<3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 <3 Tammikuu<3<3<3<3

Heips kaikille

Tänne on tullut paljon tekstiä, en ole niihin jaksanut vielä keskittyä. Jouduin viime ma soittamaan ambulanssin yhtäkkisten kovien vatsakipujen vuoksi. Sairaalaan lopulta päädyttiin ja epäilivät ensin, että kohtu olisi kiinnittynyt ihan munanjohtimen reunaan, mikä olisi aiheuttanut kivun ja jos näin olisi niin raskauden keskeytys leikkauksella. Onneksi näin ei ollut. Ottivat osastolle ja heti tiputukseen ja 3päivää sairaalassa joista 48t syömättä ja juomatta. Hb laski 94 ja sain 2pussia verta, mikä sit nosti hb:n 119.

Vointi oli todella huono. En edes wc:n päässyt menemään. Kaikki mahdolliset tutkimukset tehtiin.. ultrattiin vatsa ja selkä, kun kipu säteili alaselkään. Kirurgikin tutki ja sanoi, että jos kivut jatkuvat niin on tehtävä tähystysleikkaus, jospa vaikka löytyisi sitä kautta syy kipuihin. Mitään syytä ei löytynyt. Meinasivat jopa että kipu johtui liian suuresta virtsan määrästä rakossa, kun katetroitiin noin 900ml.. huoh. Tosiaan, ke sain ruokaa ekaa kertaa ja kipu tuli vatsaan takas, mut kaikki sanoivat, että johtuu siitä että en oo syönyt 2 vuorokauteen. Pääsin iltapäivällä kotiin.

Nyt kivut on jatkunut ke, to, pe ja la, aina heti kun juo tai syö jotain. Kipu saattaa olla niin kova, että vetää nelinkontin ja sumenee pää ja rupeaa oksettamaan. soitin to takas osastolle ja juttelin lääkärin kanssa ja hän määräsi närästyslääkettä (?) siis täh? No, arvatkaa onko auttanut. Kipuihin otan panadolia.. ja kun alaselkää hieroo, niin rauhottuu vatsa ja kuumat vehnätyynyt myös rentouttaa. Eli aivan kuin supistuksiin, mutta eihän nää niitä oo (?) Oon ihan H-moilasena täällä.

Mulle on tehty -08 vatsalaukun ohitusleikkaus ja -10 sappirakon poisto.. niin ja sektio -07.. en jaksa uskoa, että kivut johtuvat näistä kahdesta ekasta.. luulen itse, että raskaudesta johtuu.. kun esikoista (tyttöä) odottaessa mulla oli myös näitä mystisiä vatsakipuja, mut sillo olin ihan alkuvaiheessa ja lääkäri sanoi kipujen johtuvan kiinnittynisestä ja kohdun kasvusta. Mutta tällä kertaa lääkärit olivat kovasti sitä mieltä, ettei johdu raskaudesta. Huoh.

Pääasia, että varmistus tuli että vauvalla on kaikki hyvin. Sairaslomaa huomiseen. Ma pitäisi jaksaa töitä tehdä. En tiedä miten. Mies sai omaisen hoitolomaa loppuviikon, kun pystynyt katsomaan omien lasten perään. Todennäköisesti pitää hakea sairaslomaa uudelleen.

Nyt lepäämään takas.
Manzu 15+jotain.. pää ei jaksa laskea päiviä..

Jaksuja kaikille!

Manzu: Kamalaa kun ei tiedetä mistä johtuu ja noin rajut oireet, paljon voimia. :hug:

Yksityisellä käyty ja siellä se ihana pikkuMIES voi hyvin, hiljainen ja rauhallinen, ja nukkumassa, kamala täti herätti ja käänsi etupuolen esiin, siellä näkyi sit kumpi kyseessä, vaik ihan sata varma ei voi olla. Eli mun kohdalla kiinalainen kalenteri pitänyt tähän asti paikkaansa ja kaikki lapset menneet oikein. :)

meemee ja pikkudomuz 17+4

Liikkeistä: Olen muutamana päivänä töissä, kun on istunut pitkään tuntenut alamahassa kuplintaa. Mietin voisko ne olla jo liikkeitä? Esikoiselta tunsin liikkeet joskus rv 17 ja kakkoselta rv 19, nyt vasta 14+3?

Pesänrakennusvimma: Tää on ihan kamala....:LOL: Viime viikonloppuna rempattiin takkahuone, maalattiin katto, takka ja laitettiin uudet listat. Tänä viikonloppuna vaihettiin keittiön ja eteisen kaapinovet... Arvaatte varmaan onko paikat nyt kipeenä rehkimisestä. Mies jo sanoi, että tulee liian kalliiks tämä raskaana oleminen!:LOL:

Äitiyspakkauksesta: Saadaankohan me uus vai vanha? Aattelin että en kyllä tahallaan pitkitä papereiden kans, ku ei kuitenkaan tiedä saako kumman.

Kummeista, nimistä ym: Mei ei olla mietitty vielä yhtään. Tuntuu että ei ikinä löydetä sopivaa nimee, mikä passais kahteen edelliseen.

Hankinnoista: Kaikki suuremmat on poitsujen jäljiltä. Hoitopöytä, itkuhälytin ja imetysstyyny on semmosia mitä aattelin hankkia.

Poika/tyttöolo: Onko kellään? Mulla on ekaa kertaa vahva olo, että kolmas poitsu tulee. Vieläkään en ole päättänyt kysytyäänkö ultrassa, aikaisemmin ei olla kysytty.

Minttu-82 ja Ilmari 14+3 :heart:

Liisakaisa
Käsittääkseni viimeiset sentit avautui niin nopeesti ettei epiduraalia ehditty antaa. Spinaalia olivat sen sijaan antamassa mutta vissiin sitäkään ei ehtiny. Mua jäi kanssa mietityttään oliko äiti lopulta tyytyväinen synnytykseen.

Heeippa.. :wave:

Äh. Mua taas harmittaa.. : / Meidän piti pitää miehen kanssa tietokoneeton yhteinen päivä.. noo se siitä sitten, kun mies tuli kaverinsa kanssa meille hetken sen jälkeen kun heräsin : / ja nyt se oli sopinut toisen kaverinsa kanssa että ne korjailee mun autoani tänään.. oon jo kaks-kolme päivää yrittäny saada järkättyä meille yhteisen päivän, ja yrittäny saada miehen innostuun. Ääh. :ashamed: Noo.. kait mä yritän taas keksiä tekemistä yksinäni.. Jos sitä sitten vaikka yrittäis jaksaa raahautua lenkille.

Eilen tuntui alavatsalla aivan älytön paine! Tuntu jotenkin ahtaalle ja ahdistavalle.. Kävin sitten sohvalle pitkäkseni ja pidin kättä alavatsalla. Yhtäkkiä vatsa laski ja paine helpotti :D Tais vauva olla jotenkin hankalassa asennossa ja käänsi kylkeä. Sen jälkeen tuntu taas sarja pieniä potkuja :heart:

Äh. Mun piti taas kirjottaa varmaan miljoonasta asiasta, mutta en ehdikään. Tarvii kiitää :)

-Emilien ja sammakko 18+5

Heippahei! Muutama sananen, ennen kuin pitää herättää esikoinen päikkäreiltä..

Manzu Huh, huih! Aikamoisiin kärvistelyihin oot joutunut :( Toivottavasti syy kivuille selviää ja pääset jatkamaan odotusta rauhallisemmissa merkeissä, onneksi kuitenkaan eka epäily ei pitänyt paikkaansa!

Voimia muillekin kipujen kanssa painiville! Itsellä tänään omituista jomotusta alamahassa, ja vatsa aika pinkeänä. Nyt näytti menevän ohi, mutta toivottavasti tämä ei oo alku harkkasupistuksille. Viime raskaudessa alkoivat n. vkolla 24 ja torppasivat mm. kävelemisen melkein kokonaan kun aina piti pysähdellä ja hidastella. Nyt sentään vasta viikolla 16...

Meemee Onnea ihanista ultrakuulumisista ja -näkymisistä! :)

Minttu Voi varmaan hyvinkin olla liikkeitä, mitä oon tuntenut! Mulla ekassa raskaudessa tuntui vkolla 18, nyt jo 13+6 ensimmäiset hennot potkaisut. Istukka nyt takaseinässä, mikä vielä aikaistanee liikkeiden tuntemista.

Jahas, esikoinen heräsi! Kuullaan taas :)

Pihlamaria ja Hippula 15 + 3

Rumpnisse kerroit käyneesi yksityisellä bakteeriviljelyssä, mitä bakteeria epäilit ja miksi? oliko sinulla oireita? Entä mitä se maksoi?
Mä oon kyllä yks hysteerikko ja olen aivan varma että jossain vaiheessa raskautta aion turvautua yksityisen lääkäriaseman palveluihin ja ois jo valmiiksi kiva tietää vähän niinkuin noin hintoja...:whistle:
Tiinu + nappula 14+5 (aika matelee)

Pitkästä aikaa sananen tänne, lukaissut olen kyl kaikki läpi ja siinä onkin ollu välillä hommaa ;)

Neuvolassa kävin torstaina ja kaikki oli ok. Hb:kin oli noussu jo 122, eikä kyl ihan niin paljoa oo väsyttänykään enää. En oo syöny lisärautaa, mut paljon vihreetä ja hedelmiä, niin kai se sit on auttanu. Painoa oli tullu 1,5 kiloo vime käynnnistä, mut en tosiaan muista, millä vaatteilla silloin siel kävin, et saattaa olla ihan niistäkin kiinni, nyt oli aika paljon päällä. Kotivaa'an mukaan kun ei ois ollu yhtään painonnousua. No, väliäkö sillä, kun ihan normaalipainossa ollaan =)

Tänään kiertelin kaverin kans kirppareita ja löysin sopivankokoisia äitiyshousuja peräti kolmet!! Nyt on sit ihan riittämiin ainakin niitä :D Mut en voinu jättää ostamatta ku muutaman euron vaan maksoivat ja niin hyväkuntosiakin. Yksistä teen kyl keväämmälle kaprit, kun on mulle hiukan lyhkäset puntit, pitkäjalkanen ku oon. Siinä oli kahdet farkut ja yhet sellaset jotku pellavaisen tuntuiset kesäisemmät housut. Ne oli sellaset ehkä hiukka suuret, mut kesällä voi ollakin aika sopivat :D Sit löysin pinon aivan ihanan suloisia kestovaippoja. Kuosit oli ihan unisex-juttuja, vihreitä sammakkokuvioisia ja leppäkerttuja ja vaik mitä. Ja monenlaisia siinä oli, pelkkiä kuoria ja sit sellasia all-in-one- tyyppisiä ja sisävaippaa ja taskuvaippaa. Luulen et noilla alussa kokeilen ja hankin/teen sit vasta lisää, jos innostun ja hommasta jotain tulee... Olivat ihan pieniä vaippoja noi melkein kaikki. Vanhoista pyyhkeistä aattelin jotain lisäimujuttuja ommella lisäksi. Ja sit ois yks vanha fleeceaamutakki, mist kans sais tehtyä niitä.
Sen kirpparikierroksen jälkeen alkoi kyl jomottaa alaselkää ja alavatsaa ihan kunnolla.. Outo juttu, ku viikolla kävin lenkillä pari kertaa, eikä siinä tuntunut oikein mitään. Oisko se sit enempi se seisoskelu.

Eilen vietettiin kolmosen synttäreitä ja tuli herkuteltua ihan urakalla. Voileipäkakkua ja täytekakkua ja karkkeja ja sipsejä ja vaikka mitä hyvää :ashamed: Oli kyllä ihanaa leipoa oikein urakalla pitkästä aikaa =)

Mulla aika matelee kans, ei millään jaksais vartoa ja töissäkäynti on tervaa :( Mun ajatukset on jo niin ihan kotona ja pesää täälläkin on rakennettu =) Yläkerran vessaremontti viittä vaille valmis ja keittiöön tilasin uudet kylmäkalusteet. Iso korkee jääkaappi ja toinen korkee pakastinkaappi. Teräksen väriset, niin kuin astianpesukone ja hella ja uunikin :D (niin kuin sillä nyt paljon väliä, mut tykkään kovasti). Nyt on pakastintilaakin kunnolla, kun kumminkin niitä marjoja ja mehuja sun muita tykkään laitella pakkaseen ja leipoa =) Ennestään meil oli jääkaappipakastin ja lisänä sellanen jenkkikaappi toisella puolella keittiöö, niin oli aika tyhmän näköinen ja epäkäytännöllinen systeemi.

Varusteet alkaa olla koossa isommat, kun kaverilta saan viel takasin oman vanhan sitterin ja kantorepun. Meinasin kirpparilta ostaa kantorepun tänään ihan vaan siks ku oli niin ihanan värinen, sellanen limenvihreä :D Samanlainen babybjörn kumminkin mitä itellä jo on (siis kunhan saan takasin), niin onneksi tulin järkiini. Vielä se tila-auto on hankkimatta, mutta varmaan jää johkin kevääseen, eipä oo kiirettä.

Pikaista helpotusta teille kivuista kärsiville!! Inhottavaa, kun joutuu olla pikkusista huolissaan.... :(

Aurinkoterveisin Elli ja Terho 15+1

Heippa kaikille!

Täällä olisi vielä yksi heinäkuunodottaja mukaan porukkaanne.
Olen käynyt jo useamman viikon ajan lukemassa juttujanne, mutta en ole uskaltanut liittyä joukkoon. Jospa nyt vihdoin uskaltaisi.
Meille siis tulossa kolmas lapsi, isommat ovatkin jo 8-ja 5-vuotiaita. Niin ja L.A olis 24.7
Synnärinä Tyks tai Sas
Kirjoittelen myöhemmin lisää.... menen jatkamaan lukemista

Tervetuloa Smurfiina ja muutkin uudet, jos en oo muistanut tervehtiä :flower:

Jatkan nyt vielä edellistä viestiäni, jos hetken ehtisi kun taapero touhuilee isin kanssa kellarissa.

Pesänrakennusvietistä Mulla on iskenyt ihan hirveä vimma rakentaa kotia valmiiksi vauvaa ja kahta lasta) varten. Ongelmana on vain tilan puute, meillä kolme huonetta kolmessa tasossa..ei ihan käytännöllisin lapsiperheen koti...Muuttaa ei kuitenkaan haluttaisi, koska lähivuosina saattaa tulla muutto vanhalle kotipaikkakunnalle. Tässä siis pitäisi siihen asti selvitä ja eilen jaettiinkin yläkerta kahtia, toinen osa jäi meille makkariksi ja toisesta puolikkaasta tuli kaksveen oma "nurkkaus".

HankinnoistaHuutiksesta tuli huudettua Ikean hoitopöytä, josta haaveilin jo esikolle, mihinköhän sekin sitten mahtuu :ashamed: Pieniä vaatteita tekisi mieli hamstrata kirppareilta ihan hulluna, mutta kun niitä pojan vermeitä jo on yllin kyllin, täytyisi malttaa odottaa sinne rakenneultraan 7.3 asti, että onko tarvetta uusille. Niitä on vaan niin ihana ostaa! Äitiysvaatteita jäi myös haaviin tämänpäiväiseltä kierrokselta. Imetyspaita ja hame, mun lempiasu on nykyään äitiyssukkikset ja joku mukava hame, housuja en haluaisi enää ollenkaan laittaa jalkaani, etenkään farkkuja jotka tuntuvat kiristävän joka paikasta. Sitteri saadaan toivottavasti lainaksi joltain, oli viimeksikin. Ergo-reppuun investoitiin esikon eroahdistus-vaiheessa ja se oli hyvä ostos! Kantoliinoja on lisäksi pari trikoista pikkuvauvavaihetta varten.

Painoa ei ole vielä tullut kuin 1,5 kg, riittää kyllä toistaiseksi hyvin. Tähtään siihen, ettei nousu menisi yli 10 kg:n, mutta sitten sen näkee miten käy. Viime raskaudessa mulle tuli kahdella viimisellä viikolla turvotusta neljä kiloa!

Alavatsaa mullakin jomotteli kirppiskierroksella, kuten Elli sullakin :confused: Kai se sitten tosiaan johtuu tosta seisoskelusta, mullekin onneksi vielä muu liikunta sopinut.

Mitä oireita teillä on nyt keskiraskaudessa? Ois kiva lukea pinoa näistä! Aina puhutaan vain alkuraskauden oireista, mutta kyllä niitä kremppoja tähänkin kohtaan mahtuu, ainakin mulla :D

Menossa siis rv 16 ja oireet:
- ajoittain alavatsan jomottelua
- liitoskipuja nivusissa (ei vielä onneksi paljoa)
- itkuherkkyyttä ja mielialan vaihtelua, hermot kiristyy välillä herkemmin
- väsymystä, enää ei jaksa esim. siivota samaan malliin kuin ennen
- turvotusta

Siinäpä niitä. Miten teilä muilla?

Katsoin juuri tuon Sydänääniä yle areenasta.. Mun mielestä oikean synnytyksen seuraaminen on aina kiehtovaa, oli kyseessä minkälainen synnytys tahansa. Ja olen varmaan sekaisin, mutta tuli ihan hirveä kaipuu synnyttämään :) Mulla kävi synnytyksessä juurikin niin, että aukesin todella nopeasti, sairaalaan tullessa olin 5 cm auki, siitä alle tunnin päästä 10 cm, enkä todellakaan ehtinyt saada mitään puudutetta, vaikka lopussa sitä pyysinkin. Siinä vaiheessa, kun totesin että supistukset alkaa ylittää sietokyvyn, kätilö sanoi että vauva syntyy ihan pian.. Epiduraalinen tilaaminen ja laittaminen kuitenkin kestää, ja jos kohdunsuu aukeaa vauhdilla, ei sitä ehditä antaa.

Keskiraskauden oireista, aika oireetonta kyllä täällä.. Alavatsaa jomottelee satunnaisesti ja supistuksiakin tuntuu joskus, viime päivinä tosin hyvin vähän. Muita oireita: ummetus, tolkuton itkuherkkyys... Ja siinäpä ne :) Aika mukavalta ja huomaamattomalta tuntuu odottaminen tällä hetkellä. Olen pystynyt harrastamaan liikuntaa taas runsaasti, ja ihan mahtava fiilis tulee siitä. Rauhallisemmin täytyy toki ottaa kuin aikaisemmin.

Täällä taisi olla useampikin, jolla on kipuja joiden alkuperästä ei ole varmuuttaa. Toivottavasti helpottavat pian!

Mayinga 18+6

Manzu Toivottavasti kivuille löytyy syy!.Epäiltiinkö sulla sitä Umpparia??.kovasti voimia:hug:

Tervetuloa smurfiina!!:)

En taas tiedä mihin piti kommentoida: /

Omaa oloa:...Pelottaa huominen kun saan olla yksin iltapäivään.Sitten vasta mun Äiti tulee avuksi mutta on yksi esikoisen meno johon tarvii bussilla lähteä..Kivut on taas kovat.koitan vaan noita Panadoleja syödä ja levätä mutta joka päivä se ei onnistu.Nyt olen alkanut pelätä keskenmenoa ja kaikkea muuta mahdollista.Ei oikeen osaa nauttia odotuksesta:/.
Eli En pysty istumaan enkä nukkumaan oikealla kyljellä.pitkään seisominen ei tee hyvää.siis istun nytkin mutta tiedän että sen jälkeen sattuu niin hitosti!:(.Alkaa vähän hajottamaan tämä olo.
Ei jaksaisi jatkuvaa kipua..

meemee Onnea hyvistä ultra näkymistä!.Ja ihanaa pojan odotusta:heart:

Mä en jotenkin osaa ajatella että tämä tulokas on tyttö:D.onkohan siihen jo niin tottunut:).Tai sitten ei osaa näiltä kivuilta ajatella.TyttöTyttöTyttö:heart:
Nimi on valmiina!.Ja mua niin ärsyttää kun kaikki vaan jauhaa Pojasta!.Kyllä sä nyt poikaa odotat,kyllä te sen pojan saatte plaaplaa!.Me SAADAAn tyttö!.Ei "jouduta" ottamaan tyttöä.Välillä vaan ärsyttää muiden odotukset.Tuntuu että kaikki muut odottaa enemmän meille poikaa kun me itse:)..Se että tiedetään sukupuoli pysyy salaisuutena:).

Oireita (kipujen lisäksi) on ihan kuin alku raskaudessa:Hajut tuntuu pahalta,moni ruoka ällöttää:x.Nämä oireet siis lähti jo mutta nyt palasi takaisin.

Eipä taas muuta tällä kertaa. Vointeja Mm itu 17+1

Meillä vietettiin eilen esikon 8v synttäreitä ja pakko oli aamulla panadolia ottaa,niin kipeenä lonkat ja mahan alusta siivoilusta..No onneks ovat ohi nyt ja kauheesti jäi herkkuja vielä jäljelle :p Huomenna navettaan ja tottakai olo on aika flunssainen..Yskää,nuhaa ja kurkun karheutta tuntuu olevan koko porukalla.

Aika oireettomana täälläki mennään. Eikä edes liikkeet vielä tunnu. Jos maha ei olis noin iso, niin epäilisin kyllä ollaanko sitä ollenkaan raskaana :D

Mä oon ihan alusta asti aatellu, että tää on tyttö. Jokaikisessä unessa on tyttö ja aina samanniminen (nimi jonka tulee myöskin saamaan). En osaa yhtään aatella, että voiski olla poika. Mutta 2,5viikon päästäpä sen saa tietää! :)

Viimeyönäki näin taas niin todentuntusta unta. Olin synnyttämässä ja sitten jouduttiinki sektioon ja se pelotti mua ihan hirveesti. Sitten jätin sen vauvan vaan nukkumaan sairaalaan ja lähin ite shoppaileen sille vaatteita ja tuttipulloja ym. ku ei oltu mitään hommattu valmiiks. Sitten ku ihmiset kyseli millon on vauva syntyny niin en muistanu enkä muistanu oliko se tyttö vai poika :DD Aina tommosten unien jälkeen on inhottava herätä ja huomata ettei sitä vauvaa vielä ole :(

Tänään onki sitten pitkä ja raskas työpäivä, ensin normaalisti töitä 9.30-16 ja sitten koulutus 18-21, ja kun se koulutus on vielä yli 100 km päässä niin oon kotona joskus puoli 11 :( Noh onneks siellä saa hyvää ruokaa ja hyvät koulutuslahjat ;)

Merlina ja muru 17+4

Manzu :hug: Sulla on kyllä ollut tosi kurja viime viikko! :| Ovatko mahakivut yhtään helpottaneet, haitko ja saitko lisää saikkua? Toivon paljon jaksamisia ja voimia! Toivottavasti löytyisi apua noihin kipuihin!

MommysMonsters Voimia kanssa sulle kipujen kanssa :hug: Juu se on kyllä ärsyttävää kun lähipiirissä tiedetään paremmin pitääkö odottaa poikaa vai tyttöä :headwall:
Meillä on tuo yksi lapsukainen mutta nyt olen jo kuulllut että tän toisen tietysti sit pitää olla vastakkaista sukupuolta kuin esikoinen, niinhän se menee :headwall:

meemee Ihanaa että ultrassa kaikki hyvin ja näitte vielä tulokkaan sukupuolenkin:heart:

Tervetuloa minunkin puolesta smurfiina!

Äitiysvaatteita Olen jonkun verran katsellut ja hankkinutkin. Kirpparilta löysin ihanat kevyet caprit jotka on kesällä varmasti kovassa käytössä kun on taas luvattu superhelteitä.
Kesää ja kuumuutta silmällä pitäen olen tilannut myös kasan mammatoppeja.
H&M:sta ostin perus sukkuhousuja ja leggareita, oon tykännyt kans liikkua nyt sukkiksissa ja hameessa/mekoissa kuten Pihlamaria. Masutuubin olen ostanut myös.
Jep, kyllähän näitä riittää :)

Keskiraskauden oireita Ei ole oikeastaan muuta kuin tunneherkkyys eli yhtä helposti alkaa itkettää ja liikuttuu kuin sit vetää myös valitettavasti herneet nenään tosi pienistä asioista (ja itkee sit raivareiden päälle!) Mies ei oikeen mistään enää uskalla sanoa poikkipuolista sanaa kun mä suutun tai ainakin loukkaannun :ashamed:
Ja niin, alaselkä kipeytyy herkästi esim. imuroimisesta, autossa istumisesta.
Eipä juuri muita!

Voimia ja hyvää oloa mammoille uuteen viikkoon!

Jasmin ja siiri rv 14+1

A-H
Huomenta! :)

Keskiraskauden oireista
- liitoskivut nivusissa + häpyluussa
- seksiä tekee mieli päivittäin :D
- Supistelee jos mitään rankempaa tekee (lumityöt, maalaaminen, sohvien yms siirtely, puiden kantaminen)
- Kamalat, pitkät painajaisunet, melkeen joka yö joku tapetaan ja verta lentää :(
- Maha alkaa näkyä tosissaan <3

Ei kai mulla taas mitään uutta, valvottu on melkeen kaikki viime viikon yöt, kun ekana tuo esikoinen oli kipeänä ja sit tuli kamala myrsky ja en unta saanut ja sit eilen appi&anoppi pamahti paikalle just sillon, ku is pitäny alkaa rauhottumaan, et saa ton neidin nukkumaan. No eihän siitä sit tullu taas nukkumisesta mitään, koko yönä :( En oikein arvosta ihmisiä, jotka tulee kyläilemään sunnuntai-iltana ilmottamatta.... Sama kai se muuten ois, mutta kun tuo lapsi käy ylikierroksilla, jos illalla tulle vielä jtn "uutta" just sillon, ku pitäs rauhottua.

Rakenneultraan ois vielä pari viikkoa, kuten raskauden puoliväliin :) Aika menee kyllä uskomattoman nopeesti! Vielä kun tuo kevät tuolta alkaa tosissaan tehdä tuloaan, niin menee aikaa sitten taimikasvatukseen yms.

Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! :)

A-H & pikku-A 18+2

kukkaiskeiju jospa minä lupautuisin tekemään ens kuun pinon..en tiiä osaanko liittää mitään kuvia tms mut yritetään =) jospa tulis sitten vähän enemmän kommentoituaki :)

keskiraskauden oireista..täällä ei oo muuta ku satunnaisia liitoskipuja jos kääntyy sängyssä nopeesti tms muuten olo on ku ei olis raskaana..mitä nyt maha alkaa vähän näkyä ;)

nyt pitää lähtee ulkoilee esikoisen kaa..teen illalla valmiix sit uuden pinon..mukavaa tammikuun viimeistä päivää kaikille :)

poks poks 19+0:heart:

Viimeksi muokattu:
Heippa taas!!

Se ohjelma sydänääniä (menikö oikein? :) ) Oli musta hyvä! Näähän meni toistaan synnyttämään sinne tammisaareen kun sitä oli niin kehuttu... olikoha joltain kaverilta jäänyt kertomatta, että tammisaaressa nojaudutaan pehmeisiin kivunlievitysmenetelmiin ja kovempia kipulääkkeitä vältetään :D minusta se oli siis hauska!! Esikoista odottaessani haaveilin tammisaaressa synnyttämisestä, vaikka hämeessä asunkin, niin vaan kiehtoi (kietoo) tuo Suomessa ainutlaatuinen luonnonmukaisen syntymän edistäminen. Tällaistahan ei enään ole tarjolla... tammisaaressa sai jopa synnyttää veteen. No, siinä minun mielipide aiheesta :)

Tyttö/poika : itse alkuun hieman toivoin poikaa, ja oli vähän poikafiiliskin... no, sit kun raskaudesta kerrottiin, niin johan alkoi se "kolmas kerta toden sanoo" ja muita vastaavia vihjauksia siitä, että nyt olis sit pojan vuoro... Nyt sit toivon tyttöä, ihan vaan sen vuoksi, että voivottelevat siinä sitten syntyneet tyttölapsen äärellä, että kun ei vieläkään... murrr....:mad:

Pahoinvointi alkaa olla tiessään, tosin nyt viikonlopun ja tämän päivän voinut pahoin, varmastikin stressistä, kun on töissä nyt ollut aikas rankkaa... Muuten olot jotakuinkin ok, hiphei!! :)

Oli kyllä muutakin mitä piti kommentoida, mut niin vaan katos nekin ajatukset... Voimia mystisten kipujen kanssa kamppaileville :hug:

MimSe ja "muksis" 17+0

Heippa kaikki! :wave:

Mieskin tunsi eilen pikkuisen potkun :heart: Pieni päätti sitten potkaista oikein kunnolla :D Juuri sain kirottua miehelle, kun pieni ei liiku sillon kun mies laskee käden vatsalle ja yrittää tunnustella potkuja. No mies sitten päätti kuitenkin taas kokeilla, ja pikkuinen sai hirveän hepulin, ja potki sitten oikein kunnolla :D Mies oli sitten ihan ihmeissänsä, että potkiiko se jo noin kovaa. Siinä sitten ihmeteltiin yhdessä pienen potkuja :heart:

Te olitte puhuneet keskiraskauden oireista.. Täällä on:
- Alavatsan pistely, jomottelu, kipuilu, jne.
- Paineen tunne alavatsalla.
- Mieliteot erilaisiin ruokiin ja herkkuihin.
- Itkuherkkyys.
- Ahdistava tunne vatsalla, ja tuntuu kun olisi koko ajan vatsa täynnä.
- Mielialan vaihtelut.
- Alusta asti ollut nuha ja tukkoinen olo, joka ei tunnu menevän ollenkaan ohi!

Nuo tuli nyt äkkiseltään mieleen.. Kyllä niitä varmasti lisää olisi kun kunnolla miettisi :D Ja tietenkin ne pikkuisen liikkeet, ja ala vatsa pullottaa jo :heart: ..Vauvamasu alkaa pikkuhiljaa näkyä.

Tyttö/poika olo: Edelleenkin vahva tyttötunne.. Aina kun tulee pikkuinen puheeksi, meinaan vahingossa sanoa pientä tytöksi :D Silti jotenkin uskon, että odotan poikaa, mutta tuo tyttöolo on ollut vahvoilla np ultrasta asti :)

Emilien ja sammakko 18+6 :heart:

Huomenna taas poksutaan! Alkaa 20 raskausviikko.. Ihan uskomatonta miten tää aika menee!

meillä ollaan miehen kanssa katsottu kaikk Faijat, Sydänääniä meni nauhalle ja yksin olen katsonut äklöamerikkalaista Vauvan tarinoita (Nelonen vai sub?) Esikoista odottaessa imee kaiken mahdollisen!

Viikonloppua käsin tutkimassa alerekkejä ja hässäsin koko tammikuun edestä (en ole jaksanut shoppailla alemyynneissä yhtään): minä sain löysän T-paida, äitiystrikoopaidan, äitiys-windstopperin, äitiyspitkikset ja imetysyöpaidan. Urmas sai kahdet housut, unihaalarin, potkarin ja aivan ihanan haisulipipon. Kaikki lukuunottamatta tuota pipoa -50% tai -70%!

Oireista:
- Aamuisin yskittää --> limaoksennusta ja joskus vähän muutakin
- Huono olo jos syö liikaa / liian harvoin
- Maha tulee helposti täyteen
- Tihentynyt pissatarve, usein tulee vain pieni liraus
- Pääkipua normaalia useammin
- Jos seisoo/istuu paljon, alkaa alkuillasta alamahan ("mahan pohjan") särky
- Ihan kunnollinen vauvamaha
- Närästystä, mutta Rennie riittää
- Takareidet väsyneet ja kipeät, suonikohjuja tulossa?
- Jalat puutuvat istuessa ja samassa asennossa maatessa
- Vetämättömyys ja väsymys
- Yöheräily --> valveilla olo (herään janoon tai pissahätään)

Viikonloppuna kerrottiin raskaudesta ekalle isoisovanhemmalle, aika lievä oli reaktio, eikä tuntunut olevan mitenkään innoissaan. Miksiköhän? :(

Huomenna 2. neuvola, yritän saada lääkäriajan varattua

Anna+Urmas 15+3

Viimeksi muokattu:
Terve!

Kiitos tähtikeiju! Mäkään en oikein noista kuvista tiennyt, niin mähän vaan ihan täysin kopioin ton alun listan, kuvineen päivineen (sieltä ainakin saa ne koodeineen kun laittaa sen lainaa ja kopioi sit sieltä sen tekstin). Ja poistat ihan alusta ja ihan lopusta ne kehyskoodit...mitkähän ne oli...olisko jotain [Q... ja ...]...Saikohan tuosta mitään selvää. Ja sit vaan linkität tän ketjun sinne loppuun muiden seuraks :) Ei oo paha, kyllä sä onnistut, ja sitähän saa aina muokata ;)

Kuulostaa kamalilta nuo kipuilijoiden kivut :( Tsemppiä jaksamiseen!

Voi jotkut jo tietää sukupuolen! Ajatella että ollaan jo niin pitkällä :)

Keskiraskauden oireista oli myös puhetta. No mulla on siihen vielä kuukausi, mutta:
-Hajut :x
-Halut :heart:
-Peräpukama :mad:
-Ihanat pienet liikkeet!

ehkä siinä merkittävimmät :)
Kukkis ja pieni 16+2

Hei

Mistäs te olette ostaneet äitiyssukkiksia? Onko ne paremmat vauvamasun kanssa kuin tavikset vai onko sama ostaa vaan isompia sukkiksia? Kamalaa, kun kaikki sukkikset ahdistaa ja puristaa, tarttee saada isompia.

Täällä kanssa elellään aika oireetonta aikaa. Alavatsalla on välillä kipuiluja (nyt ei taas muutamaan päivään), väsymystä jonkun verran, vessassa pitää ravata tiheään, mutta muuten ok vointi. Ai niin, paitsi hengästyminen ja kuntopula ihmetyttää! Oon kuitenkin aina liikkunut vähintään kohtuullisesti ja nyt tuntuu, että tavallinen lenkki koiran kanssa saa hengästymään ja puhisemaan. Mihin asti te aiemminkin raskaana olleet olette pystyneet liikkumaan suht normaalisti? Ahdistaa jo etukäteen ajatus siitä, jos ei pääse loppuraskaudesta edes koiralenkeille.

Lupus 14+3

Lupus: Minä olen nyt vaihtanut juoksun ja jumpan, uintiin ja sauvakävelyyn. Pahoinvointi vei multa kaikki voimat, enkä voinut kuvitellakaan puoleentoista kuukauteen mitään liikuntaa! Meinas ärsyttää, koska olen tottunut liikkumaan. Nyt olen käynyt uimassa kerran viikossa, samoin sauvakävelemässä ja sit muuten pikkulenkkejä koiran kans iltasin. Sitten valmennan pikkujunnuja jalkapallossa, sen lopetan maaliskuun lopussa. Aikaisemmissa raskauksissa olen kärsinyt painon tunteesta alapäässä, että en ole rv 30 jälkeen voinut tehdä mitään muuta kun ihan pikkulenkkejä koiran kans... Nytkin se painon tunne on jo alkanut, mutta vielä ei rajoita liikuntaa.

Minttu-82 ja Ilmari 14+4 :heart:

Yhteistyössä