<3<3 ELOMASSUT ELOKUUSSA <3<3

Täytyy vähentää saunomista, huomasin että saunattoman illan jälkeen helpompi yö: ei tarvi juosta vessaan kuin kahden tunnin välein!

Maitoa tulee tipoittain joinakin päivinä, vasen tissi vuotaa joskus vähän enemmänkin.

Liikkuminen tosi hankalaa, sattuu vaan joka puolelle mahaa ja selkään niin pahasti ettei voi.

Mieli myllertää, itkua riittää, ja naurukin muuttuu aina itkuksi, ärsyttävää.

Sisko meni yllätysnaimisiin 080808, ens lauantaina olis kahvitukset, toivon niin etten pääsis, että olisin synnyttämässä!

Kuulin myös että serkku odottaa kaksosia, herätti vaan tunteen että "miks mä en saa kahta samalla vaivalla?"

Jotenkin kipeen tuntunen eccu ja nälkää aiheuttava poikanen 37+1
 
Onnittelut Ponille!

Äitylille tsemppiä ja kovia suppareita!

rouses: mulla ei ole tullut tippaakaan maitoa. Olen myös miettinyt, että onko tämä ihan normaalia, mutta en ole muistanut neuvolassakaan kysyä.

Mutta se ei ole normaalia, että valvon taas, koska käsiä ja jalkoja kutittaa niin paljon! P**hana!! En tiedä enää, onko tämä sitä hepatoosiakaan, kun raapimisalueille on noussut sellaisia pikkurakkuloita. Aamulla on taas labrakäynti. Tulen hulluksi joka tapauksessa. Eilen epelikin oli vaisumpi, ja mietin jo, että pitääkö soittaa päivystykseenkin. :(

Marikki ja epeli 38+6
 
arghhh... pitkän pitkä valitus teksti ja sit se hävis :kieh: , no ehkä oli tarkotu :LOL: s sit hävitä..

Kuitenkin lyhyesti uudestaan. ei supista, mutta enpä juuri ole nukkunut viime yönä.. tukala olo, koskee jomottaa kivistää puutuu pakottaa..olikohan vielä muuta :kieh: vauva on jo liian iso miun mahaan.. MIE HALUUN JO SYNNYTTÄMÄÄN!!!!!!!

Mites muut ketkä menee jo yliajalla?? Onko tein isommat lapset syntyny mihin aikaan?? Mielenkiinnosta vaan.. miulla esikoinen siis syntyi rv 41+6, ei käynnistetty.. että tähän 2vk yliaikaan olin kyllä valmistautunu, mutta en viimeksi ollu näin vaivanen lopussa.. oikeesti alkaa ketuttaa..

Ja onnea hirveesti Ponille :flower: . Ja tsemppiä yritykseen lähteville!!!!


onnex on poitsulla päiväkoti päivä, ni pääsen sohvalle taas ettimään hyvää asentoa aamupäiväksi :kieh:

Maidontulo..esikoiselta ei herunu raskauden aikana. maito nousi n. 4vrk synnytyksestä, "hyvin" kuitenkin tuli jo sairaalassakin. Ja nyt miulta tuli aiemmin maitoa, mutta ei valumalla vaan puristamalla, nyt en oo huomannu ees sitä, ja ihan luottavaisin mielin odotan imetyksen alkua!! Toivoisin että tulis paremmin ja pitempään ku esikoiselta.. täysimetin 2kk. siihen päälle öisin vielä 1kk.. mutta katotaan miten lähtee menee..

Kiva kuulla jo jakautuneista =) Mites teidän isommat lapset suhtautuu vauvaan ja imettämiseen?? onko ilmenny mitään mustis juttuja.. miuta jännittää hirmusti tuo mein 4v. mite se ottaa tän homman ku vauva sit oikeesti tulee kotiin.. kovasti nyt siitä puhuu ja oottaa, mut todellisuushan voi olla toista..

nyt herättelee sitä poitsua!!

I'll be back :kieh:

Äiti lpr 40+6 :heart: :heart:
 
Huomenta, ilmottaudun taas minäkin.

Ei mitään uutta, yöt ja päivät menee erittäin huonosti nukkuen, painajaisia nähden, jatkuvat menkkamaiset kivut, "käveleminen" sattuu jne.. Hartiat ja yläselkä on ihan jumissa johtuen yhdestä ainosta mahdollisesta nukkuma-asennosta.. Jeejee.. Mutta nyt olen tehnyt sopimuksen mahatyypin kanssa, että syntyä saa ensi sunnuntaista eteenpäin, koska tälle viikolle hankin kosmetologia ym. pientä puuhaa kaikille päiville sunnuntaihin asti.

Hieman kyllä jännittää, että mistä tietää supistusten olevan riittävän voimakkaita, ellei lapsivedet mene.. Mutta ehkä ne sitten on jotain ihan muuta kuin nämä jatkuvat harjoitussupistelut..

Mutta.. :heart: Tuhannesti ONNEA kaikille vauvansa saaneille! :heart:

Nucca + Mahatyyppi 38+5 ( En voi tajuta olevani näin lähellä LA:a..)
 
Sone
Huomenta!

Eilen tuli lupaavat supistukset mutta ei päästy synnärille vielä. Alkoi siinä 7-8 maissa illalla ja 15 minsan välein kivuliaita, sitten alkoi tyyntymään puolta yötä kohden ja vaan puolen tunnin välein, joten menin nukkumaan. Heräsin yöllä muutamiin supistuksiin. Aamulla alaselkä kipeä. Nukkumaan mennessä oli kylä sellanen olo ettei huvittas yötä vasten lähtee, toivon hartaasti että laitokselle lähtö tulis aamusta vaikak vesien menolla, olis helppo lähtee ei tarviis miettii ja kytätä supistuksia. Mietin minäkin eilen illal et mitenhän sitä taas osaa lähtee oikeeseen aikaan. Noh, siinä mietin että niin pitkään oon kotosalla ennen kun on sen verra kivuliasta että itku tulee.

HooÄs: Pääsitkö synnyttää? Minä olen painellut kanssa vyöhykkeitä tässä jokusen päivän, ja aina vauva alkaa silloin hirveesti liikkumaan ja kohta supistelee. Mutta synnytystähän ei saa käyntiin vyöhyketerapiallakkaan jos vauva ei ole siihen vielä valmis. Eli tulee kun tulee, mutta sillä voi aktivoida omaa kehoa, ja antaa pikku potkun.

Oliko jotain taas lapsiluvusta kirjoiteltu jos oikein huomasin... Meillä mies on myös sitä mieltä että kaksi lasta riittää, ja näin loppuraskaudesta pitäis olla minunkin, kun on niin vaikeeta ja valitan koko ajan. Mutta mikä ihme minunkin päätä vaivaa kun kolmosta kuitenkin kuumeilen jollain tapaa jo nyt. Ihan sairasta! No kai se on sitä kun tiedän että nämäkin taas kohta unohtuu ja tulee se tunne että voi kun oli ihanaa olla raskaana. Nämäkin jutut riippuu siitä minkälainen tämä vauva on.

Jaahas, kohta neuvolaan lähtö, se olis rv 38!

Niin, ja onnea taas vauvoista!
 
Huomenta!

Onnea Poni06 pikku prinsessan johdosta! :heart: :heart:

Äityli-84 tsemppiä nyytin haku reissulle! :wave:

äiti lpr, meillä toi esikko synty 40+0, tosin käynnistettiin. Ja varmaan siks tuntuukin NIIN kurjalta tää "yliajalla" meneminen, ku ekasta vaavimasusta pääs ajoissa eroon. :/

Sone, tuosta vauvan valmiudesta sanoi mulle painaja, että vauva on valmis tulemaan, koska tohon ulkopuolelle nilkkaa, luun alle sattu aivan hitosti sitä kohtaa painellessa. Ja siinä on kuulemma se piste mistä näkee onko vauva valmis tulemaan.

Eli eilinen vyöhyketerapia ei aiheuttanu kunnon suppareita ollenkaa. Ainoostaan kovettumisia triljoona ja paineen tunnetta. Välillä tuntu, että koko alakerta räjähtää siitä paineesta.
Tänään illalla uusiks hoidettavaks. :D

Olis neuvola tänää, vajaan parin tunnin päästä. Palailen kertomaan sit kuulumisia.


 
Huomenta!

Onnea taas vauvoista jos en ole muistanut vielä onnitella! :flower: On kiva lukea synnytystarinoita..

Mä niin odotan tätä jo syntyväksi... Eilen illalla mies höpötteli (meni siis tänään loman jälkeen töihin) masulle että voisit ens yönä tulla niin ei tarvis iskän mennä töihin... ja höpötti myös kuinka rakas ja tärkee papunen on :heart: ja sano että se on sitten niin ihana, kysyin että onko se ihana myös sit kun se itkee, niin on kuulemma :LOL:

Maidontulosta ootte puhunu, mulla ei tuu kun jtn kirkasta/kellertävää nestettä.... onko se nyt sitten jotain esimaitoo... Ja sitä tuli yhtenä yönä aivan törkeen paljon! mut nyt taas tasottunu, sen verran et yöpaidassa pieni läntti... Mä jo ajattelin sillon kun sitä tuli ihan hirmupaljon et kohta lähetään synnärille... ja mitä vielä! :LOL:

Lapsiluvusta ootte kans keskustellu jotakin... meillä siis odotetaan nyt vasta esikoista, mutta luulisin että toinenkin napero jossain vaiheessa tehdään, jos ei tää esikoinen oo nyt mikään järkky kauhukakara! :LOL:

Kai sitä vois mennä aamupalalle...
-Heitsu&Papu rv 38+3-
 
Onnea taas vauvan saaneille!

Jahans, tänään olisi sitten vauvan syntymäpäivä rv 40, mutta tyypillä ei ilmeisesti mitään aikomusta tulla ulos.
Isäänsä taitaa olla tullut kun joka paikasta myöhässä jo pienestä pitäen :LOL:
Henkisesti olen valmistautunut siihen että parin viikon päästä istun NKL:n käynnistettävien jonossa. Viime yönä näin jo painajaisia siitä ja teki ihan hemmetin kipeetä, toivottavasti oli sitten jotain pieniä suppareita.

Serkun vauva kastettiin eilen, heillä oli la kaksi viikkoa ennen meitä, mutta syntyi sen verran ajoissa että nyt jo annettiin nimi. Ehkä meidänkin lapsella on jouluun mennessä..

Maidontuloa ei täälläkään ole vielä ollut, joskus puristettaessa on muutama tippa herunut, mutta muuten ei mitään. Toivon että imetys onnistuu ja maitoa tulee sitten riittävästi, mutta jos jostain syystä ei niin ainakin nyt ajattelen etten asiasta mitään stressiä ota.
Eri asia miltä sitten synnytyksen jälkeen hormonihuuruissa tuntuu..

Huomenna taas neuvola, alkaa vaan tuo autolla ajo olla vähän hankalaa tämän mahan kanssa, mutta jos ei enää montaa kertaa tarviis mennä..

Voimia kaikille =)
 
Huomenta täältäkin. Tänään olisi laskettuaika, mutta ei tää tyyppi tänään taida ulos tulla, ellei se sitten keksi sitä ihan yht'äkkiä ja tule vauhdilla.

Meillä ei noita ässiä ole pahemmin kokeiltu. Saunassa en muutenkaan tykkää käydä ja seksi ei oikein siinä mielessä kiinnosta. Eilen vähän siivoilin, eli imuroin vähän sieltä täältä ja pyyhin pahimmat alueet, elikkä noi missä noi koirat enimmäkseen viettää aikaa ja tuloksena aivan järkyttävä olo. Selkä ei kestä yhtään ja joitain supistuksiakin kyllä tuli, mutta enimmäkseen se on toi selkä joka jumahtaa täysin ja tyyppi päätti siivoilun jälkeen pistää bileet pystyyn tuolla mahassa, joten totesin, että se tulee kun tulee ilman apuja.

Nukkuminen multa onnistuu varsin hyvin, nukun sellaisia 3 tunnin pätkiä ja käyn vessassa ja jatkan taas unia, ainoa mikä vaivaa on se, että makuulle käyminen vihloo tuonne alas, mutta kun löytää hyvän asennon ja nukahtaa, niin ei enää mitään ongelmia ja nukun heräämättä sinne vessahätään asti.

Lapsiluvusta sen verran, että nuorena aina sanoin, että kyllä lapsia kaksi pitää olla, mutta enää en olekaan ihan varma, sillä voi olla että tää jää ainoaksi, saa nähdä jaksanko tähän rumbaan ryhtyä uudestaan ja yhden kanssa on niin paljon helpomp sumplia asioita, tosin onhan meillä noita koiriakin 5, joten niiden kohdalla on enemmän sumplimista kun hoitoa tarvitaan, etenkin kun 2 noista ei tuu keskenään toimeen ollenkaan.

Mulla toinen tissi vuotaa aina silloin tällöin, mutta todella harvoin, sellaista keltaista sieltä tiputtelee hieman.

shihtzu + pikku apina 40 tasan
 
Huomenia!

Se ois sit tasan 40 täällä, eikä mitään tapahdu :headwall:

Oliskohan käyny niin onnellisesti, että fosfori ois TAYSissa, ei oo pariin päivään kirjotullu. Ja yv:n ei oo vastaillu.

Tosta maidontulosta, täällä ei oo tullu mitään, ei tipan tippaa. Esikosta alko puolivälissä tuleen ihan reilusti maitoo.

Lapsluvusta kans puhe:
Miehellehän tää on eka, mulle toinen. Puhe on ollu, että viä yks, mutta jää nähtäväks. Mitään ei oo puoleen eikä toiseen päätetty.

Nyt touhuileen typyn ja miehen kans, menee vasta iltavuoroon.
Huomenna neuvola, sitten viimestään lisää.

Emeelia tasan 40
 
:wave: kaikille! Ja onnea vauvautuneille sekä reissuun lähteneille!

Täälläkin yhdessä kasassa vielä ollaan.
Rv:t 38+3
Viikko tähän lisää, niin esikoinen oli jo kainalossa :)
Toivoa sopii, että ei menis tää hirveesti pidemmälle. Tänään on neuvola iltapäivällä, joten täytyy kysäistä, että antavatko mennä sen pari viikkoakin yli vaikka esikko oli niin suuri jo viikkoa ennen laskettua aikaa...

Meilläkin sitten arki alkoi. Mies meni töihin loman jäljiltä ja esikko päikkyyn (oli jo 2 pvää viime viikolla).
Hassua olla yksikseen kotona ja kuulostella masuasukin toimia. Vähän ehkä rauhallisempaa on nyt ollut pari päivää, mutta aina silloin tällöin heilahtaa ja hikkailee, joten eiköhän siellä kaikki hyvin ole :heart:

Ns. oikeista supistuksista sellaisia omakohtaisia kokemuksia, että mulla ainakin kipu/särky oli oikean supparin tullessa sellaista, että ei oikein pystynyt enää olemaan paikallaan. Piti kävellä tai hieroa hieman selkää tai keinutuolissa kiikutella ja hengitellä hieman puhisten :) Ja synnärille tosiaan lähdettiin esikosta vasta kun 5-7 min välein tulevia n. 1 min kestoisia suppareita oli tullut n. 8 tuntia (tihenivät ja kipu yltyi koko ajan tuon 8 tunnin aikana). Vesiä ei siis ollut vielä mennyt.

Nyt jos nappais tuon kirjan käteen ja käpertyis hetkeksi sohvalle :)

Jaksamista jälleen kaikille meille!

Hannele
 
Onnea vauvautuneille jälleen! :flower: Ja kaikille menoon valmistautuville tsemppiä!

Maitoa ei minullakaan ole alkanut valumaan, puristamalla pari tippaa tulee... Esikolta ei tullut mitään ennen kuin synnytyksen jälkeen, eikä silloinkaan tarpeeksi. Reilun kk sain silloin imetettyä, korviketta annoin koko ajan. Saa nähdä miten nyt, ois ihana jos maitoa tulis tarpeeksi.

Kohtalaisesti nukuttu yö takana, supisteli, mutta en jaksa enää noteerata niitä, ku eivät kuitenkaan aivan järkyttävän kipeitä ole. Nyt on sitten vkon supistellu sillai, että oisin voinu kuvitella niiden koventuvan, mutta... Epulla ei tunnu olevan mitään kiirettä enää, tietenki hyvä, mutta kun on kerran asennoitunu siihen, että tulee varmaan etuajassa, niin nyt tämä odottaminen tuntuu aika piiiiitkältä... Vko vielä, jos meinaa syntyä samoihin aikoihin, ku isosisko.

Ulkona on ihana ilma, taidan lähteä kävelylle ja nauttia raikkaasta ilmasta. :)

Tiitu ja Eppu 37+6
 
Ei sit tarvinu viime yönäkään mennä synnyttämään, vaikka sitä pelkäsin :D ja sain ite käydä pojan viemässä eskariin :heart:

Nyt sais luvan tulla vauva maailmaan onhan raskausviikotki jo edenny 41+2

Joku kyseli miten edelliset syntyny, ni tässä tulee meidän litania
39+6
40 tasan
38+5
41+1
Ja nyt siis jo 41+2, et ollaan tässä jo keritty odotella tuolta 38-39 viikolta et joko pääsis tositoimiin, hiukan kylläkin pelonsekasin tuntemuksin, et mitenköhän kaikki sujuu...


 
huomenet!
Onnea matkaan synnärille lähteneille/lähdössä oleville :wave: *kade*

Piti aiheuttaa heti herättyäni hirveet kovottelut tuolla nänninypläyksellä.. tylsää, ku eivät oo kuitenkaa sit kipeitä... välillä tulee kyllä niin napakoita ja pitkiä kovotteluja että ei henki taho kulkea, saa iha kunnolla haukkoa happea..

Plaah. lähtis vaikka suihkuun, ku ei muutakaan keksi :LOL:

Upp3 ja täällä-mä-oon-ja-pysyn-Mötky 39+6
 
Sateista aamua! :wave:
yöllä heräsin pari krt vessaan ja siinäpä se olikin, muuten sain suht hyvin nukuttua! mies meneekin iltavuoroon että on vielä kotona mutta sitten sitä onkin taas tympeetä odottaa yli kymmeneen... :(

huh..no eipä muuta tällä krt, lohduttavaa kuulla ettei muillakaan ole tullut vielä maitoa! :)
 
Heips!

Onnittelut jälleen vauvan saaneille :flower: =)

Ja kovasti tsemppiä vauvanhakureissuun päässeille!!

Kiitos supparikommenteistanne =) Olen niitten ja muun netistä bongaamani tiedon perusteella ollut paljon rauhallisempi kun totesin, että ne on sitte vaan harjotussuppareita eikä ole meininkikään mihinkään vielä lähteä.

Vaavi tulee sitte ku tulee, näin yritän asennoitua vaikka koko ajan toivonkin että sais jo lähtee...

( . ) Eilen illalla taas tosin luulin, että yöllä tulee lähtö. Mentiin nukkuun 22 maissa, mä luin vielä puolisen tuntia. Kävin vessassa ja tuli kauhee vilu ja levoton olo, Vaavi touhuili reippaasti ja puski päällään tosi kipeesti alaspäin. Vessassa ravasin puolen tunnin välein, mutta sitte puoli yhden aikaan Vaavi rauhoittui ja sen jälkeen nukuin taas hyvin. Tai no hyvin nukkumisesta ny ei voi millään puhua enää kun lonkat puutuu ja vessaan nousen 2-4 tunnin välein... Nyt aamusella ei ole ollu mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan, suihkussa käydessäni tuli hieman paksumpaa limaa, mutta sitä on täs ny muutamana päivänä tullu muutenkin...

...täytyy vaan jaksaa ajatella, että kaikki on eteenpäin ja että huomisen l.a:n jälkeen ei oo enää kuin kaks ja puol viikkoa niin eiköhän sitte aleta käynnisteleen jo :whistle: |O Oon jo asennoitunut siihen, että kaverin häihin ei osallistuta kun ovat 6.9. - ei meidän pientä voi vielä sillon viedä niin monen ihmisen ihmeteltäväksi :)

Maidontulosta: hieman tulee kun nännejä puristaa kovemmin mutta ei muuten.

Lapsiluvusta: jos vaan meille lisää lapsia suodaan, niin toiveena on ainakin useampi lapsi. Aika näyttää :heart:

Lilli-85: tiedän, että TYKS ottaa äidinmaitoa vastaan, mutta muuta en osaakaan asiaan sanoa. Jossain vaiheessa maksaneet kai 17 e/litra, mutta ilmeisesti sen jälkeen noussut hinta.

:attn: tietääkö kukaan voiko yliaikaisuus olla jotenkin "perinnöllistä"?? Tarkoitan siis sitä, että olen itse pysytellyt visusti 2 vkoa yli lasketun ja vasta käynnistyksellä olen tullut maailmaan... tuli tuollainenkin ajatus yöllä päähän kun yritin asennoitua siihen, että ei tässä lähdetä vielä pitkään aikaan mihinkään...

...anoppihan ennusti, että viime ke olis ollu Vaavin syntymäpäivä, mutta kun se ei menny kohdalleen niin katsotaan miten appiukon ennuste menee: sanoi lauantaina, että viikon sisällä syntyy ja 10 tuntia kestää =D

No juu lopetan jaarittelut kun vien muutenkin aina palstatilaa niin kauhiasten! :ashamed:

Soma & Vaavi 39+6
 
Ai niin piti vielä sanoa Marikki A:lle oletko kokeillut rasvata kutisevia kohtia 1 % Hydrocortisonilla? Mulla se ainakin auttoi :)



Tässä vielä "lohduttavaa" tekstiä, jonka löysin äsken surffatessani: "Raskauden yliaikaisuus on kyseessä silloin, kun raskaus on kestänyt 14 vuorokautta yli lasketus ajan eli raskausviikot ovat tasan 42. Ainoastaan alle 5%:lla äideistä raskaus etenee näin pitkälle." - eli tuossa viimeisessä lausessa pitäis olla se "lohdutus" :kieh: :$ :hug:
 
Eilen jo yritin kirjoittaa tosta maidontulosta mutta palsta vissiin jumittui.. Mulla siis nousi viimeksi maito 5s päivä synnytyksestä, sitä ennen kyllä tuli jotain kun ei lisämaidon tarvetta ollut, ja maitoa riitti runsaasti kunnes pari viikkoa sitten lapsen ollessa 1v 9kk lopetin imetyksen kun kaipasin itselle vähän taukoa. Mulla ei ole koskaan alkuviikkoja lukuunottamatta valunut maitoa että ois ekojen kuukausien jälkeen tarvinnu käyttää liivinsuojia, ja nyt tisseistä ei tule mitään esim. suihkussa tai puristettaessa vaikka imetyksen lopetuksesta on noin lyhyt aika. Luotan siihen että kunhan vauva on syntynyt niin maitoa riittää kuten viimeksikin! Pumpullekaan multa ei heru yhtään samalla tavalla kuin vauvan imiessä, tosin oon huomannut että pumpuissa on valtavasti eroja; Ainun pumpulla tuli 10ml vartissa kun Avent Isisiksellä sain lyhyemmässä ajassa yhden pullon täyteen..
 
Neuvolakuulumisia tältä aamupäivältä:

Rv 40+3
Painonmuutos +500g/vko
RR 117/76
Pissi ok
Hb 116
Sf 35.5cm (sama kun viikko sitten)
Rt
Syke +136
Liikkeet ++

Kaikki siis ok. Ens maanantaiks varattiin taas uus aika, ihanaa sillon jo oma terkka taas paikalla. =) Ja sit laitetaan lähete äippäpolille keskiviikoks, rv41+5, missä pitää olla klo 8.
Tää sijainen oli sitä mieltä, että ei varmaan mee enää kyllä kovin kauaa että pääsen tositoimiin, kun kerroin sille niistä viime viikkosista verenvuodoista ja limatulpista. Mutta mä oon vakaasti sitä mieltä, että kyllä mä sinne vielä ens viikolla kyllä vaapun. :kieh:

Maidon tulosta, esikon aikana maito nous rintoihin kunnolla kaks päivää synnytyksen jälkeen. Nyt ja silloin tulee ainoostaa sellasta keltasta nestettä jos puristelee nänniä.

Lapsiluvuista ootte keskustellu. Mä oon aina miettiny, että haluun vähintään kolme lasta, mieluiten jopa neljä tai viis. Miehelle kuulemma riittää nää kaks, mutta kyllä mä sen aion vielä muutaman vuoden päästä taivutella yhden lapsen yrittämiseen. Esikkokin olis silloin sen ikänen, että lähtis kouluun, ni olis helppoa kun olisin kotona vauvan kanssa. =)

Nyt mä lähen taas jynssää tota liesitasoa. Kukahan mainitsi siitä keraamisen tason puhdistusaineesta. Niin meillä on sitä ja sitä on nyt annettu liota siinä vaikka kuinka monta kertaa, eikä meinaa silti puhdistua. :kieh:

Tsemppiä kaikille jotka alkavat hiipiä synnäriä kohti ja tositoimissa olijoille kanssa tsemppi :hug:

HooÄs ja minä-viihdyn-masussa-liiankin-hyvin 40+3
 
neitiperho
Täällä hyvin nukuttu yö takana. Kerrankin. En edes närästykseen herännyt vaikka siitä olin ihan varma.

Mies oli niin kultainen ja yritti eilen illalla hieroa mun jalkoja, mutta eipä siitä mitään apua ollut. En tosin kehdannut sille sanoakaan, että ne pisteet hieman vinksallaan sillä oli. Sainpa jalkahieronnan siltä kerrankin :D Vastaavasti sitten tulikin harrastettua sitä yhtä äSsää. Pitihän se illalla vielä saunoakin ja lenkillä käytiin vielä toisen kerran ennen sitä.

Kyllä se tosiaan uskottava vaan on, että ei nää poppas konstit mitään auta. Se tulee ulos kun tulee. Ja onhan tää maha tässä nyt jo ollukin sen verran pitkään, että olkoon sitten vuoden loppuun asti. Tosin ihanasti oma äitini herätti mut tänä aamuna puhelulla, että "noh, onko jo merkkejä??" "ei ole, ilmoitan kyllä asiasta edelleen"..siihen mutsi "voi kun kaikki mulle jatkuvasti soittelee ja kyselee oletko jo synnyttäny, mä ihan hermostun siitä. Tää ihan hirveetä ja vaikka kuinka niille yritän sanoa, että kyllä sitten ilmoitan kun sen aika on." Alko vaan omassa päässä hetken pyörimään, että niin, mitäs sä äiti mulle teet ja toisekseen, kuka tässä nyt olikaan synnyttämässä.

Maidon tuloon piti sanomani. Rouses ihan turhaan todellakin murehdit jos maitoa ei nyt lirahtele. Joillakin se toki jo alkaa odotuksen yhteydessä, mutta yleisempää se kylläkin on vasta synnytyksen jälkeen ja sekin omalla aikataulullaan jokaisen kohdalla. Ideahan synnytyksessä on, että heti lapsen syntymän jälkeen lapsi pyritään nostamaan välittömästi äidin rinnalle. Tämä lapsen henkisen kontaktin ja turvan saamisen takia ja siksi, että äidin rinnat "heräisivät" ja alkaisivat tuottamaan maitoa.

Hitto kun pitää vaan sataa..siis joo kiva että sataa, josko meidän pihaan vahingossa tällä menolla ilmestyisi nurmikko. Mutta voisi hetken tauko edes olla niin lähtisin koirien kanssa ulos lenkkeilemään. Ei viitti noiden kanssa tonne sateen keskelle kuitenkaan mennä. Mullakin pitkästä aikaa yksin vietettävä päivää. Mies lähti Itä-Suomeen työn takia käymään. Herätti vaan aamulla vielä varuiksi, että mikä fiilis jos hän tästä nyt lähtee. Minäkin huolissani vielä viime viikolla olin sen matkasta, että mitäs jos alan synnyttämään juuri silloin. Noh, en enää murehdi. Onhan tässä laskettuun aikaan vielä aikaa...niin ja neuvolakin olisi tänään.

Mutta nyt taas tää romaani päättyy...hui miten kirjotinkin taas. Sorry!!!
Jaksamista mammat.

 
HooÄs!

Keraamisen tason puhdistamiseen yksi lisävinkki: meillä on sellainen Viledan Active Scrub -sieni (noin 5 cm x 10 cm kooltaan päältä katsottuna), jonka toinen puoli on karhea toinen pehmeä/nihkeä. Sillä on tosi hyvin lähtenyt keraamiselta liedeltä palaneet liat.
Paketin päällä tosiaan lukee: Vileda, Active Scrub, Glass Ceramic Scourer

Kyllä tuota varmaan ainakin suuremmissa kaupoissa (Cittarit, Prismat yms) luulisi olevan!

Löysin allaolevan linkin, jossa esitelty Viledan ns. tavallista hankaussientä sekä tuota keraamiselle liedelle tarkoitettua:
http://www.yhteishyva.fi/yhteishyva/asuminen/kodinhoito/testissa_vileda_active_scrub_h/fi_FI/testissa_vileda_active_scrub_hankaussieni/


Hannele
 
Sone
Neuvolassa käyty:


Rv 38
Painonmuutos -600g/vko
RR 124/74
Pissi ok
Hb 120
Sf 34cm
Rt
Turvotus +
Liikkeet ++

Ei ollut ihan varma onko pää kiinnittynyt, joten ohjeistus taas sama että jos vedet sattus menemään niin ambulanssilla sairaalaan.

Minuu jotenkin säälittää tuo esikoinen kauheesti, vaikkei varmaan pitäis.. Vauvantulo on kuitenkin sille tois iso muutos. Toivon vaan että minulla olis antaa aikaa tarpeeks ja hermoja..
 
Heissan!

Maidontulosta olette puhuneet...mulla ei raskausaikana tullut mitään rinnoista. Vasta synnytyksen jälkeen:) Enkä taida nytkään mikään hirveän hyvä "lehmä" olla...ei tule maitoa rinnoista suihkuamalla.

Lapsiluvusta vielä...meillä molemilla haaveissa yhteensä kolme lasta. Joku tässä kirjoitteli, että kuumeilee jo kolmatta, vaikka nykyinenkin vielä masussa:) Mä taisin kans alkaa kuumeilla jo silloin kun kotiuduttiin synnäriltä:D
 

Yhteistyössä