<3 HuHTiMaSuT <3 Huhtikuussa

39 täyteen tänään..ahistaa niin paljon ko selkä aivan jumiksissa,.Mutta nyt sais vaavi sitten oottaa vkon,ensi perjantaina voisin sitten tosi toimiin lähtä.
Nyt kun mies sunnuntaina lähtee niin ei ennen perjantaita kotiudu
:'(

Mutta onneksi mulla on ensi vkolle ohjelmaa vaikka kuin etten kerkee synnyttään..

Onkohan mulla synnytys käynnissä...?

Aamulla klo 4.30 heräsin kipeisiin epäsäännöllisiin suppareihin, en ole nukkunut sen jälkeen. Kahden tunnin sisään olin käyny kolmesti ruikulijaskalla ja sitten tuli myös oksennus. Seitsemän maissa soitin synnärille, sanoivat että oo kotona niin kauan kuin pystyt ja tule sit ambulanssilla. Sitten tuli taas oksennus. Menin pötkölleen ja kellottelin tunnin verran, supisteli kymmenen minuutin välein. Sitten klo 9 jälkeen ruvenneet laimentumaan, tulee satunnaisesti.

Mitähän tässä pitäs ajatella...? Yritänkö väkisin synnärille jos ne vauhdittaisi.

POX POX!!!

Piin, noi fiilikset on tullu viime viikolla tutuiks :whistle:

Kesis, aika lupaavia noi merkit ;)

Usvis, sinne vaa ja esitä viel kipeempää mitä oot :D

Täällä ei kans NIIN MITÄÄN. Illalla olis sauna ja sit vois sitä perinteistä ässää kokeilla. Miekkonen ja yks kaveri on ihan varmoja et tänään tulee. Mä en. Ei oo mitään normaalista poikkeavia tuntemuksia :headwall:. Meijän eka laskettuaika olis tänään, mut kahdessa seuraavassa ultrassa on vastannu viikkoa vanhempaa. Mulla siis ei kierron mukaa pystytty kattomaan ku ei ehtiny normalisoitumaan pillereiden lopetuksen jälkeen.

Onkoha vaaveli ja mamma-1 ollu tositoimissa ku mitään ei kuulu :whistle: ?

Alkuperäinen kirjoittaja SädeI:
Usvis, sinne vaa ja esitä viel kipeempää mitä oot :D
Isäntäki sanoi samaa... :D Voi ku tietäs syntyykö se tänään vai milloin. Minä olisin jo todellakin valmis ja innoissani lähdössä synnyttämään! Aamulla vaikka olin kipeä niin silti olin ihan riemuissani! Ei olis pitäny mennä lepäämään, kunhan ei ollu vikatikki. :( Kuitenkin supistuksia tulee silloin tällöin, ja ovat suht napakoita ja tuntuvat, ei mitään pelkkää mahan kovettumista.

Juu nyt on kyllä totisesti tullut taukoja vauveleiden maanpäälle ilmaantumisissa. Niillä on joku yhteinen suunnitelma kiusia meitä ämyreitä! :D

Koska päivät olen kotona yksin ja jotain pitää keksiä ettei aika vain matelis, päätin sitten maalata rumat vanhat maalirannut uudella maalilla piiloon veskin ja vaatehuoneen ovista. Kävelin kilmoterin verran maaliliikkeeseen ja otin törpön. Siinä maalatessa en tajunnut katkun voimakkuutta, oikeestaan tykkään maalin tuoksusta, hajusta. Sitten illalla myöhemmin oli jo kypsä haistaa sitä huoneilmassa vaikka paljon jo oli laantunu kun joka ikkuna oli raikastanut ilmaa. Vielä olis intoa ja tarvetta maalitella joskus pinkki-intoisena maalaamani makkarin kaapit takas vaalealla, kun joka tapauksessa muuttaessa ehkä syksyn aikoihin johonkin muualle ne olisi kuitenkin maalattava. Mutta nyt kun saanut maalin hajun pois ja on vähän aina sotkupuuhaa, niin en maalaile tänään. On muutenkin vähän naatti olo viime yön huonounisuudesta... |O

Illalla alkoi sitten pikkuhiljaa närästää ja voimistui aina vaan jos makuulleni kävin.. No, sain sitten kai unen ja heräsin 4 aikaan menchakipuihin, jotka oli ihana toive synnytyksen alkamisesesta.. sitten menin veskikäynnille ja sen liruttelin jälkeen sängyssä pyörin kun uni ei muuten vain tullut, juilinta oli hälventynyt mutta mietin siis kaikkea vauvaan ja synnytykseen liittyvää, kaikkea ihanaa ja toivoskelin saavani pian beibin syliin ja unta palloseen, kumpikaan ei tullut heti ja unikin tuli 7 aikaan olkkarin sohvalla vasta eilisen Top Chefin nauhalta katsomisen jälkeen..vauveliini pysyi masussa.. Tulispa tänään, tulispa yöllä, tulispa edes viikonloppuna.. :heart: :LOL: Miten malttaa odottaa!?

Nyt aamulla oli 8-11 min välein, reilu tunnin ajan supistuksia, mutta sellaisia kestettäviä.. IHANA kun täällä meillä niin monilla on samanmoisia supisteluja ja jomotuksia, ei tunne itseään ainoaksi! :)

On tosi likaiset hiukset, joten ei muuta kuin suihkubaanalle! Sii juu maams!

KYLLÄ ME NÄÄ IHAN MINIMITTAISET MUUTAMAT PÄIVÄT VIELÄ JAKSETAAN ODOTTAA, IHANAN MAHTAVA PAKINTO SITTEN SAADAAN JOSTA NAUTTIA SEURAAVAT MONET VUODET! :heart:

Kumpaa teen, pakastepitsaa vai pakastekanawokkia? Nälkä, mutta ei vain tee mieli kumpaakaan!! :whistle:

PAKKO oli tulla muokkaamaan.. EN siis millään kestä sietää tuota ELLEN DEGENERESIÄ, ihan ällöttää kun se lähtee tanssimaan sinne yleisön sekaan, aina samalla tyylillänsä! :eek: Tämä hymiö ei riitä kuvaamaan ällötystunnetta. Tykkääkö joku tuosta lebacconaisesta? Lepakoissa ei vikaa lainkaan, mutta tuo on vain ärsy! Lentäsisi välillä mutta ei - aina sama jammaus :eek:

HEIPPA NYT! Lähden jotain murkinoimaan.. =)

neuvolassa ei mitään, verenpaine otettiin, ja paino, se +200g/ vko..ei ottanut sydänääniä kun vauva liikku masussa, eikä sf-mittaa, en tiedä miksi..siinä se oli, ja tervemenoo kotia odotteleen jakautumista, jep jep.. :eek:

Funkymama HEI MÄ EN VOI SIETÄÄ TOTA ELLENIÄ :kieh:
ja jos joskus haluaisi kattoo päivällä telkasta muutakin kun ostoskanavaa, ja laittaa vaikka tämän LIV kanavan, tuo ELLEN siellä AINA tanssahtelemassa ja ärsyttämässä, LIITYN KERHOON :D

JEEE, SAIN TUKEA!! :D :hug: HEHEHHE! :)

Siks ei viittiny ottaa täti sulta hei mittaa, kun ois tullut epäselvä jos kerran vauva liikkui kovasti ja syke ois tullut liian korkeaksi suotta.. Mut yks kamala kovakouranen ja outo lääkäri jo polille lähetti korkean sykkeen takia, vaikka vauva vain liikkui- kaikki oli täysin hyvin. Suotta huolestuu sitten.. Ja se kun ei muuta sanonut kovan kourimisen jälkeen kuin että "vauvalla on ahdinko" ja lähetti mut naistenklinikalle..... Itku oli tulla.. :eek: Onneksi vaavi oli täysin kunnossa :)

AAM
neuvolat ohi täälläkin
hemppa 124 jee :D noussut vihdoin..
painoa 3 päivässä 1,800 kg :D :eek: no sen takia ko viimeks oli se -500 gr.. :kieh: mut sanoi että ihan normia.. :whistle: okei whatevör
turvotus +
122/66
vauvalla 145 syke
RT
sf-mitta 36,5 taas ylös.. :|

Poika vetää zetaa, tekis itsekin mennä mieli levolla kai sitä vois :) supistuksia ei ole sen kivuliaampina... mutta muille teille tsemppejä niitten kanssa ja jos on voimistuakseen niin täältä puhaltelen omani pois.. mä lähden sit sunnuntaina :D :LOL:

Usvis eikö polille :wave: sanon minä.. jos ruikut ja laatatkin on lentänyt jo niin..

Kesikselle limatulva toivotuksia.. vellokoon valtoimenaan ja vaikka vedet samalla :LOL:

Säde mitäs me ikihautojat :wave:.. :headwall: ilman suppiksiakin.. lähdetään sit sunnuntaina yhes eiks Yes ?

Ainiin tänään se tollo tarhakokous kokoajan meinaan unohtaa sen.. :headwall: pitäisköhän lähettää mies sinne.. :D se meistä se fi-fi-fi-fi-finlandssvensk on.. :whistle:

am & hippunen 40+4 :heart:

Kyllä täällä edelleen supistelee! :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D Siihen nimeen ettei kyllä ainakaan nukkumisesta tulisi mitään. Jos tätä rataa jatkuu niin meen vaikka taksilla illalla, jotenkin tuntuis hassulta mennä lanssilla vaikka se kätilö niin "määräsi". Toisaalta ois kamalan noloa jos tulee paska, oksu tai lapsivesi sit taksiin.... :snotty: Eiku HETKINEN! Mun vanhemmat on nyt koko viikonlopun kotona ja mummu pääsee töistä seitsemältä. Ne vois ottaa tuon esikon sitten siipiensä suojaan niin pääsis tuo iskä viemään aikaansaannoksensa ihan itse.

Niin ja samaa painon tunnetta on alakerrassa kuin kesikselläkin, jotenkin niinku ois kusirakko ääriään myöten täynnä...

Ei oikein vieläkään tee mieli ruokaa, eikös sekin vähän jotain enteile? Tein kyllä ruuan eikä mikään kuvota, ei vaan oo nälkä. Normisti kyllä jo syödessä mietin et mitä sitte söis! :LOL:

Tääläkin yx ruokahalunsa menettäny ja päänsärky äityny aivan kamalax, melkee ku migreeni vaivais. Söin kyl äsken nakkisoppaa väkisin ku aattelin päänsäryn johtuvan nälästä. :eek: :eek: Esikoinen viä laulaa ja esittää täti monikaa täysillä, korkkarit paukkuu lattiaan ja lauluääni alkaa muistuttaa kiljumista :headwall: :headwall: :headwall: Mahassa uusia tuntemuksia, eka luulin et oksennus tulee mut rauhaantuhan se ja ny semmosia sähköiskumaisia kipupiikkejä, ei kyl kestä kauan mut tuntuu B)

Esikoisen aikaan muistan et en sinä päivänä ku lapsivetet alko tihkumaan syöny paljon mitään...Joten toivotaan kaikille ruokahalunsa menettäneille starttikäskyä pian saapuvax :wave: :wave:

Omia napoja... (navasta puheenollen mulla on muuten vieläkin napakoru paikoillaan...)
Täällä suppailee.. jee. Jospa joskus rupeis sitten jotain tapahtumaankin. Ja maha on sekasin.
Iski tuossa auton ratissa tosi kova supistus, selkääkin viilti aika ylös asti... sammui sitten autokin siinä keskelle risteystä tottakai, enkä pystynyt siitä ihan heti liikkumaan kun sattui niin perkeleesti, vaan olin sitten tien tukkona... :ashamed:
Pitäis lähteä viemään poitsu enolleen, mutta taidan suosiolla odotella että ukko tulee töistä. Ei viitti lähteä kaupunkiin neljän ruuhkaan synnyttämään... :whistle:

Voi kun tämä nyt olisi menoa, mies vkl:n kotona ja muksu taasen ei.. olis niin hyvä sauma. Toisaalta onhan näitä suppareita tullut aiemminkin.

Alkuperäinen kirjoittaja teppana:
usvis oon kade sulle.. mäki haluun.

teppana 40 POKSPOKSPOKS
En anna vielä! Saat sitte lentopostina supparit kunhan toivottavasti pian saan tämän ipanan pois tuolta kiusaamasta.

Illalla lähetään näytille kunhan mummu pääsee töistä pojan luo. Kymmenen minuutin välein supistelee.

SusseN mulla yöllä tuntui ihan kauhea "viilto", en pystyny liikkumaan! Sitte kohta oli tosiaan maha ihan sekaisin ja oksetti.

Mä olen nyt viimeset päivät juossut vessassa öisin melkoisen useesti,eli kolmesta neljään kertaan kun pitkään meni tosiaan niin ettei tarvinnut lainkaan.Ja olo on aina vaan tukalampi,mutta...mies lähtee sunnuntaina taas töihin joten nyt saisi sinne laskettuun pvn asti ootella.
Ja maanantaina olisi siskon kanssa skanssi-kierros edessä joten ei millään kyllä synnärille kerkeä :LOL: vaikkakin sieltä olisi lyhyt matka.

Nyt ymmärrään miksi sanotaan että loppuraskauden aikana tippuu kilot..ei mullekkaan maistu sitten mitään eikä mikään.Paitsi jätski;)

Nukkumaan en pääse ko kaurapussin avulla,selkä juilii niin ilkeesti ettei muuten ole ees toivoa.Ja tabuja ei oteta.

millky 39

Mä oon ollu kymmenestä eteenpäin siel ostoskeskuksen avajaisissa, ja siellä olin yli neljä tuntia jonka jälkeen hain miehen töistä ja käytiin viel ruokaostoksilla... (nyt siis tultiin kotiin, joten olin yht. 6h liikentees) EIKÄ YHTÄÄN SUPISTUSTA KOKO PÄIVÄNÄ!!! :eek:

Ostin itelleni kävelykengät ja miehelle pari kauluspaitaa... Enkä Punkerolle mitään... :ashamed: Mut en osaa täl hetkel ostaa sille mitään, ku en tiedä mitä se tarvii ja että onhan se varmana tyttö. :D

Ja sit tuli verohallinnosta ne kirjeet... Me saadaan yhteensä 700? palautusta joulukuussa. :D Aika kiva, en valita yhtään! :D Punkero saa siis jotain tosi kivaa sitten. ;)

Nyt lepuutan jalkojani, mitkä on ihan tuhoutuneet... Pitäis viel ommella niitä naamiaisasuja... Huoooh. |O

Laala ja Punkero rv39+3

Myös täällä edelleen yhtenä palana. Ei mitään merkkejä mistään. Paras ennusmerkki oli tuo AM:n ihana uni, että multa olis joku limatulppa muka lähteny. :LOL: Ei siis puhettakaan sellaisesta. Mutta eiköhän tässä vielä jaksa muutamia päiviä odotella. Oon koko raskauden ajan ajatellutkin että tämä menee yli lasketusta päivästä, mutta silti sitä tässä nyt ihmettelee, miksei mitään tapahdu.

Neuvolassa tänään oli edelleen kaikki kunnossa. Ensi keskiviikolle uusi aika, silloin olisi 41+1, toivottavasti ei tarvitse mennä, ainakaan yksin.

Nyt näytti pitkästä aikaa pinossa siltä että muutama meistä pääsisi noutoretkelle ihan pian, johan tässä on ollutkin jo pitkä "kuiva kausi".

Mäkin olen vähän ihmetellyt vaavelin ja mamma-1:n hiljaiseloa, missähän leidit mahtavat olla..? Ollaanko sitä salaa synnyttämässä, mitä??! :LOL:

Tilia ja sitkeä rääpyle 40+3

Täällä sitä vielä ollaan :wave:
Aivan lopussa kylläkin... :ashamed:

Miehen vanhemmat oli täällä kyläilemässä vähän pidempään, niin on ollut pieni tauko tässä kirjoittelussa..Sori!

Mutta, mutta... eikö tää oikeesti koskaan lopu tää odotus. prkl!!! Just tulin neuvolasta, ja veikkasivat että viikonlpun aikana saattasi tupsahtaa neiti maailmaan, mutta oon jo alistunut, että oon täällä vielä PITKÄN ajan päästäkin... |O

Miten te muut meinaatte toimia sitten vieraiden suhteen, kun vauva syntyy ? Mua on alkanut vähän ahistaa, kun tuntuu jo nyt, että vieraita tulee joka ovista ja ikkunoista.
Ja puhelin pirisee... Meinaan vaan, että toivon, että ihmiset ymmärtäisi tän kaiken tunteiden sekamelskan ja väsyn yms. Varsinkin anoppi on niin yli-innokas, että pelkään pahoittavani sen mielen. Onhan se tietenkin ihanaa, että monet odottaa meidän vauvaa kovasti, kun joillakin saattaa olla sen asian suhteen eri tavalla!

Onnea vielä kovasti kaikille vauvautuneille :hug:

Tää lähtee taas makuulle, kun yöllä ei tuu uni...

Heidi Mamma-1

Heippa!

Piin saitkos neuvolasta tuliaisina paremman mielen? :hug: Millä rv:lla teidän esikoinen muuten syntyi? :)

Usvis jee, onnentoivotukset matkaan!!! =) :hug:

SädeI luulen, että ne on kyllä vaan tyhjiä lupauksia :kieh: :D Mä oon kans päättänyt tänään taas savustella vauvaa saunalla ulos :whistle: Eilenkin piti mutten jaksanut raahautua. :snotty:

funkyMama hyvältä kuulostaa sunkin supparointi!

Am kiitos tulvatoivotuksista :LOL: Vedenpaisumusta odotellessa... :D

SusseN etköhän säkin sit lähde ihan pian matkaan! Tsemppiä! =)

mamma-1 mä ajattelin katsella sit vasta synnytyksen jälkeen fiiliksiä, että miten vieraita jaksaa ottaa vastaan. :) Sairaalaan tulee varmasti perheenjäsenet katsomaan ja toivottavasti lähimmät ystävätkin pääsee (riippuen tietty vauvan ja mun omasta voinnista), ja sit kun ollaan kotiuduttu niin vois rauhassa katsoa ja kutsua kyläilijöitä lisää. :) Mut ei pidä tosiaan ottaa paineita vaikka niitä vierailijoita olis tulossa ovista ja ikkunoista, ottakaa sitten omaan tahtiin ja oman jaksamuksen mukaan heitä vastaan. Viime kerrasta muistan, että kivoimmat vierailijat oli ne, ketkä kävivät suht pikaisella moikkauksella eivätkä jääneet "asumaan". :D :heart: Vierailijoita kävikin sitten parin ekan viikon aikana vissiin joka päivä...

( . ) Nauvola oli tänään, tätsy otti vastaan ja sanoi miettineensä juuri, että mahdanko tulla vai olla laitoksella. :xmas: Kaikki oli hyvin, alapaine taas korkealla mut muuten hyvin. Jotain tätsykkä mutusteli, että sunnuntaina saattaisi hyvin syntyä, mutta minen kyllä yhtään usko noihin neuvolantätien kristallipallojen hieromisiin, esikoisestakin sanottiin jo kk ennen laskettua että voi tulla milloin vaan ja eihän siinä mennyt kuin 6 viikkoa enää :LOL:

Heissan jälleen, yhdessä koossa ikävä kyllä edelleen.
Nkl yakontrolli takana ja mitäs siellä. Hienoa käyrää teki vaavin sykkeet ja supistukset piirtyi siellä seitsemän minuutin välein paprulle, nyt kotiin päästyä on palattu sit takas kymmenen minsan väleihin. :headwall: Tosin kun aiemmin supparikipu kesti sen puol minsaa niin nyt se on kyl minuutin luokkaa.. Eipä ne tätä oloa alkaneet millään helpottamaan, kun vauvalla oli kaikki kunnossa ja kun luonnollisesti etenee tilanne näillä suppareilla, vaikka kuinka väsy painaa, käskivät vaan lepäillä viime hetket.. :kieh: helpommin sanottu...
Noh, oli mukava kuulla sentään ettei näistä kivuista ihan turhaan kärsi, kun on alkanut alhaalla tapahtumaan, kohdunkaula lähes hävinnyt ja reilusti sormelle paikat auki, et josko tämä tästä vielä etenis ennen kuin käynnistysaika olis ens tiistaina (42+1). Silloin olis kuulemma meno suoraan synnytyssaliin ja kalvot puhki ja lapsi pihalle. :D Kovasti loivat kyllä toivon tunnetta, että viikonloppuna pääsisin jo hommiin.. :saint: saapa nähdä..
3,5 kiloinen siro tytteli olis kuulemma sieltä tulossa näillä näkymin, et ei mikään giantbaby onneksi, kun näin loppuajasta alkoikin koko mietityttään. Ei ole aiemmin mitään kokoarviota tehtykään, niin onpas kiva tietää. :)

Melkein voisin puhallella näitä mun supistuksia jollekin, mut harmi kun ite tarvisin vielä puolet enemmän et pääsis siihen viiden minuutin rajapylkkiin, joten pidän nämä kaikesta huolimatta itselläni! :LOL:
Tsemppiä kärvistelyyn kaikille tasapuolisesti! Nyt on kyl oikeasti joku diili vauvoilla, etteivät synny vielä kun niin hiljaista sillä rintamalla, sit pamahtaa kertarysäyksellä kaikki. :D

Möyriäinen09 41+4 ikihautoja :kieh:

Yhteistyössä