3-kuinen rannalla suorassa auringonpaisteessa, + 26 asetta lämmintä!!

  • Viestiketjun aloittaja ärr
  • Ensimmäinen viesti
ärr
Äiti oli isojen poikien kanssa ja pienen vauvan, jonka kuulin olevan 3-kuinen, eilen rannalla ja vaikka varjopaikka olisi ollut tarjolla, olivat he suorassa auringonpaisteessa! Eilen oli ihan järkyttävän tuskaisen kuuma ja itse hakeuduin lasten kanssa varjoon istumaan siksi aikaa, kun eivät uineet, koska auringonpaahteessa ei pystynyt olla + paarmoja oli ihan älyttömästi. Vauva kitisi äidin sylissä jatkuvasti ja äiti vaan yritti tukkia sille tuttipulloa suuhun. Näytti akalla olevan monta isompaa poikaa mukana, joten ainakin jos omia olivat, niin luulis, että jonkinlasita kokemusta vauvanhoidosta on. Voi haloo!!!
 
No paras oli kun oltiin viime helteillä Yyterin rannalla, jossa ei sitten varjon varjoa ole näkyvissä niin mukana oli 30 asteen helteellä vastasyntynyt vauva (tosin hattu päässä ja vaatteet päällä ja koko ajan juotettiin) mut hei haloo!? Ja tietysti itkeskeli kuumuuttaan. Ja vanhemmat makas auringossa ja grillas itseensä ja perheen toinen lapsi 2-3 v poika juoksenteli helteessä ilman vaatteita, ilman rasvausta. Ei oo kaikille maalaisjärkeä edes annettu. ja nää vanhemmat ei ollut edes enää mitään nuoria.. Mietittiin kauan, että uskalletaanko edes viedä meidän reilu 2 vuotiasta sinne paahteeseen, mutta lopulta päädyttiin siihen, että kunhan suojataan hänet hyvin sekä rasvalla, että uv-uimapuvulla +hattu+lasit, niin eiköhän se riitä. ;D Mut silti kukin taaplaa tyylillään.
 
vihaks pistää
vihaks pistää. Eikä järki sano näille äideille mitään, ei kai, kun ei sitä ole. Se lapsi voi yrittää itkulla ja valituksella ilmoittaa, että on tuskainen olla, mutta eihän se itsekeskeinen äiti, joka nyt vaan haluaa olla rannalla, tajua, että sieltä olis pitänyt lähteä jo pari tuntia sitten.
 
No paras oli kun oltiin viime helteillä Yyterin rannalla, jossa ei sitten varjon varjoa ole näkyvissä niin mukana oli 30 asteen helteellä vastasyntynyt vauva (tosin hattu päässä ja vaatteet päällä ja koko ajan juotettiin) mut hei haloo!? Ja tietysti itkeskeli kuumuuttaan. Ja vanhemmat makas auringossa ja grillas itseensä ja perheen toinen lapsi 2-3 v poika juoksenteli helteessä ilman vaatteita, ilman rasvausta. Ei oo kaikille maalaisjärkeä edes annettu. ja nää vanhemmat ei ollut edes enää mitään nuoria.. Mietittiin kauan, että uskalletaanko edes viedä meidän reilu 2 vuotiasta sinne paahteeseen, mutta lopulta päädyttiin siihen, että kunhan suojataan hänet hyvin sekä rasvalla, että uv-uimapuvulla +hattu+lasit, niin eiköhän se riitä. ;D Mut silti kukin taaplaa tyylillään.
Typerää tosiaan, mutta mistä tiesit, että ei oltu rasvattu?
 
"vieras"
mitenhän se osa maailman väestöstä pärjää jotka elävät lähes ympäri vuoden suomen kesän kaltaisissa lämpötiloissa...

en minäkään pitäisi vauvaa auringossa mutta aloituksen kaltainen kielenkäyttö on kyllä ylireagointia
 
"nii"
Mutta se suojakerroin tarkoittaa suoraa minuuttimäärää, kauanko auringossa voi oleilla. Jos olet vetänyt sk 50, niin 50 minsan päästä pitää laittaa lisää rasvaa.
 
:ID
[QUOTE="nii";24100929]Mutta se suojakerroin tarkoittaa suoraa minuuttimäärää, kauanko auringossa voi oleilla. Jos olet vetänyt sk 50, niin 50 minsan päästä pitää laittaa lisää rasvaa.[/QUOTE]

Niin ei tosiaankaan tarkoita! Äly hoi :D
 
---
[QUOTE="nii";24100929]Mutta se suojakerroin tarkoittaa suoraa minuuttimäärää, kauanko auringossa voi oleilla. Jos olet vetänyt sk 50, niin 50 minsan päästä pitää laittaa lisää rasvaa.[/QUOTE]

Höpöhöpö.

"Suojakerroin kertoo tuotteen tehon. Suojakerroin 4 tarkoittaa, että auringossa voi oleskella palamatta 4 kertaa pidempään kuin ilman voidetta."

Näin kertoo säteilyturvakeskus.

Eli kertoimella 50 voi oleskella 50 kertaa pidempään. Toki karkeasti sanottuna.
 
alkuperäinen
[QUOTE="vieras";24100925]mitenhän se osa maailman väestöstä pärjää jotka elävät lähes ympäri vuoden suomen kesän kaltaisissa lämpötiloissa...

en minäkään pitäisi vauvaa auringossa mutta aloituksen kaltainen kielenkäyttö on kyllä ylireagointia[/QUOTE]

Ajattelin vain, miten kamala oli voi pienellä vauvalla olla.. itse eipääse kuumuudesta pois, vaan on äitinsä armoilla.. herkkä vaalea iho, kirkas aurinko paistaa suoraan silmiin jne..
 
"joopa"
No paras oli kun oltiin viime helteillä Yyterin rannalla, jossa ei sitten varjon varjoa ole näkyvissä niin mukana oli 30 asteen helteellä vastasyntynyt vauva (tosin hattu päässä ja vaatteet päällä ja koko ajan juotettiin) mut hei haloo!? Ja tietysti itkeskeli kuumuuttaan. Ja vanhemmat makas auringossa ja grillas itseensä ja perheen toinen lapsi 2-3 v poika juoksenteli helteessä ilman vaatteita, ilman rasvausta. Ei oo kaikille maalaisjärkeä edes annettu. ja nää vanhemmat ei ollut edes enää mitään nuoria.. Mietittiin kauan, että uskalletaanko edes viedä meidän reilu 2 vuotiasta sinne paahteeseen, mutta lopulta päädyttiin siihen, että kunhan suojataan hänet hyvin sekä rasvalla, että uv-uimapuvulla +hattu+lasit, niin eiköhän se riitä. ;D Mut silti kukin taaplaa tyylillään.
Mitähän meinaat tolla ettei ollut edes nuoria?
Itse olen 23v. saanut ensimmäisen lapseni ja uskallan väittää että olen todella hyvä ja järkevä äiti. Minulla on myös paljon tietoa yleisesti lasten kasvatuksesta johtuen ihan ammatistakin.
Kaverini juuri oli vastasyntyneiden osastolla harjoittelussa ja kertoi huomanneensa että ne "vanhemmat äidit" yli 30v ovat todella paljon avuttomampia niiden vauvojensa kanssa kuin nuoremmat äidit.
Sori ohis. Mutta pisti vaan aika pahasti silmään tuollainen yleistys.
 
"diu"
[QUOTE="joopa";24101017]Mitähän meinaat tolla ettei ollut edes nuoria?
Itse olen 23v. saanut ensimmäisen lapseni ja uskallan väittää että olen todella hyvä ja järkevä äiti. Minulla on myös paljon tietoa yleisesti lasten kasvatuksesta johtuen ihan ammatistakin.
Kaverini juuri oli vastasyntyneiden osastolla harjoittelussa ja kertoi huomanneensa että ne "vanhemmat äidit" yli 30v ovat todella paljon avuttomampia niiden vauvojensa kanssa kuin nuoremmat äidit.
Sori ohis. Mutta pisti vaan aika pahasti silmään tuollainen yleistys.[/QUOTE]

No niinpä, nuoret osaa siksi koska on luonnollista saada nuorena lapsia.
 

Yhteistyössä