3 asteen repeämät

  • Viestiketjun aloittaja onko totta
  • Ensimmäinen viesti
vaakaäippä
On totta. Koska 3.asteen repeämä on tosi vaativa ommeltava. Jos jotain menee pieleen niin voi tulla ulosteen ja ilmojen pidätysvaikeuksia tai että ei pysty pidättelemään ollenkaan. 3.asteen repeämää ei anneta ommella kenen tahansa vaan täytyy olla konenut ompelija.
 
Minulle tuli ensimmäiseltä lll-asteen repeämä ja kaikki kolme seuraavaa olen synnyttänyt alakautta. Kaikki vauvat ovat olleet yli nelikiloisia ja repeämiä on tullut l-ll asteen verran.
Mutta nykyään on kyllä tarkennettu noita suosituksia ja suositellaan sectiota. On ilmeisesti tutkittu että kolmannenasteen repeämän jälkeen (ja suuren lapsen jälkeen), alapäänongelmat ovat yleisempiä. Itselläni ei onneksi ole jäänyt, eikä tullut, mitään ongelmia.
 
mulla tuli kolmannen asteen repeämä kun sain ensimmäisen lapsen, nyt toinen tulossa ja synnytyksien välille jää noin puoltoista vuotta.puolivuotta sitten olisi ollut suora sektio nyt vähän riippuu siitä kuinka paljon "säikeitä"pepusta on revenny.vaivoja jos minkälaisia on jäänyt,kyllä tietää että on synnytetty.olisi kiva kuitenki synnyttää alakautta vielä toinenki lapsi muttei oo kiva jos paska valuu lahkeesta.missään kukaan ei anna selkeitä vastauksia mietitään ja ihmetellään...
 
Minulle ei ole koskaan edes sanottu että keisarileikkauksella seuraavat. Enkä koskaan edes olisi halunnut sectiota, silläkin uhalla että repeää taas. Mutta täytyy kyllä tunnustaa, että repeäminen pelotti tässä viimeisessä raskaudessa, kun itsekin tunsin että lapsi on iso ja väliliha arpinen. No onneksi kävi niin että repesinkin vähiten.
Ainahan on mahdollisuus että repeää yhtä pahasti toiselta, mutta en ole ainakaan kuullut sellaisia tapauksia että uudelleen lll-asteen repeämä olisi tullut???
Toisaalta jos paska lahkeesta valuu, niin silloinhan pitäisi olla selviö että sectio tehdään...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.08.2005 klo 11:26 annastiina kirjoitti:
Minulle ei ole koskaan edes sanottu että keisarileikkauksella seuraavat. Enkä koskaan edes olisi halunnut sectiota, silläkin uhalla että repeää taas. Mutta täytyy kyllä tunnustaa, että repeäminen pelotti tässä viimeisessä raskaudessa, kun itsekin tunsin että lapsi on iso ja väliliha arpinen. No onneksi kävi niin että repesinkin vähiten.
Ainahan on mahdollisuus että repeää yhtä pahasti toiselta, mutta en ole ainakaan kuullut sellaisia tapauksia että uudelleen lll-asteen repeämä olisi tullut???
Toisaalta jos paska lahkeesta valuu, niin silloinhan pitäisi olla selviö että sectio tehdään...
Kamalaa paska lahkeesta valuu????? :snotty:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.07.2005 klo 17:07 Marikki kirjoitti:
Ystäväni repesi niin pahasti, että ompelija kutsuttiin vapaapäivältään töihin ja ehdoton alakautta synnytys kielto tuli....
Itselleni kävi juuri näin. Olenkohan tämä tapaus; koska sattui? Sain kolmannen asteen repeämät ja alatiesynnytyskiellon. Olen kuullut, että joillekin muille on suositeltu alatiesynnytystä, vaikka peräsuoleen on tullut vaurioita. Luultavasti lääkärit miettivät tapauskohtaisesti, miten menetellään. Minusta on ihan hyvä, että toinen synnytys on sektio, koska en missään tapauksessa haluaisi revetä uudestaan.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 12.02.2006 klo 21:11 Ellinoora kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 14.07.2005 klo 17:07 Marikki kirjoitti:
Ystäväni repesi niin pahasti, että ompelija kutsuttiin vapaapäivältään töihin ja ehdoton alakautta synnytys kielto tuli....
Itselleni kävi juuri näin. Olenkohan tämä tapaus; koska sattui? Sain kolmannen asteen repeämät ja alatiesynnytyskiellon. Olen kuullut, että joillekin muille on suositeltu alatiesynnytystä, vaikka peräsuoleen on tullut vaurioita. Luultavasti lääkärit miettivät tapauskohtaisesti, miten menetellään. Minusta on ihan hyvä, että toinen synnytys on sektio, koska en missään tapauksessa haluaisi revetä uudestaan.
reilu kk sitten
 

Yhteistyössä