<3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 HEINÄKUUSSA <3 <3

:heart: MARRASKUUN MASSUKAT :heart:






PÄIVITYKSET YV:LLÄ, KIITOS!

Nimimerkki/Ikä/Mones lapsi/Synnytyssairaala

25.10.
Tiukutus/19v/Esikoinen/SEKS/POIKAOLO

28.10.
Manna*/28v/Esikoinen/TYTTÖLUPAUS

30.10.
Diinu/23v/Toinen/KAKS/POIKALUPAUS

31.10.
reveria/25v/Toinen/OYS/POIKALUPAUS

1.11.
EtanaLilli/27v/Esikoinen/JS/POIKALUPAUS
Finja/29v/Kolmas/OYS
Matildas/28v/Toinen
Tryffe/29v/Esikoinen/KÄT
Cee-/21v/Esikoinen/KÄT/POIKALUPAUS
samaha/Esikoinen/POIKALUPAUS

2.11.
Leeniliini/27v/Esikoinen/TYKS/TYTTÖLUPAUS

3.11.
Emelie/26v/Toinen
HelenElisa/31v/Kakkonen/MKS/POIKALUPAUS
Jyllanti80/Esikoinen/Ulkomailla/POIKALUPAUS

4.11.
KaramelliApina/22v/Kolmas/LS
Nojanda/31v/Kolmas/PS/TYTTÖLUPAUS

5.11.
Mariska*/26v/Esikoinen
tikru84/26v/Toinen

6.11.
Santara89/22v/Toinen/KOKS/POIKALUPAUS

7.11.
thunderbird/29v/Esikoinen/TYKS
Kristalli81/30v/Kolmas/POIKALUPAUS
Karoliina87/24v/Esikoinen/JS/POIKALUPAUS
jennae/23v/Kolmas&Neljäs/NKL/POIKALUPAUKSET

8.11.
Tuplamam/28v/Kolmas/Kät/H
Papu82/28v/Toinen/KÄT/TYTTÖLUPAUS
Sanna89-/21v/Esikoinen/KYS/TYTTÖLUPAUS

9.11.
Neppari86/Toinen/KOKS
cunucu/30v/Esikoinen
kurjenpolvi/27v/Kolmas

10.11.
helmi*/21v/Esikoinen/PHKS
Ilo09/26v/Toinen

11.11.
jenzzi/23v/Esikoinen/VAS/TYTTÖLUPAUS
Katjuska-79/31v/Ensimmäinen&Toinen/LKS/TYTTÖLUPAUKSET
VMR/28v/Kolmas/HYS
Trallaa/36v/Neljäs/KYS/POIKAOLO
JJ-t/25v/Toinen/TAYS
Alice81/30v/Toinen/Kät/H/TYTTÖLUPAUS
nallemakarooni/26v/Neljäs/JS
Unico/31v/Toinen

12.11.
Uuna/26v/Toinen PKKS
Rosalinda78/Toinen/POIKALUPAUS
Kumikvatti/20v/Esikoinen/JS
Minnuska89/22v/Toinen/LPKS
Isabel81/30v/Neljäs/KYS/POIKALUPAUS

13.11.
nasu79/Neljäs/SATKS
Myy-88/23v/Toinen/TYKS
Varvas82/29v/Esikoinen/EKKS/POIKALUPAUS

14.11.
Tuiskuli/29v/Esikoinen/TAYS
Jessie82/28v/Ensimmäinen&Toinen/EKKS/POIKALUPAUKSET

15.11.
brut/25v/Esikoinen/K-SKS
Aplari/26v/Esikoinen/EKKS/POIKALUPAUS

16.11.
KiKi87/Toinen
kikatus/Kolmas/TYTTÖLUPAUS
Pa-pillon/Kolmas/JS/POIKALUPAUS

17.11.
pikkupirkko/36v/Kolmas/KOKS/POIKALUPAUS
HelenaM/26v/Esikoinen/KÄT/H/TYTTÖLUPAUS

18.11.
LiinaLotta/Kolmas/KYS/TYTTÖLUPAUS
Kuudes_onni/36v/Kuudes/HYS
Susamaaru/36v/Viides/Satks
anzu86/25v/Toinen&Kolmas/NKL/POIKALUPAUKSET

19.11.
Smaria/27v/Esikoinen/SeKS

20.11.
muratti88/22v/Toinen/OAS tai K-PKS
plussattu/25v/Esikoinen/EKKS/POIKALUPAUS

21.11.
IlonaVonD/Toinen/KÄT/TYTTÖLUPAUS
Marielle-/21v/Esikoinen
VMR/28v/Kolmas/HYS/POIKALUPAUS

22.11.
PaavoPesusieni/35v/Kolmas/MKS

23.11.
Sannuska80/30v/Esikoinen/PKKS/EKKS/TYTTÖLUPAUS
Peltisanko
manna8/Toinen/Kät, KOS/TYTTÖLUPAUS

24.11.
Britney/23v/Esikoinen/K-SKS/POIKALUPAUS
Tahiba

25.11.
KiukkuIita/28v/Toinen/TAYS
mari-saa-vauvan/28v/Toinen/OYS
duppeli/25v/Esikoinen
cadillac/34v/Neljäs/TYKS

26.11.
Hyde79/32v/Neljäs/K-HKS
toiveikasäiti/23v/Toinen/SeKS
Mandi./20v/Toinen/Kät/H/TYTTÖLUPAUS

27.11.
Tuomenkukka/32v/Viides
Triplamama/Kolmas/TYKS
Leenuska77/33v/Kolmas/LKS
ingnissa

28.11.
Tytti83/27v/Toinen/KOKS
Siisami/Toinen&Kolmas/K-HKS/POIKALUPAUKSET
Biana/Kolmas/KOKS/POIKALUPAUS
raapale/21v/Esikoinen/PHKS/POIKALUPAUS

29.11.
Memphis/toinen/TAYS
isla79/31v/esikoinen

30.11.
Hannaliina/toinen/KOKS

4.12.
EevaN/Kolmas/KOS/POIKALUPAUS



30 POIKALUPAUSTA

16 TYTTÖLUPAUSTA


92 onnellista odottajaa. :heart:




Kyydistä tippuneet:

Haave
FPI
mammuzki
Sanle
Epa_88
Naive88
Matalalento
Chicco
Mimskuliini






Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala



Aiemmat turinat löydät täältä:

Maaliskuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1931632-3-3-marraskuun-massukat-2011-3-3-a/

Huhtikuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1948400-3-3-marraskuun-massukat-2011-huhtikuussa-3-3-a/#post23487494

Toukokuu: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...sa-2011-3-3-a/

Kesäkuu:http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1978196-3-3-marraskuun-massukat-kesakuussa-2011-3-3-a/
 
Viimeksi muokattu:
Uusi pino tehty jo! :wave: Päästän nyt siis Samahan tästä päivittäjän roolista. ;) Katselkaa vielä varalta omat tietonne listalta ja ilmoittakaan yv:llä jos on päivityksen tarvetta. Muutenkin päivitykset yv:llä.

Onnea kaikille tyttö- ja poikalupauksista! :heart:

Kikatus kyseli viime pinossa raskausarvista... Mulla ei vielä isommin taida tästä uudesta raskaudesta olla tullut arpia, mutta edellisesta arvet näkyy haaleina.

Diinu & Pipana-Poika 22+4
 
Hei pikaisesti vaan kyselisin teiltä viisaammilta et mitä vois olla ku mulla tänään tosi ilkeesti vihlonu välistä mahaa ja aikasemmin päivällä samalla tavalla vihloi selkää. Siis sellanen tosi viiltävä kipu joka kuitenkin menee nopeesti ohi ja vaan vasemmalta puolelta. Jotain vaarallistako? Huolestuttaa ku tuntuu etten oo potkujakaan tuntenu nyt pariin päivään niin hyvin ku aikasemmin.

Huolestunut EL ja Viljami 22+3

Kopsasimpa tän vanhasta pinosta jos joku sit näkis tän ;)

Kiitos Diinu uudesta pinkasta, vau heinäkuu jo ja kaks päivää enää töitä kesälomaan.
 
Kiitos Diinu!!

EtanaLilli Mahan viiltely mulla on ainakin ihan kasvukipuja. Olisko selässä iskias-kipua?? Tai sitten vaan jotain hermoa ehkä vaan painaa niin että tuntuu selässä..

Katselen vielä myöhemmin viime kuun pinon lopulta kommentoinnit.

Hyvää ja helteistä heinäkuuta kaikille!!

Biana 18+4 (olenkohan oikealla viikolla?)
 
Heissan ja ihanaa heinäkuuta...:) olkoon tämä lämmin kuukausi josta saa voimaa tulevaan talveen,näin minä toivon! Kiitos päivittäjälle!

mittari näytti ennen seiskaa 24.6 lämpöastetta,huhheijaa...tämä päivä ollaankin rannalla..:D
saa ainakin lapset itseään viilentää..:)

kauhea pääänsärky,pitäisi juoda enemmän. Tuttava on sairaanhoitaja ja ihmisiä virtaa päivystykseen nestehukan takia...näilä ilmoilla pitäisi normaalin ihmisen juoda vähintään 4 litraa vettä per vuorokausi ja lisäksi jotain muuta nestettä ja syödä suoloja,jotta tasapaino pysyy,meidän odottavien eritoten pidettävä huolta nesteytyksestä,kun vauva ottaa omansa ja lapsivesi vaihtuu joka kolmas tunti, lapsi ottaa kyllä omansa mutta meidän kroppa kärsii...ja silloin jossain vaiheessa myös lapsikin.. ja jos kropassa ei ole nestettä saattaa tulla isoja ongelmia..
tää ainakin herätti minut juomaan..:D

Kivuista kivut voi ola paljolti kasvu/venymiskipuja sekä kohtukin alkaa painaa kun lapsivettä enemmän,noin litra-puoltoista,lisäksi lapsi painaa puolenvälin paikkeilla 300-440gr niin kyllä'hän sitä painoa tulee ja itsellä iskias oirehtii. Isoja kasseja en edes yritä kantaa kun olen loppupäivän sitten reporankana tekemättä mitään kun kivut syöksähtää. Aina jos oma olo tuntuu ikävältä ja sattuu eikä helpota niin ainakin neuvolaan soittoa,se voi jo auttaa..:)

tänään tiedossa rannalla oloa,minä olen vauvanvahtina ja pikkumurut saa uida ystävän ja ystävän lasten kanssa..:)

EevaN ja Pieni 18+0 POKS!
 
Huomenta,

alkoipas aamu kivasti (nojoo oli myös kiva polkea töihin työkaverin kanssa upeassa säässä!), nimittäin pinoon mulle on laitettu TYTTÖLUPAUS :D Siis mehän ei vielä kylläkään tiedetä kumpi on tulossa, mutta oonko niin selkeesti vihjannut että tyttöä toivotaan? ;) No pidetään se Diinu tuolla vaan, toivottavasti ei tarvitse vaihtaakaan! 6.7 ollaan viisaaampia, jos ei sillon selviä niin yksityisellä 9.7 sitten ;)

Leeniliini itse kanssa mietin et nyt on varmaan "masututka" erilailla päällä. Ikea nyt on aina muutenkin täynnä odottavia, mutta tosiaan erilailla tulee huomattua masut :heart:

Kikatus Liberokerhoon joo päättelin ihan itse laittaa synttäripäiväksi lasketunajan. ;)

Mulle on kanssa iiiihan haileana tullut se viiva navasta alaspäin. Iiiihan haalea, kuitenkin viime viikolla säikähdin että MULLAKO on nyt sellanen? Veljen vaimokin tahtoi nähdä sen (kai sen jotenkin erotti?) hehheh.

4vkoa loman alkuun, cool.

Aplari ja Taikku 20+3 (pieni varmaan ihmeissään kun äiskä polkee ku viimestä päivää pyörällä... hups)

PS. Mulla oli jäänyt miniläppäriin tämä sivu auki ja nyt miehelle selvisi mun nimimerkki ;) "Britaxin kaukalo joojoo oot tää" :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
raapale
Miksi siellä on aamusta asti jo noin kuuma..? Ei tykkää. Päätä särkee ja ahdistaa muutenkin. :D Alkaa pikkuhiljaa haaveilla uima-altaasta.

Kävin eilen äippäpolilla jututtamassa lääkäriä päänsäryn suhteen ja tekivät sitten rakenneultran samalla kun näkyvyys oli hyvä, POIKALUPAUS tuli ja kaikki vauvalla kunnossa. :) Puol sukua on jo ennustanu että poika se on ni niinhän se taitaa olla. Ja hyvä niin, kaikki vaatteet joita ollaan saatu sukulaisilta yms on poikaväreissä.

Aamu läks käyntiin harkka(?)supistuksilla ja sen myötä tuli ihan huono olo eikä syömisestä meinaa tulla mitään. :/

raapale 18+4
 
Huomenta kaikille!

Täällä kans mittari näyttää +27 pk-seudulla että hellettä piisaa, jos sitä huomiseksi päiväksi ehtis rannalle makaileen näin ekaa kertaa koko loman aikana, muuttohommat takana ja nyt voi hengähtää (tosin maanantaina 3 viikon loman jälkeen takas töihin! :stick:) Onneksi 3 kk päästä alkaa äippäloma..

Liikunnasta Eikös se ole ihan sallittua loppumetreille asti esim. pyöräillä jos oma vointi/olo antaa myöten? Alan nyt pyöräilemään töihin 6km suuntaan ja mietin että kai sitä voi ihan loppuun asti pyörällä kulkea jos vain pystyy ..säästyis pitkä penni ku ei tarvi alkaa maksaan bussimatkoista.. täällä Pk-seudulla se on niin kallista 90e/kk seutulippu..

Liberokerhoon on nyt liitytty, kiitos vinkistä! Nyt vaan odottelemaan paketteja ;)

Aplari & Leeniliini Kävin kans ikeassa pari päivää sitte ja kyllä niitä vaan oli paljon odottavia/ pikkulasten äitejä, tai sitte se on tosiaan se "Masututka" millä ne huomaa nykyään helpommin? :D

Raapale Onnea poikalupauksesta! :)

Karoliina 21+4
 
Noniin. Vilkaisin eilisiä tekstejä vielä tuolta kesäkuun pinosta.

Jos potkuja ei vielä tunnu niin tuskin on hätää. Istukka voi olla edessä ja se vaimentaa alussa todella hyvin liikkeitä. Mutta voihan sitä käydä neuvolassa kuuntelemassa sydänäänet jos se helpottaisi =)

Onnea taas ultrakuulumisista! Poikia vaan lisää.

Nyt alkaa epäilyttämään oma poikaolo, kun tyttöjä on tähän pinoon niin vähän tulossa.. ehkä tämä onkin tyttö :)

Nimiä ollaan nyt keksitty. Tytölle olisi enemmän ihania nimiä mielessä mutta pojallekin keksin eilen kivan :) Voih, tämä on nyt viimeinen lapsi kelle saa keksiä nimen.. Mitä niille kaikille ihanille käyttämättömille nimille teen?? :)

On juu kuuma! Me syötiin lasten kanssa aamupala terassilla 7 aikaan ja sitten tultiinkin jo sisälle.. Nyt jo aikamoinen helle.
Rannalle olisi kyllä kiva päästä mutten yksin uskalla lähteä kahden lapsen kanssa..

Jano on koko ajan. Pitää kyllä muistaa juoda.

No, nyt leikkimään..
 
pallotan.

Kuuma on. Meen kyllä tänään ottaa aurinkoa rannalle, ihanaa.

Lapset menee mummolaan.

Diinulle pitäs varmaan joskus muistaa laittaa viesti et lisätä saa etusivulle.. no jospa mie kohta muistasin :p

Inhottaa kun oon jo kerran sotanut uudet bikinit kun ei bosat enää mahdu. Nyt on 80C ja pursuaa jo ulos, normisti oon 70B. AAAARGH. Musta ei oo yhtään kiva kun maidonnousun jälkeen on taas joku F kuppi perkele :p
Ja sitten huomaat puolen vuoden kuluttua että ne b kokoiset riisikupit on palanneet roikkuvampina, ihanata :D

Mulla ei oo linea negraa. Aiemmissa raskauksissa oli. Hmm. jospa se lisää mun tyttötoivettani, kun eikös linea negraa kutsuta poikaviivaksikin ;)

No, ultra on maanantai-aamuna joten sitten ehkä tiedän kumpi tulee.
Ihana esikoiseni oli piirrelly mun itiyskortin aivan täyteen salama mcqueen autoja.. hoh. Lupasivat tänä päivänä tehä uuden kortin neuvolassa mulle, pitää hakea se iltapäivällä.. etteivät äitipolilla murhaa minua kun ei oo korttia ;D

20+2 sanoo maha ?
 
Kiitos Diinulle uudesta pinosta! :) Huh, melkoisen helteistä on täällä Etelä-Karjalan suunnallakin. Aloitin aamun pikasiivouksella siinä toiveessa että olis viileämpää, mutta aika hyvin tarkeni...

Viime yö meni valvoessa ja pähkiessä sitä kun liikkeitä ei ole tuntunut. Ajattelin että pakko saada mielenrauha ja päästä jonnekin kuuntelemaan sydänäänet. Se vain on vähän hankalaa, sillä vietän kesän mieheni paikkakunnalla ja kotikuntani on parin sadan kilometrin päässä. Sain kuitenkin ajan tänne paikalliseen neuvolaan vieä tälle päivälle, se on jo tunnin kuluttua. Ihanaa palvelua, sillä ei heidän olisi ollut mikään pakko ottaa minua sisään. Nyt vain pitää toivoa, että kaikki olsi hyvin, onneksi se selviää pian.

Sannuska 19+2
 
Joku kysyi edellisessä pinossa et oliko mulla merkitty neuvolakorttiin sitä kohdunsuun tilannetta ja sieltähän mä valopää sen löysin. eli huh voi huokasta, paikat on kiintee ja kiinni ja pituus on 4cm. Luullakseni ihan normaali pituus...

Linea negraa ei ole, vaikka poika tulossa. No mistä sitäkään vielä tietää vaikka vaihtuis tytöks :D hui. Mut jotenkaan en kyllä sitä usko, on niin poikaolo ja poikamasu ja kaikki :) (Eipä sillä ei se tytteli todellakaan mikään katastrooffi olis)

Huh tänä aamuna kyllä herätessäkin jo huomas että nyt tuolla ulkona on kuuma aamuyöstä lähtien. Verenpaineet ja raudat matalalla ja voimat menee helteellä, välillä on aika voimaton olo.
Soda stream veteen lisään yleensä itelleni suolaa vähäsen. Ja onneks vedän rautalääkkeitä nyt, jos sais ees pikkasen ruista ranteeseen !

Sekoilin tossa päivissä, olin eilen jo 19+0..se selviskin sieltä liberon sivuilta kun kattelin ja laskin siellä kaikkee :D sinne tuli teksti "olet nyt viikolla 20" ja olin ihan ettö NO MITEN NIIN. Kunnes sit tajusin, et näinhän se on :p jeee.


Britney ja pikku-ukko 19+1
 
Diinu kiitos uudesta pinosta.

poikia näyttää tosiaan tulevan koko ajan enemmän ja enemmän :D

kivuista sen verran, että mulla on vihlontaa ja liitoskipuja ja kahdun kannattajalihasten kramppeja...ei tunnu kovin kivoilta, mutta menee nopeesti ohi onneksi. Tää maha kasvaa ihan silmissä ja sen takia niitä kipujakin on sit vähän enempi.

mahatutka on tosiaan päällä. Olin jumbossa ja tuntui siltä että kaikilla on maha pystyssä :D

liikkeet alkoi mulla tuntumaan ihan vasta viime viikolla vaikka vauvoja on kaksi tuolla masussa, et älkää huolehtiko!! VArmasti alkaa tuntumaan teilläkin vielä parin viikon päästä.

IHanaa kun ollaan jo kaikki melkein puoliväli ylitetty...neljäs pino jo aloitettu..mahtavaa..

anzu ja pallerot pojat rv 20+0 POKS
 
Aplari, kopsasin vaan edellisestä listasta ja siellä luki kohdallasi tyttölupaus. Otetaan toki pois, jos lupaus ei ole tullut. :D

Onnea poikalupauksesta, raapale! :flower:

Poikia kyllä tosissaan näyttää olevan tulossa paljon!

EtanaLilli, mäkin kuulen että sulla olis jotain kohdun kasvukipuja. Ja niinkuin Biana sanoi, niin selkäkipu vois olla iskiastyyppistä kipua. Mulla ainakin on selkeesti tuota iskiastyyppistä ja tuntuu välillä (varsinkin liikkuessa) tuolla alaselässä jommalla kummalla puolella viiltävänä kipuna. Mutta jos sua kovasti huolestuttaa tai kivut ei ala loppumaan niin ainahan voit soittaa vaikka terkkarille ja kysyä häneltä asiasta. :)

Diinu & Pipana-Poika 22+5
 
Mulla ei esikoisen raskauden aikana tullut linea negraa, mutta tokan tuli. Synnytyksestä 1v5kk ja linea negra on ja pysyy edelleenkin, on toki haalentunut mutta selvästi näkynyt koko ajan. Mä kun olin siinä käsityksessä, että viimeistään 6kk päästä synnytyksestä viiva katoaa. Viiva siis menee ihan alavatsalta napaan asti. Molemmat lapsukaiset poikia.

Joskus oon kuullut, että pojasta viiva tulee pystyyn ja tytöstä vaakasuoraan, en tiedä on väite tosi :D
Ens viikon ultraa jännätään vaikka täysin on poikaolo.

Rintojen kasvusta sen verran, että ennen lapsia mulla oli kuppikoko D, kahden lapsen jälkeen F-G. Hyviä ja tukevia tissiliivejä on vaikea löytää, ei ainakaan mistään seppälästä tai H&M:stä löydy. Ja taas vaihteeks tän raskauden aikana tissit alkanu pursuu liiveistä, ei kiva. Pakko ois taas lähtee liivi metsästykseen :( Mulle kelpais enemmänkuin mieluusti kuppikoko C tai edes D!!

20+2
 
Ihan turhaan panikoin, masussa oli kaikki hyvin, vaikkei liikkeitä ole tuntunutkaan. Syke oli tasainen 155. :heart: Kannatti kuitenkin käydä, tuli niin ihanan helpottunut olo kun syke löytyi. Onneksi saatiin hyviä uutisia, miehellä alkaa tänään polttarit (omat siis), ja ois kyllä mennyt kaikkien polttariviikonloppu pilalle jos uutiset oiskin olleet huonoja.

Helteistä viikonloppua kaikille mammoille ja maha-asukeille! :)

Sannuska 19+2
 
Hyviä ultrakuulumisia kaikilla!

täällä käyty myös rakenneultrassa ja siellä oli kaikki kohillaan.

Tänään taisin melkovarmasti tuntea ekat liikkeet :D

Liberokerhosta, kuulutaan juu ja josko tän muksun kanssa sai pisteitä nii paljon et sais jotai kivaa, meillä hiukanhintsusti niitä kertyy.

Linea negraa ei oo vielä näkynyt, en yhtään muista millon tytöstä tuli ja se oli tumma.

liiveistä, entiset imetysliivit menee ihan nätisti ja en taida vaihtaakkaan tars vaan ostaa lisää.

unico ja mötky 21+0
 
eiks librokerhosta saa vielä pisteitä sit kun lapsi syntyy niin lähettelee niitä pupumerkkejä joita on vaippapaketissa?
Ainakin 2008 vielä niitä keräsin ja sainkin vaikka mitä kivaa lelua tilattua niillä pisteillä :)

2h auringonottoa ja oompa pinkki :D Oho. No varovaisemmin jatkossa.
 
Nykyään liberokerhos ei tartte lähetellä enää mittää postitse vaan netissä saa rekisteröidä koodin liberon sivuilla..
Jos oon ymmärtänyt oikeen niin pisteitä voi kerätä 1,5 vuotiaaseen asti ja jos on toinen lapsi tulossa niin pisteet siirtyy uudelle vauvalle..

Myy 20+5
 
Morjesta,

Oon elänyt nyt kesäkuun vähän hiljaiseloa ja viettänyt rentoa kesälomaa ja töihin pitäis taas maanantaina palata: / Onneks loppukesän ja alkusyksyn jaksaa olla töissä sillä verukkeella, että äippäloma alkaa syyskuun lopussa, joten sitä odotellessa;) Kuinka aikaseen muut alotatte äippäloman? Ite ajattelin alottaa n.40päivää ennen laskettua-aikaa. Enkä millään enää jaksais olla tota 3kuukauttakaan, vaikka nopeestihan se menee..

Rakenneultrassa annettiin tyttölupaus ollaan mietitty nimeä Vilja, mutta saa nähä tuleeko "parempia" vaihtoehtoja mieleen..Rakenneultarssa kaikki muutenkin oli hyvin, joka tietysti oli suuri helpotus. Oon ilmottautunut haikaranpesään kättärille, olis kiva kuulla muiden kokemuksia siitä, mikäli joku on sielä synnyttänyt Tietääkö joku muuten enemmän lastenklinikan nyytti ryhmästä, itse olisin siitä kovasti kiinnostunut, siitäkin kokemuksia kuulisin mielellään/auttoiko synnytyspelkoon? Ihana ajatella, että me odottajat ollaan jo puolessa välissä, miettikää, enää puolet jäljellä=)

Linea negrasta Mulla koko mahan pituudella kans jo näkyy..

Maha/selkäkivut Mulla kans ollut kovia maha/alaselkä vihlasuja, varsinkin asentoa vaihtaessa, mutta luulenpa ettei mitään sen vaarallisempia kuin kasvukipuja vain.. Niin ainakin neuvolassa sanottu..

Liikkeet Nyt ihan tällä viikolla oon alkanut tuntee potkut, tuntuu niin ihanalta, oikeesti tuntee vauva mahassa=)

Karoliina87Mulle ainakin neuvolasta ohjeistettu, että liikkua voi niin kauan kun oma kroppa antaa myöden, eikä ne sykerajatkaan (max.160) oon niiin kiveen kirjoitettuja.

HelenaM. ja Vilja 19+5
 
voi ei. nyt keksin kivan etunimen (tyttö) lisäksi toisen ehdokkaan. RÄKÄ.
Ja siihen ei kävis mun suunnittelemat toiset nimet. Voi apuja :D

Kuumat kelit jatkuu. Uskomatonta miten lämmin osaa olla.
Lopulta liikkeet alkaneet tuntua myös ulkopuolisen käteen, itse oon tuntenut ne kuitenkin jo yli kuukauden.
 
Heissan!
Täällä valvottu pääkipuisena koko yö melkeinpä putkeen,,olen koittanut juoda erilaisia juomia,syödä,ola varjossa,käysdä suhikussa,eikä auta mikään....alkaa olla jo tosi vaikeaa kun pään kääntäminenkin sumentaa näön..todella tuskallista.

liikkumisesta liikkua voi läpi raskauen ja sitää suosittelevatkin,kunhan ei mene äärimmäisyyksiin..:) tutkittu asiahan on että liikuvien äitien lapset syntyvät keskimääriin n. 8päivää ennen laskettua aikaa ja yli tuskin mennään,synytys sujuu paremmin kun on hyväkuntoinen äiti..:) itse tämän totesin silloin kuopuksen kanssa etä totta on ja viime marraskussa syntyi ystäväni lapsi jonka äiti oli iikkuivaista sorttia,pumpissa kävi loppuun saakka ja lenkkeili päivittäin,poika syntyi 7päivää ennen La:ta ja synnytys oli "kevyempi" kuin muut,myös laihtuminen pääsi vauhtiin paremminn synnyttämisen jälkeen kun oli kuntokin parempi...:) katselin aika mielenkiintoisia kirjoja kirjastossa laihduttamisesta raskauden jälkeen..:)

eilen olin myös ystävän luona ja hänellä oli kaksi kirjaa joiden nimet otin jotta saan etsiä kirjat kirjastosta..:) toinen kirja "saamme vauvan" kertoo raskaudesta ja siinä on mm. oikean kokoiset kuvat vauvasta eri viikoilta,voi mallailla vatsan päälle ja nähdä miten vauva täyttää masua..:) ihana kirja!! tekijä oli Sheila kiitzinger
Toinen kirja oli tekijältä miriam stoppard VAUVA: hedelmoitys-raskaus-syntymä

tänään paistaa vielä aurinko,odotan sadekuuroa,tuomaan raikautta..:) mutta en vaita tästä kuumuudesta,on tää niin paljon parempi kuin ne kauheat talven kylmyydet...

EevaN ja Pieni 18+1
 
minä oon kans harrastanut liikuntaa koko raskaudet.
Etuajassa tulivat muista syistä.
Esikoista ponnistin 12minuuttia, kuopusta 8! Ja esikoisen kokonaiskesto (synnytyksen) 8h, kuopuksen 2h.
Joten, kyllä liikun voinnin mukaan nytkin :)
 
Hei taas pitkästä aikaa! Oltiin pojan kanssa viikko Anttolan mökillä kaksin, joten en ole hetkeen päässyt päivittelemään. Eilen tultiin junalla takaisin Helsinkiin - ai että oli jännää, 3.5v pikkumiehen eka junamatka :) (poislukien paikallisjunat tietty) Miehellä alkoi tänään loma, ja 3 viikkoa lomaillaan nyt koko perheen voimin, ihanaa.

Rakenneultrassa käyty - kaikki hyvin, pienokainen oli hereillä, vilkutteli ja hieroi silmiään - eikä onneksi ollut erityisen häveliästä sorttia, melko varma tyttölupaus saatiin <3 Ultraava kätilö oli tosi ihana, miehelleni jäi kauheat traumat esikoisen synnytyksestä (vauvaa elvytettiin pitkään ja sitten kiidätettiin teho-osastolle ja minä pyörtyilin monta päivää jne.) joten taidan synnyttää yksin tällä kertaa. Kätilö lohdutteli, että niin on aikojen alusta tehty, että naiset synnyttää keskenään. Vinkkasi silmää ja sanoi ett niinhän se on, että ne miehet on usein vaan tiellä. Puhuttiin pitkään ja ihana kätilö sanoi juuri oikeat sanat, tuli tosi hyvä ja rauhallinen mieli <3

HelenaM: Mä synnytin esikoisen Haikaranpesässä. Todella uskomattoman asiantuntevat, mukavat ja lämminhenkiset kätilöt, voin todellakin lämpimästi suositella! Kauniit perhehuoneet. Vaikka mies saikin traumoja, mutta siihen tuskin synnytyssalin sijainnilla oli vaikutusta :)
 
IlonaVonD miksi lasta jouduttiin elvyttämään, heikkenikö syke jo synnyttäessä vai? :( tosi hurja kokemus varmasti mut onneks kaikki käänty parhain päin.

Melkein pyörryin tänään lindeksillä.. kertakaikkiaan silmissä sumeni ja korvissa vaan kohis. Kyykin siellä kokoajan mut onneks oli sisko ja kaveri mukana jotka piti silmällä ja mentiin sit siitä istumaan. Sen jälkeen mut pakotettiin ostamaan leipää ja juomista :D
Vaikka olin aika liki juonu limpparia niin silti tuli heikotus, veikkaampa että johtu syömisistä sitten... huh huh. Oli vähän noloo nuokkua siinä kassallakin kun joku kuolemaa tekevä...:D mutta ehkäpä porukka ymmärti.

Sen jälkeen poika potki tosi villisti :D siis nyt jos millonkaan tuntu todella selkeesti oikeen mahtavia potkuja. "Perhana muista nyt äiti juua näillä helteillä!!"...:D

Aah. Nyt on pää tyhjä ja röyhtäyttää kokoajan ja kuuma ja ja ja..meen kattomaan biisikärpästä.


Britney ja ukkeli 19+2
 

Yhteistyössä