*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Täällä kp10 ja clearblue dual antoi vilkkuvaa hymynaamaa. Peitot heilui jo eilenkin, tänään taas ja huominen jäänee iltamenojen vuoksi välistä mut jos pohjalla nämä kaks iltaa niin ei harmita vaik huominen oiskin varsinainen ovisplussa ja jäis välistä, lauantaiaamuna ehtii vielä. :) Katsotaan miten käy... Lutinukset taaa loppukiertoon tueksi.
 
  • Tykkää
Reactions: MelodyPop ja Merope
Hironea: Kurjalta kokemukselta kuulostaa.. :| Toivottavasti lopputulos on kuitenkin mieluisampi!

Cherille tsemppiä tärppipäiviin :)

Taisin viimeeksi kirjoitella, ettei ensimmäisen Lugesteronin jälkeen ollut mitään oireita. Noh, kahden pillerin jälkeen oli - koko tiistain kohdun paikkeilla viilteli/tuikki aika voimakkaastikin. Osasin sitä odottaa, kun olin muiden oireita Lugeista lukenut, mut silti oli sellainen "Jesjesjes!!" -fiilis, että nyt jotain tapahtuu :D Aivan järjetöntä miten ajatukset voi mennä ihan omia ratojaan.. Oon mielestäni normaalisti ihan suht järkevä ihminen, mut" tähän aikaan kuusta" taas kaukana siitä.. :headwall: :) No kaikkihan huipentuu siihen, ettei tiistain jälkeen oo ollu oireen oiretta, vaikka kuinka puristelen rintoja tms. niin mitään ei tunnu. Ja täähän on nyt sitte tietenkin ns. huono merkki.. :stick:

Jotenkin se ihana lääkäri sillä ovulaatioultrakäynnillä sai minut niin positiiviseen vireeseen, että olin aivan varma että nyt tärppää! :) Vaikka tuskinpa se ultraaminen sen kummemmin vaikuttaa siihen raskautumistodennäköisyyteen, mikä joka kierrossa on ;) Mut niin se vaan aina oviksen aikaan on jotenkin niin levollinen mieli asian suhteen. Tässä vaiheessa (DPO7) sitten kaikkea muuta kuin rauhallinen!

Ryystänpä tässä päivän punaviinini. :wave:
 
Hirveä nälkä usein ja tulee paha olo jos ei saa heti ruokaa. Aamulla muutaman tunnin yöunien jälkeen kamala pissahätä. Eilen nipisteli alapäätä ikävästi. Alle viikko-jokunen päivä vielä ennen kun voisi testailla. Mutta en silti usko vielä mihkään raskautumiseen. Ehkä nämä vaan oireita jostain pillerien lopetuksesta.
 
Kippu aina pitää toivoa, entä jos. Toivohan se taitaa meitä palstalaisia kantaa :flower:

Itsellä tuli eilen ihan yhtäkkiä sohvalla istuessa aivan jäätävän paha olo.Piti ihan mennä kurkistelee posliinipönttöä.Ei sit yli tullu kuitenkaan ja meni n.20 minuutissa ohi. Mistä lie :confused: Olin varma et alkaa oksutauti.
Kp 22/28 täällä menossa.

Sellasta mietin, että mikä tein ajatukset saa pois tästä vauvaprojektista? Mikä on se mistä saatte voimaa?
Itse rakastan leipomista ja se auttaa pahaan mieleen aina :)
Välillä niitä herkkuja on liiaksikin, eikä tartteis kyl vetää niin paljon omaan napaan :rolleyes:
 
Enpä mä oo malttanu olla poissa täältä ;)
Kippu, täällä sama meininki, ihan hirvee nälkä koko ajan ja ihmeellisiä viiltoja alapäässä sekä vihlova päänsärkyä. Kuvitelmaa tai sivuoireita terolutista, uskoisin ainakin mun kohdalla... Pitäis kyllä olla ajattelematta asiaa... Tänään kp30, eilen siis ois menkkojen pitäny alkaa, mut ei oo kyllä näköpiirissä. Liekö terot nyt pidentäny kiertoo?...
Toivon Kippu että sulla ois oiretta jostain ihan muusta ;)

Muutoinhan täällä tuntuu olevan ihan hyvät meiningit :) hironealle pidän isosti peukkuja. Oli sulla kyllä tökerö lääkäri.. :(
 
cheri85: hyvältä kuulostaa!!

Kippu: Huijui, ihania oireita :)

Lenniss: Mulla on tuo koira, joka auttaa pitämään ajatukset välillä muualla. Toinen on kutominen ja virkkaaminen, niihin joutuu niin paljon keskittymään. Mutta kyllä sitä joutuu keksimään koko ajan jotain, jotta ei ihan sekoaisi.

Itse tein sellaisen "virheen", että lisäsin macan mun vitamiiniarsenaaliin ja nyt olen sitten ylihimokas koko ajan! Unetkin ovat pelkästään seksiunia! Mies ei pysy sitten laisinkaan tahdissa mukana ja itse olen kuin kissa kuumilla kivillä. Ehkä siis jätän macat taas hetkeksi kyydistä :) Muuten odotellaan ovistikkujen plussaa. Eilen ja tänään hailuraa, ei siis todellakaan ole vielä oviksen aika.. Pitäsköös huijata miestä, että ovis on täällä - sais ainakin kampitettua ;) vitsivitsi..

Tsemppiä meille kaikille! Ja koittakaas nyt joku jo siirtyä tuohon plussapinoon. Mä ehdotan Hironeaa!
 
Ihanaa lukea ja jännätä teidän loppukiertolaisten puolesta! :) Toivottavasti tulisi monta plussaa!

Lennis mulla ajatukset vie muualle koiran kanssa harrastaminen ja lisäksi meneillään oleva remontti. Voimaa taas puolestaan saan tältä palstalta ja tietenkin mieheltä sekä ystäviltä. :)

Mulla on ollut nyt useamman päivän jatkuva pissahätä. Siis IHAN KOKOAJAN tuntuu siltä että pissattaa myös samantien vessassakäynnin jälkeen. Normaalisti käyn pissalla päivässä n. 3-4 kertaa, nyt 10-15. Olin ihan satavarma että mulla on virtsatieinfektio, tosin vähän lievemmillä oireilla, yleensä mulla on heti tosi vaikee ja paha olla kun se iskee. Yhdessä vaiheessa mulla oli noita virtsiittejä jatkuvasti, nyt ei ole ollut yhtään 1,5 vuoteen. No, keskiviikkona vein näytteen. Sain samana päivänä alustavan vastauksen; negatiivinen. Tänään soitin bakteeriviljelytulokset ja sekin negatiivinen! Nyt kp19 ja eilen tuli myöskin koko päivän tosi paljon kirkasta limaa/valkovuotoa, normaalisti mulla ei tule oikein mitään. Kovasti tietenkin toivon, mutta yhtään en usko, että nämä liittyisi raskauteen. Pelottaa vähän tuo pissa-asia, että mikäköhän siellä nyt mättää.

Hironea, mulle vois päivittää yhden kuukautiskiertopäivän enemmän, kun olin alkanut laskemaan vasta seuraavasta päivästä, että se olis kp1.. Eli nyt kp19/25-27. Kiitos! :flower:
 
Lennis Näin reilun kahden vuoden taipaleen aikana on täytynyt kehittää jos jonkinmoisia keinoja siirtää ajatukset pois lapsettomuudesta/kuumeilusta. Koiran kanssa pitkät metsälenkit toimii. Toinen mikä saa ajatukset muualle, on fyysinen rasitus eli kunnon treeni helpottaa.

Merope :LOL: sullahan maca näyttää toimivan hyvin. Itse en huomannut muuta kuin pahan maun kaikista läpi, joten jätin 3 vkon jälkeen suosiolla pois.

cheri mukavaa lauantaiaamua ;). Ja kiva kun jaksat kommentoida/neuvoa muita.

tilulilulle tärppionnea :)

Toivottavasti piinailijoiden oireet kertoisivat toivotusta lopputuloksesta.

ON: noh, eipä tämä IVF/ICSI:n stimulaatiovaihe ihan putkeen mennyt. Tänään toinen ultra ja munarakkuloita yli 40 eli aikast paljon yli toivotun. No ei voi mitään, tällä mennään. Tiistaina punktio, mutta tuoresiirtoon tuskin päästään kun on suuri riski hyperistä. No toisaalta ainakin jotain kasvaa mutta vähän maltillisemmin olisi voinut munasarjat reagoida. Tunne alavatsalla vielä siedettävä, mutta ehkä se tästä vlopun aikana vielä muuttuu tukalaksi.
 
Tilulilu, heh, mäkin tunnistan tuon "oliskohan mun rinnat nyt edes vähän arat jos mä nyt täysiä puristan..?" :p Mutta miten on näin pari päivää myöhemmin? Miltä tuntuu?

Lennis, Vilijonkan tavoin ajatukset pois vauva-asioista vie treeni. Tosin siinäkin olen alkanut ajattelemaan, että jos vaan jaksan viimeisetkin toistot, niin sitten saan vauvan. Tiedän, ei mitään järkeä, mutta toistojen laskun sijaan välillä laskenkin "vau-va, vau-va...". Ihan pöhköä, mutta tavallaan siitä saa voimaa tehdä sarjat loppuun. :D Olen yrittänyt keksiä jotain muuta mihin keskittyä, mutta aika vaikeaahan se on.

Sain tänään aamulla ovishymynaaman CB:n digitaalisesta testistä! Se tuli yllätyksenä, koska laskennallisesti olin odotellut sitä vasta ensi viikolle. Näköjään nyt olisi tulossa vähän lyhyempi kierto. Mutta olipa hyvä, että tuli testattua. Kipuja munasarjoissa on kyllä ollut ja halut oli sen verran kohdillaan, että aloitettiin sekstailu jo pari päivää sitten. Eli onko tämä sitten DPO-1? Jännää!!!

MelodyPop, kp 12/28-31
 
MelodyPop: Pikavastaus: Tositosi kovia kuukautiskipuja perjantaina (DPO8) ja jonkun verran eilen lauantaina. Äsken yksi(!!) pisara verta vessakäynnillä.. :headwall: Enpä uskalla enää mennä vessaan.. :'( DPO10 ne kuukautiset ilman Lugejakin aina alkoi.

Muoks. Väärät DPOt.
 
Viimeksi muokattu:
Cheri85, olet ihan oikeassa siitä tympeydestä. Ennen ovista olin jopa hetkittäin riehakas, kun ei vielä ollut edes teoriassa mahdollisuutta olla raskaana. Nyt oviksen aikana/jälkeen olo on jotenkin väsynyt ja olen ihan vakuuttunut, että ovis oli liian aikaisin ja munasolu ei ole tarpeeksi kypsä tai jotain on mennyt pieleen vaikka seksiä ollaan harrastettu päivittäin viimeiset neljä päivää. Hassu juttu. Pitäisi nyt vaan kaivaa jostain se positiivinen mieli ja jaksaa odotella se pari viikkoa! Millainen fiilis sulla on?

Tilulilu, voi kurjuus. :( Mulla viime kierrossa tuli suurinpiirtein noilla kiertopäivillä pyyhkiessä pientä ruskeaa tuhrua ja ensimmäisellä kerralla ilahduin kun ajattelin, että ehkä se olisi voinut olla kiinnittymisvuotoa. No ainakaan mulla se ei siis sitä ollut, vaan menkat alkoivat viikon päästä. Mutta niin kauan kuin kuukautiset ei ala, niin voi toivoa! Monestihan ne alkuraskauden oireet voi olla samanlaiset kuin kuukautistenkin edellä... Että mä vielä pidän sulle peukkuja!

Olen tässä miettinyt, että mitenköhän sitä ennen kuvitteli, että raskaaksi tuleminen on helppoa? Joskus kun unohdin ottaa yhden e-pillerin, niin kuvittelin olevani samantien paksuna. :D Ehkäisyvalistus on mennyt näköjään hyvin perille. :)

MelodyPop, kp 13/28-31, DPO0
 
MelodyPop, täällä on toiveet korkealla just ennen ovista ja positiivinen asenne mut nykyisin pessimistisyys iskee jo melkein ovispäivänä, että ei tästä kuitenkaan mitään tule. Eilen lisäksi riideltiin miehen kanssa baari-illan päätteeksi ja on morkkis siitäkin. Kummallakin alkaa olla aikamoinen pelko siitä että meistä ei ikinä tule vanhempia.

On ylipäänsä kurjaa että kaikki pyörii enemmän tai vähemmän lapsettomuuden syövereissä mut se on luonnollista kun kyseessä on niin iso elämän perusasia. Eilen olin tyhmä ja hain pullon pohjalta sitä positiivisuutta vaikka yleensä en juurikaan alkoholia nauti, eilen olin ihan kuin pahimmista teini-iän sekoiluista. :( Aikuinen nainen tässä pitäisi olla ja tajuta että ei asioita käsitellä noin...no tehty mikä tehty, jos vaikka oppisi jotain.

Eli täällä ollaan ehkä keskimääräistä surkeammalla fiiliksellä. :(
 
MelodyPop: No kyllä, turhaan minäkin kai sillon pillereitä syödessä pelästyin kun joskus pillerin otto viivästyi vaikka 10h! :D Voi kun ois osannu ottaa rennommin.. :)

Minä en kyllä osannut mitään kiinnittymistä edes ajatella, ei kai se enää näillä DPO:lla olis mahdollistakaan? : / Ja kivut on kyllä niiiiin tutut ja ajoituskin sama kuin edellisten 5kk aikana, että.. Huoh. :(

Cheri: Välillä voi olla ihan hyvä vähän päästää paineita ja turhautumistaan, vaikka sitten vähemmän aikuismaisin tavoin :p Kuten sanoit, isosta asiasta on lapsen hankinnassa kyse, ei ole ihme jos välillä vähän(?) turhauttaa ja pessimistisyys rasittaa. Itse ainakin koen noita tunteita, parhaillaankin! Tietty on ikävää riidellä miehen kanssa, ja humalalassa vielä yleensä typeristä asioista. Mut lähimmäiselleenhän sitä helpoiten purkaa pahaa oloaan.. Krapulapäivänä kaikki tuntuu muutenkin kurjalta, viikon päästä oot varmasti jo paremmalla mielellä :hug:
 
Kiitos Tilulilu, tuli parempi mieli jo viestiä lukiessa. :) Pidän ehkä itseäni liikaa nyörin päässä siinä mielessä että etenkin tän asian suhteen olen asettanut itselleni korkeat rimat sille mitä saa ajatella ja tuntea sekä kuinka toimia. Pitäisi ikäänkuin olla esimerkillinen mallipotilas mitä itse toivon omilta asiakkailta. Eipä ole yhtään helppoa ei... epätoivo on raadollisin tunne ikinä. :(
 
Tilulilu, kaipa se kiinnittyminen voi tapahtua vaikka DPO12 asti? Tai ainakin niin olen kaikkitietävästä Googlesta lukenut. :D Mutta kyllähän sitä oman kroppansa tuntemukset parhaiten itse tuntee, joten höh sun puolesta! :(

Cheri85, olen Tilulilun kanssa samaa mieltä - parempi joskus purkaa paha mieli kuin kerätä sitä sisälleen. Valitettavaahan se on, että useimmiten se on se mies, jolle on helpoin ärähtää. Ja useimmiten jostain ihan turhasta pikkuasiasta, kuten itse suutuin miehelle siitä, kun hän ei syönyt tekemäni keiton lientä vaan poimi vain "täytteitä". En käsitä miten tuosta suutuin, mutta homma päättyi joka tapauksessa siihen, että mä itken keiton takia. Oh boy. :D Sovittiin kyllä ja mies varmaan jollain tasolla ymmärtää, että käytös johtuu tästä pienoisesta stressistä, jota koen raskautumisen takia.

Mutta halusin vaan sanoa, että kyllä sulla on ihan täysi oikeus olla myös pettynyt ja harmistunut. On tämä niin iso asia. Fiilisten vaihtelu on aivan normaalia ja toivon, että pian on taas parempi mieli! Ja aina voit meille avautua! :)
 
Kiitti tsempistä MelodyPop. :) kyllä tämä taas tästä...

Ja Tilulilu kyllä voi olla tuo kipuilu ja vuotelu vielä kiinnittymiseen liittyvää. Itsellä monessa kierrossa ollu tosin samanlaista noilla tienoilla eikä se toistaiseksi ole tarkoittanut mitään positiivista. Luulen että tuossa vaiheessa keltarauhanen alkaa surkastumaan jos raskaus ei ole alkanut ja vuotelu voi johtua siitä. Mut kaikki on mahdollista, ja sais nyt joku plussata pikkuhiljaa että saatais ilon aihetta. :)
 
Kiitos molemmille lisäinformaatiosta :) Oon koko ajan ajatellut, et kiinnittymiseen menee max viikko. Että lisää spekuloitavaa siis tulevissa kierroissa... ;) En minäkään nyt enää usko tän kiinnittymiseen liittyvän - vuotoa tulee sen verran, että pitäis kai jo kuukuppi laittaa, mut en anna vielä periksi. :whistle: Tää on just tätä: en mee vessaan niin en varmasti vuoda. Tai en laita kuppia, koska jos laitan niin se on jo luovuttamisen merkki :headwall: No huomenna se on kai laitettava, jos meinaa selvitä töistä kuivin housuin :D

Ihana tuo MelodyPopin keittokertomus :LOL: Mut tätä tää elämä just on! Voi miesparkoja :D Itse en oo vielä pahemmin mistään äksähdellyt, mut koko ajan on sellanen tunne, että kaikki raivostuttaa jne. Haluaisin vaan olla rauhassa ja hiljaa : / Ehkä sekin rassaa, että ku itellään on tää asia koko ajan mielessä ja vähän masentaa, ja mies ei varmasti mieti asiaa niin täyspäiväisesti ku minä. Tulee sellaisia oloja, että miten se kehtaakin puhua mulle jostain autoista kun tässä ois tärkeempääkin murehdittavaa! Toisaalta turhahan se on murehtia jotain mille ei nyt mitään voi, ja kyllä se minua tarvittaessa lohduttaakin. Mut naisella nyt kai vaan on oikeus olla vähän hankala :saint:

Ja nyt tosiaan jollekin sitä plussaa! Tehän ootte Cheri ja MelodyPop ainakin ovulaation "oikealla puolella", joskohan teistä jompikumpi? :) Saattoi täällä olla muitakin parhaillaan jännäilemässä, mulla on vaan niin lyhyt muisti, että muistan vain viimeisimmäksi kirjoitelleet :) Tai Lennishän kulki mun kanssa samoilla päivillä, miltäs siellä tänään vaikuttaa? :)

No, otanpa nyt punaviinin. Auttaa sitten kiinnittymiseen tai ahdistukseen, sehän on kuitenki ihan win-win ;)
 
  • Tykkää
Reactions: MelodyPop
Voi hitsi Tilulilu, pelastit mun illan! :D Sehän on se sanonta, että "Krapula tulee mutta minä määrään päivän", niin sä olet nyt muuttanut sen muotoon" Menkat tulee mutta minä määrään päivän". :D Tsemppiä vessattomuuteen!

Noin muuten mulla on aikalailla samat fiilikset kuin sulla - raskautuminen ja vauva-asiat on mielessä koko ajan, mutta kun mieheltä kysyin, niin hän sanoi miettivänsä asiaa noin joka toinen päivä (ja sekin puhuu autoista). En vaan mitenkään pysty samaan rentouteen! Kyllähän se tuossa käy säännöllisesti muka kuuntelemassa mun mahaa ja juttelemassa "vauvalle", mutta ei se kyllä samalla tavalla paneudu tähän asiaan kuin minä. Tai paneutuu ja "paneutuu", hih. (Eihän tästä huomaa, että minäkin juuri join punaviiniannoksen? ;) )

Tänään on tosiaan ollut pinossa hieman hiljaista - toivottavasti hiljaisuus on hyvä merkki?
 
Kiva jos piristi :D Typeräähän tuo on, mut kun ei halua kohdata totuutta silmästä silmään.. :whistle: Valitettavasti vessassa on pakko käydä :p

Noniin naiset, kaikille vaan punaviinit nenän eteen niin päästään positiiviseen mielentilaan! :D Kivaa alkavaa viikkoa kaikille! :wave:
 

Yhteistyössä