**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.5**

Pikaisesti vain kommentoin, ennen kuin työkaverit huomaa ;)

Wanda kyllä on jännää! Täällä on sormet ja varpaat ristissä sun puolesta :popcorn:

Amanda hui, toi munanjohdin juttu kuulostaa jo ihan scifiltä, mutta toivotaan :)

Itsellä dpo 2 eli tylsää. Ensi viikon torstaina olisi firman illanvietto ja silloin mulla vasta dpo 10. Apuja kaivataan: mikä testi olisi niin herkkä, että näyttäisi hyvän syyn alkoholittomuudelle jo noin aikaisessa vaiheessa? Juomisen feikkaaminen tulee kyllä olemaan tosi vaikeaa tai sitten joutuu keksimään tosi hyvät selitykset (lääkekuuri? vai mikä?) : /
 
Amanda jos menkat ei tässä muutaman päivän sisällä ala niin käyn kyllä hakemassa noita apteekin omia. Ne on vaan aika kalliita niin ei viitsi jatkuvasti testailla. Tilasin kyllä tänään lisää noita halpa-testin testejä joilla voi sitten useammin testailla, perjantaina pitäisi tulla postissa jos hyvin käy.

Hurjalta kuulostaa tuo että miten munasolu pystyisi hyppäämään toiselle puolelle! Mutta pidän peukkuja että kaikki menisi hyvin ja se yksi munasolu ja siittiö löytäisivät toisensa! =)

Oireista sen verran että onko keksittyä vai ei mutta rinnat tuntuu hiukan kosketusaremmilta kuin menkkoja ennen. Ja sitten toisessa nännissä näkyy verisuoni menevän poikki mitä en ole muistaakseni siinä nähnyt ennen! Onko kuviteltu verisuoni niin tiedä tuota. Jano tuntuu olevan koko ajan, kieli jää kitalakeen kiinni. Sitten masussa on jännä tunne, ei tunnu siltä että menkat alkais vaan jotain muuta. Sitten nielussa on sellanen hölmö olo, haljutus, närästys? Kaikki voi toki olla ihan vain vilkkaan mielikuvitukseni tuotetta... :rolleyes:

Kiitos Nima! Jos ei vielä tuolloin dpo 10 näy testissä niin en olisi huolissani alkoholista, varsinkin jos maltillisesti ottaisit muutaman. Tuskin siitä kukaan kirjaa pitää monta otat... :D Moni raskautunut ystäväni on kertonut että ovat juoneet juuri ennen plussaa ja ihan terveitä lapsia ovat saaneet.
 
Nima, oon samaa mieltä Wandan kanssa, että ei pari lasillista mitään haittaa! Mut silloin kun itse testailin ekaa plussaa, luin monesta paikasta, että Apteekin omat olis kaikkein varmimpia. Testaile vaikka sillon aamulla ja jos tulee nega, niin älä turhaa stressaa juomisia! Kohta vuoden kuumeilleena ja yhden ku-raskauden kokeneena ainakin itse koitan ottaa rennosti ja elellä elämää entiseen malliin. Mut tiedän kyllä tunteen ja tilanteen... :) On niin vaikee keksiä, mitään pitävää tekosyytä juomattomuudelle. Voisko sulla olla pe aamuna joku tärkee juttu? Tai voitko tuoda omia juomia ja salaa täyttää niillä lasia? :) Mulla tilanne on vähän hankalampi kun kaikki kaverit, perhe ja työkaverit tietää mun ku-raskaudesta, joten vähän vaikeempi peitellä sit, jos (kun...) tuun uudelleen raskaaks. :)
 
RR
Mulla taas on tulevana perjantaina firman juhlat, jossa ajattelin ottaa pari lasillista viiniä. En usko, että noin varhaisessa vaiheessa lasista tai kahdesta on haittaa. Ja mun tapauksessa ei tod. voi vielä tietää miten on :D
Ja jos pitää vaikka sitä yhtä lasia koko illan siinä nenun edessä ja vain kostuttaa kieltään toisiaan, niin tuskin muut edes huomaa, että oletko täyttänyt lasia vai et ;)
 
Sintille :hug: Repesin täysin tuota Mariennan heittoa että voi tapahtua "Sannulit", mutta tottahan se on, meillä oli ihan samanlaiset testitulokset miehellä ja silti ihme tapahtui. Toivotaan että joka tapauksessa saatte pian plussan oli sitten hoitokeino mikä hyvänsä! Voimia teille kummallekin!!!

Amandalle myös :hug: Täällä pidetään peukut pystyssä että saisitte pian uuden plussan, vaikka kyllä se munasolun nappaaminen toiselta puolen kuulostaa aika erikoiselta, mutta kai se sitten voi mahdollista. Pakko kai se on tässä meidän tilanteessa uskoa ihmeisiin ;)

Ja tietysti ihan kaikille muillekin tsemppiä piinailuun ja paljon paljon plussia ++++++:whistle:

Ja vielä muistutuksena että kaikki plussanneet ovat tervetulleita tuonne odotus puolelle:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1893439-noin-kolmekymppiset-ekakertalaiset-vol-7-a/
Sannuli 15+2
 
sgt
Hei vaan pikaisesti :)
Ihan lyhyt "oma napa" päivitys": eipä ole vieläkään niitä menkkoja kuulunut *ihmettelee* :confused:

Tarkkaillaan tilannetta..

Valtavasti tsemppiä kaikille. Moni tuntuu elävän ns. vaikeita aikoja. Voimia!
 
äärimmäisen kummallinen tuo amandan munanjohdin juttu :O mutta todella hienoa jos kroppa toimii niin! sehän parantaa mahdollisuuksia paljon.

Nima mä olen tehnyt juurikin niin, että jos olen ennen juhlia testannut (herkällä, niissähän on kerrottu herkkyydet) ja jos (=kun) on näyttänyt negaa, niin sitten olen sen pari lasillista ihan hyvällä omalla tunnolla juonut. Toki kohtuudella sittenkin, mutta siihen ei varmaan tarvitse erillistä syytä :D.

(.) ei mitään oireita.. vaikka kovasti yrittäisin jotain kuvitella, niin silti ei mitään :LOL:
 
sgt
RR: En oikein jaksa uskoa.. su (kp28/28-29) testasin (cb digital) ja yksiselitteisesti "ei raskaana". Aika outoa vaan. Yleensä nuo menkat olleet melko säännölliset. Mutta kuten aiemmin mainitsi, pillereiden lopettamisesta on kuitenkin niin vähän aikaa, että loppu peleissä vaikea sanoa, minkä mittainen lopullinen kierto on/tulee olemaan..
Jännä nähdä...
 
Ompa monta jännäilijää ja oudon tilanteen kanssa piinailijaa.

En jaksa enää murehtia sitä lääkäriä, enkä itseäni. Ehkä, koska tästä kierosta on kaiketi niin esimerkillinen 27-päiväinen tulossa. Ollaan sit terve, kun kerta terveen paperit. Väsymyksen kimppuun olen käynyt raivoisalla urheilulla, hämärillä luontaistuotteilla ja nukkumalla. Hormonit kohilleen sitten tuonnempana. Jos vielä lyhenee kierrot, niin tilaan sitten sen ET-lehden vaan ja hankin kiikkustuolin.
Havaitsin tuossa muutamassa kierrossa tällaisen kaavan, että DPO7 lähtien tulee hulluna kaikkia oloja, riippumatta siitä, onko ovista edes kunnolla hyödynnetty. Pahoinvointikohtauksia iltaisin, nipistelyjä, mahan kutitusta sisältä päin, ties mitä. Silloin tuntuu että ei voi odottaa mitenkään viikkoa testien kanssa. Kunnes sitten DPO 12 paikkeilla kaikki häviää, olo on niin normaali, että menkkojen tullessa on jo unohtanut koko jutun ja ihmettelee että miksi ihmeessä piti testailla ja olla pitkät päivät ihan täpinöissään.

Amanda: koitan etsiä saamani suositukset, mut tämän neuvon sain ainakin: soita väestöliiton neuvovaan puhelimeen ja kerro sinne tilanteesta. Painota mitkä on huolesi ja kysy kilpirauhaseen erikoistunutta lapsettomuuslääkäriä. Sieltä myös tuo suositeltu lääkäri.

Ginger
 
Torstai 20.1.2011



Wanda_81....29v. ......kp1/30-42.........yk5
Tatja............34v. ......kp12/26-29.......yk7...... terolut
Sintti-79.......31v. ......kp14/23-30.......yk19
Sakara.........33v. ......kp17/32-36.......yk2
Ginger..........35v. ......kp20/??...........yk11...... 1kkm
anskilia.........31v. ......kp22/30..........yk1
RR................31v. .....kp22/31...........yk4
Nima............30v. ......kp23/31-37......yk3.......dpo 3
Scrat............31v. ......kp31/32-38......yk11....4*terolut
sgt...............31v. ......kp32/28-29......yk3
Demuli..........31v. ......kp35/32-36......yk3
Yameliah........31v. .....kp66/28-30......yk19
Tunafish-78....32v. .....kp77/28-32.......yk0
Popcorn78......32v. .....kp85/30...........yk8...... 3*inssi
Lusa..............31v. .....kp86/28-30.......yk~1v



Taustalla
Amanda
Innuli
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel



plussanneet
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18........plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12.......plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10.......plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6.........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1.........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3.........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10.......plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Wanda, voi suru... :( Mäkin niin toivoin ja uskoin sun plussaavan. Mikä ihme nyt mättää kierrossa. Ellei sitten ollu kemiallinen raskaus, kun sulla oli se roskishaamu ja pitkä kierto? No, spekulointeja on aina eikä harmitukseen mikään auta. Mut kyllä sä sieltä nouset vielä ja plussa tulee, usko pois!!!
 
Wanda :hug: Tunne, kun on aika varma olo raskautumisesta on ihana. Voi sitä haaveilun määrää. Sieltä alastulo on rankka. Itse päätin viime kierrosta, että nyt loppuu yletön kropan kuuntelu ja ajattelen aina, että en ole raskaana. Jaksuja sulle!

Täällä aloitettu tänään oviksen tikuttelu. Kahdesta viime kierrosta ovistesti ollut plussalla kp 15 eli sunnuntaina odottelen taas kahta vahvaa viivaa.
 
Kiitos Nima, Amanda, Sinnalena ja Anskilia! Kyllä tästä vielä noustaan, huomenna on varmasti paljon toiveikkaampi olo. Tietäisikin oliko myöhästymisen syynä oikeasti alkava raskaus vai ei, tietäisi ainakin että se olisi teoriassa mahdollista. Mietityttää myös että enhän vain aiheuttanut itse keskenmenoa ottamalla buranaa sen ensimmäisen vuodon kohdalla...

Taidan tässä kierrossa jättää ovulaatiotestit kaappiin ja koetan olla katsomatta kalenteria ja olla murehtimatta asiaa. Katsotaan sitten uudelleen kun saan tietää mitä lääkäri sanoo, onko jotain vikaa jossain ovulaatiossa tai kierrossa. Toivottavasti vaan lääkäri suostuu kunnallisessa tutkimaan kunnolla eikä kuittaa turhana näitä murheitani.

*muoks* Kiitos Tatja! Pääsi kyllä haaveet jo karkaamaan käsistä, sen verran olin varma raskaana olosta. Sehän siinä tuntuukin pahimmalta kun ei ne nyt sitten toteudukaan. Päätin olla kanssa jatkossa liikoja kuuntelematta kehoani. Mutta tuskin sitä haaveilua pystyn vielä kokonaan lopettamaan... ;)
Ja toki: ovisonnea ja mukavia hetkiä kultasi kanssa! :)
 
Viimeksi muokattu:
wanda voi ei.. :hug:
kuulosti kyllä jo niin hyvältä. se oma varmuus on kyllä pahinta. Sitten on vaikea uskoa ettei olekaan raskaana, edes negatiivinen testi ei vie kokonaan toivoa pois (tosin ainahan se on mahdollista ettei se testi näytä oikein, mutta silti...). Mulla ainakin välillä tulee niin varma olo ja sitten se on vaan uskottava, ettei tälläkään kertaa. :(

sgt mites siellä? saadaanko vuoden ensimmäinen plussa? b:)d

Mulla on välillä ensimmäiset "oireet" jo oviksen aikoihin.. Eli etova olo liittyy aina välillä kierron puoleen väliin (joku jossain palstalla epäili sen johtuvan koholla olevasta estrogeenista).

Nyt ei ole mitään. Tänään oli viimeinen teropäivä, joten viikonlopun aikana odottelen menkkoja alkavaksi. Viimeistään maanantaina.
 
Wanda; Tosi suuret pahoittelut täältäkin. Tiedän totisesti tunteen siitä kun on ”ihan varma” ja sitten tullaan korkealta ja kovaa. Jos lääkärit eivät ota sinua tosissaan niin pistä ne ottamaan. Ihan oikeasti Suomessa pitäisi vaan rohkeammin vaatia sitä palvelua, eli näytä niille kuinka tärkeä asia tämä sinulle on. Jos eivät siitä huolimatta tee mitään, niin sitten vaadit hoitoa. Nyt voi kuulostaa karulta (sallikaa se ammattini puolesta, olen sossu), mutta jos kaikki ne juopot ja narkkarit joita olen hoitanut on saanut vauvan, et varmastikaan ole voinut aiheuttaa keskenmenoa itsellesi. Joten älä edes mieti tuollaista.

Scrat; Toivotaan, että täti ei tulekaan!

Sintti; Halaus sinne ja minustakin tuo ”Sannuleiden” tekemiset kuulostaa hyvältä suunnitelmalta.

Tsemppiä loppukiertolaisille ja muille tuskailijoille.

(.) Meillä on ollut aika hurjaa menoa. Töitä, töitä ja hermojen kiristystä. Toissailtana sitten ajateltiin rentoutua yhteisellä kylvyllä ja minä onnistuin kaatumaan niin, että kylkiluu murtui. En oikeasti käsitä miten tätä voi näiden kaikkien yrityskertojen jälkeen edes miettiä, mutta jos nyt olisinkin raskautunut, toivottavasti kaikki olisi hyvin.
 
Wanda jaksamista!:hug: Muillekin tsemppiä tilanteen mukaan! Yameliah, kauhistus, on varmaan kipeä :O. Parantumista sinne!
Täällä olis tällä hetkellä kp 7 :(. En ole jaksanut kirjoitella, olen ollut kipeänä ja muutenkin olen yrittänyt jättää kuumeilun vähän taustalle. Olen kyllä lueskellut juttuja koko ajan. Taas oli outo vuoto, alkoi kirkkaana ja sit pari päivää tuhrua, kesti vain kolmisen päivää. Toisaalta toivoisin, että tämä olis ollu kiinnittymistä, kun oli niin vähäiset. Kierto oli siis 30 pv. Pitänee odotella pari viikkoa ja kuulostella, josko jotain alkaisi tapahtua tuolla masussa. Kun ei nyt tiedä, oliko normimenkat vai mitä, niin ei oikein osaa piinaillakaan. Kaksi testiliuskaa odottaa laatikossa, mutta en aio niihin koskea kuin joskus kk:n päästä :D (=pari viikkoa...)
 
Kiitos Scrat, Yameliah ja Demuli! Eilinen oli aika rankka henkisesti, kotona tuli useampikin itku. Hyvänä puolena tässä on se kuinka kultainen mieheni onkaan. Hän lohdutti kovasti ja sanoi että jos se yhtään helpottaa niin kyllä hänkin kovasti toivoi että olisin ollut jo raskaana. Yhdessä siis tässä projektissa ollaan mukana. :heart:

Tänään on jo toiveikkaampi olo ja nyt alan valmistautumaan siihen lääkärikäyntiin. Tarttee tosiaan vaatia tutkimuksia. Saas nähdä millainen lääkäri on vastassa, joskus nuo terveyskeskuksen lääkärit on vaan niin pahuksen kiireisiä että siinä tulee ahdistus ja olo kuin liukuhihnalla.

Auts Yameliah! Pikaista paranemista! Onneksi alkavat raskaudet on hyvin suojassa etteivät ulkoiset iskut kovin herkästi aiheuta haittaa, varsinkaan kun ei suoraan mahaan tullut isku.
 
Perjantai 21.1.2011



Wanda_81.....29v. ......kp2/30-42........yk5
Demuli.........31v. ......kp7/32-36........yk4
Tatja............34v. ......kp13/26-29......yk7...... terolut
Sintti-79.......31v. ......kp15/23-30......yk19
Sakara.........33v. ......kp18/32-36......yk2
Ginger..........35v. ......kp21/??...........yk11...... 1kkm
anskilia.........31v. ......kp23/30..........yk1
RR................31v. .....kp23/31...........yk4
Nima............30v. ......kp24/31-37......yk3.......dpo 4
Scrat............31v. ......kp32/32-38......yk11....4*terolut
sgt...............31v. ......kp33/28-29......yk3
Yameliah........31v. .....kp67/28-30......yk19
Tunafish-78....32v. .....kp78/28-32.......yk0
Popcorn78......32v. .....kp86/30...........yk8...... 3*inssi
Lusa..............31v. .....kp87/28-30.......yk~1v



Taustalla
Amanda
Innuli
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel



plussanneet
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ...yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18........plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12.......plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10.......plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6.........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1.........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3.........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10.......plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
yameliah Auts! Jos siellä pieni ihmisenalku on, niin se on varmasti turvassa. Pikaista paranemista!

(.) kramppeja.. sieltä ne on tulossa :kieh:

++ +++ ++ :whistle: nyt oikein kunnon plussapuhuria tänne alkuvuoteen!

Rentouttavaa viikonloppua kaikille! :heart:
 
Smi
Ilmoittelen vain tänne oman vanhaan kuumeilupinoon, että saimme 14.1. pienen (47 cm, 3055g) tytön, joka tottakai, on maailman ihanin :heart: :)

Kovasti tsemppiä ja plussatuulia kaikille kuumeilijoille!

Smi & vauva 1 vko
 

Yhteistyössä