3-kymppiset ensikertalaiset vol.11 <3

En näköjään saanut ovista haaviin tässäkään kierrossa, menossa kp 16/25 ja ovistestit näyttäneet tyhjää tai viivaa viimeiset 5 päivää. Aloitin testailut vasta kp 12 loman takia, joten tietty on mahdollista, että aloitin testit liian myöhään. Mutta en ole toisaalta bongannut ovislimojakaan tai mitään muitakaan selkeitä tuntemuksia, greippimehusta ja muista lisäravinteista huolimatta. Masentavaa :(
 
Onnea @Risukko :love:

@Jesy tiiän tunteen, mulla on testien perusteella ollut ovikset myöhään (n. kp 20) ja aina mietin tuleekohan sitä sieltä ollenkaan. Jos sullakin venähtää vaan kierto vähän pitemmäksi. Tai jos ovistesti ei vaan oo bongannut huippua. Epätietosuus on kyllä raastavaa, on niin monta eri mahdollisuutta o_O Toivottavasti se vielä sieltä tulee! (y):)
 
Jesy voihan se ovis olla vielä tulossa? Jos sulla ois kierukan jälkeen pitempi kierto?

Mulla tuli ovis plussa viime kierrossa kp18 ja kuluvassa kp16. Ja tosiaan ei se kovin kauaa tasavahvaa viivaa näyttänyt.

Testailin mielenkiinnosta molempia testejä clearblue dual hormone ja perinteiset tikut. Jos oisin kerran päivässä tikuttanut aamuisin niin tämä kierto ois jäänyt hyödyntämättä. Dual hormone antoi pysyvän hymynaaman kun tikku oli vielä hailakka. Iltapäivällä uudessa tikussa tasavahvat viivat ja seuraavana aamuna hailuraa. Voihan olla että sullakaan ei riitä kerran päivässä tikuttelu, kuten ei mullakaan ois riittänyt
 
Ihanaa, että täällä on hyviä uutisia, onnea @Risukko. :)

Mulla tuli viime kuussa ekat luomumenkat ajallaan, kierto oli 26 päivää. Oli kyllä pettymys kun menkat alkoi, mutta sitten taas toisaalta olin tyytyväinen että ehkä kroppa ainakin toimii e-pillereiden jäljiltä (vaikkakin menkat oli tosi ihmeelliset, lyhyet ja niukat). Nyt menossa siis yk2 ja päätin ottaa "järeät" aseet käyttöön; clearbluen dual hormone ovistestit, greippimehun ja vehnänalkioöljyn. :D

Tuo dual hormone ovistesti oli vähän outo, kun se mulla näytti alhaista hedelmällisyyttä ensin kolmena aamuna ja sitten yhtäkkiä neljäntenä aamuna (kp11) näyttöön tuli samantien se pysyvä hymynaama, eli välistä jäi kokonaan ne vilkkuvat hymynaamat. Toivottavasti se ei ole mikään huono merkki. Epäilen lisäksi, että mulla se greippimehu on ehkä saattanut päinvastoin kuivattaa paikkoja, vaikka yleensä se kai juuri tuo niitä ovulaatiolimoja lisää? Kun nyt ei sen hymynaaman aikoihin kyllä tosiaan ollut mistään limoista tietoakaan, ainoastaan nännien arkuudesta ajattelin että ehkä se ovis on saattanut niillä tienoin ollakin. No, nyt vaan taas odotellaan...
 
Ei se kuppikakkunen ole huonomerkki ollenkaan! Sait kuitenkin sen pysyvän naaman (y)

Mulla tuo samainen vilkutti ensimmäisellä käyttökierrolla 11pv. naamaa ja tällä tärppikierrolla tais vilkuttaa 6pv. Ja pysyvää naamaa seuraavana päivänä oli ihan jäätävät oviskivut ja sitä seuraavana päivänä tuli vasta limat. En sitten tiedä olenko joku hormonihirmu! :LOL:

Ja kiitos onnitteluista :love:
 
Kiitos, Shona ja Risukko, ehkä tää tästä. Mä olen testaillut pari kertaa päivässä ja nyt itse asiassa tänään ja eilen on ollut suht vahvoja viivoja kaikissa testeissä. Ei tasavahvaa positiivista tulosta kertaakaan, mutta ehkä... öö... 75% vahvuinen viiva :LOL: Ehkä se ovis sieltä tulee, tänään kp 19 menossa. Tietysti nyt sitten saa alkaa jännittää, että miten pitkä tästä kierrosta oikein tulee, koska jos se jää mulle normaaliin 25-26 päivään, niin onpa aivan turkkasen lyhyt luteaalivaihe :poop: Mutta tosiaan nyt on vasta eka kokonainen kierto ilman kierukkaa, joten voihan se olla, että kierto venähtää pidemmäksi. Jäämme jännityksellä odottamaan.

Siittiöiden puutteesta ei ainakaan täällä jää raskautuminen kiinni, sen verran on painettu menemään tässä kierrossa :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Risukko
4.7.2017



***Lisäys- ja muutospyynnöt listaan punaisella, kiitos!​
Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

Ihanapa...............28v......kp 66/29-31.......yk 9............luomu
Jesy......................34v.......kp 19/25-26............yk 2........luomu
hill4.....................36v.......kp 18/26-29...........yk 8...........lz
Toukkahaave87...30v......kp 15/??............yk 6................lz
Shuubiduu..........31v.......kp 9/30...............yk 7..........luomu
Lallastiina............35v......kp 6/28?.........yk 2 (tm jälk.)..luomu
Mamushka..........32v...............................yk 6.............luomu
Sano Pirkka........34v................................yk 10.............luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget/lutinus, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, b=bemfola, or=orgalutran

Taustalla:
Kicumisu, Iitukka81, Pikkumyy0285, janna83, Sonara, Keinuilija, Muruhaave, Shih, Mimm1, Vauvakuume85, Ingaliini


Plussanneet 2016:

PikkuPöllö..........32v...........yk 7..............23.1.
Sekopuolinen..........................................22.3.
Lillans.................37v.........yk2(13)..........3.
Särki...................31v.........yk 1...............29.4.
Sonara................37v.........yk11..............31.5. (biokemiallinen)
Piinamiina...........34v.........yk3................28.5.
Mustikk4.............28v.........yk19..............21.6. 1.IVF/tuoresiirto
Sonara................37v.........yk12.............29.6. (tuulimuna)
hill4....................36v...........ya 4/16.........luomu (keskenmeno)
Maya.................31v............ yk 1..............luomu
Liinu_................3xv............yk 3..............luomu
mamihaave.......33v...........yk 6..............luomu
miu84................32v..........ya 11/13........2.11. luomu
BlackCat........................ya 1/14..........26.12. 1.ICSI/tuoresiirto
ReiRei85...........31v.......yk 6................

Plussanneet 2017:
Sinikukkanen......34v..........yk 18.............7.2. 1. PAS
Lallastiina...........35v..........yk 17.............7.2. luomu (tm)
Avokado83.........34v.....ya 01/16…........19.2. luomu
Taaartsan............35v........yk 2................6.4. luomu
Miinula................32v.........yk13.............10.5. luomu
MamaBlue..........38v.........yk12.............14.5. lz
Maaria1980........37v.........yk3/8............29.5. luomu
SannuB...............33v.........yk 5...............1.6. luomu
IinesAnkka82.....34v..........yk7...............20.6 luomu
Risukko..............29v.........yk 3..............28.6. luomu


Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 
Viimeksi muokattu:
Menkat lusittu... oli ihan kunnon menkat, kummasti kakkospäivä olikin se pahin vaikka yleensä kivut ja runsas vuoto osuu ekalle päivälle. Kärvistelinkin ensin hölmönä kamalien mahakramppien kanssa kun "ei tokana päivänä enää tartte kipulääkkeitä"... Pari päivää pahimman mentyä oli vielä ihan järkky ähkyolo ja turvotus. Nyt laskenut onneksi.

@Sano Pirkka Vähän samassa veneessä ollaan, sen mitä on tutkittu on kaikki näyttänyt olevan ok, tuubeja ja miehen uimareita myöten, mutta silti ei tärpännyt kuin vasta yk 17 ja sekin sitten oli tuulimuna... Jos ei tästä nyt puolessa vuodessa tärppää uusiksi niin hoitoihin kai se on mentävä.

@Jesy Mä luulen että sulla kans kierto venyy, toivottavasti se ovisplussa nyt putkahtais pian!

Mä olen juonut greippimehua sekä itse puristaen että kaupan tuorepuristettua purkista. Itse puristettu on maultaan hitusen vähemmän kitkerää, muuten en ole huomannut eroa. Appelsiinimehuun sekoitettu on kans hyvää. Tiivisteestä tehtyyn en koskisi. Yleensä juon ison (n. 3dl) lasin päivässä tai sen verran kuin yhdestä greipistä irtoaa.
 
Hei kaikki Pregnylin käyttäjät!
Mikä olisi otollisin aika heilutella peittoja, kun Pregnyl pistetty ma-aamuna? Maanantai- ja tiistai-illat jo hyödynnetty.. Eilen oli vähän kuplimista illalla ja ehkä pientä paineentunnetta mahassa, oliskohan se voinut olla irtoamista?! :whistle: Tai sitten vaan toivon ja kuvittelen kaiken...
 
Liitynpä joukkoon :)

Ikää kohta 36 ja vauvakuume ensimmäistä kertaa elämässä :) Ehkäpä johtuu tuosta miehestä, joka vähän alle kaksi vuotta sitten käveli mun elämään <3

Juuri jätin pillerit pois muutama päivä sitten.. saapi nähdä koska ekat menkat tulee, kun useamman vuoden on tullut noita minipillereitä syötyä..
 
@IinesAnkka82, voin hyvin uskoa et aika epätodellinen olo! Ja varmaan tosi jännää päästä sinne varhaisultraan, jotenkin niin konkreettista. Tuu sitten tänne taas kertoilemaan, mitä siellä näkyi!

@Shona, nuo muiden raskausuutiset kyllä saa helposti mielen maahan. :/ Mä myös huomaan harmikseni tuntevani surua ja kateutta vastaavissa tilanteissa. Eihän se tietenkään oo itseltä mitenkään pois, mut sillon vaan aina alkaa ajattelemaan sitä omaa tilannettaan ja pelkoaan siitä, et mitä jos itse ei koskaan ookaan niin onnekas.

@Suziella, kiva saada tänne muitakin uusia yrittäjiä itseni lisäksi. :)

Täällä odotellaan vähän ristiriitaisin mielin seuraavia menkkoja (pitäis alkaa ens viikolla). En tajuu, miten tää aika oviksesta menkkoihin voi tuntua kuluvan niiiin älyttömän hitaasti! Nyt on hiukan toiveikas olo, kun touhuiltiin niin ahkerasti siinä ovisplussan aikoihin, mut saapa nähdä.

Miten te muut muuten suhtaudutte tässä raskautta yrittäessä alkoholiin tai sellaisiin ruokiin, joista voi saada listerian? Voikohan niitä turvallisin mielin nauttia siihen asti, kunnes plussaa? En kyllä mitään kännejä aatellut riipaista, mut nyt kesällä menee kyl välillä esim. muutama lasillinen viiniä terassilla tai pari siideriä mökkisaunan jälkeen. Toki ilman niitäkin pystyy tarvittaessa olemaan, mutta sitten taas toisaata tuntuu turhalta välttää niitä niin kauan kuin ei tietääkseen edes ole raskaana.
 
Heips,

@Kuppikakkunen Me ollaan miehen kanssa molemmat nyt jätetty alkoholi pois, syödään foolilisää ja itse olen vähentänyt kahvin määrää yhteen kuppiin päivässä, koska ajattelin, että on helpompi aloittaa jo nyt tiettyjen juttujen välttely tai kokonaan pois jättö.

Lisäksi tuli kesälomalla tissuteltua silläkin ajatuksella, että kohta lopetetaan, joten alkoholin pois jättö ei ainakaan toistaiseksi tuota ongelmaa :D

Ollaan myös yritetty nyt ylläpitää suht tervettä ruokavaliota, ajatuksena pohjalla olisi tarjota mahdollisimman hyvä alku fyysisesti meiltä, mahdolliselle tulevalle lapselle. Siis tarkoitan, että puhdistaudutaan fyysisesti sen verran kun voidaan :)

Tiedä sitten onko liioittelua jo tässä vaiheessa mutta eipähän terveellisestä elämästä huono olo ainakaan tule :)

Itseä on jäänyt mietityttämään se, kun jostain luin, että pakaste vihanneksiakin pitäisi mahdollisesti välttää, mulla ne kuuluu päivittäiseen ruokavalioon lihan tai kanan kanssa. Ei kai niissä pitäis riskiä olla kun kunnolla lämmittää ensin? Iiiiiiks :/
 
@Suziella, ehkä mäkin yritän varmuuden vuoksi jättää jo alkoholin ym. pois. Ei se iso uhraus ole kuitenkaan. Vitamiinilisiä olen myös alkanut syömään ja laittanut miehenkin syömään sinkkiä, d-vitamiinia ja foolihappoa. Pitäis kyllä muiltakin osin yrittää tsempata nyt terveellisen ruokavalion kanssa, kun nyt on kesällä päässyt vähän jotenkin lipsumaan.

Eviran sivuilta löysin aiemmin sellaisen raskaana olevien naisten elintarvikkeiden turvallista käyttöä koskevat ohjeet, ja siellä sanotaan pakastevihanneksista näin: "Kaikki pakastevihannekset on kuumennettava ennen käyttöä (salaattiin lisättävät kiehautetaan ja jäähdytetään ennen lisäämistä)." Eli kunnon kuumentamisen jälkeen ei pitäisi olla riskiä. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Suziella
Näin kauemmin yrittäneenä en ole kyllä varsinaista raskausajan ruokavaliota viitsinyt noudattaa, ihan alkuinnostuksessa muutaman kuukautta vain. Nyt nautin viinistä, sushista, salmiakista sun muusta ihan normaalisti. Kahvia olen kyllä vähentänyt, kun sillä voi olla vaikutusta hedelmällisyyteen. Muuten sitten ruokavaliomuutokset vasta kun tulee kunnon plussa.
 
  • Tykkää
Reactions: hill4
No juu, ehkäpä tämä on sitä alkuinnostusta, tosin olen muutenkin pyrkinyt elämään jo joitakin vuosia terveellisemmin ja syönyt vitamiineja jne. jo pidemmän aikaa, joten muutoksia ei ihan hirveästi tarvitse tehdä. Alkoholin pois jättö kokonaan on toki uutta :D

Aiheesta seuraavaan, millaisia aikoja teillä on mennyt, että menkat on palautuneet normaaleiksi pillereiden pois jätön jälkeen? Itse olen syönyt 16 vuotiaasta pillereitä ja taukoja on ollut vain muutamia ja minipillereihin vaihdoin n. 4 vuotta sitten, eli menkkoja on tullut lähivuosina aika harvakseltaan... silloin nuorena oli kyllä päivän tarkka kierto mutta saapas nähdä, miten shokkiin kroppa nyt menee kun pääsee pillereistä eroon o_O
 
Mäkin ajattelin alunperin, että jättäisin heti alkoholin pois, mutta kummasti sitä vaan yksi lasi viiniä tai yksi sidukka silloin tällöin maistuu, on tämä yritys sen verran stressaavaa... Muuten kyllä yritän syödä terveellisesti ja pudotella myös painoa samalla.

Tänään menossa kp 25/25-26, mutta saa nyt nähdä miten tämän kierron kanssa käy. Positiivista ovistestiä en ole saanut tässäkään kuussa, mutta vahvimmat viivat oli kp 19 eli kierto ehkä venyy. Tai sitten ovis on voinut olla myös kp 10-11, en matkan takia päässyt tuolloin vielä testailemaan.

Joka tapauksessa viime viikolla tein huvikseni parit raskaustestit. Keskiviikkona (DPO 9, jos ovis olisi ollut kp 11) testissä näkyi tarkasti tiirailemalla toooodella hailea viiva, ei näkynyt edes valokuvassa. Torstaina oli puhdas nega ja lauantaina taas oikeassa valaistuksessa näkyi jotain, diagnosoin sen viivan paikaksi. Kävin jo ostamassa digitaalisen testinkin, mutta lopulta järki voitti ja jätin sen käyttämättä. Jos kuukautiset ei ala parin päivän sisällä, pitänee vielä tehdä kertaalleen testi.
 
  • Tykkää
Reactions: Mamushka32
Ruoka-asiaan.
Mä olen kuukausittain tekemisissä vähintään kahden raskaana olevan naisen kanssa, joiden mielestä he voivat syödä tästä ravintolasta ainoastaan näkkäriä.

Siinä kohtaa tulee mietittyä, että minkälaista aivopesua sieltä neuvolasta oikein saa.

Tiedän, että sieltä saa A4:lle tulostettuna listan ruuista, joita pitää ehdottomasti välttää / vältettävä suuria määriä / voi syödä turvallisesti. Lista on varmaan kilometrin mittainen.

Okei. Nykymaailmassa lohi voi tulla Kiinasta, porsaanliha Brasiliasta ja lammas Uudesta-Seelannista. On tiedossa, että tietyissä erissä / tiettyjen tuottajien-valmistajien tuotteissa on ollut ongelmia.

Mutta järki käteen. Kuinka monta kertaa vuodessa syöt lampaanlihaa? Kaupasta voit valita Atrian possupihvin, jossa lukee selkeästi tuottaja, esim. Viljasen tila, Kuusamo. Ravintolat ovat toki aina eri asia. Mikäli erikseen ei mainosteta "lähiruokaa" tai muuta vastaavaa, niin erittäin suuri todennäköisyys on, että se liha tulee vaikka sieltä Brasiliasta, tomaatit Espanjasta ja ananas Filippiineiltä.

Yhteenveto: ainoa ruoka, mitä ehdottomasti vältän (ja vältän syömästä muutenkin) on maksa. Enkä tarkoita tällä maksamakkaraa, enkä Saarioisten maksalaatikkoa. Saarioisten maksamakkaraakin saa turvallisesti vetää viikossa sellaisia määriä, ettei kukaan sitä niin paljoa syö muutenkaan.

Toinen asia erikseen ovat sitten einekset ja muut pitkälle prosessoidut, joiden ravintoarvo on matala (hampurilaisateriat, valmispitsat...). Näitä en syö muutenkaan. Lisätään listaan vielä lisäaineilla kyllästetyt, esim. irtokarkit.

Muuten voin ja aion syödä sitten kaikkea muuta. Miksi en jouluaterialla maistaisi graavia tai tekisi kesällä raikkaan salaatin mozzarellasta, melonista ja basilikasta?

Toki jokainen luovii näissä niinkuin itse parhaaksi näkee, mutta järki kannattaa pitää mukana. Esim. raakamaidon juominen on pienen prosentin hommia, ja kun siitä saa jonkun taudin, niin koko juttu on valtakunnan ykkösuutinen ja raakamaito menee kieltolistalle.
Niin, oletko koskaan juonut raakamaitoa ja tiedätkö ketään joka olisi juonut? Minä en tiedä.

Multa saa kysyä lisää jos jokin asia mietityttää. Tarkennetaan nyt vielä, että EN ole raskaana ENKÄ tiedä, mitkä ovat ajatukset sitten jos/kun olen raskaana. Mieli voi muuttua.
Mutta siitä A4:n nipusta leikkaan itselleni muistilappuja.
 
11.7.2017



***Lisäys- ja muutospyynnöt listaan punaisella, kiitos!​
Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

Jesy......................34v.......kp 26/25-26............yk 2........luomu
hill4.....................36v.......kp 25/26-29...........yk 8...........lz
Toukkahaave87...30v......kp 22/??............yk 6................lz
Shuubiduu..........31v.......kp 16/30...............yk 7..........luomu
Lallastiina............35v......kp 13/28?.........yk 2 (tm jälk.)..luomu
Mamushka..........32v...............................yk 6.............luomu
Sano Pirkka........34v................................yk 10.............luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget/lutinus, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, b=bemfola, or=orgalutran

Taustalla:
Kicumisu, Iitukka81, Pikkumyy0285, janna83, Sonara, Keinuilija, Muruhaave, Shih, Mimm1, Vauvakuume85, Ingaliini, Ihanapa


Plussanneet 2016:

PikkuPöllö..........32v...........yk 7..............23.1.
Sekopuolinen..........................................22.3.
Lillans.................37v.........yk2(13)..........3.
Särki...................31v.........yk 1...............29.4.
Sonara................37v.........yk11..............31.5. (biokemiallinen)
Piinamiina...........34v.........yk3................28.5.
Mustikk4.............28v.........yk19..............21.6. 1.IVF/tuoresiirto
Sonara................37v.........yk12.............29.6. (tuulimuna)
hill4....................36v...........ya 4/16.........luomu (keskenmeno)
Maya.................31v............ yk 1..............luomu
Liinu_................3xv............yk 3..............luomu
mamihaave.......33v...........yk 6..............luomu
miu84................32v..........ya 11/13........2.11. luomu
BlackCat........................ya 1/14..........26.12. 1.ICSI/tuoresiirto
ReiRei85...........31v.......yk 6................

Plussanneet 2017:
Sinikukkanen......34v..........yk 18.............7.2. 1. PAS
Lallastiina...........35v..........yk 17.............7.2. luomu (tm)
Avokado83.........34v.....ya 01/16…........19.2. luomu
Taaartsan............35v........yk 2................6.4. luomu
Miinula................32v.........yk13.............10.5. luomu
MamaBlue..........38v.........yk12.............14.5. lz
Maaria1980........37v.........yk3/8............29.5. luomu
SannuB...............33v.........yk 5...............1.6. luomu
IinesAnkka82.....34v..........yk7...............20.6 luomu
Risukko..............29v.........yk 3..............28.6. luomu


Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 
Täällä on ovisplussapäivä! Kierto näyttää normalisoituneen :).

Mulla on perjantaista lähtien ollut joku ihme tauti, just sopivasti reissun päällä... Pe-aamuna lentokentällä alkoi selkäsärky, joka jatkui kunnes illalla laivaan päästyä sain särkylääkettä naamaan. Sen voimin pääsin laivan buffettiin ahmimaan itseni ähkyyn. No, laivalla yön aikana nousi yllättäen kuume ja tyypillinen kolotus, aamulla satamaan tullessa oli 38,8... Nappasin taas särkylääkettä ja sillä olo pysyikin kohtuullisena koko lauantaipäivän. Vatsa tuntui kyllä vähän kummalta ja menikin siitä päivän mittaan löysemmälle... La-illalla alkoi taas kolotus ja lämpö nousi, jäi kyllä vain 38.1:een. Sunnuntaina ei lämpöä enää ollut kuin ihan vähän, mutta maha meni ihan :poop: ja sitä on nyt sitten kärsitty tähän asti, nyt ehkä pikku hiljaa olis parempaan päin.
En tiedä mikä pöpö tämä tällainen oli, kun alkoi niin oudolla tavalla... Ei sovi oikein mihinkään ruokamyrkytykseen nuo oireet. Joka tapauksessa, ei ole paljon peittoja heiluteltu viime päivinä :rolleyes:. Ehkä sitä tänään saisi aikaiseksi, vaikkei maha ei oo vieläkään ihan normaali. Ei viitsisi hyvää plussaa hukkaankaan heittää :p.

Ravitsemukseen vielä, että raskausvitamiineja ja kaikkea hedelmällisyyttä muka parantavaa (greippimehut, helokkiöljy) oon käyttänyt jotakuinkin alusta asti.
 
Hengailen täällä sitkeästi taustalla. Pari kolme päivää on nyt ollut vähän ruskeaa tuhrua jota ei yleensä koskaan ole muuta kuin päivää ennen kuukautisia (sori liika informaatio) ja ensin tietysti olin, että ei nyt voi menkat näin etuajassa alkaa. Sitten mietin, että onko kiinnittymisvuotoa. Hah. No, nyt en mieti mitään, odottelen muutaman päivän (tänään dpo 12) ja sitten sen varmaan huomaa... :unsure: Eiköhän se täti taas kurvaa paikalle kuitenkin.
 

Yhteistyössä