**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.4**

Kuumetta 35v...........kp7/23-26........yk16...............1. yhteinen
Lentoemo-76 31v......kp35/35-40.......yk2................1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp33/26............yk8(???)..........esikoinen
Leidi77 30v..............kp22/26-28........yk3................esikoinen
Tuizu 31v.................kp27/24?..........yk1..........
Tirlittan-75 31v.........kp22/30...........yk5..................esikoinen
Iida-Liina 32v............kp23/25-30.......yk pari vuotta...esikko
Vaahtokarkki 35 v.......kp9/30............yk 7................1. molemmille
Kati231 34 v..............kp22/28-40.....yk22................esikoinen
 
Heksu, onpa sulla piinallista odotusta! Mutta kuten monta kertaa täällä kirjoituksissa tullut esiin, kyl plussa sieltä voi olla vielä vahvasti tuloillaan. Toisilla näkyy testissä niin kovin myöhään. Koita pysyä nahoissasi odellessa ja toivotaan parasta! Eli parasta mahdollista joululahjaa.

Katilla ja Merilinnulla on erilaiset hoidon vaiheet odotuksessa. Tsemppiä niihin. Ja kyllähän se inseminaatio onneksi monelle toimii, ei sitä muuten tehtäisikään.. Tietysti myös toivon, ettei järeämpiin hoitoihin tarvitsisi kenenkään mennä. Ja jos taas tarvitsee niin onneksi sellaisia on nykyisin saatavilla ja tulokset kuitenkin hyviä. Joten kovasti onnea matkaan myös Katille.


Lentoemolle
piti vielä sanoa, että tosiaan ekoissa luomuokierroissa olin tosi tyytyväinen niistä kropan merkeistä, ovulaatiokivuista jne. Ajattelin, että jihuu, kyllä ne paikat vielä toimii tälläkin iällä. Nyt kun aikaa on kulunut, olenkin alkanut ajattelemaan, että oho, jospa ne kropan merkit ovatkin merkkejä ongelmista... En kyllä vielä suostu sitä ihan täysin uskomaan sitäkään perkule!!

Lisäksi piti Lentoemolle vielä fiilistellä Italiasta kun kerroit koordinaattejakin. Minulle ei-niin-jouluihmiselle Italian tapa keskittyä ruokaan ja pelailemiseen kuulostaa ihanalta. Olen tämmöinen kauko-Italia fani, joka on kuutena kesänä vuokrannut taloa Toscana-Lazio alueelta, mm. kolme kertaa noin 100 km Roomasta pohjoiseen, Bagnoregiosta. Onko jossakin lähettyvilläsi? Ja viime kesänä läheltä Arezzoa..
 
Jouluostoksilla kävin, miehelle löysin kivan joululahjan, mutta en viitsi paljastaa tässä jos sattuu näkemään mun kirjoituksen :heart:
Mulla onkin vapaa päivä ja sitten alkaa 8 päivän työrupeama ja sitten lomaa viikko...
Tätistä ei mitään tietoa, edelleen rinnat arat ja mahanpojasta juilii välillä.
Lueskelin eri sivuja netissä ja paljon on myöhään plussanneitakin, joten toivoa vielä on...ihmetteln vaan kun se ovistesti näytti plussaa niin outoon aikaan, mutta jos nyt maanantaihin mennessä täti ei tule, niin ens viikolla neuvolaan raskaustestiin...onneksi on kaveri siellä töissä.
Äkkiä menee aika...joulua aivan pian...mutta odotan kyllä joulua ja aion syödä paljon( jos ei taas etova olo ole)...eilen kävin yökkimässä taas töissä, mutta ei mitään tullut...
Mulla on siis kummallisen rauhallinen olo, vaikka tilanne on näin auki raskauden suhteen, mutta päivä kerrallaan vaan eteenpäin.
Mukavaa joulunodotusta kaikille!!!!
 
Minultakin Heksu sinulle oikein paljon plussatuulia. PUUH!!!
Sinullahan on jo aika paljon menkat myöhässä, eikö? Pitäisin sitä melko hyvänä merkkinä.

Itse olen kerran testannut plussan ovistestillä pari päivää ennen menkkojen alkua, kun sitä on monessakin pinossa hehkutettu ja muistin
Emmankin ovisplussan+raskaustestiplussan. Menkat kuitenkin alkoivat ajallaan, mutta olin tietenkin jo ehtinyt hyppiä kattoon. Itse en siis enää sorru muihin kuin raskaustesteihin.

Täällä napsitaan clomeja ja tunnustellaan follien kasvukipuja. Eilen jo tuntui, vaikka ovikseen on vielä aikaa. Ensi viikolla sitten pitäisi tapahtua... Maha on tosi turvoksissa, niin kuin oli ekassa clomikierrossakin. Inhottavaa.

Täällä käy kivan aktiivinen "pulina". Itse olen nyt ehkä vähän hiljaisemmalla tuulella, mutta varmaan saatte inssin jälkeen kuunnella ihan riittävästi mun tuntemuksiani. :D Ehkä voinkin siihen asti olla hieman "hiljempaa". :saint:

Kiitos tytöt teille tsemppauksesta. Kyllä se lämmittää kovasti mieltä kuulla, että mun poissaoloni on huomattu. Ja pitää tunnustaa, että oli teitä jo vähän ikävä. Melko helposti se kuukausi ilman palstaa meni, kun ei ollut omaa jännättävää. En käynyt edes kurkkimassa kuin kerran. On kuitenkin taas ihan kiva olla täällä (vaikka vielä kivempi ois siinä naapuripuolen pinossa, tiedätte kyllä missä..).

Tulikin muuten mieleen, että Mariskasta ei ole kuulunut pitkään aikaan mitään. Heillähän oli aika rankka tilanne muistaakseni. Toivottavasti siellä olisi jotain valoa saatu tilanteeseen.

Voi, kyllä nyt olisi ihana olla Italiassa! Voisinkin tulla lentoemo teille jouluksi. :D Itse en ole oikein "jouluihmisiä". Tai sanotaan niin, että pääsen tunnelmaan vasta jouluna. Koitan aina minimoida ns. jouluhössötyksen, ja helppokos se on. Emme perinteisesti osta paljon lahjoja ja menemme miehen kanssa valmiiseen pöytään, kun emme ole jouluna kotona. Tietysti pitää siinä ruuanlaitossa sitten autella.

Sekavia pomppivia ajatuksia täältä nyt tuli.

Stressitöntä joulunaikaa!
 
Merilintu, lähetän sinulle ja kaikille muillekin täältä Italiasta stressittömän joulun toivotuksia italialaisen halauksen kera :hug: . Eli parit poskisuukot siihen lisäksi :D

En itse fanita kaupallista joulua, mutta olen kyllä viime aikoina herkistynyt joululle ihan eri tavalla, kun olen uskaltanut unelmoida haikaran kyläilystä... Nimittäin luulen, että sitten kun on oma lapsi, se joulukin saa erilaisen merkityksen kuin näin aikuisena.

Mekään ei ostella joululahjoja, mutta jotain suomalaisia jouluperinteitä haluaisin sitten joskus opettaa lapselleni. (kyllähän sille tenavalle varmaan pari kovaa ja pehmeää pakettiakin hankitaan :D ) esim. joululaulujen laulaminen perheen kanssa ja ja vaikka jouluevankeliumin lukeminen olisivat mukava lisä italialaiseen juhlintaan eli syömiseen ja peleihin... Täällä ei ole kyllä kauhean jouluinen tunnelma, kun asumme 20km merenrannasta, jossa jouluvalot ripustetaan palmuihin :LOL:

Mieheni sairastui vakavaan jouluallergiaan edellisessä avioliitossaan amerikkalaisen naisen kanssa, joka aloitti joululahjojen ostamisen tammikuun alennusmyynneissä (en laske leikkiä :x ), ja vähintään kolmemetrinen joulukuusihan koristellaan Ameriikan raitilla jo marraskuussa. Kukin taaplaa tyylillään, mutta mies on ainakin tyytyväinen, että minulle riittää loistavasti pieni tekokuusi ja pari Ikeasta ostettua olkipukkia... :LOL:

Tänä vuonna kyllä ajattelin naapurinlapsia ja ostimme sellaisen ulkona seinää kiipeävän muovipukin ohikulkijoiden iloksi... :xmas:

Vaahtokarkki, mua ainakin gyne rauhoitteli, että ihan normaaleja nää kivut on ja liittyy tosiaan tähän ikään... :headwall:

Me asutaan tosiaan 70km Roomasta pohjoiseen, mutta siis 20km päässä merenrannasta, niin että Bagnoreggioon tulee sen vuoksi hiukan matkaa. Se on muuten ihana paikka, ollaan käyty siellä useamman kerran. Olitko ihan siellä kukkulalla, vai lähistöllä? Siellä "kuolevassa kaupungissa" on aivan ihana pieni ravintola (tai siis bruschetteria), jossa tehdään taivaallisen hyviä bruschettoja! Apua, silloin kun huomaa puhuvasti jatkuvasti ruuasta, ymmärtää joutuneensa italialaisten aivopesemäksi :D

Niin, aattelin muuten testata huomenna (kp 35 ja 15 päivä ovulaatiosta) ellei nää tänään mua kaksin verroin taittaneet helskutelliset kivut sitten tarkoita, että täti ehtii jo yökylään. :LOL:
 
Oi kun täällä on monella jännät paikat käsillä. Toivottavasti mahdollisimman monella olisi kyse juuri siitä itsestään. Joulukin menisi varmaan ihan ohi, kun alkumetrit ovat yhtä suurta hölmistyneisyyttä.

Mäkin olen yrittänyt käydä kurkkimassa mariskan kuulumisia, toivottavasti siellä on valoa tunnelin päässä!

Lentoemo Milanossa ainakin toimii tosi aktiivinen suomi-koulu ja muutakin suomi puuhaa siellä on menossa, kannattaa kysellä onko toimintaa muualla italiassa (todennäköisesti on). Eli sitäkautta sitten saa tulevalle lapsellekkin suomitietoutta ja niitä suomalaisia tapoja.
Mulla asuu sukulainen ihan Milanon liepeillä ja heillä lasten suomalaista identiteettiä (lasten isä siis italialainen ja äiti suomalainen) on vahvistettu juuri tuolla suomi-koulussa.

+++++tuulia kaikille tasapuolisesti.
 
Kuumetta 35v...........kp8/23-26........yk16...............1. yhteinen
Lentoemo-76 31v......kp36/35-40.......yk2................1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp34/26............yk8(???)..........esikoinen
Leidi77 30v..............kp23/26-28........yk3................esikoinen
Tuizu 31v.................kp28/24?..........yk1..........
Tirlittan-75 31v.........kp23/30...........yk5..................esikoinen
Iida-Liina 32v............kp24/25-30.......yk pari vuotta...esikko
Vaahtokarkki 35 v.......kp10/30............yk 7................1. molemmille
Kati231 34 v..............kp23/28-40.....yk22................esikoinen
 
Huomenta,
päivitin listan tässä aamuteetä juodessa.
Tänne ei ihmeempiä kuulu.

Heksun puolesta jännittää. Niin hyvältä kuulostaa tuo yökkiminenkin =) Tämmöistä tämä kuumeilu on, että alkaa tosiaan yökkimiset ja erinäiset vatsakivut kuulostaa mukavilta =)

lentoemo mitäs sinun testi kertoi?? :heart:


Mukavaa päivää kaikille!
 
Huomenta teille kaikille!

Oma napa:kp1/28 eli täti tuli kylään tänä aamuna ja kipu on todella kamala ja täti toi samalla siivouspuuskan tullessaan,tänään siivoan joka nurkan puhtaaksi joulusiivot ja pesen pyykkiä,kun on vapaata työstä mulla tänään niin on aikaa tehdä suursiivous.

Miten teillä muilla on mennyt?

Mukavaa päivää teille kaikille!

Peukkuja teille kaikille!

Hyvää joulun odotusta teille!
 
Voi gitte-pieni :hug: Minua aina harmittaa puolestasi kun sinulla tuntuu aina olevan tosi kovia menkkakipuja. On siinä tädissä jo muutenkin tarpeeksi psyykkistä kestämistä, niin sen päälle lisätään vielä fyysinen kipu. Itse kuulun siinä suhteessa niihin onnellisiin, joille tädin tulo on lähinnä henkinen riesa, mutta mitään kipuja ei koskaan ole. Toivottelen kovasti voimia ja jaksamista tädin nopeaan karkoittamiseen.

Nyt sitten jännätään jo lentoemonkin puolesta. Kerro,kerro....
Milloin ajattelit uudelleen testata Heksu? Vai menetkö seuraavalla kerralla suoraan labraan? Ja muista, että toivoa on vielä rutkasti jäljellä.

(.) Eipä ole minkäänlaisia tuntemuksia enää. Ei edes enää niitä mahanippailuja. Veikkaan, että tästä kierrosta tulee vähän pidempi kuin viimeksi, varmaan 26 päivää.
 
aion ens viikolla päästä tk:n tai neuvolan pissakokeeseen ja jos menkat vielä joulun jälkeen pois niin verikokeeseen...Eipä ole tätistä tietoa, joka aamu hetken menkkamaista jomotusta, mutta sitten heti menee ohi, joten ei kai auta kuin odotella....onpahan raskaus jo valmiiksi monta viikkoa takana jos näin myöhään plussaa... =)
Voi Gitteä, taasko se täti yllätti!!!???
Lentoemo: Testitulos???
Palaillaanpa asiaan taas!!!
 
Voi Gitte, olen tosi pahoillani. Heksulle toivon plussaa tosi paljon, voi kun nyt jotakuta täällä onnistaisi, niin tulisi itsellekin hiukan parempi mieli, sillä:

Aamuyöstä hiippailimme miehen kanssa vessaan (voi mies raukkaa :heart: ), ja negatiivinenhan se tulos TIETENKIN oli. Höpsöyttäni vain kokeilin, kun toivossa on hyvä elää... :D

Lämmötkin ovat tänä aamuna laskeneet, niin että pitää vaan sijata peti tädille...

Ja nyt mua sitten kauhistuttaa, että oliko mun ovulaariset kierrot tässä. Gynekologitädit ovat moneen kertaan sanoneet, että jos on häikkää kierrossa (siis silloin kun ovat mulle PCO-diagnoosia tarjonneet), niin parhaat tsänssit ovat nää kaksi ekaa kiertoa pillerin käytön jälkeen. :'(

Eihän siinä mitään, jos tietäisi, että ovulaatioita tulee muissakin kierroissa, mutta kun tosiaan olen henkisesti "panostanut" paljon näihin kahteen ekaan. Toivotaan nyt, että se marraskuinen gyne, joka alkukierrosta mun munasarjoja tutkaili ja niitä normaaleiksi väitti, oli oikeassa niitä 100 muuta vastaan, jotka on mulle pco:ta tuputtaneet. Vaikka kyllähän on paljon pco:sta kärsiviä äitejäkin, eikös juu?

Huomenna lähdetään sukuloimismatkalle Pohjois-Italiaan, eikä palata ennen kuin jouluksi takaisin.

Niinpä tosi isoja haleja ja seesteisen joulun toivotuksia täältä saapasmaasta kaikille! :hug: :xmas:
 
Voi harmitus Gitte ja mahdollisesti Lentoemo, jos arvailusi on oikeassa. Täti on täti, vaikka kuinka tsemppaisi. Heksulle kuitenkin vielä isosti toiveita plussasta.

Lentoemolle vielä tuosta mahdollisuudesta. PCO:n suhteen en niin osaa sanoa, minulla on kuitenkin tuttu, jotka tullut vasta pidemmän aikaa diagnoosin jälkeen raskaaksi. Ja taas pillereiden lopettamisen jälkeen (eikös sullakin ollut hormonaalinen ehkäisy?) taas varmasti vaatii useammankin kuukauden, ennen kuin kroppa on tasapainossa. Siltä kannalta pari kuukautta on varmasti pelkkä positiivinen "puhdistautumisjakso". Joten lippu vaan korkealle. Itsekin kyllä olin varma, että parista ekasta tärppää ja siksihän tämä innostus on muuttunut pikkuhiljaa ihmettelyksi..

Bagnoregiossa majailimme noin 2 km:n päässä keskustasta, oikeastaan laakson toisella reunalla sieltä kuolleesta kaupungista. Se silta oli mulle aina koetus, mutta samoja herkullisia bruchettoja on rouskuteltu! Erikoinen paikka. Vaatisi multa kyllä kanttia asua siellä, kun koko ajan miettisin, milloin kallio sortuu alta :) Italialainen ohjaa Tornatorehan siellä majailee, monesti hänet kaupungilla pongasinkin.

Viikonloppuja!
 
Moikka teille kaikille!
Laskin äsken,että mulla osuu tämän kierron ovis 28.12 ja la olisi syyskuun lopulla,mutta kun mun haavena olisi jouluvauva saada itselleni ensi vuonna todella valtavasti,niin täytyy odotella pari kiertoa,että saan sen jouluvauvan itselleni.

Olen aivan väsynyt,olen pessyt koneellisen pyykkiä ja siivonnut,kyllä täti varmaan hermostuu ja lähtee todella pian kylästä pois,kun sai mulle siivousvimman aikaan kylään tulollaan.

Olen hieman sitä mieltä,että vaikka tässä kierrossa yrittäisimme vauvaa masuun kasvamaan,niin olen vielä äitini kuoleman takia surussa,niin se voi hankaloittaa raskaaksi tuloa ja sitten on tämä pimeä vuoden aika toinen syy,että jätämme kyllä tämän kierron väliin ja sitten tammikuun kierrolla taas aloitamme rakkaan mieheni kanssa vauvan yrittämisen kun valon määrä lisääntyy niin jospa saisimme sen oman pienen vauvan ja jouluvauvan sellaisen.

Mulla on muutamalla kaverilla jouluvauva ja yksi kaveri sai juuri viime viikolla pienen tytön itselleen.
Ensi viikolla mulla on kampaaja,menen hieman leikkauttamaan hiuksiani jouluksi.

Miten teillä muilla menee?

Miten vietätte joulua,oletteko kotona vai lähdettekö matkoille jouluna?
Mitä traditioita teidän joulun viettoonne kuuluu?

Minä menen nyt sitten käymään jouluaattona rakkaan äitini haudalle viemässä kynttilän ja kyllä on tämä eka joulu ilman rakasta äitiäni todella outo ja ikävä on kovasti äitiäni.Minulla oli todella ihana äiti,josta olisi tullut ihana mummi,kun taas mieheni äiti ei halua olla sitten kun saamme lapsia lapsen lapsia hoitamassa välillä,jos apua tarvitsemme,kun taas minun äitini olisi todella mielellään hoitanut,mutta kun ei elä oma äitini enään,mutta pitää taivaasta käsin huolta minun tulevasta lapsestani sitten.

Joulukirkkoon menen myöskin jouluna ja eka kerta sekin ilman rakkaan äitini seuraa.

Mukavaa joulun odotusta teille kaikille ja älkää syökö itseänne ähkyyn asti jouluna vaan lämmitelkää toistenne kainalossa jouluna. :xmas:
 
gitte, sinulle oikein iso halaus :heart:
Tekisi mieli lohduttaa sinua, mutta sanoja on vaikea löytää.

Kysymykseesi joulusta:
Me menemme aattoillaksi minun vanhempieni luokse. Muut joulunpyhät vietämme mieheni vanhempien ja sisarusten perheiden kanssa.
Luvassa on kuusenhaku metsästä, joulupuuroa, saunomista, jouluruokaa, suklaata, pipareita, kiireetöntä yhdessäoloa, lasten esittämiä joululauluja sekä lisää jouluruokaa ja suklaata :)
 
Ihana kuulla kaikkien jouluperinteistä! Itse tykkään viettää joulua kynttilöiden välkkeessä läheisten kanssa. Suomessa ollessa ohjelmaan kuuluu kuusen koristelua, konvehteilla herkuttelua, jouluruokaa, kynttilöiden viemistä haudoille, joulusaunassa käyntiä ja tietenkin joulupukin vierailu - veljeni lapsien suureksi iloksi. Tänä vuonna vietämme joulua täällä Saksassa, mutta sitä pidemmälle emme ole ehtineetkään sitten suunnitella... Joulukorttejakin ehdin hankkimaan vasta tänään - on nämä jouluvalmistelut tänä vuonna hieman myöhässä. :ashamed:

Tänään on ollut tosi raskas päivä töissä. Hirmu kiire, ja töiden jälkeen on illalla sitten vielä illallinen ylempien esimiesten kanssa... Iso väsy on jo nyt. |O Mitä kaikkea sitä tekeekään...

Plussamyrskyistä jouluista viikonlopun alkua teille kaikille! :heart: :xmas:
 
Täällä ei tätistä tietoa...ja aamulla tempaisin ja soitin neuvolaan ja se on välipäivät kiinni, joten jos täti on poissa niin 2.1. soitan sinne uudestaan ja sitten jos ei näytä plussaa niin verikokeeseen järkkäävät...mutta toiveita neuvolatädin mukaan on vielä rutkasti =)
Ja oireeni kuulumma tosi lupaavia!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Eli taitaa joulu kerrankin tuntua pitkältä jos täti pysyy poissa...
Ja lämmöt
kuulemma saattaa raskauden alussa sahata edestakaisin, joten ei huolta niistäkään...ja meinasi että hedelmöittyminen voi tapahtua yllättävän myöhään vaikka ovis oliskin jo tapahtunut...että siksi plussa voi näkyä myöhemmin...kylläpä nousi toiveet. Aivan ihana neuvolatäti oli!!!!
Mulla on kamala nälkä...olin iltavuorossa ja aivan liian vähän eväitä mukana...
Jouluperinteistä: meillä syödään ja koska sukulaiset on kaukana kyläillään ystävien luona, tietty joulukirkko(tosin seurakunnassa köyn joka viikko montakin kertaa)...kuuntelen jolulauluja...ulkotulia ulos...joulusauna...ollaan siis aatto miehen kanssa kahden, jos ei yllätyskutsua johonkin tule...valmisteluja oon jo tehnyt ja vielä leivon lisää. Ruuat teen sitten viikonloppuna ennen aattoa.
Nautin vaan joulurauhasta ja tunnelmasta!!!!!!!!!!!!!
Mukavaa viikonloppua kaikille!
Lentoemo:

:hug:

Kirjoittelen taas, mulla on töissä päivystys, niin laukkaan yölläkin töissä...jos puhelin soi!!!!!!!!!
 
Olisin jo mielellään päivittänyt tuota listaa aloittamalla kolmannen yrityskierron, mutta täti tietty diivailee ja antaa odottaa itseään. Mutta lämpö oli 0.2 astetta alhaammalla tänä aamuna, niin että yhdessä negan kanssa on kyllä aika varma merkki... Niin siis piti kysymäni: tarkoitatteko yk:lla yrityskuukautta vai yrityskiertoa? Itse kun ajattelen vain kiertoa, joka meikäläisellä on 36-41 päivää... Ja lasketteko yrityskuukauden alkaneeksi ehkäisyn jättämisestä vai ekasta ovulaatiosta? Lentoemo hiukan täällä pilkkuja viilailee, kun ei näköjään ole muutakaan tekemistä...

Gittelle tosi iso :hug:, jouluhan on juuri sitä aikaa, jolloin eniten miettii niitä rakkaimpiaan, jotka eivät ole fyysisesti läsnä. Toisaalta äitisi on aina sydämessäsi ja suojelee sinua joka tapauksessa omalla tavallaan.
Mun mielestä kanssa kuulostaa järkevältä hypätä tämän pimeimmän kuukauden yli, koska se on niin usein valon puutteesta anovulatorinen. Luin just jostain, että lääkäri kehotti pyrkimään ulos 10-12 välillä varsinkin aurinkoisella säällä, että saa mahdollisimman paljon sitä ovulaatioon tarvittavaa valoa. Ja sitten tuollahan oli pino, jossa kerrottiin sen pimeälampun (onko sen nimi pimeälamppu? Outoa, eikö sen pitäisi olla valoisa lamppu? :D Hoono soomi alkaa unohtua sanat...) vaikutuksesta ovulaatioon, kun se vähentäisi sitä melatoniinia veressä.

Pötkylä, toivon tosiaan, että Roomassakin sitten aikanaan toimisi vielä aktiivisesti tuo Suomi-koulu, jos ja kun haikara päättää piipahtaa meilläkin kylään ja ajaa Täti Punaisen kadulle... Silloin viime vuosikymmenellä, kun tänne muutin, sellainen oli, mutta enpä tiedä onko enää.

Paljon ++++++++ pukin konttiin teille kaikille! Ja hiukan mulle myös ensi kiertoon odottamaan :saint:
 
Huomenta teille kaikille!

Oma napa:kp2/28.Olen lähdössä tapaamaan tänään paria ystävääni ja molemmille annan joululahjat ja he antavat minulle ja toisella on mukanaan joulun pyhien jälkeen heti 1v täyttävä suloinen tyttönsä,niin annan pienelle tytölle lahjan myöskin.

Tekee kuitenkin mieli yrittää tässäkin kierrossa vauvaa alulle,en tiedä miksi,mutta en pety vaikka täti tulisi tammikuulla kylään,sillä olemme pitäneet lääkärin kehoituksesta taukoa pari kuukautta äitini kuoleman takia ja lääkäri sanoi,että jos haluamme,niin voimme alkaa yrittää vauvaa alulle,että ei näe siinä mitään estettä.Jouluvauvan haluan kovasti saada ensi vuonna syliini,se on mun toiveena taivaan isälle,että saan jouluvauvan ensi vuonna josta oma rakas äitini pitää taivaasta käsin huolta ja samoin minusta.

Miten teillä muilla on mennyt?

Peukkuja ja paljon plussatuulia teille kaikille piinassa eläville!
 

Kuumetta 35v...........kp9/23-26........yk16...............1. yhteinen
Lentoemo-76 31v......kp37/35-40.......yk2................1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp35/26............yk8(???)..........esikoinen
Leidi77 30v..............kp24/26-28........yk3................esikoinen
Tuizu 31v.................kp29/24?..........yk1..........
Tirlittan-75 31v.........kp24/30...........yk5..................esikoinen
Iida-Liina 32v.........kp25/25-30.....yk pari vuotta...1.molemmille
Vaahtokarkki 35 v.......kp11/30............yk 7...........1. molemmille
Kati231 34 v..............kp24/28-40.....yk22................esikoinen
gitte 38v...................kp2/28.....................................esikoinen

[color]
 
Viime yö meni melkein kokonaan töissä ja aamulla nukuin sitten pitkään ja sittenpä joulusiivoja on tehty miehen kanssa. Ihanaa kun on puhdasta taas.
Kauheeta( ei kun ihanaa) mulla jo kp 35 menossa ja tätistä ei muuta tietoa kuin joka aamu nippailee mahasta ja se menee ohi.
Saapa nähdä mitä tässä oikein jouluaikaan tapahtuu, että saako alkaa iloita maha-asukkaasta.
Aion aattona tehdä testin jos täti pysyy poissa.
Joo mutta tänne ei kummempaa...puhelinta vahdatessa...
 
No, pääsihän se täti sitten lopulta perille. Eli ennen matkaan lähtöä ehdin päivittää omat tietoni, eli 15.12:

Kuumetta 35v...........kp9/23-26........yk16...............1. yhteinen
Lentoemo-76 31v......kp1/36-41.......yk3................1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp35/26............yk8(???)..........esikoinen
Leidi77 30v..............kp24/26-28........yk3................esikoinen
Tuizu 31v.................kp29/24?..........yk1..........
Tirlittan-75 31v.........kp24/30...........yk5..................esikoinen
Iida-Liina 32v.........kp25/25-30.....yk pari vuotta...1.molemmille
Vaahtokarkki 35 v.......kp11/30............yk 7...........1. molemmille
Kati231 34 v..............kp24/28-40.....yk22................esikoinen
gitte 38v...................kp2/28.....................................esikoinen

Positiivista on, että ainakin luteaaliajan pitäisi olla tarpeeksi pitkä, oli nimittäin 15 päivää. Lisäksi olen tyytyväinen, että mun lämpötiloista näkee ovulaation selvästi sekä ennen että jälkeen. Tänään lämpö romahti tasan 36 asteeseen!

Hyvää mieltä ja lepppoisia jouluvalmisteluja kaikille!



 
Voi Heksu, :hug: . Voi, olen tosi pahoillani. Itse itkeskelin eilen, vaikka ei edes tuntunut siltä, että olisin raskaana, mutta kyllä sitä suree kuitenkin... Mutta ajattelin, etten voi antaa tämän masentaa (varsinkin kun olen itse vielä niin alussa), on vain jaksettava olla kärsivällinen, ja uskottava, että lapsi päättää tulla silloin kun on sen aika... Sillä välin ei muuta kuin greippimehua, ovistikkuja, lämmönmittausta, helokkikapseleita, ja mitähän nyt vielä keksisi....
:heart:
 
Huomenta!
Oma napa:kp3/28.

HEKSU&LENTOEMO: :hug: Voimahaleja teille molemmille todella valtavasti tädin kylään tulon takia.

Minä itse olen tikutellut ovista nyt vuoden verran ja suosittelen oviksen tikuttelua ja luontaistuotteista olen käyttööni ottanut omega3 missä on lisänä foolihappo ja sitten helokkipillerit,niin ne ovat auttaneet mulla,sen olen huomannut.

Minä nyt en muista kuka suri mun puolestani,kun mulla on kovia menkkakipuja kun täti tulee kylään joka kerta,mulla on niin ollut siitä asti,kun mulla 12-vuotiaana kuukautiset alkoivat ja tutkittu on ja kaikki on ok kohdussa ja munasarjoissa ja hormoonit ovat myöskin mulla ok,niin kehoittivat vaan pupuilemaan oviksen aikana useammin ja tikuttamaan ovista ja jättämään stressin pois,se nimittäin vaikeuttaa raskaaksi tuloa todella paljon ja pudottamaan painoa ja syömään kasviksia ja hedelmiä ja jättämään herkut vähemmälle,niin kyllä pitäisi vauva saada masuun kasvamaan.
No,mulla se on nyt tuo paino,että pitää sitä saada alas tippumaan keväällä,niin että saan sen jouluvauvan masuun kasvamaan ja sen olen päättänyt saada itselleni ensi jouluna,katsotaan miten mun käy asian kanssa.

Vaikea uskoa,että enään ensi viikko,niin sitten on jo joulu edessä,mutta niin se vain on ja lumesta ei ole tietoakaan,tulee musta joulu suurimpaan osaan suomea.


Miten teillä muilla on mennyt?

Peukkuja teille kaikille!

Mukavaa joulun odotusta teille ja stressitöntä pupuilua,että saadaan niitä plussia ensi vuoden alussa sitten jokainen masuvauvan muodossa eikä tätejä kylään jatkuvasti!
 

Yhteistyössä