*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Huomasinkin että Merope oli kysynyt millaisia pareja meillä käy. Riippuu aika paljon siitä missä vaiheessa mennään, ensikäynneillä ja tutkimuksissa useimmat ovat positiivisin mielin mut mitä pidemmälle mennään niin sitä rankemmaksi menee. Jos ekoista hoidoista ei tärppää niin yleensä tiputaan korkealta ja kovaa. Suomalaiset etenkin tuntuu kans nielevän tunteita ja pitävän asiallista linjaa vaikka kuinka ois paha mieli. Mulla on vähän itkettäjän maine kun kyselen niin usein vointia ja jaksamista. Jos olen yksin pariskunnan kanssa niin kyllä aika monet sit avautuu ja sit itketään ja raivotaan ja nauretaan tai mitä vaan yhdessä. Lääkärikäynnit on niin nopeita, että mun mielestä hoitajakäynnillä pitää saada antaa sit kaikkien tunteiden paukkua. Ja yleensä hoitaja osaa tunteita käsitellä lääkäriä paremmin muutenkin kun osa lekureista on sosiaalisesti hivenen kömpeliä. ;)
 
Iso rutistus Hironea täältäkin. Se on valitettavaa, että tälläkin alalla on niitä ei niin empaattisia lääkäreitä. Itse ollaan julkisella hoidoissa ja varmaan 8 eri lääkäriä nähnyt. Näistä kaksi useammin ja he molemmat tosi ammattitaitoisia, rehellisiä mutta kuitenkin lämpimiä. Sitten on yksi lääkäri, jota en voi ymmärtää ollenkaan. Ei mitään kykyä kohdata vaikeassa elämäntilanteessa olevia ihmisiä. Kukaan ei varmasti toivo, että lääkäri antaa epärealistisia toiveita, mutta voisi silti olla huomaavaisia.
Tosi kurja juttu, että miehesi syyllistää itseään, yhdessä te tätä taivalta käytte. Jaksamisia piinailuun ja onneksi olette jo hoitojen parissa, niin odotettu lopputulos voi olla mahdollista.
Merope mulla musiikin kuuntelu on ihan fiilispohjasta. The Hivesiä siivoukseen, Kauko Röyhkää matalapaineeseen, Lapkoa hyvään fiilikseen ja Offspringiä autoiluun. Eli ihan kaikkea laidasta laitaan :). Ja Jari Sillanpään se uus biisi on myös yllättävän tarttuva ;)

Eka ultra takana ja ei follien kasvatus ollut ihan putkeen mennyt. Toooosi paljon pieniä folleja ja muutama vähän isompi. Lääkeannokset pidettiin samoina, mutta hoidon lopussa oleva pregnyl vaihdettiin mahdollisen hyperstimulaatioriskin vuoksi. Eli piikkejä vielä monta päivää eteenpäin. Perjantaina uudelleen piinapenkkiin ja sitten päätetään miten edetään.
 
Mä nyt tein sen ovulaatiotestin ja se testiviiva oli likipitäen musta verrattuna pinkkiin kontrolliin. Eli jos se ovis nyt on vasta plussasta se vuorokausi niin olikos tää inssi nyt sit niinku päivän liian aikaisin?

Nyt on kyllä sen sortin kivut jotta ohhoh. Aloin jo miettiä ruokamyrkytystälin, kun vääntää niin pirusti...
 
Voi ei Hironea,tosi harmi tuo että oli niin tökerö lääkäri. :(
Itselläkin kerran oli tosi inhottava,kovakourainen ja suorasanainen gyne,joka kirjaimellisesti puhu paskaa kollegastaan.
Tällä alalla pitäis muistaa,että vaikka se duuni ois itselle kuinka arkipäivää,niin potilaalle se on yksilöllinen kokemus.
 
vauvatoiveinen Voin vaan kuvitella miten ihanaa on nähdä ja kuulla ensimmäisen kerran se pieni ja että kaikki siellä on hyvin! Toipumista flunssaan!

Merope Hienoa että etenee!

Mamaboo Kiitos, pitkää pinnaa tässä vaiheessa aina tarvitseekin! Tuntuu että päivät matelee toooosi hitaasti. :)

MelodyPop Tänään nyt sitten aamupäivällä vedin päivän viinin nassukaan, eli en luistanut! :D Huomenna meinaan tehdä saman. Hajukin on sitten toivon mukaan jo haihtunut neljään mennessä kun menen töihin. :)

Hironea Mä en oikein muuta osaa sanoa, kun jaksamista. Ihan hirveesti jaksamista teille molemmille! :hug:

ON Oviksen luulin bongaavani lauantaina tai sunnuntaina, mutta nyt en ole varma enää siitäkään. Tänä iltana alkoi sattumaan yhteen kohtaan vasemmalle puolelle alavatsaan ja kipu tuntuu kovempana aina kun käy istumaan. Kiinnittymiskipua se ei voi vielä olla, ellei sitten olis kiinnittynyt väärään paikkaan? :( Oliskohan se ovulaatio sittenkin vasta nyt.. Ehditään miehen kanssa näkemään 45 min. huomenna kun se tulee töistä ja ennen kun mä taas lähen töihin. Pakko varmaan varmuuden vuoksi yrittää ehtiä seksihommiin. Olispa se vaan jotain ruuansulatusjuttuja!
 
Keskiviikko 4.2.2015


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto
MamaBoo..........31v.....kp 2/?............yk 1........luomu
Vilijonkka_........31v.....kp 9/30...........yk ?........pu+org+pr+l+ICSI
Cheri85............29v......kp 9/24-26......yk 11......luomu
MelodyPop........33v......kp 9/27-31......yk 2........luomu
Hironea............35v......kp 12/26.........yk 15......pu+pr+l+IUI
Kiia80...............34v.....kp 13/26-28.....yk 2.......luomu
Merope.............30v.....kp 13/n30........yk 19......kilppari
Liljah................30v.....kp 16/25-27......yk4........luomu
Kippu................34v.....kp 18/24-27......yk1........luomu
Lennis...............29v.....kp 20/28...........yk 2.......luomu
Piki79...............35v......kp 28/28-32......yk 1.......luomu
Tilulilu...............34v.....kp 31/28-29......yk 9.......luomu
Vadelmanlehti....31v.....kp 61/47...........yk 2.......luomu


c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Iitukka81, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, tamariini, Dorin, Tikru78, kaisaek, Norna, Rockwell




Plussanneet 2014:

Ankkurinappi....31v.........?.......2/2014
murmelii..........32v.......yk3.....2/2014
Jonniss............29v.......yk3........14.3.
Marjee............30v.......yk8........26.3.
Nonnna...........31v.......yk3..........2.4
Matahari..........31v.......yk1........13.4
Jofa...............30v.......yk1.....4/2014
Kerttuli82...................yk 10......30.4
Pienestä kii.....31v.......yk 9.......8.5
Miri81............33v.......yk 2......14.5
Handis85........29v.......yk 1......16.5
Chiligail..........35v....ya 2012.....9.6
Ricardina........30 v.................24.7 km
Tamariini...............................8.8
Viiu................33v.................26.8
haavetta pienestä..28v............21.10
Ricardina.........30v.................2 6.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888.........38v.................27.10
samour_.........30v..................8.11
Säihkiss.........35v.....yk26........7.11 2. mp+pr
Ruusutar........30v...................23.12

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen..38v.................4.1




****Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle****
 
Aamusta taas tuhlattu yksi ovistesti ja edelleen näyttää todella todella tummaa viivaa...

Maha on edelleen todella arka. Autossa istuessa kaikki töyssyt sattui ja tekis mieli mennä vaan käpertyneenä makaamaan jonnekkin.

Tervetuloa Piki79 :) suuresti plussatuulia ja olkoon käyntisi lyhkäinen!
 
Viimeksi muokattu:
Hironea, korjaa jos olen väärässä mutta etkös sä pistäny pregnylin? Sen jälkeen ei missään nimessä kannata tehdä ovistestiä koska on taatusti plussa...irrotuspiikki on istukkahormonia joka on hyvin samanlainen kuin LH-hormoni jota ovistestit mittaa. Sellaisen hormonipiikin pistäminen kuin Pregnyl tai Ovitrelle saattaa pitää ovistestiä plussalla jopa yli viikon. Eli älä huoli, kivut on varmana oviskipuja eli ovis ollut päällä just kuten pitääkin. Ei kannata irrotuspiikin jälkeen siis koskaan tehdä ovistestiä koska plussalla sen ainakin pitäisi olla. :)
 
Niin ja irrotuspiikin jälkeen suurin osa kokee oviskivut selkeämpinä, voimakkaampina ja pidempikestoisina kuin luomukierroissa, eli normaalia sekin. Ja etenkin jos sieltä mahdollisesti on ovuloitunu pari rakkulaa -> voi olla tuplatuntemukset. :)
 
Liljah, eipä sitten muuta kuin kippis vaan! :) Mietin niitä alavatsakipuja - voivat tosiaan olla monesta eri syystä johtuvia, joista yksi voi olla suolisto. Toinen voisi olla keltarauhanen, joka alkaa toimimaan ovulaation jälkeen ja voi aiheuttaa tuntemuksia.

Hironea, olipa kurja lääkärireissu. Itsekin olen huomannut, että toisilta lääkäreiltä sosiaaliset taidot puuttuvat täysin. Inhottavaa kohtelua tuollainen! Eihän ne vahvat ovisviivat voi mitenkään johtua siitä toimenpiteestä ja siihen liittyvistä aineista? Toivottavasti maha olisi kipeä siksi, että siellä tapahtuu jotain eikä siksi, että lääkäri oli turhan kovakourainen. :(

EDIT: Cheri jo kertoikin mistä ne vahvat testiviivat johtuvat. Kiva kun joku tietää eikä tarvi vaan arvailla. :)

Itsellä on menossa kp 9/28-31 ja pohdin tässä, että missä vaiheessa sen ovistestailun aloittaisi. Kuulostaisiko kp 11 järkevältä?
 
Viimeksi muokattu:
MelodyPop, jos et ole ennen testaillut niin aloittaisin tuolla kierrolla kp10 koska on ihan mahdollista että ovuloisit jo kp12 ja näkyisi näin ollen testissä kp10. Todnäk ovuloit vasta myöhemmin mut jos ekaa kertaa testaa niin aloittaisin testailun ajoissa ettei mene LH-nousu ohi ja sit tulee stressi että eikö ovulaatiota tapahdu ollenkaan. :)
 
Ihanaakin ihanampi cheri :heart: Sä et usko miten toi helpotti mieltä ja oloa! Ihan tippa nousi linssiin! Siis juurikin näin, että pistin sen pregnylin ja molemmin puolin oli valmiit rakkulat puhkeamaan.

Mä hätäännyin ton ovistestauksen kanssa siksi, kun se lääkäri eilen niin selvästi närkästyi siitä, kun sitä ovista ei oltu testattu. Se taisi siis tarkoittaa, että se olis pitänny testata ennen pistoa. En tosiaan tajunnu sitä, kun kävin siellä ultrassa ja meidän ihana oma lääkäri ei siitä mitään puhunut. Jäi vaan niin ikävä olo, kun oletin että mä nyt tyhmyyttäni menin ja tyrin tän koko inssin ajoituksen...

MelodyPop Sä voit näin alkuvaiheessa tehdä yhden testin vaikka huomenna. Jos testissä ei ole viivaa niin hyvin voit pitää testittömän aamun välissä. Yleensä se testi ei niin nopeasti täysin blankosta plussaan hurahda. Siten voit kartoittaa oikeaa ajankohtaa, mutta säästää testejä. Sit kun testiin alkaa tulla selkeää viivaa niin alat testata päivittäin. Mä itse sitten vielä, kun testi alkaa vahvistua saatan testata kaksi kertaa päivässä napatakseni sen huipun kunnolla kiinni.
 
Cheri ja Hironea, kiitos vinkeistä! Totta, jostain syystä en osannut ajatella, että ovis tosiaan saattaa näkyä testissä jo hyvissä ajoin. Olen viimeaikoina lukenut aiheesta niin paljon, että menee pää solmuun näinkin yksinkertaisessa matikassa. Huomenna siis pissitään tikkuun! :D
 
Viimeksi muokattu:
Cheri mulla ois pari kysymystä. Miestä kiinnostaa tietää, että kauan pitää inssin jälkeen olla selibaatissa ettei sotke näitä pestyjä veijareita vai tarviiko olla ollenkaan :D

Mie sitten utelisin, että onko mahdollista tehdä tuo ICSI heti seuraavaan kiertoon vai pitääkö näiden lääke/inssi kiertojen jälkeen yleensä pitää lääkkeetön lepokierto?
 
Hironea, nyt niitä yhdyntöjä kannattaa paukuttaa kun siittiöistä voi vielä olla hyötyä. ;) Vaik heti inssin jälkeen voi olla yhdynnässä, ne inseminoidut siittiöt on alle tunnissa jo munatorvessa eli ette voi niitä mitenkään "sotkea". :) Inssissähän ne lisäksi on ruiskutettu suoraan kohtuonteloon, eli vaikka klinikan vessassa vetäisi oman rundin niin ne siittiöt on samoilla kulmilla vasta paljon myöhemmin. ;)

Se voiko icsiin edetä heti inssikierron jälkeen riippuu klinikan käytännöistä. Meillä on 6kk ivf/icsi jono joten siinä tulee taukoa joka tapauksessa. Toiset privaatit tekee heti seuraavaan kiertoon, toiset vasta välikierron jälkeen, riippuu siitäkin tehdäänkö ivf/icsi agonisti vai antagonistikaavalla (pitkä vai lyhyt kaava), pitkän voi käsittääkseni varmasti aloittaa ilman välikiertoa.
 
  • Tykkää
Reactions: Hironea
Täällä ollut ties mitä oiretta, mutta ovulaatiotestiin saa mitään muutakun haaleatakin haaleampaa luiruviivaa. Uskon, että tässä kierrossa jääkin ovulaatiot ovuloimatta ja kaikki oireet mitä ollut niin on vaan mielikuvituksen tuotetta, tosin tänään hieman limaolo, muttei mitään testiin. Kp 18 ja kohtahan ne menkatkin pitäisi taas pärähtää kuvioihin. Mutta tätä ajattelinkin ettei mitään ihan heti tapahdu.
 
Keskustelu on jatkunut hyvin mielenkiintoisena. Kivaa. Itse olen lueskellut ja seuraillut taustalla. Hironealle positiivista mieltä lääkärin töksäyttelyistä huolimatta! Minulla alkoi vihdoin kuukautiset. Kp 2 nyt menossa. Muuten ei kummempaa kuulu. Seuraavaan hedelmälliseen aikaan on niin pitkä aika että seurailen ja jännään teiden muiden tilanteita sillä aikaa.
 
Torstai 5.2.2015


Nimimerkki.....Ikä.......Kiertopv/pituus.......yk......luomu/lääk.kierto
Vadelmanlehti....31v.....kp 3/47..........yk 3........luomu
MamaBoo..........31v.....kp 3/?............yk 1........luomu
Vilijonkka_........31v.....kp 10/30..........yk ?........pu+org+pr+l+ICSI
Cheri85............29v......kp 10/24-26.....yk 11......luomu
MelodyPop........33v......kp 10/27-31......yk 2........luomu
Hironea............35v......kp 13/26.........yk 15.......pu+pr+l+IUI
Kiia80...............34v.....kp 14/26-28.....yk 2........luomu
Merope.............30v.....kp 14/n30........yk 19.......kilppari
Liljah................30v.....kp 17/25-27......yk4........luomu
Kippu................34v.....kp 19/24-27......yk1........luomu
Lennis...............29v.....kp 21/28...........yk 2.......luomu
Piki79...............35v......kp 29/28-32......yk 1.......luomu
Tilulilu...............34v.....kp 32/28-29......yk 9.......luomu



c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Iitukka81, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, tamariini, Dorin, Tikru78, kaisaek, Norna, Rockwell




Plussanneet 2014:

Ankkurinappi....31v.........?.......2/2014
murmelii..........32v.......yk3.....2/2014
Jonniss............29v.......yk3........14.3.
Marjee............30v.......yk8........26.3.
Nonnna...........31v.......yk3..........2.4
Matahari..........31v.......yk1........13.4
Jofa...............30v.......yk1.....4/2014
Kerttuli82...................yk 10......30.4
Pienestä kii.....31v.......yk 9.......8.5
Miri81............33v.......yk 2......14.5
Handis85........29v.......yk 1......16.5
Chiligail..........35v....ya 2012.....9.6
Ricardina........30 v.................24.7 km
Tamariini...............................8.8
Viiu................33v.................26.8
haavetta pienestä..28v............21.10
Ricardina.........30v.................2 6.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888.........38v.................27.10
samour_.........30v..................8.11
Säihkiss.........35v.....yk26........7.11 2. mp+pr
Ruusutar........30v...................23.12

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen..38v.................4.1




****Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle****
 

Yhteistyössä