<3<3Heinäkuiset hellemasut 2014 <3<3 -Tammikuussa-

Wonderwall: Joo ei oo helppoo kun ei pysty kohta edes uutisia kattomaan telkkarista, etteikö tippoja valuis pitkin poskia :D Hurja remontti on kaikista pahin tähän asti! Ja pitikin mainita tuo minttujäätelö, nythetitässätälläpaikalla sitä on saatava, onneks kohta on kauppareissu väistämättä edessä! :D

Mä oon syöny noita raskausajan vitamiineja viikosta viis alkaen, mä luulen että ne on ainakin vähän lievittäny huonovointisuutta ja kun tämä ruokavalio on nyt ollu mitä sattuu, niin ompahan tullu ainakin kaikki vitamiinit mitä tarvii :) Mua jotenkin kyllästyttää kaikki ruuat, en meinaa edes keksiä mitään ruokia kun ei oikein mitään tee erityisesti mieli. Tänään täytyy kokeilla tonnikalaa pitkästä aikaa, vaikka tiedän jo valmiiksi että ei sekään maistu, voisin kai elää pelkillä hedelmillä jos saisin päättää :D Rupee vaan nyppiin toi omenoiden kuoriminen, ootteko te muut orjallisesti kuorinut kaikki ulkolaiset hedelmät?

Ja omaa napaa vielä sen verran että mun työllisyystilanne on työtön, ja meinaan varmaan ollakkin näin tän puoli vuotta koska tuskin pääsen mihinkään töihin edes raskaana. Ammatilta parturi-kampaaja mutta viime vuodet oon työskennellyt vanhainkodissa hoitoapulaisena.

Kai niitä vakuutusasioitakin täytyis pikkuhiljaa alkaa tuumailemaan, tai ainakin kyselemään. Neuvolasta meille sanottiin, että puolen välin jälkeen on hyvä, eli ei kiirettä tokikaan sen asian kanssa :)
 
Vitamiineja oon syönyt heti, kun tiesin raskaudesta. Itseasiassa neuvolaan kun soitin, niin sieltä suositeltiin, että alottaisi heti moniviitaminien syömisen, niiden raskaanaolevien. Oliko se nyt se foolihappo, jota piti saada..
Ja nyt sitten kun kävin neuvolassa, niin kalanmaksaöljyä suositteli myös. Olen siis kasvissyöjä, enkä syö kalaakaan ollenkaan. Ja kun muutenkin aika heikosti toi ruoka on maistunut näin alkuun etenkin.
Eli, nyt joka aamu syön kaksi valtavaa pilleriä! :D Inhoan nielaista jo jotain perusburanaakin, niin noi on vielä paljon niitä isompia!
 
Jaaha, mieki oon vielä menossa mukana!

Mua vähän hämmentää kun tutut jo synnyttäneet ovat kertoilleet kuinka monta kertaa meni kesken ennen kuin raskaus jatkui loppuun asti. Mua hämmentää miten yleistä se on että on 3-4 keskenmenoa varhaisessa vaiheessa ennen kuin onnistuu.. Kun mullehan tämä tärppi oli ensimmäinen, ilman yhtään keskenmenoa.

Mun maha ei toimi vieläkään. Tai siis toimiihan se, liiankin hyvin, kokoajan ripulilla, ollut sieltä 3-4 viikolta asti (nyt siis 13+6). Oli tässä välissä jo 4 päivää ummetusta ja kerkesin jo iloita että nyt se loppu! Tarvitsin jopa vi-sibliniä että ylipäätään toimi mutta eipä tarvi enää sitäkään, onneksi ostin sitä vain pikkupaketin. Nyt siis taas ihan ripulilla.

Kävin sikiöseulonnassa tuossa juuri ennen joulua, downin syndrooman seulontaa varten otetut verikokeet näytti heti ultraajan silmään erinomaiselta ja niskapoimuturvotusta oli vain 0,8mm. Eli sen suhteen en sitten olisikaan olleskaan huolissani.

Edellisellä kertaa ultratessa pieni vain nukkui eikä suostunut inahtamaankaan, kun nyt sitte seulontaultrassa liikkui niin kauheasti että meinasi olla vaikeaa niskapoimumitan saaminen. Nauratti ihan hurjasti pienen pyöriminen ja hyöriminen, mutta samaan aikaan iski fiilis että TÄÄ ON TYTTÖ! Fiiliksessä ei ole mitään järkeä mutta muutamaa päivää myöhemmin mieheni (oli töissä kaukana kuukauden verran) laitto viestiä että hällä on ihan semmone olo että se on tyttö. Joten, pistetäänpä sitten tyttöveikkaus menemään.

Vasta olin pahoinvoinnin takia viikon sairaslomalla, nyt yli viikon sitten verenpaineen laskun takia. Vetää aika heikoksi, mutta jos tämä tästä jossaki vaiheessa...
 
  • Tykkää
Reactions: Nausteri
Hellou!

Täällä joukkoon ilmoittautuu hellemasuttelija:) kolmas lapsi tulossa ja täysin uusi foorumikävijä/kirjoittelija :) Lapset tyttö 8v ja poika 7v ja nyt uusiperhe täyttyy 4.7. kolmannella vinkkarilla <3

Eli Tenholiini/ 4.7./ 30v / 3.lapsi /Seks
 
Moikka :)

Fb-ryhmästä: Mulle voi laittaa yv:tä :)

piti oikein selata, mitä mä olen kirjoittanut viimeksi...
Enkä kyllä löytänyt, olenko kertonut veriseulan tuloksista täällä.

Rv 15+0 otetussa veriseulassa Down-riski oli 1:230. Soittivat OYS:sta uudenvuodenaattona, että torstaille olisi aika lapsivesipunktioon tuon takia. Olihan inha kokemus :O Maha on tullut sen jälkeen aika herkästi kipeäksi, mutta mitään vuotoja tms ei ole ollut. Supistellutkin on yllättävän vähän. Ensi viikon torstaina saan tiedon tuloksista ja samalla varmaan kysyn sit sukupuolenkin :)

Auto käytiin vaihtamassa torstaina isompaan ja nyt pitäis vaan sit oppia ajamaan tuolla uudella... Lapset tykkää kun on tilaa enemmän takapenkillä ja esikoinen puhuu että hän voi sitten hoitaa vauvaa kun äiti ajaa :D

Mut nyt on varmaan lähdettävä nukkumaan, tää väsymys ei ota laantuakseen sitten millään. Voisin nukkua vuorokauden ympäri :D

-Lijena & kirppu 17+4-
 
Täällä uusi kirjoittelija haluaisi osallistua ketjuun! :)

Kolmatta odottelen, nyt rv 12+0. Olo ollut viluinen ja väsynyt tähän mennessä. Kahden aiemman raskauden jäljiltä luulin osaavani jo relata, mut nyt olen eniten ikinä miettinyt keskenmenovaaraa ja varonut rajuja tekemisiä tms.

Niskapoimu-ultraan olen menossa viikon päästä, varhaisultra tehty mut silti tuntuu et huhuu!? onkohan siellä masussa ketään? kun tulis ekat liikkeet tai jotain...

heinämassu82/20.7/31v/3.lapsi/KYS
 
(.)Täällä on niin oireetonta menoa ollut, eten ole edes kirjoiteltua saanut, kun tuntuu kuin ei raskaana olisikaan. Ainoastaan vatsa ja rinnat turvoksissa, ei muuta. Tämän takia oli pakko jo kertoa lähimmille sukulaisille ja kavereillekin, kun muutenkin olisivat huomanneet...
No tässä on nyt n. kolmena päivänä tullut pientä tuhrua alkkareihin, ei pyyhkiessä, kunnes tänään tuli ihan pyyhkiessäkin vaaleen punasta vuotoa... :/ Huomenna np-ultra, joten omat epäilyt tuulimunasta tai keskeytyneestä keskenmenosta joko varmistuu siellä tai sitten saadaan parempia uutisia. Huomenna myös eka työpäivä pitkästä aikaa... :eek:
Onko täällä joku jolla kokemusta Tuulimunasta tai keskeytyneestä keskenmmomnosta näin myöhäisessä vaiheessa, nyt menossa jo rv 12+2.?
Vaikka omat epäilyt ovat olleet koko ajan läsnä, niin silti nyt hirvittää kovasti. Olis kuitenkin pitänyt mennä sinne varhaisultraan...

Omissa ajatuksissa nyt vain vellon ja jää muiden kommentointi kokonaan, vaikka tulikin uudet tekstit luettua.

Huomista jännäten
Undine ja ?? 12+2
 
Täällä kans jännätään ultraan asti onko kaikki hyvin, kun pahoinvointi selkeästi vähentynyt (vaikka tänään tuli taas aamupala pihalle).. Vielä 9 päivää ultraan. Ei millään jaksais odottaa!

Undine: Mulla ollut kaksi keskenmenoa:( mutta onneksi myös ihana 10kk poika!<3 Toinen keskenmeno oli jo 7 viikolla spontaanisti, mutta toinen oli keskeytynyt keskenmeno, joka huomattiin vasta ekassa ultrassa viikolla 12+ :( oireita oli silloin vähän,mutta jatkui koko ajan ja oli todellinen shokki, ettei pikkuisen sydän enää lyönyt:( silloin kävin varhaisultrassa, jossa kaikki oli vielä hienosti. Ja lääkäri vielä sanoi, että 95% mahdollisuus, että raskaus jatkuu loppuun asti. Silti kävi niin:( Toivottavasti sinulla kaikki hyvin ultrassa!<3 Ja toivottavasti myös muut saa hyviä uutisia ja vauvan kainaloon kesällä!<3

AurinkoL + pikku2 11+1
 
Viimeksi muokattu:
Mulla on kans perjantaina np-ultra ja jännittää jo aikalailla.. Toivottavasti kaikki on hyvin. Tsemppiä kaikille muillekin ultraan menijöille! :)

Oireet mulla hetkeks katos tossa 10 viikolla ja oli melko energinen ja hyvä olo mutta nyt on oireet palanneet niin että aamuisin on lievää pahoinvointia ja kahvia ei missään nimessä pysty juomaan sekä mulla on aivan jäätävä kestoväsymys kokoajan! Voisin vaan nukkua ja mikään ei kiinnosta ja kaikki ärsyttää ja mieskin välillä ärsyttää ja haluisin vaan olla yksin omissa ajatuksissani... tuntuu että menee ihan masennuksen puolelle koko homma tosin toi harmaa ilmakin saattaa olla syynä. Lisäks mahaa nippailee jatkuvasti ja lonkissa on alkanut tuntumaan kipua. Mä näen myös öisin ihan hulluja unia :D Tuntuu välillä että oonko mä ihan sekopääks tulossa. :D

RoxyFoxy 11+5
 
Huomenta kaikille!
Mä kävin ultrassa viime pe ja kovin liikkuvainen Möllykkä se siellä meni. Niskaturvotus oli alle 1 ja verikokeiden ja ultran yhteistulos tulee sitten tällä vkolla postissa, näin sanoivat.

Ultrassa kävin NKL:lla, jossa siis ollut vesivahinko.. Mut laitettiin toimistoon, johon oli vain tuotu vanhanaikainen ultralaite. Kuvat jotkia saatiin on melko epäselviä, mutta kätilö oli oikeen mukava ja ehkä se kokonaisuudessaankin oli jo aika hupaisaa maata siellä toimistossa. Jokatapauksessa iso kivi pyörähti sydämeltä kun kätilö totesin, että teille on tulossa oikeen hieno vauva! :)

Iloa jokaisen teidän viikkoon!
 
Mulla on viikon päästä np-ultra. Jännää! Ja torstaina tulee 12 viikkoa täyteen raskautta. Ainakin, jos viimesistä kuukautisista laskee. Ihan tarkkaahan se ei mulla ole, kun oli vähän epäsäännöllinen kierto ja pidempi.

Muuten alkaa noi oireet helpottamaan, mutta jos ei muista syödä tarpeeksi usein, niin sitten tulee ihan älytön paha olo. Etenkin aamulla aamupalan jälkeen jos syöminen venyy monella tunnilla, niin huonosti käy.

Oma äiti ottaa hermoihin tosi pahasti. :stick: Nyt se on kuulemma miettinyt sitä, että kun mun veljellä on häät elokuun lopussa, niin vauva on siellä sitten tosi pieni. Ja kuka sitä hoitaa sitten kirkon ajan, että me saatais olla rauhassa kirkossa?! Tulevalle morsiammelle sanoinkin, että onhan siellä kirkossa kai ovi, josta pääsee ulos, jos vauva rupeaa hirveesti huutamaan. Ja tätä morsianta ei siis haittaa, vaikka vauva itkis siellä kirkossa. Ihan käsittämätöntä. Oonkin yrittänyt sanoo äidille, että ottas nyt vähän rennommin. Kun ei tästä nyt kuitenkaan voi vielä tietää, miten käy. Ja elokuun loppuun on vielä aika pitkä aika.. : /
 
Listaa taas päivitelty :) Mulle kanssa voi laittaa faceen liittymisestä viestiä. Jostain syystä noi viestit vaan ei oo aina näkynyt ja siksi en oo huomannut vastata niihin viesteihin. :/

Täällä olo on mitä mainio. Eilen alkoi liitoskivut mutta ne onneksi helpottivat yön aikana!
Enään reilu kk niin pääsee rakenneultraan jo :) Eipä tänne mitään ihmeellistä kuulu. Potkuja tulee välillä tunnettua ja tänäänkin oikein selvästi potkas kun kuopus piti päätä mun mahan päällä :D Maha pömpöttää jo kivasti :)

Sydänx3 15+1
 
Minua ei ole vielä lisätty listaan:
La 27.7. AurinkoL/ 24v/ 2.lapsi/ Kos

Onpas ollut hurja vuorokausi! Esikoinen 10kk oksensi koko yön:( mutta onneksi nyt päivällä ollut jo normaali ja ruokakin maistunut! Eipä tullut itse nukuttua ollenkaan, kun mieskin oli yövuorossa:( Minäkin heti aamusta oksensin, mutta jäi vain siihen kertaan, joten eiköhän ollut vain raskauspahoinvointia. Toivottavasti ei tule vatsatautia! Esikoinen oppi myös tänään kiipeämään sohvalle, joten vahtimista on riittänyt!:) Ja tänään teki myös pissat ekaa kertaa pottaan:D Onpa nopeasti kasvanut pikkuinen!<3 Toivottavasti saadaan toinen pieni tähän perheeseen!<3 Ultraan 8 päivää!

Sydänx3: Voi miten ihanaa, että tunnet jo potkut! Se on parasta!<3 Silloin ei tarvitse enää stressatakaan niin kovasti, onko kaikki hyvin:)

Ihana kuulla, että monet saaneet ultrasta hyviä uutisia!<3 Toivottavasti vielä loputkin jännittäjät saavat pian ihania uutisia!<3 Mitenköhän Undinen ultra tänään mennyt??

AurinkoL + pikku2 11+2
 
Täällä olisi uusi hellemasulainen! Elikkäs:
Norsupilami/20v./LA 26.7./1. lapsi

11+3 tällä hetkellä mennään. Raskaudesta olen tiennyt viikolta 5 lähtien. Viikolla 6 taisi tarkalleen alkaa pahoinvointi, ja rajusti alkoikin. Siitä asti hieman helpottanut, pitää vain muistaa syödä tarpeeksi usein niin pysyy olo kohtuu hyvänä. =) Satunnaista oksentelua on myös. Väsymys on mieletön, huhhuh. Voisin nukkua 12h päivässä ja enemmänkin! Liitoskipuja tuntuu kovastikkin, varsinkin öisin on pahimmat..

Torstaina np-ultraan. Jännittää! Alku-ultrassa kaikki hyvin ja näkyi sydämen syke ym.. Toivottavasti tuolla kaikki edelleen hyvin. =)

Noista unista. Näen aivan käsittämättömiä unia nykyään! Kaikista kamalimpia on varmaankin melkein jokaöiset biletys-, ryyppäys-, tupakointi-unet.. Kauheeta. Ja se olo, huhhuh, tippuu kallio aina sydämeltä, kun aamulla tajuaa, että onkin vain unta... Inhottavaa, kun ei ikinä tulisi mieleenkään mitään semmoista. =(

Siinä nyt aluksi höpöttelyä, ahkerasti olen sivusta seurannu muitten kirjotuksia, mutta päätin että olisi kiva liittyä seuraan ja saada vähän "vertaistukea". :>

-Norsupilami + Papu 11+3
 
AurinkoL kivaa kun muistit meidän ultrat ja omat epäilyni tämän raskauden suhteen... :)

Jep, ne mun omat epäilyni menikin täysin oikein. Kohtu tyhjä, tuulimunaraskaus todettiin. Ja limakalvot näytti ultrassakin jo vuotavan vähäsen, joten elimistö alkaa siis itsekin jo huomata tilanteen, tämän vuodon olen siis jo huomannut. Kuitenkin lähete sairaalaan tyhjennykseen.

Kumman rauhallinen ja seesteinen olo, kun tämä varmistui. Enää ei tarvitse ihmetellä. Ja omasta mielestäni "mukavampi" vaihtoehto keskeytyneelle keskenmenolle. Nyt ei siis ole kuollutta sikiötä "synnytettävänä. Inhottavinta tässä on alkaa kertomaan sukulaisille ja parille kaverille näitä uutisia. Monet ottavat tämän ehkä raskaammin kuin minä itse, kun ehtivät jo innostua, vaikka mä vähän koitin vihjaista, että pysyisivät nyt vielä housuissaan... :headwall: Mutta tämä mun vatsa oli vaan kummasti ehtinyt turvota...

Seuraavaan kertaan toivon parempaa onnea! :heart:

Kovasti onnea muiden odotukseen ja ihanaa heinäkuun odotusta kaikille!

Undine, uutta yritystä odottaen. :wave:
 
Undine: voi miten ikäviä uutisia:( Vaikka olo olisikin nyt ok, niin myöhemmin voi suru tulla. Paljon voimia ja toivottavasti uusi raskaus alkaa pian!<3 (minulle rankin vaihe keskenmenon jälkeen oli, kun uusi raskaus odotutti 9kk, varmasti johtui siitä stressaamisesta miksi raskaus ei ala:() Tässä alkoi itseäkin nyt jännittää ultra! Mutta ei se pelkääminenkään hyödytä mitään! Täytyy vaan odottaa...

AurinkoL + pikku2 11+2
 
Tervetuloa joukkoon Tenholiini, heinämassu82 ja norsupilami! :wave:

Voi Undine :hug: Onnea seuraavaan yritykseen!

Mulla on tainnut mennä aika paljon ohi korvien niistä ekan neuvolan jutteluista.. Tai ainakaan en muista että olis ollu mitään noista hedelmien kuorimisista. Tosin virautan aina veden alla esim. omenat.. Tänään kävin labrassa antamassa veriseulanäytteen. Tuli vaan sellanen fiilis että miks mä siihenkin menin, ois pitäny jättää väliin ettei alkais murehtimaan mitään.. Tuskin ne sieltä mitään ilmottaa ennen ku on se np ultra ensviikolla ollu..?

Useampi viikko oli välissä ettei juurikaan mitään kasvukipuja tai muita vastaavia ollut ja mietinkin että onko siellä ketään. Nyt onkin alkanut vatsassa tuntua jos jonkinlaista ja aika inhottavakin olo välillä.. Ja ilmavaivoja tullu entistä enemmän :LOL:

wonderwall + nisu 11+3
 
Voimia undinelle ja toivotaan, että pian tärppäisi uudelleen ja kaikki menisi hyvin. :hug:

Onko teillä muilla kuukautismaisia kipeitä pitkiä kramppeja masussa? Minulla niitä tulee välillä ja ottaa tosi kipeäänkin. Niitä ei tule joka päivä, mutta muutaman päivän välein saattaa tulla. Juuri äsken taas kyyristelin ja hengitin.... Aina niin säikäyttää, ettei vaan tapahtuisi mitään pahaa. Niitä repäisykipuja on kyllä ollut kiitettävästi, mutta niistä en huolehdi.

Meillä on nt-ultra ens maanantaina. Sitä onkin odotettu :) Toivon niin, että kaikki olisi hyvin. Kamalaa, jos tapahtuisi jotain... On kuitenkin ollut jo niin kauan raskaana, että on ehtinyt asennoitua ja odottaa pientä.

Kuukkis 11+6
 
Heipparallaa! Voisin minäkin tulla tänne hellemasuihin. Oon tuolla elokuisissa jonkin verran pyörinyt, mutta nyt tuntuu et ois kiva seurata heinäkuun odottajiakin. Täällä kirjoittelee 33vuotias neljän lapsen äiti Tampereelta. Viidettä siis odotellaan ja tänään viikkoja kasassa 11+0. La ois menkkojen mukaan 30.07. Viikon päästä ois np-ultra, jossa sitten selviää tarkempi la sekä tietysti se,onko tuolla masussa oikeesti ketään. Varhaisultrassa en oo käynyt, eikä mitään oireitakaan ole, mutta eipä mulla ole juurikaan oireita ollut aikasemmissa raskauksissa. ????

M a r z a ja vauveli 11+0
 
Pahoittelut kaikille huonoja uutisia saaneille :hug: Kovasti toivotan teille hyvää jatkoa.


Täällä on kovin hiljaista, kaikki vissiin kirjoittelee aivan vaan facebookissa? :( Itse mieluusti kirjoittelen täällä, tuntuis oudolta tässä vaiheessa faceen tulla, kun olis uus naama eikä varmaan niin juttuun pääsis mukaankaan enää..

Ootteko muut jo hommaillu mammavaatteita? Itselleni tuli juuri ekat housut ja voi että ne oli kivat jalassa, ei painanu vattaa ollenkaan. Minulla pullahti maha esiin ihan pari päivää sitten, nyt joudunkin luultavammin jo kertoileen vanhemmille ja kavereille raskaudesta..

Musta tuntuu jotenkin hullulta kun neuvolantäti sanoi, että vasta sitten loppuraskaudessa on aika mennä neuvolalääkäri? Siis mitäh?! Onko teillä muilla muuten mukava neuvolantäti?

Multa voi poistaa poikaolon, mulla kun on joka toinen päivä tyttöolo :D Ja sitten voi laittaa synnäriksi Tyks
 
Undine, pahoittelut huonoista uutisista ja voimia sekä tsemppiä uuteen yritykseen! :hug:

Tervetuloa uusille heinäkuisille! :) Eiköhän me tännekin saada keskustelua aikaiseksi??
Itse vähän vierastan tuota facessä kirjoittelua... musta jotenkin kivempi näin alussa (vai jo keskellä?! ;) ) pysyä anonyyminä. Ja kun on ensikertalainen ja kaikki ihan uutta, niin ehkä näin anonyyminä uskaltaa kysellä enemmän tyhmiä :D

Pölö- Juu, täällä oli tänään ekaa päivää töissä mammahousut jalassa! Oli muuten melko vaikeahkoa löytää suoria housuja mammavyötäröllä, mut lopulta tilasin netistä MamaMialta. Meillä on suht tiukka pukukoodi toimistossa, joten suorat housut melkeimpä oltava, jos ei hametta/mekkoa käytä. Kahdet vanhat housut menee vielä just ja just jalkaan, mut meinaa kyllä kiristellä päivän mittaan, kun vatsaa niin turvottaa. Pitäisi jostain vaihtopari etsiä vielä, tuo malli ihan ok mut ehkä vähän jotenkin "lömpöttää" vyötäröltä.

Mää kans vähän ihmettelen et milloinhan se neuvolalääkäri oikein on, kun en muista et siitä olis ollut puhetta! Verenpaineen takia käväisin joulukuussa neuvolalääkärin juttusilla, muttei siinä kyllä mitään tutkittu (melko turha käynti). Eikös siellä lääkärissä pitäisi sit joku sisätutkimuskin olla?

Huomenna on esimiehen kanssa keskustelua tulevasta, joten siinä mun pitäisi kertoa et tulee pieni "mutka" matkaan/suunnitelmiin kesällä. Kääk jännittää jotenkin kamalasti!

pikkutikkuja & mukula 12+4
 
Hei kaikille :heart:

Täällä uusi odottaja vielä ilmoittautuisi joukkoonne mukaan =)

Olen jo konkari näissä hommissa eli 8 raskaus kyseessä joista 4 lasta, kolme poikaa ja yksi tyttö, kaksi keskeytynyttä keskenmenoa vuosilta -03 ja -13 sekä Down keskeytys -12 marraskuussa :'(

Sen vuoksi en uskaltanut aijemmin liittyä odotuspalstoille kun tausta on mikä on...kuitenkin sekä keskeytys että keskenmeno puolen vuoden sisällä...

Ikää mulla on 39v eli ihan nuori en enää oo ja se tuo mukanaan omat riskinsä näihin odotuksiin...noh kätilöllekkin sanoin tämän viikon tiistain Np ultrassa että jos tämän nyytin syliin saan nin laitan munasolut eläkkeelle :D

Eli en tässä raskaudessa käynyt Vu:ssa enkä missään ylimääräisissä tutkimuksiss vaikka oltaisiin Down raskauden vuoksi suoraan päästykkin istukka- tai lapsivesitutkumukseen. Päätin että nyt otetaan vastaan se mitä tulee niin omalla ajallaan ja tehdään ratkaisut tulevan suhteen sit vasta =)

Pelko on ollut kyl ihan hirvee koko ajan..on ollut pitkät 14 viikoa...en oo uskaltanut nauttia raskaudesta, kertoa kenellekkään tai millään tapaa ajatella edes olevani raskaana...kait se on joku itsesuojelu vaisto joka valmisti tulevaa varten eli siihen että saadaan seulahälytys ja sitä kautta taas se paskakortti ja joudutaan luopumaan vauvasta :'(

Mulla kotona dopleri ja uskaltauduin kuuntelemaan ääniä uuden vuoden jälkeen vaikka sydän löi tuhatta ja sataa et jos kyseessä keskeytynyt keskenmeno...no ei tarvinnu kauaa etsiä kun hevosenlaukka kuului...ne maailman ihanimmat äänet ja voi sitä tunnetta :heart: Yksi etappi ylitetty eli jäin odottelemaan mikä on sit kohtalo np ultrassa joka olisi 7.1.

Se tiistai 7.1 oli kirjaimellisesti päivä Hel****ssä...mä panikoin ja vatsa oli sekasin, ruoka ei maistunut eikä mihinkään pystynyt keskittymään...aika oli illalla varttia vaille 9...noh kätilö ultrasi vauvan ja pienellä kaikki ok, vastasi viikkoja ja oli kovin liikkuvainen...sanoi myös että löysi kaikki ne merkit mitä down sikiöltä puuttuisi....ja sit se hetki kun mitat syötettiin koneelle ja kone laski riskiluvun...puristin kirjaimellisesti kynnet kädestä läpi enkä hengittänyt...kätilö sanoi että hengitä ihmeessä jo tulos näyttää alustavasti matalaa...ja olihan se 1:1200 oli tulos...voi sitä onnen hetkeä :heart: :heart: :heart:

Sen jälkeen oon ollut yhtä hymyä...oli ihana kaivaa äitiysvaatteet kaapista ja alkaa ajatella että meille oikeesti tulee kesällä vauva :heart:

Mä haluaisin mukaan sinne FB ryhmään...JOS VIELÄ PÄÄSEE?? Kenelle laitan viestiä siitä??

Viikkoja nyt siis: 13+5

Tässä nyt mun tiedot kuitenkin:

Pilvilinna74 / 12.7 / 39v / 5. lapsi / K-HKS
 
Viimeksi muokattu:
Jaksamista suruun Undine :hug:

Täällä sitä voidaan jo paremmin, eilen kävin jopa uimassa aamulla. Illalla iskikin sitten kova väsymys ja lantio kipeänä+ alavatsa kipuili. Kuunneltiin lasten kanssa vauvan sykkeitä ja kovasti liikkuvaa sorttia on tämä veijari. Tuntui jo epämiellyttävältä kun hän siellä kääntyili, liikkeet siis tuntuu jo. Ei kauaa pysy doplerin alla:D

Esikoisen syntymäpäivä on tänään, juhlia vietetään tosin lauantaina. Liikuttuneena selaisin hänen vauvakuviaan, niin iso jo! (äkkiä se aika menee jälkikäteen ajateltuna).

Seuraava neuvola on tammikuun viimeinen päivä, miehen pitää tulla mukaan kanssa niiden ihme voimavarakaavakkeiden kanssa. Ei sitä tällaisa ollut silloin "ennen vanhaan".

Voikaahan hyvin!

Lukasmom 14+5
 

Yhteistyössä