**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.4**

Heipä hei

Kiitos Tiila noista ohjeista!

Bantsku, olet oikeassa, kun sanoit, etteivät toisten vauvat ole meiltä pois. Mutta jotkut vauvauutisista vain tuntuvat aluksi hiukan pahalle, ei sille voi mitään. Noissakin tunteissa on eroa- lähimpien raskaudet ovat tuntuneet pelkästään hyville ilman tummaa reunusta. Mutta sitten ne, jotka eivät ole edes poteneet vauvakuumetta vaan päättäneet hankkia lapsen nyt- ja seuraavassa kierrossa ovatkin raskaana... ne vihlaisevat, ei sille voi mitään. Ja sitä miettii, onko koskaan oma vuoro.. kaksitoista raskausuutista oman yrityksen aikana on aika paljon. Tuntuu siltä, että kaikki muut saavat vauvoja ja me ei. Vielä haluan lisätä tähän, että jostain syystä täällä kaksplussassa odotan ja toivon plussia hirmuisen paljon joka ikiselle, niistä tulee pelkästään hyvä mieli :). Johtuu varmaan siitä, että tiedän, miten kovasti noita plussia on odotettu :) .

Lentoemo

Onnea reissuun :)! Toivottavasti kaikki menee oikein hyvin!


Miinamaria,

oli ihana lukea kuulumisiasi :).

Ja kaikille muillekin kovasti tsemppiä :)! Kyllä me kaikki vielä onnistutaan :) .




).(
Minulla on menossa kp25/ n. 24 ja yk siis 21. Käytän Lugesteroneja joten kierto venyy niin pitkäksi kuin Lugeja käytän. Niin kävi ainakin viime kerralla, kun käytin Lugesteroneja.

Meillähän on siis takana yksi tulokseton inssi, jonka jälkeen piti vetää henkeä pari kierrosta. Tässä kierrossa pistelin taas Puregonit ja Pregnylin mutta inseminaatiota ei tehty ajoituksen vuoksi vaan luotettiin kotikonsteihin. Ovistestiinhän tuli melko tumma viiva mutta ei ihan plussa lauantaiaamuna ja sunnuntaiaamuna ei ollut enää kuin hyvin hailakka viiva. En siis tilannut inseminaatioaikaa sille lauantaille. Anoppikin oli kylässä tuolloin mutta onneksi saatiin vähän kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa. Nyt jännittää, onnistuiko..

Minulla on jotenkin sellainen olo ollut pitempään, että jostain syystä munasolun hedelmöittyminen ei onnistu. Tuohon ei ole mitään perustetta, sillä miehen siittiöt ovat oikein hyvälaatuisia ja follikkelikin kasvoi ihan nätisti (tällä kertaa kaksi). Jotenkin minusta vain tuntuu siltä.

Testata aion huomenna tai sunnuntaina. Hirvittää. Pelottaa ajatella, miten selviän pettymyksestä jälleen kerran, jos sellainen tulee. Oikeastaan en uskalla enää toivoakaan onnistumista, koska pettymys on sitten liian kova. Mutta toivonhan minä silti..

Haaveilen niin siitä omasta vauvasta, ja kaikkein eniten kaksosista :). Kaksoset ovat olleet haaveenani ihan nuoresta tytöstä saakka mutta yksikin vauva kerrallaan riittää kyllä :) . Kunpa tulisit jo.

Tässä kierrossa olen yrittänyt kaikenlaista. Olen laihduttanut 3,5-4 kiloa nyt huhtikuun aikana. Olen rukoillut Jumalaa (enkä edes ole kovinkaan uskonnollinen ihminen) ja metsän henkiä. Olen syönyt paljon greippejä (hyvää laihdutusruokaa). Olen rummuttanut noitarummullani. Olen stressannut vähemmän, koska töissä on ollut vähemmän stressaavaa ja isänikin on päässyt jo sairaalasta kotiin. Olen koettanut ajatella vauva-asiaa vähemmän ja pysytellyt aika paljon täältäkin pois sen takia. Olen pistellyt vatsaani vauvalääkettä. Olen hoitanut vauvakuumettani hoivaamalla 3kk ikäistä ihanaa kummipoikaani. Ja tietenkin olen hellinyt miestäni. Tuntuu siltä, että olen tehnyt kaikkeni.

Nyt vain toivon ja pelkään.
 
Perjantai 2.5.2008

Tuulia-76 32v...........kp 34/22-28.......n.3.5v............esikoinen mulle, miehelle 3.
Kuumetta 35v...........kp 25/24.......yk21............ 1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp?/28............yk10(???)........esikoinen
Leidi77 30v...............kp29/26-28.........yk8................esikoinen
Tuizu 32v.................kp20/30...........yk6..........
Tirlittan-75 32v.........kp11/29.............yk10...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp?/30-38.............yk 8..............1. molemmille
gitte 38v..................kp12/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp?/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Tresum77 30v...........kp12/27-31.......yk16.............esikoinen
lentoemo-76.............kp35/30-41.........yk6................1. yhteinen
Soraya 34v...............kp39/28-31.........yk39................esikoinen
Omelia 31 v...............kp42/29-36.........yk13................

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen
kanella 38v.............yk1...............esikoinen
Bantsku..................
 
Kuumetta, jokos olet testaillut? Kovasti onnea vaan tulevaan testaukseen! Lyhyt kommentti vielä noista insseistä (ihan siis oma mielipiteeni), mulla ainakin omalla kohdallani jäi sellainen fiilis, ettei inssit oikein toimi ja niillä useinkaan saa toivottua lopputulosta. Me kans tahkottiin puregonin ja ajoitettujen yhdyntöjen kanssa reilut puoli vuotta ja yhteen näistä kierroista tehtiin inssi. Meille oli ainakin tuon 4 yrityksen jälkeen selvää, että siirryttäisiin "rankempiin" hoitomuotoihin. Niissä kun ainakin yhtenä hyvänä puolena oli se, että onnistumisen mahdollisuudet olisivat paljon edellisiä suuremmat. Mitä olen tässä sanomassa on se, että ei kannata liian kauaa tahkota noiden puregonien/inssien kanssa, vaan myös mennä rohkeasti eteenpäin. Meillekin jo alusta lukien sanottiin, että voitaisiin hyvin onnistua luomunakin, mutta toisinhan siinä kävi. Vasta ovulaation induktioiden + sen yhden inssin jälkeen onnistuttiin, kun eri tavalla lähdettiin asiaa hoitamaan. Mulla oli kans epäilyksiä hedelmöittymisen yms. suhteen, kun häikkää nimenomaan oli ovuloimisessa eli varmaankaan luomuna ei onnistuttu koskaan saamaan kunnollista munasolua, joka olisi hedelmöittynyt. Kovasti vaan onnea ja tsemppiä sulle tuleviin koitoksiin! :hug:

Bantsku, milläs mielellä olet ollut viime päivät? Onko jo oireita ilmaantunut?
 
Testasimme aamulla. En kestänyt katsoa testiä, vaan mies katsoi ja minä katsoin hänen ilmettään. Negahan sieltä tuli.

Kati, kiitos tsempeistä. Meillä oli nyt toinen Puregon-kierros. Klinikalla sanoivat alunperinkin, että kolme kertaa on maksimi, kun inseminaatiolla yritetään. Yksi kerta siis vielä. Toisaalta tekisi mieli hypätä suoraan koeputkihedelmöitykseen, toisaalta ajattelen, että yritetään nyt vielä kerran sitä inssiä. Meillä kaiken pitäisi toimia tutkimusten mukaan ihan normaalisti, lasta vain ei jostain syystä kuulu... Ensi kierrosta (yk22) tulee luomu ja ovis jäänee hyödyntämättä, sillä mies on tuolloin reissussa, näin vähän laskeskelin.

Tsemppiä kaikille. Meillä on melko alakuloiset tunnelmat.
 
Voi Bantsku, olen niin pahoillani puolestasi! Ei varmasti lohduta nyt yhtään, sillä ei se minuakaan silloin aikonani keskenmenon saatuani lohduttanut, mutta ainakin tiedät, että raskautuminen onnistuu. Toivon sinulle paljon voimia! :hug:
 
Voi ei, Bantsku ja Kanella! Toivotaan, ettei peli olisi vielä menetetty. Tuolla odotuspuolella pinossa lapsettomuushoidoista alkuvuonna plussanneet on paljon erilaisia kokemuksia ihmisillä alkuraskauden vuodoista. Toisilla se ei ole välttämättä merkinnyt mitään huonoa alkion kannalta. Kovasti voimia teille molemmille ja isot :hug: .
 
Voi Bantsku :hug: Pahalta tuntuu puolestasi. Kanellallesamoin pahoittelut. Kunpa kummallakin se olisi kuitenkin väärä hälytys.

kuumetta jaksamista sinullekin. Samassa jamassa ollaan edelleen. Negan testasin minäkin TAAS inssistä (virallinen testipäivä ke, mutta nyt jo 14 vrk toimenpiteestä joten se siitä ). Luget pitkittävät menkkojen alkua...

Tämä oli osaltamme viimeinen inssi. Kuten kati sanoi, turha tahkota enempää. Meilläkään ei ole mitään vikaa löydetty tutkimuksissa, mutta jotain häikkää siinä hedelmöitymisessä täytyy olla, kun kahden vuoden tahkoaminen ei ole tulosta tuonut. Hoidon suunnitteluun loppukuusta ja sitten loppukesästä/alkusyksystä vasta järeämmät aseet käyttöön. Täällä koitetaan siis asennoitua siihen, että vähään aikaan ei tapahdu mitään. En aio kesällä miettiä ainoitakaan syömisiäni, juomisiani, syömättä jättämisiäni, yhdyntätiheyksiä, asentoja... Nyt alkaa olla mitta siinä määrin täysi tätä p.skaa. Huomaatte varmaan, että PMS:hän se täällä riehuu ja tekee tuhojaan... :x

 
Voi Bantsku.... :hug: :hug: sinulle! Muistan, miten lohduttomalle tuntui viikko testaamisesta kun kaikki valui pois silloin marraskuussa -06. Sitä ehtii viikossa niin paljon jo suunnittelemaan ja jopa kertomaan joillekin ihmisille ja sitten yhtäkkiä pohja putoaa kaikelta :'(

Voimia toivottelen Sinulle ja miehellesi!

Miinamaria
 
Merilintu, pieni angsti ehkä paistoi viestisi läpi, mutta ei se mitään :kieh: . Vaikka meidänkin piti olla sellaisia "luomustikin onnistuvia", niin kas kumma, ei se ihan niin mennyt. Siksi kyllä suosittelen lämpimästi ja rohkeasti vaan IVF/ICSI:iin siirtymistä. Mulla kun IVF tehtiin lyhyellä kaavalla, ei se kauheasti eronnut aiemmasta Puregonin käytöstä. Piikittelin vaan isompia annoksia. Punktio oli ainakin mulla ihan kivuton, samoin siirto. Pahinta olikin piinapäivät, jotka jokainen tietää. Koska tuoresiirrosta ei siis tärpännyt, niin pakastetun alkion siirto PAS olikin edelliseen verrattuna piece of cake. Ei piikkejä, vaan ainoastaan luget ja zumenon-tabletit. Lopun sitten tiedättekin. On totta, että joillakin tää koko prosessi on ollut paljon rankempi henkisesti ja fyysisesti, mutta sitä sanon vaan, ettei kannata etukäteen mitenkään pelätä, sillä kyllä tosta kaikesta selviää. Ja onnistumisprosentit ovat tosiaan jotakin ihan muuta kuin insseissä eli luokkaa 30-40 % per hoitokerta.
 
Tiistai 6.5.2008

Tuulia-76 32v...........kp ?/22-28.......n.3.5v............esikoinen mulle, miehelle 3.
Kuumetta 35v...........kp 29/24.......yk21............ 1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp?/28............yk10(???)........esikoinen
Leidi77 30v...............kp2/26-31.........yk9................esikoinen
Tuizu 32v.................kp24/30...........yk6..........
Tirlittan-75 32v.........kp15/29.............yk10...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp?/30-38.............yk 8..............1. molemmille
gitte 38v..................kp16/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp?/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Tresum77 30v...........kp16/27-31.......yk16.............esikoinen
lentoemo-76.............kp39/30-41.........yk6................1. yhteinen
Soraya 34v...............kp?/28-31.........yk39................esikoinen
Omelia 31 v...............kp?/29-36.........yk13................

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen
kanella 38v.............yk1...............esikoinen
Bantsku..................

Aurinkoista toukokuisen päivän jatkoa kaikille! :flower:
Ja paljon voimia ja jaksamista!
 
Tiistai 6.5.2008

Tuulia-76 32v...........kp ?/22-28.......n.3.5v............esikoinen mulle, miehelle 3.
Kuumetta 35v...........kp 29/24.......yk21............ 1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp?/28............yk10(???)........esikoinen
Leidi77 30v...............kp2/26-31.........yk9................esikoinen
Tuizu 32v.................kp24/30...........yk6..........
Tirlittan-75 32v.........kp15/29.............yk10...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp?/30-38.............yk 8..............1. molemmille
gitte 38v..................kp16/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp?/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Tresum77 30v...........kp16/27-31.......yk16.............esikoinen
lentoemo-76.............kp39/30-41.........yk6................1. yhteinen
Soraya 34v...............kp?/28-31.........yk39................esikoinen
Omelia 31 v...............kp6/29-36.........yk14................

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen
kanella 38v.............yk1...............esikoinen
Bantsku..................



 
Tiistai 6.5.2008

Tuulia-76 32v...........kp ?/22-28.......n.3.5v............esikoinen mulle, miehelle 3.
Kuumetta 35v...........kp 29/24.......yk21............ 1. yhteinen
Heksu76 31 v...........kp?/28............yk10(???)........esikoinen
Leidi77 30v...............kp2/26-31.........yk9................esikoinen
Tuizu 32v.................kp24/30...........yk6..........
Tirlittan-75 32v.........kp15/29.............yk10...............esikoinen
Vaahtokarkki 35 v......kp?/30-38.............yk 8..............1. molemmille
gitte 38v..................kp16/28................................esikoinen
Kummi 32v................kp?/31.......yk vajaa pari v.....1. molemmille
Tresum77 30v...........kp16/27-31.......yk16.............esikoinen
lentoemo-76.............kp39/30-41.........yk6................1. yhteinen
Soraya 34v...............kp?/28-31.........yk39................esikoinen
Omelia 31 v...............kp6/29-36.........yk14................

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta......1.molemmille

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................esikoinen

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.......pari vuotta............esikoinen
kanella 38v.............yk1...............esikoinen
Bantsku..................



 
Hei kaikille!

Bantsku ja Kanella, toivon parasta teille molemmille vuotojenne kanssa, bd.

Kuumetta ja Merilintu, en voi muuta kuin pahoitella, että inssit eivät ole tuottaneet teille tulosta. Kuumetta, toivottavasti viimeinen kerta toden sanoo. Ja Merilintu, olettko siis julkisella hoidoissa (sorry en muista, oot varmaan maininnut)? Kun jo loppukuusta on hoitojen suunnittelukäynti ja sitten vasta syksyllä jatkatte hoitoja. Kun itse toivoisin, että kun otan syksyllä yhteyttä yksityiselle (Väestöliittoon), niin päästäisiin heti hoitoihin.

Eli omaan napaan ei kuulu tällä hetkellä muuta kuin juuri loppumaisillaan olevia menkkoja ja syksyn odottelua. Jos se minusta on kiinni, niin hyppäisin mielelläni koko inssivaheen yli ja aloittaisin hoidot suoraan ivf:llä. Kai se on ihan todennäköistä, että lääkäritkin on samaa mieltä, kun taustalla on endo ja toinen putki tukossa...Vaikea uskoa, että insseillä olisi meikäläiseen mitään vaikutusta.

Keväisiä päiviä teille toivottaa täältä takatalven keskeltä Omelia

 
Bantsku ja Kanella, kunpa kaikki olisi kuitenkin hyvin. Tsemppiä.

Pahoittelut negan testanneille :/

Tämä voi olla ihan hömppää, mutta kerronpahan kuitenkin:
Minulla oli eilen töihin liittyvä virkistyspäivä ja siellä puhuttiin itsestään huolehtimisesta ja yhtenä luennoitsijana oli väriterapeutti. Oranssia väriä hän kertoi käyttäneensä hyvin tuloksin lapsettomuuden hoidossa. Hän korosti, että tapaukset olivat sellaisia, joissa lapsettomuudelle ei ollut löytynyt lääketieteellistä syytä, vaan syynä oli jonkinlainen tunnelukko. Oranssi väri kuulemma avaa juuri tunnelukkoja ja vaikuttaa hormoneihin ja on myös muutoksen väri. Väriä ei tarvitse välttämättä pukea päälle, vaan kotiin voi hankkia jotain oranssia, vaikka kukkia.


Parempia päiviä tasapuolisesti kaikille.
 
Pääsin aamulla naistentautien polille ultraan. Rääpäleen sydän löi villisti, oli nyt 9,3 mm pitkä ja vastaa viikkoja 7 + 1 ihan niin kuin menkoista laskettuna pitikin. Uskomaton helpotus, itkua olen tuhertanut viimeisen tunnin. Toivottavasti ei enää säikyttele tällä tavalla vanhaa äitiraukkaansa.
 
Kiva kuulla Kanella, että Teillä oli parempi onni, minulla todettiin keskenmeno.
Hcg arvo oli laskenut alle kolmen. VL suosittelee välikiertoa keskenmenon jälkeen, mutta taidan olla niin kahjo etten sitä pidä, siis jos vaan ovis löytyy....Klinikkahan on kiinni heinäkuun, ja minun kiertoni näyttää siltä että kesäkuun siirto sattuisi juhannukselle, jotenka tämä kierto on ainoa vaihtoehto jos meinaan ennen lomia jotain tehdä.
Enkä millään kestäisi odottaa kolmea kuukautta! En kyllä tiedä mistä tämä kiire kumpuaa, ehkä siitä että tunnen itseni NIIn vanhaksi.....
/Bantsku :headwall:
 
Kovasti voimia ja pikaista onnekkaampaa tärppiä sinulle Bantsku! On se niin väärin, että sinua noin piinataan!

Kanellalle onnentoivotukset! Oli varmasti iso helpotus tuo ultrakäynti.

Katille kiitos jälleen tsemppauksesta ja IVF-infosta! Me ollaan niin samantapaisia "tapauksia", että olen monesti saanut sulta loistavaa vertaistukea.

Omelia: me ollaan tosiaan julkisella hoidossa. Kesätauko tulee toisaalta kuitenkin vähän samoista syistä kuin Bantskulla (vaikka hän on Väestöliitossa) eli kesälomatauon takia. Toukokuu menee nyt siis ohi hoidonsuunnittelua odotellessa, ja koska ovuloin loppukuusta, klinikan lomatauko ehtii alkaa juhannuksesta... Eikä sitä hoitoa pääse sitten alkamaan kuin aikaisintaan elokuun kiertoon jos hyvin käy...Eli jonosta ei ole meidän tapauksessamme kyse vaan klinikan kesätauosta. Uskon Omelia sinun Väestöliitossa kyllä pääsevän heti syksyllä pikaisesti tositoimiin. Bantsku varmaan osaa neuvoa vielä paremmin nuo Väestöliiton jutut.
 
Voi Bantsku, on tää niin väärin! Mikä tässä kaikessa on niin vaikeaa, että sitten kun onnistuu raskautumaan, niin sitten ei olekaan oikeutettu pienokaista pitämään... Joka tapauksessa olen tosi surullinen puolestasi. Koita kestää tän kaiken keskellä ja jaksaa kohti uusia hoitoja. Jos vaan uusi siirto päästään tekemään vielä tulevassa kierrossa, niin yleensähän keho on kai keskenmenon jälkeen melko vastaanottavainen uudelle raskaudelle. Tsemppiä ja iso :hug: !

Merilintu, eipä kestä kiittää! Samassa veneessä ollaan oltu, joten jos kokemukseni pystyy muita auttamaan eteenpäin, niin se on aina hyvä juttu! :)

Noi on kyllä viheliäisiä nuo julkisen ja yksityisen kesätauot. Kyllähän sitä lapsettomuudesta kärsivät tarttee hoitoa silloinkin. Mulla meni kans viime vuonna silleen, että eka hoito päättyi negaan kesäkuun puolella ja sitten ei ehditty aloittamaan mitään uutta. Sitten kierrot osui epäsopivasti klinikan aukeamisen kanssa, joten pääsin uuteen hoitoon vasta syyskuussa! Että mua otti päähän!
 
Voi Bantsku, on tää niin väärin! Mikä tässä kaikessa on niin vaikeaa, että sitten kun onnistuu raskautumaan, niin sitten ei olekaan oikeutettu pienokaista pitämään... Joka tapauksessa olen tosi surullinen puolestasi. Koita kestää tän kaiken keskellä ja jaksaa kohti uusia hoitoja. Jos vaan uusi siirto päästään tekemään vielä tulevassa kierrossa, niin yleensähän keho on kai keskenmenon jälkeen melko vastaanottavainen uudelle raskaudelle. Tsemppiä ja iso :hug: !

Merilintu, eipä kestä kiittää! Samassa veneessä ollaan oltu, joten jos kokemukseni pystyy muita auttamaan eteenpäin, niin se on aina hyvä juttu! :)

Noi on kyllä viheliäisiä nuo julkisen ja yksityisen kesätauot. Kyllähän sitä lapsettomuudesta kärsivät tarttee hoitoa silloinkin. Mulla meni kans viime vuonna silleen, että eka hoito päättyi negaan kesäkuun puolella ja sitten ei ehditty aloittamaan mitään uutta. Sitten kierrot osui epäsopivasti klinikan aukeamisen kanssa, joten pääsin uuteen hoitoon vasta syyskuussa! Että mua otti päähän!
 
Voi miten ikävää, Bantsku. :hug: Lähinnä kai sitä välikiertoa suositellaan sen vuoksi, että kohdun limakalvo kerkiää vahvistua. Toisaalta osa lääkäreistä on sitä mieltä, ettei taukoa tarvita. Usein raskaus onnistuu ongelmitta, vaikka taukoa ei olisi pitänyt, mutta hieman kai keskenmenoriski on suurempi. Mutta tekisin kyllä itse varmaan samoin kuin sinäkin. Peukut pystyssä, että onnistuu seuraava yritys!
 
Kiitos kaikille myötätunnosta. Jotenkin koko raskaus tuntuu jo ihan epätodelliselta, että ihan oikeasti kuvittelin lapsen saavani, olenpa minä hassu......
Silti kauhea kiire jatkamaan. Ajattelin, että jos ovuloin normaalisti, niin se olisi merkki siitä että kroppa on valmis uuteen raskauteen. Tiedä sitten.

Omelia, Väestöliitolle saattaa olla muutaman kuukauden jono ensikäynnille. Hoitoihin ja tutkimuksiin sitten ei tarvitse jonottaa. Suosittelen kyllä että jos heti kesän jälkeen haluat nopeasti tositoimiin päästä, niin varaat ensikäynnille ajan jo nyt.
tsemppiä!

Bantsku
 
Voi Bantsku :hug: Mistäpä tässä lohduttavia sanoja löytäisi. Itkettää vain puolestasi, tuntuu niin epäreilulta. :'( Mutta niinhän moni kokee keskenmenon ennen kuin vaavi vihdoin pääsee perille asti, niin että nyt tiedät ainakin pystyväsi raskautumaan, ja se on tärkeä tieto, eikö vain :heart:
 

Yhteistyössä