Onko kukaan huomannut että ovulaation jälkeen tulisi kummallisia hajuaistimuksia kuten esim mätä kala?
Kiitos myötätunnosta! Vaikka yritän hokea itselleni, että tässä ollaan vasta alussa ja pahempaa on luvassa, niin tekis mieli jo lyödä hanskat tiskiin. Niin malttamaton mä oon.@atvk87 Gele royale on mulle ihan uus juttu. Kertosko joku lisää, en jaksais kännykällä googletella.
Totta! Suurimmalla osalla varmasti oletus ja ajatus on se, että heti on raskaana, kun ehkäisyn jättää pois. Sitähän meille teinistä asti kuitenkin tolkutetaan! "Yksi kerta riittää raskautumiseen". Ja kun niin ei ehkä sitten käykään, niin sehän tuntuu siltä, kuin oma kroppa olisi petturi!Huomenta ja Onnea @Suziella!
Aina aattelin et mullekin kävis noin. Yk1:stä onnistuisi. Puhuttiin eilen kaverin kanssa siitä, et kaikkihan niin oottaa. Et ei kai kukaan jätä ehkäisyä pois ja oo että no toivottavasti raskaudun sit 2020 tammikuussa.
Höpsis, terveisin kp39KP 17, aika matelee
Mun edellinen kierto venyi 44 päivän mittaiseksi. Osanottoni!Höpsis, terveisin kp39
Hei aivan kuin mun ajatukset, tosiaan! Tai, no en luule että olisin uusavuton, koska pidän itseäni maalaisjärjellisenä. Mutta olen vakaasti päättänyt uskoa, että se on luontaista ja sen oppii tekemällä, niin kuin kaiken muunkin. Nyt tietenkin on helppo ajatella niin! Voi olla, että kun toivottavasti joskus mahdollisen vauvan syntymä lähestyy, niin enemmän epävarmuuksia tulee mieleen. Kuitenkin uskon, että neuvolasta saa ohjeita ja sairaalassa opastetaan imetykseen yms. Tai siis jotenkin tuntuu siltä, että Suomessa nää asiat on hyvissä käsissä!Jänittää, että osaanko olla tarpeeksi "äidillinen", jos tulen äidiksi. Tuntemani äidit ovat jotenkin tosi itsevarmoja ja naisellisia ja, no, äidillisiä Sellaisia käytännönläheisiä, järkeviä ja luontevia. Itseäni mietityttää, osaisinko olla vauvan kanssa oikealla tavalla vuorovaikutuksessa... ja mitenhän sitä voi oppia edes pitelemään vauvaa oikein, saati sitten imettämään tai jotain oikeankokoisia potkupukuja valkkailemaan? Näitä kun miettii niin alkaa jotenkin pelottaa, että olen liian uusavuton äidiksi. Vaikka voihan se olla, että lopulta asiat menevät luonnollisesti omalla painollaan ja kaiken tarvittavan oppii sitä mukaa, kun/jos asiat tapahtuvat.
Kannattaa muistaa et toiset ihmiset näkee aina vain ulkoa päin eikä pään sisään, ja kaikki näyttää aina itsevarmemmilta kuin on.Onnittelut @Suziella ja @ToukkaHaave87
Ja tervetuloa @emmmis
Täällä kp 24/28 jos en ole ihan laskuissa mennyt sekaisin. Ovulaation tarkasta ajankohdasta ei ole tietoa, en ole (vielä) kokeillut ovulaatiotestejä. Kierron 14-15. päivän tienoilla minulla on yleensä aina alavatsakipuja, jotka varmaan liittyvät ovulaatioon. Jotain seksielämääkin oli jossain ihan sopivassa kohdassa, mutta odottelen kuitenkin kuukautisia alkavaksi loppuviikosta: kaikki kehon tuntemukset viittaavat tavalliseen kiertoon ja olisi se nyt aikamoinen ihme, jos heti ekasta yrityskerrasta olisi raskaaksi tullut.
Olipa kiva lukea kommentteja teiltä, joilla ei ole ollut varsinaista vauvakuumetta. Ainakin @histamiinihepo @Lallastiina @atvk87 ...ehkä joku muukin? Tuttavapiirini on jotenkin jakautunut sellaisiin äiteihin, jotka ovat aina halunneet olla äitejä ja joilla on suunnilleen krooninen vauvakuume, ja sitten toisaalta heihin, jotka ovat tiukasti päättäneet pysyä lapsettomina ja joita ei yhtään kiinnosta mitkään vauvajutut. Itse koen olevani jotenkin välimaastossa.
Jänittää, että osaanko olla tarpeeksi "äidillinen", jos tulen äidiksi. Tuntemani äidit ovat jotenkin tosi itsevarmoja ja naisellisia ja, no, äidillisiä Sellaisia käytännönläheisiä, järkeviä ja luontevia. Itseäni mietityttää, osaisinko olla vauvan kanssa oikealla tavalla vuorovaikutuksessa... ja mitenhän sitä voi oppia edes pitelemään vauvaa oikein, saati sitten imettämään tai jotain oikeankokoisia potkupukuja valkkailemaan? Näitä kun miettii niin alkaa jotenkin pelottaa, että olen liian uusavuton äidiksi. Vaikka voihan se olla, että lopulta asiat menevät luonnollisesti omalla painollaan ja kaiken tarvittavan oppii sitä mukaa, kun/jos asiat tapahtuvat.