*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol. 8 ***

Torstai 9.2.2012




Neitipippuri.......31v....kp 4/31-49...........yk8.....(Gonal-F)
Tunafish-78.....33v......kp 4/19-34...........yk11....(2. inssi)
Papsu.............30v......kp 5/24-33...........yk11
Tirpu..............33v......kp 6/27-31...........yk4
Mirtsu81..........30v.....kp 12/34...............yk 2
SL..................30v.....kp 12/30-48..........yk8.....(1*clomi)
pipsa79............32v....kp 13/28-47..........yk10
Mandala..........32v.....kp 16/23-35..........yk14.....Dpo0
Ronjaliina.........30v....kp 18/24-32.........yk16.....(2*clomi)....Dpo4
Demuli............32v.....kp 24/29-32.........yk 15
Avonlea..........35v......kp 26/27-29.........yk7
Joku_raja........29v......kp 27/27-29.........yv2......1. IVF.....pp8
Wanda_81......30v.......kp 28/28-42.........yk16.....(2* clomi)....Dpo12
Syksy2010.......30v.....kp 30/28-41.........yk15
Lila79.............32v......kp 48/28-30..........yk2
Sakara...........34v......kp 51/?................yk 7
Tatja..............35v......kp 62/36-48.........yk16....(terolut tauko)
NettA79..........32v......kp 63/30-36..........yk?
Ginger.............35v.....kp 66/??...............yk25.... (1kkm)




Taustalla:
Sintu74
Edyla
Nima
tada
Anskilia
Mansikkalime
Kiiriminna78
Neah
Sanja
Jonesy
Cassis
Sintti -79
Scrat
PauhaavaSydän




plussanneet

-2012-

Jo..................30v......yk11.........plussa 26.1.
Kiinu...............33v........yk2........plussa 22.1.
Punanuttu........32v........yk 5.......plussa 19.1.
Syrän.............30v.........yk~8......plussa 9.1.

-2011-
Minuli.............30v.........yk3.........plussa 23.12
Sissi_81.....................................plussa 21.12.
RauRau...........28v.........yk1........plussa 23.11.
Hansman.........34v.........yk2........plussa 20.11.
Brita...............31v.........yk1........plussa 26.10.
Kaneli74......... 37v.........yk 9.......plussa 25.10.
Almeja.............31v........yk~24.....plussa 22.10.
Kippi................31v........yk13.......plussa 20.10.
bircherry...........30v........yk1........plussa 17.10.
Sara_78............32v........yk8........plussa 7.10.
Taraolivia..........31v........yk1........plussa 4.10.
riesa79.............32v........yk2.........plussa 3.10.
Annastiina79......31v........yk20...... plussa 25.09.
Tuittis..........................................plussa syyskuu
Marjutan...........28v.........yk4........plussa 3.9.
Amanda77.........34v........yk17.......plussa 25.8.
Killiäinen............30v. .....yk27.......plussa 7.8.
Samirja..............32v. .....yk3........plussa 25.7.
lallaa77..............34v.......yv2........plussa 29.6. (6x inssi, 1xIVF)
sunni..................33v....................plussa 24.6.
KattiMattis....................................plussa
Miimau...............31v....................plussa 21.4.
Viena.................33v. .....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ......yk6........plussa 7.3.
sgt....................32v. ......yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ......yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ....yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ....yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ....yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ....yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ....yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18........plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ....yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ....yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ....yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ....yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ....yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ....yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ....yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ....yk~20......plussa 1.4.
 
Onnea Mandala hääsuunnitteluihin :heart: ja tsemppiä tutkimuksiin, niille jotka on niihin menossa.

Mun mielestä se Hiljaa toivotut oli vähän tylsä, tai siis kyllähän sitä katsoi tarkkana et totako se sit on jos hoitoihin joutuu päätyy. Aikamoinen määrä siellä hyöri porukkaa vauvantekopuuhissa.

Omaa napaa täältä taustalta huutelen sen verran, että nyt on toiveet korkealla. =) Ovulaatiota en viime kerran pettymyksen jälkeen mitannut tässä kierrossa, luultavasti se oli ihan alkukuusta. Ja nyt, hops, nännit kosketusarat ja runsasta limaneritystä (normaalisti ei yhtään mitään ovulaation ja kuukautisten välillä) ja iltapalelua. Mun pitää töissä aina mennä vessaan tarkistamaan että onhan ne nännit vielä arat ja oi, on ne. En edes viitsi ajatella mitä muut ajattelisi jos löytäisi minut käsi rinnoissa haaveellisen näköisenä kesken työpäivän. :LOL:

Mies onnessaan jo tästä ja tarkkailee minua netistä tulostetun raskausoirelistan kanssa:) Se hupsu :heart: Mutta nyt on sormet ja varpaat ristissä, josko se nyt olisi tärppi. Mulla on käynyt mielessä et jos ei ole, niin tän jälkeen otetaan välillä ehkäisy käyttöön kun en jaksa taas tuota toiveet-pettymys-alakulo-masennus -kierrettä.

Pitäkää kuumeilijakullat mulle peukkuja.
 
Viimeksi muokattu:
Tosi lupaavalle kuulostaa Kiiriminna! Toivotaan että se olis sitä ihteään! Oireet kuulostaa kyllä tosi hyville! Tsemppiä tädin väistelyyn ja testipäivän ootteluun!
Tiiän tosi hyvin miten hermo menee tähän vuoristorataan ja oireiden kyttäilyyn ja pettymiseen joka kuukausi. Mulla viime keväänä auttoi kun pidin vähän taukoa palstailusta vaikka muuten yriteltiinkin. Tai enemmän sellasta tjottailua (tulee-jos-on-tullakseen) meininkiä se oli kun en laskenut mitään päiviä. Nyt tietty hoitojen alettua on pakko vaan pitää pää kylmänä ja tunteet kurissa. Eikä mua nyt kyllä mitenkään ahistakaan ei stressaa.
Kovasti plussatuulia sulle ++++++++ :whistle:

Voi harmi Wanda :hug:

(.) Tää liikuntakärpäsen uhri kävi tänään aamulla vesijumpassa ja vesijuoksemassa ennen töihin tuloa. Mies on sitä mieltä että oon seonnut lopullisesti :D Paljon mahdollista!
Mutta eilen illalla skippasin punttiksen ja venyttelytunnin ja kävin Jorvissa katsomassa mun hyvän ystävän maanantaiaamuna pyöräyttämää pikkuneitiä, joka oli muuten aivan ihastuttava :heart: Mä vaan istuin pikkuneiti sylissä ja tuijoteltiin toisiamme silmiin. Nyt jos ei tullut kunnon vauvantekoenergiat sieltä niin on kumma!
Just soittelin lähiapteekkiin ja tilasin tuplasatsin Menopuria itselleni. Huomenna se piikittely taas alkaisi! Ja viikon kuluttua taas ultraillaan että millä aikataululla tässä kierrossa mennään. Sovittiin viimeksi lekurin kanssa että tässä kierrossa ei tehdä ollenkaan sitä kierron ekaa ultraa, vaan alotan suoraan pistokset itse ja meen vasta kp11 näytille.
Taas olisi toiminnantäyteinen viikonloppu edessä! Miehen kummityttö tulee meille huomenna isänsä kanssa pariksi yöksi. Mennään lauantaina koko porukka illalla katsomaan Disneyn Prinsessat Jäällä. Otan kaverin ekaluokkalaisen tytön meille vielä mukaan ja kummitytön kaveriksi. Mukavaa puuhaa siis tiedossa pikkuneitien kanssa koko viikonlopuksi!
 
Kiiriminnalle tsemppiä, hyvältä vaikuttaa! :whistle: Ja kivalta kuulostavat Tunafishin viikonloppusuunnitelmat. =)

(.) Mulla myös huomenna alkavat pistokset (ja siis ihan uusi lääke). Ajattelin ottaa ajankohdaksi nyt klo 21, niin olen ainakin aina hyvin kotosalla silloin (täytyisi pistää aina about samaan aikaan).

Sokerilakko on myös jälleen käynnissä! Pohdiskelin nimittäin sitä joulukuun kiertoa, ja olin silloin marraskuun puolivälissä aloittanut täyden sokerilakon. Ja kas: joulukuun kierrossa 2 Femaria tehosivat noin vaan. Lopetin lakon jouluna, ja tammikuulla ei meinanneet munikset kasvaa millään!

Toki voi olla sattumaakin, mutta yrittänyttä ei laiteta! On nämä sen verran kalliita lääkkeitä, että jos omilla elintavoilla pääsee pienemmillä annoksilla, niin pakko on kokeilla. :D Harmi vaan, että en nyt ehtinyt aloittaa lakkoa viime kierron puolella, mutta toivotaan, että tämäkin auttaisi. Myös hiilihydraattien vähentäminen on taas käynnissä.

Ja tänä iltana sitten on vuorossa myös eka akupunktiokerta!
 
Mä voisin sokerilakkoilla sun kanssa Neitipippuri! Eihän hedelmistä tartte kuitenkaan luopua? Mä en paljoa syö muuten juurikaan makeaa, mutta noi 1-2 välipalahedelmää päivässä on ne mun herkkuhetket. Jos nyt tsemppaisi ja pystyisi vielä kieltäytymään herkuista kaikilla kyläilyreissuillakin. Lupaan tsempata ainakin synttärikakkuun saakka eli parin viikon päähän (oon luvannu tarjota vanhemmille ja appivanhemmille kakkukahvit kotona). Voisin kyllä kokeilla ostamaani uutta makeutusainetta eli steviaa tohon kakkuun...
Kerrohan mitä siellä akupunktiossa tapahtui ja millainen hoitaja ja kokemus ylipäätään oli! Toivotaan että hoito olisi just niin hyvä kuin se mun vyöhyketerapeutti kehui.
 
  • Tykkää
Reactions: neitipippuri
Jee, kiva Tunafish! Yhteislakko peliin! Hedelmistä en ole tosiaan itsekään luopunut. Mutta kannattaa ilmeisesti suosia omenoita (vähiten sokeria, kai?). Lisäksi olen ottanut välipalaksi turkkilaista jogurttia. Rasvaisten maitotuotteiden pitäisi joidenkin tutkimusten mukaan jeesata hedelmällisyyttä. Ja lisäksi tuossa jogurtissa ei ole niin kauheasti hiilareita kuin esim. leivässä, tms. Steviaa olen ajatellut itsekin hankkia, kunhan saadaan kuun lopussa muutto pulkkaan. Nykyiseen kämppään ei viitsi enää oikein mitään tarpeita ostella, kun kaikki pitää sitten roudata uuteen...

Ja juu, raportoin huomenna, miltä illan akupunktio tuntuu. =) Ekalla kerralla on kai vähemmän hoitoa ja enemmän haastattelua, mutta käsitin, että silloin myös hoidetaankin. Katsotaan, minkälaista "hoitosarjaa" siellä sitten mahdollisesti suunnitellaan/suositellaan. Nyt on taloudellisesti mahdollista kokeilla, kun muut hoidot tulee tässä kierrossa vähän edullisemmiksi.

Muoks: Wanda, voi harmin paikka! :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin olen miettinyt noita ruokavaliojuttuja. Mulla on päällä täysmaitokuuri ja en muutenkaan nyt osta mitään kevyttuoteita. Olen myös vähentänyt hiilihydraattien syöntiä, vaikka mistään karppaamisesta mun kohdalla ei kyllä voi puhua. Kun alkaa olla yrityskertoja ..noin kymmenen niin kyllähän sitä kokeilee kaikkea.

Mua kiinnostaa Neitipippuri myös tuo akupunktio, ajatus niistä neuloista vähän hirvittää vaikka ilmeisesti ne ei juuri satu.
 
Meinaatteko ottaa ihan täyssokerilakon eli kaikki tuotteet missä lukee olevan sokeria? vai pääsäänstöisesti karkkien yms karsiminen? Itse myös haluaisin karsia ne mutta ihan normijutuissakin huomaa olevan sokeria enkä ihan totaalikieltoon halua ryhtyä koska tiedän että mulla ne ei toimi.

Kiiriminnalle hirmusti tsemppiä, toivotaan että tärppää!
 
Mandala, itse tein joulukuussa niin (ja ajattelin tehdä nytkin), että pannassa ovat karkit, suklaat, leivonnaiset, mehut, jälkiruoat, maustetut jogurtit, jne. Eli tuollaiset selkeästi sokeriset "herkut". Mutta ruoista, yms. en sen tarkemmin kytännyt.

Ja söin kyllä esim. suolapähkinöitä tuolloin leffaherkkuna. Eli kokonaisherkkulakossa en ollut suolaisten suhteen. :D
 
Viimeksi muokattu:
Tänään kp1, yk8.

Vaikka täti tuli paikalle niin nyt olin oikeastaan helpottunut, että niin kävi. Olin viime viikolla sairaana ja söin hevoskuurin särkylääkkeitä. Vaikkakin oli Panadolia eri muodoissaan niin siltikin vähän mietitytti, että mitä vaikutuksia niilllä mahtaisi olla, jos olisi raskaana. Nyt ei tarvi sitä murehtia, hyvillä mielin siis tähän kiertoon ja ensi viikolla tutkimuksiin.

Mä suosin hiilareiden suhteen "kohtuus kaikessa-menetelmää". Viikolla en syö karkkia, vaikka tekisi mieli kyllä joka päivä, :D mutta on helpompi ylittää makeanhimo viikolla, kun tietää, että loppuviikosta on luvassa pikku herkuttelu. Ja todellakin siis vain pikku herkuttelu, ei mitään megamättöä! :popcorn:

Kiiriminnan oireet kuulostaa mukavalta, pidän peukkuja sulle!
 
  • Tykkää
Reactions: Kiiriminna78
Avonlea pahoitteluni! :hug: Tsemppiä!

Mä koetan kans olla nyt sokerittomalla, vaikeeta tulee tekemään. Eihän tummaa suklaata lasketa, eihän? :p

Katsoin loppuun tuon Hiljaa toivotut dokkarin ja kyllä mulla tirahti muutama kyynel siinä plussatestin kohdalla, johtunee osin omista negatestien tuijotuksista. Eniten mua häiritse tuossa ne lastenlaulukohtaukset, jotenkin yliampuvia. Mutta muuten loppuosa oli parempi kuin alku.

Kiiriminnalle peukkuja! ++++:whistle:
 
Wanda Pahoittelut negasta :hug: Tumman suklaan voi laskea terveystuotteeksi :whistle:

Avonlealle Kurjaa, kun täti tulla tupsahti lupaavista oireista huolimatta.

Tunafish Onnea liikuntakärpäsen puremasta. Siitä on vain hyötyä tässä vauvaprojekstissa =)

Katsoin myös hiljaa toivotut ja itkua riitti vähän väliä.

Sain ovistestiin plussan 30.1. Olisiko tuo sittem dpo-1 vai miten laskeminen menee. Mietin vaan mikä dpo-päivä mulla olisi menossa?

Hienoa, kun porukka täällä innostuu sokerittomalle. Minä pidin sitä (+vhh) yllä nelisen kuukautta. Nyt olen syönyt kolmena päivänä urakakalla karkkeja. Pitää ryhdistäytyä teidän esimerkistä.
 
Tatja sulla on tänään Dpo10 :) tsemppiä testailuun +++++:whistle:

Avonlea :hug: harmin paikka!

Itsehän mietin mitenköhän meidän herra simppaset nyt on riittänyt kun ollaan otettu varaslähtöä jo hieman ennen ovista, joka päivä, että jos eilen oli ovis niin en tiedä kyllä onko siellä simppoja ehtinyt edes kertyä prkl :D no meni miten meni, ei kai se pupuillen vietetty kuukausi voi hukkaan mennä kuitenkaan vaikka ei ajoitus olis ihan täydellinen :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kiiriminna78
Huomenta kaikille! Ja harmi tosiaan Avonlea, että sullakin alkoi uusi kierto. :( Mutta onneksi pääset tutkimuksiin!

Nyt on sitten eka akupunktiokerta takana. =) Hankala sanoa vielä oikein mitään. Ensin vähän kyseltiin taustoja, ja sitten mulle laitettiin kaksi neulaa oikeaan jalkaterään ja yksi oikean käden keskisormeen. Sen jälkeen pötköttelin 20 minuuttia. Yhdessä vaiheessa vähän nipisteli sitä sormea, mutta muuten eivät tuntuneet miltään.

Olin vähän "pökerryksissä", kun siitä nousin, mutta hankala sanoa, johtuiko itse hoidosta vai siitä, että pääsi duunipäivän jälkeen makuuasennossa "horrokseen". ;) Hoitaja sanoi kuitenkin neulat laittaneensa sellaisiin paikkoihin, että pitäisi vaikuttaa kohtuun sekä munasolun kasvuun ja irtoamiseen. Ensi perjantaina on sitten seuraava aika. Jännityksellä seuraan, mitä tapahtuu!

Ja tuli eilen myös melko huonoja uutisiakin. :| Mies joutuu työn takia toiselle puolelle Suomea juuri silloin, kun mulla on kp:t 15-17. Eli mahdolliset potentiaaliset ovispäivät. Tietenkin tässä vaiheessa on vielä mahdotonta sanoa mitään munisten kasvuvauhdista, kun pistokset vasta tänään alkaa.

Mutta kun lääke on uusi ja annos siksi pieni, vain 50 IU, en millään jaksa uskoa, että munis ehtisi kasvaa tarpeeksi isoksi jo ensi viikon aikana. :'( Eli mahdollinen hukkakierto tulee sitten tästäkin.

Mä olen niin vihainen, vaikka tiedän että ei se miehen syy ole. Onneksi sillä oli eilen iltavuoro, niin en päässyt purkamaan v-tutusta kuin tekstiviesteillä. Ja onneksi ollaan sentään tämä kuu julkisella, muuten ottaisi kyllä suunnattomasti aivoon maksaa satoja euroja muniksen kasvattelusta ja ultrista, kun herra ei sitten h-hetkellä ole edes maisemissa... :kieh:

Täytyy nyt yrittää kysyä, voisivatko mitenkään sairaalassa kikkailla niin, että ovis ei osuisi juuri tuohon hetkeen. Mutta en kyllä usko, että niitä tuolla julkisella kauheasti kiinnostaa. Tosi kurjaa vetää noita hormoneita ja käyttää joka tapauksessa muutama satanen ja työaikaa (joutuu ravaamaan lääkärissä kesken päivän) täysin turhan takia. Ja ilmeisesti inssihaaveet voi sitten ainakin tältä kierrolta unohtaa... :'(
 
Viimeksi muokattu:
Pahoittelut Avonlea :hug: Kovasti tsemppiä tutkimuksiin!

Ja voi harmi Neitipippuri tuo miehen työreissu! Kuule soita nyt heti sinne klinikalle ja kysy mitä voisitte tehdä. Olisko siellä mitenkään mahdollista että mies kävisi jättämässä ne simpat vaikka pakkaseen? Toisaalta ainakin noissa IVF-hoidoissa käytetään sellaisiakin lääkkeitä jotka hidastavat sitä munasolun kasvua (te IVF:läiset osaatte varmaan kertoa paremmin!). En usko että tilanne on ihan mahdoton vaikka kyllähän tästä saattaa tulla vaivaa enemmän...
Kuulostaa ihan mielenkiintoselle tuo akupunktio! Oliko se hoitaja millanen? Paljonko maksoi?

Mandala :D Meillä kans itsehillinnän kanssa vaikeaa ovisaikaan ja aina meinaa mennä varaslähdöksi :D Kyllä niitä terveellä miehellä pitäisi simppoja riittää vaikka joka päivä puuhailisi. Meilläkin ihan lääkärin määräyksellä pupuilla piti 4 peräkkäistä päivää.

(.) Kääk! Äsken ihan enempiä ajattelematta tungin sitten kahvihuoneen pöydältä joulupipaprin suuhuni. Meillä töissä ei juuri koskaan ole mitään kahvipöydässä, mutta just nyt sitten joku oli tuonut joulusta jääneet piparinsa tarjolle. En sitten yhtään muistanut ja käsi kävi ihan refleksinomaisesti :D Täytyy koittaa olla repsumatta loppupäivä...
 
Tunafish, soitin sinne Naistenklinikalle, ja niin tyly oli vastaus kuin arvelinkin. Spermaa ei pakasteta kuin joissakin vakavan sairauden tapauksissa. Ja kierto menee oman kropan mukaan, siihen ei voi kuulemma vaikuttaa. :'(

Vaihtoehdot ovat siis joko olla kokonaan edes aloittamatta pistoksia tänään tai sitten vaan katsoa, sattuuko just tohon matkan aikaan se ovis. No, ainakin oma kanta olisi, että yritetään nyt kuitenkin. Keskiviikkohan ratkaisee tosi paljon. Jos näyttää, että ovis osuisi sitten just sinne seuraavan viikon alulle, niin kai ne pistokset voi sitten siihenkin lopettaa, niin ei mene sitten ainakaan rahaa hukkaan sen enempää.

Yritin vähän kysyä keskimääräistä pistoaikaa tuolla lääkkeellä, ja se on kuulemma n. 6 päivää. Eli silloin pieni tsäänssi voisi olla, että ovis saataisiin jo loppuviikosta (ensi viikolla), jos mun kroppa nyt kerrankin reagoisi keskimääräisesti. :stick:

Nyt täytyy vaan pitää kaikki paikat pystyssä, että niin kävisi. :whistle: Vielä silloin 20.2. maanantainakin (kp 15) ovis olisi ok, kun ehtisi pupuilla kuitenkin silloin su-iltana. Tiistai (kp 16) olisi ehkä pahin mahdollinen vaihtoehto ovikselle. Mutta oviksen sattuessa keskiviikolle (kp 17) saattaisi olla vielä minimaaliset mahikset, koska mies palaa silloin illalla kotiin. Tosin ainakaan viime kierrosta ei kyllä tärpännyt, kun pupuiltiin vasta muniksen irtoamispäivänä...

VOIHAN PERKELE! :headwall: Tosi "kiva" vielä saada tämäkin lisästressi sitten!
 
Viimeksi muokattu:
Ai niin, siitä akupunktiosta vielä. Hoitaja oli oikein mukava, sellainen vähän "hassu mies". Se oli vaan hieman kummallista, että vastaili siinä vähän väliä kännykkäänsä. :confused: Eka kerta maksoi 50 euroa ja seuraavat sitten ilmeisesti 45 euroa/kerta.
 
Kas niin, terkut lääkärin pakeilta.

Koska nohevana jätin syyskuussa tehdyt ultrakuvat kotiin (ja kysymyksessä oli eri lääkäri), ultra tehtiin uudelleen. Viimeksi ultran tulos oli täysin normaali, mutta tällä kertaa tuloksena "ovariot pco-rakenteiset". Olen aina kuvitellut, että pco on kutakuinkin syntymästä saakka vaivaava juttu, voiko se puhjeta parissa kuukaudessa kolmekymppisenä!?!? Ilmeisesti niin. Lisäksi ultrassa näkyi kysta, jota on jo joskus aikanaan tutkittu ja jonka pitäisi olla täysin harmiton.

Noh, sain nyt sitten kolmen kuukauden Terolut-kuurin, josta lähdetään liikkeelle. Ilmeisesti Terojen pitäisi auttaa ainakin tuohon tiputteluun jos ei muuhun. Kesän ja kesätauon jälkeen voidaan sitten katsastaa tujumpia lääkkeitä (tai aikaisemminkin, jos Teroista ei ole mitään hyötyä). Mutta ensi viikon lopulta alkaa siis Terojen popsiminen.
 
Ei ole varmaan kivaa kuultavaa Papsu tuo PCO-diagnoosi mutta ei se mikään mahdoton este ole raskautumiselle! Ei edes luomuraskautumiselle! Omalla ruokavaliolla (VHH) voi jonkin verran vaikuttaa PCO:hon. Se kun on vahvasti sidoksissa insuliiniresistenssiin. Muuten tuoreimmassa Kauneus ja Terveys -lehdessä on juttu PCO:sta! Hyvä että sait apua tuohon tiputteluun!

No voi hittolainen Neitipippuri sitä klinikan touhua... : / Toivotaan että tuo lääke toimii sulla juuri oletusten mukaisesti ja ehditte hienosti hoitaa inssit pois alta ennen työkomennusta!
 
Papsu Aika erikoista, että parissa kuukaudessa tilanne munasarjoissa olisi noin radikaalisti muuttunut. Oliko eka utraaja yleislääkäri vai oikein gynekologi?

Pcossa usein juuri insuliiniresistenssiä. Vhh ei sitä sinänsä paranna. Itse sain avuksi glucophage lääkettä, joka auttaa resistenssiin. Olen normaalipainoinen ja verensokerit ovat normaalit. Gyne meinasi, että kierto saattaa hyvinki noiden avulla lähteä pyörimään. Jännityksellä odotelen miten käy.

Tein eilen raskaustestin erittäin herkällä testillä varmuuden vuoksi, koska punaviinin nautiskelua mietin. Negahan se tietenkin oli. Jos ovistesti piti paikkansa, niin menkkojen pitäisi alkaa lähipäivinä. Hiukka on tuntemuksia alavatsalla, mutta voi olla ihan suolistoperäisiäkin. Kyllä taas kroppaa kuunnellaan niin tarkkaan, että huh huh :)
 
Kiitokset tsempeistä Tunafish. Itse asiassa ystävälläni on pco - ja hän tuli raskaaksi ekasta kierrosta ja sai kaksoset :) Eli en ainakaan heti pyyhettä heittänyt kehään. Itse asiassa päälimmäinen tunne on hämmästys, kun ultran tulos oli niin erilainen kuin se muutama kuukausi sitten tehty.

Tatja Ekan ultran teki ihan gynekologi. Jopa sellainen, jonka olin erityisesti googlaillut esiin lapsenhankintaa silmällä pitäen. Hänellä piti olla pitkä kokemus muistaakseni Kätilöopistolta. Ehkä olin edellisellä kerralla ihmeteltävänä väärässä kohtaa kuukautiskiertoa? Tai ehkä pco ei ole kovin paha, jos se voi jäädä huomaamatta. Vaikea sanoa, tavallaan kuitenkin kiva, että tälle onnistumattomuudelle löytyi joku mahdollinen syy :)
 
Papsu, monirakkulaiset munasarjat on siitä hassut että ne voi olla välillä monirakkulaiset ja välillä ihan normaalit. Mulla ultrattiin ekan kerran joskus puolitoistavuotta sitten ja silloin oli ihan ok. Seuraavalla kerralla loppukierrossa nyt syksyllä näkyikin sitten kaksitoista rakkulaa helmimäisesti toisessa munasarjassa. Toisessa oli keltarauhanen että se oli silti ovuloinut. Lääkäri sanoi että nämä tosiaan välillä on ja välillä ei monirakkulaiset. Mullahan kesällä otetuissa verikokeissa oli LH arvo koholla verrattuna fsh:n ja se viittaa pco:hon. Onko sulta otettu nämä verikokeet että mitä ne sanoi (LH ja FSH)?

Mulla kanssa tämä monirakkulaisuus ei ole vielä diagnoosiltaan pco, vaan jotain sinnepäin. Useimmisa kierrossa olen vissiin myös ovuloinut mutta munasolun kasvussa on ongelmia, ei vissiin jaksa kasvaa tarpeeksi isoksi ja ne myös kasvaa hitaasti.
 
Lauantai 11.2.2012




Neitipippuri.......31v....kp 6/31-49...........yk8.....(Gonal-F)
Tunafish-78.....33v......kp 6/19-34...........yk11....(2. inssi)
Papsu.............30v......kp 7/24-33...........yk11
Tirpu..............33v......kp 8/27-31...........yk4
Mirtsu81..........30v.....kp 14/34...............yk 2
SL..................30v.....kp 14/30-48..........yk8.....(1*clomi)
pipsa79............32v....kp 15/28-47..........yk10
Vissyliini..........30v......kp16/36...............yk2
Mandala..........32v.....kp 18/23-35..........yk14.....Dpo2
Ronjaliina.........30v....kp 20/24-32.........yk16.....(2*clomi)....Dpo6
Demuli............32v.....kp 26/29-32.........yk 15
Avonlea..........35v......kp 28/27-29.........yk7
Joku_raja........29v......kp 29/27-29.........yv2......1. IVF.....pp10
Wanda_81......30v.......kp 30/28-42.........yk16.....(2* clomi)....Dpo14
Syksy2010.......30v.....kp 32/28-41.........yk15
Lila79.............32v......kp 50/28-30..........yk2
Sakara...........34v......kp 53/?................yk 7
Tatja..............35v......kp 64/36-48.........yk16....(terolut tauko)
NettA79..........32v......kp 65/30-36..........yk?
Ginger.............35v.....kp 68/??...............yk25.... (1kkm)




Taustalla:
Sintu74
Edyla
Nima
tada
Anskilia
Mansikkalime
Kiiriminna78
Neah
Sanja
Jonesy
Cassis
Sintti -79
Scrat
PauhaavaSydän




plussanneet

-2012-

Jo..................30v......yk11.........plussa 26.1.
Kiinu...............33v........yk2........plussa 22.1.
Punanuttu........32v........yk 5.......plussa 19.1.
Syrän.............30v.........yk~8......plussa 9.1.

-2011-
Minuli.............30v.........yk3.........plussa 23.12
Sissi_81.....................................plussa 21.12.
RauRau...........28v.........yk1........plussa 23.11.
Hansman.........34v.........yk2........plussa 20.11.
Brita...............31v.........yk1........plussa 26.10.
Kaneli74......... 37v.........yk 9.......plussa 25.10.
Almeja.............31v........yk~24.....plussa 22.10.
Kippi................31v........yk13.......plussa 20.10.
bircherry...........30v........yk1........plussa 17.10.
Sara_78............32v........yk8........plussa 7.10.
Taraolivia..........31v........yk1........plussa 4.10.
riesa79.............32v........yk2.........plussa 3.10.
Annastiina79......31v........yk20...... plussa 25.09.
Tuittis..........................................plussa syyskuu
Marjutan...........28v.........yk4........plussa 3.9.
Amanda77.........34v........yk17.......plussa 25.8.
Killiäinen............30v. .....yk27.......plussa 7.8.
Samirja..............32v. .....yk3........plussa 25.7.
lallaa77..............34v.......yv2........plussa 29.6. (6x inssi, 1xIVF)
sunni..................33v....................plussa 24.6.
KattiMattis....................................plussa
Miimau...............31v....................plussa 21.4.
Viena.................33v. .....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ......yk6........plussa 7.3.
sgt....................32v. ......yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ......yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ....yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ....yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ....yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ....yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ....yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18........plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ....yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ....yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ....yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ....yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ....yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ....yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ....yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ....yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä