<3<3 The Esikoisesta Haaveilevat <3<3 vol.4

Dremming, jos sua alkaa pyörryttää kaupassa, katso näkyykö jossain sellasta jakkaraa millä pääsee kurkottaa hyllyihin tai sit meet ihan vaan pokkana istuu siihen lattialle :) tai jos pääsisit vaikka edes nojaamaan hetkeksi jonnekkin hyllyyn tai muuta! ei kannata hävetä, ja jos se on oikeesti paniikkihäiriötä niin sä et voi muru pyörtyy, se vaan tuntuu siltä :) ja tuskin kukaan katsoo sua silleen et "hei kato miten noloo, tolla on huono olo ja sitä pyörryttää ja se meinaa pyörtyä" vaan ihmiset katsoo "hei, onkohan tolla joku hätänä, tarviikohan se apua, mennään auttamaan" ja tulevat varmasti tarjoo apuaan ja hakevat sulle sen jakkaran :) eli turhaan häpeet! itsekkin ennen häpesin just kun oli oikeesti pakko vaan mennä kyykkyyn tai polvilleen maahan ja ajattelin et helvetti jos joku näkee, tai sit ryntäsin pihallem mutta kerran yksi nuori poika näki ja tuli antamaan mulle tukea ja haki mulle tollasen jakkaran persiin alle :) eli oikeesti, kukaan ei ajattele et "vitsit ku toi olis noloo"! eli mieti asiaa näin! :)

tervetulo syysmyrsky :wave: sinulla onki ollut rankka kokemus takana, toivotaan, että kuukautiset tulisi piakkoin/olisi meneillään niin pääset yrityksen pariin ja siitä sitten piakkoin odottajien puolelle :heart: tsemppiä muru! ja pahoittelut vielä tapahtuneesta :hug: ja toivoa on! ja tosiaan, saat heti alkaa kertomaan meille kokemuksia noista sylkiovistesteistä :p kuulostavat helpolta ja mielenkiintoiselta vaihtoehdolta! :)
 
Chiba hyvä kuulla, ettei oo ainut vaikkei tällasta ny kellekkään toivokkaan. : / Tuo pitkään seisominen on kyl mullaki semmonen, et ei oikein kärsi. Jos saa edes kävellä niin sekin auttaa, mut seisoa ei sais paikallaan, kai se jotenki huonosti kiertää veri päähän sillon. Se on siis vaan meikäläisessä huono puoli, et alan pelkäämään niit tilanteita, et ne toistuu. Mutta tosiaan, antaa toistua! Kattokoot sitte muut jos on jotain katottavaa! :) Kävin tän asian tiimoilta verikokeissakin sokeriarvoja myöten eikä mitään vikaa löytyny eli kyllä tää on vaan mun päässä tämä vika. :)
 
siis siitä tulee äkkiä "pään sisäinen vika", eli siis sinun mieli yhdistää pahan olon tilanteeseen jossa seisot, koska pelkäät sitä! :) niinku tossa paniikkihäiriölapussa sanotaan: "oikea reaktio - väärässä paikassa" :)
 
Kiitos vielä paljon tiuhti ja Chiba murut! Niin, mullahan on matala verenpaine, et se huimaus johtunee osittain siitäkin. Eiköhän tämä tästä. Katsotaan nyt miten tuo viikonlopun lapin reissu menee. :) Jospa sieltä sais uutta voimaa ja rohkeutta tulevaan. :) Pitää laittaa suuri tyyny aina takin alle ku lähtee johonki. Siinähän nyt ei oo mitään kummallista jos raskaana olevaa naista pyörryttää ja tekee huonoa! :D

Btw: pillerittömiä päiviä takana 3 ja voin melkein vannoa, että sadekausi on palannut saharaan. ;) Vaikka voi se olla sitäkin, että hoidin sen hiivan joka neuvolan tädin mukaan mulla oli (papa oli luokkaa 1 ja puhtaus oli kaks ++ eli jotain tulehdusta, noh se hiiva), mut toisaalta kuiva kausi jatku viel pitkään sen hiivan hoidon jälkeen ja vasta nyt ku pillerit on pois kehistä niin alkaa taas homma maistumaan. :D
 
mulla muuten johtu tasan tarkkaan mun "hiivasyndrooma" e-pillereistä :kieh: heti ku lopetin ne niin eipä oo montaa tullut, melkein aina kyllä ab kuurin aikana tulee (nyt ei ole tullut kyllä siitäkään) ja nyt oli pari viikko sitten, mut sitä ennen ei varmaan pariin vuoteen!!!!

ja miulla on tupakattomia päiviä takana tasan yksi viikko :) jos nyt ei lasketa sitä yhtä tupakkaa minkä poltin ku koira oli repinyt sen kämpän :ashamed: viikonloppuna teki aika tiukkaa olla polttamatta kun kaverit poltti, ja hirvee utelu et miks et polta enää, ootko raskaan!? "noku lääkärit sanoi soosoo kun mulla on toi crohnin tauti, et nyt oli pakko lopettaa", ja näinhän se on :) sillä pääsin kiertämään raskaushommat ja muut :D jotan hyötyy sairaudestakin :D meinaan tupakointi pahentaa komplikaatioita tämän sairauden kanssa :ashamed: jos mulla olis toi colitis ulseroca niin sitte lääkärit ei sanois sanaakaa tupakoinnista! meinaan se taas auttaa siihen tautiin :) ihme ja kumma..

Dremming, eiku siis ostamaan tooooosi iso tyyny :D tai sit käyt ostaa samanlaisen raskausmahan ku Isabellalla on salkkareissa :D
 
tiuhti onko sillä Isabellalla oikein joku teikaistu mahakin? :D
Joo, mä muistan ku eksä vetä kessua heti ku korsteeni ja joi kans kahvia tosi paljon, et sillä kyl paheni se Crohni ihan siittäki + oli siinä sitte muitaki syitä. Ja sekin kerto, et sillä on kaveri jolla on colitis ja sille lääkäri oli suositellu tupakointia. :D
Munki pitäis lopettaa tosin tän sairastelun takia oon polttanu varmaan koko viikon aikana sen mitä normaalisti päivässä. Eilen ja tänään ei yhtään. :)
 
No mutta hei Isabellahan on oikeasti raskaana salkkareissa. :D tai siis muka feikkaa olevansa raskaana mutta oikeasti siellä onkin maha-asukki. :D

Tiuhti, hei vautsi. Siehän olet pysyny tiukkana. Onko olo mitenkään parantunut tupakoinnin lopetuksesta? Esim. paljon pirteämpi olo tai vastaavaa? :)

Dremming
, kannattaa myös noi niskahartiaseutu käydä läpi, jos on jotain jumissa niin vetää äkkiä päätä kipeäksi ja huonoa oloa ja pyörrytystä. nimimerkillä kokemusta on. Ja jos on matala verenpaine niin suolaa suolaa, sillä se helpottaa. :D
 
Chiba Siis onko se Isabella oikeasti raskaana? Kenelle?
Joo, mä käyn hierojalla säännöllisesti ja oon muuten jumissa joka kerta. : / Se suolakin on käytössä ahkerasti, mut ilmeisesti se ei imeydy kunnolla, koska veriarvoissa ainoastaan suola oli hieman ihanteen alapuolella. Kysyin sit sairaanhoitajalta mitä mä voin asialle tehdä niin se vaan sano, et "syöt enemmän suolaa!" No DAA-A! :D Mä oon aina ollu kova käyttämään suolaa ja ton verikokeen jälkeen aloin vielä käyttämään merisuolaa ku se on kuulema täs mieles parempi.

tiuhti muakin kiinnostais onko olo muuttunu lopettamisen jälkeen johonki suuntaan? :)
 
Dremming, kai se on Sebastianille. Ku Isabellan piti siellä ultrassa käyttää Helin sitä ultravideota jos vaan se hoitaja suostuu laittamaan sen pyörimään. Mutta ilmeisesti se hoitaja ei laittanu sitä pyörimään ja mahassa olikin oikeasti jotain, ja se hoitaja yritti sanoa Isabellalle asiaa mutta vaikeni kun sai rahatukun käteen ja Isabella lähti huoneesta pois. :D
 
t84
Aa, täällä puidaan salkkareita :D
Vähän turhan pitkään ne on venyttäny tota isabella hommaa, vois kyllä jo itse saada tietää siitä... Jotenki toi on vähän mautonta vetää noinkin vakava asia tohon, tai en tiiä mulle tekee jotenki vähän pahaa kattella tollasta : /

Omaanapaillaan vähän, en tajuu miks kokoajan vihloo mahaa. Siis ei silleen että teen kuolemaa, mutta nyt siis jo pari viikkoa tuntunu sellanen tyhmä, enemmänki ärsyttävä kolotus. On mulla useinki pitkin kiertoa erilaisia tuntemuksia mut tää on tätä samaa ollu jo pitkään... :confused:
 
t84 mikäs päivä se oli ku sait ne hienot viivat ovistestiin? Jotain siellä nyt kyl tapahtuu. :) Oottehan talletellu ahkerasti? :D

Salkkareista on tullu kauniit ja rohkeat nykyään. : / Ihan älyttömiä juttuja ja just tollasia, et näytetään koko Suomen kansalle miten raskaana oleva äiti ryyppää eikä edes tajua olevansa raskaana! Ja kuinka kauan siitäkin on ku se Sebastian "kuoli"?

).( VOi miten tekis mieli jättää jo tuo tyhmä kumikin pois tuosta välistä! : / Ukkokin ihan jo innoissaan, se kait vois heittää sen menemään vaikka heti. :) Täytyis nyt vaan malttaa rauhas odotella parempaa hetkeä. Huokaus. :)

Muoks: täällä muuten nyt sit alkamassa ekat luomumenkat pillereiden jälkeen...
 
t84
Dremming onhan siitä jo monta päivää :D
Ja kun tätä on jo pari viikkoa jatkunu... Ja talletus on tehty ihan päivittäin :D
Olikos teillä joku syy miksette yritystä vielä alota? Sori on tullu uusia niin monta etten enää pysy perässä, varmaan kerroitkin jo jossain... Jos kerrat molemmat jo haluis alottaa, niin eikö sit vaan kannata antaa mennä :D
Ei se hetki ikinä oo "täydellinen" ;)
 
Viimeksi muokattu:
mä en ole saanu kertaakaan tikkuihin mitään. käsittämätöntä ettei mulla mikään onnistu :D ehkä se johtuu tästä yrittäjän arjesta ettei aivot toimi enään työn ulkopuolella.
no ehkä minäkin siitä kuola testistä selviän paremmin ku noista pissaleikeistä!
 
t84 Niin sua ei oltu koskaan tutkittu sen kummemmin? Siis, et missä vois olla syy, ettei vaavia kuulu? Mietin vaan tota kolottelua jne. Onhan niitä tuntemuksia mullaki vaikka minkälaisia, mut jos tuo on jotenki sulla sellaista tavallisuudesta poikkeavaa? :confused:

Niin, syy miks me ei vielä olla aloitettu yrittämistä on se et, tässä ensinnäkin suhde oli mennä nurin vähän aikaa sitte ja oon ite sen takia hieman varpaillaan, et mitä jos uudestaan käy niinku kävi ja sit erotaan? Toinen syy on se, et meillä ei oo yhteistä asuntoa vielä enkä mä tähän pieneen vuokraloukkuun halua lasta tehdä. : / Täälä meilläpäin on hieman hankalampaa tämä talonosto kuin mitä ensiksi ajattelin. Ja ehkä vähäisin syy on se, et oon ukolle sanonu, et kihloissa pitää vähintään olla ennen lapsen tuloa joten sekin vielä vähän vaiheessa. :D

Voi masenus mikä ilma tuolla ulkona on! Miten tuntuu, et koko maaliskuussa ei oo paistanu aurinko ku muutamana päivänä?? :(

Muoks: minkä alan yrittäjä oot syysmyrsky ??
 
dremming mulla on oma kampaamo.. oon ollut valmistumisesta asti yrittäjänä eli kolme vuotta tulee täyteen ihan just :)
meillä on kans suhde meinannu kaatua jo moneen kertaan, mutta se lujittaa ihmeesti että on naimisissa ja sen ansioista se yhteisen sävelen löytäminen uudelleen on aika helppoa ku tuntuu olevan enemmän inspiraatiota. ehkä johtuu myös siitä että vihaan epäonnitumista ylikaiken.
Onko teillä ollut joku isokin kriisi? minkä ikäinen muuten olet?
 
syysmyrsky Sä oot kyl rohkee ku uskaltanu noin nuorena alkaa yrittäjäks! :)

Meil on ollu kriisiä lähinnä tuon miehen luotettavuudesta. Ei oo pettäny tai muutakaan sellasta, mut muita kepposia on kyl tehny jotka vähän vieneet pohjaa suhteelta, siis tuntuu, et pystyykö ihan täysin luottamaan. Oiskin hienoa kun oltais jo naimisissa, vaikka tässä tilanteessahan se ei kyllä mitään muuttais miksikään. Mutta aika näyttää. :) Mä olen 23, tänä vuonna 24. Mäkin vihaan epäonnistumista, mut vihaan myös epävarmuutta ja pelkoa tulevasta. : /
 
dremming olin itse todella epävarma suhteemme alkuaikoina omasta miehestäni ku pienessä kaupungissa ollaan asuttu ja ihan mukulasta asti tiedetty toisemme niin tottakai oon kuullut kaikkia juttuja, faktaa ja maustettua "faktaa" niin oli vähän sellanen olo et mitkä herran motiivit mahtaa olla. jotka selkis mulle vasta naimisiin menon jälkeen et kyllähän tuo ukko taitaa aika hulluna olla muhun mikä kuulostaa hölmöltä itsestäkin mutta minkä sitä itselleen mahtaa. oon muutenki aika mustasukkainen miehen suhteen ja takerrun pikkuasioihin mikä kalvaa kyl suhdetta välillä aika paljon. saatan suuttua vanhoistakin asioista jotka ollaan puhuttu joskus ympäripyöreesti läpi ja sit kuulenki joltain kaverilta et niin ku se oli sillon sen kans ja paneskeli ja ja ja siin oli sellasta ja sellasta. sit saan raivarit et miksei voi kertoo ku toinen kysyy! :D sit tapellaan vanhoista asioista. voi kylläkin johtuu siitäkin et ukolla on ollut tasan yks tyttöystävä lisäkseni ja joitain yhdenyönsuhteita joita ilmeisesti hieman liiaksikin kiinnostaa meidän elämä tänä päivänä ja jos ollaan esim paikallisessa juottolassa yhdessä niin aina joku on mun kimpussani. osottelee tai käyttää henkistä väkivaltaa, kyl kerran yks äijän entinen muija tuli myös huorittelemaan mua ja löikin ihan päin näköä. et kai tällaiset asiat pistäis mietityttään itse kutakin..
 
syysmyrsky No huh huh! Melkosta hommaa, mut kateus saa ihmisissä aikaan mitä ihmeellisimpiä tekoja! : /

Mulla on tällähetkellä sellanen olo, et ei jaksais just kattoo koko ukon naamaa, vaikka mitään syytä tähän oloon ei varsinaisesti ole. Onko muilla ikinä vastaavaa? Mä luulen, et tää johtuu siitä ku oon ollu niin pitkään saikulla ja maannu vaan kotona. Ukko ollu täällä kaiken ajan mitä pystyny eli oisinko kattellu liikaa sen naamaa? :D Niin se mikä meidän suhdetta syö on se, et mies on juonu mun selkäni takana. Siis kyse on nyt ihan parista oluesta, mut kumminki. Mut kun oon jutellu kavereiden kans niin melkein jokaisen kaverin ukko on vähintään polttanu tupakkia selän takana, joidenkin mies on jopa pettäny. Ajattelin sitte vaan ittekseni, et jos odotan sellasta miestä johon voi 100% luottaa ja joka on täydellinen niin ei sitä ikinä löydykkään.
 
Moikka kaikille!
Mahtuisko tänne vielä mukaan yksi vauvakuumeilija? =) Mulla on ollut tätä kuumeilua jo pari vuotta, välillä vähemmän ja sitten se on taas vaan noussut! Ja nyt tää on jo ihan tuskallista, kun kävin lääkärissä ja se ehdotti meille vauvapuuhia kun mulla on niin hirveät menkkakivut aina...mä innostuin asiasta oikein kunnolla, mutta tuo avokki on vielä hieman varpaillaan.. :|
Mulla ois menkat pitänyt alkaa siinä 13.3, mutta ei näy eikä kuulu. Luulen kyllä, että se johtuu siitä kun jätin keltarauhashormoonit hieman yli kuukausi sitten pois.. niiden jälkeen menkat kyllä tuli ihan normaalisti.. voiko ne nyt vain jäädä välistä? (Jos sen verran kerron noista keltarauhashormooneista, että söin niitä ihan turhaan. Tai niin tää lääkäri mulle sanoi jolla viimeks kävin. Edellinen gyne löysi kohdusta jonkun mollukan, ja siks määräs noi hormoonit jotta se saatas pois ja samalla kivut ja menkat loppuis. Niistä ei kuitenkaan ollut mitään hyötyä ja menin siksi uudestaan lääkäriin joka ultras uudestaan ja ei löytäny sieltä mitään.. :kieh: Sano vaan, että kivut johtuu siitä että mulla on ahtaat paikat :LOL: ja ne menkkakivut jää yleensä tällasissa tapauksissa synnytyssaliin..)
Tänään tein kuitenkin testin ihan varmuuden vuoksi.. (eihän sitä koskaan tiedä :rolleyes:) Negaahan se näytti.. toisaalta tiesin sen ja toisaalta en, kun mulla on tässä ollut ihme oireita. (pahaa oloa, selkä kipua, mahan nippailuja..) Ostin testipaketin ensin kaupasta ja otin kaikista halvimman, noh kumpaakaan liuskaan ei ilmestynyt viivan viivaa!! Jouduin sitten lähtemään apteekkiin ja hakemaan uutta tikkua. Sieltä saikin 2 kpl kympillä joista tein toisen tässä vähän aikaa sitten. Jos ei menkkoja kuulu tässä pariin päivään niin teen testin uudestaan.. Toisaalta noi oireet vois selittää sillä, että menkat ois alkamassa, mutta tiedä sitten.. Salaa toivon että plussatuulet täällä puhaltais jo, mutta jos kumppani ei oo valmis niin ehkä parempi vaan odottaa hetki. Toisaalta uskon, että herrakin salaa ainakin vähän toivoo pikkuista... ;)
Me ollaan pian oltu yhdessä 4 vuotta ja kihloissa ollaan myöskin =)

Tässäpä tää mun sepustukseni, kiva jos joku jaksoi lukea ja anteeksi jos on epäselvästi kirjoitettu :LOL:
 
Syysmyrsky Suuret pahoittelut sulle kun oot kamanlan menetyksen joutunut kokemaan! :( Tervetuloa mukaan joukkoon!

Carnesîr Tervetuloa mukaan vain kuumeileen! :)

Dremming Miehistä ja pettämisestä sen verran, että itse en hetkeäkään katsois pettäjää! Mullakin on aiemmissa kahdessa vakavammassa suhteessa ollut juuri tuollaista selän takana tupakointia yms. "pientä" puolin ja toisin. Olen kuitenkin onnekseni löytänyt nykyisen mieheni, jonka kanssa emme vois kummatkaan kuvitella sellaista käytöstä. Puhumattakaan pettämisestä! Tämä on ensimmäinen parisuhde, jossa luotan mieheeni 100%. Se on mahtava tunne ja toivon kaikille yhtä sopivaa puolisoa. Entisissä vakavissa suhteissanikin tietysti luulin sen olevan jotain elämää suurempaa, mutta nyt jälkeenpäin tajuan, että ei se ollut. Olen oppinut, että en voisi elää suhteessa, jossa tarvitsee epäillä rehellisyyttä edes tuollaisissa pienissä asioissa. Suhteet on tietysti erilaisia ja jotkut kestää enemmän kuin toiset, mutta itse en antaisi pettämistä anteeksi. Pienemmätkin asiat tulee selvittää, ettei kaiherra parisuhdetta. Tämä siis oma kokemukseni ja mielipiteeni. :)
 
Tervetuloa mukaan Carnesîr !! :)

Lilli88 Niin mäkin ennen ajattelin, et sellasen ukon vielä löydän, mutta mä en enää valitettavasti usko, et täysin luotettavaa ihmistä tästä maailmasta enää löytyy. Äiti mulle ensin paasas tuosta mun ukon juomisesta, mut nyt kun ukko on käyny jo keskustelemassa terapeutillekin asiasta niin äitikin on jättäny höpöttämisen ja toisekseen mua niin huvitti ku äiti pitää mun isäpuolta täydellisenä ja rehellisenä, mutta jopa minä tiedän mitä isäpuoli tekee äidin seläntakana eikä tässäkään tapauksessa kyse ole pettämisestä. Mutta siis mieheni kanssa asiasta on puhuttu paljonkin.
 
t84
dremming ei oo tutkittu vielä...
Mullahan on siis kamalat menkkakivut, jotka alkaa jo mukavasti muutama päivä ennen menkkoja ja kestä muutama päivä niiden jälkeen. Sit tulee kamalat oviskivut muutaman päivän ennen ovista ja kestää sit taas jonkun viikon. Ja sit mitä nyt tossa välissä jotain, niin tuntuu että kremppaa on kokoajan :D Mä oon jo niin tottunu noihin että ne on mulle ihan normaaleja, nyt en tiiä mitä tää on : /

No voi harmi tota teidän tilannetta... Ei kyllä tosiaan vauvaa kannata miettiä, ellei suhde ole kunnossa. Luottamus on mullekin tärkeintä, ja ilman sitä ei kyllä tule mitään. Ihan yhtä lailla se saattaa mennä pienistä asioista kun isosta.

syysmyrsky aika myrskyltä kyllä kuullostaa...

On meilläkin kriisejä ollu, mutta enemmän sillon nuorempana. Nojoo, ihan kun olisin kauheen vanha nyt, 27 :D Mutta siis sillon parikymppisenä, aikuisuuden kynnyksellä oli vähän hankalaa. Ollaan me erottukin kerran, jo kaaauan sitten, mutta tässä ollaan, tällä hetkellä menee paremmin kun hyvin :heart: Se vauva meiltä vaan vielä puuttuu, sit oon saanu kaiken mistä oon aina haaveillu.

carne kyllä tänne mahtuu! Tervetuloa :)
Mä en noista hormoneista tiedä mutta sillon kun lopetin pillerit oli keho tosi sekasin ja meni aikaa että tasaantui. Olisko vaan siitä kyse sullakin?
 

Yhteistyössä