*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.9 ***

Toikin on muuten jännä miten käytännöt vaihtelee eri kunnissa, kannattaa tosiaan kysäistä jos pääsisi ultraan tuhruttelun takia. Meillä neuvotaan vaan odottelemaan, koska jos se on mennäkseen kesken, niin sille ei voi tehdä mitään. Jos tulee todella kovat kivut ja on syytä epäillä kohdun ulkoista raskautta, niin sitten toki välittömästi päivystykseen. Kovasti voimia Syksylle, edelleen toivotaan että kyse ei ole mistään vakavasta :) :hug: Monella se ei tarkoita mitään pahaa :)

Avonlealle pahoittelut negasta :( Toivotaan, että kolmas kerta toden sanoo jos täti nyt kurvaa paikalle :hug:

Täällä kans testattu nega, huomenna varmaan alkaa menkat.

Edit. Alkoikin jo tänään, vaikka aamulla oli lämmöt vielä koholla, kp1 siis täällä.
 
Viimeksi muokattu:
Sunnuntai 27.1.2013



Avonlea..............36v...........kp 1/26-28....................yv2
hiisi -78...............34v..........kp 1/28.......................yk7 (km 8/12)
Twinflower...........33v..........kp 4/27-28.................yk17 (km 8/12)
ansarikukka......... 33v......... kp 9/24-30..................yk1
M11su.................34v...........kp 11/28-31..................yk17
Pauge83..............29v...........kp 12/24-27..................yv 2,5
Iris_Lorea............31v...........kp 14/26-32..................yk30
Kiiltis-75..............37v...........kp 16/24-30..................yk14
Säihkiss...............33v..........kp 17/28.......................yk3
Kirpukka..............36v...........kp 20/28-29........dpo5.....yk14 (kkm 9/12)
Dazzler...............36v...........kp 21/28-30...................yv3 (3*km, 1ku)
Milk@................ 37v...........kp 21/29........................yk4
Bling................. 30v.......... kp23/22-48................... yk10
Essence..............33v..........kp 24/29-34...................yk6 (km1/13)
Saippo................35v...........kp 36/32-50..................yk12
haave_ilija...........32v..........kp 52/28-38................... yk3


Taustalla:
Starhope, Haniböö83, pienestä kii, lady1979, Ethel, Sakara, Mandala, Mirtsu81, Lila79, tada, Uusijännääjä


Plussanneet:

rupeltaja...............30v............. ..~yk3............plussa 21.1.2013
Syksy2010.............31v............... yk28...........plussa 17.1.2013
miss_piggy.............31 v...............yk8............plussa 12.1.2013
zapata...................31 v..............yk5.............plussa 5.1.2013
TarinaMarianna.......32 v............~ yk5............plussa 31.12.2012
 
Viimeksi muokattu:
Meilläkin neuvotaan odottelemaan, jos epäilee km:ää ja tulemaan vasta, jos kipuja tai vuotoa on niin paljon, että pyörtyy. Näin mulle mukavasti silloin elokuussa neuvottiin, kun paniikissa soittelin…mutta ehkä Syksy sä voisit päästä ultraan aikaisemmin, kun sulla on kuitenkin keskenmenoja takana. Uskotaan ja toivotaan kuitenkin, että tuhruttelu on vaaratonta ja siellä pikkuinen kasvaa ja voi hyvin :hug: ja onneksi mitään runsasta vuotoa ei ole.

Harmi, että te molemmat, Avonlea ja Hiisi, jouduitte myös uuteen kiertoon. :hug:
 
Ikävä kuulla noista pikkuvuodoista plussaneiden kohdalla, mutta toivotaan että ne olisi ihan normaaleita. Varmasti stressaa tuollainen, kun yritystä on pidempään takana...

Täällä loppui vihdoin kuiva kausi ja päästiin heiluttelemaan peittoa, kun otin kovat keinot eli kauan kaapissa käyttöä odotelleet seksihepenet kehiin. Ovulaatiohan ei vielä ole vielä, mutta jospa tuo kuivaharjoittelu tarkoittaisi sitä, että päästään ennen työmatkoja yrittämään hedelmöittymistäkin. Oon niin onnellinen, tätä kuivaa kautta on kestänyt niin kauan ja on stressanut vain entistä enemmän, kun joutuu odottelemaan sitä yritystä.

Lauantaina olin muka tuntevani jotain oviskipuja, mutta eiköhän ne olleet vain kuvittelua, kun en yleensä tunne sellaisia. Muutenkin tämä kuukausi menee "luomuna" eli jätän nuo ovistestit toviksi kaappiin.

Ihanaa viikkoa naiset ja hurjasti tsemppiä kaikille!
 
Hiisille ja Avonlealle tsempit uuteen kiertoon!

Ansarikukalle hauskoja hetkiä peittojen heiluttamiseen :)

Täällä tuhruttelu toistaiseksi loppunut. Olen lähes varma, etten pääsisi ultraan. Jos se on alkava keskenmeno sille ei voi tehdä mitään. Viimeisessäkin keskenmenossa neuvottiin seuraamaan tilannetta. Ja kuten hiisi-78 sanoi, jos on kipuja niin sitten päivystykseen koska se voi olla kohdun ulkoinen.
Mulla mitään kipuja ollut ja mitään kunnollista vuotoakaan tällä kertaa vaan pyyhkiessä jäi paperille ruskeata ja pari kertaa tullut pikkuhousunsuojaan asti.
Toivon edelleen, että kaikki on hyvin ja taidan odottaa seuraavan viikon ultraa, ellei mitään mullistavaa tapahdu.
 
  • Tykkää
Reactions: hiisi -78 ja SL
Ihan ensiksi kovasti tervetuloa Bling!!Tämän palstan myötä olet valinnut hyvän seuran, suorastaan parhaan mahdollisen! :) Toivotaan kuitenkin, ettet joudu meidän seurasta pitkään nauttimaan, vaan pääset pian etenemään plussanneiden palstalle. Oviksen tikuttelusta… Mä itse tikuttelen kerran päivässä ja kun vahva viiva tulee, varmistan vielä digillä. Ja joka ikinen kerta se ovisplussa on tikkuun tullut, mutta eipä se ole mua paljon auttanut. Silti siitäkin jaksaa ilonaihetta repiä, plussahan sekin :D

Syksylle kovasti tsemppiä ja jaksamista tuhruttelun kanssa :hug: Toivotaan ja uskotaan, että se on täysin harmitonta. Eiköhän se todennäköisyys ole kuitenkin paljon suurempi, että se on täysin normaalia ja vaaratonta. Hyvin tavallisia nuo alkuraskauden vuodot tuntuu olevan. Ja hyvä, että vuoto on nyt loppunut.

Pahoittelu Twinflowerille, Avonlealle ja Hiisille uuteen kiertoon joutumisesta :hug: Kyllä se aina koettelee jaksamista, mutta aina ennenkin sieltä kuitenkin on noustu. Tsemppiä ja hyvää mieltä teille kaikille! :) Toivottavasti nämä tädin kyläilyt kohta loppuisivat meidän kaikkien osalta!

Säihkiss, mukavia piinapäiviä ja tärppionnea sinne!! :)

Ansarikukalle toivottelen hyviä ja tuloksekkaita harjoitteluja! Harjoittelu ei ole koskaan pahasta! :)Toivottavasti se oviskin sieltä pian saapuu.

Mulla itsellä ajatukset ovat menneet ihan ennätyksellistä vuoristorataa tässä kierrossa. Jossain hetkessä on tosi positiivinen olo, että kyllä tämä vielä onnistuu, mutta seuraavassa hetkessä valtaakin sitten aivan hirvittävä epätoivo. Missään vaiheessa ei ole ollut pienintäkään ajatusta, että tässäkään kierrossa olisi tärpännyt, mutta välillä silti tulevaisuus näyttää ihan valoisalta ja jaksan uskoa, että kyllä vielä joskus... Parhaillaan ryven kuitenkin jossain tosi syvällä epätoivon syövereissä :( Mun olis vaan aivan pakko saada ajatuksia muualle, mutta millä ihmeen konstilla?! Jotenkin nyt vaan haluais, että tääkin kierto olis jo ohi ja täti saapuis kylään.
 
Hei taas.. Täällä on vastoinkäymisten sarja jatkunut niin, että kauan rauhallisena ollut välilevyn pullistuma alkoi oireilla oikein kunnolla. Kipu repii koko alaselkää ja säteilee reiteen ja pohkeeseen asti. Todella voimakkaasti, niin, että en voi istua kuin ehkä minuutin kerrallaan, enkä myöskään seistä paikallani. Melkein jo naurattaa tämä, vaikka kyyneleet silmissä ähräsin housuja jalkaan aamulla. :)

Parasta tässä on se, että mulla on tänään työhöntulotarkastus... Vähän pelottaa, mitä siellä sanovat, enhän mä kyllä varsinaisesti ole työkuntoinen tällä hetkellä. Mutta minkäs tälle voi...!?

Hyviä uutisia oli sentään sen verran, että mies pääsee kotiin jo reilun kahden viikon päästä. :) :) jipii!!! :)

Pahoitteluni kaikille, jotka on joutuneet taas pettymään tässä kierrossa. Koitetaan kuitenki muistaa, että paistaa se päivä risukasaankin. Jopa tänne mun syövereihin, joista tällä hetkellä ei näy ulospääsyä. Mutta kaikki menee ohi ajallaan,niin tämäkin kipu. Ehkä mä vaan reagoin niin voimakkaasti kaikkiin muutoksiin elämässäni, mene ja tiedä..

Mukavaa maanantaita kaikille!:)
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille!

Jos sallitte, liityn seuraanne kohtalontoverit. Itselläni ikää 33-v ja esikoista yritetty saada alulle yli puolitoista vuotta (menossa yk20). Kaikenlaiset vippaskonstit on yritetty ja puoli vuotta sitten jätin tupakoinninkin pois \o/.

Väestöliitolla tutkimukset tehty joissa ei mitään selitystä lapsettomuuteen (miehellä simpat muuten ok, mutta normaalimuotoisten määrä oli 2%). Tässä kierrossa oli HSSG jossa kaikki ok. Kierto on suht tasainen 27-29pv ja ovulaation saan tikutettua.

Nyt menossa kp18 ja peittoa heiluteltiin ovulaatiotestin plussan jälkeen. Odotukset vain eivät ole kovin korkealla (eivät ole olleet vähään aikaan), koska pettymyksiä tullut jo niin monesti. Väestöliiton lääkäri kehoitti olemaan tässä kierrossa erityisen aktiivinen koska hssg monesti huuhtaisee mahdolliset tukokset auki. Kirjoittipa samainen lekuri valmiiksi clomit mikäli haluaisimme kokeilla inssiä. Että näillä mennään.

Täällä ovat palstalaiset plussanneet niin ahkerasti että josko ne plussatuulet tarttuisivat pian minuunkin! Tsemppiä kaikille!
 
Maanantai 28.1.2013



Avonlea..............36v............kp 2/26-28....................yv2
hiisi -78...............34v...........kp 2/28.......................yk7 (km 8/12)
Twinflower...........33v...........kp 5/27-28.................yk17 (km 8/12)
ansarikukka......... 33v...........kp 10/24-30..................yk1
M11su.................34v...........kp 12/28-31..................yk17
Pauge83..............29v...........kp 14/24-27..................yv 2,5
Iris_Lorea............31v...........kp 15/26-32.......dpo0.....yk30
Kiiltis-75..............37v...........kp 17/24-30..................yk14
Säihkiss...............33v...........kp 18/28.......................yk3
mm-79................33v...........kp 18/27-29....................yk20
Kirpukka..............36v...........kp 21/28-29........dpo6.....yk14 (kkm 9/12)
Dazzler...............36v...........kp 22/28-30...................yv3 (3*km, 1ku)
Milk@................ 37v............kp 22/29........................yk4
Bling................. 30v............kp 24/22-48................... yk10
Essence..............33v...........kp 25/29-34...................yk6 (km1/13)
Saippo................35v...........kp 37/32-50..................yk12
haave_ilija...........32v...........kp 53/28-38................... yk3


Taustalla:
Starhope, Haniböö83, pienestä kii, lady1979, Ethel, Sakara, Mandala, Mirtsu81, Lila79, tada, Uusijännääjä


Plussanneet:

rupeltaja...............30v............. ..~yk3............plussa 21.1.2013
Syksy2010.............31v............... yk28...........plussa 17.1.2013
miss_piggy.............31 v...............yk8............plussa 12.1.2013
zapata...................31 v..............yk5.............plussa 5.1.2013
TarinaMarianna.......32 v............~ yk5............plussa 31.12.2012
 
Viimeksi muokattu:
Heippa kaikille!

Paljon tullut juttua sitten viime kerran, pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille ja tervetuloa uusille jännääjille mukaan! :flower: Ja onneksi syksyn ja piggyn vuodotkin ovat lakanneet, joten nyt vaan rennoin mielin masua kasvatellen :) Twinflower, hienoa että saitte prosessin käyntiin ja mielikin kuulostaa valoisalta tulevan suhteen! Tsemppihalit sinne :hug: Ja tsemppihalit tarttee Milk@kin, inhottavaa tollanen selkäkipu!

ON: Täällä siis erittäin kärsimätön piinailija, joku tossa aiemmin kysyi miksi testailen jatkuvasti niin siis syy on se että sain km:n uutenavuotena, joten mitään hajua kierrosta ei ole. Nega km:n jälkeen testattu 11.1, joten sen on voinut jo jättää taakse eli ei ole tullut mitään vuotoja tms sen jälkeen. Tuo kiertopäivä tossa päivityksessä on valistunut arvaus (=laskettu km vuotopäivästä). Testejä meni pe ja su, negaa näyttää edelleen. Oireita on senkin eestä, itkuherkkyys, kosteat paikat, tänään kunnon repäisykipu sängystä noustessa, viime viikolla useaan kertaan housut ahisti ja salillakin tuntui ahdistavalta nojata vatsalla laitteesseen... lämpökin pysyttelee korkealla. Huomenna ois uus testipäivä, jännittää jo nyt!! Parin päivän välein oon aatellu testata niin ehkä pää pysyy jotenkin kasassa näiden oireiden kyttäilyn kanssa ;D

Ihanaa viikonalkua kanssasisaret ja valoisia ajatuksia! :heart:
 
Hei kiitos Pauge kun päivittelit listaa, minä meinasinkin kysyä, että haluaisiko joku muu vuorostaan pitää listaa ajantasalla :)

Nyt kun mulla kierto tuntuu toimivan normaalisti, niin ajattelin jättää ovistestit ja lämpömittarit laatikkoon ja keskittyä enemmän muihin asioihin :)

Hyvä ansarikukka, että sait kuivan kauden päätettyä, hienosti vietelty! :flower: Tuttuja mullekin noi kuivat kaudet edellisestä suhteesta :)

Ihanaa, että Syksyllä tuhruttelut loppuivat, toivottavasti niitä ei enää näy ja pääset nauttimaan raskaudesta täysillä :heart:

Kirpukalle tsemppihali :hug: Mä aloin suunnittelemaan kesälomareissuja, tai jospa jo keväällä pääsisi johonkin! Olis niin monta ihanaa ja mielenkiintoista paikkaa joissa haluaisi käydä. Ja nythän sitä olis vielä helppo käydä kun ollaan vaan kaksin :)

Voi Milk@, hurjalta kuulostaa, jaksamista! Ehkä sä hoidat nyt kaikki huonot asiat pois alta heti tammikuussa ja loppuvuoden voit sitten nauttia terveydestä ja muista hyvistä asioista :) Ja onneksi saat miehenkin jo kohta takaisin!

Tervetuloa mukaan mm-79! Toivottavasti mahdolliset tukokset lähti ja tärppi kävisi jo tässä kierrossa :)

Iiris_lorealle onnittelut siitä, että asiat lähtevät etenemään :) Kyllähän nämä varmasti ovat tosiaan miehillekin isoja asioita, naiset vaan varmaan enempi puhuvat tunteistaan.
 
Hui, onpas tänne tullut tekstiä lyhyessä ajassa. Menee jo ihan sekaisin kuka on kirjoitellut ja mitä :)

Twinflower kiva kuulla, että teillä on hommat pyörähtäneet käyntiin. Varmasti helpottavaa, kun tietää ainakin jotain tapahtuvan asian hyväksi. Toivottavasti pääsette etenemään vauhdilla asioissa ja kaiken kruunaisi se paras mahdollinen lopputulos!

Avonlealle pahoittelut negasta ja tädin ilmestymisestä. Minä myöskin kovasti toivon, että teillä kolmas kerta toden sanoo!

Pahoittelut Hiisille menkoista :( Muihin asioihin keskittyminen tekee välillä hyvää. Itsekin kovin olen yrittänyt miettiä mikä se toinen asia voisi olla ja miten siinä onnistuisi. Jotenkin vaan aina samat ajatukset pyörii päässä.

Toivottavasti luomukierto tuo Ansarikukka teille tärpin. Pääasia, että harjoitukset on jälleen pyörähtäneet käyntiin ;) Kuivat kaudet on todella stressaavia, huoh!

Kiva kuulla Syksy2010 ettei ole ollut kipuja. Kunpa ultrapäiväsi koittaisi pian ja saisi rauhoittavia uutisia, vaikka uskonkin että murehdit turhaan. Päivät tuntuu varmasti matelevan ultraa odotellessa.

Kirpukalle kiitos tervetulotoivotuksista. Se on tosiaan kumma juttu kuinka se hymynaama ovistestissä voikin niin kovasti ilahduttaa :) Mulla ei ole testien mukaan vieläkään merkkiä oviksesta. Tuntuu viivat vaan haalenevan, kai. Höh. Jotenkin fiilis, että taitaa tulla megapitkä kierto tästäkin. Lyhyetkin on ärsyttäviä, mutta silloin sentään pääsee pian aina uuteen yritykseen eikä tarvitse ikuisuutta jännäillä. Pitkissä kierroissa ajatukset alkaa laukkaamaan aivan liian lujaa. Nyt masentaa kun ei edes ovista saa bongattua.
Toivottavasti sinäkin pääset pian epätoivon syövereistä pois ja elämä antaisi parastaan!

Milk@lle pahoittelut selkäkivuista. Miten työhöntulotarkastus sujui? Toivottavasti kivut ovat edes hiukan hellittäneet päivän edetessä.

mm-79 tervetuloa!!! :) Uskon epätoivon välillä iskevän. Itsellekin se on tullut jo kovin tutuksi vaikka yritystä on ollut "vain" vajaa vuosi. Toivottavasti Väestöliiton lääkäri olisi oikeilla jäljillä ja tärpille olisi teillä juuri nyt hyvät mahkut. Pidetään peukkuja! :heart:

iiris_lorea , hienoa että olette päässeet jo melkein alkuun tutkimuksissa! Ajan varaaminen kai kuitenkin on lopulta yksi suurimmista askeleista. Meilläkin on juuri niin, että itse olisin halukas tutkimuksiin jo menemään, mutta miehelle asia tuntuu olevan erityisen vaikea. Olen myöskin tullut siihen tulokseen, että asiasta aiheutuu niin suuri kolhu miehen sisimpään, että tutkimukset pelottaa sen vuoksi. Vaikka itse uskonkin vian olevan enemmänkin minussa. Tavallaan ehkä jopa toivonkin niin, koska jotenkin koen että minun olisi asia helpompi käsitellä kuin miehen. Vaikka yhdessähän tässä projektissa ollaan. Enemmän asia kai naisen mieltä monesti askarruttaa juuri kiertojen, ovisten ja muun kyttäilyn vuoksi. Miehen ehkä helpompaa painaa asia taka-alalle. Miehet ovat ehkä hieman vieraalla maalla puhuttaessa menkoista yms :D Mieheni monesti sanookin, ettei osaa pähkäilyihini oikein mitään sanoa, kun ei ole miehelle tuttuja juttuja.
Tsemppiä oikein paljon oviksen hyödyntämiseen ;)

Essence tulehan sitten heti huomenna kertomaan mitä testi näytti. Voi kunpa se näyttäisi plussaa. Hassua kun itse jännittää muidenkin puolesta :) Ymmärrän hyvin miksi testaat niin usein. Kun ei ihan tarkkaan tiedä missä kiertopäivässä mennään, niin jotenkin sitä ei malta olla testaamatta. Itsekin testasin varmaan miljoona kertaa viime kierrossa :D :D

Pahoittelut jos jonkun jutut jäi täysin huomiotta multa. Meni tässä viestitulvassa pää niin pyörälle :D
 
Tervetuloa joukkoon mm-79! :)

Tsemppiä Milk@! Muista että sateen jälkeen paistaa aina aurinko! :)

Pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille ja negan testanneille. Kyllä tämä plussa-aalto, joka täällä puhaltaa, tarttuu ihan varmasti vielä meihin jokaiseen!

Täällä kärvisteltiin loppuviikko ihan kummallisissa oviskivuissa. Keskiviikkona ne alkoi ja eilen eli maanantaina vielä jomotti alamahaa. Yleensä kipuilee vaan pari päivää jommallakummalla puolella. Oviksen ajankohdasta ei siis ole tietoa että tapahtuiko sitten kipujen alussa vai lopussa kun kuusi päivää sitä kesti... Onneksi meillä tulee touhuiltua makkarin puolella kohtuu aktiivisesti läpi kierron eli ei pitäisi siitä jäädä kiinni ;)

Mukavaa viikonjatkoa kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Milk@
Säihkiss, mitäs jos niitä irtosi useampi kerralla ja siksi kipuili pidempään? :) Toivotaan joka tapauksessa että tärppi kävisi, kohta pääset piinailemaan sitten lopputulosta. :popcorn:

Täällä testattu jälleen nega. Lämpö kohosi eilen ennenkuulumattomiin korkeuksiin 37,2 (normi siinä 36,4), mutta yhtään kipeä olo ei ollut.... Outoa, sanon mä! Jos kierto alkoi siitä kun km tyhjennyslääkkeet otin niin ylihuomenna pitäis menkat tulla... ja siten 12 pvän luteaalilla (joskus tikutettu ja on kuulemma aina vakio) ovis ois ollu 19.1. Eli sitten torstaina pitäis varmaan jo näkyä, näin siinä kierrossa kun raskauduin. Onkohan tuo hormoninmäärän nousu aina samanlainen eli että samoilla henkilöillä nousee aina yhtä nopeasti/hitaasti? Vai vaihteleeko sekin yhtä paljon kuin samalla henkilöllä eri raskauksissa voi olla eri oireet?

No eipä nää asiat ratkee vaikka kuinka pähkii, muuta kuin sillä et testaa taas ylihuomenna :D
 
Moikka kaikki.
Jonkin aikaa jo teitä seuranneena saanen liittyä seuraanne :) Ikää 29, mutta koska viikon päästä pamahtaa mittarin 30 voinen jo lukeutua kolmikymppisiin? Meillä yritystä takana huhtikuusta -12. Yk nyt 12. Kierto on säännöllinen 25/26. Pian siis vuosi yritetty, eikä mitään ole tapahtunut.

Kävin alkukuusta yksitysellä gynellä, tehtiin ultraus. Lääkärin mukaan kaikki näytti normaalilta, ja siinä vaiheessa kiertoa näkyi ultrassa hyvän kokoinen keltarauhanen. En oikeen tiedä mitä tarkoittaa hyvän kokoinen keltarauhanen, mutta niin se lääkäri kuitenkin totesi :) Mies käynyt eilen tk lääkärin vo:lla tavaran tutkimusta varten.

Nyt menossa kp 19 eikä minkään näköisiä tuntemuksia ole havaittavissa. Tätiä odottelen kylään 5.2 jos kierto siis tuo 25 niin kuin nyt muutaman kerran ollut. Todella piinaava viikko taas edessä : /
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa kaikki uudet! :wave: Kiva, kun tulee uutta väkeä, toivottavasti teidän ei tarvitse kauaa tällä palstalla kirjoitella. :)

Milk@lle erityistsempit! Sulla on ollut kovasti vastoinkäymisiä, toivotaan, että aurinko alkaa paistamaan pian täydeltä terältä sinne teidän suuntaan! :)

).( Täällä on kp 3 ja täti on käytännössä jo lähtenyt. Onneksi sen vierailut on lyhyitä... Kävin aamulla taas ultrassa ja nyt oli follikkeleita molemmin puolin, isoimmat oli 8-10mm. Torstaina pitää aloitta Gonalin piikitykset ja niitä 5 päivää. Maanantaina sitten taas ultra ja katsotaan mihin inssi varataan. Lääkäri vähän "pelotteli", että nyt voi tulla useampi rakkula, kun niitä oli aika monta suht saman kokoista. Se olisi kyllä pettymys, jos tämä kierto menisi sen takia ohitse. Toki siinä kuulemma olisi sitten ivf:n mahdollisuus, mutta mutta... ei oikein vieläkään olla sitä mieltä, että me siihen rumbaan lähdettäisiin. No, katsotaan mitä tulee. Tuo Gonal on nyt onneksi helppo pisteltävä siinä mielessä, että ei tarvitse sekoitella lääkeaineita vaan aineet on kynässä valmiina. :)

Mietittekö te koskaan miten pitkälle olette valmiita hoidoissa menemään? Tarkoitan sitä, että itse mietin kauanko on tarkoituksenmukaista yrittää lasta lääketieteen keinoin, jos ei sitä ala kuulumaan. Mitä, jos luonto onkin tarkoittanut niin ettei meille tule biologista lasta, ei luomuna eikä muillakaan konsteilla? Tällaisia ajatuksia tulee väkisinkin mieleen, kun yritystä on ollut näinkin pitkään. Ja varsinkin, kun olemme selittämättömiä. Tai no, miehellä on vähän takertumista simpoissa, mutta selittämättömiksi meidät on luokiteltu. Tarkoituksena ei ole tällaisella pohdinnalla loukata ketään, lähinnä omia ajatuksia pohdin "ääneen".

Nyt mä yritän keskittyä muihin asioihin ja ajatella piikityksetkin samanlaisena rutiinina kuin hampaiden pesu. Mulla on hirvittävä sisustusinto taas päällä ja mukavaa on se, että se on vähän tarttunut mieheenkin. :kieh:
 
Voi Milk@, selkäkivut on kyllä niiiin kamalia!!! Kovasti toivon sinne pikaista paranemista :hug:Sulla on kyllä kaikista vastoinkäymisistä huolimatta aivan upean positiivinen asenne. Ihanaa että saat kohta taas miehen viekkuun! Ja sitten vaan peitot heilumaan… ;)

mm-79, tervetuloa mukavaan joukkoomme! :wave: Toivottavasti huuhtelu aukaisi röörejä ja sen seurauksena tärppi kävis! Pitkä yritys teilläkin jo takana, mutta kyllä se palkinto siellä kulman takana odottaa! :)

Iiris_lorealle valtavasti tsemppiä tutkimuksiin! :) Toivottavasti asiat lähtevät siitä vauhdilla rullaamaan, jos sit edes on enää tarvis. Jospa tässä kierrossa jo vaikka tärppäis. Hyviä oviksen hyödyntämishetkiä joka tapauksessa!

Essence, toivotaan, että vielä olis mahdollisuuksia plussaan tässä kierrossa. Jos ovisajankohtakaan ei oo selvillä, niin kaikkihan on vielä mahdollista… :)

Hiisi, mun pitäis varmaan kans pystyä jättämään jatkossa ovistestit laatikkoon, kun niistä ei taida mulle tulla kuin stressiä. Joka ikinen kerta ovisplussa on tullut, joten miks ihmeessä mä aina vaan testaan? No ehkä siks, että sais edes jonkin positiivisen testin aikaiseksi :D Kesällähän mä plussasin just sellaisessa kierrossa, kun kerrankin jätin oviksen tikuttamatta. Ens kierrossa mä lupaan jättää tikut laatikon pohjalle. Ja samoin munkin vissiin pitäis keksiä jotain suunnitelmia vaikkapa kesälle, että sais sen myötä ajatuksia vähän muualle. Mun ajatukset pyörii kyllä nyt niin täysillä tässä projektissa, että pakko ois saada vähän muuta ajateltavaa.

Säihkiss, jospa ne sun pitkään jatkuneet ovisoireet olis enne tärpille! :) Täällä peukut pystyssä sen puolesta!

Tervetuloa myös Emeliya! Pitkään on sielläkin suunnalla jo yritetty, joten sympatiat myös sinne! Mutta aivan varmasti se nyytti teillekin vielä annetaan! :)

Avonlean ajatukset kuulostavat tutuilta… Meillä ei vielä ole edetty mihinkään tutkimuksiin asti, mutta monesti olen miettinyt, missä se meidän raja menisi. Nää on niin kovin vaikeita asioita. Jokainen tekee sen ratkaisun, kun omalla kohdallaan parhaaksi näkee. Itsestä tuntuu nyt jotenkin siltä, että kovin rankkoihin hoitoihin en itse vaan jaksaisi lähteä. Mutta tulee se pikkuinen sitten millä keinolla tahansa, ihan yhtä ansaittu se on!! Mä toivon niin paljon teille jaksamista ja sitä parasta mahdollista lopputulosta!! :hug: Ja mukavaa kuulla, että sisustusinto on siellä valloillaan. Sen myötä voisin itsekin saada vähän muuta ajateltavaa. Koitas Avonlea tartuttaa se mullekin!
 
Hyvää tiistaita kaikille! Pikainen ON visiitti vaan ennen iltapäivän työpalaveria.

Mä siis innostuin siitä akupunktiosta niin paljon, että soittelin heti viime viikolla tohon yhteen akupunktiopaikkaan joka on Töölössä. Sain ajan samalle päivälle töitten jälkeen ja kävin siellä kiinalaisen naisen pisteltävänä. Oli kyllä mielenkiintoinen kokemus. Mulla oli sillon kp9 ja akupunktiotäti sanoi että seuraavan kerran kun alkaa menkat, pitää heti samana päivänä soittaa ja varata aika, tehoaa parhaiten kun käy heti ekana päivänä. Mulle se sanoi että mulla on liian lyhyt kierto: "ei olla hyvä 25/26 päivää. Olla hyvä 30 päivää, tulla helpommin raskaaksi." :) Mulle laitettiin myös neulat päähän, mahaan, käsiin ja jalkoihin. Vatsa ainakin toimi seuraavat pari päivää vähän liiankin hyvin ja viime vikon keskiviikkona kun kävin, niin perjantaista asti on ollut alavatsakipua (oviskipua?). Toivotaan että siitä nyt olis jotain apua. Mun kaveri opiskelee vyöhyketerapiaa ja ollaankin jo viime vuoden puolella sovittu että meen myös sille hoitoon. Mun sisko synnytti sunnuntaina pienen tyttövauvan ja musta tuli nyt ekaa kertaa täti. Kävin eilen piipahtamassa sairaalassa vaikka se vaikeeta olikin. Olin ajatellut että kävisin ekaa kertaa ihan yksin, ilman huokailevia sukulaisia, mutta eihän se taas mennyt niin kuin strömsössä. Meidän mummo 85vee ja siskon avokin isä olivat siellä samaan aikaan. Tuli extrapahamieli, kun mummo sanoi että ota nyt se vauva syliin niin tarttuu kuume suhunkin.. :'( Eihän se voi tietää, mutta kyllä vaan rupes ärsyttämään. Noh, muuten ollaan oltu suht positiivisella mielellä ja ollaan pupuiltukin enemmän parin hiljaisemman kuukauden jälkeen. Palaan taas paremmalla ajalla kirjoittelemaan lisää!

Niin ja tervetuloa minunkin puolesta kaikille uusille. Just mietin joku aika sit että oonkohan kohta täällä yksin kun on niin suuri plussa-puhuri täällä pyörinyt. :)
 
Pauge83, kiva kuulla et säkin kokeilit sitä akupunktiota! :) Mä en oo tällä Töölön kiinalaisnaisella käynyt vaan toisessa paikassa Töölössä, suomalainen mies ja siis vähän hassu setä, mutta asiansa osaava. Kunhan pää kestää huumoria :) Se sanoi aina leikillään et jos ei kahden käynnin jälkeen ala vauvaa kuulumaan niin häneltä menee maine :D Kouluttaa siis myös muita samaan hommaan. Ajattelin tossa et jos tässä kierrossa ei tärppi käy niin sitten soittelen sinne taas, kun sitten tietää miten tuo kierto menee km:n jälkeen.

Kirpukka, vielä en oo heittänyt kirvestä kaivoon, vaan usko on kova raskautumiselle. Tänään huomasin et nännitkin on tummuneet ihan kummallisesti vaan tosta nipukasta ja niitä valkoisia "näppyjä" on kans ilmaantunut... Jos en oo raskaana niin mitä ihmettä nää kaikki oireet on? :D

Avonlea, hyvä kysymys tuo et kuinka pitkälle on valmis menemään... Mä en osaa siihen vastata tässä kohtaa kun vasta puoli vuotta on yritystä taustalla ja yksi kerta on raskauduttukin, vaikka kesken meni. Nyt tuntuu et kaikki mahdollinen tulis tehtyä et sen nyytin sais kainaloon, mutta toisaalta oon tosi vastahakoinen kaikille hormoonihoidoille, jotka sekoittaa omaa kroppaa. Ootko sä kokeillut akupunktiota? En muista oonko tässä pinossa siitä kertonut mutta mulla se tasoitti 34 päiväisen kierron 29 päivään parin kerran jälkeen. Akuhan nimenomaan tasaa hormoonitoimintaa joka on usealla sekaisin tänä päivänä kaiken kemikaalikuormituksien yms takia, jonka takia raskautuminen voi olla haastavaa. Tokihan siihen hormoonitoimintaan voi vaikuttaa myös syömällä oikein, mä olen tehnyt nyt molempia.

Yks vinkki jonka luin Tim Ferrisin kirjasta (8 Hour Body) oli kans mielenkiintoinen. Siinä tää kirjailija (noin 30v) oli käynyt huvikseen mittaamassa simppansa ja ajatteli niiden olevan luonnollisesti huippulaatua sillä hän elää hyvin terveellisesti. Yllätys olikin suuri kun sen simppojen määrä olikin lähes tulkoon niin alhainen ettei hedelmöittäminen olisi helppoa. Hän alkoi tutkia asiaa ja yhdisti kokeilemalla kännykän säteilyn siihen, piti meinaa aina kännykkää farkkujen taskussa. Se piti sitten 3kk kännykkää povarissa tai repussa ja kas kummaa, uusissa testeissä simppojen määrä oli tuplaantunut ja oli taas normaali. Meillä mies ei oo sen koommin kännykkää pitänyt enää farkun taskussa :D ja kun kerroin tästä töissä mieskollegoille niin ne otti asian yhtä tosissaan, vaikkei lapsentekoaikeita juuri sillä hetkellä olekaan. Kuten joku tossa sanoi niin miehille toi lisääntymiskyky on erittäin arka ja tärkeä asia. Kannattaa vinkata miehille kotona tästä! :)
 
Tiistai 29.1.2013



Avonlea..............36v............kp 3/26-28....................yv2
hiisi -78...............34v...........kp 3/28.......................yk7 (km 8/12)
Twinflower...........33v...........kp 6/27-28.................yk17 (km 8/12)
ansarikukka......... 33v...........kp 11/24-30..................yk1
M11su.................34v...........kp 13/28-31..................yk17
Pauge83..............29v...........kp 15/24-27..................yv 2,5
Iris_Lorea............31v...........kp 16/26-32.......dpo1.....yk30
Kiiltis-75..............37v...........kp 18/24-30..................yk14
Säihkiss...............33v...........kp 19/28.......................yk3
mm-79................33v...........kp 19/27-29....................yk20
Emeliya...............30v...........kp 19/25-26....................yk12
Kirpukka..............36v...........kp 22/28-29........dpo7.....yk14 (kkm 9/12)
Dazzler...............36v...........kp 23/28-30...................yv3 (3*km, 1ku)
Milk@................ 37v............kp 23/29........................yk4
Bling................. 30v............kp 25/22-48................... yk10
Essence..............33v...........kp 26/29-34...................yk6 (km1/13)
Saippo................35v...........kp 38/32-50..................yk12
haave_ilija...........32v...........kp 54/28-38................... yk3


Taustalla:
Starhope, Haniböö83, pienestä kii, lady1979, Ethel, Sakara, Mandala, Mirtsu81, Lila79, tada, Uusijännääjä


Plussanneet:

rupeltaja...............30v............. ..~yk3............plussa 21.1.2013
Syksy2010.............31v............... yk28...........plussa 17.1.2013
miss_piggy.............31 v...............yk8............plussa 12.1.2013
zapata...................31 v..............yk5.............plussa 5.1.2013
TarinaMarianna.......32 v............~ yk5............plussa 31.12.2012
 
Iltaa kaikille ja mm-79 ja Emeliya tervetuloa! :wave:

Avonlea, olen myös miettinyt paljon kaikkia hoitoja ja ne toisaalta pelottaa ja toisaalta tuo sellaista toivoa, että jos tässä lapsiprojektissa ei itse onnistuta, niin ehkä joku muu osaa meitä auttaa. Tällä hetkellä ajattelen vielä, että olisin valmis kokeilemaan ainakin inssiä ja ivf:ää. En kuitenkaan tiedä, miten siihen sitten suhtaudun, kun se oikeasti on ajankohtaista. Kaikki lääkkeet ja niiden mahdolliset sivuvaikutukset pelottavat kaikkein eniten, kun mulla jo pelkästä buranastakin menee maha sekaisin. Ajatusta siitä, ettei luonto ole meille pitkänmatkalaisille biologista lasta tarkoittanut, en halua allekirjoittaa. En mitenkään voi uskoa, että se olisi jotenkin suunniteltu etukäteen, kuka saa biologisia lapsia ja kuka ei. Meillä kaikilla on vain ollut huonoa tuuria. Näin haluan ainakin vielä uskoa.

Kirpukka, Sun tunteet epätoivon syövereissä rypemisestä on niin tuttuja. Joulukuun kierrossa olin niin itkuherkkä, että olin varma, että jos en ole raskaana, olen tulossa hulluksi. En ollut raskaana ja no, hulluksikaan en kai tullut, mutta tuntuu että kävin niin pohjalla, ettei sieltä ollut enää muuta tietä, kun ylös. Nyt olen saanut uutta toivoa näistä tutkimusten aloittamisesta. Lisäksi päätin aloittaa uudestaan liikuntaharrastukseni, joka on ollut tauolla. Yritän myös pitää itseni töiden jälkeen kiireisenä ja nähdä mahdollisimman paljon ystäviä. Ehkä sullakin joku uusi tai vanha harrastus auttaisi saamaan ajatuksia pois tästä kaikesta. Mullakin on muuten sellainen olo, ettei tästä kierrosta tärppää, vaikkei oviskaan ole edes lähellä. Tekisi mieli jättää ovistestit kaappiin, niin kun Hiisikin.

Tutkimuksista vielä: Mulla oli eilen ne verikokeet ja samalla hoitaja sanoi, että hän oli saanut mieheni testitulokset ja ne olivat erittäin hyvät ja normaalit. Siinä jo sitten tuulettelin ihan kympillä, että jee, tosi hienoa, ja että me niin pelättiin, että tulokset voisi olla huonoja. Hoitaja katsoi mua eka vähän oudosti ja sanoi sitten vähän hämmentyneenä, että tarkoitti siis verikokeiden tuloksia ja että simppatestin tulokset eivät olleet vielä saapuneet :headwall: …se niistä tuuletuksista sitten…verikokeiden tuloksia me ei nyt juurikaan jännitetty, kun niissä testattiin HIV, B-hepatiitti ja jotain muuta sukupuolitauteihin liittyvää. Vähän huvittavahan se tilanne kuitenkin oli :)

Kaikille en nyt ehtinyt vastaamaan, kun tästä taas muutenkin tuli tällainen romaani…mutta kiva teidän kaikkien kuulumisia on lukea! Plussatuulia ja kivaa iltaa!
 
Moi kaikille!
Onnea plussanneille!
Olinkin unohtanut jo tännekin ängenneeni, ja siinä samassa unohtanut päivittää. Eli vuoto alkoi normaalisti kp 38.
Nyt siis menossa jo kp 16/28-38 yk 4

Oletinkin jo ovulaation olevan myöhemmässä vaiheessa kiertoa, en siis nyt oo tikutellu ovista. Suunnittelin jo touhuilutkin keskitettäväksi myöhemmin, tässä kierrossa ainakin tuntui ovulaatiokivut tuossa kp 13 kohdalla.
Tarvii varmaan alkaa tikuttaa niin tietää missä mennään. No piinapäiviä odotellessa. Plussatuulia kaikille!!!
 
Avonlea, pakko kommentoida tuohon sun kysymykseen sen verran että me ollaan suunniteltu että mennään askel kerrallaan. Eli ei edes mietitä muuta kuin sitä meneillään olevaa hoitoa. Nyt siis tulollaan ois ensimmäinen inssi, aikataulusta ei olla vielä päätetty. Inssejä tehdään niin pitkään kuin lääkäri katsoo tarpeelliseksi ja sitten jos ei mitään tapahdu, jutellaan vasta jatkosta.

Essence, En ollut tuosta tutkimuksesta kuullut ja meillähän mies pitää kännykkää juurikin siellä housujen taskussa! Vaikka simpat olivatkin kunnossa niin nyt loppui kyllä tuollainen toiminta! ;)

iiris_lorea, Tuo psykiatrin kanssa jutteleminen on nykyään aivan luonnollinen osa hoitoprosessia. Kyseessä on jokaiselle niin henkilökohtainen ja arka asia, että aina on hyvä arvioida kannattaisiko jutella ammattilaisen kanssa. Joten puheille vain jos vähääkään siltä tuntuu!

Twinflower, Mua niin nauratti tuo sekaannus (verikoe/simppatulos-juttu) :LOL:

Tuo akupunktio alkoi kyllä kiinnostamaan. Kertokaa ihmeessä kokemuksia ja varsinkin jos tärppi käy! Sitten tämä tytsy lähtee kyllä neuloittamaan itseään oikein olan takaa :D.

ON: Ensi viikolla ois edessä viikon kestävä ulkomaanreissu ja samalla pitäis tädin kyläillä. Ja lekurin kirjoittamat clomit pitäisi aloittaa juurikin tuon reissun aikana.. Nyt en osaa päättää että viitsinkö ottaa noita clomeja mukaan koska pitäisi ilmeisesti käydä hakemassa englanniksi kirjoitettu resepti matkaa varten? Ja toisaalta taas haluaisi hirmusti jo edetä asiassa seuraavaan vaiheeseen! Ja kun tässä vatvoo asiaa, niin kävipä mielessäni sekin vaihtoehto, että jospa seuraavaa vaihetta ei tarvittaisikaan (ja tärppi olisi käynyt) ja olisin hankkinut clomit aivan turhaan. Voi tätä idioottimaista ajatustentulvaa :LOL:
 

Yhteistyössä