Onnea taas paljon kaikille vauvan saaneille <3 Ja tsemppistä meille odotteleville, etenkin LA:n ylittäneille
Mulla nyt 40+2 ja kylläpäs on malttamaton mieli! Ihan hävettää, kun tiedän kyllä, että laskettuna päivänä syntyy 4% vauvoista, puolet ennen ja puolet jälkeen. Ja että 42 vkoa on vielä normaaliksi luettava raskauden kesto. Mutta silti.... jotenkin toi LA on muodostunut mielessä sellaiseksi the Päiväksi ja kaikki sen yli tuntuu niiiin pitkältä.
Mulla kun on se raskausdiabetes (sen takia siis tehtiin se
synnytystapa-arviokin, kun sitä täällä kysyttiin), niin tänään neuvolassa hoitaja pisti lähetteen äippäpolille. Hänestä tätä ei kannattaisi turhaan pitkittää, joten menen maanantaina taas ultraan. Katsotaan minkä kokoiselta vauva nyt näyttää ja kuulemma kannattaa ottaa sairaalakassi mukaan, jos päättävät käynnistää! Kääää-ääk! Voihan sitä tietysti alkaa tapahtua viikonlopun aikana muutenkin, pitäkääs peukkuja!
Neuvolan täti kiinnitti huomiota myös siihen, että mulla on viime viikkoina
paino ollut lievässä laskussa:
13.5. 69,7 kg (korkein koko raskaudessa, lähtöpaino 61,2 kg)
23.5. 68,9 kg
31.5. 68,6 kg
7.6. 68,0 kg
Tuokin on kuulemma merkki häiriintyneestä sokeritasapainosta tässä vaiheessa. Niin siis tiedossahan ra-di jo onkin, mutta osaatteko sanoa miten painon lasku liittyy asiaan? On siis ruokavaliohoitoinen, ei insuliinia. Luulisi, että jos mulla on kohonneita verensokeriarvoja, niin painokin nousisi? Hyvin lieväähän tuo lasku on, mutta laskua kuitenkin.
Toinen mihin kiinnitti huomiota, oli
verenpaine. 129/83 oli tänään, ja se on mulle korkeahko. En oikein saanut vastausta siihen mihin tuo liittyisi, ehkä nämä helteet ja synnytyksen odottelu on tehnyt tehtävänsä... Pissanäyte puhdas kuten aina, sf-mitta 34 ja sykkeet+liikkeet kunnossa. Ei kuulemma ole vielä täysin kiinnittynyt pää, mutta laskeutunut jonkin verran.
Kiitokset myös uusista synnytyskertomuksista, todella ihanaa kun jaksatte niitä kirjoitella! Tulee rampattua täällä palstalla entistä useammin, kun ei päähän juuri muuta tässä vaiheessa enää mahdu kuin synnytys, synnytys ja synnytys
Arizona 40+2 ja aivan täpinässä