3-kymppiset ensikertalaiset vol.11 <3

Huhhei. Yritän selvittää noiden sovellusten avulla, et millon mulla ois mahdollisesti ovis! Tai siis, et millon sitä kannattais testailla. Oon laittanu oletusarvoksi jos mahdollista, et epäsäännöllinen kierto ja jos ei mahdollista, niin kierron pituudeksi 32 päivää. Koska nyt oli se 40 ja "oikea" olis 28. Mulla on siis neljä eri sovellusta käytössä ja kaikki näyttää vähä eriä, mut niiden mukaan mahis ois kuukauden 12-26 päivä. Enkä haluis testailla kahta viikkoa, vaan selvitä esim seitsemällä testillä. Eli toinen sovellus alottais hedelmällisyysjakson tiistaina ja toinen viikon päästä. Yksi niistä antaa laajemman ikkunan, jossa on joku 9 päivää mahiksia ja sit taas toinen tosi selkeen kaavan 32 päivän mukaan.
Pitäiskö vaan sekstata vähinrään joka toinen päivä, niin ei ois niin tarkkaa ja sit testais vaikka oireiden perusteella? On tää taas hankalaa... :giggle:
Noista appeista toi Ovia on monipuolisin, mut toki vähä tylsä et englanniksi. Flo in tavallaan selkein, mutta sit siinä ei oo niin paljo ominaisuuksia. Kuukautiskalenteri on vähä lapsellisen näköinen ja ehdottomasti huonoin ja epämukavin käyttää on se womanlog. Jos poistaisin kaks viimeistä ja yrittäisin selvitä kahdella. :LOL:
 
@atvk87 Mä sain oireiden perusteella oviksen paikannettua parhain kun seurasin kohdunsuun tilannetta ja limoja. Netistä googlettamalla löyty parhaimmat ohjeet :D Mulla ainakin tosi selkeesti kohdunsuu nous korkeelle just ennen ovulaatiota ja nyt on uudelleen noussut ylös. Kun siihen liitti vielä ovislimat ja toispuoleiset alavatsakivut (y). Toki voihan sitä vaan sekstailla joka toinen päivä. Miehet taitaa tykätä siitä tekniikasta :D.
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
@atvk87 Mä sain oireiden perusteella oviksen paikannettua parhain kun seurasin kohdunsuun tilannetta ja limoja. Netistä googlettamalla löyty parhaimmat ohjeet :D Mulla ainakin tosi selkeesti kohdunsuu nous korkeelle just ennen ovulaatiota ja nyt on uudelleen noussut ylös. Kun siihen liitti vielä ovislimat ja toispuoleiset alavatsakivut (y). Toki voihan sitä vaan sekstailla joka toinen päivä. Miehet taitaa tykätä siitä tekniikasta :D.
Joo, hankala ku mulla se oli ylhäällä koko loppukierron jostain kp10 alkaen ja siks sitä joka päivä testasin ja tein niitä testejä vähä vuorotellen. Edes ennen ku menkat alkoi, niin ei tuntunut muutosta. Sit vuodon ajan se oli pehmeempi ja hiukan alempana. Heti vuodon loppumisen jälkeen nous taas ylös. En siis oikein osaa siitä päätellä mitään. Limoja pitää yrittää bongailla (y)
 
@atvk87 la-su yön nukuin yllättävän hyvin, joskin kun heräsin kasilta ei tullut mitään nukkumisesta. Tänä aamuna onnistuin hillitsemään itseni enkä tehnyt testiä. Huomenna sit 25mIU/ml testillä uusintaa. Nyt alkaa kyllä nukkumista jo haittaamaan kun sekä alavatsalla että rinnoissa tuntuu epämiellyttävää paineen tunnetta kun tykkään nukkua vatsallani :)
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Täällä taas! Viime kierrossa oli menkat päivän myöhässä ja sitä ennen liuta oireita, mutta menivät sitten mielikuvituksen ja/tai kuparikierukan poiston jälkeisiin tuntemuksiin. Nyt ovulaatio taisi olla pari päivää myöhässä eli to-pe yönä, tiputtelun perusteella, eli nyt dpo 4. Alla vielä päivitetyt tiedot, katsotaan miten käy!

_kiki_..................34v.......kp 20/28..............yk 2...........luomu
 
11.9.2017



***Lisäys- ja muutospyynnöt listaan punaisella, kiitos!​
Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

Shuubiduu..........31v.......kp 52/30..............yk 8...........luomu
_kiki_..................34v.......kp 43/28..............yk 1...........luomu
Abby87...............30v.......kp 33/28...............yk 2..........luomu
Vesinokkaeläin....31v.......kp 28/28..............yk 2..........luomu
_kiki_..................34v......kp 20/28...............yk 2...........luomu
Lallastiina............36v......kp 20/28?........yk 4 (tm jälk.)..luget
Ihanapa..............29v......kp 13/29-31..........yk 15.........
histamiinihepo....30v.......kp 10/30-40..........yk 3...........luomu
Atvk87................30v.......kp 9/?..................yk2...........luomu
Genmaicha..........34v......kp 7/~28.................yk 2..........luomu
hill4.....................37v.......kp 5/26-29...........yk 11...........lz


c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget/lutinus, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, b=bemfola, or=orgalutran

Taustalla:
Kicumisu, Iitukka81, Pikkumyy0285, janna83, Sonara, Keinuilija, Muruhaave, Shih, Mimm1, Vauvakuume85, Ingaliini, Ihanapa


Plussanneet 2016 ja plussauspäivät:

PikkuPöllö..........32v...........yk 7..............23.1.
Sekopuolinen..........................................22.3.
Lillans.................37v.........yk2(13)..........3.
Särki...................31v.........yk 1...............29.4.
Sonara................37v.........yk11..............31.5. (biokemiallinen)
Piinamiina...........34v.........yk3................28.5.
Mustikk4.............28v.........yk19..............21.6. 1.IVF/tuoresiirto
Sonara................37v.........yk12.............29.6. (tuulimuna)
hill4....................36v...........ya 4/16.........luomu (keskenmeno)
Maya.................31v............ yk 1..............luomu
Liinu_................3xv............yk 3..............luomu
mamihaave.......33v...........yk 6..............luomu
miu84................32v..........ya 11/13........2.11. luomu
BlackCat........................ya 1/14..........26.12. 1.ICSI/tuoresiirto
ReiRei85...........31v.......yk 6................

Plussanneet 2017 ja plussauspäivät:
Sinikukkanen......34v..........yk18.............7.2. 1. PAS
Lallastiina...........35v..........yk17.............7.2. luomu (tm)
Avokado83.........34v.....ya01/16…........19.2. luomu
Taaartsan............35v........yk2................6.4. luomu
Miinula................32v.........yk13.............10.5. luomu
MamaBlue..........38v.........yk12.............14.5. lz
Maaria1980........37v.........yk3/8...........29.5. luomu
SannuB...............33v.........yk5...............1.6. luomu
IinesAnkka82.....34v..........yk7..............20.6 luomu
Risukko..............29v.........yk3..............28.6. luomu
Mamushka.........32v..........yk6.............11.7. luomu
Jesy....................34v.........yk2.............18.7. luomu
Sano Pirkka........34v........yk10.............30.6. luomu
Suziella...............35v........yk1...............26.8. luomu
ToukkaHaave87..30v........yk9................1.9. lz+b+pr+t

Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 
Viimeksi muokattu:
@Vesinokkaeläin Onnea plussasta (y)!!

Mä olen joskus koittanut tuota kohdunsuuta tarkkailla mutta tuntuu että se voi vaihdella samankin päivän aikana ääripäästä toiseen, eli ei siitä ota tolkkua. Limojen bongailu on helpompaa ja selkeämpää mulle.
Joka toinen päivä sekstailua parin viikon ajan ne suosittelee aina noissa kaikissa raskautumisartikkeleissa, ja mikäs siinä jos intoa riittää :p. Mulla vaan tulis mitta täyteen viimeistään neljännellä kerralla :notworthy:.

Dpo9(?) täällä, ei oireita. Ekat hätähousutestit tehty eilen ja tänään mutta negojahan ne tietysti. Tilasin just lisää :rolleyes:.
 
@atvk87 Mäkin otin juuri käyttöön noista sovelluksista Ovian, aiemmin mulla on ollut käytössä Clue kuukautisten seuraamiseen. Tavoitteena myös mulla selvittään ovulaation ajankohta. Ovulaatiotestejäkin olen harkinnut, mutta vielä ainakaan en ole jaksanut niihin ja niiden käyttöön perehtyä...
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Hei kaikille!
Oon aikasemmin keskustellut tuolla vauva.fi-forumilla, mutta siellä keskustelu ei ole kovin vilkasta, joten tulin tänne tiedustelemaan, että sopiiko tänne uusi tulokas joukkoon? Yritin kovasti tavata tuota teidän listaa (vaimikätuonyton), enkä nyt vaan ymmärtänyt, että mitä minun pittää tehä.. Voiko joku vähän avata, että kuinka siis saan nimeni tuonne listaan? Se kai olisi joku vaatimus(ko)? Ja mitä tarkottaa tuo "kiertopv/pituus" ja "yk"? Kiitos jos, joku jaksaa neuvoa :)
 
Tervetuloa joukkoon @Scarlet- !

Mikään pakko ei listalle ole ilmoittautua, ja tietoja saa ilmoittaa / itsestään kertoa just niin paljon tai vähän kuin haluaa :).

Tässä vähän sanastoa:
yk: meneillään olevan yrityskierron numero
kp/pituus: meneillään oleva kiertopäivä / kierron pituus (jos ei juuri vaihtele)
dpo: päiviä ovulaatiosta - ovispäivä on 0, ovistestien käyttäjillä plussauspäivä on yleensä -1

Siinä tais tulla ne tärkeimmät!

Dpo11, vähän väsyttää ja selkää särkee, mutta johtunee siitä että muutaman istumispäivän jälkeen laitoin työpöydän taas seisoma-asentoon. Lämpö oli aamulla 36.7 eli vähän korkeampi kuin edellisinä päivinä.
Uusi satsi testejä tuli tänään, jotain Ellatest-merkkisiä ja pari One Stepin tikkua. Kokeilin molempia. Taitaa olla viallisia kun ei tullut viivaa :rolleyes: :p.
 
@Lallastiina kiitos selvennyksestä Ehkä minä ainakin alkuun vähän seurailen tätä keskustelua täällä ja katson kuinka aktiivisesti haluan osallistua.

Mutta jos hieman itsestäni kerron. Eli täytän kahden viikon päästä 30 ja mies on 31. Ollaan oltu yhdessä 12 vuotta ja naimisissa siitä 2 vuotta. Ehkäisy jätettiin pois kesäkuussa 2016 ja tulinkin raskaaksi melko nopeasti, eli marraskuussa 2016. Tämä raskaus kuitenkin päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon joka todettiin ensimmäisen ultran yhteydessä tammikuussa 2017. Toipuminen keskenmenosta on ollut henkisesti tosi raskasta ja vasta nyt oikeastaan uskaltaa ihan tosissaan ruveta panostamaan taas yritykseen. Että tässä vähän meistä

Tässä kuussa ollut pitkästä aikaan hyvin selkeä ovis joka tuntui voimakkaana kipuna ja puuhastelutkin sattui sopivasti kohalleen. Hieman jännittyneenä odottelen alkaako menkat reilun viikon päästä
 
Tervetuloa @Scarlet- Toivottavasti teillä tärppäis!

Täällä mennään...ööh. Kp 54. :sleep: Ens tiistaina gyne, et saadaan kierrolle jotain selvyyttää. Viime vloppuna nega. Oon tietenkin viihdyttänyt itseäni lukemalla ihmisistä joilla raskaus ei näkynyt testeissä, mutta se on varmaan aika kaukaa haettua. Toivoisin silti et nää epämääräiset oireet vois poistua ja kp 1 startata...
 
Tervetuloa joukkoon, tää on omalla tavallaan terapeuttista.

Mulla kp13 ja Ovian mukaan ovis ois menny jo, se jotenkin sekos niissä fertility-vihreissä päivissä ja muutti ne yhtäkkiä yli viikon aiemmaksi. En keksi, mitä asetusta olisin muuttanut niin, että se siirtyi.
Kokeilin silti ovistestiä tänään ja siihen ilmestyi haalea viiva testiajalla. Eli nega, mutta ehkä lähestymässä? Aattelin testata nyt siihen asti, että saan vahvan viivan, mutta kuitenkin max 7 päivää putkeen.
Tilasin ebaysta joku aika sitten uusia ovistestejä kokeiluun Onestepien tilalle ja ne on tosi kapeita plus se väri on kirkuvan pinkki, ihania siis. :LOL: Tosin eipä se testaaminen mitään auta, mutta on ainakin jotain ajanvietettä asian tiimoilta.
 
Eiköhän mut voi siirtää plussanneisiin kun neljäskin testi näyttää tuplaviivaa, jotka vahvistuu :love: Jospa ei tarviis tulla häntä koipien välissä takas :unsure:. Pelottaa tietysti kun tajuu kuinka onnekasta ois että näin nopeesti tärppäis ja kaikki menis hyvin. Mutta kuitenkin Vesinokkaeläin 31v yk2 10.9. luomu. Käyn täällä varmasti taustalla seurailemassa ja pitämässä peukkuja että kaikki pääsis pian tuonne odottavien puolelle. (y)
 
Oi ihanaa @Vesinokkaeläin ❤ Toivottavasti kaikki menee hyvin

Mie tässä vähän neuroottisena kuulostelen oman kropan toimintoja. Ollut pari päivää sellasia inhottavia menkkamaisia kipuja, sekä alaselkä ja nivuset on myös kipeenä. Menkat pitäs alkaa siis vasta reilun viikon päästä. Tuskin tää kuitenkaan mitään tarkottaa. Koitan vaan olla miettimättä liikaa, että ei pettys liian kovaa, kuten aina ennenkin
 
  • Tykkää
Reactions: Vesinokkaeläin
Hei täältä taustalta...
Olen pitänyt tarkoituksella hiljaisuutta.
Ketjussa ei olekaan "vanhoja" kovin montaa...siitä olen iloinen. jollain menee siis meitä paremmin...
Nyt tuli täyteen kaksi vuotta yritystä se oki rajapyykki jota en koskaan uskonut kohdalleni sattuvan.
Yhtään positiivista raskaustestiä en ole nähnyt...ja niitä on tehty kyllä aika monta.
Näinpä päätimme aloittaa selvitykset mistä kiikastaa. Selvitykset aloitetaan yksityisellä ja alku juttujen jälkeen siirrytään julkiselle puolelle. Kaksi viikkoa ja menen ekoihin labroihin. Tehdään minulle kierron kartoitus ja mies menee antamaan simppanäytteen.
Ehkäpä tämä tästä...
Lähipiirissäni on muutama saanut vauvan lähiaikoina. Uskomattoman vaikeaa kohdata heitä.
Listalle en halua. Kirjoittelen silloin tällöin..
 
No niin @Genmaicha siitä se himotestaajan ura sitten urkenee! :LOL:

Ikävä kuulla @Kicumisu että yritystä on jo noin kauan, hyvä kun siirrytte tutkimuksiin. Toi on kamalaa kohdata vauvoja ja tuoreita äitejä, kun ei itse pääse mukaan siihen elämään vaikka kuinka yrittää. Tsemppiä!

Eilen taas samanlainen haalea viiva ovistestiin. Yritettiin yhdyntää vielä illalla, mutta mies oli niin väsynyt ettei sitten lauennut ollenkaan. Eihän sille mitään voi, mutta toki se harmittaa kun jää käyttämättä. Ovian mukaan mun fertility window alkoi päivä menkkojen loppumisen jälkeen ja loppui keskiviikkona. Silti se ehdottaa seuraavan kierron alkua lokakuun 5.päivä. En nyt oikein ymmärrä... Sieltä tuli sellainen ilmoitus, että jos tulit raskaaksi tästä hedelmällisyydestä, niin vauvasi syntyy 3.-7.6. Siitäkin tuli paha mieli! Saakeli.
Flon mukaan ovulaatio ois tänään ja Womanlog, jota en muuten tykkää käyttää, sanoo et ovis osuis ens viikon tiistaille. Se kuulostaa enemmän oikealta.
Noh, katsotaan. Yritän tikuttaa sen sieltä ja kuulostella mahdollisia oireita.
Anteeksi kun jauhan tästä näin paljon. :ROFLMAO:
Kp14
 
Viimeksi muokattu:
@atvk87 noi tuollaset muistutukset joo on aika kauheita. Mä rekisteröidyin sillon keskenmenoon päättyneen raskauden aikaan vau.fi-uutiskirjeen tilaajaksi ja vaikka olen perunut sen uutiskirjeen vaikka kuinka monta kertaa, niin silti se puskee läpi. Pahinta oli nyt elokuun alussa, kun se kirje tuli otsikolla "onneksi olkoon, tänään on lapsesi laskettu aika" ihan meni kylmät väreet sitä uutiskirjettä lukiessa.
 
Paljon onnea plussanneille <3
Vähän pidin taukoa tällä käynnissä, nyt menossa kp12/28 yk3 tikuttelu aloitettu ja ovis oletettavasti tulossa viikonvaihteessa. Voiko flunssa vaikuttaa ovikseen ja hedelmöittymiseen? Itsellä ollut nyt pari päivää pientä nuhaa, mutta ei kuumetta. Hunajateetä ja herukkamehua oon juonut jos selviäis ilman sänkyyn kaatumista. En tahtois/jaksais nyt sairastaa.
 

Yhteistyössä