**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.4**

Voi Kanella olen niin pahoillani, voimia sulle ja :hug:

Bantsku jännään puolestasi ja toivon parasta! Oon muuten ihan samanlainen, yhtään etuajassa en halua testata...

Kuumettalle tsemppiä kesään ja odotteluun. turhauttavaa tuollainen ylimääräinen tauko, kun muutenkin on malttamaton olo ja haluaisi vaan jo sen vauvan alkuun.

itsellä menee tänään 3. clomi-kuurin vika pilleri. sivuoireita ei ole enää juuri mitään, ekassa kierrossa oli niitä kamalia hikoiluja / kuumia aaltoja. no, munasarjoissa kyllä tuntuu, mut toivottavasti siellä vaan follit kasvaa
 
Keskiviikko 28.5.2008

Tuulia-76 32v...........kp ?/22-28.......n.3.5v............esikoinen mulle, miehelle 3.
Kuumetta 35v...........kp 1/24.......yk23............ 1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp?/28............yk10(???)........esikoinen
Leidi77 30v...............kp24/26-31.........yk9................esikoinen
Tirlittan-75 32v.........kp8/29.............yk11...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp?/30-38.............yk 8..............1. molemmille
gitte 38v..................kp11/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp?/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Tresum77 30v...........kp9/27-31.......yk17.............esikoinen
lentoemo-76.............kp25/30-41.........yk7................1. yhteinen
Omelia 31 v...............kp28/29-36.........yk14................
manna8...................kp 7/30-35..........yk14.........eka molemmille
Lumikeiju 33 v............kp 32/28-30.............yk1..........

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen

Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6
 
Kanellalle iso :hug: . Ja voimia ja mielenrauhaa, kun sinua nyt koetellaan. :heart:

Kuumetta, :hug: . Sinulle myös roppakaupalla voimia, toivottavasti vanhempainilta ei ole liian rankka.

Bantskulle nyt iso annos vauvaliimaa, että alkio/t pääsisi kiinnittymään kunnolla. :heart:

manna8: onko sulla siis meneillään jo kp37/35? Koska aiot testata? =)
 
lentoemo-76 ei todellakaan ole kp37, vaan kp 7 :) enkä ehtinyt edes testaan, niin tasan tarkkaan 14pv ovulaatiosta alkoi vuoto. pistinkin tästä jo aiemmin listan ylläpitäjälle viestiä, että mun osalta saa päivittää tiedot, nyt siis kp7 ja yk 14. 3. clomi-kuuri loppuu tänään ja sunnuntaina alkaa ovis-testailu. aikaistui 3pv tuo ovulaatio ekasta clomi-kierrosta toiseen, joten aloitan testailun ajoissa, jos vaikka lisää aikaantuisi.

miten tuo listan päivitys muuten menee? voisinhan mä nimittäin itsekin sitä päivittää, jos saa :)
 
manna8, joo, vaikka tirlittan on ihana ja päivittää listaa meidän puolesta, niin monet meistä päivittää kiertonsa alussa kuitenkin tiedot itse, eli kopsaat vaan ton tirlittanin listan, ja muutat siitä omat tietosi. Ja jos haluat auttaa tirlittania, voit tietty päivittää lista ihan muulloinkin, eli jos lisäät omiin kiertopäiviisi vaikka 2 päivää, niin lisäät ne samat 2 päivää muidenkin tietoihin, siitä sitten saa jokainen muutella omia tietojaan, jos harmillista kyllä alkaa uusi kierto.

No mä ihmettelinkin, että mites noita clomeja noin kierron lopulla syödään :LOL: Mut kun olit vielä kirjoittanut, ettet halua testata liian aikaisin, niin jotenkin aattelin, että pian testaat :D

Vaikka olinhan mä lukenut tuolta jo aiemmin, että uusi kierto sulla on menossa. Tää on tää meidän remonttipöly, joka saa päässä suhisemaan :LOL:
 
Ok, tässä uusi lista! :)

Keskiviikko 28.5.2008

Tuulia-76 32v...........kp ?/22-28.......n.3.5v............esikoinen mulle, miehelle 3.
Kuumetta 35v...........kp 1/24.......yk23............ 1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp?/28............yk10(???)........esikoinen
Leidi77 30v...............kp24/26-31.........yk9................esikoinen
Tirlittan-75 32v.........kp8/29.............yk11...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp?/30-38.............yk 8..............1. molemmille
gitte 38v..................kp11/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp?/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Tresum77 30v...........kp9/27-31.......yk17.............esikoinen
lentoemo-76.............kp25/30-41.........yk7................1. yhteinen
Omelia 31 v...............kp28/29-36.........yk14................
manna8 33v...................kp 7/30-33..........yk14.........esikoinen
Lumikeiju 33 v............kp 32/28-30.............yk1..........

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen

Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6
 
Saa tosiaan ihan vapaasti kuka vain päivittää listaa =)
Jotenkin unohdin mannan uuden kierron päivittää, vaikka sen kyllä huomasinkin viesteistä.

Minä sain tänään sähköpostiviestin teiniaikojen poikaystävältäni. (Hän on harvakseltaan laitellut lyhyitä viestejä vuosien kuluessa.) Nyt hän kirjoitti vain parilla lauseella kuulumisensa: kertoi reilun vuoden ikäisen esikoisen kasvavan kovaa vauhtia ja toisen lapsen olevan tuloillaan syksyllä.
Mieheni ehdotti minulle virnistellen, että vastaisin viestiin "Haista ite." :kieh:
 
Hei kaikki, täällä taas yksi uusi ensikertalainen ilmoittautuu. Olen 35-vuotias kuten puolisonikin, ja yk3 meneillään. Vaikka yrityskertoja onkin vasta vähän, olen silti varannyt ajan yksityiselle gynekologille: kiertoni on lyhyt (22-25 päivää ), ovulaatiosta ei tietoa (olen yrittänyt sitä tikuilla jäljittääkin tässä kierrossa mutta tuloksetta) ja jossain oli myoomakin (en enää muista mitä siitä sanottiinkaan - näin huolella olen asiaan aiemmin perehtynyt). Pillereitäkin ehdin syödä n. 17 vuotta... Menen siis gynelle nyt lähinnä kyselemään näistä ja mahdollisesti ultraan tms, en vielä hoitoja hakemaan.

Olen lukenut aikaisemmat keskustelut ja myötäelänyt kokemuksissanne. Rankalta kuulostaa aina toisinaan, onneksi välillä on iloisiakin uutisia ja hienoa tukea kanssasisarilta. Oikein mukavaa ja onnistunutta toukokuun loppua kaikille!
 
almaa, tervetuloa mukavaan joukkoomme! :flower:

).( Meillä oli tänään aamulla aika neuvolan lääkärille. (Minä kävin huhtikuussa neuvolan terveydenhoitajalla puhumassa lapsettomuushuolista ja silloin sain tämän lääkäriajan.)
Lääkäri oli jotenkin ihan pihalla. Hän saapui vastaanotolle 40 min myöhässä, piikkikoroissa puolijuoksua, vauhdissa lääkärintakkia napittaen ja sillä samalla tyylillä jatkui koko vastaanotto. Kyllä meitä miehen kanssa kotimatkalla nauratti hänen hassut kysymykset ja vastaukset. Onneksi saatiin lähete naapurikaupungin sairaalaan jatkotutkimuksiin, niin on toivoa, että homma jotenkin etenee. Tämän lääkärin hoidossa ei toiveet kovin korkealla olisi.
Hän määräsi minut huomisaamuksi verikokeisiin. Kysyin pariin kertaan, että ei kai niitä hormoneja kannata ihan minä tahansa kiertopäivänä testata. Ja hän vastasi päätään raapien, että onhan niistä suositukset, mutta otetaan nyt kuitenkin kaikki huomenna ja katsotaan, jos tuloksia jotenkin voisi tulkita. Hän myös teki ultratutkimuksen emättimen kautta, mutta sen verran huolimatonta ja erikoista oli toiminta, että en nyt niin kovin tulokseen luottaisi. Ei hän tosin mitään poikkeavaa onneksi löytänyt.
Eipä siis juuri viisastuttu tällä lääkärireissulla, mutta hyvää on tietenkin se, että nyt voidaan odotella aikaa jatkotutkimuksiin. Sinne pitäisi päästä jo heinä- tai elokuussa.
Jos julkisella puolella ei ala hommat loppukesästä edetä, niin sitten mennään yksityiselle.
Meillä vaan välimatkaa lähimmälle lapsettomuusklinikalle on 160 km, joten siellä kulkeminen tulisi olemaan työlästä.

Aurinkoista päivää!
 
Tervetuloa joukkoomme almaa!! Minäkin olen aika uusi täällä, mutta kotiutunut tänne nopeasti ja hyvin :)

tirlittan75 mulla on vielä aika tuoreessa muistissa nuo tutkimukset, kun oltiin niissä vuodenvaihteessa... elikäs, me saatiin lähete julkisen puolen lapsettomuuspolille terveyskeskuksen kautta n 1kk odotuksella (paljon parjattu HUS toimi yllättävän nopeasti!) ja siellä kyseltiin ensin taustoista, ultrattiin + otettiin ekat verikokeet (molemmilta, tutkittiin mm. hiv ja klamydia). lisäksi sanottiin et pitää käydä antaan lisää verinäytteitä tietyissä vaiheissa kiertoa hormonitasojen määrittämiseksi. myös uusi ultra-aika n puoleenväliin seuraavaa kiertoa pistettiin kalenteriin, tämä follien kasvun tarkastamista varten. mullahan ne follit ei kovin isoiksi ilman apuja jaksaneet kasvaa, joten pari kertaa piti niitäkin tutkia. hormonit oli sen sijaan suht ok. sitten oli vielä munanjohtimien aukiolotutkimus, sielläkin kaikki suht ok. ennen aukiolotutkimusta oli tutkittu myös miehen näyte, joka hyvä. tähän kaikkeen meni n. 2kk ja käyntejä ehkä viisi lääkärillä ja kolme labrassa. sitten sainkin jo clomit käyttööni, koska ainoa löydetty ongelma oli hyvin epäsäännöllinen/puuttuva ovulaatio.

mulla jäi hus:n toiminnasta luottavainen ja hyvä olo. tekivät tosi perusteellisesti kaikki tutkimukset ennen lääkkeiden määräämistä ja sitten kahdelle ekalle clomi-kierrolle varmistusultrat, että ne toimivat oikein ja kypsyttävät 1-2 follia, ei enempää, ei vähempää. myös hinta oli kohdallaan, 22e per käynti sisältäen ultraukset, labrakokeet jne. se huono puoli kyllä oli, että aikoja oli usein tasan yksi tai kaksi just sille päivälle, kun sinne piti kierron takia päästä. eli ei toimi, jos työ ei jousta. niin, ja sit toinen huono puoli oli kyllä, että lääkäri vaihtui lähes joka kerta. suurin osa oli silti oikein mukavia ja osas valaa toivoa tähän touhuun.

et näin julkisella pääkaupunkiseudulla. toivottavasti sä/tekin pääset hyvään hoivaan ja nopeasti. ja ennen minkään lääkkeiden määräämistä, pitää ainakin ultrata, selvittää hormonit, tehdä aukiolotutkimus ja tutkia miehen sperma. muutoin voi syödä ihan vääränlaista lääkettä, josta pahimmillaan on vaan haittaa. myös hoidoille pitää vaatia seuranta, esim. clomeille ultraus. mulla meni tämä oikeasti ihan oppikirjojen mukaan, mutta ei se mikään itsestään selvyys ole edes yksityisellä.

tsemppiä tutkimuksiin, ne on vähän pelottavia, mutta itsestäni ainakin oli myös helpottavaa, kun löytyi (ainakin yksi) syy miksi vauvaa ei vielä ole kuulunut ja siihen sitten toimiva lääke.


 
almaalle tervetuloa myös minun puolestani! Täällä on kiva jakaa niin iloja kuin suruja! (tai siis eihän surut kivoja ole, mutta onneksi täällä voi purkaa myös pahaa mieltä!)

Tirlittan: ethän sä sattunut käymään mun gynelläni täällä Italiassa? :eek: Siis tuo kuvaus oli just kuin tää mun viimeisin gyne, paitsi että hän ehti ekalla visiitillä mainostaa myös plastiikkakirugiveljeään, joka pitää praktiikkaa viereisessä huoneessa, ja joka vei viitisen minuuttia myös vastaanottoajastani törmäämällä sisään (ei sentään kesken sisätutkimuksen ;) ). Onneksi ei sentään kehoittanut käymään operoitavana veljensä luona, sillä vaikka "nenäsi ei ole täydellinen, sopii se täydellisesti kasvoihisi" ja "sinullapa on kauniit rinnat" :eek:. Mieheni oli siis vastaanotolla mukana, ettei tuo mikään iskuyritys naisen puolelta ollut ;)

Minä vain ekan visiitin jälkeen pidin tätä gyneä hassuna, mutta muuten tosi sympaattisena tapauksena, mutta kun kävin tosiaan toisen kerran, niin katosivat sitten sympatiatkin ja meni täysin luottamus. Myös mulle gyne määräsi 100? verikokeita, joista en vieläkään ole saanut mitään analyysiä... Ja just tyyliin, tehdään nyt nää verikokeet ekaks täs vaihees kiertoa ja kattellaan sitten myöhemmin, että missä vaiheessa tehdään seuraavat...

Eli nyt haluan lapsettomuuteen erikoistuneelle gynelle, jolla on mielessä muutakin kuin rahastus... Tuli meinaan kalliiksi tuo visiitti kaikkine kokeineen maksoin n. 400?, enkä ole tänään yhtään sen viisaampi kuin aiemminkaan, mitä raskautumismahiksiini tulee :headwall:
 
Onpa teillä tosiaan monenlaisia lääkärikäyntikokemuksia. Muistan kyllä kerran ennen olleeni gynekologilla jota taisi ujostuttaa vielä enemmän kuin minua ja jonka lausunnot eivät oikein vaikuuttaneet. Mutta, tähän asti olenkin tosiaan niitä pillereitä ollut hakemassa ja ohittanut kaikki lapsen saamiseen liittyvät asiat. Nyt saan sitten mennä kyselemään idioottimaisuuksiani kun en ole ennen tajunnut perehtyä... Saapa vaan nähdä, mitä gynekologi sanoo, alkaako kommentoida ikääni tms - kerron sitten omat kokemukseni.
Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Moikka!
Oma napa:kp13/28 ja ovistestiin tuli vahva plussa ja pientä nipistelyä on munasarjan kohdalla ja tissit kipeet ja turvonneet,tänä iltana laitetaan simpat liikkeelle.

LUMIKEIJU: :hug: Voimahaleja sulle tädin kylään tulon takia.

Miten teillä muilla on mennyt?
 
Moikka!

Bantsku, kovasti jaksamista piinapäiviin! Jos sua yhtään lohduttaa se, niin mullakaan ei ollut juuri mitään oireita piinapäivien aikana. Edes rinnat eivät olleet kipeät. Kaikesta oireettomuudesta huolimatta plussa tuli testiin. Ole siis luottavaisin mielin, jookos?

Kuumetta, suosittelisin kyllä lämpimästi syksyllä koeputkihedelmöitykseen lähtemistä, jos siihen mennessä ei olisi insseillä/luomusti onnistunut. Mulla ainakin lyhyellä kaavalla eteenpäin viety IVF oli ikäänkuin jatkumo puregonin käytölle. Vajaa pari viikkoa kasvateltiin munarakkuloita, jotka sitten kerättiin.

Tervetuloa myös omasta puolesta kaikille uusille!
 
manna, kiitos paljon kun kerroit tutkimuksista ja niiden etenemisestä :flower:
Toivoa on, että täälläkin hommat etenee julkisella puolella suhteellisen nopeasti. Ja kyllä naapurikaupungissa (jonne lähete saatiin) on ihan pakko olla parempi lääkärikin, sillä torstaisesta lääkärikokemuksesta ei yksinkertaisesti voi mennä kuin parempaan suuntaan.
Mies vielä tänään naureskeli, että lääkäri kysyi minun kiertopäivääni vastaanoton aikana kolme kertaa; alkuhaastattelussa, ultraa tehdessään ja vielä labra-aikaa minulle varatessaan. Ja sen lisäksi hän vielä käski minun erikseen ilmoittaa terveydenhoitajalle kiertopäivän, jona verikokeissa käyn - siis vaikka hän itse varasi sen ajan verikokeisiin seuraavalle aamulle!

lentoemo, mulla tuli heti lääkärikäynnin jälkeen mieleen, että olikohan tämä vähän samanlainen kokemus kuin sinulla jokin aika sitten :) Mutta oli nuo sinun lääkärin ulkonäkökommentit kyllä aivan uskomattomia :D Tämä minun lääkäri oli vähän hillitympi kuitenkin, vaikka jutut erikoisia olikin. Harmi, että sinulla meni noin paljon rahaakin turhaan lääkärikäyntiin :/

almaa, toivotaan, että sinulle saattuu asiantunteva ja kaikinpuolin tasapainoinen lääkäri :)

Lumikeiju, onnea uuteen kiertoon. Toivotaan, että ovis ymmärtäisi tulla sellaiseen aikaan, että pääsette sen hyödyntämään.

kati, kiva kun käyt meitä välillä moikkaamassa. Pian me täältä sinun seuraksi odotuspuolelle siirrytään =) Eikös vaan tytöt.

Kaikille mukavaa viikonloppua!
 
Lauantai 31.5.2008

Tuulia-76 32v...........kp ?/22-28.......n.3.5v............esikoinen mulle, miehelle 3.
Kuumetta 35v...........kp 4/24.......yk23............ 1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp?/28............yk10(???)........esikoinen
Leidi77 30v...............kp27/26-31.........yk9................esikoinen
Tirlittan-75 32v.........kp11/29.............yk11...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp?/30-38.............yk 8..............1. molemmille
gitte 38v..................kp14/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp?/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Tresum77 30v...........kp12/27-31.......yk17.............esikoinen
lentoemo-76.............kp28/30-41.........yk7................1. yhteinen
Omelia 31 v...............kp31/29-36.........yk14................
manna8 33v...............kp10/30-33..........yk14.........esikoinen
Lumikeiju 33 v............kp 2/28-30.............yk2..........

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen

Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6
 
No niin, aina yhtä ihana lääkärikäynti ohi jälleen. Heti ekaksi kannustinta kaikille: lääkäri oli sitä mieltä että Suomen valoisat kesäyöt ja pitkät päivät lisäävät hormonieritystä (melatoniinia ennen kaikkea) huomattavasti ja siksi suomalaiset hedelmöittyvät erityisen hyvin & runsaasti kesällä. Eli nyt valosta nauttimaan, myös siellä maailmalla : )

ON: Varsinaisesta tutkimuksesta, sanoi että myooma on kasvanut mutta ei vaadi ainakaan toistaiseksi toimenpiteitä. Sanoi kyllä, että raskaus mahdollisimman pian olisi hyä jotta myooma ei ehdi alkaa häiritä. Sijainti ei onneksi ole kohdussa vaan jossain ulkoreunalla. Kierron pituutta mietti kanssa ja neuvoi, että lääkäriin on hyvä mahdollisesti mennä jo syksyllä jos kierto ei pitene. Iästäni ei onneksi sanonut mitään, ja muusta en oikein osannut taas kysyäkään.

Ja vielä lisää: perjantaina sainkin yllättäen ovulaatiotikkuun railakkaan punaisen viivan, tosin mitään hedelmöittymistä ei jaksanut yrittää. Onneksi edellisenä iltana oli harjoitetu valmiiksi, josko joitain siittiöitä olisi ollut vielä liikenteessä. Pe yönä sain kamalat selkäkivut, aivan uudenlaista poltetta alaselässä. Jossain joku kertoi, että olisi tällaisisa kipuja ollut hedelmöittymisen aikaan, luulen kyllä että oli enemmänkin kyse puutarhahommista...

Noista päivistä eli Almaa 35v, 16/22-25, yk 3 ja esikoinen

Lopuksi vielä kaikille kannustusta ja intoa yritykseen. Kyllä se nykylääketiede sen verran hienoa on, että todella harva ei millään konstilla tule raskaaksi. Sitkeyttä!
 
Maanantai 2.6.2008

Tuulia-76 32v...........kp ?/22-28.......n.3.5v............esikoinen mulle, miehelle 3.
Kuumetta 35v...........kp 6/24.......yk23............ 1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp?/28............yk10(???)........esikoinen
Tirlittan-75 32v.........kp13/29.............yk11...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp?/30-38.............yk 8..............1. molemmille
gitte 38v..................kp16/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp?/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Tresum77 30v...........kp14/27-31.......yk17.............esikoinen
lentoemo-76.............kp30/30-41.........yk7................1. yhteinen
Omelia 31 v...............kp33/29-36.........yk14................
manna8 33v...............kp12/30-33..........yk14.........esikoinen
Lumikeiju 33 v............kp 4/28-30.............yk2..........
Almaa 35v..................kp16/22-25........yk3.......esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen

Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6

Päivitin listan ja poistin samalla itseni. On pakko pitää pieni tauko...

Ihanaa kesää teille kaikille! :wave:
 
Leidi77: Tsemppiä taukoiluun, toivottavasti tauko tekee kaikinpuolin hyvää, palaat sitten kun siltä tuntuu! Tai tulet kertomaan positiivisia uutisia! :heart:

Almaa:lääkärissäkäyntisi kuulosti itse asiassa hyvin positiiviselta! Kiva, ettei kaikille osu kohdalle kaikenlaisia puoli-sekopäitä, niin kuin mulle ja Tirlittanille! :LOL:

Toisekseen, ovistikkuunhan tulee plussa YLEENSÄ (on kyllä yksilöllistä) jo pari päivää ennen ovista, niin että hedelmöittymistä kantsii kokeilla vielä tänäänkin ;)

Voi kun jänskättää Bantskun puolesta ++++++ :whistle:
 
Heippa kuumeilijoille!

Meille syntyi 23.5. tyttö. Pituutta oli syntyessä 52 cm ja painoa silloin 3985 g. Pään ympärystä 37 cm. Synnytys oli suhteellisen nopea, siitä kun sairaalaan menimme meni noin 6 tuntia ja lapsi oli maailmassa. Supistuksilla alkoi.

Siiri on jäntevä ja rauhallinen, mutta määrätietoinen prinsessa, joka tuntisi varmastikin herneen kymmenen patjan alta =) Ollaan miehen kanssa ihan höpsähtäneitä vanhempia. Ihanaa on se, että mies on nyt vielä isyyslomalla ja voidaan vähän jakaa tuota vastuuta pikkuisesta.

Voi, kun teillä kuumeilijoilla tärppäisi ja saisitte sen oman todella toivotun vauvan kotiin asti =) Näin jälkikäteen voin sanoa, että odotusaikakin menee tosi nopeaan... Vaikka raskauden alussa tuntuu, ettei viikot mihinkään kulu, mutta lopussa ne sitten meneekin.

Kesäisiä plussatuulia kaikille. Ottakaa rennosti kesäloman aikaan, siten ainakin meidän Siiri todennäköisesti sai alkunsa =)

Miinamaria ja Siiri 10 päivää
 

Yhteistyössä