**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.4**

Alkuperäinen kirjoittaja kati231:
Oma (.) tänään mulla menossa pp5 viime to tehdyn alkion siirron jälkeen. Kaikki on toistaiseksi hyvin. Lämmöt on huomattavasti koholla, yli 37 astetta jo parina päivänä. Muita oireita ei siten olekaan; ajoittain alavatsassa pientä juilintaa, mutta se johtunee lugeista ja tehdystä punktiosta varmasti. Aletaan kuitenkin elää sitä aikaa, että alkion pitäisi olla kiinnittynyt kohtuun, jos on kiinnittyäkseen. Toivon niin kovasti, että kiinnittyminen onnistuisi. Ensi viikolla sitten labraan todistamaan, onko raskaus alkanut vai ei.
Kati, pidän sinulle peukkuja! Käyn edelleen täällä silloin tällöin lukemassa teidän kuulumisia, mutta tämä on mennyt multa jotenkin ohi että olette jo näin "pitkällä" hoidoissa. Hurjan jännää :) Toivottavasti kiinnittyminen onnistuu!

Meille kuuluu oikein hyvää. Pikkuisäntä on jo 4kk, kasvaa ja kehittyy hurjaa vauhtia. Ja äiti ihmettelee miten aika voi kulua näin nopeasti... Meidän kuulumisia on tarkemmin tuolla äidit 30-40v puolella.

Edelleen toivon kaikille tähän pinoon tsemppiä piinailuun! Monet teistä on ollut tässä pinossa jo ihan riittävän pitkään, olisi todellakin jo teidän aika saada se kauan kaivattu plussa!
 
Kiitos, Emma, jos tulet täällä uudelleen piipahtamaan! Täytyypä tulla lukaisemaan jossain vaiheessa tarkempia kuulumisianne. Ihanaa kuulla, että teillä menee kaikki hyvin ja elätte tavallisen lapsiperheen arkea :)
 
Tervetuloa Omelia joukkoon!

Ja kiva oli kuulla Emma sinun kuulumisiasi. Pitää minunkin käydä tässä joku kerta siellä naapuripalstoilla pitkästä aikaa katsomassa muidenkin tuttujen kuulumiset.

Kati sinulle valtavasti onnenpotkuja ja plussapuhureita!
Minä liityn piinajoukkoon. Mullehan tehtiin nyt sitten jo toinen inssi. Edelleen olen vain varovaisen toiveikas, meille kun inssi ei tuo juurikaan lisää todennäköisyyksiä raskautua (miehen sperman laatu on huippuhyvä ). Hormonistimulaatiolla on saatu aikaistettua hieman ovulaatiota ja limakalvo tuntuu olevan ehkä paksumpi kuin aikaisemmin, siinä se. Toki sperma pääsee vähän lähemmäksi munasolua eli lähtötilanne on pikkaisen parempi.

Kaksi pitkää viikkoa pitäisi taas pysyä nahoissaan, voi apua...en jaksa. Yritän kovasti silti jatkaa samalla linjalla kuin viimeksi eli melko matalalla profiililla, pää ei muuten kestä. Saa nähdä onnistuuko tällä kertaa.

Pettyneille
:hug:

Kaikille :wave: , kiva kun olette siellä jossain
 
tresum-77, :hug: . Kyllä se koville ottaa... :heart: Mutta kyllä se vauvakin sieltä itsestään ilmoittelee, kun on sen aika, olen siitä ihan varma.

Iida-Liinalle, kiitos! Aion muuten tässä kuussa sijoittaa just ovistikkuihin, koska ainakin nyt on jonkinlaista viitettä siitä, että jos ovistelen, niin kp20-23 tienoilla sen pitäis tapahtua. Eli sitten vain tikuttelemaan kp18 seudulla :D . Niin tietysti mies on pitkällä matkalla just ennen tuota "ovisaikaa", mutta sen pitäisi palata kp20, niin että... Nyt on sellainen tulee KUN on tullakseen -fiilis, periksi ei anneta, mutta eipä se raskaus stressaamalla sen nopeammin ala, näin olen ollut ymmärtävinäni :LOL:

Täällä Italiassa PCO-diagnoosia tarjotaan joka toiselle naiselle... Melkein kaikilla mun ystävättärillä, joilla on lapsia, on kuulemma PCO. Samoin kuin niillä, joilla ei ole lapsia :D Eli nää PCO-epäilyt otetaan kyllä varmaan todemmasta kuin Suomessa. Mulla siis ainoa gyne, jonka mielestä mulla EI ole PCO:ta (koska olen hoikka ja skinorenvoiteella ei myöskään akne kuki niin pahasti kuin kukkisi, ellen olisi voidetta jatkuvasti läträämässä), oli suomalainen. Mielestäni olen todella karvainen, ja kyllä italialaisetkin lääkärit ovat kohdallani hirsutismista puhuneet, mutta olisiko tällä suomalaisläärillä sitten ollut jetejä asiakkaina, kun hänen mielestään karvaisuuteni oli ihan normaalin rajoissa. Suuri onneni on se, että olen tosi vaalea, niin etten ainakaan vielä ole joutunut viiksiä vahailemaan enkä aio reisistä tai käsivarsistakaan karvoja poistaa, koska jos ne rupeaa kasvamaan tummina, niin sitten mua ei kyllä enää erota Robinson Crusoesta.... :LOL:
 
Hei! Täällä ollaan! Satuitteko katsomaan 45 min ohjelmaa? Siinä Oli sikiöseulonnasta. Kysyisinkin mitä mieltä olette, menisittekö sikiöseulontaan ja mitä tekisitte jos ilmenisi että lapsellanne olisi esim. Downin syndrooma, pitäisittekö lapsen vai keskeyttäisittekö raskauden. Itselle se olisi todella vaikea päätös enkä vielä pysty sanomaan mitä tekisimme miehen kanssa. Asiaa pitäisi todella miettiä todella pitkään ja hartaasti.
 
toivo79, tuo on sellainen asia, jota olen itsekin miettinyt. Mulla on vanhempieni ammatin ja muutamien ystäväperheiden vuoksi paljon kokemusta kehitysvammaisista lapsista, mutta siltikin päätös olisi vaikea. Aiemmin olin ehdottomasti sitä mieltä, että pitäisin lapsen, koska olen itsekin nähnyt, että kehitysvammaiset lapset ovat usein todella onnellisen oloisia ja hyväntuulisia, ja heidän perheensä ovat (vaikkakin väsyneitä ) todella onnellisia KAIKISTA lapsistaan, olivat lapset sitten täysin terveitä tai eivät.

Nyt vanhempana olen sitten ruvennut miettimään, että olisinko minä sitten kykeneväinen kehitysvammaisen lapsen äidiksi? Kun jo terveidenkin lasten vanhemmilla voi olla tosi rankkaa, ja mieheni on työn vuoksi poissa usein 4-5 päivää viikossa, niin että puolet kuusta tulen joka tapauksessa olemaan "yksinhuoltaja".

Olen kyllä vähän kallistunut sellaiseen, että ellei jotain todella hälyttävää tule verikokeissa tai ultrissa esille (eihän noissa seulonnoissa pelkästään Downin syndroomaa tutkita), en kyllä sinne sikiöseulontaan edes mene. Koska en haluaisi sitten tehdä "sitä" päätöstä... Antaisin mieluummin Luojan päättää puolestani... Koska onhan se niinkin, että meille annetaan sellaisia "tehtäviä" elämässä, josta meidän oletetaan selviytyvän. En kyllä pysty tuomitsemaan ketään, joka sen sijaan ei haluaisi pitää vammaista lasta, koska jos ei pidä itseään kykeneväisenä sellaisen vastuun kantamiseen, niin mitä muutakaan voi päättää. Kyllä ihmisen pitää itse harkita millaisia voimavaroja on, ja millaisesta "tehtävästä" selviytyy.

Eli kyllä tuo vain olisi kova paikka, enkä voi muuta ajatella, kuin että korkeampi taho päättänee asian puolestani... :heart:
 
Heippa teille kaikille!

Oma napa:kp15/28.

Otan osaa minäkin tuohon sikiöseulontaan.Minusta se on jokaisen oma asia ja mahdollisuus saada vammainen lapsi kasvaa mitä vanhenpi synnyttävä äiti on.
Itse henkilökohtaisesti pitäisin vammaisen lapsen,sillä lapsi on lahja ja jokainen meistä on kallisarvoinen ihminen,mutta valitettavaa vaan,että erilaisuutta ei hyväksytä ja vammaiset tulevat kalliiksi yhteiskunnalle,mutta minä ainakin pitäisin vammaisen lapseni,jos saisin kuulla odottavani vammaista lasta,koska se on minulle niin suuri lahja,jos onnistun edes yhden lapsen saamaan.Meille annetaan juuri sen verran kun jaksamme kantaa,näin se vaan on.

Miten teillä muilla on mennyt?

Mukavaa päivää teille kaikille ja koittakaa selviytyä lumipyrystä tänään =)

Peukkuja teille kaikille!
 
:wave: Tervetuloa kaikille uusille ja iso :hug: kaikille pettyneille!

Olen tässä kierrossa tikuttanut ovista ensimmäistä kertaa ja tänään ilmestyi erittäin hailakka plussa. :D Saisipa pian samanlaisen viivan raskaustestiinkin...

Tsempitystä kaikille! :heart:
 
Torstai 24.1.
Kuumetta 35v...........kp1/23-26........yk18..............1. yhteinen
Heksu76 31 v............kp14/28............yk10(???)........esikoinen
Leidi77 30v...............kp12/26-28.........yk5................esikoinen
Tuizu 31v.................kp36/24?...........yk2..........
Tirlittan-75 32v.........kp3/30.............yk7...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp51/30.............yk 7..............1. molemmille
Kati231 34 v.............kp27/28-40........yk23..............esikoinen
gitte 38v..................kp15/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp41/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Bella77 30v...............kp26/30............yk4...............esikoinen
Annimaria72..............kp8/24-29.........yk5...............esikoinen
Tresum77 30v...........kp 2/28-31.......yk13(?).............esikoinen

Joulukuun plussat :heart:
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille
 
Hei!
Lisäsin Omelian ja Annimarian ykkössivulle. Veikkasin vähän tuon yrityksen aloituskohdan. Monella muullakin siinä on edelleen heittoja, joten suokaa anteeksi. :snotty: En oikein taida enää jaksaa näitä päivityksiä tehdä. Joku aktiivinen voisi tämän ketjun venyttyä liian pitkäksi (huomaa, kun ketju alkaa aueta hitaasti) ehkä sitten perustaa vol.5.

Oma kantani sikiöseulontaan on negatiivinen. Kantani on se, että ihmiselämä alkaa hedelmöittymisestä ja se vastuu tulisi kantaa. Mutta kieltämättä ajatus vammaisesta lapsesta pelottaa. Juttelimme juuri tällä viikolla aiheesta mieheni kanssa, kun asia oli esillä uutisissa. Sitten katsoimme yhdessä netistä minkäkokoinen sikiö on missäkin vaiheessa. Pieni ihminen. Ystäväni on kätilö ja olen hänen kanssaan keskustellut raskaudenkeskeytyksistä. Karmaisevaa.

Mutta sitten mietin, että jos selviäisi, että lapsi kuolisi joka tapauksessa heti synnyttyään -- ettei hänellä olisi esim. aivoja. Se olisi kamalinta mitä tiedän. Jos tietäisin sen etukäteen, miten jaksaisin hengissä raskauden?
 
Merilintu, mun piti jo eilen toivottaa sulle paljon onnea tähän inssiin. Toivottavasti se tällä kertaa toimisi. Kuinka monta kertaa teillä on suunnitteilla tehdä inssi? Oletteko miettineet siitä eteenpäin, lähinnä IVF:ää?

Oma (.) pp7 menossa, ei ihmeemmin minkäänlaisia raskausoireita - tai pitäisikö niitä edes ollakaan? Lämmöt edelleen koholla yli 37 asteessa, rinnat arat ja satunnaisia nippailuja vatsan alueella. Kunpa sitä kestäisi ensi viikon testaukseen asti.
 
KUUMETTA: :hug: Voimahaleja sinulle valtavasti,tiedän miltä sinusta tuntuu.Mikäli yhtään auttaa antamaan voimia,niin kyllä siäkin sen oman pienen vauvan vielä syliisi saat.

Miten teillä muilla on mennyt?

Peukkuja teille kaikille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja kati231:
Merilintu, mun piti jo eilen toivottaa sulle paljon onnea tähän inssiin. Toivottavasti se tällä kertaa toimisi. Kuinka monta kertaa teillä on suunnitteilla tehdä inssi? Oletteko miettineet siitä eteenpäin, lähinnä IVF:ää?

Oma (.) pp7 menossa, ei ihmeemmin minkäänlaisia raskausoireita - tai pitäisikö niitä edes ollakaan? Lämmöt edelleen koholla yli 37 asteessa, rinnat arat ja satunnaisia nippailuja vatsan alueella. Kunpa sitä kestäisi ensi viikon testaukseen asti.
Kiitos! Jännäillään nyt sitten yhdessä, vaikka sä oletkin melkein viikon mua "edellä" eli pääset pikemmin piinasta. Voi kunpa sun oireet olisivat vihdoin sitä mitä pitääkin. Mulla ei tunnu vielä tietenkään mitään. Todella uupunut ja väsynyt olen kuitenkin ollut nyt pari päivää. Piinan alkaminen väsyttää - ja sitä edeltävä innostus ja oviksen bongaus ynnä muut... Vuoristoradan ylimmällä kohdalla mentiin ja taas mennään alas..ja ylös...Ja toivottavasti olo on tämän jännittävän ja vatsasta nippaavan vuoristorata-ajelun jälkeen "positiivinen", ei haittaisi vaikka vähän heikottaisikin tai oksettaisi kierroksen jälkeen... :LOL: Huomatkaa, täällä vuoristoradassa tänään menee lujaa, vaikka eilen puhuin jostain "matalasta profiilista"...Hah sille! :D

Kysymykseesi: varmaan ainakin yksi inssi tehdään vielä, JOS nyt ei tärppää. Sitten mietitään toki tehokkaampia hoitoja.

Mukavaa torstai-iltaa kaikille!
 
Perjantai 25.1.
Kuumetta 35v...........kp2/23-26........yk18..............1. yhteinen
Heksu76 31 v............kp15/28............yk10(???)........esikoinen
Leidi77 30v...............kp13/26-28.........yk5................esikoinen
Tuizu 31v.................kp37/24?...........yk2..........
Tirlittan-75 32v.........kp4/30.............yk7...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp52/30.............yk 7..............1. molemmille
Kati231 34 v.............kp28/28-40........yk23..............esikoinen
gitte 38v..................kp16/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp42/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Bella77 30v...............kp27/30............yk4...............esikoinen
Annimaria72..............kp9/24-29.........yk5...............esikoinen
Tresum77 30v...........kp 3/28-31.......yk13(?).............esikoinen

Joulukuun plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Kati, sinulla on todella jännät paikat. Itse en varmasti pysyisi housuissani, jos olisin sinä. :ashamed: Peukut ovat täällä pystyssä. :heart:

Aurinkoisia plussatuulia myös kaikille muille!

).( Tänä aamuna oli ovistestissä vahva plussa. Minä -kuvittelemani epäsikiö...- taidan siis ihan oikeasti ovuloida... :D Vaikka heti heräsikin takaraivossa epäilys - kuinkakohan usein testit näyttävät väärin??? :/


:wave: Ja Tschüss!
 
Heippa,

Haluaisin liittyä joukkoonne!

Olen kolmekymppinen ja esikoinen olisi haaveissa. Vasta yk1 menossa ja kp25/35-42, vaikka on tässä jo kauemmin oltu ilman ehkäisyä. Olen lähes vuoden päivät pyöritellyt mielessäni vauva-asiaa, vasta ihan tässä iässä on alkanut perheen perustaminen tuntua hyvältä ajatukselta. Itseasiassa tällä hetkellä se tuntuu TODELLA hyvältä ajatukselta! =)

Itselläni on pitkät ja epäsäännölliset kierrot, joten olen vähän hämilläni ovulaation metsästämisen kanssa. Testitikkuun sain kp23 kontrolliviivan kanssa lähes tasavahvan viivan, toivon sen todella olleen merkki oviksesta.

Näillä eväillä mennään, saas nähdä miten käy. :p
 
Hei kaikille! Yritin lisätä itseäni tuohon listaan, mutta en osannut :ashamed:
Tippuneille :hug:
Peppi30, tervetuloa mukaan! itsekin olen vasta aloittanut tällä palstalla. Toivotaan ettei sinun eikä meidän muidenkaan tarvitsisi kauan tällä palstalla enää viihtyä, vaan saatais vauvelit alulle!
Kati 231 ja merilintu, lykkyä tykö teille piinailuunne!
Leidi77, onnittelut ovisplussasta, toivottavasti se tuottaa myös tulosta.

Omaan napaan ei kuulu kummempia, kun alkukiertoa mennään. Sen ajattelin tehdä tässä kierrossa erilailla kuin ennen, että jos yritettäis miehen kanssa olla aktiivisia tuolla makuuhuoneen puolella koko kierron ajan, kun ollaan melko laiskanpuoleisia oltu tähän asti :snotty: ja ollaan panostettu lähinnä siihen ovulaation seutuun. Nyt siis eri tahti päälle... Vaikka mitäpä se hyödyttää, jos siellä ei ole munista odottamassa kuin vasta joskus kp 17-20. No, kaikkea on kokeiltava. Jos siellä jossain luurailisi joku aikataulusta poikennut munasolu :kieh:
 
Menkkamaiset oireet jatkuneet täällä eilisestä asti. Kaikki vähäisimmätkin mahdolliset raskausoireet ovat kadonneet. Taitaa tulla nega maanantain veritestissä. Sellainen olotila vaan on ja jotenkin vaistoo sanoo sen, ettei raskaana tässä olla, vaikka toisin toivonkin. On tää niin rankkaa :'(
 
Voi Kati, satuin just kurkkaamaan tänne. Mut olisko kuitenkin mahdollista, että olisi jostain lugesteronin oikuista kyse, vai käytätkö tukena lugeja?

Toivon ihan hirmusti sinulle plussaa nyt! Koita jaksaa - kliseeltä se kuulostaa, tiedän. :hug:
 
Heippa kaikki!

Omaan napaan heti kun ajatukset on niin itsessa talla hetkella ettei pysty keskittymaan mihenkaan muuhun. Kp29/30 siis mennaan.

Eilen illalla oli aivan sellainen olo etta nyt on tarpannyt , tama aamulla herasin taas puolestaan siihen etta tapahtuuko mitaan vaiko eiko. Kamalaa tama tunteitten vuoristorata.

Testi odottaa kaapissa huomiseen. Jotenkin helpompaa ja jannempaa elaa tassa epatiedossa kuin se etta jos vaikka testaisin sen negan sielta. Ennemmin totean etta kuukautiset alkoivat ennekuin loydan sen negan.

Tiedan koska ovulaatio oli tikkujen avulla joten kaikkien laskelmien mukaan kuukautisten pitaisi alkaa huomenna, ei ole onneksi viela ollut mitaan merkkeja niiden tulosta (yleesa on).

Huomiseen siis... Pitakaa peukkuja pystyssa. Samoin sinulle Kati ja Merilintu plussa tuulia sinne! ++++++++++ :whistle:
 
Voi Kati :hug: . Toivottavasti nuo sun menkkaoireet johtuisivat jostain muusta. Lohdutukseksi yritän sanoa, että silloin kun ensimmäisen kerran raskauduin olin jo menettänyt täysin toivoni, kun minulla oli ennen plussaamista kolme päivää kestävät järkyttävät menkkakivut, jotka tuntuivat munasarjojen vihlomisilta. Surutta otin silloin vahvaa särkylääkettä kipuihin, niin varma olin, että tärppi ei olisi käynyt. Lääkäri selitti myöhemmin, että kivut johtuivat hormooneista, jonka takia munasarjat kävivät ylikierroksilla vielä ovulaation jälkeenkin. Jotkuthan kyllä vaistoaa etukäteen, onko raskaana vai ei. Toivon kuitenkin, että nyt vaistosi olisi sinua johdattanut harhaan. Ja tämä on varmasti tosi laiha lohtu, mutta jäihän sinulla kaksi alkiota vielä pakkaseenkin. Kovasti sinulle plussaa toivon ja pidän peukkuja vielä huomiselle! :heart:
 
Heippa teille kaikille!
Oma napa:kp18/28 ja täällä ollaan yrjötaudissa ja kovassa kuumeessa,että olo on todella kamala.

PEPPI:Tervetuoloa mukaan mukavaan joukkoomme ja peukkuja sinulle kovasti!

KATI: :hug: Voimahalauksia sinulle valtavan paljon ja pitelen peukkuja,että kaikki on kuitenkin ok.

Miten teillä muilla on mennyt?

Peukkuja teille kaikille!
 
Kiitti kaikille tuestanne. Testasin kuitenkin tänään negan, joten toiveet plussasta ei ole kovin korkealla :'( . Huomenna kuitenkin veritestin jälkeen tiedetään todellinen tilanne.

Bella, oletko sä jo testaillut vai tarkoititko huomisella vasta maanantaita?
 

Yhteistyössä