*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Mustikk4: Tässä prolaktiinista Väestöliiton sivuilta napattuna: "Maitohormonin (prolaktiini) liikatuotto sekä kilpirauhasen toimintahäiriö voivat aiheuttaa munasolun kypsymishäiriön, jonka vuoksi kaikilta tutkitaan näiden hormonien eritys verikokeella."
Vaikka ultrassa mulla kaikki ok ja viimeksi näkyi sopivan kokoinen johtofollikkeli, niin silti nuo verikokeet piti ottaa ja ovat ns. rutiinia hedelmällisyyttä tutkittaessa. Työterveyteen soitin hoitajalle ja kerroin suoraan mitkä kokeet haluan ja miksi. Tuollaiset perusjutut kuulemma saa, koska liittyvät moneen muuhunkin asiaan kuin hedelmällisyyteen. Eli ihan mukavasti suhtautuivat työterveydessä asiaan. :)

Karoliiniska: Samaa mieltä olen, että on hyvä olla ajoissa liikkeellä tutkimusten suhteen, jos on jotain epäilyksiä hedelmällisyyteen vaikuttavista tekijöistä.
 
Jaahas, huomiselle voisi sitten Mustikk4/Tilulilu päivittää KP 2. Aamuyöstä aukes hanat :( Kiitos että aloitatte päivittelyt! Mulla näkyy ihan silleen kun aina ennenkin puhelimella on näkynyt.
Ja joo, jakomielitautinen on hyvä sana kertomaan kiertojen fiiliksistä :D

Mä edelleen jahkaan, että meniskö jo alkusyksystä tutkimuksiin, vai antaisko vielä koittaa mennä luomusti... Meillähän on tosiaan viime vuonna ollut yli puoli vuotta taukoa yrityksessä, joten tätä uutta yrityskierrosta ei ole vielä kuin oiskos 5 kiertoa. Tämä nyt alkanut yk 13 on pillereiden lopetuksen jälkeen ja sairastelun jälkeen yhteenlasketut Yk:t... Olinkohan tosi epäselvä :p

Siis Tilulilu toukovauva ois ihan parasta <3 miettisin aamulla just että ois ihanaa kun sit lapsi ois jo aika iso ekana talvenaan ja tosiaan ei tartteis möhömahailla ens kesän tulevissa helteisessä ;)
Ja pakko myöntää myös että olen hairahtanut samaan kuvitelmaan, eli negojen JA kuukautisten alkamisen jälkeen silti on ajatus, entä jos sittenkin... Kun ei kerran usko, niin ei todellakaan millään :eek: järki, testit ja koko universumi sanoo yhtä ja silti niiiiin toivoo ihmettä, huoh!

Lennis No niin! Positiivisin ajatuksin eteenpäin, hyvä pointti toi mekon mahtuminen :)

Karoliiniska Kääks mikä uni :eek:

Mustikk4 Eikai se Klamydia niin nopeasti lapsettomuuteen ehdi vaikuttaa, en usko ainakaan. Jos oot vaan n. Kk:n sen kanssa elänyt...

Nyt plussapuhuri kaikille ja tyhjennetään koko 3 kymppisten yrittäjien palsta tässä kuussa!
 
Viimeksi muokattu:
Tääkin jakomielitautinen ilmoittautuu. Luulin olevani ainoa, joka kuvittelee vielä menkkojen alkaessa, mitä jos sittenkin... :rolleyes: Ja yhä jaksan ihmetellä omaa positiivista asennetta, mikä nousee pintaan joka kuukausi oviksen tienoilla! Voisi jo sanoa, että ihan sairasta näillä yk:lla toivoa mitään. Taas jo kuvittelen, et oisko ollut jotain tuntemuksia kohdussa, vaikka oviksesta on hädin tuskin viikkoakaan, mutta silti mä kuvittelen. Sen muista, et km:n kohdalla alkoi erilaiset tuntemukset selvästi lisääntymään dpo 8 alkaen ja ne oli niin erilaiset kuin koskaan ennen tai jälkeen sen kierron, joten luulisi mun tajuavan, että nää kaikki tuntemukset on silkkaa itsepetosta. Ollaan me epätoivoiset lasta toivovat naiset vaan ihan sekopäisiä, mut kiva jakaa näitä "nyt tuntuu siltä ja tältä" kokemuksia teidän kanssa :LOL:. Jos joskus ne olisikin oikeita oireita?

Tervetuloa jenifer ja Karoliiniska mukaan tänne sekopäiseen joukkoon! Hyvä saada uutta verta tänne plussanneiden tilalle, ettei keskustelu kuivu kasaan. Ja kaikki meitä vain taustalla lukevat, liittykää ihmeessä mukaan!!

Listan päivittäjille plussaonnea, te ootte seuraavia! Kiva, kun löytyi uudet innokkaat päivittäjät :). Voiko esittää yhden toiveen? Musta olisi kiva, jos listalla olevat olisi laitetu kp:n mukaiseen järjestykseen niin näkisi heti, että kuka on missäkin vaiheessa kiertoa ja ketkä peräkkäin. Vaikka eihän mulla ole "oikeutta" pyytää tätä, kun en itse edes ole listalla. Mutta muuten lista on kunnossa, mulla ainakin näkyy kaikki oikein.

Muiden raskausuutiset on rankka juttu ja tsempit niitä kuuleville. Ei sitä tajunnutkaan ennen miten pahalta ne kuulostaa ennen kuin tuli omalle kohdalle. Mun työkaveit on onneksi vauvansa jo saaneet ja esitelleet ne talvella töissä (itse en edes mennyt katsomaan niitä), joten nyt olen helpottunut, koska on epätodennäköistä niitä tulevan lisää vähään aikaan. Ja onneksi parhaimmat ystävät ovat myös lapsensa tehneet, niin siltäkään suunnalta ei tule uutisia.
 
Huomentaaa!

Voi että te ootte naiset ihania :love: Monet naurut sain taas juttujanne lukiessa! :ROFLMAO:

Kiva Mustikk4 jos rupeat mun päivityspariksi :) Saadaanpahan kaks plussaa elokuulle! (y)
Enkä minäkään usko, että tuo klamydia on ehtiny tuhoja aiheuttaa. Eiks se tee niitä yleensä silloin, jos tauti muhii piilevänä pidemmän aikaa. Huolet pois, vauva on tulossa! :rolleyes:

Karoliiniska: Kyyyyllä, raha vaihtaa omistajaa kovin helposti noissa raskauskaupoissa :LOL: Ja hetken kuluttua tosiaan vaivihkaa piilotellaan niitä testejä kaappeihin, ettei mies vaan huomaa millaisia tukkupakkauksia on taas tilailtu.. ;)
Ja tuo kun sanoit, että sen ansioista tuut raskaaksi, että jätät mustikkametsän väliin - mulla on välillä ihan samanlaisia ajatuskuvioita! :LOL: Siis tyyliin jos jossain kierrossa ovis vaikka yllättää eikä olla ehditty aktiivisesti 'harjoitella' ennen sitä, oon sitä mieltä että nyt tuun raskaaksi, koska ei olla stressattu. Ja kun aina sanotaan, että vauva tulee monesti silloin kun sitä vähiten odottaa. Jo tottakai koen noissa tilanteissa, että en oo asiaa ajatellut (nimenomaan, as if!!) ja nyt se tärppi tulee. Oon mielestäni ihan järkevä ja realistinen ihminen, mut joskus kyllä viiraa ja pahasti :ROFLMAO:
Ihana tuo sun uni! :LOL: Ihan selkeesti otat asian rennosti, eikä oo minkäänlaisia paineita aiheesta :D Unet on kyllä ihan käsittämättömiä, välillä vaikea uskoa, että oma onneton mielikuvitus saa sellaisia juonenkäänteitä aikaiseksi! :D

Danniella: No hyvä että muutkin jakomielitautiset ilmoittautuu! :D(y) Tuota tuntemusten miettimistä ei kyllä pysty välttämään vaikka haluais, ainakin The Piinailuvaiheessa. Mieskin monesti sanoo, että älä mieti niitä, mut vaikeahan se on kun se on SUN kroppa missä ne juilinnat tuntuu :) Siinä vaiheessa kun vihlasee, on aika vaikea ajatella että "en tunne mitään en tunne mitään" :LOL: Mutjoo, toki monesti sitä ihan ylianalysoi kaikkee, onneks tänne palstalle voi suoltaa kaikki oirekuvaukset :LOL: Että anna tulla vaan, kerro ihmeessä miltä tuntuu näin viikko oviksen jälkeen niin voidaan yhdessä pohtia sen plussamerkitystä! :ROFLMAO:

Joo tosta listasta. Mietin itekin eilen, että joskus muinoin se oli silleen että oltiin kiertopäivän mukaisessa järjestyksessä. Se oli kyllä hyvä ja selkeä, yritän säätää sen sellaiseksi. Ja kehityspyyntöjä saa ja pitääkin esittää!

Jees, muokkaan nyt listan ja lähden lomamatkalle. Mustikk4 on hyvä ja korjaa mun sotkut tässä parin päivän poissaolon aikana :ROFLMAO:
 
3.8.2015



Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto
BlackCat...........29v.....kp 2/24-28.........yk 13.........luomu
Lennis………….…..30v…...kp 3/28…………… ...yk6
Tilulilu..............34v.....kp 4/27..............yk 17.........lz+l
Karoliiniska........29v.....kp 8/?.................yk10............terot
Jenifer..............33v.....kp 18/24-26.........yk 6............luomu
Keinuilija...........31v.....kp 20/30-32.........yk 8...........luomu
Miu84...............30v....kp 23/28...............yk 19..........luomu
Mirassa…………....31v……kp 53/32-39…….…..yk 2 ..........luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Iitukka81, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Kaisaek, Piki79, Vadelmanlehti, MelodyPop, Kiia80, Milli Mimosa, NeitiPelargonia, Rockwell, Merope, Cheri85, Dorin, Mustikk4, MamaBoo, nenni26, Tiuhtinen, Vilijonkka, Danniella, Jännää, Vanessaaa, Fiidu, Lillans

Plussanneet 2014:

Ankkurinappi.........31v.........?.......2/2014
murmelii..............32v.......yk3......2/2014
Jonniss................29v.......yk3......14.3.
Marjee.................30v.......yk8......26.3.
Nonnna................31v.......yk3......2.4
Matahari..............31v.......yk1......13.4
Jofa....................30v.......yk1.......4/2014
Kerttuli82........................yk 10....30.4.
Pienestä kii..........31v.......yk 9......8.5.
Miri81.................33v.......yk 2......14.5.
Handis85.............29v.......yk 1......16.5.
Chiligail...............35v......ya 2012..9.6.
Ricardina.............30v...................24.7. km
tamariini.............32v.......yk1.......8.8. km
Viiu.....................33v..................26.8.
haavetta pienestä..28v..................21.10.
Ricardina.............30v...................26.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888..............38v..................27.10.
samour_..............30v...................8.11.
Säihkiss...............35v......yk26......7.11. 2. mp+pr
Ruusutar..............30v..................23.12.

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v.........................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2.............21.2.
Lennis.................29v.......yk3.............16.3. km
Liljah..................31v.......yk4..............3.4.
Hironea...............36v.......ya 2010........7.4. 1. ICSI
Maybelle.............32v.......yk2..............11.4.
Metsäläinen.......................................16.4.
Tamariini..............32v.......yk4.............20.4.
Fiidu...................34v.......yk1.............23.4. km
NeitiPelargonia......32v.......yk1.............24.4.
OmaAurinkoinen....32v.......yk2.............14.5.
Pöllötär...............28v.......yk2..............14.5.
Norna.............................yk 4/5..........5/15
Rockwell............................................27.5.
Kippu..................35v.......yk7..............18.6.
Lili85...................30v......yk2...............13.7.
Fiidu...................34v.......yk3..............23.7.
Lillans.................37v.......yk2...............23.7.

***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 
Jenifer, ahaa täytyy sitten pitää mielessä, että jos mäkin tekisin noin jossain vaiheessa. Soitan kanssa meidän työterveyshoitajalle. ;)

Blackcat ja Tilulilu, niin mäkin oon itsekseni ajatellut, kun se onneksi ehti olla vaan sen lyhyen aikaa. Tässä vaan niin käy kaikki asiat mielessään läpi ja alkaa miettiä liikaa. :LOL:

Mähän oon joskus ollu niin vainoharhainen, että oon varmuuden vuoks tehny vielä raskaustestin, että jos nyt kumminkin, kun onhan niitä tapahtunu, että on tullut joillakin valemenkat niin jos vaikka mullakin. :rolleyes: :ROFLMAO:

Kertokaas et miten tota listaa siis päivitetään?

Mulla alkoi menkat yöllä. :mad: Eli yk8 alkoi meillä nyt. En oo edes niin pahalla mielellä nyt, mitä aina ennen. Vaikka luulin tulevani nyt raskaaksi, niin kyllä sen silti tavallaan arvas, että ne menkat luultavasti vielä tulee. Lupasin miehelle, että nautin nyt lomasta enkä kiukuttele. :D
 
Mustikk4,täällä sama juttu noiden menkkojen kanssa.Viime kierrossa piti testata menkkojen jälkeenkin :D
Mut johtuu kyllä siitä,että sillon plussakierrossa oli ne valemenkat,enkä ois voinu arvatakaan.

Nyt yritän stressitöntä kiertoa.Etten ajattelis ovista ja seksiä vaan fiilispohjalta.Ainut vaan ku ne ovistutemukset on nykyään niin vahvoja,ei voi olla huomaamatta ja sit ottaa päähän jos menee ohi.
Aina sitä saa kuitenkin luvata yrittää :LOL:

Tilulilulle mukavaa lomareissua! Minä starttaan auton perjantaina! :p Ollaan nyt niin lomalla,ilman stressiä!
 
Ihana lukea teidän pähkäilystä ja huomata, että ihan samanlaisten juttujen kanssa muutkin kuumeilevat kamppailee. :)

Lennis: Stressittömyys on varmasti hyvä lähestymistapa. Itseltä ei vaan oikein enää onnistu moinen, eikä mun luonteella oikein muutenkaan... :unsure:

Tilulilu: Hyvää ja rentouttavaa matkaa. ;)

Danniella: Jakomielitautisuus enemmän kuin tuttua täälläkin. Välistä sitä tuntee jos jonkinlaista oiretta ja toiveet herää. Sitten sieltä toiveista tullaankin kp1:n kohdalla rytisten alas. Siinä kohtaa sitten usein itsekseni totean, että no kyllähän mä tän tiesin. o_O

Arvoisat leidit: vaihteleeko teillä loppukierron tuntemukset kuukausittain paljon? Itse olen tässä viimeiset kolme kiertoa aika tarkkaankin kuulostellut omia tuntemuksia. Ne ovat olleet aika samanlaisia. Rintojen arkuus on alkanut noin viikkoa ennen kuukautisia ja silloin tulee yleensä joku yksittäinen tiuskimispuuska. Ärsyynnyn jostain pienestä jutusta itselleni tai miehelle ennen kuin huomaankaan. :rolleyes: Nyt kun mahdollisiin kuukautisiin on se noin viikko aikaa, huomaan että rinnat eivät ole olleenkaan arat, mutta tuntuu välillä siltä kuin kuukautiset olisivat kohta alkamassa ja päätä särkee, mikä on mulle outoa. Alavatsaa nipistelee ja turvottaa. Hmm. Yritän olla olematta liian toiveikas ja ei kai niitä ns. oireita kai vielä voisi ollakaan. :cautious::cool: Jep, tää on niin tätä joka kierrossa. En ole siis oppinut mitään. Samaa arvailujen, toiveiden, pettymysten ja pohdinnan loputtomalta tuntuvaa vuoristorataa. :LOL:
 
Daniella Sulla on sit edes tuossa muiden raskausasiassa hyvä tuuri. Mulla on tän kevään/kesän aikana tullut 10 vauvauutista :'( jotkut pahempia kuin toiset, mutta eivät ne kyllä koskaan hyvältä tunnu...

Tilulilu Niinpä, voi kumpa voisikin antaa niiden tuntemusten olla, mutta kun ne tuntuu niin vaikea on olla edes hieman analysoimatta ;)

Voi harmi että sullakin Mustikk4 alkoi uusi kierto :(
Mä en muuten osaa neuvoa päivittämisessä :)

Lennis joo se on vaikeeta olla stressaamatta ja miettimättä ovista sillon kun sen tuntee :eek: Mutta voi ja kannattaa sitä kokeilla! Stressaus ei kyllä asiaa edistä mitenkään..

Jenifer Mulla useimmiten on samat tuntemukset ennen kuukautisia, mutta välillä esim. rintojen kipeytyminen jää kokonaan pois. Joskus rinnat on viikkoa ennen jo kipeät, toisinaan vasta muutama päivä ennen. Turvotus ja herkkä mieli ovat aina läsnä ennen kuukautisten alkamista... Toivottavasti siellä olis tärpistä johtuvia erikoisia oireita :)

Itsellä ei mitään kerrottavaa, kuukautiset edelleen päällä.. Loppuis niin pääsis edes tallettelu hommiin :p
 
4.8



Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto
BlackCat...........29v.....kp 3/24-28.........yk 13.........luomu
Lennis………….…..30v…...kp 4/28…………… ...yk6
Tilulilu..............34v.....kp 5/27..............yk 17.........lz+l
Karoliiniska........29v.....kp 9/?.................yk10............terot
Jenifer..............33v.....kp 19/24-26.........yk 6............luomu
Keinuilija...........31v.....kp 21/30-32.........yk 8...........luomu
Miu84...............30v....kp 24/28...............yk 19..........luomu
Mirassa…………....31v……kp 54/32-39…….…..yk 2 ..........luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Iitukka81, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Kaisaek, Piki79, Vadelmanlehti, MelodyPop, Kiia80, Milli Mimosa, NeitiPelargonia, Rockwell, Merope, Cheri85, Dorin, Mustikk4, MamaBoo, nenni26, Tiuhtinen, Vilijonkka, Danniella, Jännää, Vanessaaa, Fiidu, Lillans

Plussanneet 2014:

Ankkurinappi.........31v.........?.......2/2014
murmelii..............32v.......yk3......2/2014
Jonniss................29v.......yk3......14.3.
Marjee.................30v.......yk8......26.3.
Nonnna................31v.......yk3......2.4
Matahari..............31v.......yk1......13.4
Jofa....................30v.......yk1.......4/2014
Kerttuli82........................yk 10....30.4.
Pienestä kii..........31v.......yk 9......8.5.
Miri81.................33v.......yk 2......14.5.
Handis85.............29v.......yk 1......16.5.
Chiligail...............35v......ya 2012..9.6.
Ricardina.............30v...................24.7. km
tamariini.............32v.......yk1.......8.8. km
Viiu.....................33v..................26.8.
haavetta pienestä..28v..................21.10.
Ricardina.............30v...................26.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888..............38v..................27.10.
samour_..............30v...................8.11.
Säihkiss...............35v......yk26......7.11. 2. mp+pr
Ruusutar..............30v..................23.12.

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v.........................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2.............21.2.
Lennis.................29v.......yk3.............16.3. km
Liljah..................31v.......yk4..............3.4.
Hironea...............36v.......ya 2010........7.4. 1. ICSI
Maybelle.............32v.......yk2..............11.4.
Metsäläinen.......................................16.4.
Tamariini..............32v.......yk4.............20.4.
Fiidu...................34v.......yk1.............23.4. km
NeitiPelargonia......32v.......yk1.............24.4.
OmaAurinkoinen....32v.......yk2.............14.5.
Pöllötär...............28v.......yk2..............14.5.
Norna.............................yk 4/5..........5/15
Rockwell............................................27.5.
Kippu..................35v.......yk7..............18.6.
Lili85...................30v......yk2...............13.7.
Fiidu...................34v.......yk3..............23.7.
Lillans.................37v.......yk2...............23.7.

***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.[/QUOTE]
 
Jenifer, mulla on ennen kuukautisia aina tosi ärtynyt olo ja mahaa turvottaa mistä alan yleensä ensimmäisenä miettimään, että menkat varmasti tekee tuloaan. Kyllä se välillä on sellasta itsensä vahtaamista, että ihan ärsyttää, miten sitä kaikkeen kiinnittääkin huomiota. :LOL:

Lennikselle ja Tilulilulle hyviä lomareissuja! :) Me lähdetään kanssa sunnuntaina reissaamaan. :cool:

Mä yritin nyt tota listan päivitystä, toivottavasti ei mennyt ihan mönkään. Siirrän itseni taustailijoista listalle syyskuussa, yritän nyt tämän kesälomani välttää tota kiertopäivien kyttäämistä ja muuta.. niinpä! Ihan kun en oviaa kattois joka päivä jokatapauksessa.:rolleyes:
 
Mustikk4,sitä täälläkin naureskelin itsekseni että oviaa dataan kuitenkin,sieltähän ne kiertopäivät näkyy,vaikka välttelen myös kyttäämästä oireita. :rolleyes:

Täällä vissii menkat loppumassa,kolme päivää kesti ja tänään ei mitään.Ja alkoi viel etukäteen.Eipä kyllä haittaa :D
Joskus kyl tehnyt senkin et on vuodoton päivä ja sit jatkuu.:poop:

Jenifer,täällä ei hirveesti oiretta oo ennen menkkoja.Ärtyisyys lisääntyy,mut ei enää ees turvota.Ei tissikipua myöskään,muuten se ois jo merkki raskaudesta :p
 
Tilulilu ja mustikk4 kiva jos jaksatte päivitellä :)

Jenifer en oireile juuri lainkaan. Pieni tunne vaan vatsassa edeltävänä päivänä. Mieliala ei yleensäkkään heittele.

Onnea vaan lomailijoille tuon rennosti ottamisen kanssa. Se on välillä vaikeaa :)

Saadaanko me yhtään plussaa elokuulle!?!

Täällä vähän apaattinen olo. Ei oo lämmöt koholla. Tissit on aivan normaalit. Menin hosumaan jo negankin (no kolmena päivänä jo!!!) En oo ikinä ennen hosunu niiden kaa :( en tiä miks tällä kertaa lähestyvät menkat tuntuu tavallista raskaammalta. Oviakaan ei kerro mitään kivaa...
 
Tervehdys!
Ilolla ja innolla palstaanne lueskelleena olisin mieluusti hyppäämässä kyytiin tähän mielenkiintoiseen vauvahaaveilumaailmaan. Olen 32 vuotta täyttänyt, viimeiset kymmenen vuotta täysin uraani keskittynyt otus, jonka ajatuksissa lapsenteko oli se viimeinen asia. Avioliittoni päättymisen yksi syy oli se, etteivät perheenperustamishaaveet kohdanneet. Sinkkuvuosinani keskityin entistä enemmän uraan ja hautasin perheajatukset lopullisesti. Kunnes - tapasin nykyisen miesystäväni ja tiesin, että hänen kanssaan haluaisin saada vauvan. Hurjaa, outoa, suunnittelematonta ja varmastikin myös biologian sanelemaa. Mieheni on minua kymmenen vuotta vanhempi ja haaveilee myös vauvasta. Jätin viikko sitten Nuvaringin pois (nyt kp 10) ja nyt ensimmäisenä toivoisin oppivani tunnistamaan ovulaation ajankohdan. Haastavaa tästä vauvahaaveilusta tekee se, että asumme mieheni kanssa eri maissa ja vaikka tapaammekin lähes joka viikonloppu, ohentaa se kuitenkin raskaantumisen todennäköisyyttä :(. Ihanaa puolestaan on se, että palaset ovat loksahtaneet kohdalleen ja tunnen haluavani vauvaa kovasti ja että meitä vauvasta haaveilevia on kaksi. Toivon, että joskus voisin jakaa kanssanne jotain jännitettävää, mutta siihen asti oikein lämpimästi onnea ja tsemppiä kaikille vauvahaaveensa tunnustaneille ja merkkipylväitä jännittäville.
 
Kiitos listan päivittäjälle, nyt näkee heti selvästi pikaisella vilkaisulla missä kenenkin kierto huitelee :).

Oma kierto lähestyy jo loppua, kun menkkakivut on alkaneet, joten toivokin on mennyttä. Nää on niin tutut kivut, jotka alkoi km:n jälkeen, että ottaa jo päähän! Lupaavaa (?), no mutta ainakin erilaista tuikkimista oli parin päivän ajan, mutta nyt sekin on loppunut.

Jenifer, mulla on nykyään vakiintuneet loppukierron oireet: turvonneet rinnat, ehkä kipeätkin ja menkkakivut 3-7 pv ennen menkkoja. Näillä mun enneoireilla ei voi päätellä raskautta, kun näin on joka kuukausi. Joku toinen ehkä olisi raskaana näillä tuntemuksilla.

Miu84, mäkin tein eilen ja tänään negan testin (dpo 10 ja 11). Masentavaa. Mutta mä kyllä mieluummin teen negan testin tässä vaiheessa kuin odotan menkkoja. Mulle menkkojen alkaminen ei ole maailmanloppu, kunhan olen ensin testannut negan. Jos vain odotan niitä, niin alku on pahempi. Pitäisi vain jaksaa ajatella, että uusi kierto on uusi mahdollisuus, vaikkei se siltä tunnu tässä vaiheessa. *halaus*

Hupikonnalle tervetuloa joukkoon ja onnea oviksen metsstämiseen sopivana ajankohtana! Minkälaiset suunnitelmat teillä on jatkossa, kun vauva ilmoittaa tulostaan? Muutatteko samaan maahan vai jatkatteko samaan tapaan? Jos on liian henkilökohtaista, niin ei tarvitse vastata :).

Miten te Ovian käyttäjät, kuinka ahkeraan jaksatte merkitä sinne tuntemuksia ja oloja? Silloin kun mä kokeilin sitä, niin alussa se oli kivaa, mutta sitten tuntui jo työläältä olla "rastittelemassa" kaikenmaailman tuntemuksia ja lopulta ärsyttävää, kun en niiden kolmen Ovia-kierron aikana tullut raskaaksi :LOL:.
 
Tervetuloa Hupikonna!
Kiva kun on lisää ajatuksen vaihtajia :)

Danniella,oon datannu oviaan aika ahkerasti ja johan siellä on kuuden yrityskierron datat.
Nyt tässä kierrossa meinasin pitää homman minimaalisena,mutta sit tuli ajatus,että jos en laita sinne oireita niin menee hukkaan nää aiemmat kierrot :LOL: kun eihän se sit voi "haistella" oireita.

Täällä alko jo eilen tuikinta vasemmalla puolella munasarjaa.Onneks ei kestäny kauan ja sain nukahdettua.Tuskinpa on ovis vielä,mutta täytyy aloittaa tallettelut-fiilispohjalla edelleen.
Mies ois eilen halunnu,mut väsytti niin kovin ettei jaksanut.Aiemmin sitä ois taipunut et "jos nyt pikaseen" :LOL:

Tänään nyt kamojen pakkaus ja sit ollaan kolme päivää erillään ku lähden yksin reissuun. Nyyh,ikävä tulee vaikka kiva reissu tiedossa. :unsure:
Miten kauan te ootte ollu puolisoista erossa? Meillä korkeintaan pitkä vkl (pe,la ja su).
 
Miu84 ja Daniella Harmi, että ootte testannu negat.. Voihan ne toki siitä vielä alkaa hamuilemaan!

Hupikonnalle tervetuloa mukaan! Toivottavasti ovis osuu teillä viikonlopulle.

Lennis Mekin ollaan oltu "vaan" kolme päivää ja kaks yötä erossa pisimpään, mutta on sekin aika pitkältä tuntuva aika. Varsinkin jos mies on ollut pois ja itse kotona..

Kaikki on varmaan kirjoittanut tän jossain vaiheessa tänne, mutta mun laho pääni ei muista :) eli olis kiva jos jaksaisitte kertoa miten kauan ootte ollut yhdessä miehenne kanssa ja jos jotain muuta suhteen varrelta tahdotte kertoa :)

Me ollaan oltu reippaat 4 vuotta yhdessä, joista vähän vajaat 4 vuotta asuttu yhdessä. Muutettiin aika nopeasti saman katon alle (tai oli mulla yli puoli vuotta oma asunto, jossa oli pelkät huonekalut kun vaatteetkin oli jo vaihtaneet paikkaa :D), kihloissa ollaan oltu vajaa vuosi ja hääpäivä pohdinnassa, joko 2016 syksyllä/loppuvuodesta tai 2017 viimeistään kesällä. Sekin riippuu hieman raskautuuko sitä tässä lähikuukausina vai ei...
 
6.8



Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto
BlackCat...........29v.....kp 5/24-28.........yk 13.........luomu
Lennis………….…..30v…...kp 6/28…………… ...yk6
Tilulilu..............34v.....kp 7/27..............yk 17.........lz+l
Karoliiniska........29v.....kp 11/?.................yk10............terot
Jenifer..............33v.....kp 21/24-26.........yk 6............luomu
Keinuilija...........31v.....kp 23/30-32.........yk 8...........luomu
Miu84...............30v....kp 26/28...............yk 19..........luomu
Mirassa…………....31v……kp 56/32-39…….…..yk 2 ..........luomu
Hupikonna.........32v.....kp11/?.................yk1.......luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Iitukka81, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Kaisaek, Piki79, Vadelmanlehti, MelodyPop, Kiia80, Milli Mimosa, NeitiPelargonia, Rockwell, Merope, Cheri85, Dorin, Mustikk4, MamaBoo, nenni26, Tiuhtinen, Vilijonkka, Danniella, Jännää, Vanessaaa, Fiidu, Lillans

Plussanneet 2014:

Ankkurinappi.........31v.........?.......2/2014
murmelii..............32v.......yk3......2/2014
Jonniss................29v.......yk3......14.3.
Marjee.................30v.......yk8......26.3.
Nonnna................31v.......yk3......2.4
Matahari..............31v.......yk1......13.4
Jofa....................30v.......yk1.......4/2014
Kerttuli82........................yk 10....30.4.
Pienestä kii..........31v.......yk 9......8.5.
Miri81.................33v.......yk 2......14.5.
Handis85.............29v.......yk 1......16.5.
Chiligail...............35v......ya 2012..9.6.
Ricardina.............30v...................24.7. km
tamariini.............32v.......yk1.......8.8. km
Viiu.....................33v..................26.8.
haavetta pienestä..28v..................21.10.
Ricardina.............30v...................26.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888..............38v..................27.10.
samour_..............30v...................8.11.
Säihkiss...............35v......yk26......7.11. 2. mp+pr
Ruusutar..............30v..................23.12.

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v.........................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2.............21.2.
Lennis.................29v.......yk3.............16.3. km
Liljah..................31v.......yk4..............3.4.
Hironea...............36v.......ya 2010........7.4. 1. ICSI
Maybelle.............32v.......yk2..............11.4.
Metsäläinen.......................................16.4.
Tamariini..............32v.......yk4.............20.4.
Fiidu...................34v.......yk1.............23.4. km
NeitiPelargonia......32v.......yk1.............24.4.
OmaAurinkoinen....32v.......yk2.............14.5.
Pöllötär...............28v.......yk2..............14.5.
Norna.............................yk 4/5..........5/15
Rockwell............................................27.5.
Kippu..................35v.......yk7..............18.6.
Lili85...................30v......yk2...............13.7.
Fiidu...................34v.......yk3..............23.7.
Lillans.................37v.......yk2...............23.7.

***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 
Kiitoksia kaikille, tänne tuntee itsensä tervetulleeksi :).

Lennis ja BlackCat: Meillä suhde alkoi etänä 1,5 vuotta sitten ja siitä asti on pyritty tapaamaan joka viikonloppu. Pari kertaa erossaoloaika venyi kolmeenkin viikkoon ja se tuntui kyllä raa'alta sen muun etäilyn päälle. Yhtäkään lentolippuihin palanutta euroa ei ole tullut harmiteltua, joten onpahan tullut mitattua halu sitoutua :geek:

Danniella: Miehellä parhaillaan työnhaku päällä Suomeen, joten kyllä samassa osoitteessa olisi tarkoitus asua jatkossa, toivottavasti mahdollisimman pian!

Mietin strategiaa miten selvitellä oviksen iskua viikonlopuille, mutta ehkäpä paremmin järjissään selviää, jos vaan nakuttaa peiton alla menemään aika kun on mahdollista (viikonloppuisin) - eihän sitä muutakaan voi :cautious:.

Ihanaa loppuviikkoa kaikille, toivottavasti saadaan aurinkoa hellimään vauvahaaveita!
 
Hupikonnalle tervetuloa! Onnea ja kärsivällisyyttä yritykseen, kun teillä tuo välimatka vähän mutkistaa asiaa, toivotaan kuitenkin parasta, kun eihän sitä koskaan tiedä. :) Toivotaan, että pääsette pian muuttamaan yhteen samaan maahan.

Me tavattiin miehen kanssa syksyllä 2013 ja yhteen muutettiin kevättalvella 2014. Siihen asti majailtiin oikeestaan koko ajan vähän vuorotellen jomman kumman kotona. Kihloihin mentiin tämän vuoden helmikuussa, kun mies kosi. :love: Eli yhteiseloa ei hirmuisen kauaa ole vielä takana, mutta yhteenkuuluvuuden tunne on molemmilla tosi vahva ja ihanaa, kun on yhteiset tulevaisuuden haaveet. :love:

Mulla on takana yksi avioero. Tavattiin exmiehen kanssa nuorina ja ehdittiin olla reilu vuosi naimisissa, kun hän jätti minut. Ero oli minulle aika hirveä, kun eroaikaisesta hän ei ollut puhunut mulle halaistua sanaa ja oltiin ostettu yhteinen asunto ja mulla oli jo silloin ollut pari vuotta aika kova vauvakuume. Syyksi hän sitten kertoi, ettei tiennyt onko tämä sitä mitä haluaa ja ei ole varma haluaako lapsia sittenkään. Silloinhan se oli aivan kamala paikka, mutta jälkeenpäin ajateltuna olen ollut ikionnellinen, että se tapahtui, koska muuten en olisi ikinä tavannut nykyistä miestäni. :) Sinkkuaika oli aluksi aika kauheeta, kun mä olisin ollut aivan valmis äidiksi ja olisin halunnut perhettä, pelkäsin, että tapaanko ikinä uutta miestä. Toisin sitten kävi ja tapasin ja paljon paremman kuin edellisen. Muistan aina sen, miten onnellinen olin, kun ensimmäistä kertaa tuli miehen kanssa puhetta lapsista ja hän sanoi aina haaveilleensa naimisiinmenosta ja perheestä. :love:

Blackcat, oletko muuten käynyt jo uudelleen vyöhyketerapiassa? Mä kävin siellä juuri uudelleen. Huomasin, että mulla ei ollut nyt niin kamalat pms-oireet, mitä mulla yleensä on. :) Mulla on yleensä ihan hirveet mielialanvaihtelut kuukautisten aikaan ja muutenkin oon tosi pahalla tuulella ja kaikki asiat ajattelen tosi negatiivisesti. Vyöhyketerapeutti sanoi, että monella tuo hoito auttaa myös pms-oireisiin. :) Että on se jotakin hyvää saanut aikaan.
 
Noniin, kotiin palattu!

Jenifer: Mulla on jotenkin niin epämääräiset oireet aina loppukierrossa, etten osaa sanoa vaihteleeko ne. Lähinnä on niitä vaimeita kuukautiskipuja ehkä jo 5 päivää ennen menkkoja, silloin tällöin. Ja joka kierrossa kuvittelen, että "tälläisiä ei oo ennen ollutkaan!" vaikka ne on varmasti aina ollut niitä samoja ;) Eli luulen, että oireet vaihtelee vaikkei niin ehkä olekaan :whistle:
Mulle rintojen arkuus olis varmaan melkoinen pommi ja varma (niin varmaan) merkki raskaudesta, sitä oiretta kun ei mulla koskaan ole! Ja siksi loppukierron aina puristelen fanaattisesti tissejäni kun odottelen sitä arkuuden tunnetta.. ;) Samaa mieltä sun kanssa: mitään en oo oppinut vaikka näin monta kiertoa jo takana!! :LOL:

Lennikselle hyvää ja rentouttavaa reissua! :) Näpit irti siitä Oviasta.. ;) Ja fiiliksen mukaan vaan, niinku aina! :ROFLMAO:

Miu84: Vai sielläkin hosutaan niiden testien kanssa.. :) Välillä sitä tulee harrastettua vaikkei ois mitään pätevää syytäkään siihen testailuun. Toivottavasti sulla on fiilis noussut eilisestä. Ootko tehnyt lisää testejä? Vielähän sulla on pari päivää armon aikaa :love: Ei saa lannistua! (Joo helppo sanoa..) *halaus*

Hupikonna: Tervetuloa tosiaan mukaan! :) Teillä onkin lisähaastetta tuossa kun tapaatte 'harvemmin', mut eihän se mikään este ole! Eikä välttämättä hidastekaan :LOL: Yksi onnistunut ajoitus ja se on sitten siinä.
Ihana tuo sun taustakertomuskin - niin se vaan voi mieli muuttua sen oikean tavatessa. Näin oli tarkoitettu tapahtuvan :love:

Danniella: Voi kurjuus jos siellä menkat alkaa :( Vai onko uutta kerrottavaa? Mut viime kierron lopussa huomasin minäkin taas tuon, kuinka se negatestin näkeminen on vähemmän raskasta kuin ne yllärimenkat. Muistan sen tunteen mikä ensimmäisestä tuhrusta on tulllut, se on niin lannistava. Jotenkin tuosta negatestin tekemisestä tulee vaan sellanen v*tutus ja sitten ne menkat ei tunnu enää 'miltään' (no joo tuntuu, mut helpommalta) *halaus* sullekin sinne! Kyllä se The Kierto vielä tulee :love:

Oviasta.. Aluksi käytin sitä tosi ahkerasti ja syötin niitä tunnetilojakin sinne. Nykyään laitan enää niitä ovis-/raskaustestin tuloksia, lääkityksiä ja sitten niitä fyysisiä oireita (krampit, finnit, vuodot yms.) ja niitäkin vain oviksen aikaan ja luteaalivaiheessa. Nyt tässä alkukierrossa on aika hiljaista siis :) Mut ilmeisesti jos jaksais syöttää ahkeraan kaikkea mahdollista sinne, niin se osais paremmin ennustella kaikenlaista.
Niijoo, siitä en tykkää et kaikki vihlaisut yms. on melkein pakko merkata cramps-oireena. Kun ei siinä oo eritelty niitä tuntemuksia sen tarkemmin. Ja mun mielestä ainakin on ihan eri asia ne oviksen jälkeiset vihlaisut ja viillot kuin oikeat kuukautiskrampit. Kirjottelenkin sitte aina sinne lisätietokenttään tarkempia tietoja.
Mutjoo, kuulostaa tutulta tuo et fiilis meni kun ei raskautta tullut! :LOL: Minäkin latasin Ovian kun joku täällä palstalla teki positiivisen raskaustestin kun Ovia käski testaamaan :ROFLMAO::ROFLMAO: Ajattelin et josko se ois tehny mulle samat. ;) No ei oo tehny.

Taustoja: Kiva kun tuli taas tää parisuhdetausta-asia puheeksi! Monesti miettii et ois kiva tietää historiaanne, mut ei kehtaa kysyä jos joku onkin jo kertonut monta kertaa samat jutut ja minä en vaan muista o_O Että kiva kun kerrotte!
Me ollaan oltu yhdessä vuodesta 1998 (joo'o :eek:), yhteen muutettiin 2006, naimisiin 2011 ja lapsiprojekti alkoi siis 1/2014. Hitaasti mutta varmasti.. ;) Ehkä meiän vauva on samaa hidasta sarjaa (y)
En osaa sanoa mikä on pisin erossaoloaika, mut veikkaisin et ainakin kuukausi. Opiskeltiin aikoinaan eri kaupungeissa eikä todellakaan voitu tavata joka vkl. Hyvin se meni, oli aina ihana sitten nähdä :love:

Sullakin Mustikk4 ihana tarina, vaikka sisältää ikäviäkin muistoja. Isosta kolauksesta oot kyllä selvinnyt, huh. Kaikella on tarkoituksensa! Voin kuvitella miten hyvältä on tuntunut tuo kun nykyisen miehen perhehaaveet selvisivät.. :)
 
Daniela mua taas harmittaa jotenki noi negat enemmän.
Mä oon ton ovian kaa ollu ny tunnollinen, mut voi joutua siitä et vasta aloitin sen tässä kierrossa.

Lennis meillä pisin aika on yleensä 1-2 viikkoa. Oikeestaan ihan kiva kun joskus harvoin on omaa aikaa!

Black cat kiitos tsempistä :)
Me ollaan ton miehen kaa oltu yhessä kuus vuotta. Tutustuttiin aikoinaan netin kautta (ei missään deittipalstalla kuitenkaan ). Muutti sillon tänne luokseni ekojen treffien jälkeen :D

Tilulilu joo nyt oon ollu testaamatta ja odotan kiltisti ovian käskyä (huomenna) :D
Jos ei padot aukea sitä ennen....
Kiitos sympatiasta. On mieli ollu parempi kun pysyny irti testeistä :)

Nyt on ollu ihana kesäloma ilma!
Hyvää alkavaa viikonloppua kaikille :)
 
jenifer: mulla loppukierto kyllä myös vaihtelee, viime kuukaudet olo on ollut aika painajaismainen n. viikon ennen menkkoja. Oon niin kipee että makaan vaan sohvalla, enkä pysty käveleen suorassa. Tää on tosin vaan se pahin tilanne 2 päivää ennen vuotoo, toinen on sitten tämä "muakeljuttaa!!!!" jota viimeksi kenkkuilin viimeisellä viikolla, siitä selvisin kun mies lähti ulos ja sain siivota :ROFLMAO: en yleensä PMS:ile miehelle erityisesti, oon vain kiukkuinen kuin ampiainen koko maailmalle noin yleensä ja miestä touhuni lähinnä naurattaa. Ja sitten muakin väkisin rupee huvittamaan oma metkuiluni :D ehkäpä jos tärppi kävisi niin huomaisin sen ekana siitä, että pystyn käymään kävelyllä vikalla viikolla ja muutenkin olemaan toimintakykyinen. Sitä odotellessa :)

hupikonna: tervetuloa! Tuo kaukosuhde tuo kyllä omat haasteensa, mutta kuten sanottua, eipä se tarvitse kun sen yhden kerran oikeaan aikaan!

harmit negoista, mutta ei kai teillä menkkojen odottelijat ollut vielä ihan toivo mennyt? Aina se on aika haaste löytää se tsemppi uuteen kiertoon, mutta uskottava se on että oma vuoro tulee vielä! Ja ehkä tuleekin yllätys vaikka kierto vaikuttas normaalilta negakierrolta. Jaksamista loppukiertoilijat!

Lennis: me ollaan miehen kanssa jotenkin niin totuttu omiin menoihin, että saatetaan hyvinkin olla viikko erossa omilla reissuilla. Ikävähän siinä tulee, mutta sitten on vaan vielä huipumpaa kun nähhään taas :) vaikka on kyllä tylsää jos mies on reissussa ja itse on kotona, ja yksin nukkumaan meneminen on ehkä tylsintä! Meillä on kuitenkin tapana olla kainalossa tovi ja rauhoittua päivän menoista, tuntuu ihan orvolta nukkua yksin isoa sänkyä...

Me ollaan oltu reilu 4 vuotta yhdessä, käytännön syistä saman katon alla vasta vuosi. Naimisiin mentiin viime vuonna :) oon ihan hirveän onnellinen meidän parisuhteesta, kaikki on niin tosi hyvin. Miehellä on ollut vauvakuume pidempään kun mulla, eli hän on ihan täysillä mukana. Eipä tuo 4 vuotta vielä hurjan pitkä aika ole, mutta kyllä meidän perheeseen jo mahtuisi. Kaikeksi onneksi ollaan kuitenkin hurjan kiitollisia tavallisesta ja onnellisesta elämästämme kaksinkin, mikä on kyllä parasta kun tässä nyt kestää. Haaveena olisi isompi perhe, mutta nähtäväksi jää mitä sitä ehtii kun ei nyt suostu tulemaan tämä ekakaan...

Tilulilu: tervetuloa takaisin! Nauratti vielä tuo parin viestin takainen ennustelu, tuli mieleen kun liityin nyt lopulta lapsettomuusyhdistykseen kun se on ollut asiana pidempään, ja sit vaan ajattelin että NYT tärppää, just tässä kierrossa, luonnollisesti koska liityin. Ja koska ne mustikat ja koska tähdenlennot ja ties mitkä muut taivaan merkit :ROFLMAO:

Hyvällä tuurilla oli ovis! JIPPII! Ei ole niitä turhan paljon näillä main näkynyt. Oli kyllä niin selkeät merkit, että eilen tai tänään saattaisi olla tärkeä päivä. Testit loppu tiistaina, hyvä minä kun en ollut varautunut, niin tiedä sitten kuvittelenko vaan. Mutta puuhailtu on ja terot aloitan sunnuntaina. Ja pääsee kyttäämään oireita! Ehkä mulle tosin kaikkein oudointa olisi kiputilanteen pysyminen normaalina. Sitten mä alkaisin jo epäillä jos olo ei olekaan kamala seuraavat kaks viikkoo :LOL:

listalla olen päivän jäljessä, nyt siis jo kp13, mitenkä harvinaisen kirjanmukainen ovulaatioaika :rolleyes:
 
8.8



Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto
BlackCat...........29v.....kp 7/24-28.........yk 13.........luomu
Lennis………….…..30v…...kp 8/28…………… ...yk6
Tilulilu..............34v.....kp 9/27..............yk 17.........lz+l
Karoliiniska........29v.....kp 14/?.................yk10............terot
Jenifer..............33v.....kp 23/24-26.........yk 6............luomu
Keinuilija...........31v.....kp 25/30-32.........yk 8...........luomu
Miu84...............30v....kp 28/28...............yk 19..........luomu
Mirassa…………....31v……kp 58/32-39…….…..yk 2 ..........luomu
Hupikonna.........32v.....kp13/?.................yk1.......luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Iitukka81, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Kaisaek, Piki79, Vadelmanlehti, MelodyPop, Kiia80, Milli Mimosa, NeitiPelargonia, Rockwell, Merope, Cheri85, Dorin, Mustikk4, MamaBoo, nenni26, Tiuhtinen, Vilijonkka, Danniella, Jännää, Vanessaaa, Fiidu, Lillans

Plussanneet 2014:

Ankkurinappi.........31v.........?.......2/2014
murmelii..............32v.......yk3......2/2014
Jonniss................29v.......yk3......14.3.
Marjee.................30v.......yk8......26.3.
Nonnna................31v.......yk3......2.4
Matahari..............31v.......yk1......13.4
Jofa....................30v.......yk1.......4/2014
Kerttuli82........................yk 10....30.4.
Pienestä kii..........31v.......yk 9......8.5.
Miri81.................33v.......yk 2......14.5.
Handis85.............29v.......yk 1......16.5.
Chiligail...............35v......ya 2012..9.6.
Ricardina.............30v...................24.7. km
tamariini.............32v.......yk1.......8.8. km
Viiu.....................33v..................26.8.
haavetta pienestä..28v..................21.10.
Ricardina.............30v...................26.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888..............38v..................27.10.
samour_..............30v...................8.11.
Säihkiss...............35v......yk26......7.11. 2. mp+pr
Ruusutar..............30v..................23.12.

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v.........................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2.............21.2.
Lennis.................29v.......yk3.............16.3. km
Liljah..................31v.......yk4..............3.4.
Hironea...............36v.......ya 2010........7.4. 1. ICSI
Maybelle.............32v.......yk2..............11.4.
Metsäläinen.......................................16.4.
Tamariini..............32v.......yk4.............20.4.
Fiidu...................34v.......yk1.............23.4. km
NeitiPelargonia......32v.......yk1.............24.4.
OmaAurinkoinen....32v.......yk2.............14.5.
Pöllötär...............28v.......yk2..............14.5.
Norna.............................yk 4/5..........5/15
Rockwell............................................27.5.
Kippu..................35v.......yk7..............18.6.
Lili85...................30v......yk2...............13.7.
Fiidu...................34v.......yk3..............23.7.
Lillans.................37v.......yk2...............23.7.

***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 

Yhteistyössä