**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.4**

Päivitin oman kp:n mutta etusivun en osannut päivittää, eli yritys alkoi 2/2007, mutta km jälkeen uusi yritys alkoi 12/2007.

Ei tosiaan ole vielä alkanut mutta epäilen sitä että kierto ei ole sama. Pitää varmaankin syödä taas teroluteja jos ei täti tule. Vatsaan sattuu edelleen, että kyllä pitäisi jo tulla. pliiiiiissssss, älä tule......
 
Täällä piimnaillaan aamua ootellen...aamulla siis testaan...varmaan tulee noustua melko aikaisin kun jännittää...lämmötkin on koholla...lupaavaa!!??
Kiva että ootte mukana hengessä!!!!
Kirjoittelen huomenna sitten miten kävi...
 
Niin, jos Hannele vielä päivittää, niin mulla on menossa 2 kierto, mutta jätin pillerit jo syyskuussa, ja eka ovulaatio oli lokakuussa, lasken vain itse kierron (joka on siis pitemmän puoleinen :D ) mukaan, enkä ajatellut kuukausissa ollenkaan. Eli lasketaanko tuo yritys nyt sitten syyskuusta vai lokakuusta lienee makuasia...
Vaikka alussahan tässä ollaan joka tapauksessa... :LOL:

 
Huomenta teille kaikille!

Oma napa:Tätiä odottelen kylään ja pitäisi tulla nyt lauantaina kylään kun laskin,jos ajallaan saapuu kylään.Oireita on jo kovasti jotka viittaa tädin kylään tulosta.

Miten teillä muilla on mennyt?

Voimahaleja kaikille tädin kylään kokeneille :hug:

Peukkuja kaikille teille piinassa eläville ja plussatuulia puhaltelen teille!

Peukkuja teille kaikille!
 
TIISTAI
Kuumetta 35v............kp5/23-26........yk16..............1. yhteinen
Lentoemo-76 31v......kp33/35-40......yk2................1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp31/26...........yk8(???).........esikoinen
Leidi77 30v................kp20/26-28......yk3................esikoinen
Tuizu 31v................. .kp25/24?.........yk1..........
Tirlittan-75 31v..........kp20/30...........yk5...................esikoinen
Iida-Liina 32v............kp21/25-30......yk pari vuotta...esikko

Hei, päivitin tuon listan. Toivottavasti meni oikein... :ashamed:

Heksu, kamalasti jännittää sun testin tulos! Kerro, kerro jo!!! :)

Entäs muut, aiotteko testata piakkoin? Voimakkaita plussatuulia kaikille! :heart:
 
Hei kaikille vanhemmille ja uudemmille. Tulin piipahtamaan ja lueskelin kaikki jännittävät tarinat parilta viime viikolta. Hui Heksua, toivottavasti se on iso selkeä plussa tänään!!

Olen pyrkinyt pysyttelemään hieman taustalla, kun jotenkin tuntuu ettei mitään uutta ole kerrottavaa. En jaksa muitakaan piinata samoilla tarinoilla. Kierto toimii, ovis tapahtuu kai, mutta mitään muuta ei tapahdukaan. Nyt on ollut tosi paska fiilis viimeisen kuukauden, onhan maaginen puoli vuotta yritystä jo ohitettu. Toivo elää, mutta kyllä se toivottomuuskin valtaa välillä mielen.

Lentoemo sun luomukierto-oireet kuulostaa kovin tutulta. Itse jätin siis pillerit pois kesältä ja ihmetyksenä on tullut kaikenmaailman nippailut, turvotukset, selkeämmät mielialan vaihtelut jne. luomuasiat. Toisaalta onpahan helppo seurata missä vaiheessa kierto menee.. Välillä aina mietin, mitä ovulaation jälkeiset krampit voi tarkoittaa, hyvää vai pahaa, mitä kivut ovulaation aikana jne. Mutta jospas ne olis vaan tätä kropan heräilyä lähes parinkymmenen! vuoden hormooniohjailun jälkeen..

Tässä vielä omatkin tietoni

Kuumetta 35v............kp5/23-26........yk16..............1. yhteinen
Lentoemo-76 31v......kp33/35-40......yk2................1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp31/26...........yk8(???).........esikoinen
Leidi77 30v................kp20/26-28......yk3................esikoinen
Tuizu 31v................. .kp25/24?.........yk1..........
Tirlittan-75 31v..........kp20/30...........yk5...................esikoinen
Iida-Liina 32v............kp21/25-30......yk pari vuotta...esikko
VAahtokarkki 35 v........ kp7/30...... yk 7................1. molemmille.

Eikä sitten muuta kuin tsemppiä taas kaikille. Onneksi joulu tulee ja vie ajatukset vähän muualle. Toivotaan vielä lunta maahan!
 
Olin kuukauden tauolla tästä palstailusta ja vauvanteosta, ja hyvää se teki kun niin pitkään olen jo täällä pyörinyt.

Nyt on tilanteemme se, että aloitan 2. clomikierron ja koitamme lisäksi inseminaatiota. Tavallaan on kiva, että jotain tapahtuu. Kovin toiveikas en osaa olla, koska inseminaation onnistumisprosentit ovat kovin alhaiset, enimmillään samat kuin ns. terveillä joka kuukausi. Toisaalta meillähän diagnoosi on selittämätön lapsettomuus, eli ainoa "vika" on minun mahdollisesti lievästi PCO-tyyppiset munasarjat.

Yrityskerta on jotain 19 (on jäänyt mieleeni, että jollain meistä pitkään yrittäneistä tärppäsi just kyseisellä lukumäärällä, taisi olla Tiila!). Eli toiveita ei ole ihan kaivoon heitetty, mutta eihän nämä luvut mitään ihan kevyitä ole kertoa, ilman plussan plussaa.

Olen aika pihalla kuulumisistanne ja lueskelen niitä kun tässä ehdin. Siksi toivotan yleisesti kaikille uusille tervetuloa, jännääjille plussatuulia ja pettyneille voimaa! Erityisterveiset ja halit ja osanotto Gittelle äitisi kuoleman johdosta.

 
Juuri tänään tuossa ajattelin, että pitää täältä huhuilla merilinnun kuulumisia. Tekisi varmaan tuollainen palstataukoilu hyvää minullekin. Hieman liian täpinässä olen ollut viime aikoina, mutta laitetaan se vaikka joulun piikkiin. :ashamed:
Ja älähän nyt niin pessimistisesti siihen inssiin suhtaudu, noissa selittämättömissä tapauksissa voi olla juuri siitä kysymys, että simpat eivät yksinkertaisesti löydä perille. Tässä pinossa on kuitenkin ihan ensimmäisestä inssistä plussattu parikin kertaa, vaikka yritystä on ollut jo takana pidemmän aikaa. Tsemiä ja +tuulia itsekullekin!
 
Kuumetta 35v............kp5/23-26........yk16..............1. yhteinen
Lentoemo-76 31v......kp33/35-40......yk2................1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp31/26...........yk8(???).........esikoinen
Leidi77 30v................kp20/26-28......yk3................esikoinen
Tuizu 31v................. .kp25/24?.........yk1..........
Tirlittan-75 31v..........kp20/30...........yk5...................esikoinen
Iida-Liina 32v............kp21/25-30......yk pari vuotta...esikko
VAahtokarkki 35 v........ kp7/30...... yk 7................1. molemmille.
Kati231 34 v.............kp20/28-40.....yk22..........esikoinen

Heissan!

Päivitinpä omalta osaltani myös tuota uutta listaa. Järkyttävää ihan nähdä numeroina, kuinka mones yk sitä onkaan jo menossa...

Heksulle kyllä isot tsempitykset! Kyllä tuo tilanteesi näyttää tosi vahvasti siltä, että raskaana olisit.

Merilintu, kiva kuulla sustakin pitkästä aikaa. Mulla oli kans viime kierron inssiin mennessä samanlaiset fiilikset, että kiva kokeilla jotakin uutta ja että jos siitä olisi oikeasti hyötyäkin. No, meillä ei inssistä tärpännyt. Kuten sanoit, ei meilläkään siitä varsinaisesti suurempaa onnistumismahdollisuutta olisikaan pitänyt olla, kun simpat hyvät omasta takaa. Tulipahan kuitenkin kokeiltua. Toivottavasti teillä menee toisin.

Oma (.) tänään oltiin miehen kanssa klinikalla keskustelemassa lääkärimme kanssa tulevasta eli IVF:stä. Sitä kohti ollaan siis menossa. Jos kierto ajoittuu tiettyyn ajankohtaan joulukuussa, siinä tapauksessa aloitetaan IVF. Muutoin se siirtyy seuraavaan kuukauteen. Luottavaisin mielin olen menossa taas uuteen hoitoon. Onnistumis% voisi olla niinkin korkea kuin 30-35 %. :)
 
Iltaa teille kaikille!

HEKSU:Mikä on sun tilanne,onko tullut plussa testiin?

MERILINTU:Todella mukava kuulla sinustakin pitkästä aikaa,olinkin jo miettinyt,että minne olet kadonnut.
Mukava kuulla,että kaikki on ok sinulla ja pidän peukkuja sinulle,että sen oman pienen vauvan syliisi vielä saat joku kaunis päivä,kuten me kaikki muutkin,valan teihin kaikkiin positiivista mieltä,kyllä me kaikki omat pienet vauvat saamme,uskokaa vaan minuun.

Miten teillä muilla on mennyt?

Miten vietätte joulua ja missä?

LENTOEMO:Miten siellä italiassa vietetään joulua,vietättekö suomalaista joulua siellä ja saako siellä mistään suomalaisia jouluruokia vai mitä syötte jouluna?

Peukkuja teille kaikille!
 
Heksu, täällä jänskätään kovasti uutisiasi! Vaahtokarkki, mä oli tosiaan ekassa luomukierrossa ihan kauhuissani näiden kipujen vuoksi, epäilin kaikkea endometrioosista kohdunulkoiseen raskauteen, enkä muuten koskaan saanut varmuutta siitä, että tuliko varhainen keskenmeno vai oliko muuten vain pitkä kierto/luteaalivaihe. Gyne vain totesi, että nuo tuntemukset ovat normaaleita luomukiertoon kuuluvia, ne ovulaatiokivut ja luteaaliavaiheeseen kuuluvat kohdun limakalvon paksuuntumis- ja verestymiskivut vain kuulemma tuntee herkemmin "kun tuota ikää karttuu lisää"... :kieh:

Tiedä sitten, lohduttaako tuo...

Tänään putosi ruumiinlämpö siitä 36.6-36.8 missä on ollut ovulaation jälkeen 36.5... En nyt osaa sanoa, onko merkittävä pudotus, mutta kohtua on alkanut krampata oikein tosi paljon, ja mieliala parani hetkessä, niin että taisi olla merkki pms:n loppumisesta ja kuukautisten tulosta :/
Toisaalta on ihana olla pitkästä aikaa "normaali" eikä aivan raivohullu pms-bitch :LOL:

Gitte, olenkin tässä miettinyt, että pitäisi varmaan kehittää jotain suomalaisiakin jouluperinteitä täkäläiseen joulunviettoon, jos tuo haikara nyt ehtii joskus tänme meillekin, niin olisi ihana opettaa niitä lapselle. Välillä olin vain monta vuotta töissä jouluna, enkä juhlinut siis lainkaan... :'(

Täällä Italiassa ei ole mielestäni yhtä voimakkaita jouluperinteitä kun Suomessa, monet ei käy edes joulumessussa, ja vaikka syöminen on kaikkien juhlien tärkein osuus Italiassa, ei täällä ole tiettyjen makoosten herkkujen lisäksi varsinaisia jouluruokia niin kuin Suomessa. Voi, tuli kauhea ikävä lanttulooraa... ja porkkalaatikkoa kanssa... ja joulutorttuja... Voi voi :xmas:

Italiassa siis yleensä syödään pitkään ja hartaasti ja sitten pelataan sellaista lottopelia nimeltä tombola! Muutenkin harrastetaan kaikenlaisia pelejä korttipeleistä lautapeleihin, joululauluja ei sen sijaan juurikaan lauleta. Sen sijaan on tapana lahjoitella naapureille kakkuja ja kuoharipulloja, ja viime vuonna heräsimme jouluyönä, kun kylämme torvisoittokunta marssi pormestarin talolle perinteistä joulukonserttia pitämään.

Toivottavasti teillä Suomessa on valkoinen joulu!! :xmas:
 
Ja täti poissa edelleen.. olisinkohan todella ovuloinut noin myöhään kun plussan sain ovistestiin ja kierto venee ja venyy...ai kai tässä muuta mahdollisuutta ole. Alkaa ihmetyttää...ja harmittaa...
Etoi töissä taas tänään...
Tuntuu kuin olisi raskaana mutta nega mikä nega...
 
Millä testasit, Heksu? Oliko herkkä testi vai tyyliin predictor, jolla kuulemma näkyy monella varsin myöhään.
Niin kuin aiemmin kirjoitin, hyvällä ystävällä oli nega 5 päivää siitä, kun kuukautisten ois pitänyt alkaa. Ja vasta parin viikon päästä, kun uudelleen sitten testsi, tuli se plussa.
Iso plussahali :hug:
 
Huomenta teille kaikille!

HEKSU: :hug: Voimahaleja valtavasti ja peukkuja valtavasti pitelen vielä,että se plussa sieltä tulee kuitenkin.Mulla yhden kaverin tutulla näytti testi negaa ja niin vaan oli raskaana ja sai vauvan nyt viime vuonna,että ei se kaikilla näytä plussaa jos hormoonia on niin vähän,niin testi näyttää negaa.Peukkuja valtavasti sulle pitelen.

LENTOEMO:Ihana joulu teillä siellä italiassa,pelkäänpä,että tänne suomeen on tulossa musta joulu,ovat talvea luvanneet vasta tammikuulle tulevan,joten lyhyt talvi tulee.
Missä päin Italiaa asustelet?Onko miehesi myöskin suomesta vaiko italialainen mies?
Mistä päin suomea olet lähtenyt sinne asumaan?

Miten teillä muilla on mennyt?

Mulla kovia oireita tädin tulosta edelleen,että tuloa tekee kovasti.

PEUKKUJA teille kaikille!
 
Huomenta!

Heksu, piinaavaa tuo sinun tilanne. Voin kuvitella, että asia vie kaikki ajatuksesi ja muuhun ei voi keskittyä. Meinasitko käydä otattamassa veritestin? Vai maltatko odotella? Kovasti tsemppiä ja plussatuulia sinulle!!

Vaahtokarkki, voimia sinulle huonojen fiilisten kanssa kamppailuun. Ei muuta kuin ilolla ja rytinällä kohti lähestyvää ovista! Kuten kirjoitit - niin onneksi joulu tuo mukanaan muuta ajateltavaa, sillä kyllähän mikä tahansa asia muuttuu ahdistavaksi, kun se pyörii jatkuvasti mielessä.

merilintu, mukava kuulla sinustakin pitkästä aikaa. Meillä onkin ollut täällä viimeisen kuukauden aikana aika vilkasta ajatusten vaihtoa, joten sinulla riittää luettavaa.

Kati231, hienoa, että teillä hoidot etenee ja pian taas alkaa tapahtumaan. Nuo prosentit kuulostaa kyllä hyvältä :)

Oma ).( Jotain ihmeellisiä tuntemuksia on vatsanpohjassa ollut ja niitä voisi kuvitella vaikka miksi, mutta näin se taitaa mennä joka kuukausi :) Oviksen aikaan kyllä pupuiltiin nyt enemmän kuin aiemmin; vähintään kerran päivässä viikon verran, joten se kyllä väkisinkin meinaa nostaa toiveita. Pitää kuitenkin yrittää olla realistinen, ettei mene joulu pilalle, jos tippuu kovin korkealta pilvilinnoista.

Kaikille hyvää mieltä ja reipasta päivää!
 
Kuumetta 35v............kp6/23-26........yk16..............1. yhteinen
Lentoemo-76 31v......kp34/35-40......yk2................1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp32/26...........yk8(???).........esikoinen
Leidi77 30v................kp21/26-28......yk3................esikoinen
Tuizu 31v................. .kp26/24?.........yk1..........
Tirlittan-75 31v..........kp21/30...........yk5...................esikoinen
Iida-Liina 32v............kp22/25-30......yk pari vuotta...esikko
VAahtokarkki 35 v........ kp8/30...... yk 7................1. molemmille.
Kati231 34 v.............kp21/28-40.....yk22..........esikoinen
 
Tirlittan-75, kiitos reippaan mielen toivotuksista, niitä minä ainakin tarvitsen tässä vaiheessa kiertoa jatkuvasti :D . Toivottavasti nuo sinun tuntemuksesi johtuvat haikaran koputtelusta, monillahan vars. esikoista odottaessa kohdun kasvu tuntuu jo aikaisessa vaiheessa.

Gitte, muutin kymmenen vuotta sitten Roomaan Pohojammaalta, nykyään asumme Alpeilta kotoisin olevan mieheni kanssa pienessä "vuoristokylässä" 70km Roomasta pohjoiseen. Oikeestaan tää on tällaista kukkulaista seutua, hyvin samankaltaista kuin tuossa 100km päässä Toscanassa, mutta tällääselle lakeuren flikalle ollahan tietysti kauhian korkialla :D

Paljon tsemppiterveisiä ja ihanaa Italian aurinkoa kaikille meille tuleville äireille (jos ei onnistu lähettäminen Suomen taivaalle, niin jokaisen omaan mieleen) :heart:
 
Voi Heksu :hug: . On kyllä jotenkin kohtalon ivaa jos aina säännöllinen kierto alkaa yhtäkkiä temppuilemaan. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että hormooni epätasapainot aiheuttavat myös huonovointisuutta, mutta toivottavasti sinulla se johtuisi jostain aivan muusta. Toivoa on siihen asti kun täti pysyy poissa.

Tirlittan, minulla on ollut myös parina päivänä outoja tuntemuksia mahassa. Ajattelin olla asiasta aivan hiljaa, mutta tulipahan nyt möläytettyä sekin. Mutta eipä niistä sen enempää, etten itse innostu asiasta liikaa. Sillä totta on myös se mitä sanoit, että kyllä niitä jonkinlaisia tuntemuksia kropasta löytää joka ikinen kuukausi.
 
Mä odottelen täällä myös hiton tätiä!! Olen niin varma että mulla on kierto sekaisin, kun en syönyt terolutia loppuun. Huomenna testaan, niin voin alottaa taas terolutit ja syön todellakin sen loppuun. Tää on ärsyttävää, mutta hitsi kun vatsaan sattuu koko ajan, niin luulis niiden menkkojen jo alkavan. Tuskin menkkaoireitakaan ole jos ne ei ole edes tulossa, jäänyt vaan jonnekin!!! En uskalla lähteä edes toivomaan plussausta.......
 
lentoemo, Italian aurinko näyttäytyi täällä tänään. Kiitoksia vain :) Se tosin ehti jäähtyä matkalla sieltä tänne ja tuli pikkupakkasen kanssa, mutta pääasia, että paistoi! Ja oikeasti pakkanenkin oli oikein tervetullut - plussakeliä ja vesisadetta onkin jo ollut ihan tarpeeksi.

Iida-Liina, ei minunkaan oikeastaan pitänyt sanoa mitään oudoista tuntemuksista mahassa :), kun ei minun pitänyt niitä edes ajatella =)

Tuizu, älähän menetä hermojasi. Voihan se olla, että kierto ei olekaan sekaisin. Mistä sitä tietää... Ja huomennapa se selviää, kun testaat. Pidetään sulle peukkuja, että testi toisi iloisen yllätyksen.
 
täti poissa vieläkin ja etoi taas iltapäivällä. En täysin ol toivoani menettänyt vielä raskauden suhteen. Taidan hankkiutua ens viikolla tk:n pissakokeeseen ja joulun jölkeen verikokeeseen jos täti pysyy poissa.
En luota enää noihin halpatesteihin...
Kauheita himoja rasvaiseen ruokaan...huh!!!!
 
Heksu, me pidetään sulle kyllä edelleen peukkuja pystyssä db! Kyllä toi kaikki kuulostaa niin raskaanaolemiselta. Koitahan kestää tän epätietoisuuden kanssa. Niin kauan kun täti on poissa on kaikki ok.
 

Yhteistyössä