<3 kesäkuun kullannuput 2013 <3 kesäkuussa, MEIDÄN KUU!!!!

Onpa mukava kuulla, että vaavi-sänky hyvä! :D Olen itsekkin ajatellut sen vuokrata, mahtuu paremmin meidän makkariin ihan meidän sängyn viereen... Pinnistä ei saa sit viereen, mutta sitä murehditaan sitten kun ei enään mahdu tuohon pikku sänkyyn! ;) Haluan ainakin vastasyntyneenä aivan viereen koirien takia. Koirat ei saa tulla sänkyyn, mutta nukkuvat makkarissa meidän kanssa... Ei jaksa opettaa pois! :ashamed: En siis halua kompastua koiraan unenpöppörössä, kun yöllä haen vauvaa... Parempi siis että ihan vieressä, niin ei tarvii kun siitä nostaa viereen syömään! :) Katsotaan sitten, mikä on käytäntö nukkuu kuitenkin meidän sängyssä joka yö... :LOL:

Ja helle vaan jatkuu, ainakin täällä Pohjois-Pohjanmaalla! :) Mittari näyttää +30, eikä kello ole edes ykstoista!!! No jos sitä pikku käpyttelylenkin kävis koirien kanssa, muuten saavat viihtyä aidatulla pihalla loppu päivän...

Juliet 35+6, huomenna poksuu taas! :p
 
Viimeksi muokattu:
Mun jos pitäis hakemalla hakea jotain synnytysmerkkejä, niin eilen tyhjeni vatsa ja sen jälkeen tuntui kunnolla jotain laskeutumispainetta lantiossa, mikä jomottelee edelleen. Mut kyl se pää vaan pyörii edelleen. Eilen supisteli myös jonkin verran tyhjennyksen jälkeen, ihan kivuttomia. Tänään taas tuota peruskiristelyä kaikissa liikkeellelähdöissä ja kyykistelyissä.

Siivoilut ja järjestelyt jatkuu. Jos hommat meinaa kesken loppua, niin siirryn pihalle lotraamaan. Puutarhakalusteet pitäis pestä linnunpaskasta, illalla jos jaksais öljytäkin. We'll see..
 
heisu kummalle puolelle potkii? Yksi "uskomus" on että tyttö potkii oikealle puolelle ja poika vasemmalle ;D itsellä ainakin tyttö tulossa ja oikea kylki koetuksella.

Täällä yritettiin peittojen heilutuksen merkeissä saada jotain aikaseksi. No lievää menkkamaista vihlontaa ollut nyt mutta ei muuta :kieh: sanoinkin ukolle että tänään uusiks ja sellasella rynkytyksellä että sais jotain kohdunkaulalla aikaseks :LOL: me ei taideta oikeen kumpikaan enää malttaa. Avokkikin tökkii mahaa päivittäin ja höpisee pienelle et tuu jo ulos sieltä :heart: no lähes kolmen vkn päästä viimeistään meilläkin käärö sylissä.
 
  • Tykkää
Reactions: Miltsu87
Paljon onnea kaikille vauvan saaneille! :flower:

Elba, meillä peiton heilutus sai aikaan vain jumalattomat liitoskivut :D tosin mä kyllä mielelläni vielä nautin muutaman viikon kesäkeleistä terassilla hyvien kirjojen ja viileiden juomien kanssa. Mä niiiiiin nautin kesästä ja hikinen sairaala ei houkuttele tällä kelillä ollenkaan!

Hei, kertokaa mulle mitä synnytystapa-arviossa tehdään? Mietin miehen kanssaettä tarviiko hänen välttämättä tulla sinne jos vaan ronkkivat alapäätä tms? :D

Nyt takaisin aurinkoon!
 
Alkuperäinen kirjoittaja kärhö;28559213:
Hei, kertokaa mulle mitä synnytystapa-arviossa tehdään? Mietin miehen kanssaettä tarviiko hänen välttämättä tulla sinne jos vaan ronkkivat alapäätä tms? :D
Juu ei siellä kyllä miestä välttämättä tarvita, mä ainakin viihdyin yksin paremmin :D Minulta lääkäri tutki alakautta lantion luuston ja kokeili peräkautta häntäluun joustavuutta. Ei mitään runnomista, mutta ei nyt erityisen mukavantuntuinenkaan tutkimus. Aiheutti kohtalaista vuotoa, joka lakkasi kyllä pian. Yhden siteen jouduin kotona vielä vaihtamaan, mutta tämähän on todella yksilöllistä. Alapään ronkkimisen jälkeen vauvan kokoa mittailtiin ultran avulla.

Täällä 39+5 eikä edelleen merkkiäkään mistään tositoimista. LA keskiviikkona, joten jännää on :) Helle ei tunnu kauhean ihanalta, kun mä olen muutenkin hikoillut jo tyyliin maaliskuusta asti. Että vaikka sääli onkin, "näin hienoilla ilmoilla", niin viihdyn paremmin viileissä sisätiloissa ja ilmastointikone on yksi parhaista kavereistani. Taidan pakata senkin mukaan sairaalakassiin :LOL:
 
Paljon onnea käärönsä saaneille. :heart::heart: Ihania vauvantuoksuisia ensi päiviä.

Joo, eipä meillä ole muidenkaan kohdalla ollut kaikki valmiina. Esikoisen aikana mies maalasi pinnasänkyä käynnistyspäivänä (joka oli 39+ viikoilla). Eilen sain sentään osan vaatteista pesty ja voin alkaa pakkaamaan sairaalakassia. Tai ainakin läiskäistä postit lapun, mitä pitää muistaa. Tyyliin harja! Kamera, puhelin.
Hassuinta on, että miehen mielestä autotallissa ei ole nyt tilaa vaunuille. Mitenkähän siellä sitten aikaisemmin on ollut ja parin viikon päästä taas on? Kaipa hänkin jotenkin prosessoi lähestyvää synnytystä ja aikoo siivota koko autotallin.

Mun aktiivinen elämä ei saa mitään tuntemuksia aikaiseksi. Tänään koko päivä puistossa ja asioilla tyttöjen kanssa, kävelyä yli viis kilsaa. Olo on normi, vähän kuumuus uuvuttaa. Jalatkaan ei juuri turpoa. Toivotaan, että tämä on tyyntä myrskyn edellä.

Kuuma sairaala ei tosiaankaan ole kovin houkutteleva vaihtoehto. En ainakaan muista, että kättärillä olisi minkäänlaista viilennystä. Meidän kotipihalle taas osuu tuuli koko ajan mukavan vilvoittavasti.

Elselli 38+2
 
Täällä ei mitään uutta. Iltaisin muutama supistus eikä muuta. Nekin tosi vaisuja, jos niitä jotenkin kuvailisi.

Mä olen asennoitunut nyt siihen, että 19.6 käynnistetään.. Sinne kun tähtään, niin en pety.
Vaikkei mitään tapahdu.

Onnea vauvautuneille, teitä on jo niin paljon, etten kaikkia edes muista!
 
Jopas täällä on vauvauduttu! Onnea teille kaikille! :flower:

Minäkin pitkästä aikaa kirjoittelen. Raskaus on sujunut kaikinpuolin ongelmitta, mitä nyt sikiön kokoa on tarkkailtu tiuhaan, kun hieman pienikokoisempi on ollut koko ajan viikkoihin nähden. Hyvin kuitenkin nyt loppuraskaudesta kasvanut ja painoarvio nyt n. 3,2-3,3 kg. :) Eli ei enää sen puolesta huolta..

Nyt tässä tuskastuneena jo odottelenkin nuppusen tuloa. On niin tukalaa itsellä jo oleminen näiden helteiden ja turvotuksen kanssa :| Itsekin viihdyn sisätiloissa parhaiten, tuulettimen vieressä :D Painoakin kertynyt jo vajaa 17 kg :x

Torstaina koittaisi laskettu aika, tulehan jo nuppunen! :heart: Tsemppiä teille kaikille muillekin kärvistelijöille, kohta saadaan kaikki kääröt syliin! =)

Caitlyn ja nuppunen 39+4
 
Tosiaan meidän kuu:heart: Onnea kaikkille vauvelin saaneille onkin jo paljon :)

(.) Täällä ei mitään erikoista. Ei oo tullut kirjoteltua kun ei oo oikeen mistä kertoakkaan :D
Parin päivän päästä olis 40+0 ei voi uskoa. olo on niin hyvä. Joitakin supistuksia tullut.

tsemppiä kovasti kaikkille loppuun
 
  • Tykkää
Reactions: Babyfever1
Jos jotain hyvää tästä helteestä on revittävä, niin täällä on ainakin ruokahalu kadonnut kokonaan. Eipä pitäisi tulla neuvolassa kätinää painonnoususta kun käyrä on alaspäin. Tosin ehtihän sitä tullakin 15 kg...

Viikonlopun paskatauti supistuksineen on tiessään. Kiva. Elättelin jo toivoa, että jotain ois alkanut tapahtua. Kulutin tänään pari tuntia kaupoilla sillä aikaa kun auto oli pesussa. Pienen hetken verran Prisman vaateosastolla tuli sellainen olo, että pitäis päästä istumaan tai lähtee taju. Mutta Hesen juustohampparin ja smoothien jälkeen tää norsu oli valmis uuteen marssiin. Pöh.

Hööpi ja kinkku 38+5, on muuten aika jäätävää ajatella, että la on ens viikolla!!!
 
Viimeksi muokattu:
Tuhannesti onnea kaikille palkinnon saaneille :heart:
Hiljaiseloa on pitänyt mutta kovasti olen jutuissanne ollut mukana :)

Sitten omaa napaa (.)
Terveisiä kättäriltä!! Kalvot on puhkaistu ja nyt odotellaan... Salissa olen jo :)
Synnytys käynnistettiin liikkeiden vähyyden vuoksi ja mun pitkään jatkuneiden supistelujen takia. Nyt rupes tyttöä jännittää!! :)

Sitkeäsissi & muru 38+3
 
ELBA; oikealle puolelle täällä potkutellaan kyllä kans =) että saas nähdä, jännää, tytölle ois nimi valmiina, pojalle ei hajuakaan =)

oikeasti paniikki iskee kun tuntuu että ei mitään valmiina! mun on nyt ihan pakko ryhdistäytyä ja ruveta laittaan kaikki valmiiksi sairaalakassia myöten. silti tuntuu että kaikki jää kesken eikä kerinny tekeen mitä piti...

ei muita merkkejä synnytyksen lähestymisestä kuin hyvin toimiva suoli edelleen..

SITKEÄSISSILLE sempitykset täältäkin, kohta se palkinto on sylissä =)
 
Onneksi on aamu!
Miten noi yöt voi olla noin kamalia. 2-3h välein vessaan, jaloittelemaan ja juomaan. Sitten taas odotellaan unta, kunnes paine alavatsalla käy niin tukalaksi, että on pakko nousta samalle rundille.
On muuten tosi erikoista kipua koko vatsan alueella se hetki kun herään ja nousen ylös. Ei mielestäni ole supistus, mutta helpottaa kun lähtee liikkeelle. Ilmeisesti minäkin saan kokea nämä "raskauden ihanuudet", onhan tässä aika helpolla päästykin :)
Nyt todella tunnen teidän muiden tuskan. Osalla kun tuollainen vaikea olo ei taida loppua aamullakaan. Huih!

Näyttäis sadeilmalle, joten tänään tiedossa sisähommia. Josko vähän siivoilis ja laittais vauvatavaroita paikoilleen. Verhot pitäis lyhentää, imetystyyny ommella ja neuvolaankin ehtiä, siinähän sitä jo onkin. Luulin että mulla on tänään kääntöyritys, mutta onneksi mies muisti paremmin, huomennahan se vasta :)

iitu 37+0 pokspoks :heart:
 
Hei vaan kaikille!

Vieläkö yksi mahtuu mukaan?

Olen tässä lukenut teidän ja heinäkuisten ketjuja ja en tiedä kumpaan kuuluisin...?

La 30.6. Esikoinen syntyi käynnistyksen tuloksena 42+0,joten koitan olla piinaamatta itseäni tuolla lasketun ajan tuijottamisella. Mikä on tietenkin helpommin sanottu kun tehty! :D Viimeisenä täällä taidan kuitenkin olla!

LA 30.6./ toinen / OAS/ poikalupaus

Nyt siis toinen lapsi tulossa ja synnytys alkaa jännittää ihan tosissaan. Pelkopolilla olen käynyt yhdesti ja parin viikon päästä toinen kerta, jolloin synnytystapa-arvio. Toivon kuitenkin alatiesynnytystä. Onko täällä muita jotka olisivat pelkopolilla käyneet? Itsellä ei ihan järkyttävää kammoa tuosta ekan synnytyksestä jäänyt, mutta halusin kuitenkin, että toiveeni kirjataan ylös,ja oli helpottavaa käydä edellinen synnytys läpi.

Ekassa epiduraali epäonnistui täysin (johto ei ollut paikallaan alkuunkaan). Olin järkyttävän kipeä,koska oksitosiini tippui koko ajan. Ei minkäänlaista taukoa suppareissa. Lapsivesi oli ihan hernekeittoa ja lapsen sydänäänet laski useaan otteeseen. Mitään vaihtoehtoisia kivunlievityksiä tai tukea kätilöltä en saanut. Yö olikin todella kiireinen kätilöillä,joten tämä varmasti vaikutti asiaan. Mutta onneksi siitä selvittiin ja imukupilla vauva saatiin viimein maailmaan! :heart:

Tässä raskaudessa on ollut melko lahjakas närästys. En ole sellaista ruokaa löytänyt joka yöllä ei närästäisi. :/ Myös liitoskipuja ym.asiaan kuuluvaa löytyy.
Viime raskaudessa oksensin koko odotusajan, joten koitan tuon närästyksen kestää. :p

Kädet ja jalat ovat nyt helteestä johtuen melko pötykät. Mieluummin kuintekin hikoilen helteessä, kuin puen toppavaatteita -30 pakkaseen. ;)

Onnea kaikille vauvan jo saaneille ja tsemppiä muille loppukuuhun! :)
Aamusaraste 36+2.
 
Juu, Arizona, taidan mennä yksin sinne äippäpolille :)

Onnea murkku :flower:

Iitu, mulla on varmaan tuota samanmoista kipua. Aamusta tuntuu et ois yön ollu jalat levällään ku nivusiin sattuu, ja paineen tunne masussa on "jännä". Ei silleesä kipeä, mut.. Jännä :)
 
murkku paljonpaljon onnea!!! :heart: :)
Sitkeäsissi tsemppiä kovasti synnytykseen, se on menoa nyt!! :p

Täällä kohta neuvola! Sain vihdoin haettua rannetuet tähän öiseen käsien puutumiseen ja viime yö nukuttu ekaa kertaa tukien kanssa kuin tukki :heart: aahhh, tätä autuutta!! :p

Poksuan eilistä vähän myöhässä 37+0!!! Täysiaikaisuus saavutettu vihdoin!!! :p

BF & poitsu 37+1
 
  • Tykkää
Reactions: MelkeinPrinsessa
Onnea murkku pojasta! :heart:

iitu ja kärhö mulla alkoi eilen ihan jumalattomat nivuskivut! Tämä yhdistettynä häpyluun kipuun niin en kohta pääse enää liikkumaan :headwall: Kaikkein pahinta on kääntää kylkeä ja nousta sängystä tai tuolista. Onneksi tein suursiivouksen viikonloppuna. Nyt ei olis musta enää siivoojaksi...
 
Babyfever ja muut rannesärkyiset, hermopinteiset yms. Toistan itseäni, mutta suosittelen edelleen vahvasti käyntiä hyvällä osteopaatilla! Jos jokin pinne on vapautettavissa, niin sellainen kyllä sen vapauttaa. Tietty jos pinnetila tms johtuu raskaudesta niin varmasti kohta helpottaa anyways... :)

Sukupuolen arvaaminen, me ei tiedetty (kummassakaan raskaudessa), ja nyt on yks kumpaakin sorttia. Täällä pinossa oli joskus gallup "ennusmerkeistä", voisko saada "oikeet vastaukset" vielä, eli mikä ennustaa mitäkin? Ihan mielenkiinnosta, niin vois verrata omiin kokemuksiin? En muista kuka postas, siitä on jo aikaa.

Onnea Murkku ja Sitkeäsissi! :flower:!

Muoks: joku sata välilyönti, voihan kosketusnäyttö...
 
Viimeksi muokattu:
Onnea taas vauvan saaneille! :)

(.) Täällä ei edelleenkään mitään merkkejä, että lähtö olisi lähelläkään :/ huoh... Yöt menee miten menee, kuuma on ja kyljen kääntäminen tuntuu ikävältä kun noita liitoskipuja on. Maha on tosi pinkeä ja paineentuntu on melkoinen. Kipeitä supisteluja mulla ei juurikaan ole ollut. Eilen illalla tosin muutamia alavatsaan tuikkivia "sukkapuikkosupistuksia" kun nuppunen päätti melkoisesti myllätä :D

Olen jotenkin jo henkisesti valmistautunut, että tämä synnytys tullaan käynnistämään, jolloin käynnistys olisi vasta 16.6! :O Miten ihmeessä jaksan odottaa?
Oon jo nyt niin kateudesta vihree teille, jotka saatte jo nuuskutella omia nyyttejänne :heart: :D

Huomenna taas neuvola, toivoisin että se jäisi mulla jo viimeiseksi :whistle:

Caitlyn ja nuppunen 39+5
 
Onnea Sitkeäsissi ja murkku :flower:

Tervetuloa Aamusaraste :wave:

Mulla samanlaisia ongelmia kuin ainakin rockstonella ja iitulla. Ollut jo pitkään. Eli nivuskivut. Jos istun tai makaan pitkään, on nouseminen ja ensimmäiset askeleet tuskallisia. Toisaalta en kyllä pysty kävelemäänkään pitkään kun selkää ja jalkoja alkaa särkeä. Yöllä on tuskallista herätä kun on nukkunut toisella kyljellä, virtsarakko on täynnä ja painaa, on sellainen paineentunne rakossa ja/tai persauksissa ja lonkat huutaa hoosiannaa.

Eilen ostettiin varmuuden vuoksi Philips Aventin tuttipullojen mikrosterilisoija. Meillä siis on juuri noita Philips Aventin tuttipulloja ja rintapumppu koska jos imetys onnistuu, aion pumpata maitoa jotta mieskin voi syöttää lasta ettei mun tarvi olla 24/7 saatavilla. Enkä aio julki-imettää. Ja jollei imetys onnistu niin tuttipulloja tarvitaan korvikkeisiin. Nyt Amazonissa oli sellainen mikrosterilisoija 6£. En tiedä miksi se on niin halpa, normaalihinta siellä 26£. No, tilattiin se ja myös lämmitin. Lähinnä sen takia kun ei olla aina kotona eikä aina ole mahdollisuutta keittää ja lämmittää pulloja kattilassa. Jos ei tule käyttöä niin sitten ei tule.

Näin viime yönä unta että menin bussiin rattaiden kanssa ja rattaat oli tyhjät :( Mä olen niin paniikissa aina tällaisista vaikka tiedän ettei se tarkoita mitään.

Sukupuoliuskomuksista. Tämä vauva potkii oikealle ja poika sieltä on tulossa. Vatsa on perinteinen "tyttömaha". 50/50 mahdollisuus noissa uskomuksissa toteutua ja sitten kun toteutuu niin se sitten muka pitää paikkansa. Mutta ei siinä mitään, hauskaa se on välillä arvuutella.

38+5 (38+3)
 
  • Tykkää
Reactions: Aamusaraste
Paljon Onnea kaikille vauvan jo saaneille :)

Aamusaraste mulla oli vasta tänään ensimmäinen virallinen pelkopoli 36+4, Tyksissä on vähän vaikea sellaiselle päästä. Toki äippäpolilla lääkärin kanssa paljon juteltiin synnytyksestä ja myös neuvolassa. Olen kyllä nyt menossa ok fiiliksellä synnyttämään, mutta eilen taas itkin ahdistuneena.

Vähän kuulumisia...
Neuvolasta soitettiin tänään vasta-aine testien tuloksia. Anti E-vastaaineet yhä heikot ja miehellä ei ole jotain juttua, jonka vuoksi vauva ei voi saada sikiön hemolyyttistä tautia. Hyvä kuulla, mutta miks ihmeessä en kuullut tätä kuukausia sitten, oisi ollut vähemmän mietittävää. Edellisissä testeissä löytyi uusi vasta-aine, mutta nyt siitä ei ollut mainintaa, joten on ilmeisesti hävinnyt... mielenkiintoista. Neuvolassa ei enään oteta näytteitä, Tyksissä sit jos kokee tarpeelliseksi.

Tänään sype käynnillä muistutettiin rentoutumisesta. Ja itsekkin eilen viimeksi mainitsin mielehelle että en ole pystynyt yhtään rentoutumaan nyt lopussa, toisin kuin viimeksi, olo oli seesteinen ja levännyt kun menin synnyttämään. Varasin sitten tänään itselleni illaksi raskausajan hieronnan ;). Varasin myös ensi viikolle 38+1 vyöhyketerapian, jos vaikka käynnistyisi. Sype käynnin lopuksi kätilö totesi että täällä lukee ensi viikon käynnin kohdalla käynnistys?, mullehan ei oltu tällaista mainittu;). Tietty ois kiva tietää, mutta tuskin nyt ainakaan sillon käynnistävät, joten menen siitä suoraan vyöhyketerapiaan varmuudeksi. En myöskään tiedä syytä tuolle käynnistys kysymykselle. Mullahan on Rd, mutta viimeksi ainakin vauva oli vielä pieni. Ja vasta-aineista käynnistettäissi jos ne nousisi, ja nyt niistä ei ilmeisesti ole huolta.

sukupuoliuskomuksista täällä tulossa poika, parin ultraajan mukaan, maha selkeä poikamaha ja potkii vasemmalle (en muista kummalle pojan piti potkia ;)).
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Aamusaraste

Yhteistyössä