<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat VOL 10 <3<3

Nyt en tiiä mille palstalle pitäs kirjotella, mutta tää on se tuttu ja turvallinen...

Olen meinaan hyvin huolissani nyt... Eilen illalla alkoi tulla pyyhkiessä ruskeaa vuotoa, joka jatkui aamulla. Tuossa n. klo 11 muuttui vereksi ja tuli vähän yli ruokalusikallinen pikkuhousunsuojaan, jonka vaihoin sitten siteeksi. Nyt on tullut sen jälkeen varmaan suunnilleen sama määrä. Alavatsassa kuukautismainen jatkuva kipu/tunne ja harvakseltaan nipistää välillä tuolta reunoilta. Oli jo niin inhottava välillä, että otin panadolia. Myös alaselän puolella tuntuu välillä särkyä. Pelottaa, että on nyt menossa kesken :'( Aloin jo illalla murehtimaan niin, että oon koko yön heräillyt ja ollut varma, että vuotaa jo oikein reippaasti :'( Ahdistaa kun ei voi tehdä mitään, eikä voi kysyä mitään keneltäkään kun en oikein vielä haluaisi kauheasti asiasta kertoa jos sitten kuitenkin vielä jatkuisikin...
 
Kiitos miranenn! Niin kai voisin soittaa, yritin jo siihen neuvolasta kerrottuun ns. hätänumeroon, mutta sieltä ei vkonloppuna taida kukaan vastata. Ensiapupäivystykseen soittaminen taas tuntuu ehkä vähän hölmöltä, koska olen aika varma, että ne käskee sieltä vaan tarkkailla tilannetta...

Mä en tykkää tästä kun ei mistään tiedä mikä on ns. normaalia ja mistä pitää olla huolissaan ja kuinka paljon. Voihan olla, että tämä on suhteellisen normaalia. Alkaa tuntua, että jos tässä joskus synnytykseen asti pääseen, niin olen aivan varmasti täysi hermoraunio siinä kohdassa ja siitähän se loppuelämän kestävä murehtiminen vasta alkaa...

Osaako kukaan sanoa kuinka kauan hcg näkyy sen jälkeen jos on mennyt kesken tässä vaiheessa? Eli koska voisi olla järkevää asiaa tarkistaa testillä?
 
Ampparsson Kuulostaa aika vähältä onneksi vielä tuo verimäärä, jospa ois ihan turvallista vuotoa vain! :hug: On kuitenki aika yleistä ymmärtääkseni vuotelut alkuraskaudessa, vaikka ihan varmasti pelottaa silti tuommoiset. Tarrasukkia pikkuiselle!
 
Hey
Ampparsson murunen!:hug: Oon samoilla linjoilla kuin Tesla eli mäkin oon lukenut että pieni vuoto on ilmeisesti aika yleistä ja normaalia alussa. Uskon että kuitenkin säikäyttää ja ilman muuta mene heti maanantaina labraan ja tarkistuta se hcg-arvo niin saat mielenrauhan. Pienelle hirmuisesti tarrasukkia ja liimaa!!!:heart:
 
Tulee Ampparssonin jutuista oma viime viikoloppu mieleen, mutta kaikesta sydämestä toivon, että kyytiäinen jaksaisi roikkua mukana :) Mutta kannattaa tosiaan käydä terkkarissa varmistamassa asia, saat itsellesikin sitten mielenrauhan.

Haikeat olivat tänään ajatukset, näin omat vanhempani ensimmäistä kertaa km:n jälkeen. Mutta onneksi sai muuta ajateltavaa tulevan hiekkarannan tekemisessä :) Ensi kesänä saakin sitten polskutella "omatekemällä" hiekkarannalla :D

Iloista viikonloppua kanssa sisaret :)
 
Harjoituksen puutettako lie, kun eilen join yhden lonkeron, niin tais nousta sekin päähän... Tuli vaan illalla sellainen ahaa -elämys etten olekaan enää raskaana, joten voin hyvällä omalla tunnollakin juoda ainakin sen yhden...
saatikka että baariin lähtis :D
 
Amparsson Iso :hug: Toivottavasti tuo vuoto on täysin harmitonta. Olen myös lukenut että pieni vuoto on ihan normaalia. Ymmärrän kyllä täysin huolestumisesi.

Miranenn Oikein ihanaa ja rentouttavaa kylpylälomaa!!

Hey testailusta kyselit aiemmin, ajattelin ensi viikkoon vielä odottaa. Kyllähän testailu kovasti polttelisi mutta parhaani mukaan yritän nyt pysyä järjissäni ja testailla vasta kun voisi jotain testissä näkyäkin. =)
 
En oo käyny taas moneen päivään teitä täällä kattomassa, kun on ollu hirveesti kaikkee. :ashamed:

Ampparsson rakas, toivottavasti kaikki on kunnossa. :heart: Komppaan Teslaa ja Heytä, varmastikin nyt on kyse vaan valemenkoista. Mutta tosiaan, käy labrassa jotta saat varmuuden että kaikki on hyvin. :heart: :hug:

Heidukka tervetuloo joukkoon! :)

Hey oot ihana! :heart:

Kaikki muutkin murut: ootte aivan ihania. :heart: :heart: :heart: Mie niin innolla taas luin teijän juttuja, kun oli tosiaan muutama päivä välissä etten päässy tänne. :heart:

miranenn hirmuisen hauskaa iltaa!!! :D

ON en mie nyt oikein tiijä tästä omasta tilanteesta. Käytiin eilen isännän kanssa lääkärissä (terveyskeskus) ekaa kertaa tätä "lapsettomuus"asiaa koskien. Lääkäri oli todella mukava. :) Tällä käynnillä ei nyt vielä mitään suuria tapahtunut, lääkäri otti perustiedot ylös (kiertojen kestot, vuodot, kivut, yhdyntätiheydet yms.) ja sit teki pikasen "sisä"tutkimuksen ja totes et silleen ei ainakaan tuntunu mitään poikkeevaa. Miulla on kuulemma hieman taaksepäin kallistunut kohtu, mutta näin on kuulemma toisilla naisilla, eikä se vaikuta hedelmällisyyteen/synnyttämiseen mitenkään. :)

Sit lääkäri laitto lähetteen verikokeisiin ja papakokeeseen (+klamydia, joka on yleisin lapsettomuuden aiheuttaja ja jota en todellakaan usko omaavani :D), joissa kävin sitten samantien. En nyt oo ihan varma mitä tuossa verikokeessa tutkitaan, mutta se selvinnee sitten reilun viikon päästä maanantaina, jolloin on lääkärin soittoaika.

Sitten jatkossa miun käsityksen mukaan tuo terveyskeskuslääkäri laittaa lähetteen gynepolille, mihin tulee kuulemma kutsu pariskunnalle aikanaan (toivottavasti mahd. pian). :) Siellä sitten tutkitaan tarkemmin, mm. miehen siittiöt (mies oli kyllä jo henkisesti valmistautunut siihen, että pääsee tutkituttamaan siimahännät jo terveyskeskuksessa) ja mitä nyt sitten muita tutkimuksia aiheeseen liittyen kuuluukaan tehdä. :)

Tänään aamulla tuli aivan kauhee kipu oikeelle puolelle alavatsaan. Kipu oli vähän oviskipumainen, mutta varmaan potenssiin sata. Totesin, että jos kipu jatkuu vähänkään pidempään, on pakko lähtee ensiapuun. :( Oli aivan kauhee olo, en voinu kävellä suorassa ollenkaan... Mutta onneks se meni kuitenkin ohi... Tuosta jäi kuitenkin outo olo alavatsaan, ei siis pelkästään oikeelle vaan koko alavatsaan. Samainen tunne on jatkunu koko päivän....

Outoo. Ja nyt kuitenkin semmoset kp:t, että ihmetyttää jos tuo oli ovis. Normisti ovis ois ollu viikko sitten... Ja nyt siis tätä ennen ei ovistuntemuksia/tikuissa viivoja ollu ollenkaan. Pöh. Enkä tänään nyt tosiaankaan oo testannu ovista, oltiin reissussakin ja tultiin vasta illalla kotiin.

Mut enivei; täällä vähän samaiset meiningit kun miranenn murulla, en jaksa ressata ja otan muutaman punkkulasillisen. :)

Ja pahoitteluni tästä romaanista.
 
Niin ja vielä vähän ON: tuskinpa näillä talteenotoilla raskaaksi on tultu... Vähän jääny vähille viime aikoina, kun on ollu kaikkee, ja sit mies vielä kipeenä. :(

muoks: Tuli vielä mieleen, että jospa tuo kipuilu johtukin siitä, että eilen sorkittiin tuota alapäätä kahteen otteeseen; lääkärin ja labrahenkilön toimesta... Ärtyi varmaan moisesta ja siitä sitten seurauksena tuo karmee kipu.
 
Viimeksi muokattu:
Hey ja lullaby Oli kyllä aivan taivaallista juustokakkua vaikka ite sanonkin.. :) tein siihen vielä sellasen mansikkasoosin seuraksi..siis ihan murskasin mansikoita ja laitoin pikkusen sokeria, ettei olis ihan kauheen hapanta..kyllä vieraat tykkäs ja meni melkein koko kakku, eikä meitä ollu ku 5 syöjää..ohje löytyy:
Terhin keittiössä - ruokablogi: New York Cheesecake
kannattaa testata, jos yhtään kiinnostaa! :)

Voi Ampparsson! :hug: Kuulostais kyl ihan harmittomalta vuodolta, kun kerran on niin vähän tullut..ja kun se kuitenkin on aika normaalia et alkuraskaudessa voi vähän vuodella..multa neuvolassakin meinaa hoitaja kysy, et onko yhtään vuotanu ja kun sanoin, ettei oo, niin se sano, et se voi olla ihan normaalia aluks..mut ota ihmeessä maanantaina yhteyttä terveyskeskukseen, jos vähänkin siltä tuntuu!

Tuisku Kiva kuulla susta! :) Ja hienoa, että ootte saanu asioita eteenpäin! :) Ja ei se raskautuminen vaadi välttämättä monia talletuksia, ettei sitä ihan varmaks voi sanoo, ettei vois olla raskaana... ;)
 
Hey
Heidukka:D

lullaby89 Voi vitsi, ku itse pystyisin samaan. Oon varmaan heti testi kourassa kun vaan vähänkään päivät olis sitä luokkaa että vois edes haamujen haamujen haamu näkyä. :ashamed:

Tuisku85 ihana kuulla susta!:heart:
Hyvä että ootte saaneet asiat eteenpäin ja sattu mukava lääkäri!:)
Mä kyllä liputtaisin sen oviksen puolesta :eek: Mullakin nimittäin yhdessä kierrossa ovis tapahtu vasta kp28.
Mutta hurjalta kuulostaa tuo kipu, onneksi meni ohi vaikka jättikin ikävän tunteen.
Ja äläs nyt, ei se tarvii ku kerran sohasta vähän sinnepäin niin voit olla raskaana. Tai siis, tällästä tapahtuu kaikille muille paitsi mulle.:D Mutta tosiaan kyllä se kertakin voi riittää ja se on siinä! Peukutan sulle plussaa valtavasti!!!:heart:
 
Hey: "Ei se tarvii ku kerran sohasta vähän sinnepäin niin voit olla raskaana." :LOL: :LOL: :heart:

nellielli :heart: On kyllä tosiaan kiva kun asiat etenee, ja saa selvyyden siihen että mahtaako itsessä/puolisossa olla jotain häikkää, vai toimitaanko myö ihan normaalisti. :D Ihanaa kun sie vielä maltat täällä meijän keskuudessa pyörii, tulis kauhee ikävä jos yhenäkkiä katoisit. :heart:
 
Tuisku Hienoa, että asiat alkaavat rullaamaan eteenpäin. Tuo kuullosti melkeinpä täsmälleen samalle kuin mitä itse kävin juuri muutama viikko sitten. Tosin minulla papan otti lääkäri ja siittiötutkimus on tehtävä yksityisellä.

Hey Kyllähän se testailu on joka päivä mielessä, yritän vaan sitten jotenkin sanoa itselleni, että turha nyt on testata. Varmaan sitä yrittää itseään säästää turhan monelta tikkuun pissimiseltä ja pettymykseltä :|. Mutta edelleen kyllä usko on kova tai ehkä enemmänkin se toivo että olisi vihdoin tärpännyt.

Nellielli Kylläpäs näyttää kakku ihanalta, täytyypäs kokeilla. Pitkään on jo pitänyt juustokakkua tehdä mutta ei sitten kuitenkaan ole saanut aikaiseksi ostaa tarvikkeita.

Eilen oli mahdottoman ihana ja rentouttava lauantaipäivä kun ystäväpariskunta oli kylässä ja touhusimme koko päivän yhdessä. Tosin illalla sitten kun olimme ajelemassa autolla näin yhden hyvän ystäväni ja hänen miehensä, jotka ovat juuri saaneet muutama viikko sitten saanut vauvan. He olivat kävelyllä vaunujen kanssa. Yhtäkkiä sisälläni jotenkin "muljahti" kun heidät huomasin ja tänään vielä heti aamusta piti tirauttaa itkut kun mielikuva heistä vaunujen kanssa tuli mieleeni. Olen todella todella iloinen tämän ystäväni puolesta eikä "muljahdus ollut niinkään kateutta tai sellaista vaan jotain muuta, en löydä sanaa sille...

Ja nyt tämän avautumisen kautta toivotan teille rakkaat naiset ihanaa sunnuntaipäivää :heart:
 
Voi voi kun tämä tyttö rupes kuvittelemaan taas kaikenlaista hömppää. :ashamed: Vaikka en ovista bongannutkaan, ja peittojen heiluttelu on tässä kierrossa jääny erityisen vähäiseks, niin SILTI mietin, että oisko se eilinen kipukohtaus voinu olla jopa kiinnittymistä. JOS ovis ois ollukin ajallaan, vaikkei mitään viitteitä siitä ollut, niin sillon eilinen kipu sopis ajallisesti kiinnittymiseen. Voi kökkö tätä ihmismieltä, kun sitä yrittää vaan viimeseen asti kaivaa jotain mahdollista mahdottomasta. :D Noh, jokatapauksessa eilisen jälkeen on jatkunut semmonen "tulehdusmainen" tunne alavatsassa... Tuo tulehdus on ehkä huono sanavalinta, mutta en oikein keksi muutakaan... Kun tunne ei oo menkkamainenkaan. :D :D Kipuja ei oo, tunne on vaan outo. Eikä tissitkään oo vielä kipeytyny normaaliin tapaansa.

Lyödään nyt sitten vaikka vähän päätä seinään ja kiivetään perse edellä puuhun! :headwall: :LOL: Nämä on päivän tunnelmat! :)
 
Hey Kauhee olo on melkein koko ajan..varsinkin aamuisin, mut kyl tää tästä! :D Ei oikein tiedä mitä söis kun kaikki ajatuksena jo oksettaa..mä oon ennen vetäny aamuisin kaurapuuroa, niin sekin jo oksettaa..vaikka kai se menis alas, kun vaan sais sen tehtyä..ja sit oon pitkään jo syöny rahkaa mansikoilla välipalaks..niin jopas..sekin oksettaa.. :LOL: ei tässä oikein tiedä välillä mitä tekis ruoaks ja mitä söis.. :) oksennusta ei oo kyl tullu viä, mut melkein toivois et tulis, jos se helpottais tätä oloa..niin ja tissit on tosi kipeet jo.. ei tässä muuten mitään, mut kun ei voi oiken kertoa kellekään, niin sit keksittävä tekoyitä, et miks on niin heikossa hapessa..kun tosiaan miehen kaa sovittu et kerrotaan vasta ekan ultran jälkeen, koska se keskenmenon pelko ennen sitä on niin suuri..eilenkin salilla yks kaveri (joka ohjaili mua salilla) sano, et huomaa, et oon jotenkin ihan veto pois..ja hyvä siinä sit puhua, et joo, en tiedä miten ny tällee onkin jotenki heikko olo..rupee vaan varmaan ihmetteleen jos mulla on heikko happi seuraavat 6 viikkoa vielä.. :LOL:

Tuisku Kyl mun on pakko teidän juttuja käydä lueskelemassa! :heart: Ootte niin ihana porukka! :) En mä teitä hylkää! :heart: Ja toi Heyn juttu: "Ei se tarvii ku kerran sohasta vähän sinnepäin niin voit olla raskaana." Niin pitää kyl niin välillä paikkansa.. :LOL: Siis mekin miehen kanssa luovutettiin vähän tässä viimeisemmässä kierrossa ja harrastettiin ennen ovista kerran seksiä..ja sekin oli muutamaa päivää ennen sitä oletettua ovista..ja kas kummaa..raskaana oltiin! :D ei tajua..muuten ollaan aina pupuiltu kyl ahkerasti muissa kierroissa ja ei olla raskaaks tultu..ja nyt kun vähän niin ku jo aateltiin, et turhaa tässä ny on yrittää, ku tuskin ees ovuloin, niin oho..tulihan se ovis.. ;) luulen myös, et se tulehdus mulla on aiheuttanu sen, etten oo raskaaks tullu ja kun se hoidettiin pois, niin sit taas oli otollista aikaa tulla raskaaks.. :)

lullaby tiedän ton tunteen..ei oo kateellinen, mut haluaa sitä vaan ite NIIN paljon myös!
 

Yhteistyössä