<3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 <3 <3

no niin, nyt etoo ja huippaa... pitikin toivoa tätä oloa saapuvaks...

Mulla neuvola tosiiaan vasta 4.4... edellisen viikon täti on lomalla, enkä halunnu aikasemmin mennä, kun haluan todella kuulla ne sydänäänet ja sit kun nykysessä neuvolassa ei ultrata ees ekalla käynnillä... kolme aikasempaa raskautta on ultrattu ekalla käynnillä ja sai kaikista kuvatkin mukaan, vaikka ei siinä kuin papu näy! mut outoo et samassa kunnassa asun vain neuvola vaihtu ja nyt ei sit ultratakkaan... no johtunee siitä et aika pieni neuvola, ei tuol varmaa oo eees sitä konetta! :) ois tos toi mehiläinen... mut kai mä tolle summalle jotain muuta keksin, kuukauden kuluttuu sitä pääsee jo jorviinki! :)

ai että mä oon väsy... pitäs ruokaa alkaalaittaa... aattelin laittaa kalapuikot uunii ja keittää makaroonia kaveriks, ketsuppia kastikkeek ja sit kaikille kokonaiset tomaatit lautaselle salaatiks.. kyllä, mä olen niin väsy... |O

nallemakarooni, tytöt x 3, öhkömönkiäinen 5+4
 
Hei,

Olen niin tärinöissäni, etten ehtiny ihan koko ketjua lukea läpi kun piti jo itse rekisterötyä ja tulla höpöttelemään :)

Itse tein kolme plussaa viime sunnuntaina. Menkat oli JO päivän myöhässä ja heti sunnuntaiaamuna kun silmäni avasin niin menin tekemään testin :) hieman ehkä malttamaton olen, mutta minkäs teet :)
Mies vielä nukkui ja menin heti esittelemään pissatikkua hänelle sänkyyn :) :) heh! hän ei meinannut uskoa (ollaan n. 4kk yritetty "puolitosissaan" ja VIIMEINEN kuukausi IHAN TOSISSAAN :) )
Päivemmällä tein toisen liuksetestin ja taas tuli kaksi viivaa !
Mies oli yhä epäluuloinen.. grrr! sitten mentiin apteekkiin ja ostettiin 15e maksava clear blue digitaalimittari :D
Tein sen heti kun pääsin kotiin ja meni varmaan 10sek kun siihen tuli lukemaan RASKAANA ja hetkenpäästä siihen tuli 2-3 viikkoa, eli tarkoittanee ohjeen mukaan oikeasti 4-5viikkoa!
Nyt vasta mieskin meni ihan sekaisin ja siitä lähtien ollaan oltu ihan sekaisin :D TODELLA ONNELISESETI SEKAISIN :) :)

Tänään soitin neuvolaan ja varasin ekan ajan huhtikuun puolenvälin jälkeen.
Olemme tässä kuussa lähdössä Aasiaan (viimeinen päivä) ja tullaan vasta huhtikuun puolenvälin jälkeen takasin, joten paljon oli kysyttävää matkaakin varten! Ihana neuvolatäti oli ja kertoi kaikkea eikä yhtään kauhistelut "ette te mihinkään voi matkustaa"-tyyliin.
Neuvolatäti ehdottikin, että jos haluaa niin voi mennä siihen varhaisultraan tms. yksityiselle niin on sitten mukavampi lähteä matkalle. Varasinkin heti ajan sinne :) viikoja tulisi siihen mennessä 6+3 joten toivottavasti siellä silloin jotain näkyisi :)

Kenellekkään ei olla vielä kerrottu ja tämä onkin ihan uskomattoman raastavaa kun niiiiin tekis mieli kertoa ja muutenkin olen kova puhumaan ja kertomaan asioistani :)
Huomenna siskoni tulee tännepäin (asuu hieman kauempana meistä muista sisaruksista) ja ajatteltiin, että kerrotaan huomenna vanhemmilleni ja sisaruksilleni uutinen :)
Vanhemmilleni lapsi olisi ensimmäinen lapsenlapsi (samalla siis meille myös esikoinen) ja tiedän jo varmasti, että he SEKOAVAT ihan täysin.. minuakin vähän jo itkettää ilosta kun pääsen asiasta kertomaan :)
huh huh! en millään jaksaisi odottaa!

Toisaalta tässä on kaikenlaisia pelkoja ja pelottaa, että lapsi menehtyy, menee kesken tms. kamalaa tapahtuu :(
Ristiriitaisia tunteita, mutta omille perheillemme haluamme kertoa uutisen, vaikka näin alussa ollaankin. Töissä ja muualla kerrotaan sitten korkeintaan kun se 12 viikkoa täyttyy.

Olen tosiaan 27 vuotias ja esikoinen siis tulossa :)
Netsitä tein laskurilla LA:n ja se antoi marraskuun 19. päivän
Mitään lääkärin ilmoittamaa aikaa ei siis ole.

Smaria/27/Esikoinen/SeKS/19.11 (meniköhän nyt oikeaan järjestykseen..)

Tsemppiä kaikille odotukseen :)

Tulen taas kirjoittelemaan kun saan aivot johonkin järjestykseen tämän raskauden keskellä :)
Lueskelen näitä juttuja kyllä jatkuvasti!
 
Smarie paljon onnea ja tervetuloa! :D
Nallemakarooni toi väsyneisyys on niin tuttua. Otin tänäänki 2 tunnin päikkärit, vaikka yöunetkin oli 10h. Ei vaan jaksa mitään!

Mulla on nyt sitten huomenna ensimmäinen neuvola. Vähän jänskättää. Mitäs siellä nyt sitten tarkalleen ottaen tehdään, josjoku asian jo kokenut viitsisi valaista ensikertalaista :)
Tekeekö ne sisätutkimuksen? ja ottaako ne tarvittavat labranäytteet paikan päällä, vai pitääkö mennä labraan?

Taidan mennä vähän huiliin taas, että jaksaa :D
 
Onnea onnea kaikille uusille!

Meitähän on paljon. Ihanaa!

Raskausoireista - nyt ollut kuvotusta ja metallin makua suussa. Huomenna tulee täyteen 7 vkoa joten eikös ne oireet näillä tienoilla yleensä ala. Ja sitten tietenkin tuo esikoinen kipeenä. Korkea kuume ja yskä. Ihan sääliksi käy toista. Itselläni siis ihan täysin motivaation puute ihan kaiken suhteen. Jotenkin ei kiinnosta tehdä edes töitä. Hyvä ja samalla myös huono juttu on se että voin itse päättää työajoista.. no nythän sit kaikki tehdään taas viimetipassa ja kiireellä. Mutta tää on tätä aikaa..

Viikon päästä ensimmäinen neuvola. Vaikka onkin toinen lapsi, en yhtään muista mitä silloin ekana kertana tehtiin. Muistaakseni käytiin läpi näitä "rutiinejä" ym. Sitäkään en muista kuultiinko jo silloin sydänäänet. Sama pää kesät talvet..

Jotenkin itselläni hyvin luottavainen olo koko raskauden suhteen. Olen jo kerennyt melkoisesti mainostaakin. Ei sitä vaan pysty pitämään itsellään. Esikoiselle en ole vielä kertonut. Hän ei jaksaisi odottaa. Tai lähinnä varmaan kyselisi joka päivä. Sitten vasta kun alkaa enemmän näkymään.

Voimia ja jaksamista kaikille!
 
MOikka.

Täällä myös yksi plussanut äiti. Laskettu aika laskurilla olisi 21.11... ensimmäinen neuvola on 1.4 :) sitä odotelessa. Vaikka tämä tulokas onkin kolmas mutta miehelleni ensimmäinen joten on jännittävä odotusaika tiedossa.
Onnea munkin puolesta kaikille mammoille täällä <3

elikkäs mammuzki/26v/kolmas/21.11.11/js
 
Tervetuloa ja onnea odotukseen kaikille uusille!

Jenzzi Ekassa neuvolassa täytetään jo sitä neuvolakorttia kysellään omat ja puolison ja lähipiirin terveydentilat, punnitus, verenpaine otetaan, hemoglobiini mitataan. Pissanäyte varmaan otetaan ja siitä katsotaan sokerit ja valkuaisaineet. Välttämättä sydänääniä ei vielä kuunnella, koska ne ei varmasti aina kuulu ekalla käynnillä ja aiheuttaa vaan turhaa paniikkia. Terkkari ei (muistaakseni) tee sisätutkimusta, se on sitten vasta lääkärin hommaa. Verikokeet otetaan rutiinisti, niissä tarkistetaan veriryhmä ja reesustekijät, poissuljetaan hepatiiti ja hiv. Ei mitään kauheeta siis ollenkaan, mun mielestä pahin juttu on kiivetä puntarille :whistle:

Diinu Oliko se sun varhaisultra huomenna. Peukut pystyyn ja tulehan sit heti kertomaan kuulumiset!

Omaa napaa Mä oon kans aivan poikki koko ajan.. Toissayönä vetäsin sit 10 tunnin unet ja aamulla tuntu kuin ois valvonut koko yön.. Viime yönä 8 tunnin unet ja pitkää päivää vedän töissä ja voisin vaan käpertyä jonnekin pöydän alle, ettei kukaan löydä ja vetästä tirsat.. Yrjöilen muutaman kerran päivässä ja mitään ei oikeen tee mieli syödä. Paitsi jotain suolasta.. Salaatit on jo pariin otteesseen tulleet ylös ja vinkki kaikille.. Jos on taipumusta oksentaa niin suosittelen et kannattaa pureksia ruoka tosi pieneksi.. Ei tunnu yrjööminen niiiiiiiin pahalta :x Tämän päivän saldo: karjalanpiirakka ja kaksi vaaleaa leipää ja muutama sipsi.. Nämä siis pysyneet sisällä. Mutta tätähän mä toivoin, pahoinvointia..

edellisistä synnytyksistä oli aiemmin puhetta. Mulla molemmat raskaudet päättyivät käynnistykseen raskausmyrkytysten takia. Esikoisen synnytys, josta kätilöt povasi pitkää, kesti kuitenkin vain 4 tuntia. Se eteni varmaan sellasta haipakkaa siksi, että musta pari viimestä viikkoa oli tuntunut, että pää oli jo jalkojen välissä ja kun istuin ni mua pelotti että istun vauvan pään linttaan :D Se oli sellasta kyytiä, että en kerenneyt ite yhtään mukaan synnytykseen, epiduraalikin auttoi ehkä 5 minuuttia kun aukesin niin vauhdilla ja kun kätilö tarkisti tilanteen ja käski ponnistaa kun olin täydet 10 senttiä auki, ni olin vaan että mä nyt vielä oo valmis, mähän olin varautunut vuorokauden synnytykseen niin kuin käskettiin.. Siinä hässäkässä vauvan sydänäänet romahti tosi alas ja kun vauva oli maailmassa niin näin vaan sinisen selän kun sitä vietiin juoksujalkaa virvotteluun.. Loppu hyvin, kaikki hyvin, meidän tyttö karju kiukkusena jo siinä vaiheessa kun lastenlääkäri juoksi paikalle ja kaikki meni ihan hyvin. Terve tyttö tuli :heart: Lastenlääkäri sanoi, että vauva kärsi vaan synnytysshokista, kun tuli niin raketin lailla..
Luulin että toinenkin synnytys olisi sitten mennyt samalla vauhdilla, mutta se kestikin sitten 1,5 vrk:tta. Mut meinattiin laittaa kotiinkin välillä, mutta sitten vuoronvaihdon jälkeen sain paljon kivemman kätilön joka sano, että ei sun mihinkään kotiin tarvi lähteä, että puhkastaan kalvot. Sitten kun lääkäri oli puhkassut kalvot, niin menikin enää 3 tuntia kun toinen tyttöni oli maailmassa :heart: Hän oli ollut sen verran ylempänä, että käynnistäminen otti hiukan aikaa.. Se oli ihan rauhallinen synnytys, josta jäi tosi hyvät muistot. Esikoinen paino syntyessään 3800 g ja kuopus 4025 g. Ei ihan mitään pieniä paketteja.

Tästä synnytyksestä toivon vain sen, ettei sitä tarvitse käynnistää. Olis ihanaa kokea ihan luonnollisesti käynnistyvä synnytys.

-Nojanda ja Pieni 5+5
 
Heips!
Saanko liittyä seuraanne? LA olisi laskureiden mukaan 10.11. Huomenna ajattelin soittaa neuvolaan ja varata ajan :) perheeseeni kuuluu aviomieheni, tyttö 1/10 ja koira.
Myy-88/23 v./toinen/10.11/ TYKS

Mulla on 1 keskenmeno 10/08 rv. 16, tämä toivottavasti pysyy matkassa loppuun asti <3

Vauvansa menettäneille iso Halaus!

Nyt suuntaan nukkumaan, öitä mammat!

Myy & möhkis 5+5
 
Hei kaikille!
Nyt alkaa kamala vatsatauti hellittämään. Nuorimmainen vielä heikossa kunnossa, mutta halusi jo vähän syödä. Itsellä tauti tuli rajuna, kovan lihasäryn ja kuumeen kera.

Myy-88 Minulla oli myös keskenmeno 04/09 ja viikolla 16. Tuliko sinulla itsestään pois?
Minulle tehtiin lääkkeellinen käynnistys Kysissä. Jänniittää miten tämän raskauden kanssa käy.
Ensiviikolla soitan neuvolaan ja varaan ajan.

Oireet Ei oikeastaan vielä mitään. Rinnat ainoastaan järkyn isot ja kipeät. Muistaakseni aikaisemmin etovaolo ja päänsärky on alkanut viikolla 7-8 ja kestänyt viikkolle 16. Joten ,jos kaikki kunnossa, niin saman kaavan mukaan varmaan mennään.

Trallaa ja 9-v, 6-v,ja 4-v
 
tervetuloa uusille!!

täällä on monella jo neuvolaa tulossa..mä en ole edes vielä soittanut sinne..tovottavasti ei ole paljoa ruuhkaa. odotan maanantain ultraa ja jos kaikki on hyvin niin soittelen sitten, pitää samalla varata pojalle 2-v neuvola :)

mulla on ollut tää viikko lomaa ja saanut maata pari päivää kun poika ollut silti tarhassa. ihanaa vaan olla. päivisin en ole niin väsynyt, mutta illalla vaikkei juuri mitään ole tehnyt niin seittemältä on jo ihan valmis sänkyyn. Olkaa onnellisia esikoisen odottajat kun saatte rauhassa levätä, muistakaa levätä!!

miehellä alkoi yöllä vatsatauti ja todella toivon ettei se tartu meihin. muutenkin olo niin vetämätön ja valmiiks jo oksettaa. yhtään oksennusta ei muutten ole vielä tullut, tänä aamuna oli kyllä tosi lähellä.

pakko päästä liikkuun!! normaalisti kunnon reeni n.3krt viikossa, nyt en viitsi mennä ennen ultraa ja jos kaikki on hyvin pitää kysyä mitä saa tehdä. enhän mävoi mennä pumppiin ja olla tekemättä vatsoja, siitähän kaikki tietää että on raskaana :) pumppi on muuten hyvä odottajalle, kunhan pitää painot pieninä.

viikot poksui, 6+0 :)
 
Trallaa: sikiölla todettiin np-ultrassa suuri turvotus ja sain lähetteen istukka tutkimukseen, joista selvisi että lapsella oli 13-trisomia, raskaus meni itsestään kesken jonka jälkeen tehtiin lääkkeellinen tyhjennys ja kaavinta lopuksi. Tämä kokemus oli todella raskas eikä haluaisi että kukaan koskaan joutuu samaa kokemaan..

Oireina täällä on väsymys, palelu ja tissit on kipeet. Pientä pahoinvointiäki on ollut mut ei suurta, onneks! :)

Myy & möhkis 5+6
 
MoikS!

Pakko tulla tuolta elokuisten pinosta äkkiä kommentoimaan :) Näitä muitakin pinoja kun tulee aina sillon tällön lueskeltua :)

JJ-t, liikun itse kans päivittäin lenkkeilyn muodossa ja käveltyä tulee yhteensä 3-8km päivä (jep, talouteemme kuuluu koira ;)) lisäksi YRITÄN käydä salilla 2krt viikossa joko pumpissa tai sitten omatoimisesti salilla.

Oon jutellu mm. noista vatsalihaksista mm. kuntosaliohjaajan, fysioterapeutin ja neuvolan terveydenhoitajan kanssa eli vatsalihaksia SAA tehdä aivan normaalista 2 ensimmäistä raskauskolmannesta eli vasta viimeseltä kolmannekselta tulisi jättää pois. Muutenkin esim. pumpissa kaikki liikkeet sallittuja tuon kaksi ensimmäistä kolmannesta. Kyykyt yms. kannattaa loppuajasta jättää pois. Hypyt yms. suositellaan pois jätettäväksi jo aika aikasessa vaiheessa, mutta niitähän pumpissa ei ole.

Rv 16 jälkeen ei suositella tehtäväksi mitään liikkeitä selällään, koska kohtu silloin jo sen verran iso, että saattaa painaa sydämmeen johtavia verisuonia, tästäkin kysyin neuvolassa niin sanoivat, että niin kauan kuin itsestä tuntuu hyvältä niin voi tehdä liikkeet myös selällään (meillä tehdään pumpissa mm. rinta + ojentajat selällään) ja nämä olen edelleen selälläni tehnyt. :) Mutta huomaan kyllä itse, että pitkäaikaisesta selällään makaamisesta tulee huono olo :( Mutta pumpissa sarjat sen verran lyhyitä, että hyvin pystyy tekeen. :) Ja muistaakseni raskausviikolta 24 eteenpäin pitää kiinnittää huomiota sykkeeseen, ettei nouse yli 150, saattaa käydä sikiölle siinä vaiheessa jo liian rankaksi.

Ja oma keho on kyllä ihan paras kertomaan mitä kannattaa tehdä ja mitä ei! Ja kaikkihan on ihmiskohtasta ja riippuu siitä kuinka paljon liikkunut ennen raskautta yms. :)

Ja olet oikeassa pumppi on munkin mielestä oikein loistava liikuntamuoto myös raskausaikana! =)

Oikein ihanaa odotusta kaikille tänne pinoon ja aurinkoista kevään jatkoa!! :heart:

Piannappula + Pikku Myy 19+0 :heart:
 
Mulla on jäänyt liikunta nyt vähän vähiin :ashamed: Syynä on aika paljon se, että ei vaan jaksa. On niin väsy kun kotiin tulee ja käytännön syistä, jos lähden salille käymään sen keikan pitäisi kertaa n. 2 tuntia. Eikä vaan potkua riitä enään illalla siihen :ashamed:

Itse jaksan päivät oikein hyvin ja illalla siinä 10 maissa alkaa tulemaan väsy totaallisesti. Oonkin ihmetellyt tätä mun väsymisen äkkinäisyyttä :D
Katselen esim. telkkaria ja alkaa väsyttää. Väsymys tulee hirveän voimakkaana ja yhtäkkiä. Pari kertaa pystyn pitämään todellisella tahdonvoimalla silmät auki, mutta kohta huomaan jo että ne on vaan mennyt kiinni ilman, että olen asiaa itse ollenkaan tiedostanut. :D Metkan tästä tekee myös se, että normaalisti jos alkaa sohvalla ollessa nukuttaa, voi silmät laittaa vähäksi aikaa kiinni, mutta silti kuulee telkkarin vielä ja muut ympäristön äänet. Nyt en kuule ollenkaan. Nukahdan ihan täydellisesti. Mies on kertonut, että alan välillä ihan kuorsaamaan. Ja "torkun" siis noin 5 minsaa maksimissaan siinä. "Unikohtauksien" jälkeen saan väkisin kammeta itseni sänkyyn. Millään ei meinaa saada itseään ylös kun silmät vaan mene kii, uudelleen ja uudelleen.
Mulla on varmaan joku uniapnea tullut :popcorn:
On kuin olisi töpseli vedette irti samalla kun silmät menee kii :LOL:

Yön nukun hyvin, aamuyöstä alan heräillä ja lopputunnit on tosi katkonaista. Tälläistäkään ollut koskaan ennen.=)
Ja mä syön :p Ihan järkyttävää syömistä.

Välillä tulee hetkellinen yökkiolo, mutta se loppuu ennenkuin ehti alkaakkaan.

Varhaisultra tiistaina :heart:

Aurinkoista päivää kaikille :)

Tyffe viikolla 7
 
piianappula kiitos suuresti infosta. nuo kaikki tiesin jotenkin, mutten just sitä että missä vaiheessa mikäkin on sallittua. nyt voi siis huoletta lähte reenaan, jos vaan jaksais :) toi sykehomma pitää vielä kysyä, kun mun normisyke jo on aika korkee niin tarviiko sitä 150 rajaa täysin noudattaa. usein kun vaan nousen salin rappuset nopeesti ylös on syke siinä 130 paikkeilla ja normi lenkillä, ei millään hikilenkillä keskisyke on 170 paikkeilla...koko ikäni urheillut ja aina ollut sama, jo 14 vuotiaana kun eka kertaa sykemittaria käytin..
 
Kävin tänään siellä alkuraskauden ultrassa. Raskaus oli kohdunsisäinen ja syke näkyi. :heart: Vastasi viikkoja 6+4 (tänään siis menkoista laskettuna 6+6) ja mittaa oli 7,4mm. Helpotti kyllä! :) Samalla lääkäri huomasi oikeassa munasarjassa 4cm kokoisen kystan. Minua tietysti heti alkoi huolettamaan, vaikka lääkäri sanoi että hyvänlaatuiselta vaikuttaa. Kuulema np-ultrassa sitten kannattaa katsoa sitä. Puhuiko täällä joku muukin että oli vastikään ollut kysta munasarjassa?

Diinu & Pipana 6+6
 
Diinu Ihanaa kiva kuulla että sulla meni kaikki hyvin! :heart: Paljon sulla muuten makso tuo ultra? Ja kuvasko ne mahan päältä vai alakautta? :) jänskättää itelläki tuo varhaisultra ens tiistaina jolloin pitäs omien laskujen mukaan olla 7+0 :p

Tryffe Sama juttu mulla kans jääny vähemmälle nuo pitkät iltalenkit ja jumpat mitä yleensä teen.. Nyt jaksaa aamulla käydä reippaan lenkin koiran kans ku on virtaa, mutta kun töiden jälkeen tuun kotiin, tekis mieli vaan syödä ja mennä nukkumaan tai lepäileen sohvalle
Eka epäilin että onko tää nyt vaa jotain laiskuutta ja alitajunta väittää olevan "oire" mutta kai se on sitte jonkilainen oire sekin. :LOL:

Ja uusia tullu taas lisää, tervetuloa :)
 
Meillä oli maanantaina eka neuvola, mieskin oli mukana.

Kyseli tosiaan kaikki taustatiedot, mitattiin verenpaine ja hemoglobiini sekä otettiin verikokeet ja virtsanäyte. Kaikki oli ihan ok.

Eka ultra on nyt varattu, ihan kaupungin tarjoama ultra 11.4. tiedossa. Silloin pitäisi olla n. 11 viikolla, mutta ei kyllä yhtään tiedä.. voi olla etten ole silloin vielä niin pitkällä. Jos on liian aikaiset viikot, niin silloin ei kai tiedot kelpaa seulontatutkimuksiin. Mutta kiva juttu, että ultra-aika on nyt tiedossa. En ajatellut varata mitään yksityistä aikaa ennen sitä, tuo tulee jo aika nopeasti!

Huomenna vika työpäivä ja sitten alkaa talviloma! Mahtavaa. Ainoa murhe, että tarkoitus oli lumilautailla koko viikko.. nyt en tiedä miten uskallan rinteeseen, kun se on aika riski harrastus kuitenkin. Neuvolantäti oli kyllä ihana tyyppi ja kun sen kanssa juttelin aiheesta, niin meinasi että jos on varovainen, niin tuskin kovin suurta riskiä on, kun aika kokenut laskija kuitenkin olen. No, ehkä tulee kuitenkin enemmän aikaa vietettyä sitten muissa puuhissa lomalla.

Olo on ihan jees, mitä nyt välillä kuvottaa ja väsyttää. Itse en ajatellut kertoa työpaikalla vielä vähään aikaan, ellei maha ala turvota :) Ennen kesälomia kuitenkin, että esimiehelle jää aikaa valmistautua ja mun omat tiimiläiset ei tunne jääneensä "pimentoon" tms.
 
Nyt olis sitten rv4+5(kai?) neuvolatädin kanssa kun puhuttiin, niin se kyllä mietiskeli, että laskennallisesti(menkoista päätellen) olisin jo rv6. Mulla on niin kamalan epäsäännöllinen kierto (n.40)et ei mun kierroista kyllä ota selvää..En manttais millään odottaa enää neuvolaa..Tekis niin myös mieli mennä jo äitiysvaate ostoksilla, mutta ei viittis ihan vielä;)

piianappula Kiitos tietopaketista. Ite kans tykkään kyllä pumpista ja spinningistä. Nyt kuitenkin mietiskelin mitä sielä pumpissa uskaltaa tehdä. Mut toi sun teksti valaiseva. Mulla kun vasta neuvolakin on 13.4, niin paljon tulee kysymyksiä ennen sitä..
 
Moikkulis!
Mä liityn marraskuisten joukkoon mukaan, vaikka plussanneita on jo runsaasti :). Odotan pikkukakkosta syntyväksi 10.1, raskaustesti näytti positiivista juuri pari päivää ennen 26 v. synttäriäni. Olen nyt raskausviikoilla 6 tasan.

Esikoiseni on 1 v 6 kk vanha suloinen ja temperamenttinen tyttö (yks lääkäri sanoi kerran, että "se on sinulla tuo lapsi kuin peiliin katsoisi itseään temperamentin suhteen" :whistle:). Syksyllä pitäisi aloittaa miehen kanssa rakennuspuuhat... Nii-in, tiiän. Rankka vaihe varmasti edessä, mutta yritän koko ajan asennoitua siihen. Kaksiossa pitäisi mahtua asumaan nelistään ennen kuin päästään muuttaan uuteen kotiin.

Tsemppiä teille kaikille ja masuasukeille! Sen verran on vielä sanottava, että erittäin kiva kuulla, et jollain muullakin on masu turvoksissa, norsun ruokahalu ja kiinnittymiskipuja. Mulla oli lisäks veristä tiputtelua viikon verran, mutta kaikki oli alkuraskauden ultrassa kunnossa. =)
 
Iltoja kaikille masullisille. Kertokaahan, varsinkin te jo äideiksi tulleet, voiko pahoinvointi loppua yhtäkkiä jo viikolla 7+0 ilman huolenaihetta? Viime yönä töissä huomasin olon helpottuvan ja tänään en ole juurikaan joutunut enää pahasta olosta kärsimään. Mitään vuotoja, kipuja tms ei ole ollut. Olen onnellinen hyvästä olosta, joka työni kannalta on aika tärkeä asia (työstä tarkemmin sitten myöhemmin), mutta samalla huolissani mytystä..

T: Manna* ja mytty(?) 7+0
 
Jäänyt kirjoittelu nyt todella vähäiseksi kamalan väsymyksen takia :( Tervetuloa kaikille uusille :wave:
Diinu ihania uutisia sinulla onneksi kaikki on hyvin :heart:

Juustoista kyselisin vielä vähän. Miten tuollaiset aamupalajuustot vai mitä olivatkaan ja vastaavat, onko kiellettyjä? Nehän on pehmeitä siivuja. Kauhea himo olisi sellaisiin :D

Ja omaa napaa: kamala väsymys siis riesana, päänsärkyä, kauhea turvotus palannut ja tunteet herkällä. Pahoinvointi yltynyt kestämään heräämisestä nukahtamiseen asti :( Viikkoja nyt nettilaskureiden mukaan 7+2 mutta maha niin iso kuin olisi viikoilla 20+ tai odottaisi vitosia :D Ensi viikolla eka neuvola ja samalla eka ultraus. Tänään tullutkin kamala jännitys että onkohan kaikki hyvin :p
 
Tervetuloa Smaria, mammuzki, Myy-88 ja ilo09! Lisäsin teidät kaikki listaan. :)

Kiitos Karoliina ja Tiukutus! Kyllä tosiaan helpotti kun näki, että kyseessä on oikea raskaus ja että asukki on elossa. :)

Maanantaina olis sitten ensimmäinen neuvola. :)

Tosiaan, täällä meilläpäin maksoi tuo alkuraskauden ultra kelakorvauksen jälkeen hurjat 132e! :eek: Toooodella kallista! Ja siihen ei siis sisältynyt mitään gynetutkimusta kun lääkäri sanoi, että hän tutkii vain kohdun sisällön. Katsoi kyllä sitten myös nuo munasarjat, että en tiiä velottiko sen takia noin paljon. Kyllä sitä taas pääsi vähistä rahoistaan.

ON: Päätä särkee ja palelee! Hrr... :| Tissit on tullu entistä kipeimmäksi. Pitää varmaan pian ostaa uudet rintsikat, kun nämä tekee jo jäljet ihoon.

Kävisköhän sitä tänäänkin saunassa lämmittelemässä. :p
 
Myöhäistä torstai iltaa!!

On ollut niin haipakka päivä, että nyt vasta jouti kunnolla koneelle :D

Onnea Diinulle sikiön löytymisestä:)

Ja heti omaan napaan:
Tänää oli neuvola ja siellä sitten tehtiin kaikki mahdolliset kokeet ja täytettiin jotain papereita, punnittiin ja mitattiin.
Ja sitten terkka kysy että haluunko kokeilla jos sydänäänet kuuluis ja tottahan mä halusin. Ja pienen etsinnän jälkeen kuuluin selvät äänet, jotka jo kohta katosivat ja löytyivät ihan toiselta puolelta, ja taas katosivat ja taas löytyivät ihan toiselta puolelta:) Liukas kaveri tämä:D
Mutta ihanaa, itkuhan siinä meinas tulla kun sitä ääntä siinä kuulosteli.. Aivan loistavaa:)

Nyt mulle on iskenyt sitten kauhea jano.. tuttu myös edellisestä raskaudesta, ja tämän alkaminen taitaa tietää sitä hiton pahoinvointia tulevaksi... Koko ajan täytyy saada vettä, ihan järjetöntä, ja sitten toi nukkuminen, oon ihan uupunu koko ajan... Mutta kait sitä nyt muutaman kuukauden jaksaa, sittenhän se jo helpottaakin.

No nyt täytyy lähtee takas vällyjen väliin, mutta aamulla sitten taas palaillaan:)

Matildas 7+2
 
Ja noista juustoista vielä: kaikki juustot jotka ovat pästuroitu, vai miten hitossa se nyt kirjoitettiinkin, niin niitä voi syödä. Eli antaa mennä vaan, maalaisjärkeäkin saa varmasti käyttää näiden asioiden kanssa, mutta ei sitä raakaa kalaa kuitenkaan kannata mennä syömään :D

Kannattaa oikeesti muistaa että neuvolan tädeissä on monen moista sakkia, ja ei kaikkea mitä ne sanoo, kannata välttämättä ottaa niin kirjaimellisesti. Tottakaihan ne on ammattilaisia, mutta Jokaisella tädillä tuntuu olevan omat juttunsa, joten kun yrittää löytää sen kultaisen keskitien niin kaikki menee hyvin :D
Ennenminkin kannattaa jutella sitten lääkärin kanssa niistä mitkä on ehdottomasti kiellettyjä jne, niillä tuntuu olevan enemän homma hanskassa ja luotettavampaa tietoa....

Kauhee, en mä nyt sit tarkota tätä kirjoitusta oikeesti miksikään haukkumis jutuksi, yritän vain tuoda tämänkin puolen jotenkin esille :D
 
Noniin neuvola varattu, 31 pvä eka neuvola ja ultra, silloin viikkoja 9+3. Haluttiin aamusta heti aika niin sieltä löytyi ainoa klo 8 aika. Eli vielä pari viikkoa saa jännityksessä odottaa ekaa ultraa.

Viime yönä heräilin muutaman kerran karmeaan nälkään ja olikin pakko kolistella jotakin syötävää. Onko muut heräilleet nälkään? Itellä tuntui kuin ei olisi syönyt koko päivänä vaikka pitkin päivää tuli syötyä :D

Matildas oi ihanaa että sydänäänet löytyivät jo! :)
 

Yhteistyössä