*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Tilililu täällä Kp 24 tänään. Täytyy tunnustaa,koska kaapissa oli testi,piti siihe lirauttaa lauantaina. Siis JOS se ois nyt jotai näyttäny.Tyhjää täynnä siis :stick:
Ei vaan voinut odotukselle mitään. Nyt sit vaan ootan menkkoja, keskiviikkona pitäs aueta hanat. Plaah.
Ihme kyllä, ei oo ollu mitään pms-oireita.Tissikipukin on väistynyt. Typerä mantra, aika näyttää-ainakin tämmöselle malttamattomalle.

Meilläkin on Melodypop laulettu "vauvalle" iltaisin, jos siellä joku ois ollukin :LOL:
 
Mun sydäntä lämmitti myös tuo MelodyPopin keittokertomus! :LOL: Mulle itselleni iski perjantaina ihan yht´äkkiä järkyttävä vi*utus. Tunne oli ihan samanlainen kun lapsena, kun oli vaikka liian väsynyt tai nälkäinen niin tuli semmonen armoton kiukku, jopa raivo. Miesparka luikki autotalliin touhuamaan omiaan, kun huomasi nähtävästi että nyt on parempi pysytellä poissa silmistä. Seuraavana aamuna tästä v*tutuksesta ei ollut enää tietoakaan.

Mulla nyt kp21. Jatkuva vessahätä (jota siis aluksi luulin virtsiitiksi) loppui kuin seinään lauantaina, tissit ei ole yhtään kipeät ja tänään alkoi lievät menkkakivut. Eiköhän se täti siis matkalla jo ole. Häpeissäni myönnän, että raskaustestejäkin on tullut jo tehtyä, mutta puhdasta negaa näyttää. Toisella hetkellä olen ihan sata prosenttisen varma, että olen raskaana ja toisella hetkellä taas olen ihan sata varma että en ole. Eilen menin tyhmänä ihmisenä sitten juomaan muutaman olusen (3 tuopillista) pitkästä aikaa ja siitäkös vasta humpsahdikin pikku tuiteriin ja tänään on ollut krapulan esiastettakin. No, mun tuurilla olen nyt sitten juuri tästä kierrosta raskautunut ja seuraavat 9 kuukautta paniikissa mietin että onkohan ne 3 tuopillista tehnyt vauvalle tuhojaan.
 
Kiva kuulla mitä muillekin kuuluu!

Lennis, aww :heart:. Me ei olla laulaa uskallettu (laulunlahjoja ei ole), mutta mies kertoo tyhmiä vitsejä mun mahalle ja mä nauran. Joskus tulee tippa linssiin kun se on niin liikuttavaa. Mutta älä vielä luovuta - ei välttämttä noilla kiertopäivillä vielä näy testissä mitään.

Liljah, mä käytän Ovia-nimistä kännykkäsovellusta ja siihen merkitään kaikki "oireet" mukaanlukien mielialat. Sovellus sitten kertoilee vähän siitä, mitä oireet tarkoittaa. Ja kun merkkasin sinne tuon oman ärsyyntyneisyyteni, niin se sanoi, että "tämä voi olla merkki hedelmällisyydestäsi". :D Hih, miesparat!

Ymmärrän kyllä, että mietit sitä kaljanjuontia, mutta mä en usko, että olet mitenkään voinut kolmella kaljalla saada aikaan vahinkoa vauvalle. Minulla on kaksi kaveria, jotka molemmat olivat juoneet kunnon humalan ennen kun testit näyttivät plussaa. Ja kaksi täysin tervettä lasta sieltä syntyi.

Tänään muuten tuo mainitsemani sovellus kertoi, että jos nyt tärppäsi, niin vauva syntyy 30.10.-3.11. Aika hurja ajatus ja en ole varma uskaltaako sitä liikaa miettiä ettei sitten pety niin kovin kierron lopussa... Iiiik! :)

Kivaa viikonalkua kaikille!

MelodyPop, kp 14/28-31, DPO1
 
Tähän alkuun muutama ärräpää.
Sinne se Toivo valui vessanpönttöön. Hanat aukes aamulla,ei siis tästäkään kierrosta. Olikin vähän lyhyempi kierto.
Olen niiiiin pettynyt! Toiset ne vaan pamahtaa paksuksi tosta noin vaan. :'(

Tänne saa päivittää että Kp1/28, yk 3 luomu

Cheri85, oisin nyt kysyny vähän mutkikkaampaa kysymystä hoidoista. Kun tässä on sellanen juttu taustalla joka voi vaikuttaa raskautumiseen.
Miehellä synnystään täysin toimimaton kilpirauhanen. Nyt ei oo kuitenkaan 4 vuoteen syönyt thyroxsinia, eikä ole oireitakaan mistään tyypillisestä johon tauti vaikuttas.
Pakotin sen kuitenkin verikokeisiin, kontrolloimaan ne arvot, jos vaikuttaakin siittiöiden laatuun.
Siis kysymys onkin, että aloitetaanko tutkimuksia aiemmin, jos on selvä vian aiheuttaja, vaikka meillä yk3 vasta?
 
Lennis, osanotto menkoista. :(

Tutkimukset/hoidot aloitetaan aiemmin jos siihen on jokin selkeä syy. Jos labroissa miehen kilpparit on vinksallaan niin ne hoidetaan lääkityksellä kondikseen ja jatkatte yrittämistä, sama juttu kuin naisilla eli arvot kuntoon ja yrittäminen jatkuu. Jos vaikka sulla ei ois omaa kiertoa tai miehellä jokin vamma tai sairaus taustalla joka on voinut aiheuttaa ongelmia spermaan niin sitten julkinen sektori hyväksyisi lähetteen aikaisemmin. Mutta ei siis kilpparihäikät ole vielä semmosia juttuja, ne osataan korjata ihan perusterveydenhuollossakin. :)

Täällä parempi fiilis, laskisin ovisplussan ehkä kuitenkin vasta sunnuntaiaamusta, la plussa oli illalla ja su aamuna kans. Tänään ovistuntemuksia eli hyödynnetään tämäkin ilta vielä makkarin puolella... näin ollen raskaustesti sit jos menkkoja ei kuulu ti 24.2.
 
Voi harmi Lennis! :hug:

cheri85 mulla myös kysymys.. Miehen toinen kives ei pienenä meinannut laskeutua ja sitä oltiin jo leikkaamassa, mutta kun viilto tehtiin, niin laskeutuinkin sitten siinä eli ei tarvinnut edes ronkkia sen enempää. Voikohan tommonen vaikuttaa siittiöiden tuotantoon tai muuhun?

MelodyPop latasinpa nyt minäkin sen Ovia sovelluksen. :) Tosin google kääntäjä on ainakin näin aluksi kovassa käytössä, kun ei ole oikein tuo hedelmällisyyssanasto hallussa (hyvä jos on suomeksikaan). :D Toivottavasti sulla olis tärpännyt ja vauva saapuisi silloin loka-marraskuun vaihteessa! :)
 
Liljah, nyt en ole ihan varma kun jos on jouduttu leikkaamaan laskeutunut kives niin on saattanut vaikuttaa siittiötuotantoon mutta onko tuolla kuvaamallasi tilanteella vaikutusta... en ole varma. Jos asia mietityttää niin mielenrauhan saa investoimalla yksityisen klinikan sperma-analyysiin, itse tekisin niin. :)
 
Cheri85, ai sä jatkoit oviksen testaamista sunnuntaina vaikka testi näytti plussaa jo lauantaina? Nyt rupesin miettimään, että olisiko itsekin pitänyt..? Perjantaina aamulla testasin negan, mutta lauantaiaamuna CB:n digitaalinen ovistesti antoi hymynaaman.

Mun mies tulee vähän myöhemmin kotiin, mutta ehkäpä mä odottelen sitä makkarin puolella vielä tänäänkin. :D Raskaustestin tekemistä en vielä uskalla ajatella - hermostun jos viikon päästä alkaa sama vessakäynnin yhteydessä tapahtuva tuhruaminen kuin viime kierrossa. Olen tässä jo sen perusteella ehtinyt Google-diagnosoida itselleni keltarauhasen vajaatoiminnan. :|

Liljah, sehän on sitten win-win -tilanne tämäkin, kun samalla oppii englantia ja seuraa kiertoa. :) Jos tuntuu itselle kiinnostavalta, niin kannattaa täyttää sinne tuntemuksia, niin sitten saa vähän vinkkejä siitä, että mitä on kropassa tapahtumassa. Mutta toisaalta kannattaa muistaa, että nuo sovellukset perustuvat laskennallisiin keskiarvoihin eivätkä aina ole oikeassa.
 
Viimeksi muokattu:
Maanantai 9.2.2015


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto
Lennis...............29v.....kp 1/28..........yk 3.......luomu
Vadelmanlehti....31v.....kp 7/47...........yk 3......luomu
MamaBoo..........31v.....kp 7/?.............yk 1......luomu
Vilijonkka_........31v.....kp 14/30..........yk ?......pu+org+pr+l+ICSI
Cheri85............29v......kp 14/24-26.....yk 11.....luomu
MelodyPop........33v......kp 14/28-31.....yk 2.......luomu
Hironea............35v......kp 17/26.........yk 15.....pu+pr+l+IUI
Kiia80...............34v.....kp 18/26-28.....yk 2.......luomu
Merope.............30v.....kp 18/n30........yk 19......kilppari
Liljah................30v.....kp 22/25-27.....yk 4........luomu
Kippu................34v.....kp 23/24-27.....yk1........luomu
Piki79...............35v......kp 33/28-32.....yk 1.......luomu
Tilulilu...............34v.....kp 36/28-29.....yk 9.......luomu



c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Iitukka81, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, tamariini, Dorin, Tikru78, kaisaek, Norna, Rockwell




Plussanneet 2014:

Ankkurinappi....31v.........?.......2/2014
murmelii..........32v.......yk3.....2/2014
Jonniss............29v.......yk3........14.3.
Marjee............30v.......yk8........26.3.
Nonnna...........31v.......yk3..........2.4
Matahari..........31v.......yk1........13.4
Jofa...............30v.......yk1.....4/2014
Kerttuli82...................yk 10......30.4
Pienestä kii.....31v.......yk 9.......8.5
Miri81............33v.......yk 2......14.5
Handis85........29v.......yk 1......16.5
Chiligail..........35v....ya 2012.....9.6
Ricardina........30 v.................24.7 km
Tamariini...............................8.8
Viiu................33v.................26.8
haavetta pienestä..28v............21.10
Ricardina.........30v.................2 6.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888.........38v.................27.10
samour_.........30v..................8.11
Säihkiss.........35v.....yk26........7.11 2. mp+pr
Ruusutar........30v...................23.12

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen..38v.................4.1




****Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle****
 
  • Tykkää
Reactions: MelodyPop
Lennis :hug:

ON: Tissit on törkeän kipeät olleet ihan ensimmäisestä piikistä lähtien. Lugeista ei tunnu onneksi olevan mitään oireita ja mitään muutakaan oiretta ei ole. Väsymystä pukkaa epänormaalin paljon, mutta muuten ei ole mitään tuntemuksia. Sen tähden alkaa oma usko taas vahvasti horjua ja se lääkäri taisi olla aivan täysin oikeassa. Jokohan sitä kehtais olla polille yhteydessä, että miten edetään jatkossa kun tästäkään ei tärppää...
 
Lennis: : Voi höh :(


Itsellä on tullut normi menkkaoireet, joten tätiä odottelen kylään tällä viikolla. Kuten jo epäilinkin kun ei kunnon ovulaatiokipuja edes ole ollut eikä testeihinkään oikein mitään tullut.
 
MelodyPop, älä mun testailusta välitä, tein poikkeuksellisesti nyt niin että testasin la sekä aamulla että illalla koska aamulla oli siinä ja siinä oliko pissa liian laimeaa (testi antoi vilkkuvaa hymynaamaa) niin sit varalta testasin la iltana kans ja sillon kunnon plussa. Su aamuna testasin puhtaasta mielenkiinnosta vaan kun oli ylimääräinen testi jäljellä että oliko la aamunega todellinen. Mulla ei koskaan ole ollut kahtena aamuna plussaa (joskus testailin kun oli ylimääräisiä testejä) niin näin ollen kun su oli plussa vielä niin hyödynnetään tämäkin päivä . Nyt tosiaan ovis käynnissä oireiden perusteella ja ajankohtaa tukee se että su oli plussaa kans. Mut en todellakaan jatka yleensä testailua plussan jälkeen eikä pidäkään,ei siitä ole kuin empiiristä iloa. :D
 
Ai joo ja MelodyPop, loppukierron tiputteluhan liittyy yleensä keltarauhaseen mutta on yleensä vaan just sun keltarauhastoiminnalle tyypillinen piirre eikä liity toiminnan vajaavuuteen laisinkaan. :) Jos asia kuitenkin mietityttää niin voit pyytää gyneä kirjoittamaan sulle lugesteronia tai lutinusta. Mulla ei labrojen mukaan ole tiputtelun syynä keltarauhasen vajaatoiminta mut itelläni on kivempi olo kun tiputtelu pysyy lutinuksella poissa. Tuo on lääkitys josta ei ole haittaakaan mut saattaa olla hyödyksi niin miksipä ei, ajattelen itse. :D Kunhan muistaa ettei sitä käytä yli 10vrk ettei lyhennä seuraavan kierron alkua limakalvon osalta.
 
Kiitos Cheri85 :flower:

Täällä odotellaan sit kilpirauhasarvoja,josko niissä ois ees hyvää sanottavaa. :|
Muutoin aion toistaiseksi mököttää ja jätin ottamatta aamun vitamiinitkin kun eivät perhanan tabletit ja tibletit ees auttaneet |O
 
Kiitos munkin puolesta Cheri! :heart:

Jos tässä kierrossa on samanlaista tuhruamista kuin edellisessä, niin käyn gynellä juttelemassa noista lääkkeistä. En halua, että homma jää kiinni jostain sellaisesta, mihin on helppo korjaus olemassa. Tai ainakin se rauhoittaa mun mieltä. :)
 
Heippahei!

Täällähän on taas paljon keskustelua! Kiva kun on arkipäivät töissä ja on sen jälkeen luettavaa. Viikonloppuisin kun vaan istuu painelemassa refresh-nappulaa siinä toivossa, että joku olisi jotain kirjoitellut :LOL:

Lennis voi kurjuus :( Tuo on kyllä se pahin hetki. Mut kohta oot taas uudessa yrityksessä ja taas lähempänä tavoitetta! :)

Cherin kommentteja on taas kiva lukea! :) Tuosta Lugesteronista tuli mieleen, että mulle sitä määrättiin 12 vrk ajaksi. Eli lopetan syönnin kun oviksesta on tasan kaks viikkoa, aloitin DPO3 tms. Voiko tästä siis olla haittaa? : /

Oon tässä myös miettinyt, että kun mulle määrättiin nämä Luget keltarauhasta tukemaan, niin JOS nyt raskautuisin, niin jatkettaisiinko lääkitystä tällaisessa tapauksessa alkuraskauden ajan? Oon keskustelupalstoilta lukenut.. ;) Vai pitäiskö taustalla olla keskenmenoja tms. jotta näin tehtäisiin? Tuntuu vaan, että jos näiden avulla raskaudun, niin todella mielelläni jatkaisin Lugesteronin popsimista niin pitkään kuin tarve on - ihan vaan varmuuden vuoksi :D

Oon varmaan lääkärien unelmapotilas kun tuun vastaanotolle keskustelupalstatietämyksineni vaatimaan lääkkeitä erilaisiin tilanteisiin! :LOL:

Eiliseen viitaten: vessaan olen uskaltautunut jo useamman kerran, mutta kuukuppia ei oo vielä tarvinnut asentaa. Vuotoa on tänään tullut ehkä pari tippaa! Kuukautiskramppeja tulee aaltomaisesti parin tunnin välein. NYT vaikuttaa taas siltä, että kunnon vuoto tulee vasta viimisen pillerin jälkeen. Siihen asti tuhrutellaan. Tosin sama se, jos tästä tuhrusta ei ole mitään haittaa. Tärkeintä oli saada se luteaalivaihe oikean mittaiseksi.. (Kaiken tän jaarittelun jälkeen menkat alkaa varmasti huomenna)

Mulle ei nuo Luget oo myöskään kummempia oireita aiheuttanut (Hironea kun asiasta mainitsi). Nää kuukautiskrampit on jo niiiiiiin nähty aiemmissakin kierroissa.. Ainoastaan nyt on tullut selkään finnejä (ei koskaan ennen!), mut päättelin et sekin vois varmaan johtua jo siitä, et tää luteaalivaihe on nyt pidempi? Kun ennen on jääny niin lyhyeksi niin mitkään kunnon PMS-oireet ei oo ehtiny täydellä teholla päälle.

..olikohan vielä muuta.. Kirjoittelin äsken koko jutun ja painoin sitten onnistuneesti jotain "maailmanloppu-nappulaa" ja koko pitkä teksti hävisi :O Tässä kaikki mitä vielä muistin.
 
Lennis :hug: ja onnea uudelle kierrokselle! Kolmas kerta toden sanoo, eikös?

MelodyPop siellähän alkaa olla jännät paikat taas! Toivottavasti tärppää. Vaikuttaa ainakin siltä, että kaikki mahdolliset apukeinot on käytössä! :LOL:

Ai että nauroin muuten tolle keittoärtymykselle! Kuulostaa niiiiin tutulta! Meilläkin nimittäin oli just maailmanlopun riita menkkoja edeltävänä päivänä. Lähti liikkeelle perinteisesti siivouksesta ja lopullisesti menetin hermoni kaupassa dippikastikkeen takia...jep! Noh, onneksi saatiin homma sovittua ja molemmat vähän ihmetteli illalla että mikäs juttu tää nyt oli. Hermot kireellä, much?

Hironealle ja cherille on kyllä täällä peukut pystyssä superkovasti molemmille! Äläkä nyt Hironea vielä ainakaan luovu toivosta ennenaikaisesti!

ON: Mä yritän pitää tässä kierrossa vähän rennomman mielen. En nimittäin halua, että hermoilun takia kierrot alkaa venymään turhaan. Nyt odottelen vaan viikonloppua ja toivon, että tärppipäivät osuisi siihen, koska sitten oon taas reilun viikon pois kotoa. En aio nyt edes testailla ovista, että en turhaan masennu, jos se ei tuohon just satu osumaan - puuhaillaan se mikä ehditään ja toivotaan parasta. :) Sitten seuraavassa kierrossa taas voi olla suunnitelmallisempi, kun nää reissailut vähenee (jos ei siis tärppää).

Kp 7/28-34, yk2
 
Kiitos vastauksesta cheri85 jälleen kerran! Katsellaan nyt vielä jonkun aikaa että tapahtuuko mitään ja jos ei, niin sitten sinne siemennesteanalyysiin. Itse olisin valmis selvittämään "kaikki-heti-nyt", mutta en halua luoda miehelle hirveitä paineita tästä lapsentekoasiasta. :)

Hironealle kiitos listan päivityksestä ja kovasti plussaonnea!

Mitäs mieltä olette tämmöisestä asiasta, jota olen nyt muutaman päivän miettinyt: Lopetin Diane Nova ehkäisypillerit 1,5 vuotta sitten ja puolitoista kuukautta pillerien lopetuksesta mulle tuli ihan hirvittävät ulkosynnytinkutinat. Tottakai luulin että se on hiivaa ja hain lääkkeet, mutta sepä ei mennytkään sillä ohi. Multa otettiin vaikka sun vallan mitä testejä ja syytä tähän ei ikinä löytynyt ja lääkärit vaan totesi tyyliin että "näitä nyt vaan jollain naisilla on eikä sitä oikein tiedä mitä se on ja mistä se tulee". Kokeilin kaikkia mahdollisia rasvoja ja öljyjä ja lopulta löysinkin semmoisen rasvan, joka piti kutinan suht siedettävissä mitoissa. Itse olin koko ajan ollut sitä mieltä että ehkäisypillereiden lopettamisella ja kutinan alkamisella on jotakin yhteyttä ja että kutina on hormonaalista. Vuoden kärsin (ja mies myös, kun seksielämä jäi aikalailla pois) tästä kutinasta koko ajan, kunnes viime kesänä meillä oli häät ja jouduin siirtämään kuukautisia Primolutilla. Muutama päivä Primolutien aloituksesta kutina hävisi ensimmäistä kertaa vuoteen! Sitä iloa kesti n. kuukauden ennen kuin sama kutina taas alkoi. Marssin toiselle gynekologille ja kysyin hänen mielipidettä asiaan. Sanoi että voi olla tietysti hormoneilla jotain merkitystä, mutta mitään testejä on turha ottaa, koska kuukautiskierto on säännöllinen, joka tarkoittaa sitä että kaikki toimii niin kuin pitääkin. Kirjotti jotain kortisonipohjaista rasvaa, jota olenkin kuuriluontoisesti käyttänyt siitä lähtien ja se on pitänyt kutinan aisoissa. Tosin joudun uuden kuurin aina aloittamaan 2 viikkoa edellisen kuurin lopetuksesta kun kutina taas palaa. Normaalisti kutina olisi alkanut taas viikko sitten, mutta nytpä ei alkanutkaan! Voisikohan olla käynyt niin onnellisesti että tämä voisi olla "oire" raskaudesta?? Jos tämä on vaan taas mun mielikuvituksen tuotetta, niin ehdottomasti paras ja tervetullein "oire"! :)
 
Viimeksi muokattu:
Lugesteronista/Lutinuksesta: IVF-hoidoissa yleisohje on että tuorealkionsiirron jälkeen 14vrk ja luonnonkierron pakkassiirron jälkeen 12vrk. Ovulaatioinduktio hoidoissa ja luonnollisissa kierroissa perinteisesti käytetään 12vrk olettaen että se ei pidennä luteaalivaihetta yli 16 päivään. Jos pidentää niin ei kannata käyttää 12vrk. Itsellä tulee jo 9vrk käytön jälkeen 16vrk luteaalivaihe eli en voi käyttää pidempään. Meidän lääkärit sanoo että jos ongelmana ei ole liian lyhyt luteaalivaihe niin 10 vrk käyttö on riittävä.

Mitä siitä voi seurata jos luteaalivaihe on liian pitkä -> uusi munarakkula alkaa jo kasvaa vaikka kohdun limakalvo ei ole alkanut paksuuntumaan samassa tahdissa koska vanha limis ei ole vuotanut vielä pois. Tuloksena on että ovis tulee vähän aikaisemmin koska munarakkula on aloittanut kypsymisen jo ennen menkkoja mutta ovishetkellä limis on liian ohut koska ei ole ehtinyt samaan rytmiin munarakkulan kanssa.

Koska näitä lääkkeitä jatketaan pidempään: vain jos on tehty pakkassiirto lääkkeellisessä kierrossa, silloin lääkkeet jatkuu ad rv9. Missään muussa tilanteessa ei ole tutkimusnäyttöä siitä että pidemmästä käytöstä olisi hyötyä.
 
Voi Lennis, häntä pystyyn! :) Mököttäminen on ihan sallittua, mutta keksi sellainen tapa missä silti otat ainakin foolihappoa, koska se on sitten tärkeää sille vauvalle kun se ilmaantuu! Olisko vaikka sohvalla suklaapatukan kanssa hyvä mököttää? Itse olen havainnut tuon toimivaksi. Tai sitten voi purkaa ärsytyksen siihen mieheen, niinkuin ainakin minä, Cheri, Liljah ja MamaBoo, jonka dippikastikeriita vetää vertoja mun keittoriidalle. :D

Hironea, olisin niin toivonut, että teillä tärppäisi. Tosin eikös oireettomuuskin voi olla oire, jos niitä kerran normaalisti on? Ja se väsymys ainakin on. Tsemppiä, älä vielä luovuta!

Tilulilu, oletko sä nyt sitten ihan varma, että menkat on alkamassa? Ettei olis jotain muuta...? :) Ja tuosta maailmanloppunappulasta - mullekin on käynyt niin ja siksi nykyään kirjoitan viestit ensin joko notepadiin tai sitten kopioin tekstin talteen ennen lähetä-napin painallusta. Ja myös refresh-nappula on tuttu. :) Täällä on suhteessa vähemmän ihmisiä, niin on helpompi keskustella. Ja mä olen ihan koukussa; tällainen tuki ja jakaminen tuntuu niin kivalle.

MamaBoo, joo, mähän siis vaikka söisin päälläni seisten pikkukiviä, jos joku sanoisi, että se auttaa asiaa. :D Mutta oikein hyvä idea tuo sun rento asenne. Mäkin yritän kokeilla sitä nyt tämän loppukierron, koska eiköhän me olla miehen kanssa nyt tehty se, mitä asian eteen on tehtävissä. Viitenä päivänä putkeen (kisaväsymystä on ilmassa - joutui eilen mieheltä jo kaksi kertaa kysymään, että mennäänkö). :p

Liljah, kuulostaapa todella ikävältä vaivalta. En yhtään ihmettele, että makuuhuoneessa on ollut hiljaisempaa tuona aikana. Minulla ei ole tuollaisesta kokemusta enkä ole missään aiheesta lukenutkaan. Mutta jos vaiva on hormonaalinen, niin eikös sen poisjäänti kuulosta nyt aikas tosi hyvältä? Oletko miettinyt milloin vielä testaat?

MelodyPop, kp 15/28-31, DPO2
 
Liljah Mä en mistään mitään ymmärrä, mutta toi kyllä kuulostaa tosi lupaavalta! Jospa se oiskin sen paras mahdollinen parannus tuohon kutinaan.

Tilulilu Jep! been there, done that! arvatkaapa vaan kuin hiton monta kertaa mä olen aloittanu listan päivityksen "mä-täs-tällee-ihan-nopeesti-ei-se-voi-nyt-täl-kertaa-tökkiä" ja kuin ollakkaan kaikki katoaa sen siliän tien, kun saa melkein valmiiksi! :D Mun tarvis ottaa tavaks kans toi kirjotus johku muualle ja kopsata sit. Pääsis helpommalla, ku vähän viittis :D

ON: Toki voi toi oireettomuus olla oire, mutta sen verran pertti-pessimisti alan olla jo etten oikeen jaksa uskoa. Mut ei tsiissus! ton lugen sotkeminen! yööööh... mies alko ehdotella, että jos vaikka harjoteltas niin mä sanoin sille jotta jos tahot kuorruttaa nakeros tommossella valkosella töhnämöhnälimatahnalla niin anna palaa :D :D ei sit kuulemma ollukkaa niin hirveet himot... :D :D
 
  • Tykkää
Reactions: MelodyPop
MelodyPop, mä oon jotenkin ihan seonnut noitten testien kanssa ja oon nyt jo muutaman päivän testannu aina aamuisin vaikka ei kai ne vielä mitään näyttäisikään. :ashamed: Eli huomenaamuna taas seuraavan kerran testaan. :D

Hironea, olis todella paras mahdollinen parannus tuohon vaivaa, eikä tarvitsisi raskausaikana sitä kortisonia käyttää. :) Näinköhän sitä ylipäätään edes saisi raskaana ollessa laittaa. Vai ei sitten miestä houkuttanutkaan kuorrutushommat. :LOL:

ON Eilen alkoi kutittamaan inhottavasti keuhkoputkea ja tänä aamuna olikin sitten tauti jo päällä. Lämpöä ei tosin ollut aamulla kun 37,2 mutta tosi inhottava olo. Mulla ei ole aikaisemmin koskaan ollut tissit kiepät ennen menkkoja, tai muullonkaan, mutta kahdessa viime kierrossa tuli jokunen päivä ovulaation jälkeen ihan älyttömän kipeiksi ja kesti sinne menkkojen alkuun. Nyt ei taas ole yhtään kipeät tai edes arat. Mietin semmostakin, että näinköhän niissä kahdessa edellisessä olis ollut kyseessä kemiallinen raskaus ja nyt sitten ei edes sitä kemiallista. "Järkevää" tämä spekulointi, kun vois vaan odottaa sinne asti kun menkat alkaa, tai ei ala. :D
 
Hui, kun tuntuu, että muilla on kovin jännät paikat! Täällä metsästetään edelleen kateissa olevaa ovulaatiota (kadonneen ovulaation metsästys, hahhaa). Tämä se vasta turhauttavaa onkin!

Hironea saa mut kyllä aina hymyilemään! Olet niin mainio tyyppi! Milloin sait luget ja mitä varten? Mä en näistä oikein ymmärrä, mutta siis mitkä kaikki lääkitykset olet saanut ja tiedätkö mitä varten? Ei ole pakko taas selittää, jos ei jaksa :) Mulle määrättiin nyt clomit ja puregon(?), ja se vähän pelottaa kun olen lukenut, että clomit ainakin jossain kohden ohentais limakalvoja.. Ja luulen/tiedähkön, että minulla on niukat limikset.. No joo, ei kai etukäteen kannata näitäkään vatvoa..

Oletteko muuten jutelleet klinikoiden kanssa, että miten kesätauko? Meidän klinikalla on KOLMEN KUUKAUDEN tauko.. Voi kunpakunpa sitä ennen onnais, oisko melko raskasta yrittää jaksaa kolme kuukautta taas ilman kontrollei ja apui..
 

Yhteistyössä