3,5 ei osaa pukea vielä itse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja täh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

täh

Vieras
Tuttavani lapsi ei siis osaa laittaa edes housuja itse jalkaan. Eikä haalaria, vaikka se on suht helppo kun levittää haalarin lattialle. Meidän lapset on osanneet jo suht hyvin pukea itse vähän yli kaksivuotiaina, kun ovat menneet päiväkotiin. Minun mielestäni on aika outoa jos tuon ikäinen ei tosiaan saa edes haalaria itse päälle..

Ei osaa vai ei pue? Yleensähän tuossa iässä aletaan kiinnostua pukemisesta. Joskus vanhemmat vanhasta tottumuksesta pukevat jopa kuusivuotiaita. Parivuotiaat harvemmin osaavat pukea sujuvasti, 4-vuotiaat jo osaavat.

Ei osaa eikä pue. Lapsen äiti pukee aina. Tänään oli meillä hoidossa ja yritin saada lapsen pukemaan mutta ei vain osannut. Eikä ymmärtänyt vaikka laitoin haalarin lattialle ja selkästi kerroin miten saa sen päälle mutta silti ei.

no älä nyt liikaa tommoisesta stressaa! :D EHkä on äiti vain aina passannut, tai kiireen takia itse pukenut. Meillä meinas käydä just noin kuopuksen kohdalla, se oli vain niin nopeeta pukea se itse, sit tajusin että ehkä pitäs antaa lapsen opetella :D Noita ikiä just oli

meillä tyttö on alkanut pukea itse jo vähän reilu yksi vuotiaana. häntä siis on aina kiinnostanut ihan hirveästi pukemisleikit ja itsensä vaatettaminen. onko tavallista, olis kiva kans tietää.

Jos lapsi on ollut kotihoidossa ja tottunut siihen, että vanhemmat pukevat? Meillä ainakin näin ja pojan kiinnostus riisumista ja pukemista kohtaan alkoi vasta tuossa 2v 10kk iässä. Täyttää kuukauden päästä 3v. Ja sitten kun on uhma päällä ja olemattomat hermot, lapsi ei pääse hommassa alkuunkaan kun jo menee hermot koko touhuun. Eli kun ei taidot riitä, mutta se vaate pitäisi itse saada päälle kertayrittämällä... Kyllä meillä päin kerhossakin tämän ikäisiä vielä autetaan pukemisessa ja osa tosiaan on vielä ihan osaamattomia. Päiväkodissa olevat oppivatkin nopeammin kun on mallia muista lapsista ja aina ei tädit ehdi kaikkia auttamaan.

meillä lapsi 2v10kk kotihoidossa...ja myönnän syyllistyneeni siihen että puen. saa toki itsekin pukea ja joskus on kiinnostusta sitä tehdäkin, mutta useimmiten äiti pukee...ja siis osaishan tuo varmaankin jo hyvinkin jos olisi "annettu" itse pukea ;)

olen tuttavapiirissä huomannut, että tytöt haluavat aiammin pukea itse ja ovat jotenkin asiasta kiinnostuneita. Mulla on 2,5v poika kotihoidossa ja puen hänelle kaiken. Meillä on myös vauva ja jos oikeesti haluan joskus liikenteeseen, niin se on ainoa keino. Poikaa ei kiinnosta pukeminen yhtään. Olis aina pelkissä kalsareissa, jos se olis hänestä kiinni. Kyllä se varmaan aikanaan oppii, joten en jaksa stressata mitättömästä asiasta:)

Meillä on 3,5 vuotias poika joka vastahankaisesti pukee. Hän on jotenkin kömpelö siinä. Iloitsee tosi paljon kun onnistuu. Haalarin pukeminen on tosi vaikeaa. Meidän tyttö puku haalarinsa itse jo alla 2-vuotiaana. Tyttö täytti just 2 ja lapset pukevat aika samantasoisesti. Tyttö ei tosin hermostu jos ei onnistu. Poika lannistuu helposti ja paljon pitää tsempata vieressä.

[QUOTE="jaana";22252583]no älä nyt liikaa tommoisesta stressaa! :D EHkä on äiti vain aina passannut, tai kiireen takia itse pukenut. Meillä meinas käydä just noin kuopuksen kohdalla, se oli vain niin nopeeta pukea se itse, sit tajusin että ehkä pitäs antaa lapsen opetella :D Noita ikiä just oli[/QUOTE]

Tuollaisesta on oikeasti aihetta stressata jos kuvitteleekaan laittavansa lapsen päiväkotiin lähiaikoina. Siellä äidin toimia arvostellaan jos pukee vielä kolmevuotiaan lapsen. Lapsi joutuu tosi kovan paikan eteen, kun hoitajat eivät ymmärrä.