3,5v prinsessa sanoo hanskat eka,toisen hanskan jälkeen eikun pipo eka, ja isin mielestä pitäs tehdä niin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "prinsessan äiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"prinsessan äiti"

Vieras
jotta vältytään huudolta(ehkä), äidin mielestä molemmat hanskat laitetaan eka ja sitten pipo. Eikä pompita 3,5v mielenmukaan,tuli huuto tai ei. Ja jos ei se sovi neidille niin sitten neiti lähtee ulos ilman tosita hanskaa ja pipoa, koska veikkaan että menee pari sekunttia niin johan kelpaa hanska ja pipo.

Isäkä taas yrittää vaan laittaa niitä, vaikka selkeästi siitä ei tuu mitään, vielä rappukäytävässäkin.

inä sitten kävin kantamassa 3,5v neidin hissiin raivoavana ja sanoin iskälle että näin toimitaan,ei ole vaikeaa. Itse sairastan kotona, enkä yhtään jaksa kattoo että pikku neiti pomottaa miten huvittaa isipappaa

Plaah no aika turha ärsytyksen aihe :D

laittakoot itse. Meillä oli neidin kanssa juurikin tuollaista ja lähti pihalle usein ilman hanskoja, kun mikään ei mennyt niin kuin halusi. Äkkiä laittoi ne hanskat käteen. Itse sai niiden kanssa kiljua.

ei osaa, onhan se aika hankalaa itekkin yks hanska kädessä laittaa toista. Kaiken muun kyllä osaa(mutta ei välttämättä pue jos ei halua lähteä hoitoon).

Ai siis teidän mielestä lapsi saa pomottaa aikuista mielensä mukaan?

Meillä mies tekee ja tasan niinkuin lapset sanoo, syöminen varsinkin saa minut kihisemään raivosta! Likat kekkaloi pöydässä ja heittelee ruokaa ja tavaroita. Ja mies vaan yrittää saada lapset syömään jotain ja kun lapsille ei joku kelpaa isi keksii jotain muuta. Mä koitan sanoa että pistä pois ne sieltä pöydästä jos eivät osaa olla. Mutta aina ei jaksa puuttua, pomppikoot niitten pillin mukaan jos kerran jaksaa, minä en jaksa.:D

[QUOTE="prinsessan äiti";26002251]ei osaa, onhan se aika hankalaa itekkin yks hanska kädessä laittaa toista. Kaiken muun kyllä osaa(mutta ei välttämättä pue jos ei halua lähteä hoitoon).

Ai siis teidän mielestä lapsi saa pomottaa aikuista mielensä mukaan?[/QUOTE]

ei, vaan laittaa itse ja jos ei anna auttaa, niin menkööt ilman hanskoja ja pipoa!

• Tykkää
Reactions: Tepadj
Ei kai sillä nyt ole yhtään mitään väliä, missä järjestyksessä ulkovaatteet puetaan? Ainakaan siinä mielessä, että se pitää tehdä kuten äiti käskee.

[QUOTE="vieras";26002280]Ei kai sillä nyt ole yhtään mitään väliä, missä järjestyksessä ulkovaatteet puetaan? Ainakaan siinä mielessä, että se pitää tehdä kuten äiti käskee.[/QUOTE]

No niinpä. Mä siis ymmärsin aloituksen niin, että tyttö haluaa laittaa ensin toisen hanskan, sit pipon ja sit toisen hanskan. Äiti taas ensin hanskat ja sit pipon. Isä tekisi niin kuin tyttö haluaa, mutta äidin mielestä pitää vaikka huudon kanssa laittaa ensin hanskat ja sit vikana pipo. Mun mielestä on ihan sama missä järkässä noi laitetaan, miksi ihmeessä se äidin tapa olisi just ainoa oikea?

[QUOTE="vieras";26002280]Ei kai sillä nyt ole yhtään mitään väliä, missä järjestyksessä ulkovaatteet puetaan? Ainakaan siinä mielessä, että se pitää tehdä kuten äiti käskee.[/QUOTE]

No jos lapsi eka sanoo että hanskat ensin ja ekan hanskan jälkeen kiljuu että ei hanskaa ku pipo eka niin sä kiltisti tottelet "kauniita" käskyjä 3,5vuotiaalta? Ja toimit niinku hän käskee.

No minä en tee niin, seuraavaksi keto se ipana alkaa pomottaa kaikissa muissakin asioissa. Minusta asia vaan hoidetaan koska se parin kerrran jälkeen helpottuu ja lähtö sujuu helpommin.

Kyllä lapselta voi kysyä että pipo vai hanskat eka ja sitten laittaa ne siinä järjestyksessä,mutta jos neiti muuttaa mieltään ja selkeästi yrittää vaan viivyttää lähtöä/pomottaa aikuista niin asiat hoidetaan sen marssijärjestyksen mukaan mikä oli alunperin sovittu.

Eiiii, ei pipoo eka! hanskat eka. Ekan haskan jälkeen ei hanskoja kun pipo eka!(kaikki oikein komentavalla äänen sävyllä). Ja sä olisit näin: Okei ei eka pipoo, laitetaan hanskat. Ai ei hanskoja no laitetaan pipo sitten. Ja tarina voi jatkua sen 30min.

Tai sit voit todeta että hanskat laitetaan nyt ja pipo sit. Lapsi: ei käy. Ku mä haluun sitä ja tätä ja tota. Selvä lähe ilman.-> kannat lapsen ulos,lapsi toteaa jaa kylmä saanko hanskan ja pipon. aikaa meni 5min. ja ensi kerralla lapsi tuskin alkaa pomottaa.

Sä voit valita pidemmän tien,mutta minusta aikuinen määrää koska ovesta lähdetään,eikä lapsi

[QUOTE="prinsessan äiti";26002251]ei osaa, onhan se aika hankalaa itekkin yks hanska kädessä laittaa toista. Kaiken muun kyllä osaa(mutta ei välttämättä pue jos ei halua lähteä hoitoon).

Ai siis teidän mielestä lapsi saa pomottaa aikuista mielensä mukaan?[/QUOTE]

ja jos antaisit lapsen laittaa ihan ekana pipon, niin sitten saisi varmaan puettua pipon ja ainakin toisen hanskan ja vikan hanskan kanssa autettaisiin.

Voisitkohan sä käydä valistamassa meidän isovanhemmilla tätä asiaa. Siellä kaksi ihmistä seisoo rivissä ja yrittää pukea pikkuprinssiä välillä yli puolituntia. Siellä ne hyppii lapsen mielen mukaan ja toivoo, ettei vaan pääse itku, koska sehän olisi ihan kamalaa itkettää pikku rassukkaa.

Ja äitiä ei muuten oikeesti naurata ollenkaan.

Prinsessa pyörittää piiriä:) Ei pahalla. Meillä mennään sen mukaan kumpi vanhemmista pukee. Siis saatetaan kaikki olla lähdössä samaan aikaan, mutta jompikumpi pukee siinä.. Itsekin saa valita, mutta jos kestää niin vanhempi päättää.

[QUOTE="vieras";26002492]Tais mennä aika monelta vastaajalta ap:n pointti ohi.[/QUOTE]

johtuikohan siitä, että alkuperäinen viesti oli niin epäselvästi kirjoitettu?

Yhteistyössä