<3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 HEINÄKUUSSA <3 <3

helenElisa, mietin itse samoa. Kuopus syntyi rv 35, painoi 3 kiloa. Joten jos tää aikoo syntyä samoja aikoja niin saa kasvattaa painoa kovaa tahtia loppuajan :)
Ite asennoidun siihen et rv 34 jälkeen vauvalle lupa tulla, olkoon sit teholla taas alkuun jos on ollakseen. Been there, done that. Kotiin sen sieltäkin sitten saa.

Pinnasänky saapuu tänään jee! Maanantaina käyn hakemassa vaunut ja kaukalon. Parvekevaunuina on mun 3- pyöräiset rattaat, ja niihin brion kantopussi jonka sain siskolta.


Mulla on aivan hilittömästi pieniä, 56-62 cm vaatteita, kaikki saatuja. Jos täällä on joku pienituloinen, niin voin lahjoittaa noista osan pois postikulujen hinnalla. Tarpeeseen saa mielellään ottaa. Siistejä ja pehmoisia kaikki.
Ne menee vaan sen hetken, en ehdi kaikkia pienellä edes käyttää jos pidän itselläni :)

EDIT: ONGELMA. Ottaako äitiyspakkaus vai raha. Tosi ihania vaatteitahan siinä olis mut mulla on ihan hitosti vaatetta. Ja se raha tulis todella tarpeeseen...
Makuupussikin olis jo varastossa ja yks toppapuku ja niitä saa kirpparilta kyllä lisää.
Argh. Huomenna on neuvola ja saan ne paperit, joten siksi kovasti asiaa mietin :D Laskin et mulla on mm. 56-68 kokoisia bodeja 30 kpl.. saman verta potkareita jne joten pärjäis kai noilla ;)
 
Viimeksi muokattu:
Olin eilen kaverin häissä ja siellä oli 3kuinen poika, voi että kun olin haltioissani eikä enää malttais omaansa odottaa :) Pakko malttaa vaan kuitenkin, kyllä sekin sieltä vielä tulee :heart:

Vauvalla taitaa olla nyt se Tiukutuksenkin sanoma hiljentymisvaihe meneillään, kyllä jotakin pientä tuntee välillä, mutta ei enää myllerrä entiseen malliin kokoaikaa. Jospa sikiö tosiaan alkanut kuulla ja äänetkin pelottaa vähän? Eilenkin oli ihan hiirenhiljaa toinen vaikka olin syönyt (yleensä alottaa mellastuksen syönnin jälkeen) kun siinä sitten juttelin kavereiden kanssa, olivat käymässä täällä kotona (heillä voimakkaat miesäänet)
Dopplerilla tarkastan välillä tilannetta sitten :)

Onkohan tuo sikiö pääalaspäin kun kuulen sykkeen niin alhaalta? Tulee mieleen että jos kuulen sen sydämen päältä suunnilleen ja jos se sydän on noin alhaalla niin se olis sitten pääalaspäin. Niin kait se ihan normaalia on kuitenkin? :)
Kyselee tyhmä.

Kohta tänne tulee kaveri, jolla on laskettuaika lokakuussa :p Päästään jauhamaan kaikesta.

kikatus miehen kanssa täällä menee niin ja näin. Riitoja tulee välillä.. tuntuu että ei se nyt oikeen tajua missä mennään eikä osaa suhtautua.
Sille tuli tuo mun asunnon hakeminenkin yllätyksenä! (??)
Maanantaina saan soittaa otanko sen asunnon, mutta suoraansanottuna haluaisin vähän uudemman :/ tai siis edes vuoden -95 jälkeen remontoidun. Eli varmaan odottelen vielä seuraavia. Ihanaa että pääsitte muuttamaan ja pääsit hyvän etäisyyden päähän siitä miehestä! :) Minusta jotenkin naurettavaa esittää tälle uudelle morsiammelle miten cool hän nyt on, törkeä lastensa äitiä kohtaan. Jos olisin tuollaisen naisystävä ja kuulisin miten puhuu lastensa äidille niin lähtisin kyl kävelemään...


Mut joo, nyt sinne kylille.


B & boy 21+3
 
HEippa...mä oon ollut taas reissussa niin en oo koneella ollut, mutta luin kyllä kaikki uudet jutut :)

Nyt siis vaan pikaseen omia kuulumisia kunnes takas siivoilemaan ja järjestelemään.. :)
Eli mulla on nyt tullut neuvolassa 5kg painoa...ja hemppa oli vaan 108 eli ei mikään ihme, että oon ollut tosi väsynyt..nyt siis rautaa 2x päivässä ja siihen vielä noi monivitamiinit. Eli 220mg rautaa päivässä, niin joskos nousis hemppa :D
Vauvat potkii ihan sikana nykyään..tosi vilkkaita kavereita..en tunnista kyllä että kumpi siellä aina potkii, mut välillä huomaa kyllä ku molemmat potkii samaan aikaan ku saattaa tuntua 4 eri kohastakin liikkeet :D

mulla kanssa jalkasärkyjä ja varsinkin öisin...Välillä ihan tuskaista ku koko ajan pitää vaihtaa asentoo ku särkee..varsinkin oikeaa jalkaa :( maha myös kiristää ihan sikana jo ja aiheuttaa omat ongelmansa..mulla sf mitta oli JO 24 raskausviikolla 21+5, eli ihan mielenkiinnolla odotan et mitä tästä tulee :D

NO mut nyt siivoilemaan..meillä siis esikoinen vaihtaa huonetta ja sen huoneesta tehdään kaksosten huone ja me muutetaan miehenkaa olkkariin...et sellainen show täällä meneillään :)

anzu ja poitsut rv 22+2
 
Varoitus: puran pahaa mieltäni seuraavaksi.
Huomenna on se rakenneultra. Nyt sitten mies ei pääsekään mukaan ja joudun yksin sinne menemään :( Onpa kiva kun mies ei pääse näkemään pikkusta ollenkaan ja jos tuleekin jotakin ikäviä uutisia, niin joudun ne ottamaan ihan yksin vastaan + automatkat yhteensä 1,5 tuntia. :'(
Muutenkin olen nyt tosi herkkä ja itkuinen. Ihan yksinäisyyttäni ja sitä että olen ollut 3 viikkoa yksin lasten kanssa, Onhan mies kotona muttei meidän kanssa vaan remonttia tekemässä. Yhtenä iltana sattui olemaan lasten nukkumaan menon aikaan sisällä ja sanoi että "ai, noinko iltatoimet nykyään meneekin?" Tuossa sen huomaa ettei se edes enää tiedä miten rutiinit menee kun on vaan hommissa :( Vaikka ihana ja ahkera ja reipas ja kaikkea sellaista mieheni onkin, niin ei hän varmastikaan ymmärrä täysin kuinka rankka on olla 24/7 monta viikkoa yksin lasten kanssa, ilman aikusita seuraa.
Ja todellakin arvostan yksinhuoltajia, ja olen pahoillani jos valitukseni tuntuu teistä turhalta.

Olen kantoliinan kannattaja. Voi solmia miten vaan. Kakkosella se oli todella tarpeen. Ensinnäkin hän ei ensimäisinä kuukausina suostunut olemaan ja nukkumaan vaunuissa, joten nukkui liinassa. Toiseksi pystyin leikkimään esikoisen kanssa ja tekemään kotijuttuja kun vauva oli liinassa.
Manduca on kuulemma hyvä. Meinasin sen ostaa liinan lisäksi viimeksi..

Täälläkin vauva potkii paljon. Ei niin kivoja potkuharjoituksia on ne potkut tuonne alas, suoraan ulostuoloaukon suuntaan :)

Johan on ollut inhottavia neuvolaterkkoja :( Itse valittaisin kyllä räikeimmistä tapauksista.

HelenElisa Onko sulla siis ylimääräisiä ultria sen takia että esikoinen syntyi 36+ viikolla? Ei mulla vaan ollut kakkosta odottaessa. Esikonen siis syntyi myös 36+3. Ihan normaalit käynnit oli.. Kakkonen syntyikin sitten täysiaikasena 39+6 :)
Hassua taas miten erilaisia käytäntöjä on samassa maassa.

Nauttikaas vielä tästä ei-helteestä! :) Varsinkin siis ne jotka kärsivät taas ensi viikolla kun helteet tulevat.

Biana 20+6
 
Hei! Täällä 21 vuotias esikoistaan odotteleva. LA olisi 21.11.-11. Odottelen tiistaina olevaa rakenneultraa pelonsekaisin tuntein :/ Toisaalta odotan valtavasti näkeväni hänet taas, toisaalta pelkään huonoja uutisia.. :( Vauva on nyt ollut tavallista hiljaisempi ja vain silloin tällöin tuntuu potkuja, onko mahdollista että niillä on rauhallisempia vaiheita ? : )

~Mariel~ Rv. 21+5
 
Biana Juu näköjään haluavat nyt ruveta seuraamaan juuri sen vuoksi että esikoinen syntyi silloin 36+3 vkolla. En tosin ymmärrä kyllä oikeastaan tätä. Jo silloin "normaalin" rakenneultran yhteydessä hoitaja kyseli tuosta ekasta että oliko mitään syytä miksi näin aikaisin syntyi. No ei ainakaan mitään fysiologista todettu. Ja tyttö oli siis vaan yhden yön teholla. Oli kuitenkin ihan ok kokoinen se reilu 2800 g ja 49 cm. Munkin mielestä siis ihan kummallista tämä käytäntö kun eka meni sillai kerrallaan loppuun asti. Siis kun alkoi supistukset niin heti 10 min välein ja sit supistusten alkamisesta 16 h niin oli lapsi terveena ulkona. Hassua.

Ja ihanaa säätä tuolla ulkona. juuri mulle sopivaa :D

HE
 
Voisin kyllä tosiaan tehdä valituksen tuosta sijaisesta. Sama nainen viime kesänä ollut sijaisena kun ystäväni oli raskaana ja hänellä yhtä tympeitä kokemuksia. Onneksi oikea terkka palaa 4. pvä töihin. Pitää huomenna ottaa selvää mihin olisi paras tehdä valitus tuosta jotta asialle tehtäisiinkin jotakin. :)

Hankinnoista meillä alkaa olemaan kaapit täynnä pieniä vaatteita :D Muutama kestovaippakin on nyt valmiina kun sain tutuilta ilmaiseksi viime vuoden äitiyspakkauksen vaippoja kun eivät ole niitä omilla vauvoillaan jaksanet käyttää :) Turvakaukalo saadaan ensi kuussa ja vaunut ostetaan sitten syys-lokakuussa.

Kuinkas nopeasti äitiyspakkauksen saa? Vein perjantaina Kelalle paperit ja nyt vaan odottelen että saisi sen paketin tutkittavaksi :p

Varvas82 mites sinä jakselet? Todella inhottavaa että jouduit nyt moisen tässä sairastamaan :(

Brtiney kuullostaa todella hurjilta nuo sun huimaukset! :O Kannattaa tosiaan soitella aikaa koska ei ihan normaalilta kuullosta. Pyydät ottamaan kaikki mahdolliset kokeet.

Papullakin tosi kivan kuuloinen kokemus neuvolasta :( Ja todellakin tuo, että kun on päiviä jolloin tämä leviävä kroppa inhottaa itseäkin kun tuntee itsensä valaaksi ja siihen sitten vielä joku toinen alkaa rääpimään niin voi että on kyllä mukavaa :(

Manna* mullakin tuo oikea th on todella mukava ja kannustava. Toivottavasti sulla sijainenkin olisi osaava ja ymmärtäväinen :)

kikatuksella on kyllä melkoinen pino vaatteita :D Sun tilanteessa ottaisin varmaan rahana tuon, enemmän siitähyötyä on kuin hirveästä kasasta vaatteita :)

Biana :hug: Saisitko ketään hoitamaan lapsia joku ilta jos pääsisit jonkun kaverisi kanssa käymään jossakin? Tekisi varmasti hyvää päästä hetkeksi irti arjesta ja juttelemaan jonkun tutun kanssa.

Marielle tervetuloa joukkoon! :) Tuossa joskus tänne kirjoitinkin, kun omalla vauvalla oli hiljaisempaa ja netistä sitten kahlasin tietoa että tuollainen rauhallisempi vaihe taitaa olla aivan normaalia. Silloin myös pähkäilin sen yhteyttä siihen kun alkaa vauva kuulemaan että jos ns pelkää ääniä tai ainakin kummastelee sitä ja sitten liikkuminen jää vähän vähemmälle. Britneyn pikkuisella taitaa myös juuri nyt olla tuo vaihe :) Ja teillä näyttää viikot olevan parin päivän heitolla samat, eli varmaan on ihan normaalia :)

Hui jui, muistinkohan nyt kaikki :D
Omaan napaan ei mitään uutta :)
Mutta ihanaa! Vau.fi raskauslaskurin mukaan loppukuusta on 90% selviytymismahdollisuus jos pikkuinen syntyy :kiss: Ja mammaloma alkaa 1.9 eli ei hirveän pitkä aika siihenkään enää :eek: Joskus neuvolassa oli puhetta että minun kannattaa aloittaa loma suhteellisen aikaisin kun olen itse syntynyt joitakin viikkoja liian aikaisin yms. niin neuvolan mielestä viisasta pelata varman päälle :) Harmi vaan kun tuo parin viikon aikaisempi äitiysloma on sitten toisesta päästä pois mutta se on sitten sen ajan murhe että mitäs sitten tehdään :)

Tiukutus&Masi 25+5 :heart:
 
Sannuska: Mulla kokemusta sekä kantoliinasta ja Mandukasta. Liinaa käytin esikoisella ekat kolme kuukautta. Sitten tuli kesä ja trikooliinasta tuli liian kuuma. Siirryttin Mandukaan joka oli nopea laittaa päälle ja missä poika viihtyy edelleen metsälenkeillä yms. Mandukaa voi käyttää 20 kiloon asti eli on pitkäikäinen. Liinaa mies ei ikinä suostunut päälleen laittamaan mutta Mandukan pukee mutisematta. Nyt kun tulee kaksoset, ja kantoliina oli mulla vaan lainassa, niin tehtiin päätös ostaa toinen Manduka jotta tarvittaessa pystytään miehen kanssa molemmat kantamaan.

Mulla oli myös Baby Björnin reppu mutta mä en tykännyt siitä kun ainakin siinä vanhassa versiossa vauvan pyllyn alle jäi tosi kapea kaistale ja tuntui että vauva vaan riippuu siinä. Mandukassa on taas kunnon leveä sammakkoasento.

Ihanaa, huomenna vihdoinkin rakenneultra.
 
Tiukutus Meillä on juurikin tuota lastenhoitajapulaa. Siksi mies ei pääsekään ultraan huomenna, kun hoitaja ei pääsekään.
Mutta pääsen ensi viikolla ystävien luo lasten kanssa pääkaupunkiseudulle. Saan hoitoapua ja seuraa itselleni =)

Niin, onko pääkaupunkiseutulaisilla tapaamista ensi viikolla? Olisin hoodeilla silloin =)

Siisami Meillä on jännät paikat huomenna molemmilla :) Tsemppiä!!

Saakohan sitä nukuttua yöllä kun jännittää rakenneultra sekä se että sinne menee yksin..?
 
Tikutus kyllä minäkin valittaisin tuollaisesta terveyden hoitajasta.

Biana minäkin kävin rakenne ultrassa yksinäni kun mies oli pojan kanssa kotona.

Kantorepuista minulla on kokemusta tuosta Manducasta, vaikka se onkin hinnakas niin pitkä ikäinen.3,5kg-20kg ja tänä kesänäkin olen poikaa kantanut siinä. Ja oli meillä myös alkuaikoina käytössä pitkä kudottu puuvillainen kantoliina. Tuo Manducan puolesta liputun siinäkin mielessä että siinä on tuo lantiovyö mikä tekee painavan taaperonkin kantamisen kevyeksi.
 
sannuska80 mulla on ollut joskus baby björnin reppu mutta en tykännyt. poika kun syntyi niin ostin mobyn kantoliinan. olen ollut todella tyytyväinen. todella kauan poikaa siinä pidin ja viime kesänä kun poika oli 1v 3kk olimme ulkomailla niin siinä oli helppo pitää lentokentillä ettei eksy mihinkään ;) ja minulla oli se myös lentomatkan päällä.
olen kuullut myös paljon kehuja tuosta manducan repusta.
en tiedä mikä eilen oli mutta todella paljon supisteli. tänään taas ei mitään. ja tänään olen paljon enemmän ollut liikkeellä. noh jos vaan harjoitellaan ;)
nyt odottelen ystävältä viestiä. lähti päivällä synnyttämään :)
toisella ystävällä on laskettu aika ensi viikolla :)
 
Hei,täällä kanssa yksi joka parin tunnin kuluttua olsi menossa rakenneultraan! aattelin että olen viimeinen mutta ihana kun on kanssajännittäjiä! Toivon kaikille meillle ihania uutisia..:heart:
En tiedä ehdinko tänään enää käydä kuulumisia päivittämässä,mutta heti kun sellainen hetki tulee niin kirjoittelen..:) jännittää tosi kovasti...onneksi mies tulee pitämään kädestä. Tämä on miehellekkin tosi jännittävää,eka lapsi hänelle ja kaikki niin uutta ja mielenkiintoista,hän lukee sellaista raskaus ja synnytyskirjaa,englanninkielistä,nenä kirjassa joka ilta,eilen sain hänet pakottaa poli kaksitoista sänkyyn kirjan luota kun hänellä herätys töihin kuitenkin. Olen iloinen että haluaa tietää mahdollisimman paljon raskaudesta jotta voisi ymmärtää mun tuntemuksia paremmin..:heart:
 
huomenta mamat =)

kikatus onnea uuteen kotiin :flower: hirmu kurjaa silti kun itse jouduit muuttamaan, toivottavasti ei supistellut sitten illalla :| ja pisti kyllä miettimään tuo exäsi käytös, aika epäkypsää, jos hänen pitää noin päteä uuden emäntänsä edessä... kovasti tsemppiä sinne!!

katjuska mulla ei mene mitenkään säännönmukaisesti maha kovaksi, mutta välillä tuntuu olevan noita harjoitussuppareita. voivat kestää pitkäänkin, mutta harvoin ovat kivuliaita. uskon että kuuluu asiaan jo tässä vaiheessa.

tiukutus yritähän saada sijainen vaihtoon... ei tuommoinen käytös ole asiallista neuvolassa. itselläkin tällä viikolla sijainen neuvolassa mutta vaikutti puhelimessa sydämelliseltä (olen soittanut vuotojen takia jo pariin kertaan). enempi pelottaa se että kohta kun muutetaan, joudun vaihtamaan maailman ihanimman vakineuvolan tätini toiseen :| hän on ollut niin mun tukeni ja turvani kaikessa raskauteen ja pikkulapsiin liittyvässä kohta jo 3v ajan, että alan varmaan itkeä viimeisellä käynnillä, kun pitää hyvästellä... neuvolatätejä todellakin on monenlaisia.

siisami, biana, eevaN ja muut tänään ultraan menijät, onnea matkaan ja tulkaahan sit kertomaan hyvät uutiset :)

tiukutus hui miten pitkällä sä jo oletkaan, 1,5kk enää äitiyslomaankaan :D :O sun vauvallahan on käsittääkseni jo nyt tosi hyvät mahdollisuudet selviytyä, vaikka syntyisi, mutta toivotaan ettei kenenkään vielä 25+ viikoilla tarvi laitokselle lähteä...

marielle tervetuloa :wave: ja vauvan liikkeiden osalta myös mä liityn siihen joukkoon, joiden vauvat ei tosiaan joka päivä liiku yhtä aktiivisesti. viime viikolla erityisesti tuntui että liikkeet on tosissaan vähentynyt, mutta nyt taas eilen, viime yönä ja tänä aamuna ollut ennätysmylläys :) :heart:

kantovälineistä meillä kokemusta baby björnin rintarepusta, manducasta ja kantoliinasta. bayby b. ensinnäkin oli ihan surkea! meillä oli oikea minivauva (syntymästä asti kasvanut -2 käyrällä) ja silti tuolla repulla sai hartiat kipeiksi jo tunnissa. sitten kokeiltiin kantoliinaa, mutta se oli etenkin aluksi vaikea sitoa ja meidän pippurisella pikkuneidillä meni siinä aina ihan totaalisesti hermo. oli kesällä myös kuuma (niin äitin kuin vauvan) eikä isi suostunut edes kokeilemaan sitä... että siinä meni sit taas joku 80e hukkaan... lopulta päätin sit vielä kokeilla manducaa ja se oli aivan loistava heti alusta: helppo käyttää, vauvalla hyvä olla eikä rasittanut äitin hartioita/selkää yhtään =) miehenkin oli sitä helppo käyttää ja yhteen aikaan me ei paljon muuta käytettykään kuin manducaa. saatoin kävellä päivittäin 2-3h vauva manducassa ja vauva nautti, kun sai tuhista äitin rintaa vasten :heart: meinasin jo että vaunut taisi olla turha ostos, mutta kyllä ne sitten taas talven, liukkaiden ja pakkasten tullen oli loistavat.

tiukutukselle vielä, niin äitiyspakkauksen sain viimeksi 3-4 vkoa papereiden jättämisestä, mutta silloin osui just joulut ja uudetvuodet siihen, niin saattoi mennä vähän pitempään kuin tavallisesti.

kuinka moni ei-esikoisen odottaja aikoo ottaa ä-pakkauksen? me suunniteltiin että jätettäisiin väliin, kun meillä(kin) on paljon pientä vaatetta ja jos tämä toinenkin on tyttö, niin väritkin ois ihan jees. toisaalta, se makuupussi olis kyllä ihana saada ikäänkuin "muistoksi" uudellekin vauvalle, mutta eiköhän sen jostain (??) saa sit hankittua.

(.) puntari näytti tänä aamuna +4kg ja olo kaikin puolin loistava. ihana kun masussa möyrii pieni vauva eikä mua edes haittaa vaikka viime yönäkin valvoin 2h sen takia =) (ja nyt töissä olen aikas väsynyt 5-6h unien jälkeen) keskiraskauden pesänrakennusvietti osui myös just kohdalleen, sillä 3vkon päästä me(kin!) muutetaan ja sinne ostetaan lähes kaikki uutena. en raahaa enää noita heti opiskeluaikojen jälkeen miehen tai itse ostamiani epäyhtenäisiä kalusteita mihinkään... onkin ihana kun saa miettiä lähes kaiken uusiksi ja sovittaa yhteen ja mieleiseksi tapetit/maalit, matot ja huonekalut. ollaan vietetty jotain 20h rauta- ja huonekalukaupoissa viime päivinä. siihen oli kerrankin mahdollisuus, kun esikoinen oli mummon ja vaarin mökillä koko vkl:n.

aurinkoista viikon alkua =)

t. manna8 + elma 21+5 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Ultrauutisia!!
Kaikki hienosti :) La pysyy samassa. Ultraaja oikeen monta kertaa jäi ihastelmaan vauvan sydäntä kun kuulemma näkyi niin hienosti :)
Istukka edessä kuten arvelinkin ja omat tuntemukset pitivät tälläkin kertaa paikkansa: poika tulee. Ja ihan selvä poika, ei voi erehtyä :D
 
monella onkin tänään ultra..tsemppiä kaikille ultraan...ihanaa kurkistella vauvoja aina välillä..

äippäoakkauksen meinaan ottaa, mutta vain yhden kappaleen. Saisin siis kaksosista kolme, mutta otan yhden kun esikoiselta on kaikki vielä jäljellä. Ainakin kaikki tärkeimmät eli haalarit ja makuupussi ja lakanat :) Kaksi pakkausta otan rahana ja ostan niillä sit noita ihan pieniä vaatteita, kun niitä multa puuttuu. Eli just 50-58 kokoja. Muuten niitä vaatteitakin on ihan kiitettävästi esikoiselta :)

pesärakennusvietti on mulla niin vahvana tällä hetkellä, että mä sisustan päässäni yölläkin. Ja oon siivonnut ihan kaikki paikat täällä himassa. Ja huoneet on vaihtunut kaikilla. Tai siis remppa on vielä kesken osittain. Kaikki kauheimmatkin paikat on nyt niin siistinä että :D varastot ja vaatehuoneet ja kaikki yläkaapit ja keittiönkaapit ja kaikki :D energiaa on tällaiseen, vaikka muuten väsyttääkin.

Ja nyt siis sinne kelaan..nauttikaa kesäpäivistä. Tosin mulle olis riittänyt toi vähän alhaisempikin lämpötila. Nytku on taas ihan sika kuuma..

anzu ja pojat 22+3
 
Pakko taas olla kommentoimassa :DKatjuska täälläkin noita mahan kovettumisia välillä, kun nousee istumasta ylös. Mietinkin, et ovatko noita harjoitussuppareita. Edellisessä raskaudessa ei ollut mitään tuntemuksia, muuta kun ihan viimesillä viikoilla ennen käynnistystä. Ja silloinkaan en älynnyt heti et ne on supistuksia :D
Oiskohan nyt toivoa, että tämä kaveri syntyisi ajoissa...?: /

Äitiysavustus otetaan tällä kertaa rahana. Vaatteita olen esikoiselta säästänyt jonkun verran, niitä parempia. Jotain tulee kuitenkin ostettuakin.

Bianalle onnittelut ultrakuulumisista :) ja Marielle tervetuloa!

Täällä myös kauhea pesänrakennusvietti?? Tytön huoneeseen oli pakko saada uudet verhot ja matto... Vauvanvaatteille ostin lipaston, koska säilytystila loppuu kesken, kun kaikki vaatekaapit jo täynnä kamaa.
Toiveissa olis jossain vaiheessa 4h+k, että lapset saisi omat huoneet (etenkin jos tämä uusi tulokas on yhtä huono nukkuja kun siskonsa oli...:/)

Nyt töitä jatkamaan!

Papu82 23+6
 
Viimeksi muokattu:
Ja ultrakuulumisia täältäkin. Meillä kanssa molemmat poikia Molemilla rakenteet kunnossa ja kumpikin perätilassa. Kätilön mukaan ehtivät kääntyä vielä moneen kertaan. Painoa oli jätkillä 395g ja 405g eli ihan tasatahtiin kasvaa. Kohdunkaula tiiviisti kiinni ja noin 5 cm pitkä. Suu oli hieman pehmeä mutta kuulemma ihan normaalia uudelleen synnyttäjillä.

Tästä eteenpäin ultrat mulla neljän viikon välein. Hieman olin pettynyt kun ei sitä yhtä tyttöä nyt meidän talouteen tullut mutta erittäin onnelinen mun veljessarjastakin :)

Onnea muillekin hyvistä ultrakuulumisista.

Siisu ja jätkät 21+0
 
Mulla oli neuvola tänään ja ens kerralla onkin sijainen, yhyy. Tykkän omasta neuvolantädistä paljon.

Palautin nyt ne äitiyslomahakemukset, aloitan ä-loman 50pv ennen LA:ta kaiken varalla jos pieni syntyy omia aikojaan. Avustuksen otan sitten rahana. Sitä äpn toppista ja vanupukua kaipaan, mut jospa ne jostain saisin... Muuten olisin ottanu pakkauksen mutta kun vaatetta on niin paljon muutenkin :)

Neuvolalääkäri ois torstaina, vähä jännittää kun se on mies kuulemma :D Joku naistentauteihin erikoistuva kuitenkin.

Ihana neuvolatäti katteli vielä sukupuolta ja sano että kyllä on hänenkin mielestä tyttö. Varmistellaan sitten syksyllä uudelleen.
 
Aplari Kiva kuulla, et pakosti tilauksessa ei mee aina sitä 4viikkoa. Paljon maksoitte postikuluista? Tiiätkö meneekö ne painon mukaan vai tilauksen? ajattelin tilata meinaa kaikki vaunut, kaukalon ym.samalla kertaa ja mietin miten postikulut menee?

Monet jo ostellut vauvan huoneeseen huonekaluja ihana lukea, että muutkin on ajoissa liikenteessä, vaikkakin meillä hoitopyötä on vielä osissa vaatehuoneessa ja sänky on postissa matkalla meille. Koska olette ajatelleet laittaa lastenhuoneen valmiiksi, sisustamaan ja kokoamaan huonekalut ym. paikoilleen? Itellä olis polttava halu jo nyt, mutta ajattelen josko sitä jaksais odottaa äitiysloman alkuun saakka eli lokakuun alkuun.

äitiyspakkaus vs raha Tästä oli myös puhetta. Ite oon rahan kannalla, koska ostan jo nyt ihan hirveesti/liikaakin sekä kirpparilta että alennusmyynnistä vauvalle vaatteita/talvihaalareita ym. Ja nyt varsinkin kun sain tyttölupauksen, niin tyttöjen värisiä bodeja + hameita on jo ostettu aikalailla. Joten ajattelin laittaa rahat esim. vaunuihin. Oli kyllä ihana täyttää kelan papereita, kun vauvan syntymä rupee konkretisoitumaan itelle koko ajan paremmin=)

Katjuska-79 Musta tuntuu, et mun maha on koko ajan kun seison kova ja vaan makuuasennossa normaali. Monet, jotka kokeilee vatsaani (kun seison) sanovat samaa. Mietin kans kovasti, olisiko ne niitä suppareita, mutta eihän niitä koko ajan voi olla...

(. ) Nyt rupee koko ajan istuminen ja käveleminen olemaan tukalampaa. Maha tuntuu jotenkin painavan tosi paljon ja olemaan edessä kun istun ja yritän tehdä töitä tietokoneen ääressä. Myös välillä vauva on alkanut painamaan ikävästi keuhkoja..Mammaloma pitäis alkaa n. syyskuun vipalla viikolla, pidän vähän kertyneitä lomia ennen varsinaisen mammaloman alkua (30vrk ennen LA:ta). Koska muuten muut alottavat mammaloman ja kuinka monta vrk:ta ennen LA?

Onnittelut kaikille vielä uusista sukupuoli lupauksista!! :flower:

HelenaM. ja Vilja 22+4 (oon menny jossain vaiheessa viikoissa sekasin, mutta tämä siis nyt ajantasainen)
 
Viimeksi muokattu:
Helou!

Onnea loistavista ultrakuulumisista, poikia yhä enemmän :D

Kiva, että olitte keskustelleet kantorepuista, meinattiin automaattisesti hankkia kallein Baby Björnin reppu (meinattiin että rahalla saa laatua...), mutta tuo Manduca kuulostaa oikein hyvälle, ja on edullisempikin! Liinaa en usko, että tulis käytettyä. Tosin sitä voisikin varmuudeksi kysyä lainaan miehen serkulta.

HelenaM., toimituskulut oli 39e riippumatta ilmeisesti tavaran määrästä, ja myös siitä, toimittavatko yhdessä vai useammassa osassa. Rattaat siis yhä tuloillaan... saa nähdä ottaako sen 4vkoa!

kikatus sai muutettua, huh. Onnea uuteen tupaan :flower:

Aamusin koskee täällä juu jalkoja ja eritoten päkiöitä, kun hyppää sängystä tepastelemaan. Inhottavaa, mutta häviää siinä aamutoimien myötä...

Tervetuloa Marielle!

Pesänrakennusvietti alkaa syytyttämään sormia ;) Maltan kuitenkin elokuulle, jolloin laitetaan kaikki valmiiksi. En uskalla jättää perusjuttuja, kuten pinnasänkyä ja vaunuja ja vaatteiden pesuja lokakuulle, lähipiirissä hyvä esimerkki: vkolla 35 alko supistelut ja kohdunsuu aukesi hieman ja mitään ei ollut kotona tehty... täyslepo 3vkoa, jona aikana hurjan kiireellä laittoivat valmiiksi mitä nyt ehtivät. Lapsi syntyi 39+5.

Mulla on eka äitiyslomapäivä 10.10 joka on maanantai, joten kaippa sillon 7.10 on viimeinen työpäivä. NIISK!! Miten täältä osaa olla pois... Jään siis sen 30 arkipäivää ennen kotia, neuvolassakin ehdottivat, että ottaa saikkua mieluummin kun lyhentää sitä lomaa toisesta päästä. Voihan se olla, että oon pidempäänkin oireiden takia kotona! Hope not.

Nyt täytyy kiiruhtaa kotia. Vauva on koko päivän möyrinyt masussa :heart:

Aplari ja Taikku 22+6
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä