<3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 HEINÄKUUSSA <3 <3

raapale
Täällä kans mietitään nimiä vauvalle, mies on oma-aloitteisesti muutamana iltana hakenut kalenterin ja alkanut kysellä "miten ois tämä tai tämä". :D Ehkä se yhteisymmärryskin jossain välissä nimien suhteen löytyy, itse toivoisin ettei kutsumanimessä olisi r-kirjainta kun sukunimessä on ja itse olen kärsinyt ärräviasta kouluikään asti ja kyllä se vieläkin on joissain tilanteissa vaikea. :D

Onko muilla muuten ennen raskautta (tai miksei raskaudenkin aikana) kokemusta vahvemmista kipulääkkeistä? Sain jatkuvaan päänsärkyyn Tramalia ja nyt kolmena päivänä pitäisi siihen tottua jotta ens viikko menis töissä sen voimilla ja vähän tuntuuu kahden päivän kokemuksella ettei onnistu. :/ Tosiaan äitiyspolilta lääkäri määräsi tuota joten kai se sitten on ihan turvallinen vauvalle tässä vaiheessa. Kommentoi myös että joittenkin keho reagoi raskauteen pahoinvoinnilla ja joittenkin päänsäryllä joten sinänsä normaali vaiva mutta ikävä kun on kestänyt lähes puolet koko raskaudesta tähän mennessä.

raapale 18+5
 
Viimeksi muokattu:
Meillä on nimet valmiina. Tyttö siis luultavasti tulee ja keksittiin mielestäni täydellinen nimi, mutta pojallekin on siis valmiina jos tuleekin ylläri synnärillä :)

Olen tänään miettinyt ihan tosi tyhmää juttua.. Minä toivoin tyttöä vähän enemmän ja mies poikaa ja nyt se sitten on se tyttö. Onkohan mies miten pettynyt..? Varsinkin kun hänen hyvä ystävänsä sai tänään esikoisensa, joka on poika. Muilla kavereilla ei vauvoja vielä olekaan. Toosii tyhmä juttu, tiedän kyllä että hän on superonnellinen tytöstäkin.

Ja vielä toinen tyhmä juttu. Tässä kesässä haastavinta on se, että mies käy bilereissuilla, siis festareilla useampana viikonloppuna. Yritän olla iloinen hänen puolestaan, mutta silti välillä ketuttaa. Lapsellisesti olen kade ja toisaalta mietin, kun rahatilanne ei maailman paras ole, että milläköhän rahoilla ne lapsen tarvikkeet ostetaan.. No, ehkä ens kesänä on mun vuoro mennä ainakin jonnekin :) Onko muilla ollut vastaavia tuntemuksia?

Hiki. Eilen tuli hikoiltua oikein urakalla ja päänsärkyhän siitä taas seurasi. Tänään olen yrittänyt puoliväkisin juoda vielä enemmän. Olen töissä 12h ja vaikka täällä ei mitään raskasta tarvitse tänään tehdäkään, oon kyllä aikas puhki. Hitsi et on kuuma. Toisaalta rakastan kesää yli kaiken enkä vaihtais tätä mihinkään, mutta vaikea on pitää nestetasapaino kunnossa!

Leeniliini 22+2.
 
raapale,
mie oon syöny tramalia ennen raskautta mun lihasvaivaan mut se parani ennen raskautta onneksi.
Mut lääkärit tietää kyllä mikä on turvallista ja mikä ei, älä hätäile :)

Tänään on ärsyttäny kaikki. Vaikka ei syytä oo. Eksää en ottas takas mut kyllä se kirpasi kun facebookiin oli ilmaantunu "parisuhteessa henkilön xx kanssa".
Ei siis olla fb kavereita etes, kuha stalkkasin ja huomasin. Siis toki tiesin että on uusi nainen, mutta pakkoko se oli ns julistaa maailmalle kun minä ja lapset asumme vielä miehen asunnossa.
No, hormonit kai hyrisee ja ärsyttää :)

Munn kuopusta on myös elvytetty vauvana monesti, mutta pienet tokenee niin ihmeen hyvin. Onneksi :)
 
Nimiä olemme täälläkin vähän pohtineet, mutta vain poikien nimiä. :D Edelleen siis odotan ja toivon että poika tulisi. Minulle on usein "tämä nimi sen PITÄÄ olla" juttuja mutta sitten ehkä viikon päästä se vaihtuukin. Haluaisin että nimi kirjaimet tälläkin olisivat samat kuin esikolla mutta miehen mielestä ei niille kirjaimille löydy hyviä nimiä (kumma kun mä kuitenkin löydän loistavia yhdistelmiä :LOL: ). Muutenkin mies on sanonut että olen liian itsepäinen että just tää ja tää nimi pitää olla. saa nähdä kuinka käy. sanoin kyllä että jos ei päästä yhteisymmärrykseen niin mies saa sitten päättää koko nimen eikä tartte multa kysyä mitään. Se on joko tai. :D miestäni kyrpii myös se kun esikon etunimi tuli sillä päätöksellä että olin nähnyt unessa että kutsuin vauvaa sillä nimellä, joten olihan se pakko laittaa nimeksi. Olin kuitenkin hyljännyt tämän nimen miehen ehdottamana, joten hän on sitten (ehkä syystäkin ) hiukan näreissään että se nimi tuli lopulta vähän niinkuin "pakkona" mun sanelemana. Tulipa sepostus. Mitä opimme tästä? tämä äiti on ainakin hyvin voimakastahtoinen ja mies yrittää pysyä pulkassa mukana mutta koittaa myös päästä joskus ohjastamaankin. :LOL:

kävimme tänään vaasassa ostosreissulla ja piipahdettiin samalla kokeilemassa vaunuja. Jovi air vaunuja lähdin ensisijaisesti katsomaan mutta siellä olikin sitten Brio Happy vaunut ne jotka kolahti. Olivat vielä hyvässä tarjouksessa heinäkuun loppuun asti joten saa nähdä kuinka käy. ja minä kun vannotin että en mitään "merkki" vaunuja osta. :LOL: Jovit oli kyllä tosi mahtavan kokoiset ja ihana suojaisan oloiset, ei varmasti tarttisi vauvalle laittaa montaa kerrosta vaatetta mutta briot olivat paremmilla jousilla ja jokseenkin yksinkertaisemman näköiset, ärsy vain kun ei oo heittoaisaa :kieh: muuten olisi melki täydelliset. Vielä tarttisi oran vaunuja käydä kokeilee, niin sitten on varmaan kaikki nähty. Meinaa vaan huimata kun ajattelee miten paljon niihin menee rahaa kun vaunut on sen n.550€ ja kaukalo+adapteri (britax+isofix) jotain 400€. AUTS! esikon aikana ostettiin tosiaan b-luokan vaunut (firkon) ja kaukalo käytettynä (vanha gracon malli + turvavyö telakka) niin ei tullut niin kalliiksi. nyt olen vain tarkempi vissiin laadun suhteen kun ekan kohdalla opittiin että aina ei tosiaan halpa ole niin hyvää kuin miltä vaikuttaa...

helteet on ihan hanurista! alkaa jo kyrpiä tämä ainainen hikoilu ja nihkeä olo! ja kun ei oo ees mitään vaatetta mitä voisi pitää kun kaupoissa ei ollut enää paljon mitään mammavaatteita (siis halpoja henkkamaukka tyyppisiä) jäljellä ja muutenkin kesämekot tälläiselle rintavalle tuntui olevan liian pokemallia. valivalivali. päätin että kun tulee syksy vaatteet henkkamaukka nettikauppaan niin laitan HETI kauheen tilauksen niin ei tartte koko syksyä joutua pähkäilemään että mitä hittoa sitä pukisi päälle kun mikään ei mahdu ja seinäjoen kaupoissa ei ole mammavaatteita.

olipa vähän oma (.) tällä kertaa. :D Niin ja vielä lisäyksenä että hiukan ärsyttää kun ei meidän vaavi ole kovin edes liikkunut pariin päivään vaikka olen ärsyttänyt. tai siis en ole liikkeitä tuntunut. on jo monta päivää siitä kun viimeksi olen tuntenut KUNNON potkuja. onneksi on kuitenkin tuo doppler jolla testata että toinen on hengissä ja kyllä siitä kuulee että liikkuu kauheesti mutta en vain sitä tunne. ARGH.

Helteiden loppumista toivova tä + sissi 19+1 :rolleyes:
 
Britney: joo vauva kärsi hapenpuutteesta, ja lääkäri yritti ottaa pienokaisen ulos imukupilla, joka IRTOSI ensin, ja jouduttiin odottelemaan uutta supistusta. Kukaan kätilö/lääkäri/kaveri ei ole koskaan kuulliut, että imukuppi voisi irrota, mutta siinä meni kaksi tärkeää minuuttia ja vauva oli ilman happea :/ Onneksi, niinkuin kikatus sanoi, pienet on ihmeen sisukkaita ja toipuu hurjistakin koettelumuksista hyvin :heart:

Nimet on meillä myös valmiina - mutta tulee varmasti muuttumaan vielä moneen kertaan ennen ristiäisiä :D
 
toiveikasäiti, meillä kans briot ja aluksi ärsytti kun niissä ei ollut heittoaisaa, mut sitten hoksasin että sehän on periaatteessa ihan turha juttu, kun istuinosan saa kuitenkin käännettyä toisinpäin. Itse en ainakaan heittoaisaa olis edes tarvinnut silloin kun vauva makoili vielä makuullaan vaunuissa, mutta kun halusi istumaan (ja varsinkin sitten isompana kun halusi nähdä eteensä) niin oli kivempi kun lapsen sai kasvot menosuuntaan. Ja sehän onnistuu kun kääntää vaan istuinosan toisinpäin joka on meidän vaunuissa ainakin ihan yksinkertainen kääntää. :)

Onnea tyttölupauksista HelenaM ja IlonaVonD! :flower:

Diinu & Pipana-Poika 23+0 POKS :heart:
 
IlonaVonD mun esikoisen synnytyksessä imukuppi irtosi KAKSI kertaa. Voit vain kuvitella miltä ne minuutit tuntui kun odoteltiin että se saadaan takaisin paikoilleen ja uudestaan yrittämään. Vauvalla siis oli aika pahoja sydänäänilaskuja ja häntäkin myös jouduttiin elvyttämään jonkun verran (ei siis täysin eloton). Eli ei ole ihan harvinaista että imukuppi irtoaa :headwall:

Poppeliini joulukuisista :wave:
 
Olen pitkään jo seuraillut täällä teidän jutteluanne ja ajattelin liittyä tänne jos mahtuu?:) elikkäs oon 20-vuotias tyttö joensuusta ja LA on 27.11. Rakenne ultra on vasta 11.7,elikkäs sitten tietää toivottavasti kumpi on tulossa:) ajattelin myös kysyä samalla että kuinka usein teillä on supisteluja? itsellä ollut jo pari päivää useampaan otteeseen ja mietin että pitäisikö mennä käymään päivystyksessä ku supistukset ovat myös aika kivuliaita olleet..
 
ignissalle tervetuloa pinoon :) Asutaankin melko lähekkäin.

Harkkasupistukset ei oo vaarallisia. Jos kovia, napakoita suppareita alkaa tulla tiheään, voit mennä sairaalaan ja sinne 3. kerrokseen, soita synnytyssalin kelloa ja kerro mikä vikana. Ottaavat sut kyl sisään.

Mitenköhän ens yönä nukuttaa kun jännään vaan ultraa :D
 
ignissa tervetuloa joukkoon :)
maanantaina oli neuvola ja kaikki kunnossa vaikka sijainen ei sydänääniä saanutkaan kuuluviin.
toukka potki ja möyri sen verran että ei saanut kiinni ääniä ;)
hemoglobiini laskenut 140:stä 125 mutta vielä ihan ok.
painoa tullut vasta 300g mitä ei koskaan ennen ole tapahtunut. aina tullut monen monta kiloa jo tässä vaiheessa :whistle:
täällä ollut aivan ihanat helteet. nyt parina päivänä tullut ukkoskuuro mikä on ollut myös tervetullut. se kun lähtee hetkessä pois.
linea negraa ei ole koskaan ollut. olen myös kuullut että poikavauvoista tulee.
liikunnasta saa harrastaa niin pitkälle kun itse pystyy. kuitenkin ei kannata aloittaa raskauden aikana mitään rankkaa liikuntaa ellei ole ennen raskautta harrastanut.
toivottavasti pitää paikkaansa että voi syntyä aikasemmin kun harrastaa liikuntaa koko raskauden ajan ;)
meillä torstaina rakenneultra, sitä odotellen =)

cadillac ja toukka 19+2
 
Heinäkuiset terveiset itse kullekin!

Mahtavasti tullut taas tekstiä. Itse olin viikon kouluttautumassa muualla ja jäi palstailut vähemmälle. Ja kaikkea sitä ehtiikin tapahtumaan. :).

Minulle tuli viikko sitten sunnuntaina patti vasempaan reiteen (verisuonen kohdalle). Heti aamusta. Ja oli tosi kipee. No soitin sitten ensineuvoon että mitä pitäisi tehdä ja sain neuvon että seuraile vaan. Enkä osannut sitten sen enempää olla asiasta huolissaan. Kurssilla kun olin niin joka päivä kuitenkin jalka teki todella kipeetä ja päätyin torstaina terveyskeskuksen kautta yliopistolisen sairaalaan ensiapuun. Pinnallinen laskimotulehdus. Todella ärsyttävää. Ja ärsyttävintä asiassa on se että joudun nyt koko loppuraskauden ja 6 vkoa synnytyksen jälkeenkin piikittämään itseeni napapiikkinä verta ohentavaa lääkettä. Ei kiva ollenkaan. Tällä hetkellä lähinnä vaan ärsyttää siis todella paljon. Edellisessä raskaudessa kun ei ollut mitään vaivoja. Nyt tämä ja matalat verenpaineet (tänään 78/58) jotka yhdessä kuumuuden kanssa tekevät ihan höntin olon. Byääh.. Pahoittelen tätä purkausta!

Liikkeet tuntuvat täällä päivittäin ja ihan selkeesti. Se on kiva ja auttaa jaksamaan.

Nimistä - esikoisen nimi keksittiin vasta kaksi tuntia ennen papin tulemista joten ei nytkään olla hirveesti stressatu asiasta. Pitänee katsoa minkä näköinen persoona sieltä tulee. :)

Liikunta - olen aina harrastanut ns. kohtuudella liikuntaa. Nyt kun asutaan maalla se on mennyt pääasiallisesti hyötyliikunnaksi. Hyvä näin. Esikoisen kanssa kun alkoi supistukset niin olin kantamassa hevosille vesiä. :) Synnytys oli ihan ok (se 10 h ja 30 min ponnistusvaihe) ja palautuminen itsellenikin yllätykseksi supernopea. Nyt tosin tämä jalka on tehnyt lovin liikuntaan kun on jatkuvasti kipee. Kävelyillä toki saa käytyä ja normaalihommat täälläkin hoidettua. Eiköhän tämä tästä.

Oma nukkuminen - ollut hieman hankalaa viimaikoina. Tuntuu että maha painaa vaikka miten päin olisi. Ja helle. Esikoista odotin talvella enkä muista tuollaisia vaivoja. Ehkä myös aika kultaa muistot.

Reipasta alkavaa viikkoa itse kullekin.

HE ja pupu 22+4
 
Ultrassa käyty, rakenteet ja kaikki aivan kohdillaan.
Paino jne vastasi täsmälleen viikkoja, vähä vajaa 400gr painoa ja kovasti vipelteli mahassa.

Ja ei siellä pojan vehkeitä näkynyt tällä kertaa, varovainen tyttölupaus on siis saatu.
Ja minä sekoan jos todella on näin :p Pitää varmistella asiaa vielä omassa neuvolassa myöhemmillä viikoilla.
 
Tervetuloa Ignissa! :flower:

Diinu , kiitos, löysitkin tyttölupauksen tekstistä ennenkuin ehdin selvittää miten ne yksityisviestit toimikaan :D

Poppeliini - herrajumala :O Kiitos kommentista! Okei, eli vaadin hätäsektiota sillä sekunnilla kun sydänäänet alkaa heiketä. Ei mitään imukuppisähläyksiä enää kiitos :(

Kikatus - oliko sun kaksi vanhinta molemmat poikia? Mäkin oon ihan täpinöissä tyttölupauksesta, pojat on :heart: mutta ihanaa jos/kun saa kokea molempien "lajien" äitiyden :heart:
 
Tulin vaan kommentiomaan, IlonaVonD ja Poppeliini, minulla esikoisen synnytyksessä imukuppi irtosi kaksi kertaa ja aikaahan siinä tuhraantui. Poika joutui heti ulostultuaan lastenlääkärin hoiviin virkoamaan. Ja pisteitäkin tuli pienelle ensin vain 4. En ole ajatellut, että tuo imukupin irtoaminen olisi jotenkin harvinaista. Mutta ikäväähän se oli. Onneksi meillä kaikilla kuitenkin lopulta saatu pienokaiset virkoamaan kovan koettelemuksen jälkeen.:)
 
Noista lääkärien määräämistä lääkkeistä..Miulle määräsivät päivystyksessä kerran vahvaa astmalääkettä akuuttiin hengitystieinfektioon,olin siis jo raskaana silloin.Menin aptekkiin ja apteekkari sanoi ettei missään nimessä raskaana ollessa ole hyvä käyttää kun seurauksia ei tiedetä ja voi vaikuttaa sikiön kehitykseen.Kyllä sen siis lääkäri määräsi mutta ei vissiin ollut hyvä homma:/ en sitten ostanut sitä varmuuden vuoksi. Tarkoitan siis että kannattaa tarkkaan kysellä apteekkarilta myös mielipiteet eri lääkkeisiin:) mutta tramalia ja jopa diapamia olen kuullut joidenkin käyttävän raskaan ollessa:)
 
IlonaVonD, on joo poikia. Siksi olenkin kovasti tästä mahdollisesti viimeisestä lapsestani haaveillut tyttöä. Vielä en uskalla iloita, ja en kerro edes sukupuolesta kenellekään tutulle. Täällä palstalla uskalsin anonyymisti sen tehdä ;) ja voin rehellisesti sanoa että petyn (!) jos tämäkin on poika. Mutta mun mielestä siihen on oikeus, toki poikaa rakastan samalla lailla , mutta kyllä se yksi pinkkiin puettava prinsessa olisi ihana vaikka kuopus tykkääkin mm. Hello Kittystä ;D
Ostin kuukausi sitten kirpparilta ihan uuden vauvan toppahaalarin, oli semmonen pinkki. Toivottavasti sille on nyt käyttäjä piakkoin :p

Kuukauden päästä on taas uus käynti, tarkastellaan kohdunkaulan tilannetta. Olin yllättynyt että rakenneultrassa käynti ei maksanut mitään, viimeeksi meni kyllä polimaksu vuonna 2007 rakenneultrakäynniltä.
 
2 viikkoa rakenneultraan!!! Tahdon nähdä jo pikkusen!
Ja tänään alkoi 20. viikko! :D

Tänään onkin normaali lämpöinen päivä. Kiva kun voi olla sisällä ilman että hiki valuu, ja siivouskin onnistuu tuskastelematta :)

kikatus Sulla onkin jännää sen sukupuolen kanssa :) Ja ihan on ymmärrettävää että toivot tyttöä.

Onpas teillä ollut hurjia synytyksiä! Hui.

Ignissa tervetuloa!

Onnea tyttölupauksista HelenaM ja IlonaVonD!

HelenElisa Voimia jalkasi paranteluun!

Linea negraa ei ole tullut tytöstä eikä pojasta. Eikä nytkään ole mitään.

(.) Lantion löystymiskivut tulivat takaisin. Juuri kun hehkutin että ne lähtivät.
Masu on jo aika pallo, ainakin omasta mielestäni.

Biana ja Lahja-Armas 19+0 POKS :heart:
 
Me mennäänkin Bianan kanssa täsmälleen samoissa. Viikko vielä puoleenväliin ja kaksi rakenneultraan :) Sieltä se pikkuhiljaa lähestyy vaikkakin hitaasti.

Mä olen kanssa nautiskellut siivouksen parissa viileämmästä päivästä ja nyt on huushollissa ovia myöten kaikki luukut auki, että saa lämpötilaa laskettua ennen kuin kuumuus taas alkaa. Tosi tuskainen olo alkoi olla jo viime viikolla. Alkaa toi pinnakin palamaan kohtuullisen herkästi kun on niin kuuma kokoajan.

Linea Negraa
ei tullut pojasta ja ei ole nytkään kaksosista näkynyt.

Nimiä olisi yksi tytölle ja yksi pojalle mutta vielä ne kerkee muuttumaan. Mies tuntuu tosin lukinneen kantansa kiinni :)

Liikkeitä on nyt tuntunut tosi huonosti. Tänään ei ole tainnut tuntua ollenkaan. Tarttee varmaan kohta kaivaa doppleri esille ja tarkistaa tilanne.

Mä olen aika pienillä raskausvaivoilla selvinnyt. Kauheita suonikohjuja olis kyllä pukkaamassa mutta muuten mennään vielä hyvissä voinneissa.

Siisu ja Kusti & Kosti 19+0
 
Meillä on tytölle sekä pojalle etunimi vaihtoehtoja valmiina, päätöstä ei varmaankaan tehä ennen ku laps on syntynyt ja mielikin saattaa muuttua tuhat kertaa vielä. Viimeks meinaan kävi niin, että pari kuukautta mietiskeltiin nimiä kun sukupuoli saatiin selville, sit vihdoin löydettiin molempia miellyttävä.

Poika sit näyttikin ihan erinimiseltä, ei jäänyt epäselväksi mikä pojan nimeksi tulee. Tämä nimi ei ollut odotusaikana käynyt kummankaan mielessä :D

Ja huomenna ultraan :)
 
Hei!

Ultrassa käyty ja meidän suureksi riemuksi saatiin tyttölupaus<3, ultraaja oli ihana ja todella kokenut ja esitteli meille kaikkea mitä ei yhtään osattu nähdä..sanoi tehneensä varmasti yli 8000 ultrausta joten silmä jo harjaantunut aika tarkaksi ;) Sanoi meille myös että mekkoja voidaan ihan huoletta ostella kaappiin odottamaan kirppua. Täytyy kyllä myöntää,että olen aivan äärettömän onnellinen ja tavallaan myös helpottunut. Ihanaa saada vähän tyttövahvistusta tänne meidän perheeseen!
Kikatus Minä myös ihmettelin ettei ultra maksanut mitään,mielestäni se oli viimeksi (2009) joku 28e/kerta. Tietysti kiva näin! :) Ja minulta saat ainakin täyden ymmärryksen tuohon tyttötoiveeseen, minusta on ihan luonnollista ja inhimillistä haaveilla ja toivoa erilaisia asioita. Eihän se tarkoita ettei asiasta osaa nähdä toista puolta tai iloita siitä toisesta.

Tulipa nyt omaa napaa,ei vaan tuon ultran jälkeen ajatuksissa pysy mikään muu kuin pienet kippurajalat ja mutrusuu.

Mandi ja kirppu 19+2

ps. Käytiin miehen kanssa ostamassa pari pikkuista mekkoa ultran jälkeen,että voi olla pientä ja sievää!
 
kiva että mandi ja muutki ymmärtää mun sukupuolitoiveen. Tuntuu että joidenkin mielestä se on kamalaa kun myöntää suoraan että pettyisin poikalupaukseen, _aluksi_.
Tekisi itsekin mieli ostella jo suloisia mekkoja, mutta hillitsen itseni kunnes muutamme. Sitten sekoan :)
Vauvan pieniä vaatteita on niin paljon (kokoa 62 eli menee heti pieneksi) niin ostan 68 ja isompia ihanuuksia sitten odottelemaan.
Oon heränny neljältä ultran takia niin odottelen iltaa jo. Lapset kattoo pikku kakkosta ja minä dataan, koska jos alkaisin katsomaan telkkaria, nukahtaisin heti :D

Tosin täytyy muistaa realiteetit, ostan aina vähän kerrallaan jotain. Mulla ei oo vielä ees vaunuja, kaukaloa, pinnasänkyä... ja olen lähdössä lasten kanssa siskoni luo Helsinkiin kai ensi viikonloppuna ja teemme muumimaailmareissun, ja mun pitää omista rahoista ostaa itelleni sänky (300e, heihei...) uuteen kotiin joten tämä kuu köyhäillään.. onneksi LA ei nyt heti huomenna vielä ole.
 
Hei naiset! Minäpä eksyin tänään erittäin erittäin hyväpalveluiseen lastenvaunuliikkeeseen, jonka päämerkki oli lompakkoni(ja miehen lompakon..) harmiksi Emmaljunga. Olen tähän asti ollut ehdottoman varma, että kyseistä merkkiä ei osteta ihan vaan, koska ovat niin älyttömän kalliita, mutta nyt löysinkin muka TÄYDELLISET rattaat jotka haluan, ja vielä pinkillä kopalla! Okei, voin siitä pinkistä kopasta joustaa vielä, värejä on paljon enkä ole kauhean nirso. Yhdessä miehen kanssa kyllä ollaan niin nirsoja, että onneksi löydettiin väri joka sopi molemmille, se ei ole pinkki, yllätys.
Niin, mietintäni aihe kyseisessä oli, että nyt saa vapaasti kääntää mun pään, että myös muilta merkeiltä löytyy vähintään yhtä hyviä vaunuja kuin mitä meillä nyt esiteltiin. Löytyyhän?:D Rakastuin Emmaljunga City cross -vaunuihin, mun ja miehen ja myös myyjän mielestä juuri sopivat vaunut meille, ihan ilman "herkkuja"kin. Niissä käytännössä kaikki mitä vaan voidaan rattailta voidaan meidän tarpeita katsoen toivoa. Joten mitä mieltä olette, pitäisikö ja onko meidän mahdollista löytää vastaavat edullisemmat joltain toiselta valmistajalta, onko se vaivan arvoista ja yleensäkään mahdollista? Ensikertalaisena en näistä jutuista juuri mitään tiedä, ja noin hyvää palvelua on vaikea löytää, ainakin Lahden kokoisesta kaupungista.

Täällä on puhuttu nimistä, minulla oli mielestäni täydellinen tytön nimi valmiina, joka kelpasi miehellekin, kunnes selvisi että tyttöhän sieltä kai tuleekin, ja nyt mies on alkanut hieman empimään kyseisen nimen suhteen, ha! Tyypillistä:D Eli varmaan nimikirjaa hakemaan kirjastosta, eihän tässä muu auta! Jos olisi poikalupaus tullut, niin ei olisi kyllä ollut harmainta aavistusta nimestä. Mutta ehkä se nimi sitten selkenee kun vauva syntyy:)

Mä olen nyt hurahtanut uintiin, mä jo odotan että uimahallit aukeaa, että pääsee uimaan oikein kunnolla. En ole ennen harrastanut säännöllistä uimista, mutta ajattelin, että se oli tässä tilanteessa loistava keino pitää huolta kropasta, kun en mikään superaktiivinen liikkuja ole. Kävelylenkkejä tulee tehtyä useampi viikossa, mutta ei se tunnu riittävältä kun ei voi oikein pyöräilläkään enää kun tulee niin kauheita supistuksia. Eli uimahallille tulee varmaan kortti hommattua!

Mä en edes tiennyt, että ultrakäynnit voi maksaa, siis olen elänyt täysin käsityksessä, että julkisella puolella kätilön tekemä ultraääni on maksuton, siis ne kaksi "pakollista" kertaa.

Nukkumisesta voisin sanoa, etten ole eläessäni nukkunut näin hyvin... Nukahdan hetkessä kun painan pääni tyynyyn ja nukun koko yön läpi, ellei tarvi välillä vessassa käydä, eikä uudelleennukahtaminenkaan ole ongelma. Herään aamulla hyvin levänneenä, enkä tarvi enää edes alkuraskauden vaatimia päikkäreitä. Pitää nauttia vielä kun voi...

En tiedä onko tämä raskausdementiaa, mutta musta on tullut aivan mielettömän hajamielinen. En muista edes kauppareissulla mitä tarvitaan jos en ole kirjoittanut kauppalappua.. Kaippa tämä kuuluu asiaan:)

Helmi & Mörkö:heart: 21+4

*muoks Pitää myös lisätä, että mun hajuaisti on varmaan maksimissaan, kun erilaiset tuoksut tuntuvat todella voimakkaasti jo reilu kymmenenkin metrin päästä! Aika hassua:)
 
Viimeksi muokattu:
helmi mulla oli esikoisella emmaljungat ja tykkäsin niistä ihan hulluna...ne oli niin kätevät ja kevyet ja jotenkin tosi hyvät.

emmaljungan twin nitro ostan nytkin..oon käynyt kattoo kaikkii eri kaksosten rattaita ja niihin päädyin nyt sitten. Maksaa 600e nyt tarjouksessa ja siihen ostan emman kantokassit 60e/kpl niin ei tuu niin kalliiksi. Sisältää siis myös hyttysverkon mikä on niissä kiinni ja sadesuojan. Muut tavarat ja vaatteet sainkin sitten käytettynä ja tietty mulla olikin niistä jo osa esikoiselta jääneet siis.

linea negraa mulla ei oo tullut..esikoisesta tuli jo varhain ja oli tosi tumma ja lähtiki vasta aika myöhään synnytyksen jälkeen pois. Ja nääki on poikii, et ei sekään kerro sukupuolesta :)

nimiä ollaan lähinnä heitetty vaan ilmaan, koska mä haluan nähdä vauvan ennneku päätetään minkä nimen he saavat. Se kuitenkin muuttuu ku ei sit välttämättä näytäkään sille mitä oli ajatellut niinku kävi esikoisenkin kanssa :)

kaks ekaa ultraa oli maksuttomia, mut nytku mä joudun käymään vähän väliä kaksosten takia seurannassa ultrassa nkl:llä niin ne maksaa joka kerta, et kalliiks tulee, mut onneks se maksukatto on 600e/vuosi koska meillä varmasti menee sen yli.

Anzu ja poika kolmikko 20+3
 
Iik miten paljon tullut tekstiä :D

Onnea kaikille ultrassa käyneille :heart:

Raskausarpia on tullut rintoihin. Ei tosin isoja tai häiritseviä, varmaan häviävät aika hyvin jos tuollaisiksi jäävät kun ovat todella vaaleita ja pieniä :) Muualle ei onneksi ole vielä tullut.

Painoa on tullut ihan yhtäkkiä aivan kamalasti :O Järkytyin kun kävin puntarilla ja nyt on sitten tullit 5kg lisää :( Olisi vissiin pitänyt jättää grillailu vähän vähemmälle :whistle:
Viime neuvolassa painoa oli tullut lisää noin 1,5kg joten aika järkyttävästi noussut nyt :D

Liberokerhossa olen, liityin melkein heti plussan jälkeen. En vaan oikein tiedä miksi kun tuskin Liberon vaippoja tulen käyttämään :D Pisteitä en siis tule saamaan juurikaan, mutta saahan sieltä sen ilmaisen paketin kun lapsi joitakin kuukausia vanha :)

Helteet olivat aivan järkyttäviä, onneksi nyt viileentynyt ilma. Olo oli aivan turvonnut ja kuollut mitään ei jaksanut tehdä :( Öisin ei saanut nukuttua kun tuntui kuin saunassa olisi. Kesä on kiva, mutta nuo helteet on aika tappopuuhaa. Hyvin riittäisi vähän reilu 20 astetta lämmintä. Kamalaa kun mittari näyttää 30 astetta :S

Kiva kun kaikki alkaa tuntemaan potkuja mahan päältäkin jo :heart:

EtanaLilli mullakin on vastaavaa viiltelevää kipua tuntunut enimmäkseen vasemmalla ja kulkeutuu välillä alaselkäänkin. Liitoskipuina olen pitänyt niitä. Jos kivut menee sietämättömiksi niin kannattaa kyllä asia varmistaa. Mutta jos kivut ei kauaa kestä eikä tule säännöllisesti niin kannattaa vaan ottaa vähän iisimmin kun vihlaisee.
Mulla on tuo doppleri kotona ja pikkuisella kaikki hyvin vaikka nuo viillot välillä onkin aika tosi kipeitä. Jospa sinunkin pienellä olisi kaikki hyvin ja paikat vaan venyisi :)

Tulipas muuten mieleen noista liikkeiden tuntemisesta/tuntumattomuudesta eli mulla oli pari viikkoa sitten varmaan 5 pvä hiljaisempaa tuolla mahassa ja se on ilmeisesti ihan normaalia että sikiöt rauhoittuvat puolen välin tienoilla jopa pariksi viikoksi ja jatkavat sitten taas mahdotonta menoa :D Mulla tuota hiljaisempaa eloa kesti 4-5 pvä ja sitten jatkui tuttu myllerrys.
Eli siis, taitaa olla joku kehitysvaihe tuo pieni rauhoittuminen. Liittyisikö esim jotenkin siihen että sikiö alkaa kuulla ja on sitten vähän rauhallisemmin jos äänet hiukan pelottaa tms :confused:

ON:
Inhottavia kipuja kokoajan :/ Sattuu selkään, jalkoihin, alamahaan, päähän *vali vali vali*
Olo on kuin norsulla, jalat ja sormet turpoaa, kihlasormus puristaa *ja lisää vali vali vali*
Ihana helle<3 :D
Tänään on jotenkin kiukuttanut kaikki asiat ja hormonit vissiin vie nyt ja pahasti.. Sain miehelle kamalat itkuraivarit siitä kun toi väärää kastikeainesta kaupasta vaikka pyysin vain tuomaan "jonkun hyvän kastikeaineksen mistä helpost tekasis" mutta sitten ei kelvannutkaan se miehen tuoma ja paketti lensi kaappiin ja minä juoksin itkien ympäri kämppää huutaen ja mies pyöritteli silmiään :saint: Nöyränä sitten pyysin anteeksi ja tyydyin siihen "väärään" kastikkeeseen :D

Jotenkin tuntuu että kiukuttaa kaikki koska olo on kuin tankilla :( En mahdu mihinkään vaatteisiin, selkää särkee ja puntarin lukemat alkaa näyttää isolta. Olen aina ollut hoikka joten nyt jotenkin tuntuu pelottavalta kun ei hallitse kroppaansa ollenkaan. Silti tuo kasvava maha on kaikista ihanin asia :) Pelottavaa vaan kun menettää oman kroppansa hallinnan ja tuntuu että leviää vain joka suuntaan ja olo on ruma ja ällöttävä. Jospa nämä hormonit tasottuisi kohta ja alkaisi taas miettiä tärkeämpiä asioita :D

Pahoittelut kamalasta kiukkuilusta :ashamed: Lähden tästä taas peilin eteen tutkimaan onko tullut kaksois vai jopa kolmoisleuka jo :D

Turvonnut Tiukutus&Masi 23+6 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta :)

tulinpas taas pyörällä töihin, voi muna että oli ärsyttävä matka. En voinut tajuta, että heinäkuussa tarvitsee PIPOA vielä tuulen takia. No, nyt pikkuhiljaa kipuilu korvassa ja niskassa alkaa hellittää. :'(

Pojan nimeä pohdittiin eilen tarkemmin. Kaikki ehdotukseni ovat miehen mielestä koiran nimiä! Jaahas.

Meillä maksaa molemmat pakolliset ultrat. Lasku tuli kotiin myöhemmin, edellisestä tuli lasku n. kk päästä käynnistä.

Emmaljungiin mekin päädytään. Ollaan nyt muutamalla kokeiltu käytössä olleita City Crosseja ja yhä varmemmiksi tullaan, että ne on meidänkin valinta. Niin kevyet ja juuri sopivat :heart: täytyykin Googletella, joko olisi 2012 värit tiedossa...

Mies tunsi eilen ensimmäistä kertaa liikkeet mahan päältä Itsellekkin tuli niiiiiin ihana mieli, kun Taikku potki tooosi kovaa. Hih.

Eilen käytiin toisessa vakuutusyhtiössä ottamassa tarjousta syntymättömän vauvan vakuutuksesta. Olikohan meillä näistä jo puhetta, mistä meinaatte sen ottaa? Ifistä on tarjous kysymättä, mutta mitä nyt heidän sivuistaan ymmärsin, emme ole päätymässä siihen. Tapiolassa on kotivakuutus, eikä miehen vakuutusten siirtäminen sinne tuo lisäetuja (joo, hänellä on ne eri paikassa...) joten hmm... taidetaan ottaa se Tapiolasta. Vuoden päästä täytyy kuitenkin päivittää "aikuisten" hinnat muihin vakuutuksiin ja autollekkin katsoa uusi vakuutus... ai että inhoan näitä vakuutusasioita!

(.) Oli herkillä viikonloppuna. Lauantai-iltana tuli jotenkin olo, etten tahdo olla raskaana. En tiedä, kyllästyinkö tähän olotilaan vai johtuuko siitä, että mies oli (taas) juhlimassa (ystävän polttarit nyt lauantaina), vaikka itsekin vietin koko päivän ja illan laatuaikaa omien ystävieni kanssa. Kuitenkin haluan sen pienen niiiiiin kovasti ja odotetaan molemmat jo hänen näkemistään ja syntymää. Joka päivä katsastan ruokakaupasta vauvanvaatteet yms ;) Kauheita tunteita sitä välillä tulee, mutta kaikki kait kuuluu tähän olotilaan.

Sunnuntaina itkettekin sitten vähän kaikki... nooo onneksi maanantai oli jo parempi päivä! Ehkä vähät yöunet teki tepposiaan.

HUOMENNA ultra. Voi vitsiläinen, jännittää ;)

Aplari ja ihana Taikku 21+0

PS. Pirun RaDe! Tänä aamuna oli sormet niin nakkeina että, ja parina päivänä on jalkapohjat olleet turvoksissa??!! Inhottavaa, kun sattuu ihan kun kävelee. Häviää kyllä aika pian kun lähtee liikkeelle.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä