, jos sitä pystytään antamaan, jos ei kerran omin avuin onnistu. Ristiriitaista.. :|
 
Viimeksi muokattu:
Säihkiss, voit lisätä siihen plussauksen perään km. Sehän on kuitenkin edelleen totta, että olen plussannut.

Mulla on kanssa ohut kohdun limakalvo, mutta en muista millilukuja siitä, kun sitä mitattiin keväällä. Kävin silloin vähän väärään aikaan, alkukierrosta, gynellä. Pitäis varmaan alkaa selvittää, voiko sen kasvua tukea joillain ruokavaliojutuilla. Ajattelin myös syödä hedelmällisyyttä vahvistavia solumineraaleja (homeopaattisia lääkkeitä) ja mennä akupunktioon. Buustia munasoluille! Toi on niin tuttua, että googlailemalla saa lisättyä omaa epävarmuuttaan, ehkä sitä pitäis joskus rajoittaa. Mulle kyllä lääkäri sanoi, että ei se vähän ohuempi limakalvo ole mikään suuri huolenaihe. Luotan siihen, vaikka tietty sen vahvistaminen kiinnostaa. Nyt just viime gyne korosti, että kohtuja on niin valtavan erilaisia ja ne toimii eri tavoin. Se on vaan inhimillistä.

Ja kiitti vinkistä, LilyAlice, otan myös omenaviinietikan tutkintaan! Nyt tosin juon just kahvia, joka pitäis varmaan jättää kokonaan, ja josta olinkin jo luopunut. Viime päivinä ollaan lohduteltu miehen kanssa itseämme herkuilla, jotka muuten on eri syistä rajoitettavien listalla. Jäätelöä, viiniä, mustikkapiirakkaa... You name it. On tää henkinenkin hyvinvointi tärkeää. :) Tsemppiä sinne ensikäyntiin! Ei mikään ihme, että se hirvittää. Mutta ajattele tämän porukan positiivisia kokemuksia hoidosta, niitä on paljon!

Dazzler, kovasti voimia sulle! Ei tää elämä ole helppoa. Ihanaa, että siellä on joku joka tosiaan tietää miltä musta tuntuu. Tää vertaistuki tuntuu kyllä tosi hyvältä! Toivottavasti hcg laskee pian ja kaikki menee parhain päin.

Mariah, kovasti tsemppiä ruokaremonttiin! Varmasti ponnistelu vielä palkitaan :)
 
Viimeksi muokattu:
Hienoa Lise, että olet meidän mukana! Toivotaan uutta tärppiä heti perään :D

Dazzler Toivotaan, nyt että arvot laskisi eikä tulisi taukoa seuraavan hoitokertaan ja ennen kaikkea, ettei tarvitsisi tehdä mitään toimenpiteitä. Supertsempit nainen! :heart:

LilyAlice, jep ihan samanlaisia lukemia on mullakin eli kyllä dpo10 alkaa tiputtelemaan. Toisaalta ei tarvitsee paljoa jännäillä... : / Mulle gyne sanoi keväällä, että ellei kierto normalisoidu syksyyn mennessä, pitäisi mennä uudelleen ja katsotaan sitten apua siihen. Mutta en nyt tiedä onko tämä nyt sitten normaalia vai ei... Onko näin lyhyellä kierrolla edes mahdollista plussata. Blah.
Mulla on kikoista käytössä greippimehu, Tropicanalta on tullut sellainen tuorepuristettu ja se on mielettömän hyvää. Pitää kuitenkin tutustua myös tuohon omenaviinietikkaan :)

Olikohan joku tässä ketjussa joskus käynyt akupunktiossa, muistelisin, että näin oli, mutta henkilö taitaa olla jo raskautuneiden joukossa. Jotenkin muistelin, että siitä voisi olla apua lyhyeen kiertoon. Täytyy tästä alkaa asiaa G:ltä kyselemään. Kaikkea sitä olisi valmis kokeilemaan...

Säihkiss kyllä mä nyt tulkitsisin nuo uutiset hyviksi :) Todellakin, ette tarvitse mitään lähetettä - nyt vaan kuvittelet itsesi (ja minut seurana) vaunuilemaan ensi kesänä picnicille satamaan :D

Mariah33 :hug: Toukokuu on meidän kuu ;)
 
Viimeksi muokattu:
Limakalvoasiaa vielä... Oon lukenut, että luonnollisella e-vitamiinilla olisi erityisen hyvä vaikutus ohueen limakalvoon. Tilasinkin eilen tämmöistä:

E-vitamiini (400 KY), nestemäinen, luonnollinen 59ml (Solgar)

Siinä on luontaisessa muodossa useita eri tokoferoleja, minkä pitäisi olla siis hyvä juttu. Synteettinen e-vitamiini ei ilmeisesti toimi ihan samalla tavalla. Oon myös miettinyt tota omenaviinietikkaa mutta vielä en ole sitä aloittanut. Kaikki keinot ne on kai kokeiltava =)

Joiku, todellakin visualisoin ihan vimmatusti sua, mua ja Milk@a kärrylenkeille ja picnicille ensi kesänä. Joko oot muuten muuttanut Lahteen vai oliko se vasta joskus myöhemmin?
 
LilyAlice super paljon kiitos tuosta ihanasta kirjoituksesta :heart:
Kyllä sitä on tottakai ämpäri kaupalla tullut kyyneleitä vuodatettua, näiden pian 4
vuoden yrittämisen aikana. Mitään hyvää, en vielä ole yrittämisen saralla näistä vuosista löytänyt. Mutta sitten, kun alkaa miettimään, niin positiivisia asioita on kuitenkin ne, kun huomaat, että pikkuhiljaa se elämä alkaa voittamaan ja alkaa arvostamaan kaikkia muita ihania asioita elämässä ja kuitenkin, kun se toive ja haave siitä omasta lapsesta on niin suuri, niin se auttaa tarpomaan vastoinkäymisistä huolimatta eteenpäin. Kuitenkin se ajatus: Jos meille kuitenkin vielä jonain päivänä... :heart:
Siinä on ajatus ja haave, joka jaksaa viedä meitä eteenpäin.
Ja kyllä mä myönnän, että välillä se pieni katkeruuden pilkahdus käy tuolla mielen
sopukoissa, niitä kohtaan, joille raskautuminen ja varsinkin onnistunut, loppuun asti mennyt raskaus on käynyt helposti. Mutta silti ikinä koskaan, en näin vaikeaa tietä toivoisi edes pahimmalle vihamiehelle.
Pahoittelut sulle niistä perskuleen menkoista :hug:
Noista hoidoista sen verran, että tottakai se ajatus siitä, että lapsi saadaan alkuun
tieteen avuin, kuulostaa ja tuntuu jo pelkkänä ajatuksena pikkusen pelottavalta ja hyvin hyvin epä romanttiselta, tiedän.
Mutta mulla ainakin kaikkien päässäni pyörineiden ajatusten jälkeen, kun homma
oikeasti pyörähti käyntiin, tuli sellainen helpottunut olo, että se meidän juttu on nyt tässä ja näillä suunnitelmilla ja tavoilla mennään projektissa eteenpäin.
No mutta, käytte siellä ensikäynnillä nyt ensin ja sit mitä ne siellä sanoo, niin sen mukaan eletään.. tsemppi muiskut ja rutistukset :kiss: :hug: :heart:

Säihkiss Mullehan on tehty niitä limis ultria aina ennen PASseja ja ne on tehty kp 11-12 ja limis on ollut 11-13mm paksu ja aina on sanottu, että hyvä on.
Mutta mutta, en sitten tiedä tuosta paksuudestakaan, kun meillä ne ei siihen tykkää tarrata ja sitten kun tarraa, niin silti alkaa ote lipsumaan ja pois tipahtavat.
Tiedä noistakaan sitten. Mutta mulla on kyllä sellanen fiilis, että se teidän alkio pallero käy niin kovaa kiinni, ettei pikkusen ohkasempikaan limis haittaa :heart:
Ja näin se jääkin sitten lapsettomuuspoli käynti käymättä :D :heart:

Mariah33 Tsempit uuteen kiertoon =) Kyllä se teidänkin kierto sieltä vielä napsahtaa... Sovitaanko vaikka, että se olisi just tää kierto :D
Ja tosiaan, jaksamisia ruoka remppaan, mullakin samasta syystä nyt tässä kesän aikana tippunu painoa reilut 5kg. =)

(.) Ihan pikkusen oli taas hcg noussut, eli oli tänään vähän päälle 800.
Huomenna sairaalaan, ultraavat ja lääkäri sanoi, että metotreksaatti piikki laitetaan.. No, ei voi mitään PAS siirtyy, mutta sittehän siirtyy. Itse en kuitenkaan
pysty näihin asioihin vaikuttamaan. Toivon vaan, etten olis kovin kipee sen jälkeen, tai ettei tulisi mitään hurjia sivuoireita, hui! :O
 
miss_piggy
Limakalvoista:

Suosittelen ostamaan Vehnäalkioöljyä, teelusikallinen nassuun päivittäin, niin tekee hyvää limakalvoille mm. paksuntamalla niitä :) Sisältää justiinkin sitä E-vitamiinia ja luonon omaa Omega-3.
Ite käytin tätä keskenmenosta tähän uuteen plussaan asti, ja lopetin sitten plussan jälkeen kun luin, että luontaistuotteita ei välttis kannata käyttää raskauden aikana :D

Otan vielä osaa kaikille jotka ovat menetyksen kokeneet, ja riemuitsen mukana plussanneiden kanssa. :heart:

piggy ja mittarimato 13+5
 
Säihkiss, oletko perehtynyt enemmänkin tuohon visualisointiin? Voitko laittaa vaikka yksityisviestillä kokemuksista lisää? Kiinnostaa kovasti.
Itse kävin silloin aikoinani vyöhyketerapiassa, kun ei vielä tiedetty mistä lapsettomuus johtuu. Ihanan rentouttavaa oli ja luulen, että siitä voisi olla apua. Hoidoissa oli omat kuviot lasta toivovalle. Join myös tuota greippimehua. Mieheni söi myös sinkkiä ja helokkiöljykapseleita.
 
  • Tykkää
Reactions: Säihkiss
Voihan video...kirjoittelin pitkät pätkät ja kommentit ja sitten ukkonen pätkäs netin...no niinpä tietysti. Onneksi on tätä kärsivällisyyttä, jota tämä raskautumisprojekti on kehittänyt :kieh: ihana että Lise hengailet täällä meidän kanssa ja toi on niin totta, että pää hajoaa jos koko ajan miettii mitä saa syödä ja mikä on hyväksi raskautumiselle...eihän siitä tuu muuta kun ressiä ja sehän se vasta pahasta onkin :LOL:

Dazzler kiitokset takaisin, sä oot täällä meitä niin tsempannut ja kirjoittanut avoimesti omista kokemuksista ja tunteista, arvostan sitä. :heart: ja toi katkeruus...kuinka siltä voiskaan välttyä... No jokaisella on oma ristinsä kannettavana, sen oon oppinut, ja meillä se on tämä. Toisilla on huono liitto, oma terveys pettää pahemman kerran, tai työttömyys pitkittyy jne. Kun jokainen päivä voi olla se viimenen, niin pitäis vaan saakeli muistaa joka päivä rutistaa hartaudella tuota omaa rakasta miekkosta (joka sohvalla kuorsaa koirat kainalossaan) ja olla sen olemassaolosta kiitollinen :heart: Sylillinen onnea huomiselle ja toivotaan ettet saa mitään pahoja sivuvaikutuksia! :heart:

Säihkiss mun piti oikein kaivaa gynet paperit esiin, kun muistelin että mullakin oli limis 6mm, ja niinhän se oli. Mun kierto oli vaan eri vaiheessa sillon, ovis vasta tulossa viikon päästä. Gyne ei siitä sen kummempia kommentoinut... Ja just kuule tollaset ristiriitaiset tunteet mullakin on tosta lapsettomuuspolista, välillä oon hyvilläni, että päästään sinne ja välillä ihan kauhuissaan, että kohta tässä jo isketään hormmooonnia kankkuun... :D

Nyt kun näihin lisäravinneasioihin päästiin, niin kuulkaas mä löysin hyvän ja halvan E-vitamiinin keväällä, joka on juurikin vehnänalkioöljystä tehty, josta Säihkiss ja miss_piggykin tossa kertoi, tää on Yliopiston apteekista:

Tuotteet - Yliopiston Apteekki)

Solgarin tuotteet on todella hyvälaatuisia, mutta tuppaavat olemaan aika arvokkaita :D omenaviinietikan muuten vedän veteen sekoitettuna ja pillillä, niin hampaiden kiille ei vaurioidu :) tiedättekö te enemmän noista superfoodeista? Kun tuota macaa kehutaan niin kovasti hormonitoiminnan parantajana?
 
  • Tykkää
Reactions: Säihkiss ja Lise
Niin ja Joiku mikä tässä nyt sitten on normaalia :kieh: ei ainakaan tällainen odottaminen sanon minä :D mutta teillä on vielä alle puoli vuotta yritystä takana (enhän muista väärin :ashamed:) joten plussa voi tulla any day now! :)

Mariah jukoliste niin! Nyt plussataan perskules! :D halitukset, noi kierron ekat päivät on kyllä niiiiiiin syvältä... Toi on silti niin hauska toi kierron "raivo"-vaihe :D sitä seuraa maaninen "mistä mä ne tikut nyt tilaan"-vaihe ja sitten ollaankin jo pesunkestäviä kemistejä "dip 'til u drop"-tilanteessa :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Joiku ja Mariah33
No, en mä osaa täältä poiskaan pysyä, kun on niin hyvä porukka :)

En tiedä voiko km:stä alkaa laskea kp:itä, ehkä ei, ja odotan seuraavia menkkoja, joista sitten taas lasketaan... Että sikäli oon vielä taustalla.

Joo, pienen googlettelun jälkeen päädyinkin tuohon vyöhyketerapiaan mieluummin kuin akupunktioon. Täytyy lähteä etsiskelemään. Ja vehnänalkioöljy ostoslistalle, kaikki keinot käyttöön :)

Mä olen syönyt macaa oikeastaan koko yritysajan lähes joka päivä. En tietysti tiedä, millaista olisi ollut ilman sitä, mutta ainakin nyt kierto on aika jees, pitkä, mutta ei sinänsä ongelmallinen.

Toukokuussa mulla oli 38 päivän kierto, jonka loppuvaiheessa oli mielestäni selkeitä raskausoireita, ja oon aika varma että silloinkin on ollut varhainen keskenmeno. Oisko kiinnittymisessä ongelmia... Vai onkohan vaan heikkoja muniksia.

Voi kun pääsis jo yrittämään uudestaan. Samaan aikaan on suru tästä, joka ei kasvanutkaan, ja malttamaton olo päästä taas yrittämään.


Dazzler, teillä on kyllä ihan kohtuuttoman pitkä tie tässä projektissa! En tiedä miten itse tuota kestäisi. En voi sanoa muuta kuin toivon sulle kamalasti voimia ja sitkeyttä!!! :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: LilyAlice

Yhteistyössä