<3 HuHTiMaSuT <3 Huhtikuussa

Huomenta mammat. Am :wave: Täällä sitä ollaan hamaan loppuun :)

Täällä oli kyllä lupaavia supistuksia illalla ja yöllä. Aamuyöstä oli jo ihan tuntuviakin, tosin panadolin yliannostuksella niistäkin selvittiin ja nyt ei enää mitään, tai siis kipeitä ainakaan.. Mutta siis jotain merkkejä edes.. wuhuu!!! :D \o/

heikku Osteopaatin voi korvata myös vyöhyketerapialla, niitä ehkä löytyy helpommin kun noita osteopaatteja.. Pitäisköhän sitä itekki varailla aikaa kun huomenna poksuu virallisesti :whistle:

nannuli Harmi ettet päässykkään vielä vauvanhakuun, mäkin niin toivon että alkais synnytys vesien menolla, sitte tietäis ainaki ettei enää kotiin lähetetä. Noi supistukset kun näyttää olevan vähän huono mittari synnytyksen käynnistymisen suhteen..

Missä kesis??

Piin 39+6

Muoks. Viesti kirjoitettu jo aamulla mut jostain syystä suostu vast nyt lähettää tän.. Ja kesiskin vilä yhdessä kasassa :D
 
Ihana tyttönen zikillä!! :heart:

Noita vauvakuvia on ihana kattoo.. sit toivois, että elimistö heittäis jonku hormonipyräyksen niitä katsellessa ja vauva tulis ulos. Joopa joo |O

Kauhee ku ei saa mitään aikaseks.
 
Pääsiäisen jälkeiset tervehdykset täältä! Vielä puuskutellaan yhdessä kasassa |O vaikka olis jo ihan valmista kauraa synnyttämään. Kivuliaita supistuksia saanu jo kellotella, mut kun on ollu jo reilusti yli 24h n.10 minuutin välein näitä koko ajan niin toivoo vaan et availis paikkoja sit kunnolla etukäteen, kun ei tässä vielä ole tihenneet kunnolla. Eikä ole niin kipeitä etteikö kotona pärjäis.. Yliaikakontrolliin sain ajan perjantaille, eipä tässä ole enää kuin viikko korkeintaan et käynnistelevät, jos tämä ei nyt tosiaan lähde tulemaan itseksensä, pliiz!! :saint: Nyt on kyllä huonosti nukutun yön jälkeen voimat niin poissa et ei tosiaan saa mitään aikaseksi, taitaa mennä tämä päivä sohvaillessa, mut eipä tässä ihmeempiä tekemisiä oliskaan enää jäljellä.
Odottavan aika on pitkä, nämä kahdeksan ylimennyttä päivää on tuntunu kyllä tooosi pitkiltä, pidemmiltä kuin koko 9kk yhteensä. :LOL:

Onnea hirmuisesti kaikille jo vauvaantuneille, ihania kuvia vaaveista. :) Ja tosi mukava lukea noita synnytyskertomuksia, kiitoksia niistä!

Möyriäinen 41+1
 
Ylisöpö vaavi zikillä!

Neuvolassa käyty, eipä siellä ihmeitä. Taas oli uus sijainen. En ees pysy laskuissa kui monta terkkaa ja opiskelijaa oon jo nähny.
Sanoi että pää liikkuu vielä vähän, mutta uudelleensynnyttäjällä se ei kuulemma merkkaa mitään. Mutta eipä tämä taida olla ihan heti tulossa.... mäkin toivon sitä vesien poksumista.. =)
Sain (nyt vasta..) sairaalan esitietolomakkeen ja rupesin miettimään tota hätäkastehommaa. Me kun ei kuuluta kirkkoon ja nimiäiset on tarkoitus pitää.
Eli laitanko siihen mitään vai en.... toisaalta jos jotain sattuu, niin olisi kiva että vauvalla olisi nimi. Mutta tuleeko siitä hätäkastenimestä sitten virallinen nimi, jos se joudutaan antamaan?

Susse + Veikko-Vilhelmiina 38+4
 
IHANAINEN PRINSESSAMME syntyi täsmällisesti laskettuna päivänä 12.4,klo 23.02.
Painoa 3200g ja pituutta 47cm. Synnytys oli nopea ja kivulias, mutta selvisimpäs siitä kuitenkin :LOL:

Tuun kertomaan lisää kunhan hormoonit hellittää :LOL:

Voikaa hyvin ja poksukaa
:D
Superheppuli ja "Helena" 1,5vrk
 
oiken paljon onnea superheppulille pienestä prinsessasta :flower:

tänään oli neuvola..kaikki ihan ok...turvotus senkun vaan lisääntyy(painoa tullu 2kg/vko) syntyisi tämä vaavi jo, kun olo on niin tukala!!! :headwall:

jaksamisia kaikille..

zikillä aivan ihana tyttönen =)

odottamiseen kyllästynyt lumi-enkeli ja masuun jääräpäisesti jämähtänyt masuasukki 39+0 :heart:
 
Onnea noomille ja superheppulille vauvaantumisista! :heart:

Ja ihana vauveli zikillä :)

Eilisiltana tuli taas harvakseltaan ja liki kivuttomasti supistuksia. Jospa ne vähitellen muuttuisivat ihan "oikeiksi". Maitoa on eilen ja tänään vuodellut sen verran, että katsoin parhaaksi käyttää liivinsuojia. Tuleepahan totuteltua niihinkin jo näin etukäteen.

Tinkatar ja Pikkiriikki 38+3
 
AAM
Zikin prinsessa oli vallan ihana, semmoinen suppusuu :) :heart:
ja superheppulille kans :hug: :heart:

No just mietin kans etä mitäs Möyrikselle kuuluu... ko listaa vilasin.. :whistle: :wave: kontrollia odotellessa.. Ja huomennahan on tosiaan Ruttanalla käyntsäri :hug:

Neuvola: ei mtn uutta.
paino: -500gr viime käyntiin.. (viime to)
mun paine: 122/68
syke 130-140 vauva tosi torkku
hemppaa ei otettu ottaa tulevana pe..
sf : 36 taas.. :kieh:
turpoilut +
kusi: ok
rt: ylläri :LOL: !!
otettiin yli"optimisteina" aika vielä ensi viikon maanantaille... :D jos tuo osteopaatin hoito ei tehoais ;) silloi pitäis kyllä olla jo "käynnissä" jos toimii.. ääs if..

am & hippunen 40+1
 
Neuvola;
paino kahden vkon takaseen -600g,mun paineet 120/80,sf oli taas 32,eli sellasta vkon päähän taasen kontra.Ei jaksa ei.Selkää särkee..

Tein äsken valmistelut illan safkaa varten;olen koukussa peruna-fetapaistokseen
:p
 
Iltapäiviä kaikille! Olen palstalla vilkuilemassa käynyt, jotten taasen ihan tipahda kärryiltä... Nyt pikaiseen tekstiä.

Niinnu (unohin edellisessä kirjotuksessani), talvitie, emmie, annuli, Suukkis, superheppuli, noomi ja ziki vielä kerran: hirmusesti onnea pienistä ihanista vauvoista!!! :flower: :hug: :heart:

Zikillä ihana kuva pienestä nyytteröstä! :heart:

Laala oli tuolla aiemmin laittanut aika hyvän kuvan! :D

Mikä kesiksellä tilanne, joko tositoimissa?
Kaikille synnytyskertomuksia laittaneille taasen kovasti kiitoksia! Rankalta kuulostaa, mutta näköjään siitä selviää ja pieni tuhiseva nyytti korvaa kaiken vaivan! Tahtois jo itekin päästä tositoimiin.

( . ) Ei kuoriutunu tää tipu pääsiäisenä. :LOL: Hmm... suppareita - tosin pääosin kivuttomia - on alkanut tulla entistä tiheämmin, menkkakipumaiset ja juilintasupparit näyttää jostain syystä osuvan aina aamuyölle tai aikaiseen aamuun. Ja just ku kerkee toivoa, että jatkuis ja kipeytyis, niin loppuu. Äh. Tänään olis jonkin ajan päästä neuvola - saapa nähdä onko paikat yhtään kypsyneet sitten viime näkemän.

AM, Ruttana, Möyriäinen, Säde, Zukkis ja muut 40+ risat, täällä olis kohta yks lisää. :wave: Tänään nimittäin 40+0.

Jaksuja ja tsempityksiä kaikille sekä kovasti supparipuhureita niitä toivoville!

AuroraB + nasukki 40+0 *pokspoks*
 
Neuvola takana. Paino oli noussu viikossa kilon!! Mut ei sanonu mitään kun mulla on tosi hyvin noussu tuo paino, siis sopivan määrän per viikko, eli ei oo ollu aiemmin mitään huomauttelemista. Nyt vaan tuumasi et jaha, mämmiä on syöty. :D
Hemppa 149! Viimeksi oli 150. Et ihan "kohtuu" hyvä, heh.. =)
Kaikki ok.
Terkkari sanoi että ei mulla varmaan tarvitse enää äitiysneuvolaan tulla, kuulemma hyvältä näyttää! :p Sanoi että laitetaan tähän muka ens maanantaille vielä aika. Kun olin ovella niin huusi perään et soita sitten kun olet kotiutunut! :eek: Aika varman oloinen oli täti, et tällä viikolla syntyy! Kääk! :xmas:

Joku kysy hätäkaste nimistä. Mulla on sellainen käsitys että hätäkastenimen ei tarvitse jäädä lapsen etunimeksi, mutta nimessä sen pitää kuitenkin olla. Me laitettiin ne nimet mitkä tulis toiseksi nimeksi. Vauvalle voi myöhemmin siis pitää uudet "kastajaiset", tai nimiäiset ainakin. Korjatkaa jos olen väärässä...

Usvis 39+4
 
heipsan..:) painoarviossa käyty ja huimat 3800g paino ja nyt viikkoja kuitenki 38+1(3)... :D että iso tytteli on niinkun epäiltiinkin.. käynistyksestäkin puhuttiin mutta todettiin että jos ei synny laskettuun päivään niin käynnistellään 40+1 viikolla jollon mulla on uus aika sinne...:) lääkäri ronkki oikein kunnolla paikkoja ja sanoikin että jos sitä sais tällä vähän käynisteltyä ja sano että kanavan reunaa on sellanen tosi pehmeä ja "löllö" kohta ja sitä on 1,5cm ja 3cm oon jo auki... nyt onki ton tutkimuksen jälkeen tullut verestävää valkovuotoa ja supistellut et ehkä sielä nyt rupee jotain tapahtumaan... ;)

mamiti vaavitski 38+1(3)... :)
 
milkystern kuulostaa hyvältä' tuo feta-perunapaistos, oisko ohjetta?! =)

ja vaaveja taas tullut, ONNEA :hug:
ja ihania vauvakuvia, ihan YLISÖPÖJÄ :heart:
täällä liiankin hyvä olo nyt..enteiliskö jotain..no joo, TUSKIN |O
 
Superheppuli isot onnittelut täältäkin uuden tulokkaan johdosta :heart: :heart:

Neuvolassa taasen käyty |O
Painonmuutos +438g/vko
Turvotus+
Paineet 119/86
Pisu puhtoinen
Hb 127
Sf 36cm :eek:
Vaavin syke 145-150, liikkeet ++ ja RT

Seuraavan ajan sain ens torstaiksi, ite täti meinas etten enää sillon tuu näytille mutta mihinkäs mä ny ilmapalloni kadottaisin ennen vappua :LOL: :LOL:

Hirvee olo tuli neuvolan jälkeen, oksetti tooooosi paljon ja väsy oli kamala. Onnex äiti oli tytöllä ammana keikan ajan ja meni sen kans vielä pihalle niin että pääsin huilaamaan. Nyt olo onki normalisoitunu ;)

Jos raahais omatkin luunsa pihalle kun tuo aurinkokin tuli näyttäytymään. :wave:

outokumpu ja sementtipallo 39+4, (eipä mee monta päivää kun mäki liityn 4-kympin kerhoon) :headwall: :headwall:
 
neuvolakuulumisia minäkin tänne väsäilen...
sf 36 ( sama jo kolmatta viikkoa )
alapaine noussut 69 :stä 87: aan... enteiliskö jotain???
beibe kiinnittynyt lähtöasemiin

[/b]susse oletpas myöhään saanut esitietolomakkeet täytettäväksi :eek:
parempi myöhään kuin ei milloinkaan kaiketi =)

superheppulille onnittelut prinsessasta! :heart:

kyselin tuosta yliaikaiskontrollistakin tänään ja uudelleen synnyttäjille ei ole muuta kuin rv 42+0 ja samalla käynnillä mahdollinen käynnistyskin. että toukokuulle menee niin että korvissa humisee jos meinaa niin kauan masussa viihtyä. tosin pisimpään meillä on masussa viihdytty 9 päivää yli la:n, muut tullu ennen la:ta tai la:na. toiveita siis elättelen :whistle:

iltsu & beibe rv jotain... :ashamed:
 
Isot onnittelut taas kaikille jakautuneille! :flower: :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Laala:
Tuli tällanen kuva vastaan... :D
Musta tuntuu, että mulla tulee ainakin olee toi tilanne noin, tuli sellanen olo että oon valmistautunu ehkä vaan about synnytykseen asti... :whistle:
Tää on kyl niin totta, eikä rajoitu ainakaan esikoisen kans mihinkään ekaan päivään toi olo. Mutta, kyllä se tästä...

Synnytystarinaa koitan tässä saada aikaiseksi tänään, tarvitsen vaan siihen hommaan avustajan, koska mulla ei oo puolista asioita oikein muistikuvia. Mies oli astetta enemmän 'mukana' tilanteessa. Ihan rohkein mielin kannattaa kuitenkin tilanteeseen mennä, sanoisin, että ei siinä niin ehdi miettiä sitä paljonko sattuu tms. kyllä siinä tekemistä riittää ainakin ponnistusvaiheessa, ja sitä ennen tosiaan omsta kokemuksesta suosittelen lämpimästi epiduraalia. Kyllä se koko päivän kärvistelyn jälkeen toi suunnattoman helpotuksen olotilaan.

{.} oma napa on muuttunut, itse asiassa imetyksen myötä tuntuu menneen aika tavalla kasaan tuo löllykkä jo nyt. Hassun mallinen silti, ja nyt näkyy hyvin kaikki pikku arvetkin. Paino on pudonnut jo 49 kg:aan, eli +2kg lähtöpainoon ja -7kg maksimista tullut alas. Nälkä on yhä jatkuvasti, eli kyllä tässä imettäessäkin syödä saa. Imetysliivit olis kannattanut hankkia edes jonkinlaiset, oon yhtä toppia pitänyt ja se on ihan ok, mutta lisävaikeutena mulla on 80% vaatteista jossain muuton jäljiltä... odotusfarkut on taas sopivat ja ihan mukavat, mutta mammaverkkarit meinaa pudota päältä.

Torstaina saadaan sitten Ronjan (ent. Viuhti) nykypaino tietoon kun neuvolasta tulee terkka kotikäynnille. Jännää.

ventti.
 
Ja nyt vois kohta tunnustaa että alkaa hirvittämään vaikka toisaalta innolla huomista odotankin.. Tää superhautoja kun jättää paikkansa niin kukas se mun jälkeen on pistämässä pohjat viikoille.. :wave: :xmas:


Ruttana & Beanie 41+6 :heart:
 
Ruttana: Ei pelkoa, musta tuntuu että tällä menolla täälläkin paukkuu 42:set helposti, et kyl täältä hautojia löytyy. :LOL: :LOL: Taitaa tämä oinastytteli ollakin horoskoopiltaan härkä, jos ei kiirettä pitele. ;)
Onnea ja tsemppiä huomiseen koitokseen!

Möyriäinen 41+1
 
Ruttana, tsempit huomiselle! On jo aikaki :LOL: .

En mäkää mitään hätäkaste systeemejä oo saanu. Iha hyvä vaan, ku en mä tollasia halua ajatella. Muutenki stressannu tän vauvan terveyttä (ihan vaa siks ku oon neiti vainoharha).

Tänää ollu jotenki turhautunu fiilis. Tulis nyt jo. Vituttaa (anteeks tää kielenkäyttö) suorastaan tää hautominen. Pikkusia arpiaki tullu kylkiin :headwall:. Aamulla oli vielä ihan hyvä fiilis, mut tässä päivän edetessä tullu oikee kunnon v-tutus.
 

Yhteistyössä