*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.9 ***

babygreen toivotaan että kierto olisi pidempi ja sieltä se plussa vielä pärähtäisi! ainakin vielä toistaiseksi on toivoa!

säihkiss no päätitkö tikutella ovista? mun oli tarkoitus hommata tikut tähän kiertoon mutta jäi sitten hommaamatta ja mentiin ihan mututuntumalla ja lämpöjä ja limoja tarkkaillen. jos ens kierrossa sitten :)

kaisla78 kieltämättä kuulostaa kyllä hyvältä noi sun tiputtelut! en nyt yhtään halua masentaa, mutta mulla oli viime kierrossa myös tiputtelua viikko oviksen jälkeen ja olin jo varma että raskaana ollaan, mutta sieltä ne menkat sitten kuitenkin alkoi. toivotaan että sulla olis sitä itseään! ootko vielä testaillut?

yritys10 alkoiko ne menkat sitten, vai loppuiko tuhruttelu? entäs periferialla?

mimindalle kunnon rutistus! ikävää että teidän pienokainen otettiin niin aikaisin pois :hug:

lilyalice onnea ylennyksestä! kyllä tollaiset niin vaan mieltä lämmittää aina ja jaksaa sitä arkeakin sitten vielä vähän paremmalla fiiliksellä (ainakin jonkun aikaa :) )

ON eilen kotiuduttiin reissusta, oltiin pitkä viikonloppu pois kotoa. aika piristävää tähän arjen harmauteen! sattui oviskin tuohon loma-aikaan, mikäs sen mukavampaa :whistle: täytyy vaan toivoa, että osattiin hyödyntää se oikein. tänään olis about DPO 5 joten eiköhän viikon päästä näy jos nyt jotain on näkyäkseen. en tiedä pitäiskö sitä sitten valmiiksi hommata pino testejä vai onko se sitten vaan ittensä kiusaamista.. parempi aina olis jos osaisi olla ajattelematta koko asiaa, mutta tietäähän sen, että kun viikko tästä etenee niin sitä enemmän sitä alkaa kuulostelemaan kroppaansa ja kuvittelemaan kaikkia oireita. tai lähinnä niin, että yhdistää jokaisen kropassa tapahtuvan asian mahdolliseen raskauteen. on se jännä juttu, tämä luulosairaus :D

Oletteko te muut innokkaita testailijoita kierron lopussa, vai maltatteko odottaa siihen asti kun menkkojen pitäisi alkaa?
 
Mä olin varmaan tänään jopa yli-innokas testaaja. Testasin ovulaation liuskoilla äsken myös. En millään haluaisi luovuttaa, vaikka kierto on näin loppupuolella:eek:. Tuli vain tosi haalea haamu. Lueskelen ihan googlaamalla, että ovis saattaisi olla vasta kierron lopussakin, tai kierron alussakin jo. Ensimmäistä kiertoa oon käyttänyt nyt ovisliuskoja (ostin 5kpl pakkauksen). Viime pe iltana ovisliuska näytti mun mielestä ovista aika selkeesti, mutta miehen mielestä toinen viiva ei ollut tarpeeksi selvä. En sitten tietä, kumpi näki oikein. Pupuiltiin kumminkin la. Menkat ei ole vielä illalla alkaneet ainakaan toistaiseksi.
 
Huomentapäivää!

Pienestä kii: Toivotaan, että tässä kierrossa onnistuisi ja saisitte kyytiläisen mukaan :) Itse jo vuoden yrittäneenä en jotenkin enää halua testata ennen kuin menkat olisi kunnolla myöhässä (jota ei ole tapahtunut). Nyt kyllä maanantaina testasin tuhruttelun alettua ihan varmistaakseni :) Se etten mielelläni halua pettyä testiin ei saa sitä asiaa poistumaan, ettenkö koko ajan miettisi asiaa ja kuulostelisi kroppaa ja tuntisi tukahtuvani tähän olotilaan kun haluaisin pystyä puhumaan tästä jollekin samassa tilanteessa olevalle. Mieskään kun ei varmasti halua kuunnella näitä ajatuksia koko ajan.. Ei se kyllä ole mitään siihen viittaavaa sanonut, mutta ihan maalaisjärjellä en viitsi piinata sitä kaiken maaliman vuotouutisilla, kiertolaskelmilla, poppakonsteilla ja mahakivuilla ym.ym.. ;)

Kaisla: Mikä siellä on tilanne? Onko mensut alkaneet/oletko testaillut?

Babygreen: Pidetään peukkuja, ettei menkkoja kuulukkaan! Täällä jännätään sun puolesta! :) Itsekin olen välissä noiden ovulaatiotestien kanssa helisemässä. Tässä miehen kanssa just puhuttiin, että nyt kun menkat loppuu niin pupuillaan kyllä ihan urakalla, ettei jää siitä kiinni, ettei oltaisi oikeaan aikaan talleteltu :)

ON:Täällä tiputellaan jo neljättä päivää! Menkat ei ole alkaneet kunnolla, vaan aina vessassa käytäessä muutama tippa on tullut. Rusehtavaa vuotoa joka päivä... Netissäkin on niin vaihtelevaa tietoa siitä lasketaanko tuo ensimmäinen tuhrupäivä kp1 vai onko minulla nyt 30/29-31. Vaikuttaakohan tuo tuhruttelu ovulaation ajankohtaan? Välillä alkaa ihan naurattamaan tämä kierron laskeminen ja ovulaation jahtaaminen :)

Lähetän täältä kaikille syksytuulien voimakkuudella plussatuulia!! Puuuuuuh!!--->
;)
 
  • Tykkää
Reactions: Kaisla78
Heippa kaikille!

Mukava nähdä että tänne on löytänyt uusia jännäilijöitä :wave:

Miminda, :hug: surullista, ettei teille annettuu enempää aikaa pienen kanssa...
Yritys10 – tää alkaa jo vähän jännittämään…! niinkauan kun ei menkkoja kuulu, saapi vähän jännäilläkki :) Kunpa tämä olisi sun kierto <3
Ja huomaan kanssa, että naurattaa oireiden ja ovisten bongailu. Ja miten mä miehelle NIIIIN vakuutin, etten mä lähde semmoseen vahtaamiseen... :D
babygreen – mä oon tosi huono tuhruasiantuntija, mutta onko sulla aikasemmin ollut menkkojen alussa? Mukana jännätään tässäkin…
LilyAlice, kiitti vinkistä :) lähdin tuolla puolikkaalla kokeilemaan, ja ainakin toistaiseksi maha kestänyt ihan hyvin. Ja isot onnittelut ylennyksestä! Kaikkea ihanaa tapahtuu siun elämässä :hug:
Mariah33, tunnistan tuon kateuden ja synkkyyden aina valtaavan munkin mielen ajoittain… Vaikka sitä miten itselle kehottaa pitämään ajatukset siinä omassa navassa, ja kun tosiasia kuitenkin on, että jokaisella on aina se oma taakkansa kannettavana, asiassa tai toisessa… Mutta ei se aina niinä kierron loppupäivinä oikein jaksa muistua mieleen…
Periferia, mulla kävi vähän samalla tavalla! ekat kuukaudet meni tosi ookoo, ja ehdin uskotella itselle, että selvisinpäs helpolla tuosta lopettamisesta :D nyt on kaikenlaista pientä mukavaa tullut syksyn mittaan koko ajan enemmän… :/ Kilpirauhasarvot on joskus pari vuotta sitten testattu, ja sillon oli ok, mutta hyvä ajatus pitää mielessä…
Säihkiss, mulla tuntuu että parina päivänä oli vähän etova olo, mutta nyt on sekin tasottunut. Muita vaikutuksia ei vielä ole havaittavissa, mutta pikkuhiljaa, pikkuhiljaa :) Päätitkö muuten tikutella ovista? Meillä taitaa kierrot olla aika samassa; mä aloin just tiistaina ekaa kertaa tikuttelemaan :D
Pienestäkii, en ole aikasemmin testaillut, mutta nyt tässä kierrossa ekaa kertaa tikutin ovista; ihan vaan pco-munasarjojeni kanssa, että tietäisin, tapahtuuko edes koko ovista.. Tunnistan kyllä niin hyvin tuon oireiden bongailun :D ootko sä tehnyt päätöstä tikkuilun kanssa?

Omaa napailua… tänään on kp17, ja kuten olen mainostanut, ovista olen odotellut tällä viikolla tikuin valmistautuneena :D Eilen tuli lähes kontrolliviivan tummuinen, ja tänään sitten kontrolliviivaa vahvempi. eli tilanne päällä. Mies tulee vasta tänään illalla kotiin työreissulta, eli toivotaan, ettei tilanne ihan olisi ehtinyt mennä ohi… tosin siihenkin yritetty varautua henkisellä tasolla, ettei tämä luultavasti ole se kuukausi.



Kyllä tämmösestä mahtavasta porukasta varmasti vielä tämän syksyn aikana niitä plussia saadaan :hug:
 
Tulin vaan päivitt(elem)ämään, että täällä on sitten KP1 eli YK6 lähti käyntiin.
Mulle voisi laittaa listalle KP 1/n.39. Näyttää tasoittuneen kierto tuohon noin 39 päivään, mikä on ihan kohtalaisen hyvä asia, vaikka tällä hetkellä ei tee mieli hurrata. :( Jostain syystä tässä kierrossa menkkakivut on aivan jäätävän kovat ja kummasti alaselän puolella. Ja tietysti juuri nyt, kun olisi kaikkea kivaa touhua tiedossa...

Parempaa onnea muille!
 
Yritys10 Kiitos tsempistä:). Menkat ei ole vieläkään alkaneet joten nyt kp 30/28-32. Oon kuullut, että joka toinen tai kolmas päivä ois varmaan hyvä pupuilla, mutta en sitten tiedä. Perustuen ilmeisesti siihen, että sitten siittiöitä olisi ehtinyt kertyä miehelle enemmän ja niitä olisi myös aina naisen sisällä odottamassa mahdollista munasolua. Ei sitä kumminkaan aina siihen ole mahdollisuus. Kyllä mä ainakin lasken jo ekan tuhrupäivän kp 1:ksi, ellei menkat ala tosi myöhään illalla lähellä puolta yötä. Mietin kumminkin, että kun sulla ei menkat ole kunnolla alkaneet ja tuhrutelleet vaan monta päivää. Saatathan olla raskaanakin. Jos tuhrutus ois vain kiinnittymisvuotoa. Mä oon kyllä ihan uus tässä koko vauvaprojektissa, joten en osaa ihan sanoo. Jotain oon tuosta kyllä lukenut netissä. Onnea sinnekin. Voithan sä testaa vaikka tuossa lähiaikoina uudestaan raskaustestinkin, jos ei menkat ala ollenkaan kunnolla.=)

Marjee En mä ole koskaan aikaisemmin elämäni aikana tehnyt ovulaatiotestejä ennen tämän kuukauden kiertoa. Eli ei mitään tietoa. Googlailin vaan asiasta nyt, koska niin kovasti haluaisin tulla raskaaksi ja harmittelen jo nyt yk3, että miksi kestää näinkin 'pitkään'. Tiedän kyllä, ettei yk3 ole edes kovin pitkään, vaikka aikaisemmin luulinkin raskautuvani heti. Tiedän, että koomista:LOL:. Harvapa se tämän ikäisenä heti ensi yrittämällä edes raskautuu. Tietty osa kyllä. Mulle on myös gynegologilla kirjoitettu diagnoosiin PCO viittava tms. muutamia vuosia sitten. Mulla on leikattu parikymppisenä myös hyvälaatuisia dermoidikystia munasarjoista, kun olivat sen verran isoja ja aiheuttivat kovat vatsakivut. Isoin niistä muistaakseni 3-5kpl kystista (en muista määrää) oli kuulemma appelsiinin kokoinen:O. Ei ihme, että vatsaan sattui. Silloin itkin lääkärissä, kun luulin etten voisi saada koskaan lapsia tuon leikkauksen vuoksi. Olin 20-vuotiaana täysin ymmälläni muutenkin koko hommasta. Lääkäri onneksi silloin vakuutteli, että voit sinä saada. Silloin siis ajattelin vain, että 'sitten joskus tulevaisuudessa'. Tuosta PCO viittava diagnoosista en vieläkään tiedä, että tarkoittaako se, että mulla ois PCOS, vai johtuuko se vain niistä kystista. Silloin kun tuon PCO viittaava -diagnoosin sain, näkyi mulla myös yksi erittäin pieni kysta. Siitä ei silloin ollut kuulemma ainakaan haittaa. Vertasin sen yhden kystan mittoja myös tuohon parikymppisenä saatuun diagnoosilappuun ja se oli huomattavasti pienempi, kuin yksikään niistä aikaisemmin leikatuista kystista. Ihmetyttää tuo sana 'viittava'. Pitääpä kysyä ensi kerta gynegologilla.

Onnekkaita vauvatuulia myös muut=)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitokset tsempeistä, yritys10, säihkiss ja pienestä kii! Valitettavasti täälläkin on nyt siirrytty uuteen kiertoon, kp 2 ja yk 7... Ehdin minäkin jo testata pari kertaa, vaikka olenkin nyt viime kuukausina koittanut hillitä testausintoani. DPO kympin yliaikainen haamu/viivanpaikka varmistui eilen DPO 11 puhtaaksi negaksi ja iltaa myöten tuhruttelukin lopulta muuttui veriseksi vuodoksi. Se siitä sitten... No, onpahan sitten ainakin menkat ohi, kun ensi viikolla lähdetään reissuun etelän aurinkoon. Pidän kuitenkin kovasti peukkuja teidän muiden plussien puolesta!

Testaamisesta vielä sen verran, että minä olen kyllä tikuttanut lähes kaikissa yrityskierroissa - oikeastaan olen jättänyt tikut syrjään vain niissä kierroissa, kun yrittäminen on ollut reissujen vuoksi mahdotonta. Olen sen verran analyyttinen luonne, että on pakko aina yrittää jollain tapaa optimoida tsänssit joka kierrossa... Ja jos ei muuta, niin on tässä ainakin oppinut paljon oman kropan toiminnasta!
 
Marjee: Ymmärtääkseni tuohan on juuri nappi ajankohta jos saman päivän aikana pääsette peittoa heiluttamaan kun saat testiin kaksi yhtä vahvaa/kontrolli viivaa vahvemman viivan! Nyt et ajattele valmiiksi, ettei tämä olisi teidän kuukautenne. Pois se ajatus ja positiivisin mielin rennosti (tiedän ei ole helppoa!!) odottelemaan pari viikkoa. Nyt kun onnistaisi! :) *peukut ja varpaat pystyyn*

Periferia: Tunnen pettymyksesi! Täällä sama tilanne.. Toivottavasti saat kivut kuriin ja uuden kierron myötä taas tsempin päälle. :)

Omanapailua: Täällä viides tuhrupäivä :/ Tein tänään aamulla raskaustestin ja negaahan se näytti. Ilmeisesti nämä on vaan normaalia niukemmat kuukautiset (!?) Kuukautiskipujakaan ei ole normaaliin tapaan tullut.

Saatiin eilen postissa miehen simppatestin tulokset ja simppojen määrä todella hyvä: 210 milj, liikkuvuus myös hyvä A+B: 77% mutta se mikä ihmetytti (gyne ei ole vielä soittanut tuloksista) oli tulos, jossa simpoista normaaleja: 3%. 97 %:lla oli pää epänormaali. Säikähdin tätä tulosta, mutta kun netistä etsin tietoa tästä ymmärsin, että kun pää ei ole normaali tarkoittaa se usein sitä, ettei se ole suippopäinen, vaan voi olla hieman pyöreäpäinen, joka ei ole vakavaa :) Tietääkö kukaan?

Itse sain verikokeista tulokset, jotka olivat Prolaktiini 236 (viitearvo: 50-500) nja Tyreotropiini: 0,7 (viitearvo 0,5-3,6). Onkohan tuo tyreotropiini arvo hyvä olla noin alhainen? Nyt yritän odottaa kärsivällisesti gynen puhelua ja tietoa laittaako hän meille lähetteen julkiselle lapsettomuustutkimuksiin. Näyttäisi, että minussa tässä on jotain häikkää...

Ihanaa viikonloppua ihanaiset naiset!! <3
 
Perjantai 25.10.2013


Periferia..............29v..........kp 2/n.39.....................yk 6
Kaisla78.............35v...........kp 3/n.32....................yk 7
Säihkiss..............34v..........kp 14/27-30.................yk 12
LilyAlice..............34v...........kp 16/23-38................yk 14
Marjee................29v..........kp 18.........................yk 4
Dazzler...............37v..........kp 19/35..........yv 3 (3km2ku 1.IVF 3.PAS)
Justiina79...........33v..........kp 21/27.....................yk13 (kkm 1/13)
Pienestä kii.........31v..........kp 21/30.....................yk 2
Mariah33............33v...........kp 22/27-30................yk 5
Kukkaislapsi.........35v..........kp 29/n. 34..................yk 4
Ankkurinappi.......30v...........kp 30/33.....................yk 6
babygreen..........34v...........kp 31/28-32................yk 3
Yritys10.............30v...........kp 31/29-31................yk 11
M11su...............35v...........kp 40/26-31................yv 2
Joiku.................32v...........kp 44/22-28................yk 6
Kissatanssi.........33v...........kp 64/25-27................ya 3/2012
iiris_lorea...........................kp 85.........................yk 40(?)


Taustalla:

haave_ilija, Emeliya, Kirpukka, Avonlea, Haniböö83, Sakara, Mandala, Mirtsu81, Lila79, tada, Uusijännääjä, Pauge83, ansarikukka, Starfish, Saippo, Pinni82, Lise, Ethe1


Plussanneet:

NancyC................31v............yk 2..............
Hildur...................29v............yk 9.............13.8.2013
Lise.....................36v............yk 8.............29.7.2013, km
Milk@...................37v....... ...yk 8.............26.6.2013,1.ICSI
Mayinka................30v..........ya 09/2011....23.6.2013
Bling....................30v..........yk 14............19.6.2013,2.Femar-kierto
mutantti................33v..........yk 5..............16.06.2013
miss_piggy............31v..........yk 10.............31.05.2013
lady1979...............34v..........ya10/2011.....16.05.2013,1.tuoresiirto/IVF
mm-79.................33v ...........yk 23 ..........06.05.2013,1.IUI
hiisi-78.................34v ...........yk 8 ............28.03.2013
Twinflower............33v ..........yk 18 ...........16.03.2013,1.IUI
Starhope...............37v ..........yk 10 ...........11.03.2013
Kiiltis-75...............37v ..........yk 15 ............02.03.2013
Essence................33v ..........yk 6 ..............31.01.2013
rupeltaja...............30v ..........yk 3 ..............21.01.2013
Syksy2010.............31v ..........yk 28 ............17.01.2013
zapata..................31v ...........yk 5 .............05.01.2013
TarinaMarianna......32v ...........yk 5 ..............31.12.2012
 
Yritys10, sanoisin että tulokset kuulostaa lähtökohtaisesti hyvältä. Kerro sitten mitä gyne sanoi kun soittaa. Kuulosti muuten oikein tutulta tuo mitä tuolla aiemmin kirjoitit, että ei enää näillä yrityskierroilla halua niitä ainaisia negoja testailla ja myös se, että miehelle ei viitsi näistä asioista jutella kovin paljon. Ja siis sama täällä, että ei mies ole sanonut, ettei halua kuulla vuodoista ja oviksista ym. mutta näin ajattelisin, että ei ne nyt varsinaisesti häntä kiinnostakaan :) Kyllä mahdollinen vauvan tulo silloin tällöin puheissa on mutta ei kuulu päivittäisiin puheenaiheisiin..

Marjee, ihan oikeassa aikataulussahan te tosiaan olette jos eilen tuli vahva ovisviiva ja mies tuli samana päivänä kotiin :) Peukutukset sinne, että tuottaa tulosta!

Kaislalle ja Periferialle pahoittelut uudesta kierrosta. Positiivisin mielin kuitenkin eteenpäin, uusi kierros on aina uusi mahdollisuus! :)

Täällä meni ovistestailut ihan ketuiksi tässä kierrossa. Ke-aamuna testasin puhtaan negan, sitten olin yön yli työreissussa (taas oviksen aikaan kuten viime kuussakin?!) enkä muistanut ottaa liuskoja mukaan. Eilen eli to-iltana tein jälleen negan, kuten myös tänä aamuna. Eilen ja tänään on kuitenkin kipuillut, joten olisko se plussa tullut sitten eilen aamulla jos olisin testannut, tiedä häntä. Tai sitten on ovuloimaton kierto kivuista huolimatta.

Ihanaa viikonloppua kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: Kaisla78
Kiitos ihanaiset säihkiss ja yritys10 tsempistä :hug: Jotenkin olin ajatellut, että kun toissa päivänä oli yhtä vahvat viivat ovistestissä, että välttämättä eilen ei olisi niin hyvät mahdollisuudet kuin toissapäivänä :) Eilen ja tänään on kuitenkin ahkerasti asian eteen toimittu, joten pari viikkooa taas sitten jännää... :)
Hyvältä kuulostaa myös yritys10:n tulokset... ilmottelehan sitten, kun kuulette lisää lähetteistä yms...

babygreen, tunnistan hyvin tuon malttamattomuuden... jotenkin kanssa itse ajatellut, että helpostihan se tulee onnistumaan ja että MINÄ ainakin RENNOSTI aion yrittää... mutta jotenkin koko raskautuminen ajatuttaa koko ajan enemmän, ja tosiaan tikut tulleet ihan luonnostaan itselläkin tuon pco:n vuoksi. Ja en osaa tuosta viittaavasta sanoa, kuin että mulle gyne ainakin selitti, että mun munasarjat on pco-tyyppiset, muttei varsinaista pcos:ää kuitenkaan ole. Mulla siis kirjattiin sitten "pco-tyyppiset munarajat", eli vähän samanoloisesti kuin sun viittaavat :)

Mukavaa ja ennen kaikkea rentoa viikonloppua kaikille :hug: Uuteen kiertoon pompahtaneille tarmoa uuteen alkuun ja jännäilijöille pitkiä hermoja... Viikonlopuksi lähden kotiseudulle itse nollaamaan vähän päätä kammotus-työviikon jälkeen.
 
Pikapäivitys gynekäynnin jälkeen, täällä on aika lailla mieli maassa. IUI-hoitoja kohti mennään, gynen sanojen mukaan tilanne ei ole katastrofaalinen, mutta miehen spermanlaatu yhdistettynä mun ovisongelmiin ei lupaa hyvää. Tässä kierrossa tehdään vielä lisätutkimuksia ja selvitetään, kannattaako inseminaatiota edes yrittää vai pitääkö ottaa järeämmät aseet käyttöön, ts. siirtyä kahdeksi vuodeksi hoitojonoon...

Ja tän kaiken päälle hirveä stressi töistä, kun nyt näyttää siltä, että työpaikka saattaakin lähteä alta muutaman kuukauden päästä... :headwall:

Yritys10, mun miehellä normaaleja siittiöitä oli 10 %, kun viitearvo on yli 25 %. Valtaosa epänormaaleista siittiöistä oli pää epämuodostunut (liian pieni, tumakalvo epänormaali jne.). En valitettavasti osaa sanoa, millä tavalla pään epämuodostuma vaikuttaa siittiön hedelmöityskykyyn. Meillä tosiaan on todennäköisesti hoidot edessä. :( Toivottavasti te saatte parempia uutisia!
 
Noista siittiöistä - meillähän oli niissä myös se ongelma, että ne oli "tylppäpäisiä". Meille lääkäri selitti, että siittiö ei pääse tunkeutumaan munasoluun, ja siksi meille hoitona oli ICSI, missä siittiö viedään perille munasoluun asti. Ja siitä siis lähti tämä raskaus alkuun. Ja lääkäri silloin ihanasti selitti, että lapsista ei kuitenkaan tule tylppäpäisiä.. :)

Tsemppiä teille kaikille, jotka hoitoihin joudutte turvautumaan. Ei se aina ole helppoa, mutta itselleni ainakin syyn löytyminen oli kuitenkin helpotus. Ja tuli tunne, että kun tiedetään, mistä lapsettomuus johtuu, sitä voidaan hoitaa.
 
Nyt kp 32/28-32, eli jännät paikat. Menkat ei ole vielä siis alkaneet. Ihmeellisiä kramppeja mahassa oli kyllä varsinkin eilen. Sattui yht'äkkiä niin kovaa, että oli pakko maata vain hetken. Kipu tuntui vasemmalla puolella. Onneksi kova kipu meni ohi. Alavatsanippailuja muutenkin ollut jo viikon verran ainakin. Onko muilla ollut vastaavia joskus?
 
Moikka kaikille pitkästä aikaan :) Täällä pienissä masennuksissa vietetty aikaa taustalla. Välillä aina oon käynyt lukemassa teidän kuulumisia, mutten ole saanut kirjoiteltua.

Babygreen noi krampit kuulostaa kyllä aika lupaavilta. Itsellä tosiaan yksi keskemeno takana ja ennen plussaa ainoat oireet olivat oikeastaan juuri tuollaiset krampit :) Tai tuntui, että koko vatsa kovettui hetkeksi. Toivottavasti sinne tulisi hyviä uutisia!

Meillä kanssa miehen siittiöt tutkittu ja niissä vain 2 % oli normaalimuotoisia ja epänormaaleilla kaikissa juuri "päässä vikaa". Mua huolestuttaa toi tosi paljon, mutta lausunnon mukaan ei vaikuta hedelmällisyyteen. Mäkin tosin oon netistä lukenut, että voisi vaikuttaa munasoluun pääsyyn, kuten Milk@ kirjoitti. Ollaan nyt reilun vuoden yrittämisen ja yhden keskenmenon jälkeen ollaan hakeutumassa tarkempiin tutkimuksiin.

Mutta täällä ovulaatio taas takana ja kaikki mahdollinen asian eteen tehty :) Nyt vaan odottelemaan mitä tuleman pitää. Kaikki merkit kyllä taas tuntuu viittaavaan menkkoihin, mutta ei auta kuin toivoa parasta :)
 
Täällä kävästiin kontrollissa polilla torstaina, aika ikävän tyly lääkäri sattui tällä kertaa, mutta saatiinpahan selvyyttä tuloksiin. Kaikki on ok. Missään ei ole vikaa, ei kilpirauhasarvoissa, ei kromosomeissa, ei keliakiaa, jopa hemoglobiini hyvä. Ollaan siis selittämättömiä. Ultrassa johtofolli taas näkyi, ja limakalvo sen tutun 7mm, josta kysyin että kuinkas huono asia se on että limis on aina sen 7mm. No lääkärin kollega oli ollu jossain konferenssissa juuri, jossa limakalvoista oli esitelty joitain viimeisimpiä tutkimustuloksia, ja 7mm on kuulemma juuri ihanteellisin paksuus! Että toisin kuin ennen, nykytutkimusten valossa näyttää siltä, että paksumpi limakalvo ei olekaan hyvä juttu. Jopas jotakin. Taas sitten ihmetyttää, että on se kumma kun ei näillä pelimerkeillä vauvaa saada masuun kasvamaan...:kieh:

Alkuun lääkäri sanoi, että nyt jatketaan vaan tällä lugeilla seuraavat puoli vuotta. Kun se kerran on mulla hyvin pidentänyt lutista, eli toimii. Oikein muuta ei voida tehdä, kun meissä ei mitään vikaa löydy ja oviskin tulee joka kk. Puuh, puoli vuotta, ei mitään kontrollikäyntejä, lugeja vaan... No sitten lääkäri kuitenkin tsekkas mun kiertojen muistiinpanoja (mä siis tikutan ovista joka kuukausi, jotta nähdään millainen lutis on eri kierroissa), ja laskeskeli jotain. Mulla on siis lapulla ylhäällä nyt reilun vuoden kierrot, alkamispäivät, oviskp:t ja kiertojen pituudet. Ja se ehdotti, että jos haluatte, niin hän vois laittaa teidät jo IVF-jonoon, jolloin arvioitu aika ekalle hoidolle olis toukokuussa ja suunnittelukäynti maaliskuussa. Että jos ei kevääseen mennessä ole mitään tapahtunu, niin ei kesätauko sitten pidentäis odotusta ja hoidot siirtyisi syksylle. Katottiin miehen kanssa toisiamme ja todettiin, että toki meidät voi jonoon laittaa.

Tosi ristiriitaiset tunteet noista hoidoista, kumpikaan ei sinne haluaisi. Mutta oon niin varma, että ensi keväänä, jos en olis vieläkään raskaana, niin oon jo varmasti niin valmis etenemään hedelmöityshoitoihin. Ja siitä on hyvä fiilis, että jotain tapahtuu jos tää ei tästä etene, ens toukokuussa täytän jo kuitenkin sen 35v. :O

Kiitos kaikille onnitteluista, hyviä juttuja tapahtuu tosiaan muuten elämässä, ja se on ihanaa :heart: oon jotenkin ottanu hommat haltuun viime keväästä, jolloin vaan odottelin, että milloin mä oikein raskaudun...en ois tota uutta hommaakaan saanu, jollen olisi itse siitä muutaman esimiehen kanssa keskustellu ja kertonut etten nykyisessä tehtävässä ole tyytyväinen. Kyllä tässä pitää nyt vaan elää tätä elämää, eikä vain odotella saakeli! :D

Säihkiss, lähes samoilla luvuilla työnnellään menemään niin iässä kuin yk:ssa, persana sentään. :) ette oo miettiny lähetteen pyytämistä vielä? Siinä kuitenkin menee sitten hoitopaikasta riippuen se 2-3kk ennen kuin pääsee ensikäynnille, eli ensi vuoteen melkein menis verikokeetkin, ja tuloksissa menee taas se 2-6vkoa, riippuen mitä testejä otetaan. Eli eihän nää jutut kovin nopeaan etene... :heart: kyllä tää homma on välillä niin musertavaa, vaikka olis kuinka positiivinen tyyppi! Kun lähdettiin polilta, niin käytiin siinä kahvilla tasaamassa ajatuksia, ja jokatoisella vastaantulevalla naisella oli ihana raskauspallo tai vauva sylissä...meinas itku tulla... :ashamed:

Tervetuloa uusille listalaisille :wave: pistäkäähän plussa-pallo pyörimään, niin lähdetään kaikki hiisiin täältä odotuspuolelta :D
 
Periferialle ja Kaislalle kovasti halauksia ja voimia uuteen kiertoon :hug:

babygreen toivotaan että sun oireet olisi juuri sitä itteään! Mulla oli viime kierrossa oikealla alhaalla, munasarjan kohdalla sen verran kovia kipuja, että pelkäsin jo kohdunulkoista (kun tuli niitä haamujakin tikkuun, eikä ne vahvistuneet), ja soitin polille. Laittoivat verikokeisiin, joista ei mitään selvinnyt, ja sitten lääkäri suositteli lopettamaan luget, epäili että siellä on keltarauhaskysta, joka hiipuu kun luget lopettaa ja menkkojen tulis alkaa. No näinhän se meni, kivut loppui heti sinä päivänä kun en laittanu enää lugeja ja menkat alkoi kahden päivän päästä kuten kuuluukin. Syitä voi siis olla monia, mutta toivotaan sulle sitä yhtä parasta :heart:

Simpoista vielä, tärkeintä kai on jos noita epämuodostuneita tai niin kuin meillä, vasta-aineita, löytyy, että määrä on kohdillaan, sillä silloinhan normaaleja on kuitenkin paljon määrällisesti. Eli siinä mielessä hyvä tilanne jos siittiöitä on ollut paljon näytteessä! Meillä oli muistaakseni 120milj ja vasta-aineiden ei todettu vaikuttavan hedelmällisyyteen mitenkään. Tsemppiä tuleviin hoitoihin!

Dazzler missä meet mitä teet :) sua on jo ikävä :heart:
 
LilyAlice Mäkin täytän toukokuussa jo 35v, eli ollaan tosi saman ikäisiä.

Menkat eivät ole vieläkään alkaneet. Nyt kp33/28-32. Testata en ole vielä uskaltanut. Tämä päivä kumminkin aikaa, että menkat alkaiskin. Kierto mulla on ollut niin kauan, kuin muistan tuo 28-32. Yhden kerran olleet kyllä 2 viikkoa myöhässä vuosia sitten. Saapa nähdä, kuinka käy. Uskalla en edes toivoo mitään ennen, kuin homma todistettavasti näyttää totuuden.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: LilyAlice
babygreen, mulla on sellanen kutina että sä alotat seuraavan plussa-aallon ja me muut päästään sitten sen aallon mukana perässä odottajien puolelle! :D hyvältä ainakin vaikuttaa, ettei ole menkat alkaneet! Aikamoista kylmähermoisuutta, jos olet pitänyt näppisi erossa testeistä, mä en ehkä pystyisi.. Kuinka kauan ajattelit vielä venailla ennenkuin testaat, jos menkat edelleen pysyy poissa? No, kunhan pidät meidät ajan tasalla heti kun jotain tapahtuu.. :)

Uuteen kiertoon joutuneille tsemppiä! Uusi ovis, uusi mahdollisuus! :flower:

Tuolla oli keskustelua siittiöiden pään muodoista, mä en ole koskaan edes tiennyt että niillä voi olla ns. päässä vikaa (toisin kuin niiden omistajilla :D ), mutta mun on ehkä parempi ainakin toistaiseksi olla tietämättäkään enempää, rupean muuten siitäkin stressailemaan.. Oon kova stressaamaan kaikesta, vaikka toisaalta sitten olen hyvinkin huoleton joissain asioissa. Tässä vauva-asiassa se olisi kyllä hyvä ominaisuus!

Nyt on menossa dpo9 ja äsken lähti tilaus r-testeistä. Alunperin oli tarkoitus että kattelen hissukseen et alkaisko ne menkat vai ei, mutta enhän mä sitten lopulta siihen kyennyt, vaikka vielä tässä vaiheessa kiertoa mennäänkin. Josko nuo testit tulisi tiistaina, niin keskiviikkona sitten koittaisi yhdellä.. Silloin olisi dpo12. Viikko oviksesta sain ykskaks kauheen flunssan, joka nyt kyllä jo onneks vähän helpottaa. Yks asia mikä mua on ihmetyttänyt nyt vajaan viikon, on hiusten nopea rasvoittuminen. Mulla on aika pitkä hiustenpesuväli aina ollut, pesen ne yleensä 2 kertaa viikossa, joskus 3. No nyt tuntuu siltä että ne on yhden päivän jälkeen jo aivan lähmäset eikä kehtaa pipoa ottaa päästä pois kun on sellainen takaraivoon liimautunut liiska :D
Tissejä koitan aina välillä, et oisko ne arat, mutta ei ne kyllä oo. Eipä ne kyllä oo normaalikierroissakaan joten miksi ne nytkään olisi :D

LilyAlice, ehkä se että on hoitojonossa monesti edesauta tärppäämistä!? Toivotaan että teidän kohdalla ainakin =)

Justiina79 sä meetkin näköjään aika samoilla kiertopäivillä kun mä, vaikka on hitusen lyhyempi kierto. Toivotaan siis että sä plussaat ekana ja mä sitten pari päivää perässä ;)
 
pienestä kii No mä lähinnä en testaa siksi vielä, koska pelkään pettyväni liian kovaa, jos negaa näyttääkin. Olo tuntuu kivemmalta jännätä nyt kriittisillä hetkillä edes jonkin aikaa, että josko ne menkat eivät tulisikaan. Olla ikään kuin tietämättömänä ja säilyttää toivon kipinä pikkuisen pidenpään. Testaan kyllä lähi aikoina, jos menkat eivät vieläkään ala. Kerron kyllä varmasti, miten kävi:) Vessapaperia kyttään joka vessa reissulla, et näkyykö punasta:D
 
Viimeksi muokattu:
No niin, nyt se täti tuli. Ihan kiva että kroppa toimii normaalisti :) Jälkitarkastus oli viime viikolla ja nyt on ihan virallisesti saatu vihreä valoa yrittämiselle.

Eli mut voi nyt lisätä listaan: Miminda..........31v...........kp 1/28................yk 1 (ennenaikainen synnytys 9/13)

Niin ja kiitos haleista, tsempeistä ja muista. :)
 
Pienestä kii: Mä oon kyllä ihan samanlainen stressailija. Auttaisi kyllä jos osaisi joskus ottaa iisimmin. Tässäkin asiassa tuntuu, että tieto vaan lisää tuskaa. Heh, meillä tosiaan lähes kaikki noita päästään vialla olevia siittiöitä. Määrä ja liikkuvuus oli ok, joten ei kai sillä niin suurta merkitystä pitäisi olla, kuten LilyAlice totesi.

Ymmärrän hyvin babygreenin testaamattomuuden. Itse alkuvaiheessa aina testailin, mutta sitten huomasin, että siitä tulee aina vaan paha mieli. Parasta tosiaan nautiskella toiveikkaasta olosta mahdollisimman pitkään. Plussakierrossakin mies kävi ostamassa raskaustestin menkkojen ollessa jo pari päivää myöhässä. Itse olisin vielä muutaman päivän odotellut :)

Ja noista oireiden kyttäämisestä. Niihin kyllä sorrun joka kierrossa. Aina löytyy joku uusi oire jota googlettelen ja päädyn raskausoirelistoille. Kaikki mahdolliset jutut tuntuu olevan aikaisia raskausoireita netin mukaan. Tässä kierrossa ei mitään uutta. Pari päivää oviksen jälkeen tissit tuli todella kipeiksi ja niitä ihan poltteli ja kihelmöi. Näin on kyllä käynyt aiemminkin ja menkat tulleet ihan ajoissa kuitenkin. Itellä tuntuu, että joka kierto on vähän erilainen. Välillä alkaa menkkamaiset mahakivut jo ovulaation jälkeen, välillä pari päivää ennen menkkoja. Välillä tissit tosiaan tulee jo ovulaation jälkeen kipeiksi, välillä vasta juuri ennen menkkoja. Yritä nyt tässä pysyä itse perässä :) Miten teillä muilla?
 
Moikka taas kaikille!

Täällähän on jännää meininkiä; babygreen pidähän meidät ajan tasalla… Jospa sä vielä lokakuun puolella kerkeisit plussata…! :heart:
LilyAlice, tosiaan tässähän on teillä vielä pitkän aikaa siihen ensi kevääseen; josko sitä ehtisi tehdä itsensä kanssa mielenrauhan hoitojen kanssa… Ja niin kuin joku viisas täällä mietti, onhan tässä vielä paljon aikaa luomuna sinne yritellä :)

Kaikille uusille kiertolaisille tsemppausta ja tuloksellista yrittämistä uuteen kiertoon! :hug:

Täällä tullaan kiertopäivissä hieman pienestäkii:n ja Justiina79:n perässä… eli ovulaatiosta nyt neljä, viisi päivää. Kompaan justiinaa kaikkien noiden oireiden kuvittelussa… Mullakin tuntuu, että pillereiden lopettamisen jälkeen jokaisessa kierrossa on ollut jotain ”kummallista”, minkä mieli sitten yrittää väen vängällä kääntää raskausoireeksi… Vaikka kroppa tässä kai on hakenut sitä omaa toimimistaan ja olemistaan. Muutoin melko hyvillä viiliksillä… Olisi vaan rauhottavaa, kun vois tehdä edes jotain. Sehän tässä piinaakin, kun ovulaation aikaan voi yrittää ja sitä ennenkin jotenkin valmistautua ja juoda vaikka sitä greippimehua, niin tuntee tekevänsä jotain. Nyt vaan odotellaan…:popcorn:
 
Ei ole vieläkään menkat alkaneet:whistle:. En ole uskaltanut siltikään testata vielä. Kp34/28-32.

Oottekos muut muuten syöneet jo foolihappotabletteja? Luin, että niitä ois hyvä syödä jo ennen raskautumistakin ja sitten raskaana ollessakin. Itse olen syönyt niitä nyt muistaakseni pari viikkoa (en ole varma tarkasta).
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä