<3 HEINÄMASUT Huhtikuussa <3






Kesäkuun 30. päivä
-Piiku83...kolmas...tyttö01/06...poika10/07...OYS

Heinäkuun 1. päivä
-katta2...26v...kolmas...lapsi02/05...lapsi04/08...PKKS
-Cassy...25v...toinen(tyttöolo)...tyttö09/07...VKS
-illuusia...toinen...KHKS
-Elisa...toinen...Kät/H
-iiris-77...ensimmäinen...TYKS

Heinäkuun 2. päivä
-uc1...29v...ensimmäinen...JS
-nannuz...19v...ensimmäinen...K-SKS

Heinäkuun 3. päivä
-Sompa...ensimmäinen
-Siiseli81...viides...poika01...poika03...pojat06

Heinäkuun 4. päivä
-Kata78...kolmas...lapsi5v...lapsi3v...
-Piku81...28v...toinen...poika01/08...OYS
-ripsatti...viides...tyttö00...tyttö02...poika03...tyttö07...L-PKS
-Puddin...toinen(1.yhteinen)...lapsi8v

Heinäkuun 5. päivä
-linneaborealis...kolmas...poika02/02...poika01/05
-witchi...27v...toinen(miehelle 3.)...poika06...TYKS
-joannah...26v...kolmas...poika02/03...poika07/04...Nkl

Heinäkuun 6. päivä
-johnu83...ensimmäinen...TAYS
-ladymama...neljäs(miehelle 3.)...lapsi97...lapsi03...lapsi06...HYS
-Emppu85...23v...ensimmäinen

Heinäkuun 7. päivä
-Kolmasko...kolmas...TAYS
-merlin...30v...toinen...tyttö02...TYKS
-MammaMaraKisu...23v...toinen...tyttö01/04...SatKS
-tessak...34v...ensimmäinen...NKL
-katja-81...kolmas...tyttö05/05...poika03/07...SatKS
-Inkalilla...29v...kuudes(1.yhteinen)...lapsi11v...lapsi8v...lapsi6v
...lapsi5v...lapsi2v

Heinäkuun 8. päivä
-Vappupekoni...kolmas...lapsi04...lapsi06...OYS
-Skorppan...24v...ensimmäinen...TYKS
-Prinsessa-Pave...30v...toinen...tyttö04...OYS

Heinäkuun 9. päivä
-Äiti-Kengu...35v...viides(3.yhteinen) ...lapsi01/06...lapsi06/98...lapsi08/05...lapsi01/07...VAS
-mievaa...21v...toinen...poika 01/08...
-jedvenna...18v...ensimmäinen...LS
-sedrik...toinen

Heinäkuun 10. päivä
-uusiomami-77...31v...kolmas...tyttö97...tyttö99...PKKS
-Tuuliina84...24v...toinen(tyttöolo)...lapsi05/04...K-SKS
-jouvauva...29v...toinen...poika12/07
-Heli-84...ensimmäinen
-Hanttapuli...30v...kolmas...tyttö03...tyttö05...K-PK2S

Heinäkuun 11. päivä
-Käärme...kolmas...lapsi04...lapsi06...KYS
-Aava-...ensimmäinen...TYKS
-Jousku...23v...ensimmäinen...EKKS

Heinäkuun 12. päivä
-Viuvauvou...toinen
-Daria79...30v...kolmas...poika01/01...poika11/02...LKS
-Mureena...31v...toinen(poikaolo)...lapsi96...KHKS
-Neitokeiju...29v...kolmas...poika10/02...poika12/04

Heinäkuun 13. päivä
-kukkaiskeiju...23v...ensimmäinen...K-SKS
-Hemu1...ensimmäinen...PKKS?
-DJ Mussukka...28v...toinen...tyttö12/07...LS

Heinäkuun 14. päivä
-Mansku72...toinen...lapsi1v...K-HKS
-MASAKKO...neljäs...tyttö94...poika96...poika00...OYS

Heinäkuun 15. päivä
-Tiara...ensimmäinen...K-HKS
-Rosaruusu...36v...neljäs...poika06/97...poika02/99...tyttö03/07
...enkelipoika05/08(rv28+3)...HYS
-Sussoo...kolmas
-päärynärouva...28v...kolmas...tyttö08/04...poika02/05...K-SKS
-toivova-84...24v...ensimmäinen...Kät
-MiNiA...33v...kolmas...poika05/05...poika03/07...SAS
-ti-aa...17v...ensimmäinen...PHKS

Heinäkuun 16. päivä
-fillari...ensimmäinen
-mamarosa...kolmas...ulkomailla

Heinäkuun 17. päivä
-Terppa78...30v...ensimmäinen...TAYS
-riepuriia...34v...kolmas...SAS

Heinäkuun 18. päivä
-LEAL...toinen...tyttö07...SatKS
-haidi1...toinen...poika06
-Pömpelipötsi...toinen...tyttö07/04...K-SKS
-pinkeärouva...toinen...tyttö09/07...TYKS

Heinäkuun 19. päivä
-KiiwiKoala...39v...kolmas...PS
-fanny07...ensimmäinen...KOKS

Heinäkuun 20. päivä
-Jekkuli...ensimmäinen
-NanMam...26v...toinen...poika1v2kk
-Tinnaa...ensimmäinen...PKKS
-katka86...ensimmäinen...SAS
-pilvilinna...29v...esikoinen...NKL
-Jouska...28v...ensimmäinen...SatKS
-babjuska...26v...neljäs(poikaolo)...tyttö08/00...tyttö01/04
...tyttö08/05
-kata-74...ensimmäinen...TYKS
-Nuutti79...ensimmäinen(tyttöolo)...TAYS
-coo...31v...ensimmäinen...JS

Heinäkuun 21. päivä
-Oprah...toinen...poika12/06...KOS
-Kissansilmä...30v...kolmas(poikaolo)...lapsi00...lapsi02...MKS
-MinsQ...27v...toinen...tyttö11/07...TAYS

Heinäkuun 22. päivä
-Heather...toinen
-ikiliikku...neljäs

Heinäkuun 23. päivä
-wiivi84...24v...kolmas...poika10/04...tyttö06/08...LS

Heinäkuun 24. päivä
-Maaemo...ensimmäinen
-onnijuuli...24v...toinen...tyttö06...HYS
-ämpee...23v...toinen...tyttö06/08...SatKS

Heinäkuun 25. päivä
-Jinkywinky...25v...toinen...tyttö05...KYS
-Zira...neljäs

Heinäkuun 26. päivä
-mantelirusina...23v...toinen...poika07
-pikkumuksis...27v...toinen...poika05...OYS
-tavallinentanja...22v...ensimmäinen...KYS

Heinäkuun 27. päivä
-Nappa...27v...toinen...poika06/07...Kät/H

Heinäkuun 28. päivä
-Annora...toinen(tyttöolo)...lapsi3v...SEKS

Heinäkuun 29. päivä
-Talviyö...ensimmäinen...OYS
-Kesäheinä07...toinen...tyttö12/05
-Mariia77...ensimmäinen(miehelle 2.)

Heinäkuun 30. päivä
-stellina...ensimmäinen...TAYS
-Vaakkis82
-Hattarapilvi...22v...ensimmäinen...KYS

Heinäkuun 31. päivä
-meelaie...23v...toinen...poika04...

Elokuun 25. päivä
-Lilliputit-80...29v...esikoiset(tuplat)...SatKS








Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

-------------
Vanhat pinot
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1210936 Lokakuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1217636 Marraskuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1259375 Joulukuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1280430 Tammikuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1311165 Helmikuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1337081 Maaliskuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1369569 Huhtikuu PART 1


Keskenmenon kokeneet:

Katalin :hug:
Pia87 :hug:
Indica :hug:
Nasu-85 :hug:
Nemu :hug:
Mamma Muu :hug:
Junnu :hug:
Happihyppy :hug:
Rouva Pikkumyy :hug:
Heinämassu :hug:
Kike79 :hug:
Meritähti :hug:
Leinikki :hug:
murppa86 :hug:
Hilmuska :hug:
mammaRoi :hug:
Murmelin :hug:
mymmyryy :hug:
äityli-84 :hug:




 
Tarkistakaa vielä, että lista on ajan tasalla. Sen pitäisi olla nyt täysin mukana maailman menossa. :D Lisäsin vielä noita tyttö- ja poikaoloja sinne, kertokaahan muutkin tuntemuksistanne!

Laitoin omaankin kohtaan tyttöolo, meillä on miehen kanssa molemmilla ihan selvät sävelet tässä asiassa. Saas nähdä tuleeko sopeutumista jos olemmekin väärässä. Viimeksi minä veikkasin poikaa ja mies tyttöä, mies "voitti". :D

Äitiyspakkausta meille ei oteta, minusta ne sisävaatteet on luvattoman huonolaatuisia. Aivan käsittämätöntä kuraa, hajoavat käsiin ja nukkaantuvat eka käytöstä. Meillä on mimmin jäljiltä vuoden 07 pakkaus, ja niillä pärjätään. Tai siis, oonhan mä toki shoppaillut jo vauvalle vaikka mitä.. :heart:

Nyt syömään!

Cassy rv 27+5 :heart:
 
Niin paljon oon ollu onnellinen hyvästä olostani, nyt oon jo toist päivää iha poikki.. Eile olisin voinu maata vaan koko päivän, mut ei se käy sillai vaan ton 9,5kk:n kans :headwall: Tost makaamisesta tulee kyl vaan nivuset kipeeks, häpyluu tuntuu taas ihan vasaral murjotulta. Sekin helpottas, jos pikkasen lähtis johonkin liikkeelle, mut on niin kova väsy..
Kaiken lisäks neitin serkuilla on kierrossa vesirokko, ja huomasin äsken sen naamassa laikun, toivottavasti siitä ei ole tulossa rakkulaa. Nooh, tulee sekin sitten ilmi ennen huomista ryhmäneuvolaa, ei viitti sinne mennä tartuttaa muita pikkusia. Ollaan kyl yritetty välttää niitä vesirokkolaisia, et toi voi toki olla joku kolhu jostakin, vähän välii kun neitille sattuu jotain kun koko kämppä tarvii tutkia joka päivä moneen kertaan..
Ja just ollaan saatu pikkunen nukkumaan 8-9 asti, ja varasin ittelleni huomiselle sokerirasituksen 7.10, vaikka olisin saanu nukkuu vielä pari tuntia siihen aikaan. Mut enpä sillon varatessani vielä tiennyt et neiti alkaa nukkuu niin pitkään..

Tarvii lähtee kyl nyt johonkin, ei tästä tuu muuten yhtään mitään.. Jos kivut helpottas sit ees hetkeks.

- ämpee ja eepee 24+3
 
Kiitos Cassy uudesta pinosta! Yks tyhmä kysymys/idea.. Olisiko mahdollista vielä saada/löytää tuohon vanhojen ketjujen listaan myös muita edellisiä kuukausia? Olisi kiva lueskella sitten vaikka äitiyslomalla niitä vanhempiakin juttuja.. =)

Mureena ja papu 26+1
 
Kiitos Cassy uudesta pinosta! :)

Huomiseksi sain lääkärin, että katotaan nyt sitten kuitenkin vielä ennen pääsiäistä tuota kohdunsuuta. Suppareita tulee nyt harvakseltaan, mutta viikonloppuna, varsinkin lauantaina tuli kipeitä ja aika paljon. Muutenkin maha ollut jotenkin "hellänä", terkkari vaan epäili lihaskivuiksi tuota. Voihan se olla, mulla ei mitkään super-vatsalihakset ole! :whistle: No, huomenna kuitenkin lääkäri ja pelottaa ja jännittää.

Minusta tuntuu, että tämä masukaveri ei nuku koskaan! Tuntuu, että liikettä piisaa jatkuvasti. Ihan mahdotonta mylläystä. Selvä adhd-tapaus.

Nyt jos lähtisi syömään, mies laittoi ruokaa, nami! :heart:

Pikkumuksis+vauhtiveikko rv 24+1
 
Täällä aurinko paistaa

Lääkärineuvola takana ja kaikki ok. Painoa oli tullut lisää, mut se taitaa johtua siitä, kun en ole oikein pystynyt liikkumaan lonkkakivun takia ja et ummetus ja turvotus vaivaa :ashamed:

Nukkuessa vaikea vaihtaa asentoa, kun väärin laittaa jalan niin vihlaisu käy.. Onneksi on liukas yöpuku, niin se helpottaa asentoa vaihtaessa :)

Ensi kuussa ajattelin alkaa laittamaan vaavin vaatteita lipastoon, niin saa nuo tietokonelaatikotkin viimein ja vihdoin varastoon, kun sinne saa tilaa..

Pinnasänkyyn pitää uudet ruuvit hommata ja patja niin kaikki alkaa oleen sitten valmiina. Hoitopöytää en varsinaisesti edes osta. Meillä on tallessa miehen esikon aikana tekemä taso (Mummi meinasi silloin et leivontatasonko se mies on tehnyt, niin niittasi siihen sit kiinni äitiyspakkauksessa olleen keltaisen alustan) :saint:

Sen sitten laitamme pinnasängyn päälle tarvittaessa ja pyyhkeen alustan päälle suojaksi.

Voi, kun jaksaisi tuo aurinko paistaa useamman päivän niin sulaisi nuo lumet ainakin pyöräteiltä ja pääsisi pyöräilemään. Saisin sillä pidettyä kropan kunnossa ja mahdollisesti painonkin kondiksessa.



:wave: Daria ja neitoperho 26+1
 
Kopsataanpas tämä tänne uuteen pinoon

Mulla oli neuvola viimeviikolla. Painoa on tullut koko aikana 7kg joka on vähän edellisiin raskauksiin verrattuna verenpaine oli 120/70, veriarvot 122, vauvan sydän lyö sellasta 142 kertaa, pääalas päin majailee
Mun pitäs rauhottaa vähän tätä touhuamista, koska supistelee aika paljon ja lauantaina supisteli vähän jo kipeestikkin tallihommien jälkeen. ens viikolla on sit lääkäri missä katotaan että onko supparit saanu aikaseks jotain.. ekassa raskaudessa jouduin vuodelepoon kun supisteli niin paljon liian aikasin.. Mutta olen mä kyllä vielä noi karsinat siivonut, mutta huomattavasti hitaamalla tahdilla ja se ei nyt eilen ja tänään oo saanut supisteluja aikaseks, onneks. Mä en nimittäin osaa olla pois tallilta, kun talli kuitenkin omassa pihassa, niin koko ajan sinne tekee mieli mennä hevosia hoitamaan ja tallia siivoilemaan

äitiyspakkausta täälläkin odotellaan. paperit laitoin jo nelisen viikkoa sitten menemään, mutta eipä ole kuulunut vielä mitään sitten odotetaan myös tilaamiamme vaunuja, saisvat tulla jo niin pääsis testailee viikko takaperin laitettiin vauvalle jo pinnasänky valmiiks ja paljon on pikkusia vaatteita pesty :) vielä pitää ostaa uusi sitteri ja hoitopöytä. entiset on annettu eteenpäin joten täytyy ostaa uudet. Eipä silti, musta on kiva ostella vauvalle kaikkee ja muutenkin lapsille sorrun ehkä siihen, että ostelen liikaakin kaikkea ja sitten osa jää aina käyttämättä..

Nyt täytyy mennä leikkimään pojan kanssa, toinen on eskarissa ja toinen mun kanssa kotona. ehkä sitten tämä nuorempikin syksyllä menee päivähoitoon muutamaks tunniks päivisin niin pääsee leikkimään toisten lasten kanssa.

Neitokeiju 26+1
 
moi kaikille!

tuun tännekkin jotain kirjoitteleen vaik enemmän oon tuol kerhopuolella.
täällä kaikki ok, mitä nyt tänään on väsyttäny aikas paljon, mut toisaalta oon touhunnukkin kaikenlaista.

mulla on vaihtelevasti tyttö ja poikaoloa eli vaikea nyt mennä sanoon kumpaa odotellaan, et se jää varmaan synnytykseen asti salaiseksi =)
kamala tämä kaveri on potkimaan et oikeen pahalta tuntuu välillä kun mojauttaa, mut onneks viel oon saanu yöt nukuttua.

mut palaillaan taas

pääryskä ja papuska
 
Tuosta väsymyksestä täälläkin tuskaillaan. Öisin nukun noin 6-7 tuntia kun aamuyöstä kolmen-neljän-viiden aikaan herään aivan pirteänä ja valvon muutamia tunteija. Sitten kun pitäisi jaksaa töihin nousta se on tuskallista! :eek: Mies jo sanoi aamulla, että nyt jäät nukkumaan koko päiväksi - :)
Pitänee kattoa, miten selviän työpäivästä - mut ajatuksissa siintää pääsiäisloma - pitäisiköhän sitä vähän pidentää näin huomisesta eteenpäin... ? ;)
Kuutti ja Tytöntyllerö (?) 25 +1
 
Lääkärineuvola tältä päivää peruttu sillä lääkäri sairaana. Aika siirtyi tiistaille 21.4. Kaks kk tulee väliä neuvolakäynteihin, joten harvassa kyllä ovat.
Sinänsä hyvä sillä tänään onkin aamusta jo kauhea turvotus kun yö tuli niin levottomasti nukuttua. Ei tarvitse vielä puntariin hypätä ;)

Huomenna onneksi näkee taas pikkuisen, kun on se kontrolli äitipolilla. Huoli on kova kun paljon rauhallisempi masussa on ollut. Pelkään niin kovasti että se turvotus vaaville on tullut takaisin. :(
Muutenkin on ihan ylivarovaiseksi tullut kun koko ajan pelkää vahingoittavansa pikkuista. Eilen esikoisen kanssa pelattiin "jääkiekkoa" ulkona ja ajatuksissani pari juoksuaskelta otin, hirveä hätä iski ja heti aloin tunnustelemaan mahaa tuntuuko liikkeitä enää. :|

Pääsiäistä tosiaan odotellessa! Me lähdetään pe sinne kylpylään. Vielä kun uimapuvun löytäisi tähän kroppaan :D

Tuuliina 26+4
 
hei kaikille!

olin aiemmin laskenut viikkoni väärin, oon kirjotellu tänne et olisin viikon edempänä, hupsis :) eli nyt menossa rv 26+5 ja eilen oli neuvolalääkäri. oon kirjottanu tänne niistä mun pyörtymisistä ja pahasta olosta ja lääkärille kerroin ne mun oireet sitten ja hän halusi laittaa lähetteen äitipolille nuoren ikäni ja oireiden keston vuoksi tarkistettavaksi. on tää niin ärsyttävää kun aamulla lähen ajamaan kouluun ni alle 10 min. ja sit alkaa pyörryttää, hikoiluttaa ja sydän hakkaa. välil pääsee ihan itku kun tuskastuttaa.

mut anyways painoa tullut yhteensä tähän asti 5kg :) maha oli kasvanut 6 cm viiden viikon aikana! HUI ! eli sf-mitta oli 28 cm, hurja luku minust. mitä mielt te ootte? millasia mittoja teillä on ollut näillä viikoilla? hb 118 ja RR 114/70 ja pissa oli ok. kohdunsuu oli kiinteä ja kiinni eli kaikki erittäin hyvin :) sattu ihan kamalasti kun lääkäri paineli mahasta kun halusi tietää vauvan asennon. ihan hirveesti sattu :( kai sen kuuluukin?
äitiyspakkausta täällä myös odotellaan, tulee tod.näk. ens viikol, hope so!

hankinnoista on täällä puhuttu. mulla on varattuna kaikki tuttujen luona et ne on vaa noutoo vailla valmiina siel :) aateltii äitini kans hakee toukokuun kieppeillä vaunut, hoitopöytä, turvakaukalo ja pinnasänky ja sit saadaa järjestellä ne kivasti viel ennen kesäkuuta. koska sillon en enää halua kauheesti rehkiä, enkä usko et voinkaan jos olen jo nyt ihan puhti pois huimausten takia ja tää maha painaa ihan kauheen paljon! sitteri tuli postissa ja aivan ihana! vaatteit on kasapäin ja tuttei ja tuttipulloi :p olis jo se heinäkuu!!!

tällästä minulle :) mitenkäs muilla? olette nähtävästi ajoissa valmiina hankintojen suhteen kun monil on jo melkein kaikki jo laitettuna ja ostettuna! hyvä juttu! :) muthei kertokaapas teidän rv 26-27 sf-mittoja! haluan vähän nähä et onks mun maha törkeesti liian iso verrattuna muihi :p näytän varmaa koomilliselt ku oon 156cm käppänä ja jäätävän kokone möntti roikkuu tuos edes ;) mut koht se jäätävän kokone möntti on minun sylis! <3 jihuu.

hei kysyisin vielä, onko täällä aiemmin synnyttäneitä, joiden vauva on leikattu ulos pienen lantion takia? ettei normi alatiesynnytystä oo voitu tehä, et se leikkaus on joko ollu suunniteltu tai sit synnytystilanteessa viety leikkaussaliin? kiitoos :)

jedvenna ja poju 26+5
 
jedvenna Ensi viikolla neuvola + neuvolalääkäri, niin ilmoittelen sitten uusimpia sf-mittoja. Viikoilla 23+3 mulla oli 23 cm ja luulen, ettei ainakaan tuossa samassa ole :)

Kävin tänään JYSK:istä hakemassa patjansuojus muovi-frotee-hässäköitä. Sai 2 pakettia 9,95?. Se äitiyspakkauksessa tuleva on kuulemma surkean laatuinen, en sitten tiedä... Ei viittis heti uutta patjaa pilata pikku ylivuotovahingoilla. Ostin kyllä aiemmin petauspatjankin, jonka alle laitan sen froteen, ettei hiosta pikkuista.

Mureena ja papu 26+2
 
Jedvenna, mulla oli viimeks 27 viikolla kohdunpohjankorkeus ja 28 cm, mut oli kyllä iso vauvakin (syntyessäs 54 cm ja 4490g).. Nyt kasvaa vähintäs samaa vauhtia, ei varmaan poika ainakaa siskoas pienemmäks jää =)

Mureena se äippäpakkauksen muovisuoja on juu toki muuten ihan hyvä, mut ihan liian pieni! Meillä on se sängyssä lähinnä ollut päänalla, kun neiti on sen verran iltamaitoja aikasemmin puklaillut, ei onneks enää..

Sokerirasitus sai aamusti aikaan kauheeta pahoinvointii, mitä ei kyl viime vuonna ollut lainkaa, toivottavasti ei ole arvoissa mitään ihmeellistä. Huomenna soittelen sitten tuloksista ja varaan aikaa lääkärineuvolaan. Eikä ollut meen neitin laikku vesirokkoa, selvittiin säikähdyksellä tällä kertaa =)

Alaoveen oli ilmestynyt aamusti ilmotus, jonka mukaan talon hissirempat alkaa ens kuun alussa ja kestää 6 viikkoa / rappu, joten meen rapun remppa alkaa (yllätys..) 27.7., mikä on sit tosi kiva, kun la on 24.päivä.. Tarvii siis siihen hätään ettii meille joku muu paikka, ei olis kovin kiva alkaa synnyttää jos ei ol portaat tosiaan paikallas tms.

Tarvii mennä laittaa vauva unille et saa äitikin pikkasen omaa aikaa (eli menee nukahtamaan telkkarin eteen.. :LOL: )

- ämpee ja eepee 24+4
 
Heippa.

Meillä oli viikko sitten sokerirasitus ja tuloksissa sitten taas oli arvot kohollaa :( että taas mennää dietillä raskaus loppuun.
Liitoskivut tääl vaivaa ihan jatkuvasti pienenkin kävelyn/istumisen jälkee :(
Ketkä teistä on saanu 2008 ja ketkä 2009 äitiyspakkauksen??
Itse sain 2008 ja ja tosi tyytyväinen, poika kun tulollaa :)

Juu ja nyt oon sitte viimeinkin päättäny että Naistenklinikalle tämä mamma suuntaa ku tulee lähtö B)

joannah & vava 27+1
 
Äitiyspakkauksesta: Onko teillä näkynyt se ensin Kelan netti-asiointipalvelussa, vai miten olette saaneet siitä ensin tiedon? Tuliko Kelalata päätös ensin vai suoraan postin lappu kotiin? Tosiaan edellisestä pakkauksesta on jo se 13 vuotta, niin ei oikein muista, eikä taida olla käytäntökään sama.. Ei malttais millään odottaa... Hakemus on jätetty Kelan virkailijan käteen 2 viikkoa sitten. Kuinka kauan teillä kesti pakkauksen kotiin tuleminen?

Mureena ja papu 26+3
 
Pitkästä aikaa :wave: HEIT kaikille Heinämasuille:)

En ole pitkään aikaan kirjoitellut lukemassa olen käynyt kyllä joskus että olen pysynyt mukana teidän kuulumisissa. Pidin vähän NETTIVAPAATA oli pakko kun tuntui että en muuta teekkään kuin istun netissä :eek:

Rakenne ultrassa on käyty ja kaikki oli ihan hyvin ja poikaa kätilö veikkasi meille. MInä olin itse ihan kyllä tyttöfiiliksillä, ei pitänyt sitten äidinvaisto paikkaansa tosin eihän tämä 100% varmaa ole. Olen ostanut jonkin verran vauvan vaatteita ja no vihreitä ja sinisiä ja eilen tulikin paniikki että mitä jos se onkin tyttö no eiköhän noita poikavauvoja vielä tutuille synny annetaan sitten niille jos käy niin.

Äippäpakkauksesta puhuitte ja mä ajattelin ottaa sen rahana tytöltä on kuitenkin hyvässä tallessa äippäpakkaus. Kun näin tän uuden ja se ei ihan miellyttänyt mun makua(ei kevyt toppapukua :( ) niin otan rahana sitten ja ostelen vaatteita sitten VASTA kun vauva syntynyt sillä 140Euroa.

Hoitopöytä meillä on esikon jäljilta kuten kaikki muutkin tavarat joten ei ostella mitää kun tuo rahatilannekkin on vähän tiukka. Uusista vaunuista haaveilin mutta mies sai varaosan ja korjattua vanhat joten ei sitten niitäkään tarvitta, käytiin kyllä ihailemassa uusia mutta sitten päätettiin että MEILLä ihan HYVÄT vanhat :ashamed: Mä oon tällanen MÄ haluan niin mä saan tyyppi välillä mies yrittää puhua järkeä mulle.

Mulla oli raskauden alussa verenpaineet koholla ja aina neuvolassa >140/90 luokkaa ja sain kotiin mittarin mutta olivat kotona sitten mitattuna ihan hyviä koko viikon joten nyt ei huolta. Kävin lääkärillä eilen niistä ja sanoi että kontrolloidaan uudelleen rv 32 koska silloin ne yleensä lähtee nousuun(viimeksi mulla oli raskausmyrkytys)joten sitten pääsee uudelleen ultraankin jos sitten varmistelis tuota sukupuolta vielä.

Onko teillä muilla nimet jo vauvalle keksitty?
Mä täällä kovasti pähkäilen ja ylläyin kun piti jo täyttää sairaalaan se kaavake ja laittaa hätäkaste kohtaan nimiä...Me kun aiotaan heti kun vauva on syntynyt kutsua häntä omalla nimellä ja kerrotaan se kaikille, näin meillä ;)

HYvää tulevaa Pääsiäistä, syökää hyvin ja kasvatelkaa masua

Annora rv 24+1
 
Annora Mistä teille sellainen lappu annettiin jo tässä vaiheessa, nimet täytyi laitella valmiiksi synnäriä varten? Me ollaan keksitty tytön nimi jo piiitkä aika sitten, mutta pojan nimi on vaikeampi keksiä. Milloin kumpikin sanoo, että tuosta nimestä tulee ikäviä mielleyhtymiä. Me halutaan pitää nimi kastetilaisuuteen asti omana tietonamme.
=)

Sain tämän ja huomisen saikkua - kun en saa öisin nukuttua. Käyn työterveydessä kohta puoliin, kun neuvolan täti on tämän viikon lomalla. Tämä varmasti vähän tasapainottaa mun oloa, kun pääsiäisenäkin saa vähän levättyä - mennään vanhempien kesämökille Itä-Suomeen!! Vähän odotan sitä!! Pitää vaan malttaa levätä siellä - mitenhän se onnistuu? :D

Miten paljon te varaatte etukäteen pieniä 50-56 cm:n vaatteita? olen joitakin ostellut, mut ei oikein tiedä näin vasta alkajana, paljonko niitä pitäisi varata. Olisi kiva, että myös alussa olisi joitakin "oikean" kokoisia vaatteita, ettei kaikista tarvitsis hihoja kääriä... :p
Mukavaa pääsiäistä kaikille!
 
Heipä hei!

Onko teillä muilla ollut minkäverran harjotussuppareita? Mulla niitä on ollut kaikissa raskauksissa aika paljon, mutta nyt tässä raskaudessa hyvinkin paljon, välillä ne jopa tuntuu hyvin ikävälle :( soittelin aamulla tuossa sitten neuvolaan kun maha on koko ajan pinkeenä ja selän puolella tuntuu ikävä tunne välillä, menen sitten iltapäivällä lääkärille tarkistuttamaan kohdunsuun tilanteen, että onko supparit saaneet mitään aikaseks.. toivottavasti ei!!
Sitä vaan ite jotenkin vähättelee tuollasia tuntemuksia, kun ei ne oikeesti satu, mutta kovin oli neuvolasta sitä mieltä että tarkistaa pitää... Tiistaina mulla ois oikeesti neuvolalääkäri, mutta neuvolan täti oli sitä mieltä että ei odoteta sinne asti. Toivottavasti siis supistukset ei ois saaneet mitään aikaseks, mä en millään jaksas loppuraskautta vaan makoilla.. Mutta illasta ollaan sitten taas viisaampia :)

Neitokeiju 26+3
 
Mulla on kans supistellut, mut verrattuna edelliseen raskauteen, ni viimeks supisteli paljon, mut ei ollu kauheen kivuliaita, ja nyt kun supistelee, ni huomattavasti harvemmin, mut sattuu niin s..sti :(

Ja tosta äitiyspakkauksesta, siitä tuli kyllä ihan vaan Postin lappu eikä Kelalta mitään. Jos mä ny en ihan väärin muista =) Musta se lappu tuli eka ja mä ajattelin, et mitä mä nyt oon mahtanu Reimalta tilata :LOL:

Soitin äsken niistä sokerirasituksen tuloksista, ja ne oli kyl liian korkeita, joten meen kohta hakee mittarit sunmuut tarvikkeet neuvolasta. Ei kyl yhtää kiehtos alkaa ittees piikittelee, mut hyvä puoli on sit se, et pääsee äippäpolille seurantaan, ettei vaan tuu isompaa vauvaa ko viimeks..

ämpee + eepee 24+5
 
Nuutti79: Mä ajattelin ostaa muutaman bodyn ja muutamat housut. Pari pyjamaksi kelpaavaa potkupukua tuota kokoa. Jos normaalikokoisena syntyy, niin ei vauva kauaa tarvitse ihan pieniä, kasvaa niin kovaa kyytiä.. Ja onhan silloin kesä, onneksi.. Enemmän hankin sitten noita 60-74 cm kokoisia. Niissäkin on kovasti eroa, kokomerkinnöissä meinaan. Joillekkin ihan vastasyntyneille menee jo noi 60 cm kokoiset ja joillekkin vasta ½ vuotiaana. Melkein siinä taitaa käydä niin, että kun joku on just hyvänkokoinen, niin seuraavan kerran kun se tulee pesusta, niin se on käynyt jo pieneksi =) Ihana noita pieniä vaatteita on silti hipelöidä ja ostaa.

Olen koittanut kirpputoreilta molemmille sukupuolille sopivia HYVÄKUNTOISIA käytettyjä etsiä, niin ei sitten harmita, jos jää käyttämättä ja jos niitä meneekin ajateltua enemmän, niin on sitten varalta "ylimääräisiä" vaatteita. Mulla kun ei ole sukulaisia, joilta voisin saada käytettyjä vauvanvaatteita, niin koitan niitä haalia nyt mistä löytyy..

Mureena ja papu 26+3
 
Mulla on kans nyt tuollaista, että valvon aamuyöstä.. Oon aina ollut aamuvirkku ja iltatorkku. Nukahdan arkisin illalla peiton alle mentyäni klo 21-22 parissa minuutissa ja herään sitten yleensä ennen kelloa ennen klo 6. Joskus ennen raskautta olen valvonut tunnin-pari, jos olen herännyt jostain syystä n. klo 1-3 välillä. Uni on kuitenkin tullut sitten aina lopulta uudelleen viimeistään neljän jälkeen, mutta kyllä sekin uneton pätkä aamuyössä on vähän tuntunut seuraavana päivänä. Nyt käyn joka yö vessassa raskauden takia klo 1-4 välillä. Sitten jään joko valvomaan n. tunniksi tai jos nukahdan heti uudelleen, heräilen ja nukun siis tosi levottomasti klo 4-6. Ja sitten täytyykin jo nousta.. :/ Massu on vielä suht pieni, eikä Lilliputtien potkut tunnu häiritsevästi, mutta jotenkin sitä asentoa silti vaan sitten kai hakee aamuyöstä.. Tai sitten elimistö valmistaa mua jo valvomaan?? :|


 
mooi :)

mulle tuli vähä yli viikko sit Kelalta lappu et äippäpakkaus on tulossa. pitäs ens viikon paikkeilla saapua, saanko mä sillon tän uuen 2009 pakkauksen? vaiko vanhan? en oikei ymmärrä tota systeemii et mite ne menee :D oon kokoajan olettanu saavani uuen ja sit yllärinä saisinki vanhan :p en ees muista enää millane se vanha on :D
ite oon ostellu jonku verra noit 50 cm vaatteita. yritän mahd vähän koska mulle kaikki sanoo et ne menee tosi tosi äkkii pieniks. mut on ne pienet vaatteet niin sulosia <3

äippäpolilta soitettiin aamulla ja huomenna menen tarkastukseen niiden mun pyörtymisten takia. ihanaa nähä vauva pitkästä aikaa <3 hei mä en näistä tarkistuskäynneistä tiiä mitään, ultraako ne vaan? saako sieltä kuvaa mukaan ihan niinku muissakin ultrissa? kertokaa kokemuksia :)
Lilliputit-80 ja Nuutti79 : täällä kans yks valvoja! oon alkanu heräilee aamuyöstä, noin viiden tai kuuden aikaan ja pyörin tosi kauan eikä uni tuu enää millään. äitini sanoi, että täs vaihees raskautta nainen alkaa valmistautuu ns. yöheräämisiin vauvaa varten, voiskohan se olla sitä? :) itelläni parempi mieli ku aattelen et valmistaudun vauvan tuloon tällä tavoin. väsyttäähän päiväl sit ja pirusti! mut päikkärit auttaa :)

nimistä puhuitte, ite oon aatellu jo nimen valmiiksi :) oli kova pohtiminen, meinaa olisin keksinyt tytölle paljon helpommin. mulla semmonen sukunimi ettei mikä tahansa pojan nimi sovi :D halusin sellasen nimen joka sointuu sillai kivasti sukunimen kans :p saa nähä muutanko nimeä vielä kun vauvan näen :D hei hei mistä sairaalan lapuista puhutte?? ootte kirjotellu hätäkasteen nimistä yms, mikä sairaalan lappu se on mistä puhutte? ite en muistaakseni ole täyttäny mitään semmosta, onko se välttämätön? paniikki!

ja yksi harjoitussuppareista kärsivä ilmoittautuu! tuntuu kieltämäti tosi ilkeeltä kun vatsa menee iha kivikovaks kesken tekemisien, ei kylläkään satu onneksi. mut päivänjatkoja kaikille!

jedvenna ja poju 27+0
 

Yhteistyössä