3-kymppiset ensikertalaiset vol.11 <3

Mites SannuB:llä menee piinailut?

Täällä dpo 6... Lupaavasti jomottaa vasentapuolta selästä, mun mielestä vasemmalla oli myös ovis säryt... Tai sitten kuvittelen! Mikä on kyllä aika todennäköistä! :D Flunssakin jo vähän hellittää

Mulla on näköjään aika myöhään tuo ovulaatio kp 17/18 ja nyt pillereiden jälkeen on ollut aika tarkalleen 28 päivän kierto. Ajattelin sunnuntai aamuna kokeilla josko jotain näkyisi, miehellä on nimittäin synttärit tuolloin niin ois mahtava lahja :)

Mulla tuli tuossa tuulimunassa todetussa raskaudessa kiinnitymisvuotoa aika reippaasti. Luulin että mulla oli ollu niin kova stressi, että elimistö meni sekaisin ja tuli välimenkat. Siitä 5päivää ja aamukahvi ei mennyt enää alas ja rintoja kutisi. Illalla sitten töitten jälkeen räikeä plussa, heti kun liuska kastui.

Nyt odottelen lähinnä sitä että rinnat alkais kutista! :D :ROFLMAO:
 
@Risukko
Ihan kauhiaa piinailua on, en saa ajatuksia tästä pois! Mulla tuli eilen illalla tosi kipeäksi alavatsa ja tänään jatkunut menkkamaiset kivut. Lisäksi juilii nivusia, alaselkää ja reisiä. Mut mun dpo:t kuitenkin niin matalat (4-5), et en kyllä usko muuhun kun vilkkaaseen mielikuvitukseen!! Toi on kyl sulla niin hyvä, kun on kerran jo plussannut, et tietää vähän miltä se vois tuntua :) Mä pidän peukkuja, et sun fiilikset olis oikeat ja saisit yllättää miehen mahtavalla synttärilahjalla! Tuu sit heti kertoon tänne kans (y)(y)(y)
 
Hei!

Harva minua varmaan muistaa kun porukka on niin ketjussa vaihtunut ( ja hyvä niin), pitkään olin palstalla ja joulukuun lopulla sain vihdoin plussan.

Tulin vain pahoittelemaan @Lallastiina :lle :( On surullista että raskaus olikin tuulimuna...
Tsemppiä kuitenkin yritykseen, uskon ja toivon että se pysyvä plussankin sieltä sinulle tulee :love:

Ja sitten :eek: @MamaBlue Mitä ihania uutisia :love::love: !!!!
En voisi olla puolestasi onnellisempi, ihan mieletön juttu (y)
Tervetuloa tuonne 30v. ensikertalaisten odotusketjuun juttelemaan :)
 
  • Tykkää
Reactions: Lallastiina
@Lallastiina Mä en oo huomannu muuta vaikutusta liikunnalla mun menkkoihin just ku sen että liikkuessa tulee enemmän vuotoa.

@Risukko Toivotaan parasta :X3:

Mä vaan jännitän sitä ensi perjantain gyneä, että osaanko siellä mitään järkevää kysyä tai sanoa. :D Kai siinä 20 minuutin ajassa se ehtii jotain saada selville kuitenkin.
 
Kiitos @BlackCat :love: :love: Juu, ajattelinkin tulla siihen ketjuun kirjoittamaan, mutta jostain syystä meinaa olla iso kynnys astua sinne odottajien puolelle vielä tässä vaiheessa, kun vasta niin alussa on kaikki... mutta kerään rohkeutta ja ilmaannun sinne jossain vaiheessa, mikäli kaikki nyt menee hyvin... :)
 
Täällä taitaa olla menkat vihdoin lusittu :). Ei ne kummavuodot tainneetkaan liittyä liikuntaan. Keskiviikkoiltana vuosin vaikken treenannut ja torstaina en vaikka treenasin. Nyt kp7 ja äsken pisteli vasenta munasarjaa siihen malliin että vois olla aikainen ovis tulossa. Ovistestiviiva oli hivenen aiempia vahvempi vaikkei lähelläkään plussaa.
 
Kävin lueskelemassa teidän jutut jo aiemmin, mutta en jaksa mobiililla vastailla :) Musta on tosi kiva, että ketju on vilkastunut!

@Shuubiduu Mä mietin kans samaa, kun olin varaamassa gyneä, et riittääkö 20min. Mut sit ajattelin, et laitan kysymykset paperille, et ei jää mitään kysymättä. Ja kylhän siinä voi samalla kysellä, kun toinen tutkii :ROFLMAO:

@Lallastiina Hyvä, että menkat on ohi. Tosi ärsyttäviä tuollaiset epämääräiset vuodot, mutta pitänee vaan yrittää ymmärtää kroppaa, et se tekee parhaansa palautuakseen. Toivottavasti pääsette hyödyntämään tulevan oviksen tehokkaasti :)

@Risukko Testasitko????

@Shona Oireettomuushan voi olla ihan hyväkin merkki :) Ajattelitko testailla jo etukäteen vai odotatko kierron loppuun saakka? Entä @Sano Pirkka, mikä siellä on piinafiilis?

Täällä on muka oireita vaikka muille jakaa. Selkää on särkenyt tosi oudosti (johtuu varmaan liiasta istumisesta). Aamulla oli ihan darrainen fiilis (nukuin yön tosi huonosti). Koko päivän ollut huono olo (tähän en keksi selitystä, koska olen syönyt ja juonut ihan hyvin). Eilen dippasi aamulämpö 34.8 ja tänä aamuna 36.3. Normilämpö mulla on 35.5 tienoolla. Mutta oon mitannut kainalosta, joten näihin ei todellakaan voi takertua.

Toive raskautumisesta on kova, ja välillä oon ihan 100% varma ja välillä taas en. Yritän kuitenkin koko ajan puhua itselleni, että nämä kaikki oireet voidaan selittää järjellä, jotta en pettyisi. Ajattelin sinnitellä vielä viikon verran testien kanssa, koska mielummin otan menkat kuin negan tai saati kemiallisen viivan.
 
@SannuB aattelin ootella niitä menkkoja testaamatta, mutta saa nähä :whistle: Toisaalta ehkä otan jopa mielummin sen negan ajoissa...Ymmärrän, että ei halua bongata kemiallista, mutta ite koin sen tavallaan myös helpottavana tietää, että edes jotain oli tapahtumassa :)
 
En sittenkään testannu. Ei ollut tarpeeksi herkkää testiä varastossa! Ja ehkä parempi etten testannu...

Eilen piti töiden jälkeen ottaa pikku päikkärit ja vilutti kovasti. Alaselkäkin on ollut koko eilisen illan, yön ja tämän päivän todella kipeä... Illalla oli ihan sellainen olo että menkat alkaa ihan just nyt! Menossa nyt kp26/28-31. Välillä pitäny käydä kattoon että joko vuotaa... :unsure: Suoraan sanottuna v*tuttaa...
 
29.5.2017



***Lisäys- ja muutospyynnöt listaan punaisella, kiitos!​
Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

Ihanapa...............28v......kp 30/29-31.......yk 9............luomu
Maaria1980........37v.......kp 28/25...........yk 3/8..........luomu
Risukko..............29v.......kp 27/27-30....yk 2 (tm jälk.)..luomu
Toukkahaave87...30v......kp 25/??............yk 5.............luomu
SannuB...............33v......kp 23/27..............yk 5...........luomu
IinesAnkka82......34v......kp 13/28-52..........yk 5...........luomu
Lallastiina............35v......kp 9/28..........yk 1 (tm jälk.)..luomu
hill4.....................36v......kp 8/26-29...........yk 7..........luomu
Shuubiduu..........31v.......kp 6/30...............yk 6...........luomu
Mamushka..........32v...............................yk 6.............luomu
Sano Pirkka........33v................................yk 8.............luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget/lutinus, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, b=bemfola, or=orgalutran

Taustalla:
Kicumisu, Iitukka81, Pikkumyy0285, janna83, Sonara, Keinuilija, Muruhaave, Shih, Mimm1, Vauvakuume85, Ingaliini


Plussanneet 2016:

PikkuPöllö..........32v...........yk 7..............23.1.
Sekopuolinen..........................................22.3.
Lillans.................37v.........yk2(13)..........3.
Särki...................31v.........yk 1...............29.4.
Sonara................37v.........yk11..............31.5. (biokemiallinen)
Piinamiina...........34v.........yk3................28.5.
Mustikk4.............28v.........yk19..............21.6. 1.IVF/tuoresiirto
Sonara................37v.........yk12.............29.6. (tuulimuna)
hill4....................36v...........ya 4/16.........luomu (keskenmeno)
Maya.................31v............ yk 1..............luomu
Liinu_................3xv............yk 3..............luomu
mamihaave.......33v...........yk 6..............luomu
miu84................32v..........ya 11/13........2.11. luomu
BlackCat........................ya 1/14..........26.12. 1.ICSI/tuoresiirto
ReiRei85...........31v.......yk 6................

Plussanneet 2017:
Sinikukkanen......34v..........yk 18.............7.2. 1. PAS
Lallastiina...........35v..........yk 17.............7.2. luomu (tm)
Avokado83.........34v.....ya 01/16…........19.2. luomu
Taaartsan............35v........yk 2................6.4. luomu
Miinula................32v.........yk13.............10.5. luomu
MamaBlue..............................................14.5. lz

Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 
Eilen kp8 aloiteltiin tämän kierron tallettelut, näin ajoissa kun ei ole mitään tietoa siitä millainen kierrosta tulee. Sen jälkeen tuli vähän vaaleantuskeaa tuhrua ja tänään ihan hitusen vaaleanpunaista, ärsyttävää tällainen mutta kaipa se vaan kroppa vielä sekoilee...
 
Uusi yrittäjä ilmoittautuu :) Vauvakuumetta on ollut ilmassa jo jonkun aikaa ja nyt vihdoin aletaan tositoimiin, sillä mun 2,5 v. ollut kierukka poistetaan ylihuomenna. Äitiysvitamiineja, vehnänalkioöljyä ja greipimehua on ostettu ja alettu nauttimaan, plus kaapissa on läjä ovis- ja raskaustestejä valmiina odottamassa. Armotonta testailua ja yritystä on siis luvassa heti alusta alkaen.

Mä olen 34 v. ja mies 43 v., joten mitään teinejä ei enää olla. Mua onkin mietityttänyt, että miten meidän ikä tulee vaikuttamaan yritykseen. Plus sekä mulla että miehellä on jonkun verran ylimääräistä painoa, joten sekin voi vaikeuttaa raskautumista. Vauvan yritys tosin motivoi mua terveellisempiin elämäntapoihin, joten toivottavasti painokin laskee yrityksen edetessä.
 
Hei!

Kahteen muuhun ketjuun ilmoittelin jo eilen, että tein plussatestin eilisaamuna :) Sitten tulikin kauppaan lähtö vastaan, ja mun ilmoittelut jäi siihen.

En saa kuvaa laitettua. Dpo oli eilen 15. Testin herkkyys oli 20 mIU/ml. Ei se mikään haamu ollut, vaan ihan kunnon viiva. Hieman ihmettelen, että onkohan raskaushormonin määrä sitä mitä pitääkin. Digin ajattelin tehdä to tai pe.
 
Onnea Maria1980!:love:
Tervetuloa Jesy :)

Täällä dpo 10 ja testattu tyylipuhdas nega 10mlU/ml testillä... Kp28/28-31 joten eiköhän tämä kierto ala olla menetetty :cry:

Ei kait se auta kuin odotella vuotoa ja tilata uudet ovistestit valmiiksi.
 
IHANAA PLUSSAUUTISIA!!! Onnea @Maaria1980!!! Annat toivoa meille muille!

@Risukko Buu negasta, tosin dpo10 on vielä aikainen, joten muutama seuraava päivä näyttää totuuden. Mutta ymmärrän fiiliksesi, koska itsellä sama. En siis ole testiä tehnyt, mutta lyönyt hanskat tiskiin tämän kierron kanssa.

Mulla on nyt dpo8-9 ja tullut vähän vaaleanruskeaa vv:tä ja kp taitaa olla 24. Eli veikkaan tästä lyhyempää kiertoa ja menkat alkaa jo huomenna/ylihuomenna. Luteaalivaihe jää kyllä pelottavan lyhyeksi, jos näin tapahtuu. Yllättävän paljon menkkajomoa ollut, ei niin vahvaa kuin menkkojen aikaan kuitenkaan. Yleensä mulla alkaa kivut vasta kun vuoto alkaa. Ensi kierrossa ollaan TAAS reissussa oviksen tienoolla, joten taidan jättää tikut kotiin ja pitää ehkä jopa ihan taukoa yrityksestä. Voihan tää kierto vielä iloksi muuttua, mutten jotenkin on nyt aika varma olo, ettei tästä meille plussaa tule.

@Jesy Tervetuloa mukaan ja tsemppiä kierukan poistoon! Ootko lukenut Kaisa Jaakkolan kirjaa Reipas rakas raskaus? Siinä on mun mielestä tosi tsemppaavasti kirjoitettu terveellisistä elämäntavoista lasta yrittävälle. Vaikka itsellä ei ole ylipainoa, niin sain siitä muutamia hyviä vinkkejä omaan arkeen!
 
Kiitos, Risukko ja SannuB :)

En ole lukenut tuota Reipas rakas raskaus -kirjaa, mutta googlettelin ja vaikutti sen verran hyvältä, että meni varaukseen. Kiitos vinkistä!

Tänään kierukka poistettiin. Samalla ultrattiin, kuulemma mulla on kaunis kohtu :LOL: Tänään on kp 10/26 ja vasemmalla puolella oli munasolu kypsymässä ja kaikki hyvin. Oli ihanaa nähdä omin silmin, että siellä on elämää! Kuulemma raskaus voisi olla teoriassa mahdollinen jo tässä kierrossa eli ei muuta kuin yrittämään. Pitänee kokeilla niitä ovulaatiotestejä muutaman päivän sisään.
 
  • Tykkää
Reactions: Shuubiduu
Digi tehty, ja tuli "Raskaana 2-3 viikkoa", kuten pitikin. Nyt voi siirtää plussanneisiin. Ekan testin tein 29.5. :love:

Kyllä tätä on koko viikon ihmetellyt. Toivottavasti nyt menee loppuun asti. Lasketuksi ajaksi sain netin laskureilla 3.-4.2. Neuvolassa varmaan laskevat taas 28 päivän mukaan (jolloin se olisi 6.2.).
 
@Maaria1980 Onnea ja turvallista matkaa plussanneisiin :) Otatko mut mukaan?

Nimittäin... Tänään dpo10 pärähti ihan miehen nähtävä viiva testiin. Eilen alkoi about kaikki mahdolliset oireet, tein illalla ovistestin, joka oli tosi tumma. Aamulla sitten pissin Apteekin herkkään (näyttää 4pv ennen menkkojen alkua) ja kyllähän sieltä pinkki viiva pilkistää ihan selvästi, livenä vielä selvempi. Nyt vaan toivotaan, että ei ole kemiallinen ja kaikki menee hyvin. Eli ihan vielä en siirry täältä mihinkään.

20170601_070808.jpg

Oireita tähän mennessä:
- Jalkoja pakottaa
- Erikoisia kipuja navan oikealla alhaalla, esim. noustessa tai lantionpohjanlihaksia kovaa jännittäessä. (oisko nää niitä repäisykipuja?)
- Päänsärky
- Kuvotus
- Jatkuva palelu
- Alaselkäkipu
- Eilen illalla kuumeinen olo
- Outo, krapulainen fiilis

Oon aivan puulla päähän lyöty, vaikka tiesin, että hommat on hoideltu oikeaan aikaan, niin silti olin jo valmistautunut uuteen kiertoon. Toki voihan se sieltä vielä tulla, mut päätin, että en murehdi, vaan otan tän kaiken mitä tulee.

Sori tää nyt meni ihan omailuun, mut ei osaa nyt mitään muuta ajatella!
 
@SannuB oi vitsi miten ihanaa! Toivottavasti kaikki menee hyvin! (y)

@Jesy tsemppiä! Mulla on huomenna gyne ja toivon, että mullakin on kaunis kohtu :D

Jännittää kyllä se huominen ihan tosi paljon, muistelen että joskus kun olin 13 vuotias ja ekaa kertaa gynegologilla niin se gyne kommentoi jotain että "onpas sulla pieni kohtu", mutta en mä sillon siitä mitään osannut kysyä että onko se vaarallista. Enkä ole ikinä oikein kysellyt mitään tollasia gynellä sen jälkeen kun olen käynyt vaan perus papa kokeet ja kierukan laitto ja poisto. :unsure:
 
Tottakai otan sut mukaan, @SannuB :) Toivotaan, että viiva vahvistuu. Oireet on ainakin lupaavia. Tais mullakin olla jonain iltana tuota jalkojen pakottamista, oli pakko lähteä kävelylle. Ne repäisykivut on mun mielestä nimensä mukaisesti repäisyn tuntuisia. Niitä on tuntunut, mutta ei usein mutta ei myöskään vaan kertaalleen. Niin, joo, se sun vaaleanruskea (?) valkovuoto saattoi olla sitä kiinnittymisvuotoa. Sitä tuli mullakin, mutta myöhemmin, vasta dpo 11 tai 12.

Niin, ollaan huomenna lähdössä matkalle, niin musta ei kuulu vähään aikaan millään palstalla. Pikkusen kyllä mielessä kummittelee, että jos taas menee kesken. Tänään lopetin kahvin juomisen, mistä eilen puhuin toisella palstalla. Toivottavasti oli tarpeeksi aikaisin lopetettu. Olin mä viime päivinä muutenkin juonut aika vähän, 1-2 mukia. Nostaa keskenmenoriskiä, niin yritetään nyt tämäkin muutos tehdä ruokavalioon. Mä noudatan kyllä vähän liiankin tarkkaan niitä suosituksia.
 

Yhteistyössä