3-kymppiset ensikertalaiset vol.11 <3

4.9.2017



***Lisäys- ja muutospyynnöt listaan punaisella, kiitos!​
Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

Shuubiduu..........31v.......kp 45/30..............yk 8...........luomu
_kiki_..................34v.......kp 43/28..............yk 1...........luomu
ToukkaHaave87..30v....kp 31/29...................yk9.........lz+b+pr+t
Genmaicha..........34v......kp 27/28.................yk 1..........luomu
hill4.....................37v.......kp 2626-29...........yk 10...........lz
Abby87...............30v.......kp 26/28...............yk 2..........luomu
Vesinokkaeläin....31v.......kp 21/28..............yk 2..........luomu
Lallastiina............36v......kp 13/28?........yk 4 (tm jälk.)..luget
histamiinihepo....30v.......kp 3/30-40..........yk 3...........luomu
Atvk87................30v.......kp 2/?..................yk2...........luomu


c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget/lutinus, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, b=bemfola, or=orgalutran

Taustalla:
Kicumisu, Iitukka81, Pikkumyy0285, janna83, Sonara, Keinuilija, Muruhaave, Shih, Mimm1, Vauvakuume85, Ingaliini, Ihanapa


Plussanneet 2016 ja plussauspäivät:

PikkuPöllö..........32v...........yk 7..............23.1.
Sekopuolinen..........................................22.3.
Lillans.................37v.........yk2(13)..........3.
Särki...................31v.........yk 1...............29.4.
Sonara................37v.........yk11..............31.5. (biokemiallinen)
Piinamiina...........34v.........yk3................28.5.
Mustikk4.............28v.........yk19..............21.6. 1.IVF/tuoresiirto
Sonara................37v.........yk12.............29.6. (tuulimuna)
hill4....................36v...........ya 4/16.........luomu (keskenmeno)
Maya.................31v............ yk 1..............luomu
Liinu_................3xv............yk 3..............luomu
mamihaave.......33v...........yk 6..............luomu
miu84................32v..........ya 11/13........2.11. luomu
BlackCat........................ya 1/14..........26.12. 1.ICSI/tuoresiirto
ReiRei85...........31v.......yk 6................

Plussanneet 2017 ja plussauspäivät:
Sinikukkanen......34v..........yk 18.............7.2. 1. PAS
Lallastiina...........35v..........yk 17.............7.2. luomu (tm)
Avokado83.........34v.....ya 01/16…........19.2. luomu
Taaartsan............35v........yk 2................6.4. luomu
Miinula................32v.........yk 13.............10.5. luomu
MamaBlue..........38v.........yk 12.............14.5. lz
Maaria1980........37v.........yk 3/8...........29.5. luomu
SannuB...............33v.........yk 5...............1.6. luomu
IinesAnkka82.....34v..........yk 7..............20.6 luomu
Risukko..............29v.........yk 3..............28.6. luomu
Mamushka.........32v..........yk 6.............11.7. luomu
Jesy....................34v.........yk 2.............18.7. luomu
Sano Pirkka........34v........yk10.............30.6. luomu
Suziella...............35v........yk1...............26.8. luomu



Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 
Onnea jännäilyyn @Vesinokkaeläin ja muut piinapäiväilijät!

Hauskat häät siellä @ToukkaHaave87 :LOL:. @atvk87 ja @histamiinihepo tsemppiä uuteen kiertoon (y)!

Täällä ovis oli ja meni, tosin tarkasta ajankohdasta en ole ollenkaan varma :cautious:. Ekat tasavahvat tuli siis jo kp10 perjantaina, lauantaina oli ihan supervahva viiva ja sunnuntainakin tuli vielä kontrollia vahvempi viiva. Sitten lopetinkin jo testaamisen. Yleensä mulla näkyy plussa enintään kahtena päivänä. Alavatsa on tuntunut vähän hassulta viimeiset pari päivää ja tänään illalla on tuntunut vihlaisuja oikealla, toivon silti että ovis olis ollut viimeistään eilen, kun ei lauantain jälkeen enää talleteltu. Too much info -varoitus: valkkari oli jo lauantaina vähemmän otollista (valkoista voidemaista), joten kokeiltiin sitä Pre-seediä, tosin ilman asetinta eli suurin osa siitä tais jäädä ulkopuolelle... :rolleyes:
 
@Vesinokkaeläin tsemppiä! (y)

Täällä kp30/30. Laskin tarkemmin ja kierto on yleensä ollut maksimissaan sen 30. Koska puoliyöhön ei ole enää kuin tunti, niin voin jo julistaa menkkojen olevan ainakin myöhässä. Välillä pelkään, että menkat alkaa ja välillä pelkään etteivät ne ala! Jotenkin ajatukset heittelee laidasta laitaan.

Ahdistaako ketään muuta se ajatus siitä isosta mahasta vai onko se vain positiivinen asia? Harrastan kilpaurheilua ja vähän jo ahdistaa, että siihen tulee tauko sitten kun tärppää. Kuulostaa ehkä pikkumaiselta, mutta kuitenkin. Täydellistä aikaa jäädä äitiyslomalle ei varmaan tule ikinä. :unsure:
 
Heipä hei, täällä linjoilla taas.

Ihanapa 29v yk 15, kp 7/29-31

Nyt on gynellä käyty tarkastuksessa. Ultrattiin ja tutkittiin. Kaikki oli kunnossa. Meille tehtiin lähete julkiselle puolelle.

Aikakin julkiselle puolle tuli jo ja mies kävi antamassa siemennäytteen. Seiltä tuliki nopeaa soitto ja miehelle passitus verikokeisiin. Miehellä näytteessä vähän siittiöitä, josta todennäköisesti johtuu ettei raskaus ole vielä alkanut. Nytpä sitten verikokeisiin ja odotellaan että päästäisiin asiasta tarkemmin juttelemaan.
 
Mä jotenkin haaveilen siitä mahasta. :ROFLMAO: Oon kyllä ihan varma että sit kun mulla oikeesti on se niin odotan vaan et se häviäis. Lähinnä siis haaveilen sellasesta söpöstä mahasta jonka voi verhota kaikkiin äitysmekkoihin. :rolleyes: Mut todennäköisesti leviän vaan jokapuolelle, eikä maha ees oo mitenkään söpö.

Kp 46 menossa, ei menkkoja edelleenkään. Tissit on niiiin kipeet et suihkussakin teki kipeetä.
 
Mä kyllä odotan myös sitä, että on se iso maha :) . Saa shoppailla raskausvaatteita :D. Mä oon keräämässä värisuoraa raskausoireista ja samalla jotenkin tuntuu, että ei se voi olla totta. Tiiättekö, kun on vähän kuin liian hyvää ollakseen totta...
 
@Vesinokkaeläin tiedän kyllä sen tunteen, kun kerää raskausoireita! Olen kuvitellut itselleni vaikka mitä. Viimeisimpänä kauhean janon, jonka luin olevan yksi oire myös.

Tänään oli kp31/30 ja tein negatiivisen testin. Eka kerta suurinpiirtein ikinä (tai ainakin viimeiseen kymmeneen vuoteen), kun menkat on myöhässä. Hämmentävä olo. Olin jo ihan varma, että plussa tulee taatusti. Ihan vain jo noiden menkkojenkin takia, kun ne on aina olleet niin täsmälliset! :confused:
 
Mahdoinkohan sittenkään ovuloida ollenkaan :unsure:... Mittasin tänään aamulämmöt ja oli mun normaalilla ovista edeltävällä tasolla. Eilen mittailin pitkin päivää (vaikka sen hyöty onkin kyseenalaista, mutta yleensä mulla oviksen jälkeen lämpö on yleisesti ottaen pari pykälää koholla), enkä havainnut korkeampia lämpöjä. Luget aloitin jo edellisiltana, mutta mitään vaikutusta lämpöihin ei niilläkään näytä olevan, vaikka käsittääkseni ne pitää monilla lämpöjä ylhäällä. Plääh.

@Ihanapa Hyvä että tutkimukset etenee!
@emmmis No onpa kumma, ehkä se plussa sieltä vielä tulee! Pillereiden lopetuksen jälkeen taitaa kyllä olla ihan tavallista, että kierrot heittelee. Mä en tosin ollut edes käyttänyt pillereitä vuosikausiin kun aloitettiin yrittäminen, mutta niinpä vaan mullakin se eka kierto oli tavallista pidempi ja ehdin jo innostua ja testata ennen kuin ne menkat sitten tuli...
 
Viimeksi muokattu:
Onpas täällä paljon oireita ilmassa! Toivotaan parasta (y) Kivaa kun saa jännätä muiden puolesta, kun ei itsellä oo mitään tilanteita päällä.

Mäkin odotan sitä mahaa! Kadun varmaan tätä lausetta jossain vaiheessa, mut nyt se tuntuis sellaselta kivalta tavoitteelta!
Täällä kp5, eli ei mitään mainittavaa.
 
@Lallastiina Pillerit lopetin jo vuodenvaihteessa ja koko tämän ajan ollut säännöllinen kierto. Tänään tosin sitten alkoi tiputella sen verran runsaasti, että huomenna varmaan menkat alkaa kunnolla. En odottanut, että heti tärppäisi, mutta olen silti pettynyt :unsure: No, uutta yritystä sitten vaan.
 
Hei kaikki!

Täällä kuukautiset saapuivat odotetusti ja nyt siis kp 3/28?
Vai mitenkäs tän nyt merkkaankaan, koska mulla yleensä ollut kierto tuon 28 päivää, mutta nyt oli jostain syystä lyhyempi. Tää viimeisin kierto oli vaan 26 päivää laskujeni mukaan, mistähän lie johtui (n)


Olin ihan varma, että en ole raskaana: ekasta kierrosta raskautuminen olisi superhyvää tuuria ja olen yrittänyt tsempata itseäni, että varautuisin siihen että pitkäänkin voi kestää raskautuminen. Muistuttelen myös itseäni, että eihän sitä voi tietää raskautuuko sitä ollenkaan ja muutenkin yritän pitää jalat maassa. Ja... silti olin todella pettynyt, kun kuukautiset sitten alkoivat. Jännä kyllä, miten ihmisen mieli toimii.

Ai hitsi @ToukkaHaave87 kun oli hauskaa lukea sun hääruokailuepisodista :) varmaan tietty harmillista, jos olisitte halunneet pitää asian pidempään salassa. Mutta aivan ihanan herkullisen huvittava tilanne :D

Tästä on ehkä ollut aiemmin ketjussa jo puhetta, mutta toivottavasti sallitte, että virittelen keskustelua uudelleen: Te, jotka suunnittelette raskautta - käytättekö jotain vitamiineja tai lisäravinteita tai muuta vastaavaa raskautuminen mielessä? Entä miten muuten olette toimineet elintapojen suhteen, noudatatteko raskausajan suosituksia jo yritysaikana vai alkaako se sitten, kun plussa tulee?

Mulla on käytössä foolihappolisä, muuten en ole muuttanut mitään. Painoa mun olisi syytä pudottaa, mulla on ylipainoa jonkun verran ja tiedän, että se voi vaikeuttaa raskaaksi tuloa. En vain ole toistaiseksi löytänyt mitään itselleni toimivaa painonpudotuskeinoa :(

 
Foolihappolisähän on sellanen jota kaikkien kannattaa ehdottomasti syödä, mielellään aloittaa jo kaksi kuukautta ennen yrittämistä. Itse aloitin jo puoli vuotta ennen yrittämistä, se oli vähän liiottelua mutta hauskaa :D. Mun foolihapot oli just loppumassa kun alettiin sit yrittää, niin vaihdoin siinä vaiheessa suoraan mamma multivitamiiniin. Koska jos heti ois tärpännyt niin olis menny lähes kaikki foolihappotabletit hukkaan :rolleyes:.

Muuten pyrin noudattamaan sellasii yleisterveellisiä suosituksia. Oon koittanut lisätä hedelmien syöntiä, ostettiin mehulinko ja ollaan tehty mm. appelsiini-greippi-mehua. Vihanneksia tuli jo aiemmin syötyä paljon. Kahvin juonnin oon koittanut nyt vähentää jo max yhteen kuppiin päivässä. Muuten oon vaihtanut mustaan teehen, kamomillatee sai jäädä odottamaan parempia aikoja. Alkoholia ei käytetä paljon muutenkaan, nyt sit oon suosiolla juomatta ollenkaan aina muutama päivä oviksen jälkeen ad menkkojen alku. Eipä oo ollu suuri muutos ja ehkä auttaa hallitsemaan painoakin.

ON: Ristiriitaisia oireita. Osittain pelkään jo menkkojen tuloa normaalia aikaisempaan. Toisaalta tänään pitkin päivää voimakkaampaa pahoinvointia. Illalla kävin vähän yökkimässä pytyllekin, ei tullut kyllä kuin ilmaa mutta hyvin vakuuttavasti ;)

P.s. Tähän mennessä mulle ainut oikeasti toimiva painonpudotuskeino on ollut pienemmät lautaset arkikäyttöön (y)
 
Foolihappoa oon syöny jo alkuvuodesta saakka, kun luin että siitä on apua myös mm. alzheimerin torjumiseen. Sillon ekaa kertaa aloin miettimään vauva-asiaa ja googlasin vähän. Kahvia juon 1-2 mukia päivässä, en ajatellut yritysaikana lopettaa. Alkoholia kuluu muutenkin tosi maltillisesti, mut ehkä ovispäivinä vois ottaa lasin punkkua!
Sit ostin ne gelé royalet, söin niitä ekassa kierrossa päivittäin, mut sit ku kierto vaan venyi, niin lopetin ne. Ajattelin alottaa ens viikolla uudestaan, kun mahdollinen ovis lähestyy. Haluaisin kans greippimehua, mut meidän kaupassa ei ole! Pitäis muistaa hakea sitä erikseen jostain muualta.

@Vesinokkaeläin kyllähän toi nyt kuulostaa aivan.... ;)
 
@atvk87 ongelma on katsos siinä, että mulla on jo aivan liikaa mahdollisia alkuraskauden oireita, jotta se voisi olla totta. Mm rinnat aristaa. Tykkään nukkua vatsalla ja parina viime yönä sitä on haitannut rintojen aristus, mitä ei oo ollu ikinä aiemmin. Ja nyt tuli pieni tilkka vaalean punaista vuotoa, joka kyllä todennäköisesti oli itse aiheutetusta haavasta hiivalääkettä laittaessa. Mutta niin, oireita on niin paljon että en vaan voi olla raskaava. Olen varma siitä :cool::D
 
@Vesinokkaeläin Hiivalääke voi aiheuttaa vaaleanpunaista vuotoa muutenkin, mulla on ollut aina kun oon joutunut käyttämään semmosta sisälle laitettavaa tablettia.
Kyllähän nuo oireet kuulostaa lupaavilta (y)!

Lämmöt on nyt nousseet nippa nappa oikealle tasolle, mutta nyt en sitten tiedä onko se vaan noiden Lugejen vaikutusta... Alavatsassa on jo pari päivää tuntunut keskellä jotain hyvin lievää nippailua tai mitä lie.
 
Viimeksi muokattu:
Olin varma, että en ole raskaana: ekasta kierrosta raskautuminen olisi superhyvää tuuria ja olen yrittänyt tsempata itseäni, että varautuisin siihen että pitkäänkin voi kestää raskautuminen. Muistuttelen myös itseäni, että eihän sitä voi tietää raskautuuko sitä ollenkaan ja muutenkin yritän pitää jalat maassa. Ja... silti olin todella pettynyt, kun kuukautiset sitten alkoivat. Jännä kyllä, miten ihmisen mieli toimii.
No sano muuta! Ajattelin, etten olisi niin pettynyt, jos menkat kuitenkin alkavat, kun tämä on vasta eka kierto ja en kärvistele kauheassa vauvakuumeessa. Nyt, kun menkat sitten alkoikin, niin olin pettynyt ja odotan vaan sitä, että ne on ohi, että päästään yrittämään uudelleen. Ja vaikka ei pitäisi, niin tietty mielessä kävi sekin, että mistä sitä tietää tuleeko se ikinä onnistumaan! Ei näin varhaisessa vaiheessa yrittämistä pitäisi liikoja miettiä sitä lapsettomaksi jäämisen mahdollisuutta.
 
@Vesinokkaeläin lupaavilta kuulostavat oireesi, pidän peukkuja!

@emmmis tutulta kuulostavat nuo ajatukset. Odotan myös malttamattomana uutta ovulaatiota ja mietin huolissani lapsettomuuden mahdollisuutta. Todellinenhan se riski aina toki on, mutta näin alkuvaiheessa ei oikein voi muuta kuin odotella. Raskautumista ei voi miettimällä ja murehtimalla mitenkään edistää.

Googlettelin noita greippi- ja gele royale -juttuja ja mulle aukeni sitä kautta ihan uudet maailmat! Ei ole tullut mieleenkään, että ruokavalion avulla voisi edistää raskaaksi tulemista. Olen miettinyt ruokavaliota vain siltä kannalta, että sikiölle olisi sitten tarvittavat vitamiinit ym. saatavilla ja vahingolliset ruoat ja muut nautintoaineet jätetty pois. Tätä tutkin lisää vielä.
 

Yhteistyössä