<3<3 ELOMASSUT ELOKUUSSA <3<3

Onnea Helmi71 pikkuisesta prinsessasta! :heart: :heart: Oliko se niin, että teillä ei siellä päin mitata ollenkaan vauvan pituutta? Vai oonko ton jostain päästäni keksiny? :whistle:

Äsken kävi miehen sisko tässä, laitoin hälle taas pidennykset. Eikä tullu supistuksen supistusta, vaikka toista tuntia seisoin ja niitä asentelin.

Syömään...
 
Onnea taas hirmusti vauvansa saaneille:flower:

Unohin aiemmin mainita omasta olosta, että eilen illalla ku olin sängyssä, ni masusta kuulu kax kertaa sellanen ontto POKS, ja mie kyttäsin et millon alkaa lorisee vedet, mut paskat sieltä lorissu mitää:kieh: .. varmaan vaan joku velmuileva pieru, mikä ei tullu ulos asti:whistle: . ennen ei oo kyllä tollasta ääntä kuulunu.. mut miun tuurilla miun kalvot on niin sitkeet, et ne ei mee rikki ku väkisin :LOL: :kieh:


Nii ja noista miehistä vielä, et ei miuta sinällää se kaljalla käyminen haittaa, ku autolla menee ja tulee, mut vaan se että saa mennä yksin ja olla yksin kavereitten kanssa.. se inhottaa.. meillä myös paljon yhteisiä ystäviä, mutta molemmat tykätään myös että joskus on kiva olla ihan "omien" kanssa!!! mutta on meilläkin huomannu paljon "kehitystä" kaikessa mahollisessa nyt tuon esikoisen ja tän toisen aikana. välillä on riitojakin, mutta kyllä huomattavasti enempi osaa ottaa miuta huomioon ja varmaan vauvan hoitokin tulee olee erilaista ku esikoisen..ei ollu sillon koskaan hoitanu pientä..

kunhan se pieni nyt syntyis vaan!!!!
 
Onnea kaikille vauvan saaneille :flower:

Omassa olossa ei juuri muutoksia, yöllä mahaa kivisti useampaan otteeseen ja sain aika huonosti nukuttua, nyt jos malttaisi päiväunet ottaa.

Jostain muistan lukeneeni myös että täyden kuun aikaan sairaalat täyttyy synnyttäjistä, sunnuntaina (jo) taitaa olla seuraava, joten jos ei ennen sitä niin sitten kovat odotukset sille päivälle. Mukavia huuhaa ennusteita =)

Mitähän jos vielä purkaisi tuon sairaalakassin, jospa se sitten lähtisi syntymään =)

Täällä näköjään alkoi satamaan ihan kunnolla, mutta hiki virtaa silti..

Voimia kaikille
miranth ja masu 40+2
 
Rv 40+6
Paino nyt tasan 80 kg (lähtö 56 kg), muutosta +640 g/vko, YHTEENSÄ tullut 24 kg :kieh:
RR 124/62
Pissa puhdas
HB 131 (ilman rautaa ainakin pari viikkoa jo)
Sf-mitta 38 cm (kutistunu 2 cm)
Tarjonta RT
Sydämensyke 138
Liikkeet ++
Seuraavan neuvolan sain 18.8.

Madison, hosso ja Helmi71: Oikein paljon onnea pienistä pojista/tytöistä :heart:

Kiitos kaikille voima :hug: Ei tässä auta muu kuin odottaa sitä ensiviikon keskiviikon ultraa, jolloin rv on jo 41+6. Käynnistykseen en välttämättä sillon suostu jos ehdottavat koska paikat ei oo valmiina ja käynnistyksellä ei viimeksikään saatu yhtään mitään aikaan, paitsi tuskaisia kipuja :headwall:

Kauheesti tulee kellertävää limaa vessareissuilla ja sillon varsinkin, kun pyyhkii. Tuntuu ettei paperitkaan meinaa riittää :LOL: Onpa tuota tullut jo 5.8. alkaen eikä loppua näy.

Joka ilta oon saanut mennä itku kurkussa nukkumaan, kun sänkyyn päästessä sattuu mahaan kauheesti (ei supistus) ja hyvää asentoa ei meinaa millään löytyä SUUREN mahan takia. Vauvakin ollut taas tämän päivän aika hiljainen, josko se taas illalla riehuis. Eilenkin riehui siihen malliin kauan aikaa, että jälleen sain soffalla istua itku kurkussa, kun liikkeet sattui aivan kauheasti. Pienellä kun ei masussa ole enää yhtään ylimääräistä tilaa.

Jos menis tekemään jotain ruokaa tälle päivälle, ettei ukkoparka vain kuole nälkään :LOL:

Tatjana80 ja rv 40+6
 
Onnea mammat ja vauvat :flower:

Täällä ollaan jättipallona. Neuvolassa käyty, sijaisterkka "kehui" mun valtavaa vatsaani ja sanoi koko vatsan olevan pelkkää vauvaa, reilusti yli 4kg :eek: No harvemmin nuo vauvat tuolla mahassa pienenevät. Kaikki kuitenkin vauvalla ok. Tosi ylhäällä on, eli jos vedet menee, niin heti synnärille. Meniskin joskus |O Pää heiluu haarovälissä ja tekee höpöä iskeytyessään kohdunsuulle. Sf-mitta oli "vain" 36,5cm, viimeeksi 37cm. Vauvan pylly on mun kylkiluiden alla, joten ahdistaa ja närästää kunnolla, vaikka pitkä olenkin (176cm). Mutta niin on vauvakin!

Hepatoosilabroissa kävin ja ne näyttäisi olevan kunnossa, vaikka kutinaa onkin ollut. Taitaa olla psyykkistä minulla, kun niiiiin odottelen vauvaa tulevaksi. Mikäs siinä, jos vointi olisi hyvä, niin mielelläni olisin raskaana, mutta nyt olen kuin turvoksissa oleva rantapallo :kieh: .

Ja ihanaa :kieh: kun nuo ihanat sukulaiset/ystävät/naapurit ym. muistavat joka päivä kysellä ja ihmetellä, että VIELÄKÖ sä olet kotona ja kasassa. Siis kellekään ei varmaankaan ilmoiteltais kun vauva syntyy.

Positiivisinta oli, kun tuo neuvolantäti antoi mulle luvan soitella ma äitipolille Taysiin aikaa. Mulla silloin 40+1. Sanoi vaan, että vaatimalla vaadit synnytystapa- ja painoarviota. Häijy kannattaa olla ja vaatimalla vaatia, niin saa mitä haluaa. Ärsyttävää, mutta totta. En mäkään meinaa mitään 5kg-vauvaa alakautta synnyttää. Tatjaanalle kovasti tsemppiä ja sisua!

Bonus ja pikkuveitikka 39+3

Ja vinkiksi, sain ihan tolkuttomia suppareita, kun ajelin TKL:n bussilla pitkin Hämeenkatua tänään. Pitää varmaan mennä uudelleen ja valita jokin "rallilinja" ruuhka-aikana. Hupinsa kullakin :LOL:
 
Täällä niin älyttömän tylsä päivä takana, ettei mitään järkee... :/
On ihan veto pois. Istua möllötän vaan. Kohta lähen kaffeelle kaverin kanssa, jos sen jälkeen saisin sit jotain aikaseks... Miehen veli tuli meille, laittavat TAAS sen autoa... en jaksais nyt kyllä yhtään "vieraita" ei vaan inspaa katella. olisin mieluusti kaksistaan ukkelin kanssa... :|

Huomenna neuvola... toivottavasti se olis viimenen...niinpä niin... toiveajattelua.. :LOL:
 
Sone
Kohdunsuulla ja alavatsassa menkkamaisia kipuja. Nyt on alkanuut supistella. Hitto kun sataa ei pääse ulos lenkille vauhdittamaan. No ehkä nää taas loppuu iltaa kohden.. No katellaan..
 
auts kun selkää särkee.:( Koko päivän tuntunu mykrytystä tuolla alhaalla, niinku vauva päällä tönis alemmas tai jotain, ja tuolta alhaalta iha kivasti myös jomottelee.=) hyvin on myös liikuskellut, kantapäitä taitaa heilutella tälläki hetkellä, pikku jalkapalloilijalupaus :LOL:

Kurja ilma, vettä sataa..
 
täälläkin äskettäin liikuskeli ja potkais niin että litsahti! :D mieku niin jo pelkäsin et onko kaikki ihan ok kun eilinen oli niin hiljanen päivä, illalla tosin liikuskeli ja aamusta kun käänsin kylkee niin kokoajan monotti! päivän oli melko hiljanen, mutta äskettäin kun menin kyljelleen niin mutrus ihan kivasti, ehkä sillä alkaa vaan olla niin ahdasta! välistä tuntuu painoo ihan mielettömästi tuolla alapäässä, ihanku pissarakkoo painais kokoajan!

leivoskelin poitsun kans vaniljamuffinseja ja keksejä, mutteivat onnistuneet niin hyvin ku toivoin! nyt pitäis keksiä joku helppo iltapala viel ku mies tulee iltavuorosta niin ois silleki jt..pannarin tuossa jo tekasin mut jotain muutakin vois tehdä.. ideoita? :D
 
jos vielä yksikin sukulainen soittaa ja kyselee että joko jotain tapahtuu niin laitan puhelimen kiinni koko loppu raskauden ajaks :kieh: todella rasittavaa kun oon sanonu että laitan heti viestiä kun syntyy niin silti soitteleevat koko ajan.. no hyvää kai ne vaan tarkottaa..
mikä sonen tilanne on? menikö supparit ohi?
 
Täällä ollaan ja mitään tuntemuksia ei juurikaan ole. Eilen tuikku tuolla alhaalla, mutta siihen se jäi ja supistuksia en kyllä pahemmin tunne, joitain satunnaisia kivuttomia on, mutta ei muita.

Multa ei porukat enää kysele, että eikö se jo ole syntynyt vaan kaikki toteavat vain, että yritä nyt se saada sieltä ulos. Mies eilen totesi, että mä olen jo pilalle passannut tän tyypin, kun se ei halua tulla ulos, se vaan on liian tyytyväinen oloonsa :kieh:
Tänään mies taputteli tota mahaa ja yritti huhuilla, että tule jo ulos.

Tää viikko olisi ollut hyvä viikko syntyä, sillä miehellä on ensi viikolla 6 työyön putki ja hän tarvitsisi untakin. Toisaalta loppuviikolle sille kyllä saisi töihin sijaisenkin ihan helposti. Maanantain ja tiistain välisenä yönä tää tietty haluaa ulos, kun silloin mulla ei ole kyytiä synnärille, jos isäntä on jo kerennyt töihin lähteä, pitää varmaan sanoa miehelle, että saa hankkia mulle silloin kyydin jos sellaista tarvitsen.

Maanantaina olisi vielä neuvola ja silloin terkka soittaa äippäpolille ja varaa ajan, jos ei ole vielä syntynyt.

shihtzu + pikku apina 40+2
 
täällä menkkajuilinta jatkuu, oispa ihanaa jos pääsis pian vauvanhakureissulle! ei uskalla liikaa innostua mut tänään on kyllä ollu niin paljon tuota juilintaa ja sen verran kivuliasta että hikeä on pukannu. jänskää:)

salamanteri&steve 40+5 tai ehkä sittenkin vasta 40+0? :heart:
 
Onnittelut Madison, hosso ja Helmi71!

Tänään istuin 2x1,5h autossa. Takaisintulomatkalla tuli inhottavaa menkkamaista juilintaa alavatsaan ja alaselkään sattui, mutta se loppui heti, kun pääsin nousemaan autosta ylös. Eli ei mitään oikeaa toimintaa.

Mun suvussa on niin paljon yliaikaisia vauvoja ja synnyttäjiä, ettei kukaan ole vielä uskaltanut kysyä, että joko, joko, joko. Ovat saaneet kuulla niin paljon sitä omana raskausaikana, että luulen, että ensimmäiset varovaiset kyselyt tulevat vasta syyskuussa. Ja sitä ennen ei kyllä edes kannata kysellä! Lähinnä olen saanut kuulla tarinoita, miten raivostuttavia tällaiset kyselyt on, joten minä olen saanut olla ihan rauhassa. Kerrankin voin kiittää sukulaisiani. =)

Huomenna neuvola.

Marikki ja epeli 39+1
 
Onnea Story!!!

VAUVAN KIINNITTYMISESTÄ KYSYISIN: :attn:
Joku jossain kirjoitteli, että, jos vauva ei ole vielä kiinnittynyt ja menee lapsivedet, tulee mennä makuuasennossa sairaalaan. Miksi? Mulle ei ole tuollaista neuvoa annettu, pitäiskö minunkin niin sitten lähteä, jos vedet menee, mulla kun ei ole vielä kiinnittynyt?

Touhupäivä takana ja ihmeen virkee olo...esikoinen herätti kello kuus, imurointia, ruuanlaittoa, pyykinpesua, asiollakäyntiä ja pitkä lenkki koko porukalla.
 
Kiinnittymisestä & vesien menosta: Mulle neuvottiin nimenomaan neuvolassa, että koska vauva ei ole ollenkaan kiinnittynyt synnytyskanavaan, ts. pää liikkuu vapaasti, niin heti vesien mentyä on mentävä sairaalaan ja miel. makuulla. On olemassa pieni riski, että napanuora työntyy pään edellä synnytyskanavaan ja jää puristuksiin, jolloin vauva ei saa happea. Yleensä vauvan pää kyllä painuu heti kohdunsuulle, kun vedet menevät. Näin mulle ainakin kävi ed. raskaudessa. Meiltä on matkaa sairaalalle n. 2km ja istuin kyllä etupenkillä koko matkan.
 

Yhteistyössä