**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.3**

3-KYMPPISET TOUKOKUUSSA:

kati231 - 03/2006
Merilintu - 06/2006
Tiitu75 1/2007
Mariska75 - 10/2005
Hannele74 - 1/2007
Hanna - 03/2003
Minä myös 8/2006 - km 10/2006
Pantteri76 05-06/2007
Tilkku - 5/2006
Heksamiina - 3/2007
Kia77
Annie76 1/2007
Soraya 02/2005
Lapin neito
Myyriz 07/2006
Bantsku
Heksu76 06/2007
Tuulia-76 2004
Kuumetta 11/2006
Gitte - 05/2006 - km 6/2007
Iida-Liina
Kummi -
Vihainen viiva 10/2006
Tirlittan-75 7/2007
Tuizu -
Vaahtokarkki 6/2007

++Plussanneet - Kierto, josta tärppäsi - LA ++

MyrskyTuuli-73 - 25.7.2007 .................3.8.2007..............Poika
Tellervo - 11.8.2007..............20.8.07......Tyttö
Ruusu76 - 3. - 9.8.2007
meme - 6. - 25.9.2007..............20.9.07...Poika
Emma - 12. - 6.10.2007..............18.9.07....Poika
Miranda32 - 26.9.2007
Dana76 - 10. - 5.11.2007
Lauralei - 5.11.2007
KirsikkaO - 9.11.2007
Nefer - 2. - 29.11.2007
Spark - 4. - 20.12.2007
Pötkylä - 16.1.2008
Tiila - 19. -7.3.2008
Kellukka - 10. -
Viljaliina -4. -
Miinamaria -
 
Upeeta, Hienoa, Mahtavaa. Uusi uskomattoman hieno pino on perustettu!
Musta ainakin näyttää tosi hyvältä.
Jos haluat, ja viitsit niin mulle voit laittaa LA 16.01.2008
Mun piti laittaa tää jo edelliseen viestiin, mutta lahopää ei muista kaikkea.
 
Pötkylä -- joko teillä muuten on keittiöremontti valmis? Pisti vaan äsken silmään, kun vanhoja viestejä selailin... :)

Kirjoitin äsken viestejä selatessani ylös, kun joku mainitse saaneensa Terolutia kuukautisten säännöllistämiseen ja jotain muuta lääkettä ovulaatioon... Tietty tuhosin silppurilla sen paperin ennen kuin muistin, että mun piti katsoa, mitä siitä lääkkeestä Terveyskirjastossa sanotaan... Mikähän lääke se olisi voinut olla? Ei mikään aikaisemmin kuulemani... Nyt en jaksa kyllä uudestaan alkaa sitä etsimään tuosta vanhasta pinosta...
 
ISO KIITOS Hannele sinulle! Nyt kelpaa sitten taas päivitellä.
Tosi kiva, että viitsit ottaa tuon jobin, vaikka se vähän hommaa teettääkin. Eikä noiden päivitysten kanssa varmaan ole niin kiire, vaikkei lista aina salamana olisi ajan tasalla. Mutta kiva jos lista päivittyy tasaisin väliajoin (eli kun ehdit ja jaksat).

Nyt vaan kaikki listasta pois pudonneet mutta sellaiset jotka mukana menossa haluavat olla: ilmoittakaa itsestänne! Tuolta karsittiin nimiä tosiaan vaan sillä perusteella, että teistä ei ole kuulunut mitään. Aina on siis tilaa pinossa, kun vaan itsenne teette tiettäväksi.

Viikonlopun jatkoja!

:wave:
 
pötkylä harmaana
Nopeasti tämäkin pino tippuu ties miten monennelle sivulle, joten pakko nostaa vaikka mitään sanottavaa ei varmaan taas ole...

Keittiörempasta sen verran, että se on suunniteltu ja tavarat on tilattu, mutta itse työ tehdään heinä-elokuussa, jolloin meillä on enemmän lomaa. Alkuperäinen ajatus on, että minä otan karvaiset kaverit kyytiin ja lähden mökille rempan tieltä ja ukkeli hoitaa kavereineen (apuna yksi ammattimieskin) homman sillä aikaa. Meistä ei ikinä tulisi tuon miehen kanssa "unelmakämppä-pariskuntaa", kun mulla ei pinna riitä pitkiin sessioihin, asiat on saatava valmiiksi, mieluiten nyt heti.

Tänään olen siis saapunut töihinkin yli viikon poissaolon jälkeen (olen pitänyt vähän viimevuotisia lomia pois, kerrankin kun on ollut töissä hyvä tilanne) ja mietinkin tuossa juuri, että varmaan jään kohta kiinni ainakin lähimmille työkavereilleni.

Mulla siis lähimpinä työkavereina pari miestä, suhteellisen tuoretta isää, joiden kanssa ollaan naurettu maha kippurassa vaimojen raskausaikojen hönttäilyille. Nyt se olen minä joka käyttäydyn höpsösti, joten varmaan nuo äijänköriläät kohta arvaavat missä mennään. Täytyy nyt yrittää näytellä edes vähän aikaa, kun mielelläni pitäisin asian poissa työpaikalta mahdollisimman pitkään.

Työnteko, kuten huomaatte, kiinnostaa ihan mielettömästi... Mutta on se hyvä että kaksplussan sivuilla vierailusta maksetaan palkkaa :LOL:

Aurinkoista illan jatkoa kaikille.
 
Annie 76
Tänne minäkin siis itseni kampesin, uudistetulle palstalle, jota näin hienosti jaksatte päivittää! Kiitokset teille!

En tiedä mitä äsken tapahtui, kun olin jo tänne viestin lähettävinäni, mutta johonkin se mystisesti katosi... :whistle:

Itse olen eilisestä saakka ollut pienessä flunssanpoikasessa. Siitä jotenkin kimmokkeen saaneena päädyin etsiskelemään netistä hakusanalla "flunssa", josko se kenties kielisi raskauden alusta... :p Nooh, mitäpä sitten löysinkään?! Se toden totta joillakin listoilla luetaan yhdeksi raskausoireeksi! Mitä mieltä olette, voiko näin tosiaan olla? Mulla nyt kp 27(33-35) menossa ja oikeastaan ainoa ihmetyksen aihe tässä kierrossa on tosiaan nyt tämä flunssa. Ai niin, ja todella todella minimaaliset vatsannipistelyt, jotka tod.näk. nekin kuvittelen vaan...
Tätä tämä vauvakuumeilu kai nyt sitten on...ja miten nopsaan se minuunkin iski =)
 
Annie 76
no voi hyvänen aika, tuollahan se minun kadonnut viestini roikkuu uutena aiheena??!!tarkoitukseni oli vastata tähän ketjuun, niin lähetin sen uutena aiheena, saako sitä sieltä mitenkään poies??

Pää ja aivotkin ihan tukossa... :ashamed:
 

Heippa teille kaikille!

Tätiä odotellaan kylään ja paikat on jo kipeenä tädin kylään tulon takia,sen jälkeen aletaan sitten yrittämään helmivauvaa alulle.

Miten teillä muilla on mennyt?

Missä te muut lapsettomuushoidoissa kävijät olette hoidoissa,oletteko kunnallisella vaiko yksityisellä lapsettomuushoidoissa?

Peukkuja teille kaikille!
 
Hei,
Vaikka ei olekaan ajankohtaista (ja toivottavasti ei myöhemminkään ole), niin olisin utelias tietämään, että saako kunnalliselta puolelta helposti lapsettomuushoitoa ja onko se ihan "kunnollista"?

Mä olen täällä ovulaatiota tikuttanut ja ahdistuksen kaltainen epätietoisuus on nostattanut päätään. Jälleen ovulaatiotikun viivat jäivät selkeästi heikommiksi kuin kontrolliviiva. Heikot viivat näkyivät selkeästi kolmena päivänä. Tänään enää tosi heikosti. Eli voisin päätellä tuosta, että en jostain syystä tuota riittävästi luteinisoivaa hormonia. Eli käytännössäkö se tarkoittaisi, että en ovuloi? Vai voisinko kuitenkin ovuloida? LH kuitenkin nousee sopivaan ajankohtaan vähän. Tänään oli aamulämpö myös noussut korkeammalle kuin muina aamuina 36,7C. Pidemmissä kierroissa mulla on ihan selvät ovulaatio-oireet, näissä lyhyemmissä vähemmän. Edellinen kierto oli pitkä, mutta silti viivat eivät yltäneet kontrolliviivan tasolle... Mutta selkeitä ovulaatiokipuja oli...

Tässä menee pää ihan pyörälle. Mun pitäisi nyt jotenkin rauhoittua tämän asian kanssa kunnes mulla on se lääkäri muutaman viikon päästä.
 
Hannele kyseli terolutista. Minä ainakin olen yksi sitä käyttänyt. Ja nimenomaan kuukautisia säännöllistämään. Mulla kun menkat ollut milloin sattuu aina kun hormonallista ehkäisyä ei ole ollut ja niin myös pian sen jälkeen kun vauvaa aloimme yrittämään. Ja vähän hankalaahan sitä vauvaa on edes yrittää, jos menkat tulee pahimmillaan kerran pari vuodessa ja tietty tuo on aika varma osoitus myös siitä ettei ovulaatiota tapahdu.

Koska tiesin taustani noiden harvojen kuukautisten suhteen niin hakeuduin lääkäriin noin kolmen kuukauden päästä siitä kun yksiä kuukautisia olin taas odottanut ja antoi hoidoksi terolutia. Teroluthan ei ole mikään varsinainen lapsettomuuslääke vaan keltarauhashormoni, jolla siis ainakin kuukautiset saadaan tulemaan, muttei auta kylläkään raskautumisessa kuin korkeintaan niillä, jolla ongelma on liian lyhyt jälkikierto eli munasolu ei ehdi kunnolla kiinnittyä. Terolutin kanssa tosiaaan kuukautiset olivat taas säännölliset, mutta ovistikuttelun ja lämpöjen seurailun perusteella mulla ei mitään ovulaatiota kuitenkaan tapahtunut, vaan kuukautiset tulivat vain noiden terolutien ansiosta ja siksi minulle sitten määrättiin clomit.

Vaikka itsekin silloin kovin tikuttelin ja parina ekana clomikiertona vihdoin sain ekan kerran selvät viivat ovistestiin niin siinä kolmannessa kierrossa, josta raskauduin en saanut kuin kahtena päivänä ihan heikot haamut ja olin ihan epätoivoinen, että näinkö clomien vaikutus on lakannut. Turha oli huoli, joten todellakaan ei kannata heittää kirvestä kaivoon kierron suhteen, vaikkei sitä plussaa aina saisikaan. Tuossa raskauteen johtaneessa kierrossa kuitenkin ovistuntemukset oli vahvat, joten luottaisin niihin enemmän. Ja silloin ennen clomeja, mulla ei ollut oikein minkäänlaisia oireita, jotka ois voineet viitata ovikseen, mutta silti sain välillä suht vahvojakin haamuja ovistestiin, vaikken kyllä koskaan läheskään yhtä vahvaa kuin kontrolliviiva. Joten jos ei sitä plussaa tule ovistestiin useammassakaan kierrossa niin kantsii varmaan hakeutua jonnekin tutkimuksiin.

Meillähän meni yhdeksän kuukautta raskaustestin plussaan siitä kun vauvalle annettiin lupa tulla, mutta olisi varmasti mennyt paljon kauemmin, jos en olisi jo niin aikaisessa vaiheessa noiden niin epäsäännöllisten kuukautisten takia hakeutunut lääkäriin. Tietty oli pieni kynnys aloittaa niinkin lyhyen yrityksen jälkeen jo clomien syönti, mutta jälkeenpäin en ole sitä enää tippaakaan miettinyt. Aika varmasti oltais saatu kauan yrittää ja josko koskaan saatu luomusti vauvaa, joten ennemmin olen nyt vain tyytyväinen, että saatiin niin nopeasti hoitoa ja jo pelkät clomit auttoivat raskautumaan.

Huomenna alkaa jo viides raskauskuukausi mikä tuntuu jotenkin käsittämättömältä. Viikot alkaneet nyt kulumaan nopeammin, kun ei enää ole koko ajan niin epävarma olo. Toki nytkin tuntuu olevan ikuisuus esim. rakenneultraan, joka kylläkin on jo vajaan neljän viikon kuluttua. Tulee nähtyä ihan hirveästi vauvaunia ja tuolla rakenneultrassakin käytiin jo viime viikolla yks yö ja oli todella sekava uni, mutta jäi mieleen, että vauvan sydämessä oli jotain vikaa, joten nyt sitten olen alkanut jo vähän murehtimaan, että mitä jos siinä ultrassa tosiaan selviää jotain ikävää, vaikken aikaisemmin ole tuota juuri pohtinut. Luulenpa, kyllä että tuohon sydänvian tulemiseen uneen oli syynä se, että isälläni ja isoisälläni on ollut synnynnäinen vika sydämessä, mutta joka ei kummallakaan ole kuitenkaan aiheuttanut mitään toimenpiteitä eikä myöskään mitään haittaa elämän aikana, joten toivotaan, että vaikka sama vika löytyisi meidän pikkuiselta, ettei se kuitenkaan merkitsisi nytkään mitään ikävää.
 
Kiitos Lauralein kokemustesi jakamisesta. Onhan se ihan rohkaisevaa, että sitä vahvaa viivaa ei välttämättä ovulaatiotestiin tule, vaikka ovuloisikin. Jos nyt ovuloin (mahdollisesti eilen, kp17), niin silloin kiinnittymisaika ei ole riittävä, jos kuukautiset alkavat kp23-25 eli ensi viikolla. Sillon Terolutit tulisivat avuksi. Seuraava kierto puolestaan olisi sitten riittävän pitkä, jos vanhaa kaavaa noudatetaan. Mutta tietty haluaisin ennen kaikkea tietää sen, että mitä mun ovulaatiolle kuuluu, kun ei vahvoja viivoja ilmesty...

Onko Clomit niille, jotka eivät ovuloi ollenkaan vai voisiko ne saada, jos ovuloisi joka toinen kierto?

Kun käyttää Clomeja, joutuuko käymään tarkastuskäynneillä lääkärillä välillä? Tarkkailevatko kuinka monta munasolua siellä oikein on kehittymässä tms.?

Millä tavalla se tutkitaan tuleeko ovulaatiota? Onko se ultralla vai verikokeella? Kävitkö itse yksityisellä vai kunnallisella puolella tutkimuksissa? <br><br>
 
Hannele: Mielestäni clomeja määrätään joillekin myöskin vahvistamaan tapahtuvaa ovulaatiota. Muistelisin, että Iida-Liina esim. söi clomeja juuri sen takia, että ovulaatio tapahtui, mutta ei normaaliin tahtiin vaan kierto oli myöhäisen ovulaation takia pitkä.

Clomeja syödessä olisi hyvä käydä kierron puolivaiheessa ennen ovulaatiota seurantaultrassa, jotta vältetään monisikiöraskaudet. Kaikki lääkärithän eivät noista seurantaultrista puhu, mutta sitten on vaara, että munasoluja kehittyykin kerralla vaikka neljä tai enemmänkin. Itse olen käynyt vain yksityisellä puolella lääkäreissä ja kävin myöskin joka clomikierrossa ultrassa. Niissä varmistui, että munasolu/-ja oli kasvamassa oikeaan tahtiin, mutta ultrahan ei varmista, että munasolut myös irtoaisivat ja sen varmistamiseksi tarvitaan verikoe. Itse en käynyt missään kohtaa noissa verikokeissa, mutta varmaan nekin ois tullut eteen, jos ei clomit ois tuottanut tulosta niinkin pian. Osallahan clomit auttaa vain osittain ja kasvattaa hyvin munasoluja, jotka eivät sitten kuitenkaan irtoa, mutta tuohon irroittamiseen on sitten taas toinen lääke, jota monet clomikäyttäjät tuntuvat myöskin käyttävän.
 
Moikka moi pitkästä aikaa :wave:

Ja anteeksi, etten ole ehtinyt teitä moikkaamaan :ashamed:
Ajatuksissa olette olleet kuitenkin.

Mulla on tämä toukokuu aina töissä tosi kiireinen ja nyt on vielä kaikenlaista vapaa-ajan rientoakin saatunut kohdalle, joten...

No, mutta oikein hyvä idea perustaa uusi pino ja ihan mieleläni annan päivitysvastuuta muillekin, kun tosiaan aika vahvasti tuolla plussapuolella nyt jo ollaan (en ole kyllä sinnekään ehtinyt viimeaikoina).

Se on totta, että jos listaa pitää etusivulla, niin sitä voi päivittää=muokata vaan yksi, mutta onhan se tietty selkeää, kun se on helposti katsottavissa. Tehkää tässä, kuten parhaaksi näette. Mä en enää taida ottaa siihen kantaa :)

Mulla masuasukki menee nyt 16+0 viikolla. Eli Laluralein kanssa ihan samaa tahtia mennään. Kovasti olen yrittänyt tunnustella liikkeitä, mutta en kyllä erota vielä mitään mahan muun möyrinnän joukosta :D

Meni aivan pää pyörälle, kun luin pitkät pätkät teidän kuulumisia, mutta Mariskalle ainakin hirmuisesti peukkuja, että tärppi tulisi.
Ja sitten tietty peukkuja ja plussatuulia muillekin.

Palailen taas, toivottavasti vähän lyhyemmän ajan päästä :wave:
 

Heippa!

Oma napa:kp1/28 eli täti tuli kylään tänään ja sai aikaan valtavan siivousvimman,jospa tädin vierailu jäisi lyhyeksi,kun siivoan kunnolla,niin saa kyllikseen ja lähtee,mutta itkettää tämä tädin kylään tulo :'(

Mukavaa alkavaa viikkoa teille kaikille =)

Miten teillä muilla on mennyt?
 
Batsku
Moikka,

Ja kiitos uudesta pinosta. Minä vaan olen lipsahtanut tonne plussanneiden puolella ja vaikka siellä kovin miellelläni olisinkin, niin todellisuutta se ei ole. Voisiko joku viitseliäs poistaa minut sieltä, kiitos.

Minä myös tuskailen ovis testien kanssa. Ostin ison nipun selventääkseni asioita, niin mutkistuvat vaan entisestään. Pelkkiä haamuja olen saanut, viikon olen nyt tikuttanut. Ovis-nippailut ( tai siis ne mitä olen ovis-nippailuiksi luullut) tunsin kuitenkin loppuviikosta ja lämmötkin nousi. Nousevatko lämmöt kierron puolenvälin jälkeen joka tapauksessa vai voiko sitä kuitenkin pitää sen merkkinä että ovulaatio on tapahtunut?
Nimim. Epätietoinen
 
Batsku -- pahoittelen mokaa... Ehkä se oli ennakoivaa... että olet siellä kohta...

Ovistestit ovat kyllä ärsyttäviä... Itse taidan tilata toisen merkkisiä heti, kun täti taas saapuu kylään. Ajattelin kokeilla puikkoja vaihteeksi. Minkä merkkisiä testejä sulla on? Mä tilasin omat liuskatestini halpatestiltä.

Olen melkoisen positiivinen, että haamut merkitsivät mulla ovulaatiota, sillä nyt on kahtena aamuna olleet lämmöt kohollaan. (Tosin mulla on on ollut "piikkejä" muulloinkin lämmöissä).

Lueskelin Verkkoklinikan palstalta gynekologin vastausta raskautta yrittävälle. Hän kehotti vahvoin sanakääntein unohtamaan lämmön mittailut, sillä ovat täysin epäluotettavia, ja mielellään jättämään myös ovulaation tikuttamisen ja keskittymään siihen, että harrastaa yhdyntää joka toinen päivä.

No, itse olen luonteeltani sellainen, että haluan tietää... ja haluan tietää milloin se ovulaatio tarkalleen tapahtuu... Ja ilmeisesti mulla tapahtuu joka toinen kierto liian myöhäisessä vaiheessa... Joten sekin on hyvä tietää, jos tarvitsen lääkettä asiaa avittamaan...

Kirsille voimia uuteen kiertoon... :hug: <br><br>
 
Moikka, ja pikainen tervehdys ja tilannepäivitys minultakin! Kävimme tänään rakenneultrassa, ja kaikki oli pikkuisella hyvin :) Hurjaa ajatella että raskaus on jo viikolla 21, eli puolivälin yli jo ollaan! Tosin sikiö vaikuttaisi kokonsa puolesta olevan sitä mieltä että hän on jo viikon 22 loppupuolella... Toivottavasti nyt ei sitten mitään 5-kiloista jötkälettä tarvitse syksyllä ruveta punnertamaan ulos.

Kirsille: hieno homma että mitään häikkää ei löytynyt, ilmeisesti siis ovuloit normaalisti ja plussan ennemmin tai myöhemmin saat! Nyt vaan rennosti eteenpäin kevättä ja kesää :)

Ja teille kaikille muillekin hurjasti voimia ja tsemppiä!!! Kyllä teille kaikille sen plussan jo soisi :hug: Piinailuaika tuntuu joskus aivan loputtoman pitkältä, mutta katsokaas vaan, yhtäkkiä huomaatte ihmettelevänne että tässä sitä ollaan, raskauden puolivälissä :eek:
 
Heippa kaikki,

Minä saan taas muutaman päivän sisällä alkaa tikutella ovista, nyt kp9, ja parempi varmaan tikutella liian aikaisin kuin liian myöhään... Tällä viikoila tosin sekä minulla että miehellä kaikenlaista iltamenoa, toivottavasti ehditään kuitenkin vällyjen allekin aina välillä.

Noista ovistesteistä muuten, niitähän on näköjään myös eri herkkyyksillä kuten raskaustestejäkin - ehkä kannattaa valita sieltä herkemmästä päästä, jos tulisi ovisplussia ainakin paremmin :) Tilasin nyt pariksi kierroksi Mammaksin liuskoja (herkkyys 25 mIU/mL LH), joissain muissa testeissä herkkyys näyttäisi olevan 40 mIU/mL LH.
 
Hei!

Hienoa, uusi entistä ehompi pino! Oikeasti olisi kiva, jos kaikki edellisissä pinoissa kirjoittaneet ja nyt taustailevat kävisivät antamassa elonmerkkejä itsestään. Mutta kiva, jos olette mukana taustailemassa ja OK niinkin =)

Omaa napaa: Tänä aamuna RFSU:n ovistesti näytti jo toisena kiertona peräkkäin vahvaa plussaa. Tässäkin kierrossa on siis toivoa, että kierto pysyisi normaalipituisena. Nythän on menossa kp15. On se jännä miten yksi viiva pahvisessa tikussa saa koko elämän sekaisin. Nyt taas sitten jännittää pari seuraavaa viikkoa aivan eri tavalla kuin aiemmin. Tai en mä tiedä onko se sittenkin enemmän toivomista kuin varsinaista jännittämistä. Mutta tällaisia tänne.

Aurinkoisen päivän jatkoja!
miinamaria
 
Käyttämäni testit ovat kyllä juuri noita herkimpiä... Mutta haamua vahvempaa ei ole näkynyt. Kyllähän sitä väkisinkin ajattelee, että jossakin on häikkää... Olen miettinyt, että joskus teininä mulla oli välivuotoja ja söin niihin keltarauhashormonia sisältävää lääkettä... Ehkä tää on jotain jatkumaa... En millään malttaisi odottaa, että pääsisi gynekologin juttusille...
 
Maanantaita kaikille!

Kiva, että kävitte taas Lauralein, Dana ja Emma täälläkin meitä moikkaamassa.

Bantskusta oli tainnut vahingossa tulla Batsku (ihan omassakin viestissään). Olethan Bantsku vielä Bantsku? Vai olenkohan voinut aina lukea tuon sanan väärin... :eek:

Hannele taisit kysyä tuosta ovulaatiotestauksesta. Minä otin viime kierrossa vihdoin varaslähdön (tuosta vuoden rajasta) ja kävin yksityisellä ultrassa, jossa tutkittiin kohtu ja munasarjat SEKÄ ovulaation testaavassa verikokeessa. Otettiin (noin kp 20, eli oletetun oviksen jälkeen) 3 eri hormoniarvoa, kilpirauhashormooni, prolaktiini ja S-progesteroni. Tuo S-progesteroni ilmaisee loppukierrosta, että ovulaatio on tapahtunut. Muutkin hormonit liittyvät jotenkin kykyyn ylläpitää raskautta... Ja mulla tuo ovulaatio tapahtui!! Ja muutkin hormoniarvot olivat kunnossa. Ainakin toiselta puolelta siis ovuloin! Lääkäri näki toisella puolella "jotain PCO:hon viittaavaa" eli ei sanonut selkeästi että monirakkulaisuudesta olisi kyse, mutta sain kuitenkin sen kuvan että toisella puolella voisi olla jotain häikkää. Juuri siltä puolelta en siis testikuussa ovuloinut, eli tuo asia jäi epäselväksi. Lääkäri oli kuitenkin nyt sitä mieltä, ettei tarvitse toista puolta testata, kun kerran ovuloin (onnistuu se kuulemma "yhdelläkin munasarjalla"). Höh. Itsekin olen enemmän näitä "tahtoo tietää kaiken" tyyppejä, mutta kaipa toistaiseksi luotan lääkäriin ja ajattelen positiivisesti. Ovisoireet olivat ainakin mahtavat (kuten muistatte ehkä listastani...), joten niihin saattoi siis tässä tapauksessa luottaa. Ovistikkujahan en ole enää pariin kuukauteen käyttänyt.

Jätin viime kuussa mainitsematta noista verikokeista kun halusin jännätä nuo tulokset (joita sai siis odotella...) ensin. Mulla seuraavaksi edessä munasarjojen aukiolotutkimus ja sitten mahd. laparoskopia, jossa tutkittaisiin onko mahdollisesti endometrioosia. Eli yksi asia kerrallaan suljetaan pois. Yksityistä aion käyttää vielä tuohon aukiolotutkimukseen mutta laparoskopia tehdään nukutuksessa (ja siis maksaa!). Siihen aion siis kiltisti jonotella julkisen kautta, mikäli siihen mennään.

Oliko sinulla Kati 231 kanssa jotain epämääräistä PCO:n ja normaalin välillä diagnoosia?

Kivaa viikkoa itse kullekin! :wave:
 

Huomenta teille kaikille!

Oma napa:kp2/28 ja kovasti jo odottelen,että täti lähtee kylästä pois ja pääsen ovista tikuttamaan.
Migreeni päällä heti aamusta,joten oloni ei ole mukava :'(

Miten teillä muilla on mennyt?

Peukkuja teille kaikille!
 
Kiitos raskautuneille uutisista. Hienoa, että kaikilla tuntuu raskaudet edenneen mukavasti. :)

Kiitos meri myös yksityiskohtaisesta selostuksestasi. Jotenkin on hyvä tietää, mitä kaikkea tutkimuksiin liittyy. Hienoa, että ovuloit.

Mä olen nyt koettanut ottaa rauhallisemmin. Tosin olen miettinyt, että pitäisiköhän tuo Donna sylkitesti tilata... Se on sen verran kallis, että kaipaisin siitä enemmän tietoa ennen ostopäätöstä. Jotkut ovat haukkuneet ja toiset ylistäneet. Lähinnä tietoa on löytynyt englanninkielisiltä sivustoilta, kun se on kuitenkin ollut muualla päin maailmaan käytössä jo monta vuotta.
 

Yhteistyössä