**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.5**

Hanipöpö, ei ollut tarkoitus olla mitenkään vähemmän iloinen sinun plussastasi, anteeksi! :hug: Sitä vaan helposti tulee innostuttua sitä enemmän, mitä tutummasta palstalaisesta on kyse, varsinkin jos tietää että takana on jo paljon yritystä ja vaikeuksia.

Nyt kun katsoo noita vanhempia kommentteja, niin siitä sinun raskausuutisestasihan lähti käyntiin ketjureaktio, jossa me "pitkän kaavan yrittäjät" alettiin pohtia tunteita joita raskausuutiset nykyään helposti herättävät. Toivottavasti niistä ei tullut sinulle paha mieli. :hug: Omalla kohdallani nuo tunteet suorastaan hävettävät, vaikka tiedän etteivät ne kohdistu kehenkään ihmiseen - oikeastihan tässä vain ahdistaa se, etten vieläkään ole edes raskaana, vaikka tässä on jo yli vuosi yritetty. Joskus (niin kuin juuri nyt) ne eivät ole niin pinnalla, mutta välillä on vaikeampia päiviä... Esimerkiksi kesällä oli aika raskasta, kun tästä pinosta saatiin monta plussaa ihan peräjälkeen - vaikka kuinka olin iloinen plussanneiden puolesta, en voinut olla miettimättä että "miksei meillekin". Toki tuollaisina hetkinä on myös vaikeampi pukea onnitteluita sanoiksi, kun haluaisi ensin siivota sen oman pahan mielen takaisin sinne komeroon, minne se kuuluukin.

Kiitos plussatoivotuksista ja hyvää odotusaikaa, toivottavasti kaikki sujuu hyvin! :heart: Jos kerkiät niin käyhän toistekin kertomassa kuulumisiasi!
 
Eipä tuo nyt mitään =) Ymmärrän toki turhautumisen, kun kuulee plussauutisia muiden kohdalla, kun itselle sitä ei meinaa millään tulla. Olin varautunut siihen, että vuoden joutuu ainakin yrittämään iänkin takia, mutta se kävikin noin yllättävän nopeasti. Mietin jo kesällä, että kunhan nyt joulukuussa viimeistään tärppäis. Mä olin itse kärsinyt vauvakuumeesta aika pitkään ja aina vaan tuli paha mieli, jos joku kaveripiirissä tuli raskaaksi. Siitä tuli niin mielettömän surullinen ja ahdistava olo :( miksi ei meille? Ei pystynyt olla niin onnellinen sellaisten puolesta, kun itse tahtois myös vauvaa niin paljon. Mä uskon ja toivon, että kaikki jotka kovasti vauvaa yrittää niin ihan varmasti se plussa tulee teille kaikille! :hug: pitää vaan uskoa siihen ja olla stressaamatta. Pidän kovasti peukkuja!!!

Käyn täällä aina silloin tällöin katsastamassa niitä tulevia plussia ;)
 
Feufollet suuren suuret onnittelut!! :flower:

Mulle vois tuonne listaan korjata ton yk:n ~20. Tuo 1,5v näyttää jotenkin siltä, että siitä jättää helposti huomioimatta tuon v:n perästä. Siis lohdutuksena kauan yrittäneille, että kyllä meilläkin ehdittiin kauan odotteleen raskausuutisia. "Luomuna" lapsi sai kuitenkin alkunsa. Me annettiin alkuajan tosin mennä rennosti "tulee jos on tullakseen"-fiiliksellä, joten oviksia ei tullut välttämättä hyödynnettyä, kun ei niitä mitenkään edes laskettu. Sitten kun ei alkanut raskautta kuulumaan, niin ruvettiin hieman miettimään ajankohtaa ja saatiin monet kerrat pettyä. Seuraavaksi ajateltiin aloittaa oviksien tikuttelu ja käydä tutkimuksissa molemmat. Itseasiassa mä kävin noin vuoden yrityksen jälkeen (ja hirveiden menkkakipujen takia) gynellä tarkistuttamassa ettei oo endometrioosia. Mutta melkein kaksi vuotta meni ennen kuin saatiin plussa. Ja nyt on enää kuutisen viikkoa kun saadaan nähdä meidän poika... Uskomatonta.

+++++++++++:whistle: Nyt kunnon syysplussapuhuri tänne pinoon!

Keltakaneli 34+1
 
Hirmuisen suuret onnittelut myös täältä sekä Hanipöpö ja Feutollet!!!!:flower:
Ja kiitos sinulle myös Keltakaneli, että puhaltelit niitä plussatuulia. Sehän näytti heti toimivan!!

Voi olla, että olette tästä jo keskustelleetkin, mutta aloitan nyt kuitenkin. Mikä on pahin kommentti mitä olette saaneet kuulla liittyen raskauteen/vauva haaveisiin? Me jouduttiin tekemään miehelle uusi siemennäyte kun onnistuttiin hukkaamaan edellisen tulokset. Vaihdettiin juuri lääkäriä ja uusi lääkäri vaati uutta näytettä. Kun testitulos tuli, sanoivat labrassa miehelleni suunnilleen suomeksi käännettynä näin;

"Sun testitulos on niin hyvä, että vaikka panisit perunaa sen pitäisi tulla raskaaksi"

Että täällä tämä perunaakin surkeampi nyt sitten odottelee seuraavaa ovista, että päästään taas näkemään niitä viivattomia tikkuja. Pessimisti ei pety periaatteella mennään siis eteenpäin:whistle:
 
Yameliah Olipa tökerösti sanottu! Mun tuttu kerran tokas, että "Eikö vieläkään oo tärpänny? Pitääkö tulla oikeen näyttämään kuinka niitä lapsia tehdään!"

Amanda Tuli tuossa mieleen, että mulla alkaa menkat aina viidentenä päivänä viimesestä Lugesta. Mun annostus on kyllä aika kova, 2x200mg aamuin illoin, mut luulen et ei ihan seuraavana päivänä välttämättä ala vaikka olis pienempikin annos. Mut, jos menkat odotuttaa itseään niin et ihmettele MUTTA todellakin siis toivon, että menkat ei alkaiskaan!! ;)
 
Voi moro mitä kommentteja! Ei tunnu järki päätä paljon pakottavan...
Klinikalta soitettiin ja taas sai huomata kuinka hienotunteisia ja diskreettejä ne taas siellä on; pystytkö puhumaan jne. Kysyivät mahdollisuutta siirtää mun aukiolotutkimusta päivää aikaisemmaksi, tarvitsivat kuulemma lisää aikoja munisten keräilyyn. Tietty suostuin, sama tilanne voi olla mulla edessä ensi viikolla... Tehokuuri hormooneita on näköjään tehnyt tehtävänsä; nyt jo jomottelee taas niitä vasemman puolen muniksia ja vain vasemman. Jos tuubit ei ole auki juuri siltä puolelta, tai ollenkaan ja jos ja jos ja mitä sitten? Jopa pelottavaa ajatella, että kaikkiin näihin kysymyksiin mulla on vastaus ja tod. näk. toimenpide tehtynä viikon päästä.... Huuiii! :eek:
Vattat pömpölleen! MR :wave:
 
Yameliah ja Kattimattis, huh mitä kommentteja ootte joutunu kuulemaan! Lääkäreitä on kyllä moneen junaan ja kaikille ei näytä hienovaraisuus kuulua vahvuuksiin.

Kattis kiitos rauhoittelusta! Hyvä tietää, että kantsii odotella rauhassa. Sun vastauksesta tuli mieleen, et meillä on täällä kyllä aika kokoonpano kaikenlaisia hoitoja! Pillerit, pistokset ja toimenpiteet on aika monelle nyt arkea. Huh.

MR, hienoa et pyörät pyörähtää liikkeelle ja saatte pian selvyyttä asiaan! Siitä se mahan kasvatus pian alkaa! =)

Tsemppiä kaikille hormonihöyryisille ja luomuilijoille myös! Vielä jaksan uskoa siihen, et jouluna maha kasvaa meillä kaikilla muustakin kuin kinkusta! :)
 


Zipuli............32v. .....kp1/29-31...yk8...3*inssi, 1.ivf
Lusa.............31v. ...kp3/28-30......yk~1 v......
Sintti-79.......31v. ....kp6/23-30.....yk16...
Mma Ramotswe.34v.kp8/28..........yk17.......4*clom.
Yameliah......30v. ....kp10/28-30....yk~1,5v.....
Anna-79.......31v. ....kp13/28-38....yk7........1kkm
Scrat............30v. ....kp14/28-38...yk9.........2*terol.
Tatja............34v......kp18/28........yk 4........1*terol.
KattiMattis...30v. ......kp22/25........yk~2,5v..pureg. 2*inssi
Sannuli79....31v. ......kp24/30-51...yk12.......1*terol.
Marienna.....30v. ......kp25/28-32...yk6...
aamuyö.......32 v.......kp25/28........yk5...
Olivia-79......31v. ......kp26/27-28...yk10...
Innuli...........31v. ......kp26/25........yk15...
Viu..............30v. ......kp27/28-36...yk12......pureg.
Amanda77...33v........kp30/33-55...yk6..1*clom.+Menop.+Ovitr.+Lug.
Sunny80.......30v. .....kp70/32........yk4....


Taustalla
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel


plussanneet
Feufollet.......34v. .........yk10.......plussa 24.10. ....(4*terol, 1.clom)
Hanipöpö.....30v. ..........yk4.........plussa 25.9.
Talitintti80...29v. ..........yk6.........plussa 25.7.
Linda32.......32v. ..........yk1.........plussa 20.7.
Siukuki........29v. ..........yk3.........plussa 12.6.
Rae34.........34v. ..........yk10.......plussa 31.5.
Smi............33v. ...........yk7 .......plussa 8.5.
Keltakaneli...32v. ..........yk~20..plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Voi hanipöpö ei minulla ainakaan ollut mitenkään tarkoitus vähätellä sun raskautta. Yhtä ihanaa se on raskautui sitten ketä tahansa tältä palstalta. Itse tarkoitin silloin että ihan nämä tuttujen/puolituttujen raskaus ja vauva uutiset ovat välillä raskaita kuulla. En siis tarkoittanut palstalaisia jotka ovat ns. virtuaalisesti ystäviäni. Tuo feufolletin uutinen tietysti kosketti meitä isoilla kierroksilla meneviä, se antoi uskoa meille, ehkä välillä jo epätoivoon vaipuneille yrittäjille.

(.) huomenna viimeiset terolutit ja sitten taas odotellaan...
 
Hanipöpö, samat sanat muiden kanssa! Sun raskausuutinen tais hukkua typerästi muiden tunteiden keskelle, kun monella oli hoidot ja hankaluudet edessä, eikä siks ei saanut ansaittua iloa! Vaikka aivan täysillä mäkin fanitan tämän foorumin onnistumisia! =) Ei raskaus ole sen iloisempi juttu, vaikka se tulisi nopeammin. Ja kautetta ei täällä tunne, vaan iloitsee muiden pienistäkin edistysaskelista enemmän, kun tietää, mitä tietä ja miten toivotusti, sinne on päästy. Onnea siis vielä kerran odotukseen - pidän peukkuja, et kaikki menee hyvin! =)

Nämä Luget on kyllä hurjia mömmöjä! Mulla on jatkuvasti lämpöä ja kahdenkin peiton turvin palelen öisin. Siihen päälle vielä kaikki kipuilut, turvotukset, itutus-olot, jne. Ainakin niissä on tehoa, jos ei muuta! Kattimattis, säkin taisit aiemmin mainita inhovas niitä - nyt ymmärrän, mitä tarkoitit! Onneks tänään vika... Varastin jo ajan lääkärille ens viikolla. Tän kierron suhteen oon jo aika skeptinen, eiköhän se plussa olis jo näkynyt, jos olis näkyäkseen.
 
Amanda77 Älä vielä luovu toivosta sen plussan suhteen. Jos pitää paikkaansa ne mitä olen lukenut, niin joillain se plussa näkyy vasta viikolla kuusikin. Toivottavasti sinunkin plussasi vain härnää malttamatonta mieltä, mutta sittenpä yllätys olisikin suurtakin suurempi.

Mietin jo itse tässä tuonne lapsettomien palstalle siirtymistä, mutta se olisi henkisesti liian suuri loikka joten ettehän menetä hermojanne vaikka kyselen näistä hoidoista täällä? Eli missä vaiheessa/miksi esim. Lugesteroni otetaan käyttöön? Kiinnittymiseen?? Jos te joilla on jo hoitoja olemassa voisitte kirjoittaa pienen tiivistelmän siitä miten teillä hoidot on mennyt niin olisin iki kiitollinen. :hug:

Omaa napaa; rinnat on ollut taas kipeät jo nyt muutaman päivän vaikka vasta kp10. Mietinkin, että voisiko todella olla niin, että ovuloin näin varhaisessa vaiheessa. Itkisin ehkä onnesta jos nyt olisi ne ovulaatiotestit käytössä... Kuinka pitkä se luteaaliaika voi todellisuudessa olla? Vinkkejä ovulaation tunnistamiseen?

Meinaa pää hajota kun täällä nämä hoidot on mitä on ja tuntuu, että Suomessa kaikki tehdään niin erilailla. Mihin tässä enää voi luottaa?? Jos seuraavalla lomalla haluaisimme tehdä Suomessa tutkimuksia, niin kuinka paljon niihin pitäisi varata aikaa?

Kiitos jo etukäteen vastauksista ja anteeksi kun hypin täällä seinille tietämättömyyteni kanssa.
 
yameliah kysele ihan rauhassa vaan, me ei olla täältä potkittu ketään pois ja kaikki kysymyksen on tervetulleita :hug: Jos suomessa haluaisit hoitoihin niin kyllä yksityisellä puolella pääsee tutkimuksiin, testeihin ja hoitoihin heti kun vaan on valmis siitä maksamaan. Yksityisillä klinikoilla on laitteet ja tarvikkeet itsellä niin ei niihin juuri jonotaan joudu. En tiedä miten klinikat suhtautuvat muualla asuviin, mutta uskoisin että kai he nyt ainakin suostuvat tekemään tutkimukset ihan yhtäläisesti kuin meille muillekin.

Amanda ei varmasti oo yhtään kivoja ne sivuoireet mitä lugeista tulee. Itsellä tuntuu jo nämä terot aiheuttavan ainakin aamupäivisin aika surkean olon ja umpijäässä tunnun minäkin olevan vaikken koskaan mikään kuumakalle olekaan ollut mutta nyt tuntuu palelevan vielä enemmän.

Montako päivää muuten olette muut syöneet teroluteja? Kun mulle lääkäri sanoi että kymmenen päivää kp15 alkaen ja sit ku katsoin reseptiä niin siinä luki että kp 15-25 eli siitähän tulis silloin 11 päivää? Sanokaas nyt että otanko niitä vielä huomenna vai en?
 
Viimeksi muokattu:
Yameliah Lugesteron otetaan käyttöön ovulaation jälkeen vahvistamaan kohdun limakalvoa ja tekemään siitä vastaanottavaisemman kiinnittymistä varten. Mulla on ainakin auttanu pitämään loppukierron tuhruttelun poissa. Yksityisellä klinikalla pystytään tekemään nopeastikin tutkimukset, parasta tietysti olisi, jos pystyisi menemään sinne kierron alkupäivinä ennen ovulaatiota niin tutkimukset pystyttäisiin tekemään melkeinpä sen yhden kierron aikana kaikki! Sillä klinikalla, jossa me ollaan käy ihmisiä ulkomailta!

Miten voi ihmisellä olla näin paljon ilmaa mahassa!! Aivan järkyttävää ollu jo pari päivää eikä loppua näy. Tänäänkin yritin olla jo syömättä, kun tuntuu et maha turpoo ja perästä kuuluu :p vaikka jois vaan vettä koko päivän! Tästäkin saamme kiittää ihania Lugeja! Niin ja Amanda, mulla on lämmöt nytkin 37,5...
 
Sannuli, mulla terolutit oli kerrallaan sen kymmenen päivää, eli 15-24. Näin siis minua ohjeistettiin (mulla tosin luki myös reseptissä 15-24).

Ehkä voisi ajatella myös, että pakkaus on tasamäärälle? (mulla oli yks 30 kpl pakkaus ekalle kolmelle kuulle ja sitten 10 kpl viimeiselle tero-kuukaudelle).


Järkyttävä paleleminen, turvotus ja huono olo oli mullakin noiden nappien seurana. Clomeista ei sitten taas mulle tullut muuta kuin vähän kuumia aaltoja jonain yönä. Nuo luget ne vasta hauskalta kuulostaakin... :(
 
Viimeksi muokattu:
Hei, on ihan pakko tulla kertomaan teille uutisia täältä. Me käytiin juuri ultrassa ja niinhän se tosiaan on kun epäilinkin, että meikä ovuloi näin varhaisessa vaiheessa. Siellä oli kaksi follikkelia joista toinen 19 mm. eli valmis ja toinen 16 mm. eli vielä tarvitsisi pari päivää kasvaa. Sain piikin (Merional) joka on hMG hormonia, eli ovulaatio varmasti tapahtuu tämän avulla.

Niin hullu en onneksi (vielä) ole, että oltais menty ihan vaan tästä päähän pistosta ultaan vaan mentiin samalla kun lääkärillä käytiin näyttämässä noita mun labratuloksia. Nekin oli ihan ok. Eli nyt saatiin oikein lääkärin määräys heilutella peittoja jo tähän aikaan kierrosta. Kun esim. edellinen lääkäri kielsi, että kp. 8-14 ei saa ollenkaan edes koskea toiseen.

Ei pitäisi vielä alkaa intoilemaan, etenkin kun tuo peittojen heiluttelu on meillä muutenkin hyvin säännöllistä, mutta olisiko tämä tosiaan vain huonosta ajoituksesta kiinni?? Toivottavasti näin. Tässä siis todella nähdään miten tärkeitä ne ovulaatiotikut on, joten te joilla niitä on mahdollisuus saada suosittelen koko sydämestäni!!!

Kiitos kun jaksoitte kuunnella:heart:
 
Sannuli, joo, mulla oli vain yksi nappi päivässä. Mulle näytti olevan ihan ok annos, koska menkat alkoivat kaksi päivää kuurin jälkeen, eli kierto oli tosi säännöllinen terolutien kanssa. Mutta en kyllä tietääkseni ovuloinut niiden kanssa. Sain tosin sen yhden ovisplussan mutta se oli niin älyttömän aikaisin, että olen jälkeenpäin melkoisen varma, että se oli väärä hälyytys.

Onnittelut Yameliahille hienoista folleista! :)
 
Voi Zipuli, en ehtinyt nähdä viestiäsi ennen tuota edellistä omaani =( Voi kurjuus, :hug:

Yhtä tasapuolisen kurjaahan se uusi kp on kaikille mutta kyllä kolmen inssin ja ivf:n jälkeen mieli on varmasti matalana... ei oikein osaa sanoa mitään lohduttavaa mutta ihan hirveästi toivon, että vielä plussaat!
 


Zipuli............32v. ...kp2/29-31......yk8...3*inssi, 1.ivf
Lusa.............31v. ...kp4/28-30......yk~1 v......
Sintti-79.......31v. ....kp7/23-30.....yk16...
Mma Ramotswe.34v.kp9/28..........yk17.......4*clom.
Yameliah......30v. ....kp11/28-30....yk~1,5v.....
Anna-79.......31v. ....kp14/28-38....yk7........1kkm
Scrat............30v. ....kp15/28-38...yk9.........2*terol.
Tatja............34v......kp19/28........yk 4........1*terol.
KattiMattis...30v. ......kp23/25........yk~2,5v..pureg. 2*inssi
Arminen.......31 v. ...kp24/??.........yk1...
Sannuli79....31v. ......kp25/30-51...yk12.......1*terol.
Marienna.....30v. ......kp26/28-32...yk6...
aamuyö.......32 v.......kp26/28........yk5...
Olivia-79......31v. ......kp27/27-28...yk10...
Innuli...........31v. ......kp27/25........yk15...
Viu..............30v. ......kp28/28-36...yk12......pureg.
Amanda77...33v........kp31/33-55...yk6..1*clom.+Menop.+Ovitr.+Lug.


Taustalla
Sunny80
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel


plussanneet
Feufollet.......34v. .........yk10.......plussa 24.10. ....(4*terol, 1.clom)
Hanipöpö.....30v. ..........yk4.........plussa 25.9.
Talitintti80...29v. ..........yk6.........plussa 25.7.
Linda32.......32v. ..........yk1.........plussa 20.7.
Siukuki........29v. ..........yk3.........plussa 12.6.
Rae34.........34v. ..........yk10.......plussa 31.5.
Smi............33v. ...........yk7 .......plussa 8.5.
Keltakaneli...32v. ..........yk~20..plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Zipuli, oon todella pahoillani sun puolesta... Iso suru... Nyt kun itsellä on vasta eka hoitokierros mennyt mönkään, ymmärrän paljon paremmin sellaisia, jotka yrittävät kuukaudesta toiseen. Odottamisen päälle hoidot on myös aika rankkoja ja ajatukset pyöriin niin paljon pillereiden, piikitysten, lääkäriaikojen, jne. ympärillä, että sekin nostaa toiveita entisestään - katosta taivaisiin. Ja pettymys on siks suuri, kun ei onnistu. Mutta älä lannistu, kyllä se plussa sieltä vielä tulee!!!

Yameliah, upeita uutisia!! Se on jo iso askel, että tietää, millon ovis tapahtuu ja osaa hyödyntää sen! Etkä tietenkään "saa" siirtyä lapsettomien puolelle. =) Sellaisiahan mekin täällä ollaan kaikki - joskin vauvakuume on kivempi tapa ilmaista se. Ja täällähän on monilla hoitoja käynnissä, joten et erotu joukosta mitenkään! Ja uskoisin, että varmasti voit tulla Suomessa hoitoon. Aikataulu saattaa vaan olla tiukka, koska ei voi tietää, miten kierto menee, missä kohtaa tarvitset hoitoa, jne. Jos hyvin käy, saatat saada täyden kuukauden hyödynnettyä! Meillä meni lyhyesti näin: elokuussa - yhden kk aikana - verikokeet, tulee ottaa alkukierrossa & ultra & munatorvien aukiolotutkimus, miel. kierron alkupuolella ei kuukautisten aikaan & miehen simppatesti (tuloksissa menee 2 vkoa ja se klinikka, missä mä käyn ei suostu tekemään hoitoja ennen kun molemmat on tutkittu). Sitten seuraavan kierron alussa oli taas ultra ja saman tien ovulaation induktio eli lääkkeet tukemaan ovulaatiota. Koska se oli siis meillä ainoa ongelma. Sitten jos tulokset vaatii muita hoitoja, aikaa voi mennä hoitojen käynnistymiseen kauemmin. Toisaalta yksityisellä potilaat on toisaalta asiakkaita, joten uskoisin, että voisit ottaa vain osan tutkimuksista ja hoidoista täällä. En usko, että sua voidaan käännyttää pois, vaikka sanoisit, että haluat vain vaikka pari tutkimusta, mutta et ehdi toteuttamaan hoitoja täällä. Mutta mutta, nythän näyttää tosi lupaavalta, joten en usko, että ensi kesään tarvitsee edes odottaa... =) Tärppionnea!!
 
Zipulille voimia uuteen kiertoon :hug: :hug: :hug:

feufollet: no kaippa se annostus voi vaihdella, jännä vaan että lääkäri määräsi heti mulle ne kaks päivässä vaikkei mitään tutkimuksia oltu vielä edes tehty.

Yameliahille sitten vaan tsemppiä peittojen alle!!! Toivotaan että nyt tärppää kun on ajoitus ainakin kohdallaan.

(.) laitoin eilen sähköpostia sinne klinikalle että missä miehen simbatestien tulokset viipyy ja sieltä oli nyt tullut vastaus että laittavat tänään postiin ja pahoittelivat viivästymistä!!! Just meidän tuuria että ne on jäänyt johonkin pöydälle lojumaan eikä oo muistettu pistää postiin!!! GRRR!!! Luulisi että siellä klinikalla hoidetaan asiat niin että asiakas saa tiedot heti vaan kun on mahdollista, kun kuitenkin on sellainen asia mitä varmasti kaikki asiakkaat odottavat kuumeisesti! ÄRSYTTÄVÄÄ!!!

Eilen otin siis viimeiset terolutit ja tämän viikon aikana varmaan alkaa menkat. Eka kierto varmaan koko aikana kun en edes oleta että olis tärpännyt. Rinnat on arat, epämääräinen huono olo jatkuu, selkäsärky on varsinkin aamulla aika pahaa ja hiilihydraatiton dieetti on kärsinyt pahanpäiväisesti (on tullut syötyä taas leipää ja muita hiilihydraateita ihan liikaa) väsymys yms yms... Eli ei mitenkään kovin loistava olo!
 
Viu
Mie olen jotenkin niin krampissa, etten saa mitään kirjoitettua, luen vaan.

Feufollet: tuhannesti onnea, aivan mahtavaa, hyvä clomit!

Zipuli: voi ei voi ei voi ei. Ihan kamalaa, jännäsin kovasti sun tilannetta.

ON: En uskalla testata. En millään. pelottaa niin pirusti, että maailma romahtaa. oireita on kamalasti, mutta ne on just noita lugejen aiheuttamia. Toisaalta kuukautiskipuja on ollut jo kolme päivää, vuotoa ei pisaraakaan. Huomenna ajattelin rohkaistua, kun siirrosta on kaksi viikkoa, vaikka virallinen testipäivä olis vasta sunnuntaina. Ehkä tänään hanat aukeaa :( Epätoivoinen ja sekava olo.

Miksei ne keksi apukeinoa, joka auttais meitä kaikkia ja sassiin.

Ja Hanipöpö, kurjaa jos pahoitit mielesi, mutta mua suoraan sanottuna ärsyttää tommonen hurskastelukin, että "kyllä teillä kaikilla tärppää, kun jaksatte vaan toivoa ja maltatte olla stressaamatta.." Että pitikin tuhlata kolme tonnia mikrohedelmöitykseen, joka ei varmaan edes onnistunut, kun kerran toivo ja stressittömyys riittää! Et ennättänyt olla ketjussa kovin kaun, mutta huomasit ehkä, että aika moni täällä on hoidoissa ja kärsii oikeesti LAPSETTOMUUDESTA.

Joo. Olen väsynyt ja epätoivoinen. Zipuli, vielä :hug: sinulle :(
 
Moi kaikille ketjussa mukana olijoille! Täällä ilmoittautuu 31-v. esikoista kuumeileva ja yrittävä. Pillerit jätin pois syyskuun vika päivä, ja yk 1:stä siis elellään, kp 24 menossa. Olin varautunut siihen, että kroppa oikuttelee pari kuukautta pillerien lopettamisen jälkeen, sillä joskus taukoa pitäneenä muistan että tyhjennysvuoto kesti ja kesti ja kesti, aina sinne asti kun parin kuukauden päästä aloitin pillerit uudestaan. No nytpä ihme kyllä näin ei käynytkään ja jännäilen, olisiko jo ekalla kierrolla tärpännyt. Oireita kirjoittelinkin jo tuonne ekat raskausoireet -ketjuun, mm. lämmöt olleet koholla sunnuntaista asti jolloin tuli myös ihan vähän veristä limaa. Saapa nähdä. Mulla on myös hyvä mielikuvitus... :p

Toivon kaikille meille plussaonnea ja lisäksi lapsettomuushoidoissa oleville että sieltä löytyisi apu!
 

Yhteistyössä