triinu: josko tuo helpottaisi, kun maitoa alkaa tulla enempi? meillä vauva on nyt 2 viikkoa vanha ja mulla kesti maidon tuotannon käynnistyminen sen takia, että jouduin sairaalassa käyttämään vauvaa paljon hoidossa kansliassa ja tyhmyyttäni ruokin häntä lisämaidolla. en tiennyt, ettei niin olisi kannattanut tehdä, eikä kukaan minua kiireisessä sairaalassa älynnyt neuvoa :| lisäksi en tajunnut, että suurin osa vauvamme "imetyksestä" olikin huvitutteilua. minäkin makasin syöttämässä jopa 50 minsaa kerrallaan aluksi! neuvolantäti sitten neuvoi kotikäynnillä, että kun aktiivinen imeminen on ohi, vauvan voi irrottaa tissistä. sanoi, että vauvan masu täyttyy ihan tosi nopeasti, golf-pallon kokoinen kun on vielä tässä vaiheessa. puhuikohan hän ihan kymmenestä minuutista..?
no, on meillä pidempiäkin imetyssessioita (max 1/2 tuntia) vielä, joiden peräksi sitten vauva itse aktiivisesti irrottaa ollessaan kylläinen. niiden kuluessa koko aika on tehokasta imemistä, joten ei ole syytä avustaa irrotusta.
nyt maitoa tulee hyvin ja masun saa täyteen paljon lyhyemmässä ajassa kuin aiemmin. samoin syöttövälit ovat pidentyneet niin, että välillä joudun pumppaamaan, kun tissit pakkautuvat niin. toki vauvan selkeänä valveillaoloaikana syöttövälit ovat ajoittain yhä tunnin välein, mutta ei enää koko päivää...
voimia sinulle! :hug: mulla oli kans tosi epätoivonen olo vielä viime viikon alussa, mut nyt on helpottanut, kiitos tuon syöttämisvälin pidentymisen. kysäises apua neuvolasta vielä tai soita vaikka imetystukeen!
tuiculle ja muille mahdollisille odottajille iso tsemppihalaus! :hug: ihanat vauvat odottavat teitä ihan lähellä
ja kaikille jo vauvautuneille paaaaaljon onnea! :flower: en ehdi tällä kertaa lukea kuin tämän sivullisen ja sitä ennen oon käyny lukemassa ketjua viimeks ennen synnytystä, sillä niin kiireistä kuitenkin esikoisen kanssa on vauva-arki. palataan paremmalla ajalla!
irtis ja vielä nimetön 14 vrk