<3 HuHTiMaSuT <3 Huhtikuussa

unicorn85: mikähän ihme siinä on et antavat kituu päivästä toiseen ja sullakin viikkoja ihan kiitettävästi kasassa... :( ja itel ihan itku tuli siel synnäril kun tajusin et taas joudun kotiin tyhjin käsin... EI SITÄ oikeasti jaksa jos joka yö joutuu valvoo supistusten takia ja yrittää just vitkuttaa mutta kun oikeasti sattuu ja joutuu puuskuttaa ihan nii sitä vaan toivoo et voisko se jo tulla... mulla ainakin ihan suoraan sanottuna VITUTTAA edes lähtee näytille kun tietää ettei sieltä apua heru mutta kun ei sitä voi oikein olla lähtemättäkään kun mulla ainakin supistukset ihan samanlaisia kipeitä kun sillon kun esikon sain nii mistä ihmeestä sitä sit tietää onko tosi tilanne vai ei ja etenkin kun monta tuntia kestää.. :( ja on tosi lohduttavaa tietää ettei oo yksin nii saa vertaistukea vähän...

väsy mamiti ja vaavitski 38+2
 
Onnea kaikille miljoonalle vauvautuneelle! :D :heart:

Viime viikolla kun neuvolantädin piti soittaa torstaina että jos siihen mennessä ei oo tapahtunut mitään niin varataan aika yliaika-kontrolliin...Silloin aattelin että kyllä se nyt ainakin ennen sitä syntyy.No eipä syntynyt.Nyt ennen pääsiäistä aattelin että kyllä se nyt ennen sitä keskiviikon kontrollia syntyy.No tuskimpa syntyy.Oon nyt asennoitunut siihen että joskus viikon päästä käynnistetään koska ei siis ole mitään tuntemuksia ei supistuksia,ei epämääräisiä vuotoja...en edes tietäisi olevani raskaana jos tätä mahaa ei olis :whistle: On tää.Kinderitkin on loppu :/ :xmas:

Nyt oli monella kanssa poksunut 40 täyteen... :)

Misstar 41+3
 
Mamiti ja unicorn :hug: Neuvolassa aina toitotetaan kuinka tärkeetä on levätä ja kerätä voimia ennen synnytystä mutta sitten kun siihen ei pysty niin ei auteta mitenkään :kieh: Ihme meininkiä...Ja jos viikkojakin on jo kuitenkin ihan hyvin kasassa niin ei se vauva siellä joka tapauksessa voi kauheen kauaa enää viipyä siis meinaan sitä kun ne oli sanonut että ehkä se ei ole vielä valmis tulemaan.
 
unicorn mulla oli aika samanlainen tilanne kun sullakin, ja tosta 3cm auki ja kanavaa jäljellä mulla ei mennyt kuin vuorokausi niin vauva oli sykyssä ja luojalle kiitos että tajusin lähteä ajoissa sairaalaan korka ktg-käyrä oli pahasti poikkeeva vaikka edellisenä päivänä hyvää käyrää piirsi. toivottavasti vaavi päättä pian tulla ulos. ei todellakaan ole kiva tuo olo. :hug:
 
Onnittelut taas uusista beibeistä kaikille haikaran muistamille.. :flower: :flower:

Voi vitsi miten mamitilla ja unicornilla on ikävät paikat. :hug:
Toivottavasti saatte lepäiltyä että jaksatte sitten tositoimissa ja vähän sympatiaa synnäreiltäkin kiitos!!!!

( . ) Mä oon kyllä ollu onnekas ettei oo ns. turhista supisteluksista joutunu kärsimään.. Alkaa kyllä vaan epätoivo iskemään kun ei mitään merkkiä näy tai kuulu, säälittävän pientä menkkajomotusta lukuunottamatta.. Tai no, yöllä heräsin yllättävänkin kipeeseen supistukseen ja nyt päivänkin aikana tullu muutamia, tosin niitä ei kipeitä yksilöitä.. :headwall: On se ihmismieli kumma kun toivoo kärsimystä vaikka just lukenu kuinka ikävää se on..
Plaah, epätoivo......... :kieh: Jos vaikka ruoka helpottais.... :snotty:

Piin ja takiainen 39+5
 
misStar : meinaatko, ettei käynnistäis jo tällä viikolla? Täällä sanottiin, et sit ku on vko 42 täynnä niin sillon käynnistetää... Eli sullahan se tulis perjantaina? Joka sairaalalla silti taitaa olla ihan omat käytännöt :whistle:
 
nellah ja mamiti mulla tuo 1cm kanavaa 3cm auki ollut jo viikko sitten maanantaina. viime yönä jouduin taas kellottelemaan neljän aikaan ja itkin kivusta jossain vaiheessa olin sitten nukahtanu ja supistukset oli loppunu mut huomenna aion käydä synnärillä lääkärin kanssa juttelemassa jos suostuisivat vauhdittamaan. ei todellakaan ole kiva olla kotona ja itkua tihrustaa ja voihkia kivusta kun tuo esikoinen 2v3kk ei ymmärrä mikä äitillä on.. jo pelkästään se masentaa entistä enemmän ja niinkuin mamiti sanoi niin oikeen vituttaa lähtee ees näytille ku ei kuitenka mitään tapahu.. aina on vaan pakkko lähtee varmuuden vuoks ku on myös tunnin ajomatka niin ei uskalla jättää niin myöhään et pitäs jo ponnistaa..

nellah millä lailla poikkeava käyrä?? mä kun kävin torstainba supistusten takia niin katselin käyrää ja mieletäni ei ollu normi.. normaalisti syke on aina vähintään 130 myös nukkuessa.. nyt koko ajan n.120 paitsdi sitten kun heräsi ja alkoikunnolla möyrimään niin nousi normi lukemiin.. ja aina kun tuli supistus niin joko äänet ei piirtyny tai sit lukema oli n.80-90.. väsynyt kun olin niin en tajunnut mitään kysyä vaikka kätilö sanoi et todella hyvä käyrä.. ei mun mielestä mikään hyvä vaik asiantuntija en olekaan mut sen verran olen tän vauvan käyriä nähny et ei mun mielestä ollu normaalia.. no ehkä sitäkin voi huomenna kysyä..
 
Säde Neuvolassa sanottiin että sitte kun tulee täyteen se 42 viikkoa niin sitte aletaan miettii sitä käynnistystä...Mutta en oo tosta sen tarkemmin puhunut mut jäi jotenkin sellanen olo että käynnistävät vasta 42+.No keskiviikkona se sitten selvii :)
 
osaatteko sanoo kauanko teillä on ollut noita suppareita, kun ootte menny, ja havaittu että paikat auki?!
sama täällä, kun tuo reilu 2v ei ymmärrä kun äiti parkuu, eikä pääse sohvalta ylös..tänään ois siis siippa maisemissa, niinpä mietin että soitan pokkana synnärille, ja kysyn kaunko kestän näitä sairaita kipuja pystyssä ollessa, ja supistelee ihan säännöllisesti, mutta ovat lyhyitä suppareita!! niinhän mulla oli kyllä kun esikkoa synnytin, tosi lyhyet supistukset, ja se toi synnytykseen omat vaikeutensa..

mietin että paljonko tuo kohdunsuu täytyy olla auki, että aletaan tekeen jotain?! vituttaa muakin suorastaan, jos joutuu käydä jatkuvasti näytillä 70km:n päässä!!!!

mullahan oli jo vkolla 34 5min välein supparit, jonka takia jouduin sairaalassa oleen yön yli tarkkailussa, sain ne estolääkitykset myös päälle!!
 
Unicorn käyrä laski joka supistuksella alle 50 ja loppuvaiheessa hävis välillä kokonaan. pahimmillaan oli yli 3min alle 50 syke. sillon alko porukkaa lappamaan saliin 2 lääkäriä ja 3 kätilöä. syyksi selvisi napanuora kaulanympärillä. oli jo paaritkin valmiina käytävässä jos olis joutunut hätäsecktioon. vasta myöhemmin tajusin mitä olis käyny jos olisin pidempään kellotellu suppareita kotona. lähin kun oli tullu tunnin säännöllisesti 10min välein ja todella kipeitä. taksissa alko tulemaan 5min välein. 14.00 olin synnärillä ja 16.43 synty poika
 
Onnea SuukkoSulle ja Noomi vauvoista :flower: :heart: :heart: :heart:

mamitille ja unocornille tsemppiä ja :hug:

vauvan sydänkäyristä meidän vauvalta otettiin niitä raskauden aikana ainakin 10 kertaa ja aina sanottiin, että oikein hyvä kun oli PALJON VAIHTELUA riippumatta siitä mikä keskisyke oli. vaihtelu kertoo että vauva liikkuu ja voi hyvin. liian alas/ylös ei saa syke jäädä, mutta välillä voi käydä ja se oli vain hyvä juttu lääkäreiden mielestä.

kovasti onnee 40-poksujen johdosta ja tsemppii kaikille :hug:

t. manna + pirpana 2 vkoa :heart:
 
Heippa kaikki!Täällä viime yö aivan KAMALA!Niin kovia menkkajomotuksia alamahassa ja alaselässä että on ihme jos ei sisuksissa ole mitään tapahtunu,mutta kun ei tiiä,kun nämä eivät suostu tekemään mulle sisätutkimusta siksi että se saattas käynnistää synnytyksen!Hei haloo,mulla on meneillään nyt 39+1!!Ääh..
Sitäkin ihmettelin yön aikana että miten tuo pikkunen jaksoi tunnista toiseen vaan työntää ja työntää päätänsä taukoamatta alaspäin..huh..tänään onkin vauva ollut sitten hiljaisempi,tai sitten en ole huomannut kun mulla on ollut siivousinto päällä niin oon sit siihen keskittyny..
Kuulostaa muuten kamalalta nuo jutut että muidenkaan lääkärit eivät suostu avittamaan äidin olotilan takia mitään!Rupes miettimään itekkin,että mitäs jos yli mennään,niin..
Niin ja joo,heh,mulle kun sanoi neuvolantäti että hänellä sellanen kutina että pyhinä vois nyt syntyä,niin tuskinpa vaan,ellei ihmettä tapahdu :D
Täytyy vielä sanoa että tää kipu ja paineentunne sekä ykkösessä että kakkosessa ei kyllä ole kovin kivan tuntosta ja jos menen kyljelleni,heti alkaa puskeminen in the downstairs..

Ainiin joo,mies soitti mulle ja sano että juu rengas lähti tossa tien päällä irti!Eilen meni laakerit siihen kuntoon että rupes pitämään kolinaa ja sen takia lähti sit ajamaan Läyliäisiin päin tänään kun siellä voi korjauksen hoitaa ilman maksua kun tuttava siellä.Niin soittaa mulle joo ja mä kun olin viel lähös mukaan.Ei herrajumala.Se vaan tyynen rauhallisesti kerto että no,pari metriä ennen kallionseinämää hän sai auton pysäytettyä ja sillon kun rengas oli ruvennu lähtee irti ni just pahaks onneks sieltä oli tullu auto vastaan mutta onneks oli saanu se tyyppi väistettyä sitä irronnutta rengasta.Ei hyvin mene ja onneks toi tuli nyt ajatelkaa kun vauvanhakumatkalla olis sattunu jotain tollasta..en haluu ees ajatella.

Juuh,mitähän sitä tekis,telkkaristakaan ei tuu ku paskaa..jotain pitäs kehitellä taikka piä hajoopi..

Heidi ja Yömöyhijä 39+1.
 
nannuli mä kans jouduin osastolle kun viikolla 34 tuli 5min välein supparit ja siel sain sit estot ja keuhkojen kypsytyksen.. ja nuo matkaty vituttaa kyl muakin ku reilu 50km matkaa..

mulla on kans nuo supistukset tosi lyhyitä mut pirun kipeitä.. tosin viime yönä muutama oli yli 3minb ja se oli tuskaa.. mut silti joka päivä supistaa ja kivuttomia suppareita ei oikeestaan ees oo..

nellah hui kamala ja mäkun odotin viimex neljä tuntia ku ei ihan heti viitti lähtee, niin usein kuitenki tullu käytyä.. nyt tuli itelläkin kauhukuva et mitä jos.. tossa vaan just äsken tokasin miehelle et eipä oo taas tänään tuntunu liikkeitä.. liikelaskentaa en ole viel tehny mut luulis liikkuvan ku äskenkin söin piparminttu- suklaa jäätelöä kinuski kastikkeella.. luulis et kylmä ja sokeri ois pistäny liikkuun kunnolla mut pari vaimeeta potkua sain ja se siitä.. taas on aivan hiljasta.. täytyy varmaan taas tehä laskentaa ja sen mukaan sit lähtee näytille.. jotenkin vaan tuntuu et taas tulee turha käynti ja sekin maksaa.. ei vaan jaksa ja vaikka kuinka valittasin siel olostanikin niin käynnistään ei aleta ku on pyhä.. huomenna aamulla pitäs käydä siel näytil joten tänään en enää millään lähtis mut täytyy ny kattoo saako mitään tulosta..
 
Jälleen uusi päivä..

Kättärillä käyty yliaikaiskontrollissa ja jos ei tänään/huomenna synny niin käynnistykseen mennään keskiviikkona klo 8.

Väljästi oli sormelle auki ja kanavaa jäljellä, mutta en saanut selville kuinka paljon. Lääkäri oikein urakalla stimuloi ja venytteli kohdunsuuta ja rapsutteli kalvoja. Kyllä tuntui inhalle, mutta hyvä on tarkoitus. :D
Nyt onkin tullut vaaleanpunertavaa limaa/nestettä, joten josko tää tästä. :whistle:
*montakohan kertaa mä oon jo noin sanonut. :xmas: *

Ja "lääkärin määräyksestä" petipuuhia vaan. :saint:
Eipä silti kyllä sitä onkin harrastettu. :p

Käyrää piti ottaa reilusti, koska välillä vauvan sykkeet pompsahti tuonne 180 pintaan, mutta kaikki kuitenkin hyvin.
Painoarvio käsikopelolla 3,4kg ja ultralla suunnilleen sama tällä kertaa, joten saas nähdä mitä vaaka sitten tulee sanomaan. :)


Ruttana & Sinnikäs Beanie 41+5 :heart:
 
soitin synnärille, kuulemma saa mennä näytille jos olo tuntuu siltä, että kyllä sieltä kuulemma pois pääsee jos kaikki kunnossa!! eli mennään illan aikana miehen kanssa käymään, jos olo ei helpota!! ja saadaan lapsenvahtikin vasta parin tunnin päästä!!

itellä niin kiikunkaakun olo, välillä olo ihan ok, sitten iskee kivut, tätä jatkunut lauantaista asti!! pystyssä ollessa supistaa kipeesti säännöllisesti, levossa olo parempi..mutta kun levossakaan ei voi koko aikaa olla..mies tosiaan huomenna lähtee, jos lähtee 300km:n päähän töihin, parempi varmaan käydä tarkistuttamassa tilanne kuitenkin siis tänään.
 
Säde niinpä..kyllä ottaa hermoon,kun oon lekurilla käyny viimeks rv.34 ja sillon katottiin sisuksien tilanne joka oli pehmee ja kiinni mut siitä on perskules 5 viikkoo!!sekin käynti oli meijän omasta halusta kun mentiin päivystyksessä käymään.

Joo-o,piti sitten tässä välillä suolikin tyhjentää.(tietty kaikkii kiinnostaa!).Ihan kun salama kirkkalta taivaalta meni maha löysäks..olispa nyt merkki jostain alkavasta..
 
heikku, samoissa suolentyhjennyshommissa käyty täälläkin :D ja satttuuuuuuuu, supistaaaaa..
sulla on kyllä niin hyvin vkoja että on kumma tosiaan ettei viitsi kukaan vilasta tilannetta..multa vilkaistiin vkolla 36+ ä-polilla, kun pyysin..ja uskon että jos ja kun tänään synnärillä lähden tarkistuttaan tilanteen, niin katsovat sen..kun paikat jo auki olleet!!

kuinka hemmetin aikasin nuo paikat voi auta, tapahtumatta mitään?! ja eiks supistukset kuitenkin avaa paikkoja?! mä alan oleen niin poikki ja hysteerinenkin, että vituttaa :kieh:
2h kestää vielä tätä kipua, ennenkun saadaan anoppi lapsen vahdiks, ääk!!!
 
nannuli32 mä juttelin just mun kaverin kanssa niin se sano että sillä oli ollut paikat auenneet jo 7 kuulta alkaen..olikin sit tietty saanu liikkumiskiellon.Syntyi kuitenki turvallisesti 39 viikolla.Ja joo kyllä supistukset aina jotain tekee,toi sama kyssä tuli mulla mieleen viime viikon neuvolassa niin mulle sanoi et mikään ei oo turhaa kitumista periaatteessa että supparit aina kuitenkin jotakin tekee.Muakin kiinnostais tietää meinaa mitä ne mulle on tehny...Ehkä sit salissa.. :LOL:
 
nannuli just tajusin miten olin ton kirjottanu,tarkotus ei ollut antaa kuvaa että sulle ei oo pitkiin aikoihin tapahtumas mitään!Siks kaverillekin just oli annettu se lepopakko että ei tulis liian aikasin siis ja että ei tulis supistuksia kun se avaa sitten lisää kanavaa.!Eli ei muuta kun liikkumaan!
 

Yhteistyössä