3-4v:n polkupyörä, millainen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pyöräilijät
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pyöräilijät

Vieras
Niin, meidän siis piti saada minun vanha 12" polkupyörä äidiltäni keväällä, mutta sitä ei ole vielä kuulunut ja nyt alkaa hermo menemään. Tällä hetkellä käytössä ollut kolmipyöräinen jää pieneksi. Nyt vaan mietin, että enää ei kovin ole pyöräilykelejä (ehkä ) jäljellä, niin minkä kokoinen pyörä sitten olisi hyvä lähinnä ensi kesäksi, toki saisi jo nyt mennä ettei tuo pyöräily ihan unohtuisi.

Mites te ootte opettanu esim. 3-vuotiaan ajamaan pyörällä..?
Meidän neiti ei ihan hoksaa polkemisen tarkoitusta, mielellään istuu kyllä kyydissä ja ohjailee, mutta polkeminen ei onnistu/ei jaksa.... :|

Meillä lapset oppinut ajaan pyörällä apupyörien kanssa 2v. Tarpeeks useesti istuttaa pyörän selkään ja mä oon käsillä avittanu polkimista ja näyttänyt miten poljetaan. Meidän 2v oppi kesän aikana, kun vaan tarpeeks viittii opettaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Marya:
Meidän neiti ei ihan hoksaa polkemisen tarkoitusta, mielellään istuu kyllä kyydissä ja ohjailee, mutta polkeminen ei onnistu/ei jaksa.... :|

meillä se vaan lähti, tuossa kolmipyöräisessä ne polkimet liikkuu myös jos työnnät/vedät sitä. Se ehkä vähän helpoitti sitä oppimista.

Ei meillä mitenkään opetettu. Se vaan lähti itsekseen, alkuun ajelutettiin kun myös tyttö istuskeli ja ohjaili. Yks kaks se vaan hoksas polkemisen ja tämän kesän ajanut apupyörien kanssa kuin vanha tekijä. Ikää nyt 4, mutta oppi polkemisen kyllä jo viime kesänä. Kyllä se siitä lähtee sujumaan :)

Meiän 4v polkee 16" pyörällä nyt kun 12" pyöräily ilman apupyöriä sujuu jo loistavasti.. eli musta kannattaa opetella ilman appareita ajamista pienemmällä niin jalat ylettyy kunnolla maahan..

2½ vuotias pyöräilee nyt appareilla tolla 12" pyörällä.. ja ihan "ite" ovat molemmat oppineet polkemaan.. jos 3v ei vielä osaa/jaksa polkea niin ehkä se pyöräily ei vielä kiinnosta tarpeeksi..

Ostettiin biltemasta sellainen kympin hintainen työntöaisa.Nyt polkee vähän liiankin hyvin...

Alkuperäinen kirjoittaja cingcing:
jos 3v ei vielä osaa/jaksa polkea niin ehkä se pyöräily ei vielä kiinnosta tarpeeksi..

tätä mä just mietin, et meidän pojalla kiinnostus kausittaista ja jos ostan liian ison pyörän niin meneekö siitä totaalisesti maku?

Älä osta liian isoa pyörää, koskaan. Pyörää voi säätää, satulaa ja tankoa. Eritysesti jos lapsi ei osaa pyöräillä. Yleensä lapsilla ja jopa aikuisillä on liian iso pyörä. 16 tuuman pyörä on iso. Osta käytetty jos raha on este. Suosittelen 12" tai välikokoa 14 jos on isokokoinen. Meidän 12" perittiin 5v normaalikokoiselta lapselta.

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:
Älä osta liian isoa pyörää, koskaan. Pyörää voi säätää, satulaa ja tankoa. Eritysesti jos lapsi ei osaa pyöräillä. Yleensä lapsilla ja jopa aikuisillä on liian iso pyörä. 16 tuuman pyörä on iso. Osta käytetty jos raha on este. Suosittelen 12" tai välikokoa 14 jos on isokokoinen. Meidän 12" perittiin 5v normaalikokoiselta lapselta.

no rahasta ei ole kiinni ja tänään sen pyörän haen kaupasta, kun olisin tiennyt ettei mummo viitsi pojalle pyörää etsiä varastosta niin olisin ostanut jo keväällä. Meidän poika on 100cm pitkä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
jos 3v ei vielä osaa/jaksa polkea niin ehkä se pyöräily ei vielä kiinnosta tarpeeksi..

tätä mä just mietin, et meidän pojalla kiinnostus kausittaista ja jos ostan liian ison pyörän niin meneekö siitä totaalisesti maku?

Voi mennä.. tai sitten käy niin kuin mun serkulla.. ei suostunu pyöräilemään oikeestaan lainkaan ennen kuin vasta tänä kesänä ( täytti keväällä 4v ) ja ainoastaan 16" pyörällä ilman apupyöriä.. :D mutta hän on tosi pitkä.. yli 110 senttiä oli jo alkukesästä..

Alkuperäinen kirjoittaja Työäiti:

Meillä ei poika halua ajaa pienellä pyörällä. Ja 20" pyörä ostettu ihan pyöräliikkeestä myyjän opastuksella 5 vuotiaalle.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Voi mennä.. tai sitten käy niin kuin mun serkulla.. ei suostunu pyöräilemään oikeestaan lainkaan ennen kuin vasta tänä kesänä ( täytti keväällä 4v ) ja ainoastaan 16" pyörällä ilman apupyöriä.. :D mutta hän on tosi pitkä.. yli 110 senttiä oli jo alkukesästä..

no meillä poika varmaan on ens kesänä tuon mittainen suunnilleen, jos kasvuvauhti pysyy samana kuin nyt

Suosittelen ottamaan lapsen mukaan, kuitenkin on varmasti tarkoitus ostaa sellanen pyörä, että nyt jo pyöräily voi onnistua. Varmista että pyörässä on riittavasti säätöä.

liian pienellä pyörällä ei kukaan halua ajaa, mutta iso pyörä on huono hallita. Esteen kiertäminen, nopeat pysähdykset, muiden tielläliikkujien seuraaminen. Lapsi ei ymmärrä liikenteen vaatimuksia ja aikuisen pitää nämä asiat sanella.

Yhteistyössä