Meidänkin tytöllä
karstaa on jonkin verran päässä. Oon kylpyveteen laittanut sitä vauvaöljyä ja sit kylvyn jälkeen harjaillut tukkaa vähän enemmän kuin muuten ja kyllä sitä karstaakin siinä on sit ihan hyvin lähtenyt. Tytöllä on kyllä jonkin verran tukkaa, että ihan mahdottomasti se karsta ei sieltä näykään.
Matkustelusta me ollaan pari kesälomareissua tehty ja ihan kivasti on mennyt. Tyttö on viihtynyt autossa yllättävänkin hyvin. Pari pitempää matkaa oli, ajoajaltaan 2-3h, mut ne mentiin sit yhdenpysähdyksen taktiikalla
Pysähdyksistä tehtiin tarkotuksella vähän pidempiä, että tyttö pääsi pois kaukalosta ja muut lapset kunnolla kans jalotteleen. Sit matkat menikin tytöltä pääosin nukkuessa. Aikamoista roudaamistahan tuo matkustaminen neljän pienen lapsen kanssa on
, mutta odotuksia helpommin kuitenkin sujui.
Meidän tyttö sairasti elämänsä ensimmäisen kunnon flunssan.
Kuumetta oli reilut 38 astetta kolme päivää ja nenä aivan tukossa. Kyllä niin säälitti toinen kun oli aivan surkeena. Ja tietty tähän samaan olin flunssassa myös itse, ettei vaan pääsisi liian vähällä... :headwall: Eilen kävin tytön kanssa lääkärissä, mutta ainakaan vielä ei ollut mennyt korviin. Nyt kyllä onneksi näyttäisi helpottavan, viime yönäkin nukuttiin jo vähän paremmin.
Meillä on edelleen sama ongelma kuin alusta asti, eli tutti ja tuttipullo ei kelpaa. Ei sinänsä, että tyttö on oikeinkin tyytyväinen pelkällä rintamaidolla ja olenkin ajatellut, että täysimettäisin vielä niin kauan kuin tyttö on tyytyväinen, vaikka sit vielä siihen 6kk ikään. Mutta helpottaisi vaan huomattavasti, jos edes jokin tutti ja pullo kelpaisi. Ja mielestäni tytöllä tutin/pullon kanssa ongelmana se, että se imuosan silikoni tai luonnonkumi ei kelpaa. Mutta eihan sitä nyt sellasta tuttipulloo ole olemassakaan, joka vastais ihoa!!!?!!! :headwall: Eli mun mielestä ongelma ei oo se, ettei osaisi imeä pullosta/tuttia, vaan se miltä se tuntuu/maistuu suussa.
Onko kellään muulla, jonka vauva ei huoli pulloa tai tuttia, niin tällätavalla? Meillä kun ihan tälläistä ei ole ennen ollut. Esikoinen ja kolmonen huolivat pullon sekä tutin ilman ongelmia, kakkosen kanssa vähän takkusi, mutta ei nyt sentään ollut ihan tätä luokkaa...Vai oisko toivoa, että oppis sitten kun alkaa saamaan kiinteitä? Kun toivon, et oppis edes tutille. Helpottaisi niin paljon kun ei tarvitsisi aina toimia itse tuttina, kun tässä muutenkin tätä tekemistä riittää...:ashamed:
viiva tuosta
rytmistä, niin meillä ei oikein vieläkään ole mitään täysin säännöllistä rytmiä. :headwall: En tiedä, et johtuisiko siitä, kun meillä tätä touhua täällä neljän pikkuisen kanssa on niin tyttökin sit menee siinä mukana. Tai siis tarkoitan, et kyllähän pojilla on säännolliset ruokailuajat, ulkoillaan yms. mut niin kuin esim. tänään, kun tyttö oli juuri nukahtamassa aamupäivällä, niin just kriittisellä hetkellä kahden vanhimman lentokoneleikki nosti sen verran desibelejä, et tyttö havahtui hereille ja nukkumaanmenokin sit hiukan siirtyi.
Mut yörytmit on pysyny alusta asti hyvinä, mikä onkin tosi kiva juttu (paitsi nyt kun oltiin kipeinä) Yö on tytöllä ollut yö alusta asti ja tällä hetkellä syö yöllä kerran tai kaksi, vähän riippuu.