<3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 <3 <3

:heart: MARRASKUUN MASSUKAT :heart:






Nimimerkki/Ikä/Mones lapsi/Synnytyssairaala

1.11.
Tiukutus/19v/Esikoinen/SEKS
EtanaLilli/27v/Esikoinen/JS

Finja/29v/Kolmas/OYS
Matildas/28v/Toinen
Susse1983/27v/Kolmas/NKL
Chicco/26v/Kolmas/LKS

2.11.

3.11.
Tryffe/29v/Esikoinen/HYS
Epa_88/22v/Esikoinen/TYKS
Emelie/26v/Toinen
HelenElisa/31v/Kakkonen/MKS
Manna*/28v/Esikoinen

4.11.
Diinu/22v/Toinen/KAKS
KaramelliApina/22v/Kolmas/LS
tikru84/26v/Toinen
samaha/Esikoinen
Jyllanti80/Esikoinen/Ulkomailla
MatalaLento/32v/Kolmas/OYS

5.11.
Mariska*/26v/Esikoinen
Leeniliini/27v/Esikoinen
reveria/24v/Toinen

6.11.

7.11.
thunderbird/29v/Esikoinen/TYKS

8.11.
Karoliina87/23v/Esikoinen/JS
Tuplamam/28v/Kolmas/Kät/H
jennae/23v/Kolmas/NKL

Kristalli81/30v/Kolmas
Papu82/28v/Toinen/KÄT
Sanna89-/21v/Esikoinen/KYS

9.11.

10.11.
helmi*/21v/Esikoinen
Alice81/30v/Toinen/Kät/H
Myy-88/23v/Toinen/TYKS
Ilo09/26v/Toinen

11.11.
Nojanda/31v/Kolmas/PS
jenzzi/23v/Esikoinen/VAS
Katjuska-79/31v/Esikoinen/LKS
HelenaM./26v/Esikoinen
VMR/28v/Kolmas/HYS
Trallaa/36v/Neljäs/KYS
JJ-t/25v/Toinen/TAYS

12.11.
nallemakarooni/26v/Neljäs/JS
Uuna/26v/Toinen PKKS

13.11.
nasu79/Neljäs/SATKS

14.11.
Tuiskuli/29v/Esikoinen/TAYS
Jessie82/28v/Esikoinen

15.11.
Naive88/23v/Esikoinen

16.11.

17.11.

18.11.
Kumikvatti/20v/Esikoinen/JS
LiinaLotta/Kolmas/KYS
Isabel81/30v/Neljäs/KYS
Kuudes_onni/36v/Kuudes/HYS

19.11.
Smaria/27v/Esikoinen/SeKS

20.11.

21.11.

22.11.
manna8/Toinen

23.11.
PaavoPesusieni/35v/Kolmas/MKS
Sannuska80/30v/Esikoinen/PKKS/EKKS
Peltisanko

24.11.

25.11.
KiukkuIita/28v/Toinen/TAYS
mari-saa-vauvan/28v/Toinen/OYS
Mandi./20v/Toinen/Kät/H

26.11.
Hyde79/32v/Neljäs/K-HKS
toiveikasäiti/23v/Toinen/SeKS

27.11.
Tuomenkukka/32v/Viides


Vielä ilman LA:ta:

plussattu/25v/Esikoinen/EKKS
Britney/23v/Esikoinen
Unico/31v/Toinen


62 onnellista odottajaa. :heart:




Kyydistä tippuneet:

Haave
FPI
mammuzki
Sanle






Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
 
Viimeksi muokattu:
Jännä nähdä tuleeko tänne plussailuja loppuviikosta :) Nyt olis menossa 3/3, jos on. Eli jännäilyn varaa on vielä. Mutta tuun sitten ilmoittelemaan jos pääsen odottajien listalle :) täytynee toivoa, koska LA:ksi tulisi 11.11.11 :)
 
Heip!
Mäkin varovaisesti ilmoittaudun mukaan..

Sama ikä ja sama laskettu aika, kuin aloittajalla, mä olen vaan ollut "ahkerampi" ja nyt odotan kolmatta :D

Eli siis
KaramelliApina/22v/3./Lohjan sairaala (Ei haisuakaan lyhenteestä..?)

Esikoinen on äskettäin 3 vuotta täyttänyt ja kuopus 1½-vuotias, heillä ikäeroa 1v8kk. Esikoinen on poika ja toka on tyttö :heart:
Tytön ja uuden tulokkaan ikäeroksi tulee noin 2v3kk, jos laskin oikein :D
 
Tervetuloa, Karamelliapina! :) Lisäsin sinut listalle. Toivotaan että pysytään mukana loppuun saakkaa. Itseä pelottaa, että tämä onni viedään pois. Hoidoilla ollaan tuo esikko saatu ja samalla tavalla lähti alulle tämä kakkonen. Ja varmaan siksikin pelottaa kovin, että jos tämä raskaus menee kesken niin kuinka kauan menee taas ennenkuin tulee uudelleen raskaaksi. Esikoisessa meni 1,5v ja tässä kakkosessa 1v. Sinällään lyhyitä aikoja, mutta mulle pitkiä ja rankkoja.
 
Täällä yksi!
Olen jo kauan sivusta seuraillut tätä foorumia, mutta nyt vasta liityin mukaan :) Tein positiivisen raskaustestin viikko sitten, nyt viikkoja olisi tasan 5 ja laskettuaika 1.11.11 :heart: Olen 19-vuotias ja esikoinen tulossa =) Synnytyssairaalaa en osaa vielä sanoa kun on muutto tulossa ja tosiaan uusi kirjoittelija, niin en nyt tiedä miten sen siis merkitsisin, joten jätän tyhjäksi :ashamed:

Elikkäs:
Tiukutus/19v/ensimmäinen
 
Kyselempäs tässä heti kun ei uni tule, että onko teillä ollut millaisia oireita jo?

Itsellä alkoi viikko ennen kuin pystyin testin tekemään menkkamaiset kivut ja jatkuvat edelleen. Reidet on kipeät, kuin kasvukipuja ja väsymys kova mutta uni ei tule. Öisin saa vessassa ravata puolen tunnin välein ja muutenkin iltaisin aina menkkamaiset kivutkin pahenee joten hankalaa nukkua :kieh: päivisin todella hyvä olo ja heti tietty aina huoli, että onko pieni enää matkassa kun ei ole kipuja! Illalla sitten saa kirota kun kipuilee, ikinä ei siis voi olla tyytyväinen :D Ja kun ensimmäinen raskaus niin kamala huoli kaikesta, että onko tämä nyt normaalia ja Google ollut kovalla käytöllä ;)
 
Hei! Täällä olis kans yksi Marraskuun odottaja =) Viikonloppuna tein positiivisen testin ja nyt pitäs laskujen mukaan olla 4+1 (vasta) ja LA 8.11 :heart:

Eli: Karoliina87/ 23v/ esikoinen tulossa / Sairaala Jorvi, en tiedä lyhennystä?

Oireita on ollu: jatkuva nälän tunne,palelu,runsas valkkari,pissalla juokseminen,kiinnittymisvuoto ja kipu... En kyllä muuten ois osannu tehdä testiä, ellen olisi vetäny hulluja itkupotkuraivareita parina iltana viime viikolla , ei ole yhtään normaalia mulle ja syyhän se sieltä selvisi :D

Tässä nyt sitten panikoidaan ja huolehditaan kun mennää vielä näin alkumetreillä, että pysyyhän kyytiläinen matkassa :confused: Kaikki on niin uutta ja ihmeellistä ensiodottajana
 
Heipparallaa!

Mie kans ilimottauvun matkaan =)
Vasta menin naimisiin, ja sen kunniaksi jätin pillerit poies. Ja minen vieläkään taho tätä uskoa, mutta ensimmäisestä kierrosta paukahti viivat ensimmäiseen testiin! Ja toiseenki. Ja kolomanteen!! :D Pitihän tuo varmistaa pariin kertaan ko niin uskomattomalta tuntuu.

Mulla on ennestään kaks tyttöä, mutta ihan helepon kaavan kautta en ole heitä saanu. Viis kertaa olen ollu raskaana, mutta nelijännelle kuulle siirryttäessä on jokatoinen raskaus menny kesken. Nyt siis kaikki ulokkeet pystyssä ja ristissä että ei sama toistuis tällä kertaa... :|
Yhtenä hyvänä merkkinä olen pitäny karmiaa pahoinvointia, sen ku saan niin raskaus on melekosta hyvillä kantimilla ;) Keskenmenoon päätyneissä raskauksissa oireita ei juuri ole ollu.

Eli mie täältä kuiten rohkenen liittyä marraskuisiin, uskoa täytyy olla vaikka vähän hirvittääki.
Chicco/ 26v./ kolmas/ LKS

Kakkosta ootellessaki seikkailin täälä foorumilla ahkeraan, ja tarttuipa matkaan ihan pitkäaikainen ystäväki vaikkakin toiselta paikkakunnalta! =)
Tervehdys kaikille, mukava alkaa vaihtamaan kuulumisia matkan varrella =)
 
Uskaltaiskohan sitä tänne siirtyä =) Positiivinen tulos tuli ja digi kertoi sen olevan viikkoja 2-3. :heart:
Laskureiden mukaan menee marraskuun puolelle LA, sinne n. 9-11.11. Päivämäärä on siitä aika jännä, koska vietetään miekkosen kanssa vuosipäiviä 11.11 ja se on samoin myös meidän kihlajaispäivä :heart:
Jonkin sortin oireita on jo, nyt kun positiivisen tuloksen sai ne vastaa alkaa huomaamaan. Täällä toivotaan paljon paljon, että kyytiläinen pysyy matkassa mukana loppuun asti.

Nii ja esikoinen siis :)
 
Onnea Tryffe! =)
Oliko se sinun testi se semmonen uus mitä ovat telekkarissaki mainostaneet, joka näyttää monesko raskausviikko meneillään? Muistelin vain tässä että eikös se näytä vikkoina sen, kuinka kauan hedelmöittymisestä on aikaa? Ei sitä monesko raskausviikko on..? Eli jos se tikku näytti sulle 2-3, niin se olis sillon jo 4-5raskausviikko menossa..? :xmas: Satuin vain just näkemään se mainoksen niin siitä tuli mieleen. ;)

Mutta onnea siis kuitenki vielä! Esikoisen ootus on aina ihanaa! :heart:
 
mie tein kans lauantaina sen clearbluen digitestin , mulla näytti: raskaana 1-2 mikä täsmää hyvin viime menkkojen alkupvm:ään eli olen viikolla 4+1, sulla Tryffe siis on raskaus jo pitemmällä mitä laskurin mukaan jos teit tuolla samalla digitestillä :)
 
Heippa!

Menin tänään tutulle gynekologille ultraan jossa oli tarkoitus selvittää, tarvitsisinko Terolut-kuurin menkkojen käynnistämiseksi edellisen raskauden ja imetyksen jäljiltä, jotta voisin tulla uudelleen raskaaksi. Kuopus on nyt 1v2kk, imetän häntä yhtä muutaman kerran päivässä ja minulla on ollut yhdet ainoat lähes normaalit kuukautiset.

Kävikin niin, että ultraaja totesi mun olevan raskaana. Löytyipä siis syy mun omituisiin kuukautisiin. :) Tein vielä varmuuden vuoksi kotiraskaustestin(First signal) ja selvä viiva siihen tuli.

Kolmannen lapsen laskettuaika olisi näin ollen marraskuun alussa 2011, mikäli raskaus etenee loppuun saakka. Tarkkaa päivää on vielä vaikea määritellä, sillä edellisistä menkoista ei mun kohdalla voi oikein laskea mitään.

Oon niin iloinen!

-Finja
 
Chicco ja karoliina87 Clearbluella tein kyllä, heh. Näimpäs se muuten varmaan onkin. :) Mä oon niin epäuskoinen vielä kaikesta, etten osaa edes aatella miten asiat on =) heh. Ihmekkös kun neuvolaa varatessani sanoi lasketuksi ajaksi aikasemman, kuin mitä laskurit netissä antaa. Ihmekkös kun kalenterista laskemalla sain enemmän viikkoja aikaseksi :) Heh. Kiitoksia teille :)

Ja Finjalle Paljon onnea ! :heart::heart:
 
Viimeksi muokattu:
Voisin myös varovaisin mielin liittyä mukaan :)
Testejä on tullut tehtyä jo useampi ja niin ne haamut vaan tummemmiksi muuttuu testi testiltä :) Jotenka kai tää on pakko uskoa todeksi. Kolmas lapsi olisi tulossa. Nykyiset lapset tulivat melko helposti mutta tämä kolmas antoi melkein puolivuotta odottaa. Aivan ihanaa kun se toinen viiva vihdoin siihen testiin ilmeistyi :!

LA ois ilmeisestikkin 8.11 ja olen 28v, kolmas lapsi ja Kätilöopisto ois synnäri.

Tsemppiä kaikille alkumetreille!
 
Täällä kanssa yksi ilmoittautuu varovaisesti mukaan! :wave:
Tein digitaalisen testin toissapv ja sain tulokseksi "raskaana 1-2", menkkojen mukaan la olisi 8.11.
Tosi paljon pelottaa tää raskaus, kun mulla on jo 4 km takana, eikä enään oikein uskalla innostua, ennekuin oon päässyt oman henkilökohtaisen "rajan" yli, eli viikolle 9.

Kolmatta odotan, ikää 23 vuotta ja synnäri NKL :)
 
Moikka.

Mieki voisin liittyä tänne marraskuisiin. Tein viime viikolla testin ja plussaa näytti, mutta pelottaa et onks tää si kuitenkaan totta ku ei oo mittää muuta oiretta ku vaan nännit kippeet. Varovaisesti siis vielä. Eli siis la ois 1.11 EtanaLilli/27vuotta/ensimmäinen/JS

EL 5+0 poks
 
Mää oon jo vajaan viikon käyny kyttäämässä että joko on marraskuisille tullut pino! No nyt oli joten ei tartte ite alottaa. Eli meille on tehty pakastetun alkion siirto 14.2 ja virallinen testipäivä oli eilen. Sain ekan haalean plussan testiin jo viime viikon keskiviikkona ja tein vielä muutaman testin (kaiken varalta :D ) ja kyllä se vaan edelleen plussa on! Tää tulokas olis meidän toinen lapsi, esikoinen (poika) on myös hoidoilla saatu ja nyt tulee parin viikon päästä vuoden. Joten ikäeroa on n. 1v8kk jos vain loppuun asti päästään.
Mulla on ollu melko vähän oireita, ainoa on rintojen arkuus ja tajuton väsymys. Pojasta tosin tuli suurimmat oireet eli pahoinvointi vasta rv 6 eteenpäin joten vielähän tässä ehtii.

Oletteko muut menossa alkuraskaudenultraan? Näissä hoidoissa se olisi hyvin suotavaa ja olenkin jo saanut ajan meidän sairaalaan mutta se olisi vasta rv9 joten en tiedä jaksanko odottaa sinne asti vai varaanko ajan yksityiselle rv7. Meillä on miehen kanssa matala profiili vielä tämän raskauden suhteen sillä niin alussa vielä mennään. Neuvolaan meinasin soittaa vasta alkuraskauden ultran jälkeen jos siellä kaikki on hyvin.
LA on klinikan mukaan 5.11.

Haave / 26 vee/toinen/K-PKS

-Haave & Sissi 4+3
 
Tervetuloa mukaan Tiukutus, Karoliina87, Chicco, Tryffe, Finja, Tuplamam, jennae ja EtanaLilli!! :heart: Olipas mahtavaa kun näin paljon uusia odottajia oli tullut pinoon mukaan. Päivitin teidät kaikki tuonne listaan, huomauttakaa jos jokin meni väärin. Tryffen ja Finjan lisäsin sinne ihan alas, kun teillä ei se LA ollut tiedossa vielä tai edes arvausta siitä. :D

Käykö kaikille että minä päivittelen listan aina niin pysyy tuossa eka sivulla? :) Ja ehdotuksia voi antaa jos listaa haluaa jotenkin muokata. Yritin äsken lisätä listaan yhtä ihanaa kuvaa, mutta eipä onnistunut, prkl! :mad: Noh, pitänee yrittää myöhemmin uudelleen.

Tiukutus kyseli oireita... Minun oireita on plussan jälkeen ollut menkkamaiset kivut alavatsalla, lisääntynyt valkkari (tulee jatkuvasti juostua vessassa tarkistamassa että olihan vuoto vain valkkaria eikä verta), palelu, vessassa ramppaaminen ja se, ettei kahvi enää oikein maistu.
 
Tervetuloa myös Haave! :) Meillä myöskin hoidoilla saatu molemmat raskaudet alkuun, tosin sillä kaikista helpoimmalla hoitomuodolla eli ovulaation induktiolla. Kyselit myös alkuraskauden ultrasta ja minä olen ainakin ehdottomasti menossa! Kuten jo totesit niin ainakin hoidoilla alkunsa saanut raskaus on tärkeä ultrata varhaisessa vaiheessa. En varmaan jaksa odottaa neuvolan ultraa joten varaan yksityiselle ajan myös viikolle 7.
 
Tervetuloa uusille mukaan minunki puolesta! Varasin eilen jo valmiiksi ensikäynnin neuvolaan viikolle 8 ja ekan ultran kans viikolle 12, kun neuvolaan ku soitin niin kehoittivat varaamaan senki jo hyvissä ajoin. :D Nyt ei malttas millään odottaa, tai pitää suutaan kiinni. Vielä voi käydä miten vaan pelottaa kauheasti :confused:
 

Yhteistyössä